Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3540 : 24.02.2020 00:58 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
Pakko hankkia peli-PC, jotta voi erillisellä softalla tehdä kaikkien tähtäystä vaativien pelien tuntumasta identtisen. ReWASD-niminen softa on ilmeisesti paras vaihtoehto. Ei oikein huvita pelata millään muulla kuin täysin lineaarisella response curvella, johon olen tottunut Apex Legendsissa. Tällöin tähtäin liikkuu samassa suhteessa kuin tattikin, mikä tuntuu taivaalliselta, kun siihen tottuu harjoittelun jälkeen.
Asensin Windows 10:n Boot Campilla Macbookiin, latasin Steamin sekä kokeiluversion reWASD:ista ja pistin alkuperäisen Counter-Striken tulille, koska se ainakin toimii nuhapumppukoneessani. Säädin DualShockin vasempaan tattiin näppiksen WASD:in ja oikean tatin emuloimaan hiirtä ja pistin response curven täysin lineaariseksi mahdollisimman pienellä deadzonella. Tähtäystuntuma tuntui lähestulkoon siltä, miltä toivoinkin! Auto aimia ei luonnollisestikaan ole, joten ei noita vanhempia pelejä pysty pelaamaan, kun et voi hidastaa tähtäystä COD-tyyliin painamalla vasenta liipasinta.
Vanquish minulta löytyy PC:llekin, joten pitää katsoa josko se pyörisi Macbookilla edes sen verran, että pääsisi kokeilemaan, miltä peli tuntuu reWASD:in säädöillä. RE4 HD Edition on toinen peli, jota en pysty enää pelaamaan, koska HD-versioissa on järkyttävä deadzone oikeassa tatissa, vaikka moista ei ollut GameCube-versiossa. RE4:ssä ei muistaakseni ollut auto aimia ollenkaan edes padilla pelatessa, joten sitä pystyy pelaamaan ilmankin. Vanquishin auto aimista en ole varma.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3543 : 04.03.2020 00:06 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
Ah, deadzonet, nuo ihana jumalan lahja maailmalle.
Niistä puheen ollen, ostin koko lisenssin aiemmin mainitsemalleni reWASD-näppäinkonffaussoftalle ja asensin Vanquishin, joka pyörii MacBook Prollani 60 kuvaa sekunnissa! 720p-resoluutiolla kaikki asetukset minimissään... Eli sama kuin pelaisi Switchillä siis. Mutta ei se mitään, sillä reWASD muuttaa pelin täysin. Sain hiottua response curven lineaariseksi ja deadzonet nolliin, kuten toivoinkin. Ja voi luoja, mitä hunajaisen kermaista täydellisyyttä peli nyt onkaan! Osut juuri sinne minne haluatkin joka kerta. Ilman v synciä input lagikin on olematon jopa Macin näytöllä.
Kaivoin huvikseni pari vuotta pölyttymässä olleen Switch Pro Controllerin, kun muistin, että siinä ei ole paskoja liipasimia, vaan vanhat kunnon digitaalinapit niiden tilalla. Kokeilin huvikseni myös, miten PS4-padin KontrolFreekin Inferno-tatinpidennys istuu ohjaimeen, kun padien tatit ovat lähes identtiset. Se istui melko hyvin, muttei täydellisesti. Kaivoin Pro Controllerin myyntipakkauksesta padin ympärillä olleen pehmustemuovin ja pistin sen tatin ja tatinpidennyksen väliin ja leikkasin ylimääräiset muovit pois. Tatinpidennys pysyy paikallaan, kuten PS4-padissakin. Saa luvan kelvata, kunnes saan tilattua jostain Switchin omat tatinpidennykset, kun Inferno-mallia ei tahdo löytyä enää mistään.
Tattipidennetty Pro Controller ja Vanquish ovat yksinkertaisesti täydellinen yhdistelmä. Boosti vasempaan olkapäänappiin ja Tactical Evade oikeaan. Boost dodge onnistuu täydellisesti. Tähtäys ja ampuminen digitaaliliipasimilla. Pro Controllerin tatit ovat yhtä hyvät kuin PS4-padissa ilman niitä PS4-padin umpipaskoja liipasimia, joiden painelu aiheuttaa infernaalista vitutusta. Face buttonit ovat huonommat kuin PS4- ja Xbox-padeissa, mutta se annettakoon anteeksi.
Pelasin Vanquishin samantien kolmesti läpi, kun en vain saa tarpeekseni. En tule enää ikinä koskemaan konsoliversioihin juurikin deadzonejen ja muutenkin paskan tattiohjauksen takia. Oikeastaan sama pätee suurimpaan osaan räiskintöjä, eli on pakko vaihtaa mestarirotuun. Tosin - kuten olettaa saattaa - PC-version leaderboardsit olivat täysin pilalla. TOP50:ssä pelkkiä 999,999,999 scoreja, jotka ovat täysi mahdottomuus. Sama juttu Ikarugassa.
reWASD:illa en kuitenkaan saanut RE4 Ultimate HD Editionia pelastettua, koska PC-näppäinasetukset ovat niin vammaiset eikä niitä saa reWASD:illa konffattua mitenkään järkeviksi. DS4Windows-softalla tuo tosin onnistui, koska siiinä on anti deadzone -asetus, joka ikäänkuin miinustaa noita pelin natiiveja deadzoneja pois.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2020 00:17 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3545 : 19.03.2020 00:49 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
Mulla on aivot ihan solmussa Apexin jälkeen. Raivostuttavaa yrittää saada lihasmuisti resetöityä, kun on tottunut pelaamaan nopealla senssillä ilman deadzoneja (kyllä, taas se sama valitusvirsi alkaa).
Resident Evil 3:n demo tuli ulos Uudessa-Seelannissa, joten se tuli ladattua Xboxille. Hirveät deadzonet ja hidas sensitivity ja response curve miten sattuun. Osu mihinkään. Demo oli todella lyhyt, mutta sinänsä ihan lupaava. Samaa kauraa kuin RE2. Nemesis ei jostain syystä aiheuttanut ripulinkarkailua ollenkaan, toisin kuin Mr. X. Johtunee siitä, että tällä kertaa voit väistellä kätevällä dodge-mekaniikalla, niin ei tarvitse juoksennella ympäriinsä, kun iso mulkku sattuu seisomaan edessäsi.
Halo: Combat Evolvedistakaan ei tullut mitään. Vaikka sensitivity olisi kympissä (Insane-asetus), tähtäys tuntuu hitaalta. Aim accelerationiakaan et saa täysin nollaan (slideri menee alimmillaan ykköseen, ei nollaan).
Forza Horizon 4:n kanssa ei voi mennä pieleen, eihän? No vittu voi näköjään. Ajattelin, että rentoudun ja ajan kohti auringonlaskua Ferrarin kanssa samalla kun hyvä biisi soi taustalla. ”You qualified for the winter season!” Mitä jos en halua ajaa sillä mun Ferrarilla kinoksissa? Tämä pakotettu vuodenaikasykli on täyttä idiotismia. Myös kaikki turha peliin tungettu paska ärsyttää. En halua ostella jotain taloja ja keräillä lippiksiä. En myöskään halua mitään hipsteri alter egoa, vaan se olen minä siellä Ferrarissa ajamassa kohti auringonlaskua. Pelaan mielummin Forza Horizon 3:sta 30 kuvaa sekunnissa.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3554 : 28.03.2020 15:50 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Viestejä: 4 711
Basaaripisteet: 2
Ori and the Will of the Wisps - PC
Ensimmäinen Ori oli aikamoista pelaamisen riemua. Rautaista pelattavuutta, upeaita maisemia, mahtavaa musiikkia, fiilis katossa. Nyt on jatko-osaa muutama tunti takana ja se on ehkä mennettänyt fiiliksestä hiukan, mikä johtuu lähinnä tarinallisista asioista, eikä siitä että audiovisuaalisuus olisi millään tavalla heikompaa. Mutta peli itsessään on edelleen rautaista pelattavuutta, upeaita maisemia ja mahtavaa musiikkia.
Pelillisiltä ansioiltaan peli tuntuu jopa paremmalta kuin ensimmäinen osa. Liikkuminen on monipuolisempaa heti alusta ja erikoistaitoja on paljon enemmän. Monessa kohtaa tulee pelillisesti mieleen Bayonetta vibat (joo erikoinen vertaus), kun siinä pomot tuntuvat alussa aivan mahdottomilta, mutta kun tutkit pomoa löydät sen kikan jolla pomokaatuu. Uudessa Orissa on sama kenttien kanssa. Tulee aika paljon kohtia että mitä nyt teen, eihän tonne pääse, mutta kun tutkit ympäristöä ja vihujen liikkeitä hetken, jutun juju aukeaa. Paras esimerkki on ehkä time trial/kisa paikasta a paikkaan b. Kun näet reitin ensin mietit miten helvetissä toi muka on mahdollista. Mutta kun teet sen muutaman kerran, reitti iskostuu selkärankaan ja suoritat kisan.
Erikoistaitojen ja päivitysten osalta, niitä vaivaa ehkä edelleenkin hiukan niiden turhuus. Ensimmäisessäkin osassa tuli usein otettua päivityksiä ihan siksi kun niitä sai, ei varsinaisesti siksi että niitä tarvisi. Nyt niitä on vielä enemmän ja sama epäkohta vaivaa. Monet taidot ei istu omaan pelityyliin oikein ollenkaan. Ja taitoja ja "päivityksiä" on PALJON enemmän kuin ennen.
Lisäksi taitojen vaihtaminen ja käyttö on ehkä vähän turhan laiskasti mietitty. Eli taidoilla on kolme nappia joihin niitä asetetaan. Niitä voi vaihtaa valikosta missä vaiheessa tahansa joksikin muuksi. Joka tapahtuu valikon kautta. Tähän olisi voinut keksiä jonkin sujuvamman tavan vaihtaa taitoja tai vaikka ottaa niitä useamman käyttöön kerrallaan. Vaikka ei sillä että tämä suuri ongelma olisi, mutta rikkoo joskus peliä hiukan kun täytyy valikoissa pyöriä.
Sivutehtäviä on myös enemmän. Ihan kivoja sinänsä, mutta niitä on ehkä turhankin paljon, kuten peleissä yleensä. Eihän niitä pakko ole tehdä, mutta itse saan niiden paljoudesta pientä ahdistusta. Jää vaivaamaan kun jokin juttu odottelisi jossain mutta tekisi mieli mennä pää juonta jne. Ehkä se on tämä osin joka rikkoo pelin fiilistä, kun pääjuoni jää huomattavasti useammin taka-alalle, kuin ensimmäisessä osassa.
Pelistä on kuulunut myös arvoisteluissa juttua teknisistä ongelmista. Ja nämä pitää ikävä kyllä paikkansa. Ruudun päivityksen hidastumista ei tapahdu jatkuvasti, mutta joka kerta kun pelaa, niin kyllä sellainen eteen tulee. Ja yleisyys tuntuu nousevan mitä pidemmälle pelissä menee. Ääni ongelmia on taas, jos ei nyt jatkuvasti niin usein. Peli siis jumahtaa soittamaan äänitehosteen alkua eikä soita tehostetta kokonaan. about 20 vuotta sitten tälläiset oli yleisempia kun oli erillisiä äänikortteja, mutta nykyään todella harvinaisia. Näitä ei tapahdu jatkuvasti, mutta tietyittyjen äänitehdosteiden (esim. otat jonkun erikoisesineen) kohdalla se melkein hirttää useammin kuin toistaa itse äänen.
Pienet bugit harmittaa näin täydellisessä pelissä. Uskoisin että jossain vaiheessa tulee päivitys joka nämä korjaa. Ja en näitä nyt niin isoiksi ongelmiksi sanoisi, että esim. keskeyttäisin pelaamisen ja odottaisin niitä. Mutta loistava peli tähän asti pieniä bugeja lukuunottamatta.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3555 : 01.04.2020 23:03 »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
« Vastaus #3563 : 05.04.2020 17:47 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Viestejä: 4 711
Basaaripisteet: 2
Ori and the Will of the Wisps vedetty lopputeksteihin PC:llä. Tuli kahlatua pari aluetta 100%:sti läpi jopa. Salaisuuksia jäi silti paljon vielä katsomatta. Epäilen kuitenkin että niitä lähtisin enää koluamaan. Ei sillä että peli ei olisi loistava, mutta loppu oli jotenkin niin lopullinen, että ei tee mieli pilata sitä aukasemalla peliä lopusta enää
Loppu oli kyllä hieno. Riipaiseva, haikea, kuitenkin hieno ja tietyllä tavalla onnellinen. Harva peli riipaisee tällä tavalla. Lopussa eteen tuleva tuska, lopullisuus, ilo ja haikeus oli huimasti toteutettu. Todella hieno ja moniulotteinen. Lisäksi ensimmäisen osan tapa laittaa pahikset enemmän olosuhteiden uhriksi kuin varsinaisesti pahoiksi, toimi loistavasti. Ehkä riipaisevin "pahiksen" loppu mitä olen ikinä nähnyt.
Ylistyssanoja tulee monelta suunnalta ja lopun vaikutus oli kova, mutta se on enemmän "piste iin päälle" kuin se, miksi peli on niin hieno. Se mitä kerroin aikaisemmin nimittäin kesti loppuun asti ja olisi varmasti jatkunut edelleen. Hienoin tunne oli kun pakenin jotain jättiläismatoa maan luolastoissa ja hiekan seassa, loppu meni niin tiukille että en ajatellut enää yhtään mitä painan, kaikki tuli selkärangasta paniikkipainalluksina samalla kun oma selkä suoreni ja kaula kurkotti ylös ja mielessä kaikui "MENEEEEEE". Mahtava fiilis kun pako onnistui
Ongelmatkin kyllä pysyi loppuun asti. Ruudun päivitys nyki ja äänet sekoili. Ei ratkaisevasti, mutta kuitenkin. Ei se peliä rikkonut, mutta rikkoo ikävästi muuten pitkälti täydellisen 2D tasoloikan.
Saa nähdä mitä Moon Studios tekee seuraavaksi. Orin tarina kuitenkin oli tässä (ei, ei se kuollut. Vai kuoliko...), vaikka ei se estäisi tekemästä lisää samassa miljöössä pelejä.
Wikipedia kertoo että tulossa olisi "action role-playing game" seuraavaksi. Pelimekaniikan ja tarinan kannalta peli tulee kiinnostamaan varmasti. Moon Studiosin tapa tehdä kerrontaa ja rautaisa pelattavuus voi sopia huiman hyvin sellaiseen peliin (tai mihin nyt ei sopisi). Ainoa mikä siinä mietityttää on ne itse RPG ominaisuudet. Orissakin niitä aineksia oli ja kuten sanoin jo aiemmin, uusilla erikoistaidoilla ja ominaisuuksilla ei suurimmalla osalla oikeasti tee mitään. Myönnän kyllä että lopussa tuli silti vielä sellainen joka antoi uusia ulottuvuuksia pelattavuuteen. Eli vaikka turhia oli paljon, merkitsevät erikoistaidot oli aika hyvin ripoteltu pelin varrelle. Tasapaino niiden kanssa oli siis kuitenkin aika hyvin kunnossa, vaikka niistä moni olikin turhia.
4,5/5
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu