Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 ... 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1191936 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3450 : 28.03.2019 20:53 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Demon's Souls ja Bloodborne ovat ainoat Sonyn ekslusiivit. Näistä ainakin jälkimmäisessä ilmenee teknisiä ongelmia.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3451 : 28.03.2019 22:16 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Kyllä ne PC-versiot ovat olleet Dark Souls 3:sta lähtien laadukkaita (ja Xbox One X on arkkitehtuuriltaan hyvin pitkälti PC), joten jotain välinpitämättömyyttä tuon on oltava, kun Japanissa Xbox ei kiinnosta ketään, niin miksi optimoida sen versioita sen kummemmin.

Helvetin epäkunnioittavaa jopa mielestäni, että paskotaan joidenkin käyttäjien niskaan. Toki yksi syy voi myös olla se, että Microsoft painostaa vääntämään XBX-versiot liian suurella resoluutiolla, jolloin suorituskyky laskee. Tosin Sekiroa, Ace Combat 7:aa tai Monster Hunter: Worldia ei voi laittaa tämän syyn piikkiin.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3452 : 28.03.2019 22:19 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Piti oikein tarkistaa ja ihan täysi multiplat kehittäjähän se onkin. I stand corrected. Jännä juttu kuinka oli jäänny takaraivoon että olisi vähän Sonyn porukkaa. Ilmeisesti Bloodbornesta johtuu...
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3453 : 01.04.2019 01:36 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Walking Dead - Final Season Erottelin spoilerit tuonne loppuun. Eli siihen asti voipi lukea huoletta jos juonipaljastukset pelottaa.

Eka peli oli hyvä. Kaksi seuraavaa oli aika turhia vaikka kyllä nekin mielellään pelasi kun kerran oli jo hahmoihin (eli lähinnä Clementineen) kiintynyt ekan osan myötä. Jos väliosat olivat turhia, niin tämä viimeinen osa kuitenkin redeemasi koko tarinan omalla kohdallani.

Tämä on ensimmäinen peli ikinä joka on saanut silmäni vuodattamaan kyyneleitä (ja toinen tarina kun mukaan luetaan *kaikki* mediat) En tiedä mikä näissä tietyissä tarinapeleissä (tämän lisäksi myös Life is Strange sarja) on viime vuosina iskenyt juuri minuun niin kovaa. Olen kyllä huomannut että kyse on todella syvällisesti henkilökohtaisesta kokemuksesta, sillä kun vertaan omaani kriitikoiden arvosteluihin niin ero on voi olla kuin yöllä ja päivällä. Peli vetelee minun kohdalla oikeista naruista - jollain toisella on erilaiset narut. Tai jotain.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Mega Man 10 Erottelin spoilerit tuonne loppuun. Eli siihen asti voipi lukea huoletta jos juonipaljastukset pelottaa.

Pelasin tämän vasta hiljattain ja oli kyllä kova. Varmaan paras pääsarjan peli. En tosin ole vielä pelannut 11:tä. Bossit ovat mielestäni menneet joka osassa keskimäärin parempaan suuntaan ja tässä ne on selvästi sieltä paremmasta päästä. Grafiikat olivat parasta sitten kasin ja musiikeissakin on haettu vähän uutta kulmaa, joka ainakin itseeni upposi. Lisähahmot olivat hyviä boonuksia - jos tämä tulee vielä pelattua hardilla niin aion pelata Bassilla jolloinka meno on ehkä vähän inhimillisempää.

Spoileri (osoita katsoaksesi)
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3454 : 06.04.2019 17:12 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
Ikaruga.

Siitä on pitkä aika. Ihka ensimmäisen Pelaaja-lehden loppupuolella oli yhden sivun pituinen arvostelu jostakin omituisesta japanilaisesta Dreamcast-pelistä, jonka idea pyörii mustavalkoisen polariteettimekanismin ympärillä. Pelaajan alus ampuu joko mustia tai valkoisia ammuksia samanvärisiin vastustajiin, joiden ammuksia pelaaja voi puolestaan imeä. Nuo imetyt ammukset voi käyttää uudelleen ohjusten muodossa.

Tämä polariteettimekanismi ja tyyli, jolla arvostelu oli kirjoitettu, sai minut pauloihinsa, vaikka jutussa ei ollut yhtä ainutta kuvaa koko pelistä. Minun oli yksinkertaisesti päästävä pelaamaan tätä peliä. Ei mennyt kauaa, kun hallussani oli modattu japanilainen GameCube ja Ikaruga. Se kesä menikin pääasiassa Ikarugaa hakatessa, koska mitäpä muutakaan viriili teinipoika voisi kesälomallaan tehdä.
 
Tuosta on aikaa reilut 14 vuotta. Nyt latasin pelin Xbox Onelle ja on hämmästyttävää huomata, miten lihasmuisti on vieläkin olemassa - liikkeet tulevat jostain syvältä alitajunnasta. Peli on siis jättänyt jälkensä.

Ikaruga on mielestäni täydellisin videopeli, mitä on koskaan tehty. Se on peli, jota pelatessa tunnen suurempaa onnistumisen tunnetta kuin missään muussa pelissä. Sen pelattavuus sekä väri- ja äänimaailma saavat minut zen-tilaan, jossa olen parhaimmillaan yhtä pelin kanssa. Se on täydellisyyttä alusta loppuun. Peli kestää noin 20 minuuttia, mutta siinä on syvyyttä eliniäksi. Tiedän siis, että tulen aina palaamaan Ikarugan pariin, kuten pelin Game Over -ruutukin sen jo ennustaa:

We’ll meet again someday soon...

EDIT: Sattui olemaan 2000. viestini Pelaajalaudalle ja se koskee kaikista maailman peleistä juuri Ikarugaa.



Ikaruga oli alennuksessa PS Storessa, joten pitihän se ostaa. Taas. Omistan pelin nyt Dreamcastilla, GameCubella (japsi- ja kamala euroversio), PC:llä, Xbox 360 / Onella ja PS4:llä. :lol:

Peliä ladatessa hymähdin, sillä latausruudussa oli melko täydellinen kuvaus:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

PS4-versio vaikuttaa erinomaiselta. PS4-padin olematon input lag takaa sen, että pelattavuus on äärimmäisen responsiivinen, ja yllätyksekseni tatilla pelaaminen on ihan pätevä tapa pelata peliä — poislukien viivasuora liikkuminen ylös tai sivulle, jolloin kannattaa melkeinpä vaihtaa ristiohjaimeen lennosta. PS4-ohjaimen ristiohjain on noin muuten shmuppeja ajatellen täyttä roskaa, koska viistoon liikuttelu on todella epätarkkaa. Toki, jos tätä ihan tosissaan haluaa pelata, niin kannatta hankkia arcade-tikku Seimitsun LS-32-joystickillä.

Leaderboarseilla oli luonnollisesti kovia tuloksia, koska se on täynnä japanilaispelaajia. 36 miljoonan pisteen haamurajaa ei tosin ole rikottu (T3-CYR-WIZ rikkoi tämän rajapyykin arcade-koneella jo yli vuosikymmen sitten), mutta se voi johtua siitä, ettei nämä HD-versiot pelistä ole ihan arcade perfect -käännöksiä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3455 : 17.04.2019 18:46 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Ninja Gaiden II on edelleen sulavin, nopein ja verisin character action game, mitä on tehty. On järjetöntä, miten hyvältä peli näyttää Xbox One X:llä. Minun silmissäni peli näyttää paremmalta, kuin suurin osa tämän genin tarjonnasta. Silkinpehmeä lukittu 60fps, joka ei hyydy, vaikka päitä ja muita ruumiinkappaleita lentelee pitkin seiniä. Mielenkiinnolla odotan, jaksaako peli pyörittää surullisenkuuluisan porraskohtauksen köhisemättä — Xbox 360:llä tuo kohta oli yhtä diashowta.

Toivottavasti tämä Itakagin joutsenlaulu (Devil’s Thirdiä ei lasketa!) saa vihdoin arvoistaan huomiota.
 
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3456 : 21.04.2019 22:43 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Paljon vanhempia klassikoita ollut tässä työn alla.

Ensinnäkin MGS2 ja Metroid Prime 1 ovat edelleen niin tajunnaräjäyttävää tavaraa, ettei sitä voi mitenkään ymmärtää, miten kyseiset pelit ovat tulleet 2001-2002.

Siis jumaliste, kun joutuu vähän väliä ihan pysähtyä ihailemaan maisemia välillä Metroidissa. Jokainen huone ja alue tuntuu jokaista polygonia myöten käsinrakennetulta ja orgaaniselta, eikä mitään copy pastea ja toistoa. Peli oli 10/10 tavaraa 18 vuotta sitten ja se on 10/10 kamaa edelleen. Supersulava 60fps kruunaa kaiken. Tekninen ja pelillinen mestariteos. Viime läpäisystä on yli 10 vuotta ja moni asia on täysin unohtunut ajan kanssa. Ihan kuin uutta peliä pelaisi. Pitkään odottelin HD-versiota, mutta nyt kun tuli aloitettua, niin peli ei oikeastaan ole vanhentunut yhtään, eikä varsinaisesti vaadi mitään remakea. Wii U:lla Gamecuben pelejä voi pelata vielä widescreenin kera, joten ei tarvitse sortua lapselliseen Metroid Prime Trilogiaan ja sen wiimote-törttöilyihin, vaan saa pelata rehellisellä Cuben ohjaimella. Tämän jälkeen vois siirtyä myös Metroid Prime kakkosen pariin.

Ja sitten MGS2... Mitenköhän tämäkin peli on tullut muka lähes 20 vuotta sitten? Tässä kun ensin pelaillu ns. nykypelejä ps4:lla, niin MGS2 pyyhkii lattiaa hyvin monelta myös ulkoasun puolesta, koska pelin ajaton tyyli ei juuri vanhene. Ja miten molossa tämäkin voi olla 60fps? En yhtään ihmettele, jos pelin eka traileri sai ihmiset paskomaan alleen, kun meinaa edelleenkin vähän lirahtaa. Kontrollit kaipaisivat jonkin verran uudistusta ja MGS3 parantaakin siinä roimasti, mutta muuten MGS2 on omalla kierolla tavalla aina ollut oma suosikkini. Ihan piripäissäänhän Kojiman on pitänyt peli tehdä.

Bonuksena asensin Wii U:lle Super Mario Sunshinen co-op version. Totaalisen hajottavaa kaaosmaista menoa, kun samalla ruudulla juoksee kaksi marioa ja toisen juostessa kauemmaksi, kamera ei mitenkään splittaa, vaan zoomaa kauemmaksi. Mutta kerta kaikkien hieno viritys ja en tajua miten joku on saanut tällaisen tehtyä. Jos 2. pelaaja eksyy todella kauaksi toisesta, niin se teleporttaa Mario 3D worldin tapaan lähelle. Keskinkertainen Mario-peli muuttui heti huomattavasti paremmaksi, tosin samalla entistäkin haastavammaksi.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3457 : 21.04.2019 23:01 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW MGS2 on joo paras Metal Gear heittämällä. Grafiikat, juoni, pelattavuus... kaikki on jotenkin niin täydellisessä harmoniassa keskenään. En tiedä, oletko pelannut Zone of the Enders: The 2nd Runneria, mutta kehuisin sitäkin tismalleen samoilta osa-alueilta.

PS2:lle ja GameCubelle tuli kyllä aivan naurettavan hyviä toimintapelejä.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3458 : 22.04.2019 01:40 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Otin tässä juuri dmc sarjan käsittelyyn. En ole näitä ennen pelannut mutta koska bayonettat ja muu platinum kama on uponnut niin koin velvollisuudekseni perehtyä tähän genren alkupisteeseen. Ja tietty 5 osan julkaisu sai tämän rojektin lopullisesti liikkeelle.

Devil may cry
Tähän on kyllä aika puraissut pahasti. Kamera on ihan hanurista (ja olen kuitenkin vanhojen ressojen fani) ja lisäksi kombosysteemi ja movesetti vaikutti tosi yksiulotteiselta eikä tämä siksi imaissut sisäänsä. Pelasin vain normalilla läpi eikä varmaan jaksa enempää. Mielenkiintoisesti huomasin että pelissä on tosi paljon samoja juttuja kuin zelda ocarina of timessa. Esim: aavelaiva luolassa, taulusta tuleva kummitusmörkö, lost woods tyylinen puzzle, jabu jabu tyylinen alue, neljä ”sydämenpalaa” tekee yhden kokonaisen, targettaussysteemi, jne. Liekö ollut inspiraationa?

Devil may cry 2
Juuh. Tämä olikin aika tuhtia bassea. Pelasin molemmat kampanjat normalilla ja en kyllä saanut mitään irti. Mitään ekan osan ongelmia ei olla korjattu ja tilalle on saatu ihan käsittämättömän yksitoikkoinen ja mitäänsanomaton räpellys.

Devil may cry 3
Noniin. Ensimmäinen sarjan peli josta voin valehtelematta sanoa pitäväni. En ole pelannut ihan vielä loppuun, mutta suunnitteilla on lähteä heti uusintakierrokselle kun pääsen siiheen vaiheeseen. Tässä on taistelumekaniikoissa selvästi enemmän syvyyttä ja vaihtoehtoja kuin aiemmissa osissa. Lisäksi osumat ovat todella tyydyttäviä ja meiningissä on ylipäätään enemmän munaa. Lisäksi tarina ei aiheuta ihan yhtä pahoja facepalmeja kuin aiemmissa osissa - ja onpa mukaan eksynyt jopa pari ihan viihdyttävää välipätkää. Kaikin kaikkiaan vaikuttaa kovalta. Kyllä tähän jämähdettiin nyt joksikin aikaa ennen kuin käyn nelosen kimppuun.

E: Tulipa tuossa juuri pelattua tuo kolmonen kolmannen kerran läpi (nyt hardilla, toka kerta oli vergil/normal/yellow) ja on kyllä aivan tajuton peli. Vika bossi aiheutti taas semmoset fiilikset että piti oikeen tulla vielä hehkuttamaan. Tämän osan ei tarvitse hävetä laisinkaan genren uudempien pelien kuten bayojen ja w101 rinnalla. Parhaimmillaan jopa ylittää ne. Tässä oma mielipiteeni genren tarjonnasta (siltä osin kuin siihen olen tutustunut) tiereihin jaoteltuna:

1. Parasta
Bayonetta
Bayonetta 2
DMC3
W101

2. Toiseksi parasta
Metal gear rising
Ninja gaiden black

3. Näissä on jo selviä puutteita, mutta tarpeeksi hyvääkin seassa.
Transformers
Legend of korra
DMC
Nier Automata

4. Ihan rapaa, pysy kaukana
Anarchy Reigns
DMC2


« Viimeksi muokattu: 24.04.2019 16:01 kirjoittanut saska »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3459 : 02.05.2019 10:35 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Darksiders 3 pelattu läpi. Tai "läpi". En nykyään pääse täysin läpi yhtäkään peliä. Jotain 66% taisi olla kaikista palkinnoista saatu steamin mukaan.

Pidin yllättävän paljon. Pelaaminen oli suhteellisen rentoa, miljoo oli hieno ja vaihteleva, ohjaus toimi ja haastetta löytyi mukavasti. Peli loppupomo oli tosin yllättävänkin heikko. Odotin kymmeniä kertoja vaativaa opettelua ja vähintään kolmea vaihetta, mutta ei tainut vaatia kuin about kourallisen yrityksiä.

Pidin tästä oikeastaan jopa enemmän kuin edellisestä osasta, vaikka kaikki puhuvat kuinka edellinen oli parempi. Kertoo hyvin siitä mikä on nykyään standardi peleissä. Pitää olla helvetin laaja ja avoin, perkeleesti tekemistä ja pelimekaniikkaa pitää vaihdella suuntaan jos toiseen eri tehtävissä. Darksiders 3 on paljon kompaktimpi kuin edellinen ja todellakin pidin tästä. Pitkälti jokainen hetki oli itse asiaa, eli joko mättöä tai pikku puzzlea. Suvantoja ei ollut. Lopussa tuli suvantoja enemmän kun alkoi etsimään salaisuuksia sieltä täälltä ja siinä vaiheessa ne oli jo ihan mukavaa vaihtelua. Toiseen osaan verratuna voisi todellakin sanoa että vähemmän on enemmän. Konkretisoitui jopa hassusti niin että taisin käyttää tähän jopa enemmän tunteja kuin toiseen osaan, vaikka toinen osa on pelinä suurempi. Toinen osa vain alkoi tuntumaan puurtamiselta jossain vaiheessa, toisin kuin kolmas osa.

Haaste puolikin oli minusta todellinen. Ei tarvinnut koluta samoja kavereita läpi pitkien save pointtien takaa, tai olisi annettu vihulle mielettömiä voimia, vaan keskityttiin olennaiseen, eli haastaviin vastustajiin tai tilanteisiin. Lähes joka pomolta sai ensi yrittämällä 5-10s sisään pataan, mutta lopulta ne aina taipui kun vähän aikaa opetteli. Ja sen huomasi rivivihuissakin jos ei pitänyt huolta siitä missä ne on, pataan alkoi tulemaan suht helposti. Rivivihuihinkin siis sai tuhlattua parannuksia jos vain näpytti iskua ja huolehti vain edessä olevasta vihusta.

Toisaalta myönnän että taistelu ei hyökkäysten osalta ollut kovinkaan monipuolista. Käytännössä menin koko pelin läpi käyttämällä väistön tuomaa counter iskua (vai mikä olikaan) ja perus komboa. Aseita oli lopulta 5kpl, joten niistä tuli ihan mukavaa vaihtelua kuitenkin. Tosin jostain syystä hiukan yksitoikkoinen taistelu ei häirinnyt.

Maailma oli mielestäni tehty aika loistavasti. Maan alla munia täynnä olevissa luolissa alkoi vähän puutumaan, kun kaikki paikat näyttivät samalta ja oli kokoajan ihan pihalla missä meni, mutta muuten reittejä oli paljon ja ne kutsuivat tutkimaan. Toki tämä oli käytännössä putkea ja uusille alueille mennään käytännössä eri aseiden ominaisuuksia käyttämällä (joita ei paljoa tarvitse miettiä), mutta silti se toi tutkimisen ja seikkailun fiilistä.

Hahmoista sanoinkin jo muistaakseni aikaisemmin, että pidän niistä. Ja edelleen, pidin niistä. Ääninäyttely varsinkin on hyvin persoonallista ja jokaisella on oikeasti omanlainen ääni. Lisäksi hahmot on suunniteltu hienosti. Synneistä ja sivuhahmoista kaikki näyttivät ja kuulostivat erilaisilta ja persoonallisilta. Välillä oltiin tosin vähän rajoilla onko ne vain pöhelöitä ja varmasti joillain ne menee yli, mutta meikä piti.

Pidin sen verran että tästä voisi jopa ostaa elämäni ensimmäisen DLC:n. Katselin jo steamista hintoja niin reilulla parilla kympillä saisi kaksi. Voisi hyvinkin lunastaa nuo. Pelistä tosin tuli Plus versiokin (tai mikä onkaan) heti esiin, eli pääsee aloittamaan pelin alusta jo kerätyillä parannuksilla ja peliin on lisätty extra juttuja. Tämäkin hiukan kiehtoisi. Tosin se vähän kyrsi että aseet täytyy kerätä uudestaan, kun ne on sidottu tarinaan sen verran vahvasti.

Mutta hieno peli, itselle 3,5/5 helposti. Ei tästä Bayonetan pelaamisen riemuun ja monipuolisuuteen päästä, mutta viihdyttää hyvin ja pitkään. Parempi kuin Darksiders 2.


« Viimeksi muokattu: 02.05.2019 14:07 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3460 : 05.05.2019 12:29 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Tuli ostettua Cdonista kympillä tuo Horizon PS4:lle. Vajaa 10h takana ja ihan hyvä, etten maksanut penniäkään enempää. On kyllä oikea keskinkertaisuuden multihuipentuma kaikin puolin. Pitäisihän se jo hiljalleen uskoa, että Guerilla on enemmänkin tech demo -pulju Sonylle.

Horizon täyttää hyvin kaikki nykyajan AAA-pelin tyypilliset tunnusmerkit. Kohtuullisen hienon (mutta loppupeleissä aivan tylsän) ulkokuoren alla on superyksinkertainen peruskikkare, jollaisia Ubisoft on suoltanut ulos jo vuosikausia ennen tätä. Ei huono, mutta niin tusinatavaraa, että saa pohdiskella, jaksaako jatkaa eteenpäin, kun paljon parempaakin on tarjolla. Joka paikassa vaan markkereita ja paikkojen tutkimiseen ei herää oikeastaan minkäänlaista kiinnostusta. Plussaa ihan järkevästä päähahmosta ja ison budjetin äänimaailmasta. Muutaman vuoden päästä ei varmaan muista, että on edes koskaan edes pelannut koko peliä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3461 : 05.05.2019 13:06 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo ei Horizonia kyllä jaksanut ekaa missionia pitempää. Masentavan isolla rahalla tuotettua tylsyyttä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3462 : 10.05.2019 12:54 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Windjammers

Tämäkin osui silmään juuri alkaneessa eShop-alennusmyynnissä. Katselin sitä jo viime vuoden lopulla, mutta 15 euron hintalappu oli silloin liikaa. Nyt taksasta putosi puolet pois, ja annoin mennä.

NEO GEO -faneille peli onkin varmasti hyvin tuttu. Lyhyesti sanottuna Windjammers on kuin syvällisellä pelimekaniikalla toteutettu Pong. Pelirytmi on nopea, eivätkä matsit ole puolustusvoittoisia. Hyvän kiertopallon iskeminen maaliin tuntuu tyydyttävältä, tai syöksyn ajoittaminen juuri oikein vastustajan lyöntiin ehtiäkseen. Kaikkia kikkoja ei sisäistäkään ihan hetkessä. Harmi, että pelin online-populaatio tuntuu kuolleelta. Ehkä alennusmyynnit virvoittavat vähän sitä, tai sitten jengi katsoo jo kohti kakkososaa, joka julkaistaan jossakin vaiheessa tätä vuotta. Odotettavissa on kuitenkin makoisia taistoja lokaalissa moninpelissä, se on varma.

Ei myöskään voi kuin ällistellä, miten hyvin NG-pelit ovat grafiikoiltaan kestäneet aikaa. Laadukkaalta SD-kuvaputkeltahan näitä tulisi optimiolosuhteissa pelata, mutta suurelle 4K-töllöllekin skaalattuna peli miellyttää raikkaalla estetiikallaan.  


« Viimeksi muokattu: 10.05.2019 13:31 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3463 : 10.06.2019 16:53 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Apex Legends on jo nyt yksi kaikkien aikojen lempipeleistäni. Olen täysin koukussa. Pelitunteja on takana jotain 250-300. Kaikki muut pelit ovat jääneet taka-alalle.

On huvittavaa, miten ympäri nettiä porukka marisee, ettei pelissä ole tarpeeksi sisältöä, vaikka pelattavuus on timantinkova. Nykyään peleissä pitää ilmeisesti olla koko ajan jokin porkkana turvan edessä roikkumassa.

Apexin jälkeen kaikki muut räiskintäpelit tuntuvat jotenkin tönköltä. Slaidaamiseen ja hyppimiseen on mahdotonta kyllästyä, ja gunplay on taivaallista. Aivojen palkitsemisjärjestelmä syttyy aina ilmiliekkeihin, kun näet pääosumasta nousevan keltaisen hitmarkerin tai kuulet tyydyttävän rusahduksen, kun kypärä rikkoutuu. Äänimaailma on kaiken kaikkiaan parasta, mitä genrestä löytyy.

Ainiin ja ne latausanimaatiot! Sama kaveri pääsi muistaakseni Respawnille töihin näiden videoiden perusteella (ja on nyt harmillisesti siirtynyt Infinity Wardille tekemään seuraavaa COD:ia):



Pelissä on myös tolkuton määrä aseita, joilla ampuminen on yksinkertaisesti mielettömän hauskaa ja ne ovat todella hyvin tasapainossa. Voisin helposti luetella kymmenkunta asetta, jotka menevät heittämällä kaikkien aikojen lempiaseideni joukkoon. Mozambique ja P2020 ovat ainoat aseet, jotka voisi poistaa pelistä kokonaan, koska niistä ei saa mitään irti. Onneksi kakkoskaudella on luvattu jonkinlaista buffausta häntäpään aseille.

Entäpä se Battle Royale -aspekti? PUBG oli paskaa, mutta Apex osoittaa, mikä potentiaali pelimoodilla on. Vaikka pelissä onkin vain yksi mappi, on se erinomaisesti suunniteltu. Pelit kestävät 10-20 minuuttia, joten ”vielä yksi peli”-fraasi huutaa takaraivossa aamuyön pikkutunneille saakka. Välillä vituttaa huono onni lootatessa heti kartalle laskeutuessa, mutta uuteen peliin pääsee noin minuutissa. BR-moodi mahdollistaa sen, että jokainen peli on erilainen ja niissä tapahtuu jatkuvasti eeppisiä tilanteita, joita ei muissa moodeissa tapahtuisi. Mikään ei tunnu niin hyvältä kuin se, että onnistut yksin kääntämään mahdottoman tilanteen mahdolliseksi.

Legendat ovat myös suht hyvässä tasapainossa, kun Miragea vihdoin buffattiin. Miragen ultilla on hauska koijata vastustajia, kun voit hetkeksi muuttua kokonaan näkymättömäksi ja juosta vihollisrintaman taakse. Suurin ongelma pelissä on kuitenkin hitboxit, jotka jostain käsittämättömästä syystä eivät ole samankokoiset. Kenen mielestä tämä on ollut hyvä idea? Ongelmaa on mahdoton enää korjata, ellei Respawn suunnittele legendoja kokonaan uusiksi. Etenkin Pathfinder on tällä hetkellä täysin rikki — tähän mulkeroon on tuplasti vaikeampi osua kuin vaikka Wraithiin, joka on sekin rikki naurettavan pienen hitboxinsa takia.

Muutenkin meta pyörii liikaa Wraith-homoilun ympärillä — kaikki wannabe striimarit vain juoksevat Wraithilla tulitaustelusta tulitaisteluun R99 kourassa. Kakkoskaudella saadaan onneksi Wattson-legenda, jonka sähköaidoilla pitäisi tätä ongelmaa saada ainakin vähän kuriin, kun viholliset eivät pääse niin helposti yllättämään selustasta.

Toivottavasti Season Pass 2 ei ole ensimmäisen kaltainen katastrofi, jotta peli pysyisi hengissä tässä raadollisessa nykymaailmassa. Switch-versio crossplayllä auttaisi myös asiaa, niin saadaan ainakin Ephram tänne hypettämään peliä mulkku huurussa.

Apex Legends ei saa kokea Titanfallien kaltaista kohtaloa.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3464 : 10.06.2019 17:32 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Ei voi kyllä aliarvioida tyydyttävän liikkumisen merkitystä (toiminta-)peleissä. Juuri tuon aspektin takia Apexista jäi hyvä maku suuhun vaikka itse genre ei voisi vähempää kiinnostaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3465 : 11.06.2019 06:59 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Turokin lopputekstit lipuivat eilen ruudulla, ja sen jälkeen puollan niitä kommentteja, jotka puoliväliin päästyäni täällä kirjoitin: peli on vanhentunut kevyen remaster-kuorrutuksen saaneena kuin Red Bull pommisuojassa, tarjoten sellaista mutkatonta pelisuunnittelua ja räiskimisen juhlaa, jota nykyään on saatavilla häpeällisen vähän, kun indie-puolellakin keskitytään tahkoamaan lähinnä pikseligrafiikkaisia rogue-liteja (kärjistettynä).

Kenttädesign osuu maaliin kuin gyrolla tähdätty laukaus, sillä niissä piisaa lääniä juuri sopivasti kätkeä salaisuuksia, joita löytyy kulmien takaa, pudotusten kätköistä ja kiipeämisreiteiltä vähän samaan tyyliin kuin uudessa DOOMissa. Erinomainen, ja yhden näppäinpainalluksen takana oleva karttasysteemikin edistää tunnetta räiskimisen sivujuonteena kulkevasta tutkimisesta, ja sen takia jotakin missattuaan toisella kierroksella löytää taatusti aina jotakin uutta. Turok on salamannopea jannu, liikkuen kuin luonnonvoima, niin vedessä kuin maallakin. Tämä oli hyvin tyypillistä 90-luvun sooloräiskinnöille, jotka alkoivat hidastua ja tarinallistua vasta Half-Lifen menestyksen myötä.

Bravo!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3466 : 30.06.2019 06:57 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Super Mario Maker 2 on jumalainen peli pelattuna yksin tai lokaalina moninpelinä, mutta hoh hoijakkaa, missä kunnossa online jälleen kerran on. Eihän kenttiä voi edes pelata vakavalla naamalla, kun lagi on niin hirmuinen, että kaikki hankitut 2D Mario -taidot sulavat kuin jäätelö autiomaassa. En tosin osaa adaptoitua hidasteluun tarpeeksi hyvin. Ärsyttää, sillä moninpeliä verkossa pelaisin varmasti älyttömyksiin asti, jos se toimisi teknisesti.

En ole mikään rakentelija, ja aionkin jättää paitsioon kenttien kanssa näpertelyn melkeinpä kokonaan. Tähän peliin voi tulla joka päivä katsomaan, mitä uutta siihen on tullut ja kokeilla muutamaa kenttää. En tosin käsitä, miksi Nintendo ei ole Smashin tavoin tehnyt mobiiliappiinsa SMM2:lle osiota, joissa kenttiä voisi selata ja ladata valmiiksi seuraavaa pelikertaa varten. Sehän toimisi vielä paremmin kuin Smashissa, kun omat kentät ovat tämän pelin koko pointti.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3467 : 30.06.2019 13:47 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Nettipelin sössimisestä yllättyneiden määrä: 1
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3468 : 30.06.2019 17:22 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Ostaa Mario Makerin, eikä välitä kenttien tekemisestä ja valittaa lisäksi paskasta co-opista netin yli.  :???:

Nintendolla on muuten kyllä jotain käsittämätöntä touhua, miksi joka pelissä pitää olla niin vaikea olla yhteydessä kavereihin. Miksi en pysty hakea tai nähdä suoraan kavereiden tekemiä kenttiä? On kyllä mahdollista filteröidä sitä sun tätä, mutta ei kavereiden kenttiä. Pitää jotain numerosarjoja lähetellä, jos haluan pelata niiden kenttiä. Miten perseenreiässä tämä voi olla aina niin vaikeaa?
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3469 : 30.06.2019 19:50 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Ostaa Mario Makerin, eikä välitä kenttien tekemisestä ja valittaa lisäksi paskasta co-opista netin yli.  :???:

Pelissähän on hemmetisti pelattavaa, vaikka ei ikinä tekisi itse yhtään roinakenttää, joita kukaan täysijärkinen ei halua pelata (jossei oikeasti osaa tehdä laadukasta jälkeä). Joka päivä pelistä tulee kuitenkin löytymään mielenkiintoisia ja taitavasti suunniteltuja leveleitä, sillä peli pääsee kunnolla kukoistamaan Switchillä suosion puolesta. Peli on lähes ehtymätön kultakaivos sellaiselle, joka kasvoi 2D-Marioiden parissa.

Ja kuten sanoin, lokaali co-op toimi onneksi loistavasti SMM2:ssa!


« Viimeksi muokattu: 30.06.2019 19:57 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3470 : 04.07.2019 15:25 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Realm Roaylea olen pelannut siitä asti, kun sen beta alkoi ilmaisena Switchillä. Ostin Battle Passinkin huomattuani, että crownit pystyy tienaamaan päivän tehtävillä ja päivittäisillä sisäänkirjautumisilla runsaan voiton kera takaisin. RR maistuukin minulle paremmin kuin Fortnite koskaan, sillä sen yhteenotot ilman rakennuselementtejä tuntuvat reiluilta, mutta Overwatch/Paladins-tyylisten kykyjen ansiosta myös arvaamattoman jännittäviltä. Kykypalloja haalissaan voi matsin aikana satsata puolustukseen tai hyökkäykseen, eli kantaako mukanaan itselleen ja tiimilleen hetken suojan antavaa Abilityä vai satsaako tulikalloon, joka vihollisten keskelle viskattuna kylvää damagea ympärilleen. Liikkumistakin voi jouhevoittaa kyvyillä, jotka antavat hetkeksi käyttöön kierähtämisen, syöksyn eteenpäin tai jopa lentokyvyn!

Realmin sankarit eivät myöskään ole mitään laskuvarjoja käyttäviä uuvatteja, vaan nämä pahatakamukset tulevat ilmalaivasta alas tyylikkään supersankarialastulon™ siivittämänä. Matsinkin aikana on mahdollista pudota miten korkealta tahansa ottamatta vahinkoa. In your face Fortnite!

En koskaan päässyt edes yhdeksänkymmentäprosenttisesti sinuiksi sen jonnepelin kanssa. Realmissakin on toki ongelmansa, sillä jotkut aseet tuntuvat epätasapainoisilta (heippa Shredder), ja sadan pelaajan matsit miehitetään tällä hetkellä osittain boteilla pelinhakunopeuden varmistamiseksi. Peli oli aluksi vuosi sitten PC:llä todella suosittu, mutta hiipui pian, kun Hi-Rez oli konseptin kanssa hieman hukassa. Nyt se yrittää uutta tulemista, ja toivottavasti onnistuukin nakertamaan muiden BR-pelien yleisöä itselleen, sillä potentiaalia tässä on.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3471 : 10.07.2019 16:21 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Cuphead tuli ostettua ja pelattua parilta istumalta läpi. En edes tiennyt, että peli on käytännössä pelkkiä pomotaisteluja. Hyvä peli kyllä, mutta aika lyhyt. Tosin nyt voi vielä vetää expertillä ja koittaa S-rankkeja saada.

Kuullut juttuja että peli olisi muka helvetillisen vaikea, mutta aivan läpihuutojuttu, vaikka olen yleensä aivan paska shmup-peleissä. Voi suositella kyllä ihan jokaiselle huoletta.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3472 : 16.07.2019 12:57 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili Sea of Thieves

Julkaisussaan sisällön puutteesta paljon parjattua, mutta ilmeisesti myöhemmin (paljonkin) paranneltua merirosvoilua. Kaveri patisteli peliporukkaamme latailemaan, kun Microsoftin game passilla eurolla kuukaudeksi saa. Ja hyvä, että patisteli. On nimittäin päräyttävän viihdyttävää pelailua neljän hengen kaveripoppoolla. Peli tasapainoilee juuri sopivasti totisen suorittamisen ja täyden perseilyn välillä, molemmat ääripäät välillä saavuttaen. Tosin suorittamisenkin yhteydessä on aina pilke silmäkulmassa.

Yksinkertaisesti peli pursuaa hyvää mieltä. Ei sillä etteikö moni muukin peli tässä onnistuisi sopivalla porukalla mutta silti harva yhtä hyvin. Vai kuinka monessa muussa pelissä pääsee säestämään muiden ankkurin nostoa kampiliiraa soittamalla? Tai viettämään laatuaikaa olutta ryystämällä ja muiden päälle oksentamalla samalla, kun nämä koittavat lukea kartasta seuraavaa kohdetta? Omia suosikkejani on haistatella heipat hyppäämällä tykin sisään ja ampumalla itseni saarta tutkimaan samalla, kun muut jäävät parkkeeraamaan vielä liikkuvaa laivaa.

Mahdollisista ongelmistaan huolimatta peliä on selkeästi tehty rakkaudella. Meri lienee hienoimpia ja uskottavimpia peleissä toteutuksia ikinä. Sääefektit myrskyine, auringonlaskuine ja revontulineen ovat parhaimmillaan henkeäsalpaavan kauniita. Graafisessa tyylissä on juuri sopivasti omalaatuista henkeä, joka erottaa sen geneerisyydestä. Ääniefekteissä on tilan tuntua. Saaren toiselle puolelle jätetyn laivan kohtalo alkaa kummasti jännittämään, kun sieltä päin alkaa kuulumaan tykin laukauksia. Tai laivan kunnosta, kun liian likelle jätetty käsijarru(=ankkurinpudotus)käännöspysähdyn päätyy rytinään, kitinään ja natinaan. Ensimmäisen "Tuota, meidän (ankkuroitu) laiva muuten uppoo..."-yllätyksen jälkeen joku on aina muistanut tarkistaa sisäkansien tilanteen ennen lopullista rantautumista. :lol:

Aika näyttää kuinka paljon viihdykettä peli lopulta tarjoaa. Eilen kolmantena peli-iltamana testattu ensimmäinen tarinatehtävä ainakin vaikutti sen verran mukavalta puuhastelulta, että eiköhän tämän parissa vielä hyvän aikaa seilailla. Suurin ongelma tällä hetkellä laivojen koko. Kiinnostuneita pelaajia tuppaa välillä olevan enemmän kuin isoimpaankaan neljän laivaan mahtuisi. Samalle peliserverillekään ei useammalla ryhmällä pääse kuin tuurilla.


P.S. Pelin toimimaan saaminen oli muuten huonoin käyttäjäkokemus vuosikausiin. Suorastaan hämmästyttävää kuinka surkean systeemin Microsoft on saanut luotua siihen nähden, kuinka paljon heidän konsolipuoltaan on kehuttu.

Nettisivut ovat epämääräiset kuin mitkä. Kirjautumisien ja palveluiden aktivoimisen välillä tunnutaan pyörivän kahden kolmen täysin erilaisen sivun kautta. Kavereiden kanssa peliä pelatakseen pitää ladatta betassa oleva Xbox-app. Appia varten pitää ladata Windowsin uusimmat feature-päivitykset, joita automaattipäivitykset eivät ole ladanneet tai ehdottaneet. Kaksi ensimmäistä latausta epäonnistuvat. Kolmas latauskerta vie lähemmäs tunnin, kun kukin prosentti välillä 80%-87% vie viisi minuuttia ladata. 40 gigan pelin lataamisen jälkeen menee pari tuntia saada ylimääräiset kilkkeet toimimaan niin, että pääsee pelaamaan kavereiden kanssa.

Xbox-appissa ei (ilmeisesti) voi lisätä kavereita, vaan se pitää hoitaa nettisivujen kautta. Käyttäjänimeä ei voi muuttaa. Harmi homma, jos typotit tai olet linkittänyt tyhmän nimen sähköpostiisi 15 vuotta sitten.

Minä kun luulin, että Nintendo elää kivkaudella nettipalveluidensa kanssa... :lol:


« Viimeksi muokattu: 16.07.2019 13:08 kirjoittanut Lanttu »
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3473 : 28.07.2019 16:02 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Pakko sanoa, että Wolfenstein: Youngblood on erilainen peli, kuin mitä odotin sen olevan. Luulin saavani 6-8 tunnin tarina-DLC:n Wolf kakkoseen, mutta tämä onkin eräänlainen looter shooter, jossa samoja kenttiä kolutaan uudelleen ja uudelleen kokemuspisteiden ja rahan takia. Hahmoja voi kehittää paremmiksi ja aseisiin hankkia päivityksiä. Arkane Studiosin viilaamissa kentissä on onneksi rutkasti vaihtoehtoisia kulkureittejä ja korkeuseroja, tuplahyppy taas mahdollistaa soljuvan etenemisen kentissä sekä korkealla lymyävien reittien (kuten vaikkapa parvekkeiden) hyödyntämisen.

Kyllä, vihuilla on levelit, ja kyllä, viisi tasoa korkeampi vihollinen hörppii kuteja ja nauraa. Se on tällaisten shootereiden kirous ja toisaalta riemu, kun vihdoin kehittää hahmonsa paremmaksi ja palaa kostamaan. Ja toki Youngbloodin tapauksessa on mahdollista jättää peli avoimeksi vieraille ja toivoa, että kylään tupsahtaa kovine tussareineen korkean levelin eksoskeletonvelho, joka kipeyttää selkänsä kantaessaan matalan levelin peasanttia.

Design luo taisteluihin aika-ajoin siis ikävän luotisieniefektin, mutta muuten pelattavuus on niin kohdallaan kuin se äfpeeässässä ylipäätään voi olla. Tätä puolta edistävät vielä Switchin tekniset ominaisuudet, sillä Youngblood omaa tähän asti huikeimman HD Rumblen – tai ainakin vaikuttavimman, mitä minä olen kokenut. Haulikko paukkuu käsittämättömän herkullisella säröllä, ja konepistoolin röpöttäessä rekyylin voi todella tuntea käsissään! Jostain syystä efekti on vahvimmillaan handheldinä, sillä Pro-ohjaimen HD Rumble ei ole läheskään niin vääntävä kuin joykkareiden.

Ja miltä peli Switchin ruudulla näyttääkään! Karkilta. Räjäytäpä DF:n portable-moodista kuvattu video 50" töllölle ja mene haukkumaan kuvanlaatu täydeksi sudeksi foorumeille. Tässä kohtaa off-screen matsku pitää hallussaan paljon enemmän totuutta.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3474 : 31.07.2019 08:42 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Nyt paukahti 1000h eilen mittariin R6 Siegen rankedissa. Muutaman muunkin kerran kirjoitellut pelistä tässä vuosien varrella ja ei mielipide ole mennyt kuin koko ajan positiivisempaan suuntaan. Ubin, alunperin pienen poppoon pelistä, jonka ei pitänyt edes olla mitään tällaista, vaan jotain ihan muuta, on kasvanut kaikkien aikojen FPS-peli sitten Counter Striken. Kaikkien aikojen paras fps-moninpeli ja ihan helposti tämän genin ykköspeli itselleni muutenkin.

Siinä missä muut fps-pelit menevät koko ajan entistä enemmän kasuaalimpaan adhd-suuntaan suuria massoja kosiskellen, tai joissa höselletään kuin aivottomat kanat paikasta toiseen, Ubi on Siegellä uskollisesti vetänyt koko ajan omaa, rauhallista ja taktikointia vaativaa kilpailuhenkistä linjaansa, kehittänyt peliä jatkuvasti ja näin kasvattanut tasaisen varmasti pelaajakuntaansa vuodesta toiseen. Nyt peli pyörii jatkuvasti pelatuimpien moninpelien joukossa ja pompahtelee myyntilistoillakin korkeilla sijoilla vaisun alun jälkeen. Eikä syyttä. Peli on ihan uskomattoman palkitseva jokaiselle, joka jaksaa nähdä vähän vaivaa ja opetella jotain, eikä anna aloituskynnyksen lannistaa.

Lisäksi peli taitaa olla ainoa fps konsoleilla, jonka tekijät tajuavat että automaattitähtäystä ei todellakaan tarvita, kunhan osataan tehdä ohjaus kuntoon + tinkimätön 60fps. Pelissä ei ole edes mahdollista käyttää autoaimia rankedissa. Nyt kun on välissä läiskii jotain Halo 5:sta, Titanfallia, Apexia yms. monia muita yksinpeli fps-pelejä, joiden ohjaus on kuin panssarivaunulla, niin ei voi ymmärtää, mikä siinä kunnollisen ohjauksen tekemisessä on niin vaikeaa. Naurettavan suuret dead zonet analogisissa tikuissa, joita ei voi säätää läheskään kaikissa peleissä, yleistä input lagia, tai pahin syöpä kaikista, mikä piinaa useita konsoliräiskintöjä, eli look acceleration. Ja noita sitten paikkaillaan karmeilla autoaim-avustomilla, jotta pelaajat osuvat johonkin.

Jotenkin outoa miten Ubisoft on osunut maaliin Siegessä niin monella osa-alueella, vaikka yleensä lapioivat pelkkää sontaa. Ei pay to win -roskaa, kaikki lisämapit ja hahmot ovat ilmaisia, jatkuva kehitys pelaajien toiveiden mukaan ja eivät edes yritä kosiskella kaikkia pelaajia. Lisäksi avoin kommunikaatio ja keskusteluyhteys suoraan foorumeilla menneistä ja tulevista päivityksistä, sekä perusteluja miksi on tehty jotain mitä on tehty yms.


Lisäksi löysin viimein Shoot 'Em Upin, joka ei näytä, tunnu ja kuulostaa täysin halvalta roskalta Ikarugan jälkeen. Piti hommata Switchille tällainen:



Peli lähentelee Ikarugan tavoin lähes taidetta ja on mukavan erilainen Ikarugaan verrattuna. En ollut koskaan kuullutkaan pelisarjasta, mutta vahingossa törmäsin youtubessa videoihin ja piti heti tilata positiivisten kommenttien perusteella. Eikä pettänyt! Bullet Hellejä nyt on miljoona erilaista eri alusteilla, mutta ei niitä vaan jaksa, kun lähes kaikki tuntuu niin halvoilta viritelmiltä joiden ideana on vaan survoa päälle mahdollisimman paljon sontaa. Tässä ideana on lentää mahdollisimman läheltä vihujen ammuksia ja näin kerätä enemmän pisteitä, sekä päästä ns. trance modeen, jossa saa vielä enemmän pisteitä. Ja ammuksiahan tosiaan tulee niin paljon, että melkein alkaa naurattamaan välillä, mutta ei kuitenkaan miten sattuu, vaan koko peli näyttää välillä kuin taideteokselta, jossa kaikki on tarkasti mietitty väreineen ja kuvioineen, mitä sitä nyt pelatessa kerkee katsomaan kun pitää keskittyä miljoonaan asiaan yhtä aikaa. Peli näyttää kannettavassa modessa todella hyvältä ja toimii supersulavasti, eikä youtube-videot todellakaan kerro totuutta. Lisäksi pelin todella raskas soundtrack uppoo itselleni kyllä hyvin. Kunnon takomoa eikä mitään lapsellista kikkeliheviä. Peli maksaa vain muutaman vaivaisen euron eshopissa, jos ei halua fyysista master race linjaa vetää, joten kipinkapin ostamaan.


« Viimeksi muokattu: 31.07.2019 09:05 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3475 : 31.07.2019 12:41 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
Lainaus
Lisäksi peli taitaa olla ainoa fps konsoleilla, jonka tekijät tajuavat että automaattitähtäystä ei todellakaan tarvita, kunhan osataan tehdä ohjaus kuntoon + tinkimätön 60fps. Pelissä ei ole edes mahdollista käyttää autoaimia rankedissa. Nyt kun on välissä läiskii jotain Halo 5:sta, Titanfallia, Apexia yms. monia muita yksinpeli fps-pelejä, joiden ohjaus on kuin panssarivaunulla, niin ei voi ymmärtää, mikä siinä kunnollisen ohjauksen tekemisessä on niin vaikeaa. Naurettavan suuret dead zonet analogisissa tikuissa, joita ei voi säätää läheskään kaikissa peleissä, yleistä input lagia, tai pahin syöpä kaikista, mikä piinaa useita konsoliräiskintöjä, eli look acceleration. Ja noita sitten paikkaillaan karmeilla autoaim-avustomilla, jotta pelaajat osuvat johonkin.

Öö? Siege on hidastempoinen taktinen räiskintä, jossa liikutaan ahtaissa sisätiloissa ja jossa ei voi hyppiä. Aika paljon helpompi pelata tällaista peliä ilman auto aimia.

Apexin ja Titanfallin ohjaus kuin panssarivaunulla? :lol: Tää on ehkä mastertkmaisin kommentti ikinä. Kummassakin pelissä on monipuolisimmat ohjauksenviilaamisasetukset, mitä olen nähnyt. Respawnin pelien tuntuma on jo oletuksena täydellinen, kunhan laskee deadzonen nollaan (jonka saa halutessaan ihan oikeasti niin nollaan, että pelkällä tattiin pieraisulla pystyy liikkumaan) ja senssit ylös.

Kuva Apexin Advanced Look Controls -asetuksista:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Auto aiminkin saa siis pois päältä, jos välttämättä haluaa kiduttaa itseään.

Muuten kyllä uskon MasterTK:n horinoihin, Siege vaikutti äärimmäisen lupaavalta peliltä. Harmi, että skene on niin syöpäinen, että edes casualia ei voi aloittelija rauhassa pelata ilman, että pitäisi tietää heti kaikki kaikesta. Ei vaan jaksanut opetella pelaamaan.



The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3476 : 31.07.2019 13:47 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Ite käytin juuri kesälomastani 2 kokonaista päivää metroid ykkösen läpäisyyn. Olin joskus ennenkin tätä koittanut mutta ei ole tullut mitään, koska peli käyttää kaikki pakissa olevat keinot pelaajan henkisen murentamiseen. Joitakin esimerkkejä:
- Kulku moneen (pakolliseen) alueeseen on piilotettu jonkun tavalliselta näyttävän, mutta kuitenkin rikkoutuvan,  lattian/seinän/katon taakse. Kun tämän tajuaa niin loppupeli kuluukin seinien/lattioiden/katon järjestelmällisessä läpikäynnissä joka toisessa huoneessa.
- Peli on myös täynnä hämysalaisuuksia: salareittejä jotka eivät johda mihinkään. Todella rasittavia.
- Monet huoneet ovat identtisiä kopioita toisistaan. Ja loput on sitten samoja huoneita mutta pienillä muutoksilla. Vaikka piirsin samalla karttaa niin eksyin silti vähän väliä. Tämä on ehkä koko pelin musertavin voimakeino pelaajan psyykettä kohtaan.
- Kuoleman jälkeen (ja ”tallentamisen” yhteydessä) hp:t tippuvat takaisin 30:een pisteeseen vaikka maksimi olisi 500. Pelissä ei ole myöskään mitään keinoa saada hp:ta kerralla täyteen vaan pitää grindata perusvihuja minuuttikaupalla ennen kuin pääsee taas itse asiaan.
- Pelissä voi myös eksyä alueille jotka ovat aivan liian vaikeita ilman tiettyjä poweruppeja, jotka löytyisivät toisaalta jos vain osaisi etsiä. Pyörin tuntitolkulla yhdellä alueella pelkän kärsivällisyyden ja huolellisuuden voimin vain todetakseni lopuksi ettei siellä ole vielä mitään saavutettavaa. Kun myöhemmin palasin vähän tymäkään arsenaalin kanssa, niin homma oli huomattavasti helpompaa.
- Pelin bossit ovat aivan käsittämättömiä. Paras taku (ja ainoa toimiva) lienee juosta bossin sisään ja tykittää siihen raketteja nopeammin kuin se tappaa sinut. Tämän havaitsin useiden kuolemien ja yritysten jälkeen, joihin joka kerralla sisältyi minuuttien hp grindaus. Pelissä kun ei voi ”tallentaa” täysissä hp:ssa.

Semmosta.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3477 : 31.07.2019 13:55 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Tiedän kyllä varsin hyvin, että noissa kahdessa voikin säätää deadzonea ja ovat ehkä vielä siitä paremmasta päästä ohjattavuudelta, mutta puhuinkin lähinnä yleisesti fps-peleistä konsoleilla. Toisaalta minusta noissakaan tuntuma ei ole lähelläkään silti samaa tasoa Siegen tai Codin kanssa, ei ainakaan Ps4:lla. Sen tuntee välittömästi, kun vähänkään pidempään pelaa noita pelisarjoja rinnakkain. Xbox onesta ja Elite controllerilla pelaamisesta en tiedä. Osa kavereistakin lopetti kokonaan Apexin pelaamisen Ps4:lla ohjauksen takia ja siirtyi suosiolla PC:lle, vaikka yleensä ovatkin vannoutuneita konsoliukkoja. Siegessäkin tuntuma oli juuri samanlaista alkuvaiheessa, mutta saivat hoidettua sen kokonaan pois päivityksillä.

Respawnin peleissä on se tietty jähmeä tuntuma niiden peleissä aina ollut, joka varmaan input lagista, eikä niinkään deadzoneista, vaikka ovatkin nopeatempoisia pelejä. Ainakin TF2:ssa oli aika reilusti esim. Codia suurempi, toisaalta Cod onkin aina ollut konsoleilla se ohjauksen ja tuntuman ykkösnimi, jonka varassa sarja on roikkunut vuosia. Kaikki muu pilattu. Miljoona ongelmaa, mutta pelituntuma ei ole yksi niistä. Digital Foundryn mukaan esim. Infinty Warissa:ssa alle 40ms kun Titafall 2:ssa 71. Päälle kun iskee TV:n input lagin, niin pyöritään siinä sadan tuntumassa, minkä alkaa tuntemaan juurikin pienenä viiveenä. Toki siihen tottuu, jos ja kun pelaisi vaan samaa peliä, mutta kun pelailee ristiin eri pelejä, niin ottaa pannuun ja kiihottaa.

Toisaalta noiden vaivat ovat vielä pieniä verrattuna esim. Halo 5:een... Tai vielä pahempaan Killzoneihin..  :lol: Halo 5 on käytännössä pelikelvoton muuten kuin hupailumielessä. Se on sellainen joka iskee namaalle samalle sekunnilla kun hahmoa liikuttaa ja ihmettelee, miksi sitä ei ole korjattu ajat sitten. Ei sinällään haittaa, kun ovat vetäneet koko sarjan persereikään muutenkin. Ei yllättänyt että pelille ei koskaan kehittynyt enää suurempaa peliskeneä.


Öö? Siege on hidastempoinen taktinen räiskintä, jossa liikutaan ahtaissa sisätiloissa ja jossa ei voi hyppiä. Aika paljon helpompi pelata tällaista peliä ilman auto aimia.

Tietenkin, mutta ovathan uusimmat coditkin pahimman luokan sähellystä ja hyppelyä ja ei niissäkään tarvitsisi ollenkaan auto aimia, koska ohjaus on timanttista. Ongelmat tulevatkin auto aimista itsestään, kun auto aim saattaa monesti paljastaa vihujen paikan tai lähteä seuraamaan jo ennakkoon kulman takaa tulevaa vihollista. Haloissa oli aikoinaan samaa roskaa jatkuvasti hirveän auto aimin takia. Auto aim on syöpä, joka pitäisi saada kitkettyä pois konsoleilta vähänkään "virallisemmista" moninpeleistä tai ranked modeista. Yksinpeleissä ei niin tarkkaa, mutta otan niihinkin mieluummin supertarkan ohjauksen kuin auto aimin varassa roikkuvan sähellyksen.

Dual padeja on jaksettu morkkailla iät ajat fps-peleissä, mutta olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että täysin vääristä syistä. Ei tietenkään pääse tarkkuudessa hiiren ja näppisen tasolle, mutta ohjaimillakin pystyy todella koviin suorituksiin, jos pelattavuus sen sallii.


« Viimeksi muokattu: 31.07.2019 14:10 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3478 : 31.07.2019 20:17 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Titanfallia en ole netissä pelannut, mutta Apexissa en ole input lagia huomannut - sekä PS4- että Xbox-versioita olen hinkannut yhteensä satoja tunteja.

Apex-servereiden tick rate on kuulemma kehno moniin muihin BR-peleihin verrattuna, mutta tuokaan ei selitä sitä, miksi kavereillasi peli lagaa PS4:llä muttei PC:llä. Peli ei ole konsoleilla lukittu 60fps, joten ehkä kyse on sitten tuosta. Mene ja tiedä.

Mutta joo, viestisi viimeiseen kappaleeseen yhdyn täysin. Hyvin pystyy padilla pelaamaan, olenhan sillä pelannut näitä pelejä ekasta Halosta asti, mutta toivon todella, että seuraavassa genissä olisi Sonyn ja Microsoftin perusohjaimissa takanamiskat Elite-ohjaimen tapaan (Elite Controller 2 toimii onneksi myös seuraavassa Xboxissa).

Siirryin pelaamaan Apexia Xboxilta PS4 Prolle, kun huomasin, että osun PS4-padin tateilla tarkemmin vastustajaan, koska Elite-ohjaimestani ovat tatit löystyneet pahasti n. 1000 pelitunnin jälkeen. Oikeastaan olen tykästynyt PS4-padiin täysin, sillä L1- ja R1-napeilla tähtäys ja ampuminen on paljon tarkempaa, kuin analogisilla liipasimilla räiskiminen, vaikka Apexissa saakin myös liipasimien deadzonet nollaan. Rekyylin hallinta on myös nautinnollisempaa, kun voi R1:stä naputtamalla ampua juuri sopivan pituisia sarjoja.

Kuitenkin niiden Elite-ohjaimen takanappien poissaolo vituttaa, koska Apex pääsee kunnolla oikeuksiinsa vasta sitten, kun saat kontrolloida liukumista ja hyppelyä ilman, että otat peukalot pois tateilta. Olen yrittänyt vaikka mitä custom settingsejä (hyppy ja liukuminen liipasimilla, liukuminen oikean tatin painalluksella, jne.) mutta yksikään asetus ei tunnu täysin toimivalta. Tuntuu kuin pelistä häviäisi yksi ulottuvuus tämän takia.

Onneksi Elite Controller 2:ssa on mahdollisuus säätää tattien jäykkyytä ja liipasimien liikeradan saa vielä astetta pienemmäksi, jolloin liipasimilla ampuminen vastaa jo lähes digitaalisten nappien nopeutta ja tarkkuuta.

Niin ja voisin tosiaan sanoa samat sanat Apexista, mitä MasterTK sanoi Siegestä. Alkaa tuntumaan, että tämä on minulle genin paras peli. Pelitunteja en osaa tarkasti arvioida, koska PS4:llä ei niitä voi mitenkään seurata, mutta Xbox-versiota olen pelannut 130h ja PS4-versiota ainakin tuplat tuosta. Aina kun on aikaa pelata, niin pistän pelin tulille, ja kun pitäisi lopettaa, niin en haluaisi. Toivon todella, että tästä saadaan nauttia Overwatchin ja Fortniten tavoin vuosia.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3479 : 01.08.2019 16:42 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mielenkiintoista keskustelua.  8)

Toi R1/L1 -huomio, kyllä. En koskaan ymmärtäny, kun porukka hehkuttaa "realistisia" liipaisimia. Pelattavuuden kannalta aina kaikissa peleissä, kun vaan pystynyt, vaihtanut liipaisimista ampumisen R1 ja L1. PS4:llä onneksi vielä tuli accessibilityt, niin ei haittaa, vaikka peli ei tätä mahdollisuutta antaisi.

Toi Rainbow Sixin suosio on kyllä hieno juttu. Naurattaa Sonyn idioottien puolesta vielä lisää, kun luulivat, että CoD-kopiot ovat ainoa, jolle enää markkinoita löytyy. Ja toisaalta itkettää, kun menivät mokaamaan niin käsittämättömän kovan sarjan niin käsittämättömän totaalisesti, kuin mitä Socomin kanssa tekivät.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 ... 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines