Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 115 116 117 118 119 [120] 121 122 123 124 125 ... 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1206497 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3570 : 09.04.2020 00:45 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili FFXIV on helposti parasta Squarelta sitten Ps1-päivien. Jospa Square saisi tehtyä jotain vastaavaa ihan yksinpelattavaan muotoon.

FF7 sen sijaan on viiden tunnin demo, joka on venytetty 25-30h peliksi. Ja se alkaa näkyä, kun lähestyy pelin puolta väliä ja sen ohi. Siinä missä alkuperäisessä siirrytään hyvin nopeasti toisen reaktorin pommitukseen, niin uudessa versiossa joutuu tekemään sitä sun tätä turhaa tuntitolkulla. Vähän avainkortteja etsitään copy/paste-huoneista ja koitetaan ratkaista typeriä puzzleja. Tarina ei oikeastaan laajene tai etene juuri millään tavalla ja tuntuu kuin koko ajan tulisi jotain "esteitä" sen etenemiselle. Odotin oikeasti, että Midgariin olisi tuotu lihaa luiden päälle, siellä olisi paljon paikkoja mitä tutkia, joista saada uutta mielenkiintoista tietoa kaupungin historiasta jne. Oletus oli täysin väärä.

Peli on kyllä niin tyyppillinen sekasotku kuin mitä odottaa sopii Squarelta, ettei edelleenkään voi sanoa, että mitä mieltä pelistä olen. Tuotantoarvot ihan tapissa, osa bossitaisteluista aivan 5/5 tavaraa, sekä mieletöntä katsottavaa ja kuunneltavaa. Sitten yhtäkkiä vedetään täysin järjettömiä muutoksia tarinaan, survotaan typerää fillerisisältöä, alueita ja puzzleja. Pelistä huokuu rakkaus alkuperäistä kohtaan, mutta samalla se, että liian ison palan haukanneet, eivätkä ole päässeet maaliin saakka.



« Viimeksi muokattu: 09.04.2020 01:08 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3571 : 09.04.2020 12:13 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Sain kuin sainkin maanantaina sen perkeleen. Nyt 6h takana ja olihan se alotus aikamoinen.. sanoisko jopa nostalgia orgasmi :lol: Kyynel tuli väkisin silmäkulmaan title ruudussa ja kun ruudussa oli vain alotusvalikot ja buster sword ja taustalla tuttu sävel. Oli se hienoo. Vieläkin joka pelikerralla pysähtyy fiilistelemään 10s ajaksi "vittu tää on oikeasti tässä" :lol:

Itse pelikin on napannu ;D Sivutehtävät on tosiaan vähän mitä on, mutta on siellä pari ihan hyvääkin. Uusista asioista,... no joo, onhan ne vähän sitä sun tätä paikoitellen. Varsinkin kun pääsee prätkän kyytiin ja matkalla tulee puskista...."joku jostain syystä" ilman mitään selitystä ennen tai jälkeen tuli mieleen että joku oli ottanu jotain ainetta pari henkäsyä liikaa. Varsinkin kun "joku" (en oikeasti muista nimeä, eikä hajuakaan kuka) oli helvetin ärsyttävä.

Kokonaisuudessaan tosiaan parasta Final Fantasya pitkään aikaan. Nostalgiakin tekee tosin osansa, mutta pitäähän tätä pelata enemmän tosiaan Remakena kuin alkuperäisenä. Onneksi en ole pelannut alkuperäistä vuosiin, niin juonen yksityiskohdat on aikahyvin unohtuneet, niin menee varmasti jotain juttuja ohi jopa jotka on muutettu alkuperäisestä.

On muuten pakko kehua myös ääninäyttelyä. Varsinkin Barret on englanninkielellä huomattavasti parempi kuin nipponiksi. Aloitin japanilla, mutta ei oikein jaksanut kuunnella sitä alkua enempää ja vaihdoin jo toiselle pelikerralle englantiin. Enkä aio vaihtaa takasin.

Ja pakko sanoa sekin, Cloud on tehty helvetin hyvin. Ainakin toistaiseksi tuntuu siltä. Todellakin homma hoidettu täydellisesti. Tifan kasvoanimaatiot näyttää... sanoisiko erikoiselta joskus. Ja siis ihan puhuessa. Suu paisuu välillä jotenkin oudosti ja tuntuu että se liikuisi hiukan paikaltaan kasvoilla paikoitellen. Muilla ei tätä ongelmaa ole. Ei tuokaan nyt jatkuvaa ole, mutta välillä huomaa.


« Viimeksi muokattu: 09.04.2020 15:14 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3572 : 09.04.2020 16:13 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Ei tämä mikään täydellinen peli ole ja niille, jotka eivät tiedä pelinkehityksestä mitään ja odottivat koko FFVII kokemusta, mutta saivat vain Midgarin, niin onhan tämä varmasti kova pala nieltäväksi.

Itselle peli on ollut pelkkää nautintoa. Varsinkin kun laittoi odotukset heti aluksi maltillisiksi. Peli kertoo VII-tarinasta Midgar-osan ja en myöskään odota, että seuraavat remake-pelit kattaisivat 100% alkuperäisen pelin maailmasta, olisin yllättynyt jos päästäisiin edes 50%:iin. Tässä kontekstissa tarina on ollut hemmetin viihdyttävä. Mitättömistä sivuhahmoista, kuten Jessie on saatu kiinnostavia persoonia ja tiedän jo valmiiksi, että tietyt juonikuviot tulevat iskemään kuin tonnin leka :) Peli näyttää paljon enemmän Midgarin asukkaiden elämää ja myös Shinran työntekijöiden näkökulmaa päähenkilöiden terroristitouhuihin. Simppeliä tarinankerrontaa, mutta se tuo yllättävän paljon lisäarvoa pelin vanhoille faneille. Midgar tuntuu helvetin isolta paikalta tässä pelissä. Käytävissä juoksua ja ryömimistä on vähän liikaa, mutta koska dialogia tulee samalla, niin se ei päässyt haittaamaan. Hahmojen kielenkäyttö aiheuttaa välillä hyvää repeilyä ja pelissä on sitä samaa mustaa huumoria, mitä alkuperäisessäkin.

Pelattavuus on todella sujuvaa. Taistelut etenevät nopeasti ja skillejä on tyydyttävää käyttää. Eihän nää dungeonit nyt mitään mestariteoksia ole, mutta on niissä kuitenkin salareita ja mukavasti taisteluja. Bossit ovat olleet hemmetin siisteja ja hauskoja. Mitään PS1 Final Fantasy -luokan syvyyttä ja grindia tältä peliltä ei uskalla odottaa. Tämä on kuitenkin enemmän putkijuoksua. Haastetta on ihan sopivasti normalilla ja koska kyseessä on reaaliaikainen peli, niin liian vaikeaa tästä ei haluaisikaan. Vuoropohjaisessa pelissä vaikeusastetta saa olla paljon enemmän, kun on aikaa miettiä optimaaliset linjat.

Audiovisuaalisesti peli on aivan tajunnanräjäyttävä, tästä kaikki ovat varmasti samaa mieltä. Välillä peli näyttää ihan animaatioleffalta ja dynaaminen musa samalla uudistaa ja kunnioittaa legendaarisia vanhoja biisejä. Peli on myös helvetin sulava niin ruudunpäivitykseltään, kuin käyttökokemuksena. Menut, dialogikohtaukset, välidemot kaikki sulautuvat nopeaksi kokonaisuudeksi. Tätä on vaikea käsittää kankean ja hitaan XV:n jälkeen. Ilmeisesti Squarella on opittu ihan helvetisti tuosta painajaisprojektista.

Alkuperäistä peliä ei voi ohittaa, mutta en olisi ikinä uskonut Squarelta lähtevän vielä näin hyvää rutistusta.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3573 : 11.04.2020 07:54 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Sain jo jokunen viikko sitten Tokyo Mirage Sessions ♯FE Encoren pakettiin (kaikki pää- ja sivutehtävät suoritettu ja paras loppu nähty), mutta halusin koota ajatuksiani pelistä, varmistakseeni sen, että nämä tuntemukset todella ovat aitoja!

Pidän pelistä nimittäin aivan hemmetisti. Ja tätä en sano helposti. Tai sanon. Mutta ei se minun syyni ole, joten antakaa minun nyt selittää.

Ensinnäkin: TMS on niin japania, kuin olla ja voi, mutta sen itsetietoinen vire waifu- ja digifanitus-kulttuuria kohtaan saa ainakin minut katsomaan juonta, hahmoja ja repliikkejä täysin uudenlaisella asenteella. En minä normaalistikaan tälle touhulle kiroile, mutta nyt koko peli tuntuu enemmän lämminhenkiseltä sitcomilta, joka iskee pelaajalle silmää juuri silloin, kun sen luulee menneen vakavuudessaan liian pitkälle. Sen hahmoissa on kaikissa jotain pientä uniikkia, ja vaikka kukaan heistä ei olekaan supersyvällinen, ei kaartista ärsytä kukaan. Ainakaan minua. Tämä ei päde sinuun, jos mielestäsi hyvä ja ajatteleva hahmo on yrmiö, jonka perhe on listitty ennen syntymää, jolla on pääkallon muotoinen syntymämerkki ja ikuinen geelitukka sojottaa kuin viha lapsuuden hiekkalaatikkokiusaajaa kohtaan.


TMS:n kaunispoika Itsukin puhelin on jälleen mennyt tukkoon flirttailevista viesteistä.

Voit sanoa, ettet pidä pelin estetiikasta, mutta et voi sanoa, että vihaat sen taistelusysteemiä. Tarjolla on nimittäin sellainen helmi, että genren veteraanikin putsaa ilon kyyneleitä poskiltaan. Koko homman juju on hyökkäysten ketjutus ja satunnaisesti starttaavat erikoisiskut, joilla ajoittain saa kunnon vahinkomyrskyn aikaan. Parasta on, että koko prosessia voi halutessaan nopeuttaa selvästi verrattuna Wii U -versioon, jonka taistelut kulkivat paljon hitaammin. Atlus on myös fiksusti latonut kasvaneet tekniset resurssit resoluution noston sijasta latausaikojen pienentämiseen. Kaksi sekuntia per taistelu -tason nopeutus ei ole RPG:ssä pikkujuttu, vaan jättiläisen loikka, joka nirhaa tunteja ja taas tunteja ilmaa kokonaisläpäisyajasta. Tämä vielä korostuu loppua kohden, kun casti kasvaa ja kombot pitenevät.


Pelin luolastoissa on aika jokin erikoiskikka, kuten tasanteet, joita pitää kääntää ylös ja alas päästäkseen oikeisiin huoneisiin.

Peli on jaettu episodeihin, joiden välillä on otollinen aika suorittaa sivutehtäviä. Nämä syventävät hahmoja, ja antavat myös aivan erinomaisia kykypalkintoja niiden suorittamisesta. TMS ei anna palkinnoksi viittäkymmentä rahaa ja kosmeettista riipusta, joka ei vaikuta mihinkään, vaan oikeasti hyödyllisiä ominaisuuksia, kun hahmot "löytävät" uusia puolia itsestään, kehittyen taistelukentällä hyödyllisemmiksi. En olekaan pitkään, pitkään aikaan kokenut sidequesteissa ravaamista niin mielekkääksi kuin tässä pelissä.


Kun norjanjapanilainen Ellie antaa nuoltensa puhua, kannattaa juosta. Niin pitkälle kuin antidote kasvaa.  

Jos pitää genren peleistä, eikä tyyli vaivaannuta, tämä on ehdotonta 6/5 kamaa. Peli, joka nukkui Wii U:lla, saa nyt onneksi uuden mahdollisuuden. Eihän se ole massojen herkkua, mutta kyllä se monta uutta sydäntä pakahduttaa.

Ainakin minun.




« Viimeksi muokattu: 11.04.2020 08:05 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3574 : 18.04.2020 15:23 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Persona 5 royal tuli ennakko tilattua heti kun mahdollista ja pari päivää sitten sain sen päätökseen.
Vaikka peli helvetin hyvä onkin niin olin tässä kolmen vuoden aikana unohtanut kuinka raskasta sen pelaaminen olikaan sillä dialogia on aivan helvetisti.
Parhaimmillaan (pahimmillaan?) 8 tunnin sessio sisälsi melkein 6 tuntia vaan keskustelua muiden kanssa.
Toisaalta pelaajasta kiinni miten pelaamisensa rytmittää. Itse pelasin aina palatsit läpi niin nopeasti kuin mahdollista jotta jää enemmän aikaa hengata kavereiden kanssa ja nostaa niiden rankia.

Royalin uudistukset on varsin jees.
Esim. kaksi uutta hahmoa ja myös Akechin kanssa pääsee hengaamaan. Aseiden ammukset täyttyy joka matsin jälkeen, uusi palatsi, lisää mementosta ja n. kuukausi lisää kouluelämää.
Perus p5:n parissa mulla meni 86 tuntia ja tämä kesti 104.5 tuntia.

Tuossa vielä gamespotin spoilerivapaa video uudistuksista.

tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3575 : 20.04.2020 00:26 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili FF7 Remake varmaan aika kohta läpi ja peli on ollut suurimmaksi osaksi aivan totaalista roskaa. Square pitäisi räjäyttää.

Ensimmäiset 5-6 chapteria tuli pelattua aivan muna huurussa, että tämähän on yllättävän hyvä. Sen jälkeen lähtee sellainen alamäkiputki, joka ei vaan pääty millään. Muutama kiva nostalginen kohtaus välissä ei pelasta peliä. Siis aivan uskomatoman määrä surkeaa filleriä ja paddingia täynnä. Ihan vihaksi pistää mitä ajanhukkaa survotaan joka väliin. Chapter 11 oli tähän mennessä surkein kaikista. Juostaan parituntia viemäreissä ja seurataan kummituksia junahalleissa. Taistelusysteemi on ihan jees, mutta sitä ei oikein koskaan päästä hyödyntämään kunnolla, koska suurin osa pelistä on siis aivan diipadaapa jutustelua ja kävelyä turhissa luolissa, jotka höystetty typerillä puzzleilla ja olemattomilla vihuilla. Siis puzzleja joita ei tarvitse miettiä, vaan paina nappia sieltä ja paina nappia täältä. Kerää avain vedestä ja sen sellaista. Ja kas näin saimme taas lisää pelille pituutta tunnin verran.

Tuntuu että jokaisessa kolmen tunnin pelisessiossa on "järkevää" peliä max vartin verran. Tarinahan itsessään ei etene juuri yhtään, eikä pelin alkupuoliskon jälkeen sitä rikasteta mitenkään järkevästi. Square on myös halunnut tuoda mukaan loppua kohti enemmän ja enemmän uutta musiikkia, joka on aivan ala-arvoista. Lähes kaikki uusi sisältö pelissä on muutenkin turhaa. Jos peli olisi julkaistu uutena FF-pelinä ilman mitään tuttuja hahmoja ja musiikkeja, niin olisivat saaneet niin paljon paskaa niskaansa enemmän. Nyt pystyvät ratsastamaan tuttujen hahmojen voimalla hyvin pitkälle. Wall-Martin colosseum on varmaan ollut ainoa uusi hyvä lisäalue, jossa on ollut pelattavuutta. En tajua miten kukaan ns. uusi pelaaja saisi pelistä paljoakaan irti. Peli on ihan samaa tasoa kuin FFXIII aikoinaan, eikä yhtään sen parempi kuin FFXV, mutta ratsastaa nostalgian voimalla.

Nyt väännän pelin väkisin vaan loppuun, enkä koske enää ikinä tikullakaan. Peli olisi ollut paljon parempi, jos olisi tiivistetty siihen max 10 tuntiin. Nyt siinä on 15 tuntia lisänä pelkkää ajanhukkaa. Kuulemma loppu on pelin paskin osa-alue, joten innolla odotan sitäkin. Tätä kelpasi odotella vuosikaudet.


« Viimeksi muokattu: 20.04.2020 00:47 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3576 : 20.04.2020 14:35 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Joo. Putkessa meno on välillä vähän turhankin selvää ja sivutehtävät on.. no joskus aivan perseestä. Jakelet mahalääkettä kylillä tai etsit kissoja tms. Tulee välillä vähän FFXV vibat sivutehtävien turhuudesta. Periaatteessa vain edes takaisin samoamista. En tiedä mikä yhteinen nimittäjä näillä peleillä olisi josta tämä samatunne johtuu. Nomura? Vai onko se vain Square-Enixin tapa nykyään tehdä pelejä.

Chapter 11 meni itselläni juuri läpi (jos se nyt oli se viemäri&junarata chapter) ja siinä kyllä oikein korostui pelin putkimaisuus. Mennään putkessa, käännetään kytkimiä ja joskus kaadetaan joku vihu. Viemärissä oli hyvä kohta kun piti sulkea vesisulkuja tai aukasta niitä. Se oli jotenkin niin geneerisen näköinen ja kello lähenteli 23:00, niin ei jaksanut koluta joka nurkkaa vaan menin putkessa eteenpäin eikä ollut mitään hajua missä kohtaa ollaan, kunnes yhtäkkiä lähdettiinkin jo alueelta pois. Katsoin karttaa ja poukkoiluahan reitti oli, mutta putkessa. Siinä vaiheessa mietti mitä järkeä siinä oli. Ja sen jälkeen tuli lisää putkea. Hommassa olisi voinut olla jotain järkeä jos olisi pitänyt edes käyttää vähän päätään, mutta eihän siinä muuta ollut kuin kääntää vain jokainen vipu mikä tulee vastaan.

Juna-asema oli toinen. Muistelen että alkuperäisessä siinä taisi olla jees puzzle (vaikkakin helppo), millä junat järjestellään paikalleen että saa muutaman itemin, materian ja lopulta pois. Nyt siellä vain mentiin putkessa junien seassa. Ja kun tietysti kolusin joka nurkan, lopussa alkoi jo miettimään kuinka pitkän ne on siitä tehnyt.

Itse en sinänsä putkea vastusta, sekin voi olla ihan jees, mutta jotenkin Chapter 11 oli todella puuduttava. Se oli vain tylsää.

Mutta sanon senkin, että jos tuossa oli pohjat, tulen olemaan tyytyväinen. Olihan se tylsät 2-3h, mutta joka kerta kun hahmojen kanssa tuli pientä vuorovaikutusta tai pätkää, mielenkiinto heräsi ja taas jaksoi. Eli sinänsä rytmityksessä ja kerronnassa on tehty jotain oikein.

Siitä on paha sanoa miten tämän kokevat ne jotka eivät ole peliä pelanneet. Itselle kyseessä vain on sen verran ikoniset hahmot, että niitä seuraisi varmasti hetken typerämmässäkin toiminnassa. Vaikka toki venytyksen tunnetta sieltä täältä toki löytyykin.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3577 : 25.04.2020 06:56 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Trials of Mana, ai että mikä remake tämä onkaan! Osa pelaajista ei varmasti tykkää, koska modernisoinnin alta paljastuu SNES-rope. Ja juuri se onkin parasta; ääniefektit, karttojen rakenne, pelilogiikka – nämä kaikki tulvahtavat 25 vuoden takaa. Tämä ei ole mikään elokuva, vaan videopeli, se kehtaa reilusti myöntää sen, ja siitä peliä kunnioitan.

Mutta miten paljon loppujen lopuksi onkaan näinä vuosina muuttunut? Pelin alussa Angela vaeltaa valtakuntansa hylkiönä, lumisilla seuduilla päällään pikkubikinit. Asu on toki uskollinen alkuperäiselle, mutta yhtä hyvin hahmo voisi olla peräisin Xenoblade kakkosesta, ja vuodelta 2017. Kiima ei mihinkään muutu, vaikka terafapit kasvavat. Päinvastoin.

Mikä ihmeellisintä, vaikka pelin budjetti on ollut silminnähden rajallinen, se on silti mitä miellyttävin kokemus audiovisuaalisesti. Soundtrack on tulta, tappuraa ja jäätä, enkä voi täysin käsittää vielä, miten laadukas se uudelleentuotettunakin todella on. Samoin  valikoiden "Bling"-vahvistusääniefektit riemastuttavat. Ympäristöt eivät matki tosielämää, vaan ne on rajattu pelimäisesti ja kumartavat originaalille, hyvin pienin, mutta loogisin muutoksin.

Ääninäyttely on englanniksi paikoin aivan pöljää, mutta se nousee minulla pikemminkin plussaksi kuin miinuseksi. Vahvistaa vain sitä fiilistä, että ei tämä nyt niin vakavaa ole. Olen tosin siinä määrin pelin pauloissa, että en vain pysty katsomaan tätä kovin objektiivisesti; suurin piirtein kaikki Trials of Manan remakessa kiehtoo minua.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3578 : 07.05.2020 19:21 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Streets of Rage 4 oli yllättäen Game Passissa pelattavissa, joten pitihän se ladata, kun on kerran saanut ihan hyviä arvosteluja.

Tuli pelattua ensimmäiset neljä tasoa ja olen ihan häkeltynyt, miten hyvä tämä peli onkaan. Art style on rautaa, soundtrack kuulostaa hyvältä, peli potkii jo Normal-vaikeustasolla kasseille, pelissä ei ole mitään turhaa paskaa vaan kunnon old school arcade -meininki, valikot ovat superresponsiiviset, hahmoissa on mukavasti eroja ja pelattavuus on sitä samaa hiottua timanttia kuin aikaisemmissa peleissä pienillä twisteillä.

Ja ennen kaikkea mätkiminen tuntuu hyvältä. Tulee vähän Street Fighter III: 3rd Strike mieleen, mitä en olisi ikinä uskonut sanovani mistään pelistä. Jotenkin se tapa, miten iskut osuvat kohdilleen ja miten hahmoilla on juuri sopiva paino, tuntuu äärimmäisen tyydyttävältä. Niin ja onhan Adam liikkeiltään ja animaatioiltaan kuin ilmetty Dudley 3rd Strikestä.

Intuitio sanoo, että tässä on todellisen klassikon ainekset. Nyt takaisin leipomaan turvat rullalle.

The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3579 : 07.05.2020 19:40 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Streets of Rage 4 oli yllättäen Game Passissa pelattavissa, joten pitihän se ladata, kun on kerran saanut ihan hyviä arvosteluja.

Tuli pelattua ensimmäiset neljä tasoa ja olen ihan häkeltynyt, miten hyvä tämä peli onkaan. Art style on rautaa, soundtrack kuulostaa hyvältä, peli potkii jo Normal-vaikeustasolla kasseille, pelissä ei ole mitään turhaa paskaa vaan kunnon old school arcade -meininki, valikot ovat superresponsiiviset, hahmoissa on mukavasti eroja ja pelattavuus on sitä samaa hiottua timanttia kuin aikaisemmissa peleissä pienillä twisteillä.

Ja ennen kaikkea mätkiminen tuntuu hyvältä. Tulee vähän Street Fighter III: 3rd Strike mieleen, mitä en olisi ikinä uskonut sanovani mistään pelistä. Jotenkin se tapa, miten iskut osuvat kohdilleen ja miten hahmoilla on juuri sopiva paino, tuntuu äärimmäisen tyydyttävältä. Niin ja onhan Adam liikkeiltään ja animaatioiltaan kuin ilmetty Dudley 3rd Strikestä.

Intuitio sanoo, että tässä on todellisen klassikon ainekset. Nyt takaisin leipomaan turvat rullalle.

Tämä ei kyllä helpottanut yhtään odotusta! Fyysiset versiot kun liikkuvat Euroopassa ilmeisesti vasta heinäkuussa, joten... sitä odotellessa täytyy lukea joka paikasta, miten peli on tod.näk yksi tämän vuoden parhaita. Mutta hyvä kun on, ei siinä mitään.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3580 : 19.05.2020 07:13 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Seikkailuni Sevastopolin hämärillä käytävillä päätyi eilen loppuunsa. Alien Isolation päättyi. Fantastinen kokemus, jota ei ehkä halua kokea enää koskaan uudelleen...

Juuri mitkään ylisanat eivät pysty kuvaamaan, miten vahva pelin ilmapiiri tiheimmillään on. Iso televisio, pimeä huone ja kuulokkeet – ne tekevät sinulle portaalin, joka kuljettaa sinut alukselle kökkimään pelko perseessä kaapeissa. Olen hemmetti sentään käynyt oikeasti tuolla aluksella. Vaikuttavin läsnäolon tunne kihisi niissä kohdissa, kun isoista ikkunoista pystyi näkemään Sevastopolin hienot yksityiskohdat ja sanattomaksi jättävän mittakaavan. Tässä on myös katsottu Ridley Scottin mestariteosta ja H.R. Gigerin hirmuisia luomuksia freimi freimiltä ja toistettu Alien-estetiikka peliin mitä suuremmalla rakkaudella.

Äänimaailma raastaa hermoja enemmän kuin Naapurin Jarin tenorikurssin pääsykokeeseen valmistautuminen. Joka puolella kolisee, ja saa jännittää koska putkistosta eteen laskeutuu jotain hampaissaan happohyökkäystä kantavaa. Kauhuleffatyyliin ensimmäistä kohtaamista pidetään varjoissa juuri sopiva aika. Sen tullen peli heittääkin Alienin rymyämään vapaasti käytävillä ja saalistamaan pelaajaa, joka oppii kantapään kautta ettei tässä pelissä sovi ryntäillä yhtään minnekään. Jokainen elementti on tehty peloittelemaan pelaajaparka suunniltaan. Esimerkiksi tallennuspiste on aina tervetullut näky, mutta senkin aktivoitumista joutuu odottelemaan pari hirveää sekuntia, jotka tuntuvat piiiitkiltä, jos jokin hengittää niskaan.

Ja niin koitti hetki, kun minä pudotin pelin vaikeusasteen Normalilta Novicelle, tuolle tuttisuille räätälöidyille vaikeustasolle. "Idiootti! Miksi pilaat kauhupelikokemuksesi tällä tavalla? Mikä sinua vaivaa? Nintendo-hauskaako tästä pelistä etsit?!"

Ehei, kuoma. Minä juuri pelastin kauhupelikokemukseni, ja tein siitä muistettavamman. Mutta miksi?

Mitä vähemmän Alienia näkee, sen paremmalta peli alkoi tuntumaan. Äkkikuolemien väheneminen johti suoraan pelinautinnon kasvamiseen. Hirviö on yhä tappava, mutta virheitä sai tehdä enemmän. Kuolemat myös tuntuivat kammottavilta, kun ne eivät runsaudellaan ärsyttäneet minua. Moni pullamössöarvostelija kirjoitti pelistä, että kauhu karisee, kun Alien seivästää sinut viidennenkymmenen kerran saman käytävän päässä. HC-pelaajan mainettaan TOP10-sapeleillaan varjelevat prot älähtävät, mutta on medialla pointtikin – tai sitten pullamössöt vain suojelevat toistensa selustaa.

Kokemus on kuitenkin minun. Arvotan sen juuri sellaisena, eli vahvana pakona todellisuudesta. Oikea maailmakin on nyt mullin mallin, mutta enpähän sentään ole hämärällä aluksella juoksemassa Alienia pakoon ja keräämässä reserviä liekinheittimeen.


www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3581 : 22.05.2020 17:23 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Final Fantasy 7 Remake läpi.

Olihan nostalginen reissu. Sain kulutettua siihen epänormaalin kauan, yli 50h :lol: Nuohosin kyllä osan paikoista turhankin perusteellisesti, enkä montaa pahvia jättänyt silpomatta. Fanille, tämä voi hyvin olla 9/10. Fiilis on saatu loppumetreille asti säilytettyä hienosti klassikon kaltaisena vaikka osin lopussa tuntui vähn rönsyilevän. Mutta tämähän on todettu monelta taholta monta kertaa. Mutta itselle, peli oli kaikkea muuta kuin pettymys, vaikka paria asiaa jäikin kalvamaan.

Muille, 7/10. Olihan tämä JRPG peliksi pitkälti putkea. Jollain tasolla pääsi samoilemaan ympäriinsä, mutta eihän siellä mitään oikeaa tekemistä oikein ollut, kun sivutehtävät oli lopulta aika naurettavia. Osa oli kyllä ihan jees. Mutta kyllähän tästä se paistoi että alkuperäisessä pelissä Midgar vain oli reippaasti pienempi. Turhia pidennyksiä ja turhaa hidastamista. Ja en olisi uskonut näin sanovani, mutta varsinkin lopussa, ns. "välivideoita" alkoi olemaan aivan liian paljon. Viimeisestä chapterista pelaamista oli aivan varmasti vähemmän kuin pätkien katsomista. Lisäksi lopussa tuli outo fiilis että se oli jotain isoa quick time eventiä. Mätit, välipätkä, juoksit, välipätkä, mätit lisää, välipätkä. Se ei oikein tuntunut pelaamiselta enää. Lisäksi petyin hiukan lopun vihuihin. Se meni juurikin siksi mitä kaikki lopulta pelkäsi, napin rämpyttämiseksi. Olihan siinä taktista ulottovuutta, mutta taistelujärjestelmä toimi alussa paremmin, kun vastustajat oli heikkompi ja niitä oli vähemmän kerralla ruudulla. Nyt se meni aika helposti rämpyttämiseksi, koska ruudulla tapahtu niin helvetisti. Ja siltikin tuntui että ryhmän muiden palkit nousi liian hitaasti. Voisi testata huvikseen jos classic tyyli olisi mukavampi.

Sitten, summonit. Kyllähän ne vähän ryssittiin. Käytännössä niiden ja aseiden mekaniikka vaihdettiin päikseen. Ennen kehitettiin summoneita, nyt kehitettiin aseita. Olisin todella toivonut että summonit olisi pidetty samantyylisen kuin ennen. Nyt ne tuntui enemmän pelisuunnittelulta tyyliin "heitetään siihen summon niin saadaan periaatteessa vihun kokonais healthia pois ton verran". Ne eivät tuoneet mitään muuta kuin silmäkarkkia, ei pelattavuutta ollenkaan. Taitaa olla mukana vain ja ainoastaan siksi kun ne on aina ollut, ei siksi että niillä olisi aitoa merkitystä. Ja nämä olisi ollut aika helppo lopulta upottaa pelattavuuteen. Ensinnäkin ne olisi pitänyt laittaa normi materia slottiin. Toiseksi kun sellainen on, ATB mittaariin olisi tullut esim. 1-4 palkkia lisää ja/tai näiden latautumisen hitaammaksi tms. jota voisi mm. parantaa levelien noston yhteydessä (kuten aseilla) ja kun kaikki on täynnä sitten saisi antaa palaa. Tällä olisi saanut ihan erilaisen tyyli taisteluun ja sillä olis ollut merkitystä. Lisäksi tässä olisi voinut vielä jakaa kehitys pisteitä, eli joku olisi selvästi summon kaveri, kun toinen olisi selvästi aseella heiluja. Kuten alkuperäisessäkin. Mutta ei. En tiedä kuka S-E:llä näitä miettii, mutta FFXII jälkeen siellä on ollu joku joka ei halua tajuta summoneita tai niiden arvoa ollenkaan.
Ja näiden summoneiden ryssimisen takia tästä(kin) muuttui se "ultimaattisen iskun" fiilis. Muistan kaikkien PSOne FF-pelien ja FFX:n tapauksessa kuinka tuollaiset maailman räjäyttäjä iskut toivat fiilistä ja toivoa vaikka taistelu olisi kuinka hilkulla. Nyt sellaista ei ole. Limit breakit vielä sentään olivat, mutta nekin tuntuivat aika munattomilta, ja lopulta niitä pääsi käyttämään todella harvoin.

Vaikka ei sillä, myönnän kyllä että taistelu oli toteutettu yllättävän hyvin ja siihen oli saatu syvyyttä ja vanha fiilis säilyi hyvin. Lisäksi aseiden kehitys oli hyvä juttu. Mutta silti siitä tuli vähän nykymaailman "ADHD-tyylistä" rämpytystä. Seuraavaan osaan hiljennetään vähän tahtia ja summonit uusiksi.

Lopussakin iski vähän mattoa alta viimeisellä lauseellaan "The Unknown Journey Will Continue". Viittaa niin vahvasti siihen että koko juoni kaari pistetään uusiksi, että pelottaa ryssivätkö nyt koko tarinan. Siis siinä mielessä että ryssivät alkuperäisen hyvät ratkaisut nyt kokonaan ja tekevät ihan uuden tarinan kaaren vanhaan kehykseen ja maailmaan.


Mutta, enhän nyt voi noilla tunneilla ketään huijata. Kyllähän peli mulle oli vähintään 8/10. Mutta 9/10 numeroon en kyllä taivu. Peliä kantoi ennen kaikkea tunnelma. Kun se lopussa alkoi katoamaan, alkoi myös epäilykset heräämään. Ja se rikkoi myös mätöt loppuvihujen kanssa. Part 2:sta kyllä odotetaan suurella mielenkiinnolla.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3582 : 25.05.2020 16:54 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili Ostin Diablo III:n kolmannen kerran, tällä kertaa Switchille (prev PC > PS4), kun mietin että saattaisi toimia hyvin käsikonsolillakin. Ja toimiihan se. Käytännössä ainoastaan tekstuurien alhainen tarkkuus pistää alussa silmään. Muuten aikalailla identtinen isompien konsolien kanssa. Hyvä porttaus yhdistettynä Switchin älyttömän hyvin toimivaan sleep modeen (pelin voi keskeyttää ja jatkaa sekunneissa milloin vain) meinasikin sitten sitä että hyvin pian sitä oltiinkin taas Drifteissä.

Switch on kyllä laitteena erinomainen. Keksisiköhän sitä jotain muutakin pelattavaa tälle...
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3583 : 29.05.2020 04:16 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Jostain syystä nautin suuresti Death Strandingin pelattavuudesta. Peli on ollut tähän mennessä melkeinpä pelkästään pakettien kiikuttamista, mutta jokin tässä jaksaa silti koukuttaa. S rankejakin pukkaa jatkuvasti, minkä lisäksi mukaan on mahtunut jo nyt vaikka kuinka hulvattomia tilanteita. Maailma tuntuu todella vihamieliseltä ja armottomalta – varsinkin maaston ja ympäristön suhteen. Ei tule mieleen toista avoimen maailman peliä, jossa jo pelkkä joen ylitys voi koitua kohtaloksi. Siksi pelaajan onkin suositeltavaa miettiä reittivaihtoehtonsa tarkkaan, sillä muuten saa olla varma siitä, että kohta kolisee ja kunnolla. Tosin tämä piirre varmaan hälvenee jonkin verran, kun saa lisää työkaluja ja päivityksiä.

Näistä ylistyksen sanoista huolimatta ymmärrän täysin, mikseivät jotkut pidä tästä. Death Stranding on varmasti monille turhan itseään toistava ja tönkkö tapaus. Itse olen sen verran sekaisin, että saatan käyttää esimerkiksi Breath of the Wildissa tunteja ihan vain maailmassa talsimiseen ja fysiikkapelleilyyn. Tässä pelissä on vähän samanlainen fiilis.


« Viimeksi muokattu: 29.05.2020 04:25 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3584 : 29.05.2020 09:12 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Pelasin vähän Uncharted 4:ää. En tiedä mitä odotin, kun olen aikaisempiakin jonkun verran pelannut. Samaa paskaa. Pelissä ei ole mitään onnistumisen tunnetta. Hienot grafiikat ja siihen se sitten jääkin.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3585 : 29.05.2020 13:06 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili The Messenger oli hieno perinteinen tasoloikka about puoleen väliin asti, kunnes päätettiin vaihtaa genreä ja siirryttiinkin saman kolmen tai neljän koluamiseen. Sääli, sillä siihen mennessä peli oli about 9/10 kamaa. Huumori toimi, tasoloikka oli varmaan top 5 indieloikista mitä pelannut ja musiikki olisi ollut tämän hetkisessä KO:ssakin mukana, jos en olisi jo valinnut biisejä ennen raadin alkua. Surullinen esimerkki siitä, ettei pelin n. 4h pelin pituuden viisinkertaistaminen välttämättä ole se viisain ratkaisu.

FF7: Remakea tuli myös pelattua läpi aika paljon aiemmin. Fiilis oli, että pelissä oli about 15h verran sisältöä joka tuplattiin tekemällä aiemmin lyhyistä osuuksista piiiiiiitkiä. Jos aiemmassa pelissä oli parin ruudun viemäriseikkailu, oli se remakessa vähintään sen 4-5h. Taistelu on sentään pääasiassa hyvin toteutettua ja hard modella toimi yllättävää kyllä vielä paremmin. En ole siinä pahimmassa nostalgiaköörissä, mutta kyllähän tämän oikean mieluusti pelasi. Voisi jopa miettiä kakkoskierrosta, kunhan se saadaan raudalle joka ei renderöi osaa tekstuureista PS2-tasosina. Ilmeisesti joku Unrealin bugi se, kun tehot loppuvat.

Torment: Tides of Numeneraa en jostain kumman syystä ehtinyt julkaisussa oikein aloittamaan, mutta nyt sattuneesta syystä ei ole ollutkaan muuta kuin aikaa. Hitaasti lähtenyt käyntiin. Varsinkin kun piti aloittaa hahmolla, jonka karisma ja älykkyys tapissa, joten jokainen taistelu on vaivan takana. Muikeata tarinaa ja outoa tunnelmaa on riittänyt senkin edestä kyllä.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3586 : 30.05.2020 15:50 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili Call of Duty: Modern Warfare ja sen Warzone pelimuotoa on nyt takana frendien kanssa vajaa 300h. Pelaajamäärät ova räjähtäneet käsiin ja kaikki kaveripiirissä pelaa tätä aamusta iltaan ja illasta aamuun. Onneksi ostin koronasta Activisionia salkkuunkin, kun tajusin millaisesta huumeesta on kyse. En yhtään ihmettele jos joku 100 miljoonan pelaajan raja menee kohta rikki. On myös hienoa nähdä kuinka aktiivisesti peliä kehitetään ja virheelliset uudistukset vaihdetaan lennosta kuntoon. Aseita nefrataan ja buffataan. Nyt kun tuli vielä kaikista odotetuin pelimuoto Duo Battle Royale, niin peli on melkein täydellinen. Toimii myös hyvin paikkana kohdata frendejä näin korona-aikoina, kun f2f kohtaamisia tulisi välttää.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3587 : 31.05.2020 06:44 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ei hemmetti, kun nautin Xenobladen definitiitisestä editioniista! Monolith on sitten Xenoblade kakkosen mennyt syvälle itseensä ja miettinyt valikkosuunnittelun ja karttajärjestelmät kokonaan uudelleen. Lopputulos nostaa pelinautintoa enemmän kuin syvään uurrettu rintavako. Xeno 2 omasi sekavimmat ja kummallisimmat valikot genressä ihmismuistiin, ja kaiken lisäksi pelissä oli monia turhia, monimutkaisia järjestelmiä, joiden kanssa näpertely ei a)  tuntunut siistiltä ja b) se ei tuonut pelikokemukseen mitään lisää. Tämä on tislattu Xeno-kokemus. Ihan kuin palaverissa Monon kaverit olisivat miettineet jossain vaiheessa, että "no, kakkosesta tehdään kyllä sitten monimutkaisempi? Sehän on siistiä." Aina löytyy toki niitä, jotka haluavat kontrolloida hevosensa pallikarvojen pituutta millilleen, mutta kamoon.

Uusi quest-järjestelmä rutkasti parempien karttojen (pelissä on Witcher 3 -tyylinen pallotettu reitti kohteeseen) kanssa tekee rutiinistakin kivempaa.

Questeista puheenollen:

"Hei, Shulk! Kävisitkö nirhaamassa nuo toukat biitsiltä? Kannan niille ikuista kaunaa, koska ne tappoivat vaimoni."
"Enoni kälyn koira on sairas. Hakisitko lääkkeen nurkan takaa?"
"Koirani enon käly on sairas. Hakisitko miekan nurkan takaa?"
"Shulk... rintani ovat kipeät... tarkastaisitko tilanteen? Tiihii, mutta en kyllä tykkää siusta. Tiihii."

Shulk: "Ai jaa."

EDIT:



What?! Hahmon silmistä voi pelata ilman modeja? Menee tänään testiin.




« Viimeksi muokattu: 01.06.2020 06:57 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3588 : 01.06.2020 11:04 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3589 : 01.06.2020 11:30 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili

What?! Hahmon silmistä voi pelata ilman modeja? Menee tänään testiin.


Tuo sama kameran siirto toimi jo xcx:ssa ja xc2:ssa. Noin mä kaikki maisemakuvatkin otin, koska peli ei mitään photo modea tarjonnut.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3590 : 02.06.2020 11:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Voi hyvä luoja tätä peliä...


www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3591 : 02.06.2020 12:35 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili No man's sky tuli viimeinkin aloitettua. Joskus pari vuotta sitten sen ostin kun sai alle kympillä ja ajattelin, että kai siitä nyt varmasti tuon verran hupia saa.
Sitten tuli joku päivitys mikä pilasi monen pelaajan kotiplaneetan joten päätin odotella, että peli on kunnossa, mutta niitä päivityksiä vaan tuli ja tuli.
Viime viikolla sitten tuli aloitettua psvr:n kanssa eve valkyrie ja se avaruudessa lentely sai viimeinkin aikaan halun aloittaa myös NMS.

Nyt sitä  on 50 tuntia tahkottu vr:n puolella ja vaikka se pirun suttuinen onkin niin ei tuo pelaamista ole haitannut. Fiilis aluksen ohjaamossa istumisessa on kuitenkin huimasti parempi mitä telkkarin kautta.
Julkaisu versioon verrattuna tämä on kuin eri peli kun on tukikohdan rakentamista, ajoneuvoja, oman laivaston hankkiminen jne.
Ennen jos halusi freighterin niin se vaati grindausta, koska ne maksoi 20-50 miljoonaa. Nyt tuollaisen saa ihan tarinassa etenemällä ihan ilmaiseksi.
Tukikohdan rakentaminenkin oli kivampaa mitä modaamattomassa fallout 4:ssa ja jopa veden alle voi rakentaa oman asumuksen.
Myös uusia questeja löytyy kun alunperin ainoa tarkoitus oli päästä sinne universumin keskellä olevaan mustaan aukkoon ja siinä se.

Sama gameplay loop tässä kyllä on edelleen eli paljon kerätään eri materiaaleja jotta saadaan taas rakennettua jotain lisää, mutta ei tuo vielä ole alkanut kyllästyttämään kun välillä pelaa tarinaa eteenpäin.
Mulla oikeastaan on juuri päinvastainen ongelma ja usein jämähdän tutkimaan planeettoja vaikka piti sinne tarina tehtävään mennä seuraavaksi.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3592 : 06.06.2020 19:11 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Läpäisin tällä viikolla Resident Evil 2:n remaken jo toistamiseen. Toinen pelikerta oli jopa ensimmäistä parempi ja jäi muutenkin vähän sellainen tunne, että tuon voisi läpäistä vielä kolmannenkin kerran. Lukeutuu todennäköisesti TOP 3 tämän sukupolven parhaimmat pelit -listaukseen. Fantastinen paketti, josta ei vain saa tarpeekseen ja jossa yhdistyvät klassisten sekä modernien Resident Evilien hyvät puolet. Poliisiasema ja Mr. X ovat tämän teoksen kiistattomia päätähtiä.

Death Stranding puolestaan on edennyt johonkin puoliväliin. Pelissä avautuu edelleen uutta sisältöä ja vempaimia, jotka pitävät huolen siitä, että pakettien toimittaminen pysyy mielenkiintoisena. Löydettyäni komean sääaseman vuoristosta en voinut muuta kuin jäädä ihailemaan pelin kauniita ja tunnelmallisia maisemia. Täydellinen fiilistelypeli.


« Viimeksi muokattu: 06.06.2020 19:50 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3593 : 14.06.2020 22:42 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Street of Rage 4 tuli pelattua ensin hardilla ja sitten very hardilla läpi veljen kanssa. Yleensä tällaiset pelit alkavat puuduttamaan 10min pelaamisen jälkeen, mutta kerrankin pelattavuudessa oli sen verran syvyyttä, että jaksoi takoa aika monta tuntia putkeen. Vois seuraavaksi koittaa rankkeja parannella. Taitaa olla genrensä paras peli, tosin se ei nyt hirveästi vielä kerro mitään, kun taso on vähän mitä se on.

Pelissä taisi olla jotain 13 kenttää, joiden taso heitteli kyllä aika rajusti. Puolen välin jälkeen oli muutama ihan lyhyt kenttä, joissa kierrätettiin samoja bosseja ja vihuja uudetaan ja muutenkin kenttien teemat meni vähän persereikään alkupuolen jälkeen. Vihollisten design tuntui aika halvalta kauttaaltaan, eivätkä edes aina sopineet hyvin taustoihin. Musiikit olivat alkupään kentissä hyvät, mutta suurimmaksi osaksi aivan hanurista, sekä vika kenttä ja vika bossi, joka oli ylivoimaisesti surkein osa koko pelistä.

Mutta hyvä pelimekaniikka jaksaa kantaa peliä ja jäi suuri hinku pelata lisää. Pelasin Xboxilla, mutta vois melkein ostaa myös Switchille fyysisena.


« Viimeksi muokattu: 14.06.2020 22:49 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3594 : 17.06.2020 20:11 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Death Stranding meni tosiaan läpi viime viikolla. Pidän pelistä edelleen ja olen myös sitä mieltä, että se on kokonaisuutena huomattavasti eheämpi kokemus kuin MGSV. Vaikkei Death Strandingin perusidea vetoakaan aivan kaikkiin pelaajiin, on se kuitenkin yllättävän hyvää vaihtelua muihin ison budjetin peleihin nähden. Erilaisia ideoita pitäisi kokeilla enemmän nykyaikana, mihin viitaten uskonkin monen klassikkopelin perustuvan juuri siihen, että on uskallettu toteuttaa jotakin tavallisesta poikkeavampaa. Tähän sisältyy toki myös omat riskinsä, minkä lisäksi Death Stranding on loppujen lopuksi kaukana täydellisestä pelistä. Laitan seuraavat mietteeni varmuuden vuoksi spoilertagien taakse.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Toisin sanoen 50 pelituntiin mahtui runsaasti hyvää, mutta myös kehnompaa sisältöä. Loppujen lopuksi en tiedä ketään, jolle Death Strandingia voisi suositella varauksetta. Viime joulukuussa pelin PS4-versiota sai Prismoista 30 eurolla, joten jos hinta on pudonnut tuosta lisää, saattaa kokeilukynnys olla matalampi.


« Viimeksi muokattu: 17.06.2020 20:47 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3595 : 20.06.2020 12:06 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili The Last Of Us 2

Juhannuskrapulasta selvittyäni availin pelikotelon ja iskin tupla Bly-Rayt PS4:n sisään ja aloitin pelaamisen. Paitsi etten aloittanutkaan. Peli vaatii 95 Gt tilaa kovolta ja ensimmäisen levyn 25 Gt asennus vie 30 minuuttia. Fyysisiä pelejä ei tule enää ostettua, joten olin unohtanut kokoaan kuinka kauan levyltäkin nykypelit asentaa. Diginä pelin hinta storessa 69.95 vs liikkeestä 49.95 pakotti kumminkin fyysisen pelin ostamiseen, tuosta saa vielä helposti 30e takaisin, joten ei ole paha maksaa AAA - pelistä julkaisussa 20e.

Palataan joskus kun olen itse peliä päässyt pelaamaan.  :)
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3596 : 20.06.2020 21:46 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili Haha, levyasennukset on kyllä kovia. Itse kans pitkästä aikaa olin fyysisissä hommissa kun lainasin kaverilta God Of Warin. Se ei onneksi ollut kovin iso projekti laitella valmiiksi, mutta olin silti unohtanut, ettei pelin sisään iskemällä pääse suoraan pelaamaan.

Last of Us 2 lähtee ostoon ja peluuseen meillä alkuviikosta. Ykkönen pelattiin kokonaan vaimon kanssa niin, että mä roplasin ohjainta ja hän myötäeli sekä kuumotteli vieressä. Yksi kaikkien aikojen kivoimpia yhteisiä pelikokemuksia, joten kakkonen pusketaan läpi samalla tyylillä. Mikä toki tarkoittaa, että ei tule menemään ihan viikossa läpi, kun aikataulut on vähän erit nyt kuin seitsemän vuotta sitten, mutta c'est la vie ja haste makes waste.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3597 : 22.06.2020 12:43 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Eletään vuotta 2017. Switch on julkaistu, ja lyhyen ajan sisään Nintendo tykittää ulos sellaisia pelejä kuin Breath of the Wild, MK8: Deluxe, Splatoon 2 ja Mario Odyssey. Tämä järkyttävän laadukas putki huipennetaan joulukuussa 2017, kun pelifanien yllätykseksi Monolith onnistuu kuin onnistuukin saamaan ulos Xenoblade kakkosen. Moni oli pitänyt varmana, että peli olisi vasta seuraavan vuoden julkaisu.

Joulukuisena ja lumipyryisenä aamuna minä noudan Xeno 2:n Gigantista. Nautin pelistä RPG-fanina suuresti, mutta huomaan myös, että siinä olisi parantamisen varaa. Minulla ei ole aavistustakaan siitä, miten hyviä kaksi muuta osaa ovat. Ilmeisesti todella, todella hyviä.

Siitä hyppy tähän päivään: olen läpäissyt Xenoblade Chronicles: Definite Editionin pääjuonen ja pelannut myös uutta Future Connected -epilogia sen loppupuolelle.

Uskoin, että peli olisi parempi kuin kakkososa, mutta että näin paljon? Sitä en uskonut.

Lähdetään siitä, että Xeno 1 omaa tod.näk parhaimman hahmogallerian ikinä genrensä pelissä. Tai ei niin voi sanoa, pikemminkin niin, että minua miellyttävimmän. Nämä kaverit ovat todella pidettäviä, ja alkavat nopeasti pelaamaan toistensa kanssa hyvin yhteen. Esimerkiksi Torasta tulee Xenoblade 2:ssa nopeasti ärsyttävä, kun taas Riki on hyvä tunnelmankeventäjä, olematta kuitenkaan liian suuressa ja suulaassa roolissa.

Juoni on myös yleensä arvaamaton, ja tykittää twistejä twistien perään. Jotkut käänteet on toki helppoa arvata, mutta toiset taas lähes mahdoton. Tunteikkaita kohtauksia riittää, ja on kyllä ihme, jos ei herkisty yhtään, kun puolivälin juonikuviot tulevat esiin piiloistaan, ja alkavat toden teolla nostaa Xeno ykköstä legendojen joukkoon. Mikä peli on "Nintendon Final Fantasy VII"? Olen aina mieltänyt sen olevan Ocarina of Time, mutta ihan yhtä hyvin kunnian voisi myöntää Xenoblade Chroniclesille. Siinä on samanlaista auraa ja viehätysvoimaa, eeppisyyttä ja suuria käänteitä.

Ympäristöjen mittakaava on itsetarkoituksellisen massiivinen. Se saa pelaajan tuntemaan itsensä pieneksi, vaikka välillä tuntuu hassulta kävellä minuuttikaupalla seuraavaan lokaatioon. Tämä kuitenkin luo niin henkeäsalpaavia hetkiä ja maisemia, etten voi kuin nyökkäillä ja hyväksyä tämän ratkaisun. Sille on syynsä, että Monolithin sisältä monet olivat auttamassa BotWin maailman luomisessa. Tyypit todella osaavat asiansa.

Pelillisesti Monolithin perusteellinen QoL-käsittely on paljastanut todellisen jalokiven. Valikoissa ei tarvitse taistella, kaikki on parin painalluksen päässä, ja sidequestien trackaaminen ei voisi olla enää helpompaa. Minun makuuni myös Xeno kakkosta yksinkertaisempi taistelusysteemi on parempi. Kakkonen heitti pelaajalle tutoriaaleja vielä 40 pelitunnin jälkeenkin, joka kertoo mielestäni siitä, että homma oli pistetty vähän liian monimutkaiseksi. Kyseessä on kuitenkin makuasia, mutta en olisi lainkaan pahoillani, jos tulevan Xenobladen systeemi muistuttaisi enemmän ykköstä kuin kakkosta.

Xeno: DE on timantinkova lisäys Switchin superlaadukkaaseen pelikirjastoon. Se on tod.näk paras roolipeli alustallaan. Sarjaa aloittaville on tuotu pöytään herkkujen herkku, josta on hyvä lähteä taas kasvattamaan sarjan suosiota ja mainetta entisestään.



« Viimeksi muokattu: 22.06.2020 12:53 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3598 : 22.06.2020 20:15 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW
Minulla ei ole aavistustakaan siitä, miten hyviä kaksi muuta osaa ovat.

Xenoblade Chronicles X on pelillisesti oikein miellyttävä, jos pystyy hyväksymään Skellin rikkinäisyyden ja itseään toistavuuden. Lisäksi Noctilum on alueena ehkä koko sarjan huipentuma, sen musiikkiin ja visuaaliseen antiin ei vain kyllästy koskaan. Muutoin peli kalpenee ainakin ensimmäiselle Xenobladelle 100-0. Sanoisin, että sen suurin synti on juoni. Tarinan eeppisistä puitteista ja pätevästä lähtöasetelmasta huolimatta kyseessä on ehdottomasti yksi genrensä hajuttomimmista tekeleistä. Puolivälin jälkeen en ollut enää lainkaan kiinnostunut siitä, mikä on todella sääli, sillä Miran taianomainen maailma ja hahmot eivät ansaitsisi mielestäni tällaista kohtelua. Jos peli joskus löytää tiensä Switchille, niin ei kannata odottaa liikoja siltä.

Itsellä on pelityksessä tällä hetkellä NieR: Automata. Peli näyttää aikaisekseen rupuselta ja halvalta, mikä menee tässä tapauksessa täysin budjetin piikkiin. Kenttäsuunnittelu on myös rehellisesti sanoen suoraan PS2-ajoilta revitty. Tämä tosin ei haittaa yhtään, sillä olen tottunut tällaisiin peleihin. Suurimmat paukut on pistetty selvästi NieRin upeaan ääniraitaan, minkä lisäksi peli huokuu persoonallisuutta ja sympaattisia hahmoja. Olen aloittamassa nyt kolmatta läpipeluukertaa C endingiä varten ja nautin tästä edelleen valtavasti. 2017 oli kyllä yksi sairaimmista pelivuosista, kun tuolloin julkaistiin tämä, Breath of the Wild, Persona 5, Super Mario Odyssey ja Resident Evil 7. :o
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3599 : 23.06.2020 10:55 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili
Uskoin, että peli olisi parempi kuin kakkososa, mutta että näin paljon? Sitä en uskonut.

Olen sanonut sen sata kertaa ja sanon vielä toiset sata kertaa. Xenoblade 2 on sarjan surkein pökäle ja totaalinen pettymys kaikin puolin. Peli epäonnistui lähes kaikessa, jopa tyrimään henkeäsalpaavat maisemat, sillä niissä suunnistaminen on lähes painajaismaista, eikä hommaa auta käsittämättömän surkea kartta, jota ei osattu korjata edes päivityksellä. Kakkonen toi sarjan tutuksi monelle uudelle pelaajalle, joilla ei ollut vertailukohdetta aiempiin ja näin ollen eivät osanneet napista sen laadusta. Ykkönen on lähes joka osa-alueella parempi peli.

Pelillisesti Monolithin perusteellinen QoL-käsittely on paljastanut todellisen jalokiven. Valikoissa ei tarvitse taistella, kaikki on parin painalluksen päässä, ja sidequestien trackaaminen ei voisi olla enää helpompaa. Minun makuuni myös Xeno kakkosta yksinkertaisempi taistelusysteemi on parempi. Kakkonen heitti pelaajalle tutoriaaleja vielä 40 pelitunnin jälkeenkin, joka kertoo mielestäni siitä, että homma oli pistetty vähän liian monimutkaiseksi. Kyseessä on kuitenkin makuasia, mutta en olisi lainkaan pahoillani, jos tulevan Xenobladen systeemi muistuttaisi enemmän ykköstä kuin kakkosta.

En tiedä oletko pelannut alkuperäistä Xenoblade 1:stä, mutta eihän remasterissa edes ole mitään perusteellisiä Qol-käsittelyjä? Vai luuletko vain niin, koska pelissä kaikki toimii niin paljon paremmin. Toki sidequesteja on vielä helpompi trackata, mutta ykkösessä muutenkin niitä pystyi vain niputtamaan ja juosta läpi, jolloin ne automaattisesti menivät välittömästi completed tilaat, usein suoraan questin saatua. Kakkosessa mentiin yhtäkkiä takapakkia ja piti aina palata takaisin juttelemaan hahmojen kanssa, vaikka sidequestien taso ei ollut yhtään sen parempaa. Lisäksi UI-suunnittelusta nyt ei tarvitse edes puhua. Kakkonen oli täysi katastrofi niiden kanssa. Hirveän sekavat valikot olivat kaiken lisäksi aivan lagiset ja jokaista siirtymää sai odotella. Näyttivät lisäksi aivan hirveän rumilta.

Kakkosen taistelusysteemi on täydellinen esimerkki ylisuunnittelusta. Isketään kerroksia kerrosten päälle, mutta loppupeleissä ei ole yhtään sen syvällisempi. Sen hidassysteemi menetteli vielä bossitaisteluissa, mutta kun jokaisen normaalin lepakonkin tappamiseen menee minuutti, niin itse aloin ainakin juoksemaan vain kaikista ohi aina kun pystyin. Xenoblade 1:n taistelusysteemi on niin huomattavan paljon parempi, että vaikea uskoa edes saman sarjan peliksi. X:ssä ykkösen taistelusysteemiä on kehitetty vielä paremmaksi ja monipuolisemmaksi, unohtamatta kuitenkaan sen nopeatempoisuutta.



Xenoblade Chronicles X on pelillisesti oikein miellyttävä, jos pystyy hyväksymään Skellin rikkinäisyyden ja itseään toistavuuden. Lisäksi Noctilum on alueena ehkä koko sarjan huipentuma, sen musiikkiin ja visuaaliseen antiin ei vain kyllästy
koskaan. Muutoin peli kalpenee ainakin ensimmäiselle Xenobladelle 100-0. Sanoisin, että sen suurin synti on juoni. Tarinan eeppisistä puitteista ja pätevästä lähtöasetelmasta huolimatta kyseessä on ehdottomasti yksi genrensä hajuttomimmista tekeleistä. Puolivälin jälkeen en ollut enää lainkaan kiinnostunut siitä, mikä on todella sääli, sillä Miran taianomainen maailma ja hahmot eivät ansaitsisi mielestäni tällaista kohtelua. Jos peli joskus löytää tiensä Switchille, niin ei kannata odottaa liikoja siltä.

Minulle X on sarjan paras peli. Ykkösessä on paremmat hahmot ja tarina, se on selvä, mutta yleinen pelattavuus ja sen monipuolisuus on vaan hiottu niin pitkälle, että voisin takoa peliä loputtomiin pelkästään sen voimin. Ja Skelleissä ei ole todellakaan mitään rikkinäistä. Päinvastoin, saisivat olla paljon parempia, sillä niiden rajat tulevat vastaan paljon nopeammin kuin jalkaisin taistellessa, lukuunottamatta ihan muutamia superskellejä, joiden avaaminen vaatii niin paljon näpräämistä, että harvat pääsevät edes kokeilemaan. Toki päätarinan saa saa niillä hakattua nopeasti läpi hakkaamalla paria liikettä, mutta skellien rajat tulevat nopeasti vastaan, kun siirtyy isompiin taisteluihin. Ja niitähän pelissä riittää. Sanoisin että ainakin puolet pelistä on kaikkea muuta kuin varsinaista päätarinaa, josta siitäkin avautuu osa vasta tekemällä sivusisältöä. Extrabosseja on kymmenittäin ja niistä jokainen vaatii täysin erilaisen lähestymisen. Päälle 200 pelitunnin aikana en kyennyt voittamaan läheskään kaikkia. Mutta sain pelistä Monster Hunterin kaltaista tyydytystä kun viimein tuntien varustelujen jälkeen onnistuin kukistamaan jonku superörmyn, joka ensin tappoi koko partyni yhdellä katseella. Peli oli itselleni enemmänkin mmo:n, diablon ja monster Hunterin sekoitus toisin kuin Xenoblade 1, joka on huomattavasti perinteisempi tapaus. Tästä syystä ymmärrän täysin miksi monet suosivat sitä.

Se on kyllä harmi, että tarinapuoli pelistä jäi vajaaksi, sillä potentiaalia olisi aivan mielettömästi. Toivottavasti X saisi jatko-osan, jossa massiivinen idea vietäisiin loppuun. Eeppisempää jrpg-peliä ei vaan ole.

tallennettu
Sivuja: 1 ... 115 116 117 118 119 [120] 121 122 123 124 125 ... 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines