Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 ... 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1191970 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3480 : 05.08.2019 18:40 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Ostin Rainbow Six Siege Ultimate Editionin pleikalle, ja totta tosiaan Apex tuntuu tämän jälkeen jähmeältä paskalta käsissä. :lol: Jännä, ettei tästä ole sen kummemmin maristu foorumeilla. Kokeilin heti perään Xbox-versiota, joka tuntui sulavemmalta, mikä voi sekin kyllä olla pelkkää placeboa. Googlestakaan ei tunnu löytyvän mitään kunnon infoa.

Mukavana yllätyksenä Siegessä on nykyään oma pelimuoto meille vasta-alkajille, niin voi rauhassa harjoitella ilman, että joku mulkku on heti potkimasta pois pelistä. Ärsytystä sen sijaan aiheuttaa alkeelliset kustomointimahdollisuudet: ei FOV-säätöä eikä button mappingia, joten L1/R1 pitää vaihtaa liipasimien kanssa pleikkarin valikoista, mikä sekoittaa samalla kaikki muutkin pelit.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3481 : 05.08.2019 19:52 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili
ei FOV-säätöä

Disclaimer: en tiedä competitive fps peleistä mitään. Enivei:

Eikö tämä ole competitive pelissä ihan yhdentekevä seikka koska kaikki pelaa kuitenkin maksimiasetuksella. Eli lopputulos on ihan sama kuin ei olisi säätömahdollisuutta ollenkaan.

 :???:
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3482 : 05.08.2019 20:04 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
ei FOV-säätöä

Disclaimer: en tiedä competitive fps peleistä mitään. Enivei:

Eikö tämä ole competitive pelissä ihan yhdentekevä seikka koska kaikki pelaa kuitenkin maksimiasetuksella. Eli lopputulos on ihan sama kuin ei olisi säätömahdollisuutta ollenkaan.

 :???:

Itse pelaan Apexia FOV:in ollessa 90, joka on minulle juuri passeli. 110 on maksimi, mutta siitä syntyy typerä kalansilmäefekti, minkä lisäksi on vaikeampi hahmottaa yksityiskohtia ruudulta. Suorituskykykin laskee (minkä takia varmasti konsoleilla tuota asetusta harvemmin nähdään), mitä enemmän ruudulla näkyy pelikuvaa. PC-peleissä tuo maksimiasetus on järkevämpi, kun ruutua tuijotetaan läheltä. Tärkeimpänä asiana itselleni on kuitenkin esteettisyys — alhainen FOV saa ruudun näyttämään liian ahtaalta.

EDIT: Kokeilin vielä Apexia PS4:llä ja input lag tuntuu taas siedettävältä. Ei näköjään kannata pelata Siegeä ja tätä samana päivänä, muuten jähmeys vituttaa. Perus Xbox-padilla pelatessa huomasi myös, miten paljon vaikeampi on ampua G7 Scoutilla liipasimien kanssa, kun joutuu muljuttamaan sormea löysän liipasimen päällä. Ihmekään, kun porukka ei ikinä käytä ko. asetta, vaikka se on yksi pelin parhaimmista. Hemlockillakin ampuminen on paljon tarkempaa digitaalisten nappien kanssa.


« Viimeksi muokattu: 05.08.2019 20:18 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3483 : 05.08.2019 23:01 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
eikä button mappingia, joten L1/R1 pitää vaihtaa liipasimien kanssa pleikkarin valikoista, mikä sekoittaa samalla kaikki muutkin pelit.

En tiedä käytätkö muissa peleissä joitain asetuksia pleikkarin valikon kautta, mutta jos et, etkä ole tutustunut featureen, niin accessibilityn saa quick menuun, josta sen voi rastittaa päälle tai pois, jolloin saat helposti tuon näppäinten vaihdon päälle vain silloin, kun pelaat Rainbowta.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3484 : 22.08.2019 21:36 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Dragon Quest XI S

Demo kesti kahdeksan tuntia, vaikka pidin etenemisessä hyvän höyryn päällä. SquareEnix onkin saattanut tehdä videopelihistorian laajimman demon. Vai muistatteko vielä pidempiä?

DQXI omaa hieman samanlaisen graafisen tyylin kuin Breath of the Wild. Joidenkin kuvien perusteella ehdin myös mielessäni kehitellä, että peli olisi edes hieman uusimman Zeldan kaltainen. Niinpä petyin, kun jokaisen kielekkeen alle ei voinut hypätä, vesissä kahlata ja etenemisen pysäyttivät pienet esteet. Monet kiintoisat paikat ovat olemassa vain silmänruokana ja -lumeena. BotWin vaikutuksen alaisena suhtaudun kaikkiin peleihin hieman eritavalla kuin aiemmin, vaikka lopulta ymmärränkin, ettei juuri tämä peli ole ihan sellainen, mitä sen kuvitteli olevan. Ei sen tarvitsekaan olla.

Mitä siis pöytään juuri saapui? No, mitä perinteisin JRPG tietenkin! Pidän niistä älyttömästi, ja Switch on ehkäpä maagisin alusta tahkota kunnon ropea. Ehkä "eikö tämä olekaan vapaampi?" -väärinkäsitys syntyy siitä, että tässä pelissä suuri budjetti todellakin näkyy verrattuna viime vuosien yltiöperinteisiin ropeihin. Siinä missä Final Fantasyt ovat jo vuosikausia sitten irronneet JRPG:n kahleista, syvät hankauma-arvet jättäen, hahuilee DQXI yhä vankina tyrmässään, jonka huonosti kätketty pakotie johtaa aina tuttuuden taikametsään.

Tämä sarja ei itselleni ole tuttu, mutta siihen on tällä kertaa ihan pätevä syy. DQ-pelejä ei nimittäin ole Japanin ulkopuolella mitenkään liikaa näkynyt. FF:t löivät seiskalla läpi länsimaissa, muta DQ:t ovat täällä melkoista nappipeliä verrattuna Japaniin, jossa sarjan pelit käärivät aina hirmuiset miljoonamyynnit. Miksi se ei sitten kelpaa täällä samalla tavoin? Ehkä syy on se, että DQ ei ota itseään kovin vakavasti hilpeän näköisine vihollisineen. Siinä on vekkulimaista kepeyttä, ilmavaa sielua, joka hohkaa suurten tuotantoarvojenkin läpi. Se on mitä se on, ja leuka pystyssä.

Mikäli yhtään itseäni tunnen, valmisversio tulee kolahtamaan aivan helkutisti. Kahdeksan tuntia tuntuu pelkältä ruokahalun nostattavalta makupalalta. Tarina tulee olemaan varmaan hyvää peruskamaa, mutta gameplay loop sitäkin vetovoimaisempi: turinoi, taistele, opi, nostata statseja, mene uuteen lokaatioon. Tämä AAA-tuotantoarvoilla tehty JRPG tulee taatusti viihdyttämään monena syksyisenä iltana.


« Viimeksi muokattu: 22.08.2019 21:41 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3485 : 06.09.2019 11:10 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili Hollow Knight napsahti "läpi". Läpäisyä noin 75 pinnaa, tunteja takana reilut 30. Olen nauttinut joka hetkestä! Salaisuuksien kaivelu ja missattujen bossien/unien silvonta jatkuu tästä ihan suoraan.

Yleisesti voin vinkata: jos voi vapaasti valita, että saako lisää lapsia samana syksynä jolloin julkaistaan Iceborne, Shadowkeep ja Switch Lite, niin ei kannata välttämättä saada. Voi vaikuttaa negatiivisesti saatavilla olevaan peliaikaan. Tai siis ihan vaan aikaan.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3486 : 13.09.2019 17:13 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Testasin heti Daemon X Machinassa co-op-tehtäviä. Fiilis on vähän kuin pelaisi Monster Hunteria Mechoilla! En tiedä, miten paljon yksinpelistä irtoaa tunteja tai hupia, mutta nämä yhteistyötehtävät onlinessa (ja tulossa oleva PvP) nostavat paketin arvoa kummasti.

Siellä oli muuten ensimmäisenä vastassa se keväisen demon mölli, jota oli suorastaan hekumallista kurmottaa neljällä ihmispelaajalla. Keväällä se imi luoteja kuin sieni vettä, eivätkä omat aseet tuntuneet hernepyssyjä paremmilta. Nyt räiskintätuntuma on parempi, vaikkei vieläkään valioluokkaa.

Kaikki tärkeimmät jutut voi kustomoida: ärsyttääkö HUDissa esimerkiksi liian iso energiapalkki? Ei hätiä, sillä sen voi uudelleensijoittaa mihin kohtaan tahansa ja muuttaa myös elementtien kokoa ja läpinäkyvyyttä. Kaikkea ruudulla näkyvää informaatiota voi muokata. Gyronkin saa onneksi niin napakaksi, etten edes vienyt sen herkkyyttä maksimiin. Hemmetti, miten hyvältä pelattavuus alkaa tuntua nyt, kun tähän alkaa päästä kunnolla sisään.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3487 : 15.09.2019 11:52 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Kun pistin Zeldan pois (ainakin toistaiseksi), pistin tulille Niohin PS4:lle. Ja joo, se on ironiaa täynnä että Nioh rakentuu kokonaisuudessaan sen idean päälle minkä takia laskin Zeldan käsistäni pois.

Ei peli silti huono ole. Oikeastaan pidän aika paljon. Nopea tempoisempi kuin Souls -sarja, väistö toimii ja pelaaminen on kivaa. Säädettävää riittää ihan helvetisti. Vähän turhankin paljon. Tuntuu että jo ensimmäisen parin tunnin aikana on tullut ähky kaikesta säädön mahdollisuuksista. Se toimisi paljon paremmin jos näitä tiputeltaisiin pitkin peliä, mutta nyt ne iskee vähän turhan suuresti naamalle.

Save systeemi on edelleen perseestä. Nioh on kuitenkin suht nopea tempoinen peli ja ainakin aluksi vihut ovat suht helposti kaadettavissa, joten sinänsä takaisin samoaminen ei ole pitkä juttu. Ja kun vihut eivät ole "tyhjiä" silloinkaan kun ne hakkaa uudestaan, niin siihen on pieni motivaatiokin. Mutta kun peli etenee ja vaikeustaso nousee (joka ilmeisesti tarkoittaa save pointin etäisyyden kasvattamista), en jaksa uskoa että tätä kovin kauaa jaksaa sen jälkeen pelata.

En vain tajua tuon save pointtien kitsauden hienoutta. En näe siinä mitään järkeä. Ehkä se johtuu siitä, että saan kiksini haasteiden voittamisesta, en siitä että kuolema oikeasti rankaisee tms. Itselle riittää tieto että en ollut tarpeeksi hyvä. Siinä on helposti motivaatiota pelaamiseen ja tarpeeksi rangaistusta josta saa motivaatiota rauhalliseen pelaamiseen eikä päättömään mäiskimiseen.

Mutta, onhan peli varsin hyvä, joten varmaan tulee ainakin hetki pelattua. Ja pidän vielä muuten fiiliksestä pelissä. Plussat oikeastaan aiheuttaa sen että typeryydet kyrsii vielä enemmän Nioh olisi oikeasti helvetin hyvä peli ilman typeryyksiä. Souls -sarja oli muutenkin vähän turhan harmaa meikäläiselle, eikä ritari tarinat ole muutenkaan iskeneet itseen ihan niin kovaa. Joten Soulsit tuskin olisi iskeneet suuresti vaikka save systeemi olisikin parempi. Mutta samurait ja aasian mytologia,... ne uppoo aina. Täytyy varmaan selvittää olisiko PC versiolle jotain modia joka antaisi tallentaa koska vaan. Menisi hankintaan heti.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3488 : 15.09.2019 13:19 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

DxM on alkutuntien perusteella ehkä suurin positiivinen yllätys alustalla tähän asti. Arvostelijat rokottivat peliä surkeasta juonesta ja itseääntoistavuudesta, mutta onneksi jätin epäilyksille sijaa. Pelattavuus on teräksenkova, ja pelin tyyli valikoita ja musiikkia myöten viiltävän cool. Gameplay loop on myös koukuttava, sillä jättibosseja porukalla kurmottaessaan tulee samalla hankkineeksi tietotaitoa uusien ja parempien osien kehitystyöhön.

Tänään myös vasta ymmärsin (olin pelannut kaksi demoa, enkä silloinkaan tajunnut asiaa!), että voin varustaa Mechani yhteensä neljällä aseella. Nyt kannan mukanani snipua, konsua, sinkoa ja haulikkoa. Käyttötarkoituksen ja ammuttavan kohteen mukaan niitä voi vaihdella lennosta.

Kihisin kateudesta, koska minulla ei ollut ideaa eikä todennäköisesti vielä kärsivällisyyttäkään toteuttaa tällaista:

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3489 : 18.09.2019 12:35 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Joo ei, eilen lensi Nioh melkein seinään :lol: Niin kova vittuilun maku jäi että vitutti hetken aikaa. Mutta hei, uutta putkeen. Lista vähenee koko ajan jos kaikki on paskaa. Horizon varmaan seuraavaksi tulille, joka on kiitettävien arvostelujen perusteella on geneeristä open world paskaa, mutta pakkohan se on testata. Juonta on kehuttu niin se on aina plussaa.

Tai jos julistaisi kesän päättyneeksi ja ottaisi Nierin vihdoin PC:n ruudulle...


« Viimeksi muokattu: 18.09.2019 12:50 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3490 : 18.09.2019 17:01 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Elä helevetti koske Horizoniin, loppuu geimerin ura siihen.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3491 : 18.09.2019 17:52 »
Riffe Jäsen Jäsen Viestejä: 422 Basaaripisteet: 2 Profiili
Elä helevetti koske Horizoniin, loppuu geimerin ura siihen.
Täh?
Pelikokoelmani
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3492 : 19.09.2019 00:01 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Se on niin surkea peli.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3493 : 20.09.2019 18:03 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Se on niin surkea peli.

No jaa, jaksoin itse vedellä läpi, vaikka olikin aika pilkulleen matkittu Ubi-kaava. Edellinen vastaava minkä jaksoi oli tyyliin Far Cry 2. Ehkä se premissi kiehtoi.

Mut nyt voi taas pitää kymmenen vuoden sapatin tosta genrestä.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3494 : 21.09.2019 11:54 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Muutama tunti takana, päässy vähän samoilemaan, kiipeilemään ja metsästämään. Ei Horizon nyt huono ole. Maailma on hieno, taustatarina mielenkiintoinen, animaatio nättiä,... mutta siinä on oikeastaan asiat jotka toimii niin kuin pitää.

Jousella ampuminen on toimivaa ja se tuntuu tarpeellisesta aseelta. Keihään kanssa huitominen toimii hyvänä vastapainona, mutta ihmettelen ratkaisua jättää lukitus pois. Se on hidas tempoisempien ja läheltä kuvattujen 3D seikkailujen peruskauraa minusta ja ilman sitä kohde katoaa väkisin jossain vaiheessa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että jos et kaada vihollista nopeasti, se on hei hei. Ainakin näin aluksi. Toki se voi olla valintakin, mutta lukituksen kanssa taistelu toimisi paljon paremmin. Nyt haaste tulee siitä että saa vihun ruudulle, ei siitä että vastus olisi oikeasti mitenkään vaikea.

Kiipeämisestä tulee mieleen joku "köyhän miehen Uncharted". Idea on sama mutta se ei ole läheskään niin soljuvan tuntuista kuin Unchartedissa. Kiipeilyä nyt ei vielä ainakaan ole kauheasti niin ei sinänsä häiritse, mutta yksi turhauttava osa-alue.

Yleisesti animaatio on nättiä, mutta yksi on aivan karmeaa: Kasvoanimaatio. Se on niin hirvetää että tulee myötähäpeän tunteita. Kaikki näyttää siltä että naama olisi täynnä botoksia tai puutunut. Ja jotenkin tästä kaikesta huomaa että Guerrilla on yrittänyt kovasti saada sitä toimvaksi, koska kasvoissa on paljon liikettä kuten pitää, mutta taito ei ole selkeästi vain riittänyt. Huomasin tämän jo alussa lapsen kasvoanimaatiossa, mutta luulin että tämä johtui siitä että kyseessä oli lapsi. Mutta ei, se tuntuu jatkuvan samanlaisena joka hahmon kohdalla. Parta auttaa sentään :)

Niohin jälkeen oli helvetin hienoa kun on autosave, eikä joudu samoamaan pitkiä matkoja takaisin jos käy köpelösti. Varsinkin kun se johtuu useimmiten kamerasta. Kun save heitti kerran kamerakuoleman jälkeen suoraan melkein vihujen viereen, ajattelin lähes ääneen "Helvetin hienoa!" ;D Dark Soulsin tyyli on vain perseestä.

Ainakin vielä tulee palattua pelin pariin ja varmaan vastaisuudessakin. Jos kamera ja botoksi naamat ei ala etomaan liikaa.


« Viimeksi muokattu: 12.11.2019 00:01 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3495 : 05.10.2019 11:12 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Dragon Quest XI S on kaltaiselleni RPG-fanille lähellä unelmien peliä. Perinteinen, mutta häikäiseväksi puunattu. Square Enix on tehnyt porttauksen kanssa fantastista työtä, sillä peli pursuaa aiempiin versioihin verrattuna käteviä QoL-ominaisuuksia (esimerkiksi hevosen voi kutsua melko alussa saatavalla esineellä luokseen missä tahansa, sekä nikkaroida esineitä milloin huvittaa leirinuotion etsimisen sijaan). Orkestroitu soundtrack on tasaista laatutyötä, ajoittain korvia hivelevää eikä haittaa yhtään, että keskusmaailmassa samoillessaan tunnusbiisiksi voi vaihtaa miellyttävämmän kuuloisen teeman DQVIII:sta. Silmänikin tykkäävät siitä, mitä ne näkevät, oli peli sitten telakoituna tai kätösissä. RPG:t varsinkin viihtyvät hyvin portable-moodissa, koska pelityyppi ei ole kilpailullinen tai nopeita refleksejä vaativa. Voi vain uppoutua tarinaan lokoisassa asennossa.

On myös aika käsittämätöntä, että halutessaan koko pelin voi läpäistä myös uudessa 2D-moodissa, ja moodeja voi vaihtaa koska tahansa. Tällöin joutuu tosin chapterin alkuun. Kyseessä on muikea lisäys, joka nostaa arvoa varsinkin mahdolliselle toiselle pelikerralle.

Toivottavasti tämä myy myös länsimaissa helkkaristi. DQ XI ansaitsee sen. Hienoon porttaukseen on laitettu rakkautta, aikaa ja vaivannäköä. Teknisestikin kyseessä on hieno suoritus, sillä PS4:llä DQ XI on resoluutioltaan 900p ja ruudunpäivitykseltään 30.



« Viimeksi muokattu: 05.10.2019 11:24 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3496 : 05.10.2019 12:15 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili On kyllä aivan sairas versio pelistä. Nähty käsittämätön määrä vaivaa. Erityisesti tuo 2D-mode on mieletön, mutta muitakin pieniä parannuksia on valtava määrä.

Suurin miinus on vaan musiikit, jotka tuttuun DQ tapaan on niin karmeeta tööttäilyä, että joutuu pelata välillä mutella. Kun pelaa 50-100h ropea, niin sitä toivoisi vähän enemmän.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3497 : 05.10.2019 14:57 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Ei ne musiikit varmasti ole yhtä kamalat kuin tämä:



En tiedä mitä sieniä tuolla on vedetty kun päätetty tehdä biisi joka koostuu koiran haukunnasta ja kissan maukumisesta. Saattaa mennä kyllä mutelle kun tuossa paikassa viettää aikaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3498 : 11.11.2019 14:18 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW A Hat in Time (Switch)

Mikä tekee tästä porttauksesta poikkeuksellisen mielenkiintoisen? Se, ettei koko peliä pitänyt julkaista tällä alustalla. A Hat in Time -kehittäjä joutui Twitterissä vastailemaan faneille moneen otteeseen jopa aggressiiviseen sävyyn uteluista NS-porttaukseen. "Peliä ei ikinä julkaista Switchille."

Mitä tapahtui? Pyörsivätkö Nintendon hurjat myyntiluvut tämän päätöksen? Vai hankittiinko porttaukseen niitä lisäresursseja, joita ilman tämä tuskin olisi ollut mahdollista. A Hat in Time on UE3-peli, eli teknisesti käännös on ollut paljon monimutkaisempi kuin nelosversiolla kehitetyn pelin tuominen Switchille. Mutta, tässä ollaan, ja onneksi ollaan, oikein fyysisen version kera vieläpä.

Olen saanut silloin tällöin lukea hehkutusta siitä, miten indie-kehittäjä on onnistunut tekemään pelin, jota voi verrata suoraan Nintendon parhaimpiin 3D-tasoloikkiin. Ja mitäs perkelettä, se on täysin totta! Teknisesti Switch-porttaus ei ole vielä maalissa (kehittäjätkin sen myöntävät, ja ovat luvanneet patcheja), mutta upealta pelattavuudelta eivät nykyiset ruudunpäivitysnotkahtelut silti täysin kunniaa vie; Hat in Timessa hyppyjen tähtääminen, ketjuttaminen ja ylipäätään loikkiminen kolmiulotteisessa tilassa tuntuu jopa paremmalta kuin Mario Odysseyssa, joka on aivan megalomaaninen kehu. Peli on myös enemmän old school kuin viimeisin 3D Mario, sijoittuen ehkä Mario 64:n ja Sunshinen väliin tehtävien rakenteellaan.

Harmittaa, että superpitkä tämä ei ole. Olen kolunnut toistaiseksi pelkästään ensimmäistä maailmaa, tutkien sitä läpikotaisin. Silti olen suorittanut pelistä jo 20%. Se kaikki on kyllä ollut hurjan nautinnollista. Ja onhan pelissä myös lokaali co-op, jota voi hyvin pelata yksinpelin päälle. Tässä pelimuodossa ruutua ei tosin jaeta (niin kuin PC-versiossa), joka on 3D-tasohyppelyssä todella ongelmallista, kun kaksi pelaajaa eivät voi saada optimaalista kameraa käyttöönsä yhtäaikaa, ellei suunta ole täsmälleen sama. Voi kunpa optimoinnin myötä Switchikin saisi split screenin.

Switch on tasoloikkapelien edustajana mörssäri, ehkä koviksin koskaan. Samalla laitteella voi pelata Tropical Freezeä, Odysseyta, Yooka-Laylee-sarjaa, Celestea, Spyroa, Crashia, Super Mario Worldia, SMB3:a, Mario Makeria, Sonic Maniaa ja nyt Hat in Timea. Tämä käsittämätön kattaus vain kasvaa ja entisestään venyttää tasoloikkapelien ystävien virnettä.


« Viimeksi muokattu: 11.11.2019 14:28 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3499 : 01.12.2019 17:20 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
Niin ja voisin tosiaan sanoa samat sanat Apexista, mitä MasterTK sanoi Siegestä. Alkaa tuntumaan, että tämä on minulle genin paras peli. Pelitunteja en osaa tarkasti arvioida, koska PS4:llä ei niitä voi mitenkään seurata, mutta Xbox-versiota olen pelannut 130h ja PS4-versiota ainakin tuplat tuosta. Aina kun on aikaa pelata, niin pistän pelin tulille, ja kun pitäisi lopettaa, niin en haluaisi. Toivon todella, että tästä saadaan nauttia Overwatchin ja Fortniten tavoin vuosia.

Apex Legends oli minulle genin paras peli. Sitten tuli Season 3 ja pilasi kaiken. Tai Respawn Entertainment pilasi.

Ensin tuli uusi mappi, joka vaikutti aluksi hyvältä. Visuaalisesti upeaa tykitystä tylsähkön Kings Canyonin jälkeen. Paljon eri tyyppisiä alueita ja tapoja taistella vihollisia vastaan. Uusi hit scan -ase, Charge Rifle, jolla pystyy ampumaan juuri sinne minne tähtäät. Uusi legenda, Crypto, joka vaikutti ihan coolilta.

Pian sain kuitenkin huomata, että jokin mättää. Ei tämä tunnu enää siltä peliltä, johon olin tulisesti rakastunut ja johon olin upottanut ainakin 500h vapaa-ajastani. Uuden kartan flow ei vain yksinkertaisesti ole lähelläkään sitä mitä se oli Kings Canyonissa. Liikaa tyhjää tilaa sekä ahtaita ja monikerroksisia rakennuksia, joissa taistelu on helvetin tökeröä ja joissa on mahdotonta paikallistaa vihollisten sijainti, koska askelet kuulostavat identtisiltä, kuuluivat ne sitten mistä kerroksesta tahansa. Taistelut käydään nyt pääosin räiskimällä snipereilla, koska etäisyydet ovat liian pitkiä ja rakennusten päällä on helppo kämppiä.

Sitten se Charge Rifle. Hit scan -aseilla ei pitäisi olla mitään sijaa BR-peleissä. Charge Riflea on nerfattu muistaakseni nyt kaksi kertaa, mutta se on edelleen täyttä syöpää, joka pitäisi poistaa pelistä. Joka kerta kun kuulen sen korviariipivän BFFF-TSHUU-äänen, tekisi paiskata ohjain seinään. Charge Riflellä ei enää helposti tapa ketään, se on lähinnä raivostuttava ärsyke, jolla lypsetään vastustajilta shieldit nolliin järjettömien etäisyyksien takaa, koska hit scan -aseella sinun ei tarvitse ajatella etäisyyksiä tai ennakoida vastustajan liikkeitä. Sen kun klikkaat pitkänmatkan scopella vastustajaa ja imet sen shieldit tyhjäksi. BFFF-TSHUU, BFFF-TSHUU, BFFF-TSHUU! Vittu mitä paskaa.

Crypto osoittautui myös turhakkeeksi, jota juuri kukaan ei enää käytä. Hahmo-META pyörii edelleen Wraithin ja Pathfinderin ympärillä, koska Respawn ei osaa tai uskalla nerfata noita hahmoja kunnolla. Gibraltar nousi sentään TOP3:een uusien buffien ansiosta, mikä sekoittaa edes vähän pakkaa.

Unohdinko mainita, että Respawn poisti Kings Canyonin kokonaan pelistä? Aivan järjetön idea. Tässä ollaan nyt jouduttu siis väkisin pelaamaan uutta mappia kaikkine lieveilmiöineen, koska pelattavia mappeja on siis vain yksi. Olen aidosti nostalginen Kings Canyonia kohtaan, vaikka siitä on vain muutama kuukausi, kun pääsy sinne evättiin.

Mutta ei tässä vielä kaikki! Pari viikkoa sitten Respawn iski viimeisen naulan arkkuun lisäämällä SBMM-systeemin (Skill Based Matchmaking) myös casual modeen. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että casual mode on nyt vaikeampi kuin ranked mode. SBMM:n tarkoituksena oli helpottaa peliä vasta-alkajille ja keskivertoa huonommille pelaajille, jotta he saisivat pelata samantasoisten pelaajien kanssa. Samalla kuitenkin pilattiin keskivertoa parempien, etenkin soolopelaajien pelit, koska me joudumme pelaamaan samantasoisia - tai parempia - pelaajia vastaan. Käytännössä lobby täytetään eri servereiltä hyvistä pelaajista ja loput paikat täytetään niillä huonommilla pelaajilla, jos sillä hetkellä peliä ei ole aloittamassa tarpeeksi hyviä pelaajia.

Ennen kaikki pelaajat valittiin sattumanvaraisesti samalta serveriltä, taitotasosta huolimatta, minkä lisäksi premade-joukkueet pelasivat vain toisiaan vastaan. Nyt premade-joukkueet pelaavat sooloilijoiden kanssa samassa pelissä ja pelaajat tulevat eri servereiltä. Tämä tarkoittaa sitä, että joillakin pelaajilla on paskemmat pingit ja tiimit jaetaan täysin epäreilusti. Näin sooloilijana voin saada kaksi täysin paskaa pelaajaa tiimiini, samalla kun vastassani on kolmen hengen premade-kaveriporukoita, jotka kommunikoivat keskenään ja joilla on aivan järjettömät statsit. Joudut siis usein taistelemaan käytännössä yksin kolmea yhtä hyvää tai itseäsi parempaa vastustajaa vastaan.

Kun ennen pelasin Apexia ”vielä yksi roundi” -mentaliteetilla aamuyöhön asti, niin nyt pystyn pelaamaan ehkä maksimissaan kolme matsia ennen kuin mitta tulee täyteen ja peli on pakko sulkea. Enkä mä pysty pelaamaan mitään muutakaan FPS-peliä, koska kaikki muut pelit tuntuvat Apexin jälkeen rupiselta persereiältä pelimekaniikoiltaan.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3500 : 04.12.2019 23:50 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili VR tuli hommattua pleikalle move ohjaimineen. Onneksi, vaikka tätä on haukuttu.

Astro Bot

Ihan 5/5 settiä. Tunnelmallisia kenttiä ja VR hyödynnetään todella hyvin. Jatkuvasti myös yllättyy tekijöiden oivaltavista ratkaisuista. 3D Mariot on Sunshinen jälkeen jääneet kesken, mutta tämä ei varmasti jää. Varmasti yksi parhaista VR peleistä

Wipeout VR

Tää oli eka VR peli jota testasin. Kyllähän fiilis oli mitä aktuaalista vittua kun iski lutkun tiskiin ja antoi mennä. Hieman oli aivoilla totuttelemista nopeuteen. Nopeasti tosta pääsy jyvälle ja jatkossa pelaan vain VR:nä tätä.

Call Of Duty Jackal Assault VR


Lyhyt demo, mutta jos Wipeout loksautti leuat niin tämä räjäytti aivot. Huh huh. 3D oli leffoissa paskaa ja onneksi nykyään ei enää sitä tehdä, mutta peleissä VR tulee kyllä jyräämään kaiken. Jumalauta tää tulee olemaan siistiä seuraavassa genissä jos nyt jo pystytään tekemään näin vaikuttavia tekeleitä.

Everybodys Golf VR

Tarkkuus, se jäi ekana mieleen. Hitto miten hyvin tehty peli. Varmasti tulee hakattua, vaikka Golf lajina ei kiinnosta. Virtuaalisti toi kyllä nappasi.

Vielä olisi Skyrim ja RE7 testaamatta. Dirt Rally Vr pitää kans hommata. Kaiken kaikkiaan oon todella tyytyväinen pleikkarin VR - laseihin. Onko muita VR suosituksia?
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3501 : 04.12.2019 23:53 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Rezzin Area X on edelleen itselle se kovin VR kokemus. Jos uskallat ressaa pelata edes puoliväliin, niin nostan hattua. 10x pahempi kuin silent hillit aikoinaan :o
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3502 : 05.12.2019 00:03 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
Rezzin Area X on edelleen itselle se kovin VR kokemus. Jos uskallat ressaa pelata edes puoliväliin, niin nostan hattua. 10x pahempi kuin silent hillit aikoinaan :o

Ressa ahdistaa jo etukäteen, kaikki sanoneet ettei sitä pysty pelata VR:nä kun paskoo suoraan housuun. Pitää testaa tossa huomenissa kun vapaat alkaa. Ei näin nuori varmaan sydänkohtaukseen kuole  :lol:
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3503 : 05.12.2019 00:41 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW VR-kokemus Ressa seiskasta on varmasti paljon intensiivisempi kuin tavallinen pelityyli, mutta että Silent Hillejä kuumottavampi... :rollaus: no, onhan se ällöttävämpi ja tietyllä tapaa shokeeraava, mutta itse kyllä pidän edelleen neljää ekaa Silent Hilliä tuon genren hallitsijoina. Ainoastaan P.T. aka. Silent Hills on päässyt niiden tasolle ahdistavuudessaan ja olisi ollut varmaan muutenkin aikamoinen kokemus VR:nä.

Mutta yhtään RE7:aa vähättelemättä on kyllä sanottava, että onhan se ihan käsittämättömän hyvä kauhupeli. Yksi parhaimmista Ressoista mielestäni, harmi ettei ole tällä hetkellä mahdollisuutta kokea VR:nä.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3504 : 05.12.2019 11:41 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuli itsekin aloitettua vr testailut tänään.
Astro botia kovin kehutaan, mutta omasta mielestä koko vr gimmick tulee vaan pelaamisen tielle.
Kun minä pelaan 3d tasoloikkaa niin tykkään istua mukavasti, mutta koska tätä pelatessa pelaaja tavallaan on se pelin kamera niin tuo on mahdotonta.
Jatkuvasti pitää olla katsomassa ja kääntelemässä päätä johonkin suuntaan ja sohvalla istuessa esim selän taakse katsominen on aika helvetin epämukavaa.
Muutenkin pelissä on ihmeellisiä kuvakulma valintoja sillä monesti itse ollaan alhaalla ja katsellaan ylöspäin kun robotti kävelee jossain korkealla.

Ja pelissä on oikeastaan pakko aivan jatkuvasti katsella jokapuolelle sillä vaikka eteenpäin vievä reitti on selvä niin piilossa olevia robo kavereita on pakko kerätä tietty määrä, että pomo matsi aukeaa.

Resident evil sitten taas on vanha tuttu, mutta tällä kertaa suttuisella ulkoasulla varustettuna.
Headtrackingia käyttävä tähtäys kyllä on reippaasti parempi ja ne outlast tyyliset piilottelutkin on paljon mukavampia kun nyt voi vapaasti katsella kulmien takaa.
Mitään sen kummempia säväreitä tuosta ei saanut. Ne samat jump scaret säpsäyttää kuin ennenkin.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3505 : 05.12.2019 16:26 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
VR-kokemus Ressa seiskasta on varmasti paljon intensiivisempi kuin tavallinen pelityyli, mutta että Silent Hillejä kuumottavampi... :rollaus: no, onhan se ällöttävämpi ja tietyllä tapaa shokeeraava, mutta itse kyllä pidän edelleen neljää ekaa Silent Hilliä tuon genren hallitsijoina. Ainoastaan P.T. aka. Silent Hills on päässyt niiden tasolle ahdistavuudessaan ja olisi ollut varmaan muutenkin aikamoinen kokemus VR:nä.

Mutta yhtään RE7:aa vähättelemättä on kyllä sanottava, että onhan se ihan käsittämättömän hyvä kauhupeli. Yksi parhaimmista Ressoista mielestäni, harmi ettei ole tällä hetkellä mahdollisuutta kokea VR:nä.

Ei se normaalisti ole lähelläkään silent hillejä, mutta VR muuttaa ihan kaiken. Peli jäi itsellä kesken kun en pystynyt pelaamaan sitä yksin VR:ssä loppua kohti. Ainoa kauhupeli joka on paskahousuna jääny kesken!
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3506 : 05.12.2019 17:56 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kyllä RE7 on täysin eri peli VR:nä. Kylmät väreet selässä ja olkapäät nousee korviin, kun juokset jotain monsteria karkuun. Ne paikat tuntuu myös jotenkin niin eläville, tuntuu pelin läpäistyä kuin olisit oikeasti käynyt helvetissä ja kaikki nurkat jäävät mieleen verkkokalvoille.

Astro Bot on kyllä aivan järjettömän viihdyttävä peli. Jos ei halua liikkua yhtään pelatessa, niin joo, ei varmasti nappaa, mutta silloin ei kyllä varmasti nappaa 90% VR:n ideasta, enkä suosittelisi tällaiselle VR:ää kyllä kovinkaan vahvasti.

Dirt Rally VR on itselleni kokonaisuutena vaikuttavin VR-elämys tähän asti. Aivan tajuton se "perstuntuman" mahdollistaminen, mitä ei flattina pelatessa saa.

Headmasteria suosittelen, jos yhtään kiinnostaa suorittamispelaaminen ja pallon pukkaaminen tähdättäviin kohteisiin kuulostaa yhtään mukavalta. Oikeestaan, jos tykkää pallopeleistä, niin uskon, että Headmaster maistuu. Suorituspelaamiseen viittaan sillä, että mielestäni eniten pelistä saa irti tavoittelemalla maksimitähtiä jokaisesta haasteesta, ovat nimittäin todella hyvin tasapainotettuja.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3507 : 05.12.2019 18:09 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili
Dirt Rally VR on itselleni kokonaisuutena vaikuttavin VR-elämys tähän asti. Aivan tajuton se "perstuntuman" mahdollistaminen, mitä ei flattina pelatessa saa.

Tämä onkin se peli jonka takia olen halunnut vr laseja testata. Toki samalla tulee testattua myös gt sport vaikka siinä voikin ajaa vain time trial kisoja tai sitten yhtä AI kuskia vastaan.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3508 : 08.12.2019 06:50 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili Ressa 7 VR on kyllä tajuton kokemus. Monesti ajattelen, että täytyy pelailla tänään, pelihän se vain on. Mutta sitten kun on lasit päässä, niin tuntuukin oikeasti todella pahalta ja melkein tekee mieli vain lopettaa, kun ahdistaa niin paljon. Täysin mielenvikaisen hyvä siellä olon tuntu.

Pelailin Ressa VR:ää useamman illan putkeen, ja se meni pahasti minun uniin. Joka yö tuli nähtyä jotain painajaista aiheeseen liittyen. Minulle mikään peli ei ole koskaan aiheuttanut samaa.

Ja Dirt Rally VR on toki myös aivan uskomaton peli. TV-ruudulta en halua pelata oikein mitään rallia tämän koettuani.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3509 : 08.12.2019 11:28 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Pari tuntia pelannut driveclub VR:ää ja nyt on fiilis kohdillaan.
Autojen ohjaamot tuntuu oikean kokoisilta ja kun oma ratti on vielä samassa kohdassa kuin virtuaalinen ratti niin immersio sen auton ratin kääntämisestä on aika vahva.
Pirun sumeahan tämä visuaalisesti on ja joku arvostelija sanoikin, että peli näyttää siltä millaisena silmälaseja tarvitseva näkee maailman ilman laseja ja olen aika samaa mieltä.
Jos otan lasit pois niin joku forza horizon 4 näyttää samalta mitä tämä lasien kanssa.
Kovin lyhythän tämä on. Olen korkeintaan 3.5 tuntia pelannut ja alle kymmenen kisaa jäljellä. Eipä tällä ollut hintaakaan kuin 19e prismassa ja kyllä tämä sen arvoinen on.

Fiksuna aloitin tästä karuimman näköisestä autopelistä. Seuraavaksi sitten dirt rally ja sen jälkeen gt sport.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121 122 ... 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines