Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 113 114 115 116 117 [118] 119 120 121 122 123 ... 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1189778 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3510 : 09.12.2019 20:53 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili Kannattaako Turismon hankkiminen jos lähinnä pelkkä VR kiinnostaa?
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3511 : 09.12.2019 20:58 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Riippuu siitä kuinka paljon lasket arvoa sille, että VR moodissa on vain time trial ja 1 vs 1 kisa helppoa ai kuskia vastaan.
Toisaalta eipä tuosta tarvitse paljon yli kymmentä euroa maksaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3512 : 11.12.2019 00:11 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Tuli pelattua Ori and the Blind Forest PC:llä "läpi". Hieno peli. Todella hienosti suunniteltu pelimekaniikka. Useamman kerran tuli vastaan tilanne jossa mietti "ei helvetti, ei tästä voi päästä", mutta niin sitä vaan pääsi kun hetken mietti. Todella hyviä kenttiä.

Fiilis oli myös rakennettu hienosti ja tuntui että tarinassa on sisältöä yksinkertaisuudesta huolimatta. Kokonaisuus oli kasattu niin hyvistä palasista, että harva peli osaa pitää fiiliksen näin intensiivisesti koko pelin ajan. Haikeaa, surulllista, mutta pienen toivon tuntee. Todella upea tunnelma koko pelin ajan. 35" 21:9 näytö imaisi myös sisään kun silmäkarkkia oli koko ruudun leveydeltä. Tulee olemaan vaikeaa siirtyä PC:llä enää ikinä kapeampaan tai pienempään näyttöön.

Ainoa selkeämpi miinus tuli omasta varustelusta. Pelasin peli Xbox One ohjaimella. Tatilla. Vaikkeimmat kohdat hoidin ristiohjaimella, mutta siinä oli vain niin paska tuntuma, että peukalo meni huomaamatta aina takaisin tatille. Täytyy miettiä toista ohjainta jos jatko-osan hommaa.

Mutta peli on sanalla sanoen upea: 4,5/5
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3513 : 11.12.2019 13:00 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW

Kysymys kuuluu: kuka ihme haluaa pelata tätä Monster Hunter Liteä, kun alustalla on jo MHGU/MHW, joissa on kymmenen kertaa syvällisempi pelimekaniikka kuin Dauntlessissa, ja joita voi pelata käytännössä loputtomasti?

Tämä oli ensimmäinen ajatukseni, mutta mieleni alkoi nopeasti muuttua, kun testasin Dauntlessia pikaisesti tänä aamuna.

Fakta: en tunne ketään, jonka kanssa voisin pelata Monsua säännöllisesti samassa tiimissä. Toinen fakta: tunnen moniakin, jotka tulevat lataamaan Dauntlessin sen ilmaisuuden vuoksi ja antamaan sille ainakin mahdollisuuden, vaikka Monster Hunterin tyyppiset pelit eivät olisi aiemmin napanneet. Toki siitä löyhkää Fortnite-estetiikka, eikä "annas rahnaa, niin saat nää makeet sukkahousut jalkaan" -tyyppinen kiusaus ole herkkujen herkkua.

Mutta pentele, huonommastakin pelistä voi tulla roimasti parempi, kun sitä pelaa samassa squadissa tuttujen kanssa. Se on tämän vahvuus. Saa tosin nähdä, kuinka kauan tämä jaksaa viehättää, jos ei suunnittele käyttävänsä oikeaa rahaa Hunter Passiin.

Löytyykö Laudalta ketään, jolla on enemmänkin kokemusta Dauntlessista?
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3514 : 05.01.2020 18:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Jatkettiin tänään taas Resident Evil vitosta kaverin kanssa.

Excuuuuuse meee, boomer, mutta ei helkattilainen mikä jälkkäri! Toinen pelaa isolla telkulla, toinen Litellä samalla sohvalla (minä). Sniper+gyro ne yhteen soppii, eikä nautinnolla ole rajoja. Olen niin perhanan kiitollinen siitä, että Capcom porttasi tämän pelin NS:lle oikein (uudet kontrollimetodit paikkaavat minun kirjoissani jotkut puuttuvat efektit korkojen kera). Ruudunpäivityskään ei joitakin harvoja kohtia lukuunottamatta ole ollut pöljempi (mennään chapterissa 5-1). Demo pyörähti takkuisemmin.

Jumankauta, että on hienoa!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3515 : 06.01.2020 11:37 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Ostin kans Ressa vitosen parille Switchilleni tuossa muutama päivä sitten. Tuli aikoinaan pelattua läpi veljen kanssa professional vaikeustasolla ilman mitään new game plus -aseita ja varusteita, eli täysin puhtaalta pöydältä, mikä oli niin haastavan riipaiseva elämys sekä koettelemus samanaikaisesti, ettei ole ollut suurempia himoja sen jälkeen. Tuli olo että kaikki saavuttamisen arvoinen elämässä on saavutettu.  :lol: Mutta kylläpähän taas maistuu! Kymmenisen tuntia tullut jo paukuteltua, eikä millään malta laskea peliä alas. Mercenariesiakin tuli vähän testailtua ja siihen tulee varmasti upotettua lukuisia tunteja. Ei mitään valittamista tämän porttauksen kanssa. Ei voisi olla parempaa kuin iskeä pienet co-opt mätöt tulille missä vaan. Toimii lokaalisti, netin kautta tai vaikka samalla ruudulla split screeninä hätätilanteessa.

Kyllähän Resident Evil 5 on edelleen helposti paras co-op ammuskelu. Capcom sai paljon paskaa niskaa vitosesta aikoinaan, mutta onneksi niillä oli munaa tehdä peli. Nyt uskallan nostaa tämän jo sarjan toiseksi parhaaksi peliksi Remaken jälkeen, vaikka tietysti nämä kaksi peliä ovat täysin erilaiset kaikin puolin, eivätkä varsinaisesti verrattavissa keskenään. Jo se että peli ymmärtää pitää molemmat pelaajat yhtä arvokkaina, eikä toinen ole vain lisäpelaaja, jonka tavarat ja varustukset häviää heti kun lopettaa pelin, on asia jonka moni muu co-op peli unohtaa. Voin hyvin pelata vaikka Epin kanssa välillä ja jatkaa pelaamista toisen kanssa ilman, että menetän mitään tai mitään menee sekaisin. Mutta ylipäätään pelin rytmitys, teema, aseet, niiden päivitykset ja vastaan tulevat tilanteet ovat vain täyttä kamaa. Lisäksi mukana on Platinum games -pelien tyylistä uudelleen läpipeluuarvoa loputtomiin, kun aina voi parannella omia rankkeja ja kokeilla erilaisia runeja.

Capcom tuntuu taas olevan iskussa, joten jospa tekisivät vielä vastaavan tasoisen co-op Resident Evililin isolla budjetilla, eikä mitään Revelation 2 tyylisiä kikkailuja. Kutosessa Capcom sekoili ihan mitä sattuu ja oli muutenkin hukassa peliensä kanssa. Tosin ei se kutonenkaan nyt niin huono ole. Sen surkea peli- ja kenttäsuunnittelu lähinnä korostuu vaikeammilla vaikeustasoilla pelatessa, mutta normaalisti pelattuna ihan kelpo viihdettä.


« Viimeksi muokattu: 06.01.2020 11:46 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3516 : 06.01.2020 22:40 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Itse taas aloitin tuossa pari päivää sitten Resident Evil 2:n remaken. Onhan tämä aika kova tekele, joskin hämmentävän helppo normaalilla vaikeusasteella. Olisi pitänyt aloittaa heti vaikeimmalla. Olen kohta nuohonnut koko poliisiaseman läpikotaisin ja sanoisin ainakin näiden pelituntien perusteella, ettei pelissä sinänsä kummempia vikoja ole. Mutta jos sitä vertaa alkuperäiseen, niin suosin kyllä vanhaa klassikkoa. Pääasia, että puzzlet ovat mukana ja peli on edelleen selviytymiskauhua. Toivon, että Resident Evil 3:n remake on vähintään yhtä hyvä. Pelin julkaisu on toisaalta hämmentävän lähellä ottaen huomioon sen, kuinka vähän aikaa Resident Evil 2:n julkaisusta on kulunut, minkä lisäksi se Nemesiksen uusi design on suoraan sanottuna hirveä.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3517 : 08.01.2020 23:51 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Re2 Remake on kova, mutta sen jälkeen kun tajusin miten vihujen kestävyys on täysin siitä kiinni miten hyvin itse ampuu, tunnelma latistui reippaasti. Jos et tuhlaile panoksia, zombiet alkavat imeä kuteja hullun lailla. Jos taas räiskit miten sattuu ja panokset lopussa, kaikki alkaa kuolla parista osumasta. Tuollainen teennäinen ”selviytymistunnelman”luominen jurppii niin hemmetisti. Jos ampuu paskasti, niin sitten joutais selviytyä pelkällä puukolla tai väistellen kuten ennen. Nyt ihan sama mitä tekee. Capcom harrasti dynaamisen vaikeustason tekemistä jo Ressa nelosessa, mutta siinä se ei ota niin paljoa päähän, kun se ei edes yritä olla mikään selviytymiskauhu.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3518 : 09.01.2020 12:43 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Uusin God of War pistetty tulille. Miljööstä meinaa tunkea Horizon väkisin läpi. Ilman fantasia elementtejä koko touhu tuntuisi Horizonin maailmalta eri aikakaudelta. Tämä meinaa pistää väkisin läpi pitkin peliä. Ihan maisemat periaatteessa hienoja, mutta jotenkin tylsiä. Kasvoanimaatio on sentään parempaa kuin Horzonin botoksi naamoilla.

Peli on ihan toimiva. Aika paljon hidas tempoisempi ja strategisempi kuin vanha systeemi, mutta toimiva silti. Henkilökohtaisesti pidin vanhoista enemmän. Niissä oli hektisempää menoa ja koko touhu oli vedetty sopivasti yli. Uusin osa yrittää tuoda hiukan realistisempaa otetta vähän kaikkeen, vaikka helvetin isoja käärmeitä ja jumal olentoja löytyykin. Oikeastaan ensimmäinen isompi taistelu kuvaa hyvin peliä. En nyt ole varma kuka jumal olento se oli, kun mätkittiin puolin ja toisin niin että maa kirjaimellisesti halkesi, mutta jotenkin se tuntui laimealta. Itse taistelu oli jees ja tulihan siinä kaiken näköistä skriptattua tapahtumaa joka näytti varsin coolilta, mutta ei siinä aikaisempien osien hurmokseen mättämisestä ja toiminnasta päässyt.

Näperrettävääkin on ihan saatanasti. Niin saatanasti että melkein ajattelin että siirryn seuraavaan peliin. Varusteita on 3 vai 5 kpl ja jokaiseen saa lisäpalikoita ja jokaista pystyy upgradeen ja jokaista varustetta tulee koko ajan lisää. Ja pojalla on omat varusteen jotka toimii samalla tavalla (niitä tosin taisi olla vähemmän). Ja tähän vielä päälle skilli puut... en edes muista miten ne meni. Näprättävää on siis aika helvetisti. Tämäkin muistuttaa Horizonista.


Mutta voisi sanoa että tämä on kuin Horizon mutta tässä on,.... en edes tiedä mitä tässä on parempaa mitä Horizonissa, mutta jokin siinä on. GoW on ehkä kuitenkin nopeatempoisemi, vaikka aikaisempiin GoW peleihin verrattunahidas tempoinen. Ja onhan tämä selkeästi lähitaistelua vaikka kirvestä voikin heittää.

Horizon: God of War edition. Ihan jees. Parempi kuin Horizon: Zero Dawn.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3519 : 11.01.2020 00:52 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW
Re2 Remake on kova, mutta sen jälkeen kun tajusin miten vihujen kestävyys on täysin siitä kiinni miten hyvin itse ampuu, tunnelma latistui reippaasti. Jos et tuhlaile panoksia, zombiet alkavat imeä kuteja hullun lailla. Jos taas räiskit miten sattuu ja panokset lopussa, kaikki alkaa kuolla parista osumasta. Tuollainen teennäinen ”selviytymistunnelman”luominen jurppii niin hemmetisti. Jos ampuu paskasti, niin sitten joutais selviytyä pelkällä puukolla tai väistellen kuten ennen. Nyt ihan sama mitä tekee. Capcom harrasti dynaamisen vaikeustason tekemistä jo Ressa nelosessa, mutta siinä se ei ota niin paljoa päähän, kun se ei edes yritä olla mikään selviytymiskauhu.

Pistin jotain samantapaista merkille labrassa, kun aloin ihmettelemään sitä, miksi saan yhtäkkiä ammuttua zombieilta päitä tohjoksi kertalaakista. Tämä on ihan selkeä miinus ja allekirjoitan täysin tuon dynaamisen vaikeusasteen hölmöyden. Sille on varmaan paikkansa joissakin peleissä, mutta ei todellakaan tämäntyyppisissä Ressoissa. Pitää vielä tarkistaa, josko mokoman saisi vaihdettua johonkin muuhun asetuksista.

Seuraavaksi Clairen skenaario. Hemmetin kova pelihän tämä on. Harmi vain, että pelintekijät tosiaan kikkailivat mukaan joitakin turhuuksia. Pelien visuaalinen anti ja kaikenlainen tunnelmointi menevät kyllä jatkuvasti eteenpäin, mutta sitten taas jotkin pelimekaaniset asiat jätetään joko puolitiehen tai toteutetaan jotenkin väärin. Tämän huomasi jopa The Witcher 3: Wild Huntin kohdalla, joka siis on mielestäni aivan fantastinen peli, muttei loista ollenkaan combatinsa puolesta.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3520 : 11.01.2020 15:35 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Arvostan, miten paljon rakkautta DOOM 1:n ja 2:n uudet porttaukset ovat saaneet. Moni julkaisija olisi unohtanut 5 dollarin pelit heti lanseerauksen jälkeen, muttei Bethesda. Aluksi molemmissa oli ties minkälaisia ongelmia: musiikit toistuivat väärillä nopeuksilla, kuvasuhde oli pielessä, valaistus liian kirkas. Nyt tämä kaikki on korjattu, ja pelit on vieläpä saatu pyörimään kaikilla konsoleilla ja mobiililaitteilla 60 kuvaa sekunnissa! Kannattaa muistaa, että DOOMin pelimoottori käsittääkseni koodattiin alunperin toimimaan 35 fps:n nopeudella, muun hajottaessa pelilogiikan. Sen muuttaminen ei kuulosta pikkujutulta ainakaan maallikon korviin.

Olikos tässä nyt sitten kaikki? No ei todellakaan! Hyvä-kaveri Bethesda taisi nyt antaa jo vähän liikaakin, sillä peleihin voi ladata jopa laajennuksia suoraan niiden sisältä. Yksi niistä on mm. Romeron viime vuonna julkaisema, sikavaikea SIGIL.

Peasanttikin voi tuntea olonsa hetkeksi ruhtinaalliseksi saadessaan viidellä eurolla kipale klassikkopeleistä tällaiset versiot!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3521 : 11.01.2020 16:23 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Juu onhan tuo hieno teko, mutta bethesda ei silti ansaitse yhtään kehuja kaiken sen paskan jälkeen joka kulkee nimellä fallout 76 + kaikki muu siihen liittyvä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3522 : 11.01.2020 19:16 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Ainahan minä olen pitänyt Draqon Quest -sarjan musiikkeja ala-arvoisen huonoina, mutta DQ11 vetää kyllä uuden ennätyksen. Alkoi ottamaan niin pahasti aivoon se tööttäily, että piti iskeä kaikki musiikit kokonaan nollille ja jättää pelkästään äänitehosteet päälle. Peli-ilo parani sen 500% välittömästi.

Ja ei... Orkesteroitu soundtrack Switch-versiossa ei auta yhtään. Aivan luokatonta tööttäilyä, joka alkoi jurppimaan suunnattomasti jo 15 minuutin pelaamisen jälkeen ja 10h jälkeen teki mieli jättää koko peli kesken, mutta onneksi oli mahdollista ottaa musiikit pois päältä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3523 : 13.01.2020 14:43 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Korkkasin nyt Collection of Manan, ja siitä sarjan toisen pelin, eli Secret of Manan aka Seiken Densetsu 2. Aikomuksena on pelata myös Trials of Mana ennen huhtikuun loppua, jolloin julkaistaan pelin remake.

Olin toki jonkin verran pelannut Secretiä jo teininä, mutta en minä silloin pelin hienouksia ymmärtänyt. Halusin sen olevan Zelda, ja kun se ei taistelusysteemiltään ihan sellainen ollut, jätin pelin telakalle. Joskus sitä vain haluaisi mennä karttakepin kanssa kovistelemaan nuorempaa itseään ja kysymään, miten hemmetissä sinä jolppi olet vielä HP-pisteissä kiinni.

Jumantsuikka, miten tämä nyt iskee! Siis ensinnäkin, peli on lumoavan kaunis. Jos ei kaunein 16-bittisen ajan rope/seikkailu, niin ainakin yksi niistä. Nämä vehreät metsiköt, kimaltelevat järvet ja kuluneet kallioseinämät laittavat mielikuvituksen laukkaamaan.



Soundtrack ei tosin jää yhtään jälkeen visuaalisesta laadusta, sillä esimerkiksi Vesipalatsin teema kilahtelee kauniin mysteerisenä:



Pelin alku oli yllättävän tukala. Hahmot ovat vielä äärimmäisen heikkoja (varsinkin companionit), kuolevat parista osumasta, eikä kukaan osaa vielä taikoa vahingoittavasti eikä parantavasti. Jouduin kohtaamaan jo alussa niin armottoman bossin (Spiky Tiger), että minun oli pääkille johtavissa huoneissa grindattava hetki, jotta pystyin puskemaan raa'alla voimalla läpi oliosta, joka on päättänyt monen pelaajan taipaleen lopullisesti. Tuolloin en toki ollut vielä täysin hiffannnut kaikkien esineiden käyttötarkoitusta. Enkä sitä, että on äärimmäisen tärkeää pitää koko tiimi hengissä. Usein onkin sanottu, että hassusti Secret of Manasta tulee sitä helpompi, mitä pidemmälle pelissä etenee. Reilun kolmen tunnin jälkeen ainakin vielä allekirjoitan tämän.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3524 : 13.01.2020 15:38 »
Anders Helevete Jäsen Viestejä: 116 Basaaripisteet: 1 Profiili Ressa ykkösen ja kakkosen remakeja olen pelaillut tässä taas vaihteeksi. Kakkosen remakeen ei vaan kyllästy, vaikka miljoona kertaa olen sen jo läpäissyt. Ykkönen tarvitsisi kyllä melkein uuden remaken, tuo vanha kamera ei vaan nappaa enää ollenkaan. Pelissä ketuttaa myös äärettömän rajattu inventory (tästä aiheutuu jatkuvasti aivan täysin turhaa backtrackaamista) ja huoneesta toiseen siirtymisen hitaus.

Muuta viime aikoina pelattua:

- Horizon Zero Dawn. Ihan jees peli, mutta härregod, kun tää formula on jo niin nähty. Niin geneerinen tripla A peli kuin olla ja voi. Ihan nätti kyllä PS4 Prolla.
- Mega Man X4. Tää on kyllä kova. Jumalaiset ysärisynat ja Zero eka kertaa pelattavana. Kentät on myös mukavan suoraviivaisia. Tämä ja ensimmäinen X on kyllä selkeesti sarjan parhaimmistoa.

Seuraavaksi ajattelin ottaa Bloodbornen taas työn alle. Kaveri lupasi vähän couchata, jos pääsisi tässä jopa eteenpäin  ;D.


EDIT: Ephram, tuo Seiken Densetsu 1 on kans aika kiva peli, jos vaan jaksaa vähän sietää sitä luolastojen kryptisyyttä. Pitäis itsekin jatkaa tuota Collections of Manaa, vasta 1 pelattuna.
Pika Pikaa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3525 : 13.01.2020 17:26 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Jaksoin itse pelata Secret of Manaa viime vuonna johonkin puoliväliin asti. Loppujen lopuksi annan sille aika paljon anteeksi siitä, että kyseessä on 90-luvun SNES-peli. Jos peli julkaistaisiin tuollaisenaan nykyään, niin en tiedä, suhtautuisinko näin suopeasti esimerkiksi pelin valikkosysteemiin. Kyseessä ei nimittäin ole kovin käyttäjäystävällinen sellainen, minkä lisäksi se on muutenkin rakennettu vähän tyyli edellä.

Osa kappaleista lähentelee kyllä täyttä madnessia, esimerkiksi tämä. Mutta voiton puolelle jäädään tässäkin asiassa.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3526 : 14.01.2020 10:11 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Jos peli julkaistaisiin tuollaisenaan nykyään, niin en tiedä, suhtautuisinko näin suopeasti esimerkiksi pelin valikkosysteemiin. Kyseessä ei nimittäin ole kovin käyttäjäystävällinen sellainen, minkä lisäksi se on muutenkin rakennettu vähän tyyli edellä.

Valikot toimivat todellakin omituisella logiikalla. Alan vasta nyt ymmärtämään sen kunnolla, ja se on aika hupaisaa, kun miettii miten yksinkertainen systeemi loppujen lopuksi on.

Secret of Mana olisi varmasti vieläkin parempi peli, jos sen pääsisi pelaamaan co-oppina alusta loppuun jonkun kanssa (2P pääsee tosin mukaan vasta, kun partyyn liittyy toinen hahmo, eli noin ensimmäisen tunnin jälkeen). NPC:t voi onneksi säätää esimerkiksi toimimaan varovaisesti, mutta eivät ne silti vedä vertoja kohtuullisesti pelaavalle ihmiselle.

Sekin vähän hämää, miten paljon varsinkin pomotaisteluissa homma keskeytyy jatkuvasti valikoissa käynnnin takia: käytä taikaa, mene valikoihin. Lyö yksi lyönti pahikseen, joka tekee sinulle tai kanssahahmolle statukseen vaikuttavan ilkeyden. Peli taas paussille, medical herb kehiin. Taas pari sekuntia pelaamista, ja sitten valikoihin etsimään taikuuksia. Rinse and repeat. Tämän takia peli ei tunnu A Link to the Pastin tapaiselta toimintaropelta. SoM ei ole vuoropohjainen, mutta valikoissa ramppaaminen saa sen paikoittain vähän tuntumaan siltä. Onneksi tämä vaikuttaa vähentyvän koko ajan perustaistelussa, kun hahmojen levelit nousevat ja ne tulevat kestävämmiksi.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3527 : 16.01.2020 12:19 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Mitä perseenreikää. Just kun pääsin valittamasta että DQ11:ssä on niin paska sountrack, että oli pakko mutettaa kokonaan, niin löysin jostain Redditin syövereistä, että Switchille on olemassa joku ilmainen dlc-paketti, jolla saa DQ8:n musiikit overworldiin yms. TOTAALINEN pelastus. Ei sillä, että kasissakaan olisi mitenkään erityiset musiikit, mutta mikä tahansa menee tämän edelle.



Muuta viime aikoina pelattua:
- Horizon Zero Dawn. Ihan jees peli, mutta härregod, kun tää formula on jo niin nähty. Niin geneerinen tripla A peli kuin olla ja voi. Ihan nätti kyllä PS4 Prolla.


Olen tullut siihen lopputulokseen että Horizon Zero Dawn on ollut surkein ostamani peli koko genissä. Ei todellisuudessa paskin, mutta niin keskinkertaisuuden multihuipentuma, että keskinkertaisempaa peliä ei voisi enää tehdä, ei vaikka kuinka yrittäisi. Suorastaan sietämättömän keskinkertainen. Ei edes paskalla tavalla hyvä, vaan kaikki on totaalisen harmaata massaa, jonka olemassaoloa ei enää muista minuutin jälkeen kun sen on nähnyt. Koko gameplay looppi on pelkkä musta-aukko, joka imee kaikki muistot pelistä. AAA-pelit kärsivät ylipäätään tällä hetkellä niin totaalisesta keskinkertaisuudesta, ettei ole jäänyt pienintäkään muistikuvaa lähes mistään. Horizon, FF15, UC4, Gears of War 5, uusin God Of War... Tosin noistakin keskinkertaisuuksista Horizon on kaikkein keskinkertaisin.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3528 : 16.01.2020 16:39 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
AAA-pelit kärsivät ylipäätään tällä hetkellä niin totaalisesta keskinkertaisuudesta, ettei ole jäänyt pienintäkään muistikuvaa lähes mistään.

Minusta on tuntunut tältä jo kauan. Harmaata ja samantyylistä vakavaa taapertamista alusta loppuun ja tässä välissä pitäisi innostua miljoonasta pikkutehtävästä ja hilusta johon käyttäisi puolet enemmän aikaa kuin itse juoneen. Myönnän että uusin GoW on paremmasta päästä keskinkertaisuuden kasassa, mutta pelistä saa aina paikoitellen samanlaisia fiiliksiä kuin Horizonista. Ihmettelin vähän tuleeko tämä vain maailman tietystä samantyyli syydestä, mutta se paistaa hahmon liikkumisessakin läpi aika usein. Tuntuma on jotenkin ihan samanlainen.

Ja ei sillä, en varsinaisesti voi haukkua kumpaakaan. Se kaikki toimii. Mutta se on niin... sitä samaa. GoW tuo sentään ihan mukavaa vaihtelua ja isä poika suhde on toteutettu yllättävän hyvin, kuten pojan toimiminen toiminnan keskellä yleensäkkin. Mutta en oikein näe miten tästä saisi vuoden pelin. Niin innotonta menoa. Vaikka onhan se komea, kuten Horizonkin.

Mutta tosiaan, itse olen ajatellut AAA-peleistä pahaa jo jonkin aikaa. CoDin ja sen kloonien ja GTA:n ja sen kloonien tulo tuossa 2010 luvun taitteessa taisi olla pahinta aikaa. Ehkä siksi WiiU:kin iski aluksi niin kovaa. Jotain muuta kuin pumpum ja/tai hiekkalaatikon miljoona hiekan jyvää.

Mut hei, FFVII Remake tulee 3.3... (ei kun vitun vittu) 10.4. Siinä tulee jotain uutta ja erikoista.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3529 : 16.01.2020 16:45 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili
samantyyli syydestä

Olen huomannut ennenkin että heinzillä ei ole nämä yhdyssanasäännöt vahvimpia osa-alueita mutta nyt kyllä ei voi muuta sanoa kun hattua nostaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3530 : 16.01.2020 20:33 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
Olen huomannut ennenkin että heinzillä ei ole nämä yhdyssanasäännöt vahvimpia osa-alueita mutta nyt kyllä ei voi muuta sanoa kun hattua nostaa.
No eihän tässä voi muuta sanoa kun kiittää ja kumartaa.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3531 : 30.01.2020 15:02 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Enpä olisi ikinä uskonut, että Assassin's Creed Origins olisi näinkin hyvä peli. Ei toki päästä ihan kaikista vakuuttavimpien avoimen maailman pelien tasolle, muttei olla toisaalta älyttömän kaukanakaan niistä. Pelin miljöö on täyttä voittoa ja mikäli historia on aiheena vähänkin tuttu, niin tästä saa todella paljon irti. Oikeastaan ainoa asia, joka erottaa tämän selvästi The Witcher 3:n kaltaisista mestariteoksista on se, etteivät sivutehtävät ole kovinkaan kummoisia. Mukaan mahtuu muutamia helmiä, mutta muutoin suurin osa on luokkaa "ihan hyvä".

Jos miettii muita samantyylisiä ympäristöjä sisältäviä avoimen maailman pelejä, niin kyllä esimerkiksi MGSV jää varjoon maailmansa osalta. Hemmetin kova ja syvällinen hiiviskelypeli, joka ei kuitenkaan hyödy juuri millään tapaa maailmansa avoimuudesta. Se ei ole tarpeeksi elävä ja tarkkaan suunniteltu, minkä lisäksi siinä ei ole ihmisten asuttamia kyliä tai muitakaan paikkoja, joissa olla vuorovaikutuksessa muiden kuin sotilaiden kanssa. Rehellisesti sanottuna koko pelin olisi pitänyt koostua pelkästään yksittäisistä Ground Zeroesin tyylisistä tehtävistä.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3532 : 30.01.2020 15:36 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Saatuani vähän aikaa sitten Secret of Manan pakettiin, aloitin pelin jatko-osan, eli Trials of Manan.

Ja tässä on yksi selkeimmistä esimerkeistä, miten loistavaa peliä on onnistuttu parantamaan jokaisella osa-alueella, joillakin jopa kunnon harppauksin. Graafisesti pelin pixel art on kuin toisesta maailmasta. Nyt voin sanoa, että Octopath Traveler – joka mielestäni on yksi kauneimpia pelejä alustallaan – edustaa tyylillisesti tietynlaista jatkumoa Trials Of Manasta. Square tiesi vuonna 1995 SNESsin läpikotaisin, ja tulokset puhuvat puolestaan.

Soundtrackiltaan SoM oli pääosin mainio, mutta myös hieman yksitasoinen. Melodiat eivät olleet kovinkaan kompleksisia. Trials of Mana tykittää introssaan tämän, ja jättää pelaajansa suu ammolleen ja korvat hörölleen. Tämäkin on siis paremmalla mallilla.

Kaikeksi onneksi suurimmat parannukset pelien välillä asuvat pelimekaniikoissa ja siinä, miten mukavaa peliä on pelata kahden CPU:n kanssa. Alussa companionit eivät tunnu paperista tehdyiltä, eli ne kestävät juuri niin paljon enemmän vihollisten tekemää vahinkoa, ettei parannustaikoja ja -tavaroita tarvitse joka käänteessä. Ne eivät myöskään jumita enää kulmissa. Valikkojärjestelmää on selkeytetty, mutta sen haittapuolena on tietynlainen verkkaus. SoM:n logiikka oli merkillinen, mutta valikot tulivat aina ruudulle näpsäkästi ilman viiveitä. Trials ei tässä onnistu niin hyvin, joka ehkä johtuu siitä, että silmäkarkin tasoa on nostettu.

Level up! Nyt voi valita itse, mihin piirteeseen hahmossaan satsaa. Voimaa miekkamiehelle, mentaliteettia maagille. Tätä tosin holhotaan, sillä edes halutessaan peliä ei voi rikkoa satsaamalla kerta toisensa jälkeen vain yhteen ominaisuuteen. Harmi, sillä olisi ollut mukavaa kokeilla tehdä vaikkapa älyttömän voimakas taikuri osumapisteiden kustannuksella.

Juonenkuljetuksen puolesta peli muistuttaa jo ihan oikeaa RPG:tä, sillä siinä missä SoM edusti yksinkertaista, Zeldamaista dialogia, nyt kanssakäymistä on enemmän, eikä huumoriakaan ole unohdettu. Kovin syvällistä kamaa en kuitenkaan odota, vaan kokonaisuus taitaa olla enemmän Dragon Questien tapaista lämminhenkistä seikkailua kuin Final Fantasyjen synkistelyä. On ihan uskomatonta, miten peli eli reilut pari vuosikymmentä pelkkien fanikäännösten varassa. SquareEnix kattoi kunnolla pöydän, kun julkaisi tämän vihdoin englanniksi lokalisoituna, eikä huhtikuussa ilmestyvä remakekaan näytä pahalta. Odotan todella näkeväni, miten nämä ympäristöt ja hahmot luodaan kolmiulotteisena.

Jos ei jokin mene alkupuolen jälkeen vikaan, voinen vielä kirjata Trials of Manan siihen loisteliaaseen joukkoon, missä ovat Super Metroid, A Link to the Past, Super Mario World ja Final Fantasy VI.

Mitäs sitten seuraavaksi? No Chrono Trigger+Cross tietenkin! Eikö niin, SE?



« Viimeksi muokattu: 30.01.2020 15:46 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3533 : 02.02.2020 13:43 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
Creed: Rise to Glory - PS VR


VR linjalla jatketaan. Tää on eka videopeli konsolilla, joka on saanut itsellä hien pintaan ja fyysisesti rankin peli mitä oon pelannut. Testailin pari pv sitten ekaa kertaa ja vieläkin on kädet ja yläselkä kipeänä. Toimii todella hyvin esim. alkulämmöiksi kovemmalle treenille. Varjonyrkkeilyähän toi on. Nyrkkeily itsessään on hauskaa ja hienoa miten koko kroppaa saa käyttää mukana. Päällä ja keholla väistellään lyöntejä ja käsillä suojataan ja tietenkin lyödään. Ihan täydellisesti tuota lyömistä ei ole toteutettu, vaan välillä nyrkkeily on melkoista hutilyömistä ja lyönnin kovuudella ei juuri ole vaikutusta tai sitä ei ole kovin hyvin saatu mallinnettua peliin. Creed tarjoaa kumminkin hyvän kurkistuksen siitä mikä potentiaali VR:ssä tulevaisuudessa oikeasti on. Myös treenaaminen salilla on mukavaa ja aika fyysisesti uuvuttavaa puuhaa varsinkin jos laittaa koko kropan peliin täysillä. Tämä ei tosiaan sovi pelaajille jotka haluaa maata sohvalla. Peliä kuuluu pelata seisten.

Suosittelen jokaiselle VR:n omistajalle, todellakin peli joka kuuluu kokea. Hintakin on halpa 25e Storesta ja fyysisenä saa vieläkin edullisemmin.

Katso tää video pelistä!
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3534 : 03.02.2020 13:16 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Palasin piiiiiiitkästä aikaa ajopelin pariin, kun hankin viime vuoden loppupuolella Switchille WRC 8:n. Tuen mielelläni 3rd partyjen julkaisuja, jotta konsolille saataisiin pitkässä juoksussa muitakin kuin Nintendon omia pelejä.

Tämä kyllä yllätti positiivisesti. Sarja on tullut aika pitkälle siitä, missä jamassa sen viimeksi näin. Tekijäkin on nyt toki eri, mutta silti. Uudempia DIRT-pelejä pelaamattomana voin sanoa, että tämä on ajomalliltaan heittämällä tyydyttävin rallisimu, mitä olen koskaan pelannut. Juuri oikea mixi realismia ja ajamista helpottavaa yksinkertaistusta.

NS-versiossa ei ole minkäänlaista moninpeliä (ei netissä eikä lokaalisti), mutta WRC kasissa koko pääjuttu onkin uramoodi. Pikkusarjoista noustaan aina WRC-luokkaan asti, ja siinä sivussa täytyy pitää huoli, että tallikin pyörii. Välillä voi käydä kaahaamassa klassikkokisoja Lancia Stratoksen kaltaisilla hirviöillä, ja todeta itsensä pieneksi, kun pamauttaa itsensä rotkon pohjille Turkin tuskaisan kapeilla kinttupoluilla. Mitään mikromanagerin hommia ei sinällään ole luvassa, mutta taitopisteillä voi unlockata erilaisia tiimin toimintaan vaikuttavia taitoja, kuten nopeamman työskentelyn huoltotoimenpiteissä. Ajan kanssa tiimiin saa houkuteltua jopa paremman meteorologin, joka pystyy laatimaan ralleihin tarkemmat sääennusteet.

Ja siitä päästäänkin uramoodin ohella siihen toiseen ominaisuuteen, mistä ennen julkaisua kohistiin: säämalliin. Jostain syystä sitten ikivanhan Colin Mcrae Rally 2.0:n rallipeleihin ei ole toteutettu kunnolla dynaamista säätä. On ollut kyllä vaihtelevia, ennalta määrättyjä skenaarioita, mutta ne eivät ole toimineet oikeasti dynaamisesti. Se on merkillistä, sillä se on ollut iät ja ajat formulapelien (F1 97, GP3) tunnelmaa kohottava vakio-ominaisuus.

WRC 8:ssa voi vihdoin nähdä, kun pätkän alussa Ruotsin kiiltävillä hangilla kimalteleva aurinko vetäytyy pilvimassaan, joka alkaa hiljakseltaan pudotella lumihiutaleita. Asvaltti- ja soraralleissa tielle muodostuu lätäköitä, ja sääefektit ovat muutenkin todella hienon näköisiä, vaikka NS-versio ei pystykään graafisesti samaan kuin muut konsolit ja PC. Tämä on rallipelien saralla aika iso juttu, ja onkin aika käsittämätöntä, että sen saamiseen on mennyt näinkin kauan.

Viihdyttäväähän tätä on pelata ralli silloin tällöin, ja yrittää raivata tietä kohti WRC-mestaruutta.

Spoileri (osoita katsoaksesi)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3535 : 15.02.2020 07:21 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kirjoitinkin jo Trials of Manasta jonkin verran, mutta nyt on kirjoitettava lisää, sillä kyseessä on kuin onkin jumaltason SNES-peli. Siis katsokaa nyt, ja piehtaroikaa talvikaupungin levollisessa tunnelmassa:



Jään usein 3D-peleissä katsonaan monttu auki erityisen upeita maisemia. Samaa tapahtuu kaksiulotteisissa verrattain vähän, mutta kuitenkin tapahtuu. Trialsissa pixel artin taso on vain niin uskomatonta, että sitä ihmetellessä ei voi kuin hiuksia nostaa. Lokaatiot pursuavat tunnelmaa, yksityiskohtia ja kaikkea sälää niin paljon, että niitä voisi jäädä tutkimaan pitkiksi tuokioiksi.



Trials of Mana sisältää jopa päivä/yö-syklin. Hiljalleen voi nähdä, miten varjot ottavat maailmastaan vallan, vain muuntuakseen pikkuhiljaa sysipimeydeksi. Zombit tulevat koloistaan kuin rotat Helsingin Kalliossa, sankariemme odottaessa aamun valkenemista. Vähissä energioissa majatalosta pilkottava valonloiste vetää puoleensa, kun he tietävät vihdoin pääsevänsä koisimaan lämpimissä vuoteissa. Sankarit/sankarittaret ottavat jopa kengät pois nukkumaan mennessään ja vaihtavat kevyempään vaatetukseen. Yksityiskohdat todella tekevät tämän pelin.

Collection of Mana vaatisi kylkeensä ohjekirjaa, sillä monet ominaisuudet ovat ns. piilossa. Google laulaa, ja pelaaja tyytyväistyy. Mitä ovat esimerkiksi mystiset ????-siemenet? Sitä peli ei ikinä kerro, vaikka ne ovat läpäisyn kannalta oleellinen asia. Tod.näk ohjekirjassa aikoinaan sanottiin miten ne toimivat. Remakessa tämä varmastikin korjattaneen.

ToM on kerrassaan fantastinen peli, täpötäynnään charmia, lämpöä ja sitä ihanaa voimaannuttavaa naiiviutta, jota parhaat JRPG:t ilmentävät. Se olisi yksinään Mana-kokoelmasta pyydetyn hinnan arvoinen.


« Viimeksi muokattu: 15.02.2020 10:33 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3536 : 18.02.2020 12:01 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Kun PSVita on jo käytännössä kuollut alusta, päätin haxoroida omani ja laittaa vähän eloa masiinaan. Oli kyllä erittäin helppo projekti. Nyt on kone täynnä kaikenlaisia emuja ja pelejä. Nykyään vaikea löytää kunnolla peliaikaa, niin tuolla vitalla pääsee pelailemaan sopivasti. Musapelejä on varsinkin tullut pelailtua.

Seuraavaksi sitten PS3-haxoroinnit ja kikkailut.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3537 : 18.02.2020 16:02 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili PS4:n God of War pelailtu "läpi". Valkyrit vielä saalistamatta, mutta voi olla että jää saalistamattakin. Mutta yllättävän viihdyttävää alusta loppuun. Taistelu oli kivaa, yhteistyö pojan kanssa oli toteutettu loistavasti, maailma oli hieno, sivuhahmot persoonallisia jne.
Ainoa mikä häiritsi aika-ajoin oli nappien helvetinmoinen määrä. Pidän suht simppelistä ohjauslayoutista (vai miksi sitä sanookaan) koska pelaamisen välillä voi tulla pitkiäkin taukoja, niin se on joka kerta uudelleen opettelun aika jos nappeja on perkeleesti. Ja tässä kyllä oli. Ihan jees ne kyllä iskostu sinänsä, vaikka suurimman mäiskeen keskellä menikin joskus sekasin.

Juonessa häiritsi hiukan se kuinka lopulta simppelin asian (tuhkat pitää heittää vuorelta alas) takia pistetään vihua pinoon ja oikeastaan vasta lopussa selviää miksi matka pitää kulkea. Hieno sinänsä, mutta vähän turhan kevyt lähtökohdiltaan. Lisäksi loppu tuli todella yllättäen. Odotin että tarina lähtee ihan muille linjoille lopulta, mutta loppu tulikin alkuperäisen mission jälkeen. Tämän vuoksi tuntui myös että todella moni asia jäi leijumaan ilmaan. Varsinkin kun pää vyötäisillä laajensi tarinaa ja maailmaa koko ajan (loistava idea muuten, ehkä paras toteutus kuinka äänien lisäys peleihin voi oikeasti lisätä syvyyttä peliin eikä ole olemassa vain siksi kun ihmiset nyt puhuu normaalisti), niin kuvittelin että jossain vaiheessa pätkitään jotain astetta isompaa kaveria. Jatko-osassa sitten.

Komea peli kyllä on. Juuri kun toisaalla mietittiin miltä uusi WRC näyttää, niin ei voisi uskoa että GoW tulee samalle konsolille. Toki ääriesimerkki, mutta ei siitä pääse ympäri että GoW on komea peli.

Kokonaisuudessaan 3,5/5. Pelin lore jaksaa pitää kiinni, poika&faija yhteistyö pysyy sopivan yksinkertaisena joten se on mukava lisä, sivuhahmot toimii, ääninäyttely on hyvää, pelattavuus toimii ja meno on komeaa katsottavaa. 1,5 pistettä lähtee oikeastaan omista mieltymyksistä. Pidän enemmän vähän taaempaa kuvatusta ja vauhdikkaammasta toiminnasta (vanhat GoWit), kuin olan takaa kuvatusta eteen-taaksekävelystä. Mutta ymmärrän kyllä että jotkut pitää tätä vuoden pelinä. Onhan se hyvä peli, mutta ei se nyt sellaista hurmiota saanut aikaan kuin vanhat GoWit aikanaan. Tissitkin puuttu.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3538 : 18.02.2020 22:28 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Switchille ilmestyi eilen, täysin puskista, peli nimeltä Warface. En aluksi juuri korvaani lotkauttanut tälle, mutta sitten puolivahingossa näinkin videolta, miten peli on periaatteessa CoD-klooni, joka pyytää rahhoo joka käänteessä. Ilmainen aloittaa, toki. Toooki, pikku Timmy, toki.

On siinä yksi toinenkin mielenkiintoinen juttu: Warface pyörii CryEnginellä, joten se saa kunnian olla ensimmäinen k.o pelimoottorilla tehty NS-käännös. En usko, että jää viimeiseksi.

No, minähän tänään sitten vähän kokeilin tätä peliä. Niin uskomatonta kuin se onkin, yli 50 miljoonaa myyneellä konsolilla on vieläkin pelikirjastossaan CoD:in mentävä reikä. Eikö Activision oikeasti halua rahaa? Olisiko Sotanaamasta sitten astumaan vakavalla naamalla sota-areenalle, niin ettei tarvitsisi tässä codittomuudessa naamattomaksi joutua?

Kaikki alkaa mitä parhaimmin, sillä tekijöillä on ollut munaa asettaa ohjaustavassa gyro oletukseksi. Käännös on 30fps, ja gyron toteutus on ihan pikkuisen vikuroiva ja haparoiva, mutta on sitä pahempaakin nähty. Ei mennyt kauaa, kun ampumaradalla headshotteja alkoi putoilla. Tässä best off, joka ei tietenkään näytä missauksia.



Sitten Team Deathmatchin kimppuun. Tässä on mukana kyllä kunnon nostalgiaa, sillä en sitten Killzone 2:n ole juurikaan tähän pelimuotoon koskenut. Muutamien matsien jälkeen pelimekaniikka alkaa tulla tutuksi. Huomaan, että vauhdista maahan voi tehdä syöksyjä, ja jäädä sinne jopa ampumaan. Rynnäkkösotilaan rooli päättömästi ammuskelevana ei tunnu kiintoisalta, mutta sniputtaminen on sen sijaan tyydyttävää. Jos peliä vielä tästä enemmän pelaan, aion erikoistua tark'ampujaksi.



Lets face it! Pelaan tätä, koska valinnanvaraa Switchillä ei ole. Bethesdan ansiosta laadukkaita yksinpelisooloräiskintöjä löytyy, mutta moninpelipuoli on jätetty täysin hunningolle. Eikä tämäkään niin kirkkaasti tuiki, että tyhjiö sillä täytettäisiin. Pitäisin sitä mieluummin alkupalana.

EDIT:

Pelissä voi ilmeisesti vuokrata (ei siis omistaa) oikealla rahalla tietyksi ajaksi käyttöönsä parhaita aseita. Kosmetiikat ja muut ulkonäköön vaikuttavat jutut ovat minulle täysin fine, mutta ei kilpailuedun saavuttaminen mikromaksuilla.

Miten kamalaa olisi, jos esimerkiksi Splatoonissa voisi ostaa itselleen pienellä summalla viikoksi aseen, jonka kantama on pidempi kuin perusversiolla? Kylmää hikeä pukkaa.


« Viimeksi muokattu: 19.02.2020 08:03 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3539 : 23.02.2020 00:05 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Vanquish tuli vedettyä läpi PS4:llä, ja onhan peli edelleen TOP5-kamaa. Etenkin kun pääsee pelaamaan 60 kuvaa sekunnissa. Shinji Mikami on jumala, ja voisin kuvitella, että Vanquishilla on mahdollisuudet mennä vielä jonain päivänä RE4:n ohi uudelleenpelatuimpana pelinäni. Kumpikin peli on koulukirjaesimerkki siitä, miten videopeli kuuluisi rytmittää.

Pääsin myös ensimmäisellä yrityksellä Normal-vaikeustason rankingin kärkeen suht paskalla scorella:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Ainoat moitteet tulevat oikeastaan hieman kömpelöstä väistömekaniikasta (voit väistää vain ylös/alas/oikealle/vasemmalle, muttet viistoon) ja oikean tatin deadzonesta, joka nyt vain valitettavasti on olemassa 99,9% peleistä. Olisi pajon helpompaa saada headshot bonukset, jos antiikkisella tähtäystuntumalla ei tarvitsisi sahata edestakaisin päiden kohdalla.

Pakko hankkia peli-PC, jotta voi erillisellä softalla tehdä kaikkien tähtäystä vaativien pelien tuntumasta identtisen. ReWASD-niminen softa on ilmeisesti paras vaihtoehto. Ei oikein huvita pelata millään muulla kuin täysin lineaarisella response curvella, johon olen tottunut Apex Legendsissa. Tällöin tähtäin liikkuu samassa suhteessa kuin tattikin, mikä tuntuu taivaalliselta, kun siihen tottuu harjoittelun jälkeen.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 113 114 115 116 117 [118] 119 120 121 122 123 ... 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines