No toki kokemukset GTA:sta oli alla, mutta 2019 ja tyyliin maailman kallein peli? Niin eikö voisi palkata edes yhtä halpaa intialaista miettimään kuinka pelattavuudesta saisi sujuvan. Mikä vittu siinä on niin vaikeaa? Tuntuu ettei ihmisillä ole tarpeeksi kunnianhimoa, aina tehdään keskinkertaista vaikka kykyä olisi tehdä priimaa. Rajoittaako PS4 vanha rauta ja tallennuskapasiteetti?
Siis Rockstarin työntekijäthän veti yötä päivää pelin äärellä (huhut kertoo joistain 12h päivistä, mikä on omanlaistaan hölmöyttä.) Laiskuudesta on oikeasti turha väkeä syyttää. Ongelmana harvemmin näissä on se, etteikö pelattavuuteen
voisi panostaa, vaan kuinka korkealla se on prioriteettina noin lopulta. Hinku simuloida oikeata maailmaa kaiken muun ohi aiheuttaa juuri moisia ongelmia. Pikatestauksen perusteella suurin ongelma on lähinnä se, että on ollut pakko laittaa piiiiiitkiä animaatioita joka ikiseen asiaan, mikä saa pelin tuntumaan huomattavasti kankeammalta kuin sen tarvitsisi olla. Esimerkiksi simppelissä loottaamisessa on pitkä animaatio vrt. melkein mikä tahansa muu peli, missä moinen olisi täysin välitöntä.
Ison budjetin peleissä tunnutaan arvostavan "realismia" kun taas pienemmän budjetin peleissä saattaa paradoksaalisesti olla jopa etuna, ettei ole aikaa eikä rahaa tehdä kalliita pitkiä animaatioita ymv.
Noi 12h työpäivät sinänsä ei ole mikään ongelma tai ratkaisu, vaan se juuri mitä itsekin sanoit ettei oikeisiin asioihin ole panostettu. Laiskuudesta syytän edelleen, koska pelattavuuteen ei ole viitsitty panostaa. Tämä ei toki ole työntekijöiden vika, jotka tekevät vain sitä mitä pomo pyytää tai olettaa työntekijöiden tekevän. Tavoiteasetanta on ollut väärä. Hyvin tyypillistä isoissa firmoissa joissa johdolla on hyvin sumea kuva siitä mitä ruohonjuuritason tekeminen on.
Pitää toi Sharkien megapitkä video katsoa kunhan sopiva väli tulee, kommentoin sitten.