Vanquishin hakkasin itsekin läpi. Muutamaa ihan hyvää ideaa lukuun ottamatta suht puuduttavaa räiskimistä. Hyvä, että läpi jaksoi pelata, vaikka pelillä oli mittaa vain se reilu viisi tuntia.
- Perusvihut olivat uskomattoman tylsiä niin designiltaan kuin pelitavaltaan. Helvetin mielenkiintoista ruippia niitä samoja rumia robotteja päähän jostain kilsan päästä. Bossit olivat myös kehnoja paria poikkeusta lukuun ottamatta.
- Miksi peliin piti tunkea jotain apinoita "auttamaan" pelaajaa? "GET OUT OF THE WAY GEEET OOOUUTTT OOOFFF THEEE WAAAYYYY", voi vittujen kevät! Apulaiset eivät tee mitään muuta kuin kuolevat tai seisovat päähenkilön edessä. Ja se muka-niin-karski-merimies-äijä, jonka ääninäyttelijä pitäisi viedä saunan taakse. Argh!
- Kaikki kentät oli samaa copypastea alusta loppuun. Graafisesti hieno peli, mutta Shinji Mikami saisi jo luovuttaa näiden tylsänkliinisten robottipelien kanssa á la P.N.03.
- Uskomattoman paska juoni ja hahmot. Juonesta en tajunnut hevonpersettä ja loppu oli uskomatonta kuraa. Puhumattakaan Platinium Gamesin "ammutaan pelin lopuksi asteroideja" -fetissistä. Enkä edes muista päähenkilön nimeä. Vähän sama juttu kuin Bayonettan kanssa. Mikamin ja Kamiyan aikaisemmat pelit olivat ihan yhtä korneja mutta hyvällä tapaa. Jos pelaan pelin joskus God Hardilla, niin pistän ääninäyttelyn suosiolla japaniksi.
- Augmented Reaction Suit oli todella siisti. Aseitten päivittely oli ihan ok, vaikkei tämä mikään RE4 ollutkaan. Oli ainakin jokin syy avata triljoonittain niitä laatikoita. Päälleliimattu ominaisuus kuten niiden kultaisten figuureidenkin ampuminen.
- Meleetä sai/kannatti käyttää aivan liian vähän. Liikaa suojien takana jumittamista eikä peli kannustanut minkäänlaiseen ryysimiseen.
- Ei mitään kunnon palkintoa läpipeluusta. Aseiden statsitkin nollaantuu. God Hardilla ilmeisesti ammutaan kaikkea vain kymmenen kertaa kauemmin.
Kaiken kaikkiaan pettymys. Toivottavasti Mikamin seuraava projekti ei olisi samalla lailla juosten kustu yhden tempun ihme.