Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 116 117 118 119 120 [121] 122 123 124 125 126 ... 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1189084 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3600 : 23.06.2020 14:59 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Mun mielestä XC2 sitten taas oli paljon parempi mitä ykkönen.
En voinut sietää Shulkia ja sitä teki useamman kerran mieli läimäistä.
Sille sanottiin monta kertaa, että jos niissä sen tulevaisuuden näyissä käy jollekkin huonosti niin kerrot sitten välittömästi, mutta eihän se pässi koskaan saanut mitään sanotuksi ennen kuin joltain melkein lähti jo henki.
Myös se gem systeemi oli varsin meh ja wii versiossa oli sivutehtävien tekeminen niin perseestä ettei niitä suorita erkkikään ilman guidea, koska et voi tietää mihin aikaan joku hahmo jossain on.
Tarinakin alkoi kunnolla kiinnostamaan vasta sitten kun mentiin mechoniksen puolelle ja tunnun olevan aika yksin tämänkin mielipiteen kanssa sillä kaikki sanoo, että juuri se bionis puolisko on pelin parasta antia tarinallisesti.

Siitä olen sentään samaa mieltä, että X on sarjan paras osa ja itse jaksoin sitä ja kakkosta tahkota niin paljon, että kaikki extra bossitkin tuli voitettua.
X tuli muutenkin vedettyä 100% läpi ja palkinnoksi tuosta saa jopa yhden kiitos kuvan :D
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3601 : 23.06.2020 15:20 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili
Tarinakin alkoi kunnolla kiinnostamaan vasta sitten kun mentiin mechoniksen puolelle ja tunnun olevan aika yksin tämänkin mielipiteen kanssa sillä kaikki sanoo, että juuri se bionis puolisko on pelin parasta antia tarinallisesti.

Et ole yksin. Juurikin vasta ihan loppua kohden pelissä alkoi olla mieltä. Se alkupuolisko oli ihan huuhaata minusta ja oikeasti mielenkiintoiseksi se meni vasta niissä ihan loppupuolen sekoiluissa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3602 : 25.06.2020 07:09 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
En tiedä oletko pelannut alkuperäistä Xenoblade 1:stä, mutta eihän remasterissa edes ole mitään perusteellisiä Qol-käsittelyjä? Vai luuletko vain niin, koska pelissä kaikki toimii niin paljon paremmin.

Kokeilin Xenoa Wiillä ehkä jonkun tunnin. Pelasin kymmenen vuotta sitten pelejä hyvin laihalla skaalalla, enkä saanut siitä mitään irti. Tyhäm parikymppinen juippi, mene kasvamaan ja karvoittumaan!

Traileri sai minut uskomaan, että valtaosa pelin toiminnallisuuksista olisi uusia QoL-juttuja. Olin siis väärässä. Sidequesteissa on toki mielestäni iso juttu tietää, mistä jokin asia tai henkilö tarkalleen löytyy. Niitä on pelissä niin valtavasti, että lähes kokoajan on sidequest työn alla. Osa helpoista sivutehtävistä toki suorittaa itse itsensä, kunhan ei ihan suorinta reittiä kävele pääjuonta.



« Viimeksi muokattu: 25.06.2020 07:50 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3603 : 27.06.2020 03:14 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili The Last of Us Part II

Hampaat irvessä yritän tätä pelata läpi, kun kerran maksoin pelistä 70 vitun euroa, mutta ei vaan pysty. Liian hapokasta. Ykkönen oli aikanaan erinomainen peli, mutta tämä tuntuu olevan taas sitä perinteistä Naughty Dog -laatua eli skriptattua skeidaa paskalla pelattavuudella.

Herranjumala, en muista milloin olen viimeksi pelannut peliä, jonka ohjaus on tätä luokkaa. Tuntuu kuin ohjaisit jotain valtamerilaivaa. Käsittämättömät deadzonet kummassakin tikussa yhdistettynä laahaavaan ohjaukseen saavat verisuonet räjähtämään ohimoilta. Etkä tietenkään pysty muokkaamaan tuota ohjausta mitenkään, vaikka kaikkea muuta voi muokata taivaan ja maan väliltä. Tähtäinkin poukkoilee ruudulla miten sattuu. Ainoa tilanne jossa pyörittämällä tattia tähtäin oikeasti pyörii ympyrää ruudulla, on kun tähtää makuuasennossa.

Tämä on varmasti tehty tasapainoitusmielessä, koska Naughty Dog ei halua, että vihollisten ampuminen on liian helppoa. Ei kiinnosta. Mitä jos pelaaminen olisikin oikeasti hauskaa, eikä tällaista tervassa pyörimistä? Tehkää niistä vihuista sitten nopeampia tai jotain, älkääkä pakkosyöttäkö paskaa pelattavuutta.

Hirveä hypetys oli myös siitä, miten vihollisilla on oikeat nimet ja miten ne kutsuvat toisiaan nimillä. Hekin ovat ihmisiä siinä missä pelaajakin! Vaikea ottaa peliä tosissaan, kun samoja hahmomalleja ja ääninäyttelijöitä kierrätetään vähän väliä. Kuulin ainakin kuudesti, kun sama ääninäyttelijä - joka ääninäytteli myös Apex Legendsin Bangalore-hahmoa, mahdoton olla huomaamatta - huuteli omiaan eri tilanteissa. Immersio huipussaan.

Tekoälykään ei päätä huimaa, vaikka odotukset olivat kovat sen E3-trailerin jäljiltä. Ja jos homma kusee, niin ei ole mitään syytä olla ottamatta restarttia edellisestä checkpointista. Sitten vaan trial and error -tyyliin kokeillaan, mikä on se yksi ja ainut reitti, jota pitkin pitää kulkea, että tilanne on ohi. Jos haluat räiskiä, niin mene maahan makaamaan ja ammu vihut yksi kerrallaan pääosumilla. Ihan turha yrittää sihdata mihinkään missään muussa tilanteessa. Lähitaistelu väistelymekaniikalla on sentään ihan hauskaa.

Entä ne tartunnan saaneet Infected-vihut? Tismalleen samaa kauraa kuin ykkösessä. Nopeasti kävi vanhaksi. Stalkerit taisivat olla sentään uusi vihutyyppi, mutta eivät nekään tuoneet mitään lisämaistetta peliin.

Juoni? Jäätävää poukkoilua edestakaisin. Seattle neljä vuotta sitten. Seattle toisena päivänä. Seattle kaksi vuotta sitten. Seattle silloin ja Seattle tällöin. Muistatko tämän kohdan ykkösestä? No kerrotaan se vielä toisen ja kolmannen kerran. Kiinnostus lopahti täysin siinä vaiheessa kun...

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Puzzlet olivat myös perseestä. Jo ykkösessä oli sitä samaa tikkaiden siirtelyä, mutta kakkosessa tikkaat korvataan roskiksella. Jaahas, siinä se roskis taas on, mihis se tällä kertaa pitää runtata! Ja ne kassakaapit. Ja ne loputtomat käsinkirjoitetut laput. Ja ne ”työnnä este pois kolmiota painamalla, että seuraava pelialue latautuu” -tilanteet. Ja ne ”siirry ovesta tai kolosta eteenpäin samalla kun kamera laahaa perässä hitaasti” -säpsähdyskohtaukset, joita et todellakaan osannut odottaa. Ja ne ”jokin teline tai rakennelma tai ilmastointikanava romahtaa alta” -tilanteet. Mukana oli tottakai myös jokaisesta Unchartedista tuttu jeepillä ”ajo”, eli istu pelkääjänpaikalla ja ammu kaikki ammukset ohi, ihan sama, ei vaikuta mitenkään kohtaukseen.

Mutta joo, grafiikat olivat paikoitellen sykähdyttävän upeita (paitsi silloin kun ruudulla on liikaa hahmoja, jolloin ne näyttävän ihan perseeltä), väkivalta oli toteutettu esimerkillisesti ja äänimaailma on yksi parhaista. Voi kun olisivat vain jatkaneet ykkösen tyyliin ilman järjetöntä rönsyilyä ja miljoonia eri hahmoja, joista pitäisi muka yhtäkkiä alkaa välittämään.

Ehkä vielä yritän rykäistä pelin loppuun, mutta epäresponsiiviset kontrollit ja loputtomat ”elokuvamaiset” kävelykohtaukset pitävät huolen siitä, etten koske peliin tikullakaan, kun lopputekstit ovat rullanneet ohi.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3604 : 27.06.2020 11:33 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Ihmettelin tuossa jokunen aika sitten kun pelasin Uncharted 2:n ja 3:n läpi, että miten ne sai niin paljon kehuja mitä sai. Onhan molempia ihan kiva pelata, hahmojen kanssa käyminen toimi ja seikkailun tunnetta on saatu hienosti molempiin. Mutta eihän sillä ohjauksen epävarmuudella kumpikaan ole vuoden peli materiaalia oikein millään. Ampuminen toimi ihan hyvin, mutta kun lähti liikkumaan, harha askeleet pelotti enemmän kuin ohi menevät luodit. Lisäksi välillä tuntui että peli helpotti tiettyjä kohtia salaa, varsinkin 3. Muutaman kerran kun jäi jauhamaan jotain kohtaa kohta olikin yhtäkkiä paljon helpompi. Ja ei, en tarkoita että olisi itse tehny jotain, vaan vihuja katosi, ne käyttäytyivät erilailla tms. Hienoja viihdetuotteita kyllä ja kyllähän niitä mielellään pelasi, mutta GotY? No ei. Ilmeisesti LoUP2 menee samalla linjalla.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3605 : 27.06.2020 11:56 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Luin vahingossa Last of Us 2:n suurimman juonispoilerin. Sen jälkeen lipesin syvemmälle ja syvemmälle kaninkoloon, ja pian olinkin selvillä koko tarinasta! Hupsista.

Pelimekaniikoista en osaa sanoa mitään, mutta juonen suhteen en ihmettele, että se on saanut faneilta osakseen GoT S8 / Rise of Skywalker -käsittelyn.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3606 : 27.06.2020 12:45 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Uncharted 3:n räiskintäkohtaukset on parhaiden yksinpeliräiskintöjen joukossa Crushingilla. Ihan mahtava se liikkuvuus, lonkka/tähdätty ampuminen yhdistettynä kenttäsuunnitteluun ja tekoälyyn. Kakkonen on liian suoraviivainen ja helppo, nelosessa on taas liian isoiksi suunniteltu niin, että niissä on pakko Crushingilla käyttää ensin stealthia.

Ehkä se liikkuminen on "liukasta", mutta siihen kyllä tottuu nopeasti. Siinä pitää yhdistellä lonkalta ampumista, suojaa, liikkumista jne ja se on ihan älyttömän tyydyttävää. Toki siinäkin, kuten 99% konsolien räiskintäpeleistä, on ongelmana juurikin Scarfin mainitsema liian iso deadzone, mutta siihen tottuu yksinpelissä niin, että homma on nautinnollista. Moninpeli on kuitenkin ongelman takia liiallista kompromissia. Tietää, että voisi pelata niin paljon paremmin, jos deadzonea (ja liiman hidastumista) voisi säätää itse.

Hauskaa kyllä, että vihdoin deadzonen säätö alkaa ilmestymään joihinkin peleihin. Socom kakkosesta asti sitä on kaivannut. Aina ihmettelin, miten päin helvettiä tähtäimen säädöt isossa osassa pelejä on. Iso deadzone = lähes mahdoton tehdä pieniä liikkeitä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3607 : 27.06.2020 14:33 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Spoilaannuin itsekin The Last of Us Part II:n juonesta. Paperilla muutama asia kuulostaa aika kamalalta, mutten tuomitse käsikirjoitusta kuin vasta sitten, kun olen pelannut pelin. Jäi tosin tunne siitä, että tässäkin pelissä juoni olisi automaattisesti parempi, jossei sen rytmitys kusisi liikaa. Mistään The Rise of Skywalkerin kädenlämpöisyydestä tuskin on kyse, sillä se teos on täysin mielikuvitukseton ja ylivarovainen kaiken suhteen.

Toivon kyllä nauttivani The Last of Usin jatko-osasta. Näistä ensimmäinen on edelleen Naughty Dogin paras peli ja muutenkin erittäin hyvä juonellisesti. Outoa sinänsä, että ykköstä kehutaan nimenomaan aina sen tarinasta ja pelattavuudesta, mutta kukaan ei mainitse koskaan Gustavo Santaolallan säveltämää tunnelmallista musiikkia.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3608 : 27.06.2020 16:18 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Joku muuten kommentoi jossain, että kakkosen musiikit olisivat olleet pettymys loistavan ykkösen jälkeen. Sanoi, että olivat jotenkin aivan taka-alalla huomaamatonta ja pliisua settiä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3609 : 27.06.2020 19:09 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Jonkun 10 tuntia pelanneena tämä on kaikin puolin parempi kuin eka TloU. En ole lukenut tai seurannut mitään nettiraivon taustoja. Incelit todennäköisesti paskana kun pelissä seurataan kahta lesbomuijaa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3610 : 28.06.2020 01:22 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
Hauskaa kyllä, että vihdoin deadzonen säätö alkaa ilmestymään joihinkin peleihin. Socom kakkosesta asti sitä on kaivannut. Aina ihmettelin, miten päin helvettiä tähtäimen säädöt isossa osassa pelejä on. Iso deadzone = lähes mahdoton tehdä pieniä liikkeitä.

Tähän vielä palatakseni - ja TLoU2:n laahaavista paskakontrolleista vittuuntuneena - aloin etsimään ratkaisua näihin suurinta osaa pelejä vaivaaviin deadzone- ja response curve -ongelmiin. Löysin lopulta Titan Two -nimisen ohjainadapterin, joka tuntuisi olevan kaikkea sitä, mitä olen kaivannutkin konsoleilla.

Voit käyttää mitä tahansa ohjainta millä tahansa konsolilla, adapteri on käytännössä input lagiton ja sen avulla saa Xbox One -ja PS4-ohjainten USB polling ratea nostettua (USB-kaapelilla kytkettäessä Xbox One -ohjaimen lagi laskee 8ms > 1ms ja PS4-ohjaimen 4ms > 1ms), adapteriin saa erikseen ostettua Bluetooth 4.1 -moduulin ja mikä parasta, voit luoda adapterille skriptejä, joilla voi poistaa deadzonet, muuttaa repsonse curvea, tehdä makroja, muuttaa näppäinasetuksia ym. Käytännössä voit siis tehdä ohjauksesta juuri sellaiset kuin haluat. Makroilla pystyy myös kikkailemaan vaikka mitä, voit konffata esim. napin tuplapainallukseen eri komentoja tai juoksun tapahtumaan kun liikutat vasenta tattia ääriasentoon, jolloin juoksunappi jää muuhun käyttöön.

Tilasin adapterin ja pistän tänne fiiliksiä, kunhan pääsen säätämään.


« Viimeksi muokattu: 28.06.2020 01:29 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3611 : 28.06.2020 11:50 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Kuulostaa suorastaan uskomattomalta. Hauska kuulla, toimiiko!
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3612 : 29.06.2020 12:43 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Call of Duty Warzonea on tullut pelailtua jonkun verran. Hirveästi en ole BR-genreä pelannut, mutta kyllä tämä ilmaisena pelinä toimii. Fortnite oli sellaista paskaa, mutta tässä on sentään vähän enemmän järkeä. Ainoa vaan, että olisi vielä aikaa ja kunnon peliporukka niin pystyisi pelaamaan paremmin.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3613 : 29.06.2020 22:36 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili Ensinnäkin täytyy todeta, että miten helkkarissa porukka spoilaa itseään isojen julkaisujen kanssa. Itse noudatan aina nollatoleranssia oli kyse kirjasta, tv sarjasta tai pelistä. En tuota Scarfin viestiäkää uskaltanut lukea ennen kuin läpäisin itse pelin. Onneksi en lukenutkaan, samoihin ongelmiin kiinnitin huomiota, mutta päätin nauttia hyvästä tarinasta ja erinomaisesta äänimaailma hyväksyen, että itse peliä ei ole olemassa, vaan kyse on enemmänkin tarinan kokemisesta interaktiivisessa muodossa.

Pelinä TLoU2:n ei tarjoa mitään älyllistä haastetta, puzzlet tosiaan ovat tehty hutaisten ja oivalluksia niistä on turha hakea. Pelattavuus on kuten Scarf jo totesikin, niin laiskasti tehtyä ja tähtäyksestä tuli sama mieleen, että sillä on yritetty vaikeuttaa peliä. Vihut on sokeita ja käyttäytyvät epä-älyllisesti eivätkä tosiaan omaa mitään sellaista inhimillisyyttä, että kokisi tunnontuskia kun pääsee haulikolla ampumaan metrin päästä pään irti. Se onkin yksi asia joka pelissä on tehty todella hyvin, raajat lentää irti kun Rambossa ja äänimaailma on uskottava. Peli kannattaa ehdottomasti pelata pimeässä ja kuulokkeet päässä.

Tarinasta lisää spoileritagien alla. Älä lue jos et ole pelannut peliä läpi.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Täytyy tuo Scarfin tilaama adapteri pitää tulemaan, mikäli pitää lupauksensa. Kuulostaa melkein liian hyvältä.


« Viimeksi muokattu: 29.06.2020 22:42 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3614 : 30.06.2020 13:40 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili Itselle TLoU2 kontrollit ovat ihan ok tasoa, ei pääosassa, muttei niiden tarvitsekkaan olla. Tähtäyksen heijaus tuo mukavasti realismin tuntua.

Jännä - muistan kun itse kritisoin täällä varmaan 10v sitten Resident Evilien teennäistä paskoilla kontrolleilla luotua kauhutunnelmaa ja nyt asenteet päälaellaan. ;D Vähän kuten Gba:n kirjotus TV-langalle, ehkä meidän kannattaisi keskittyä olennaiseen sen sijaan että keskitytään dead zonen kokoon tarinavetoisessa pelissä.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3615 : 30.06.2020 13:51 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
Jännä - muistan kun itse kritisoin täällä varmaan 10v sitten Resident Evilien teennäistä paskoilla kontrolleilla luotua kauhutunnelmaa ja nyt asenteet päälaellaan. ;D
Jeps. Mäkään en vaan osannu (osaa) pelata niitä oikein.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3616 : 30.06.2020 14:24 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW CronusMaxilla on vastaava adapteri. En tiedä sitten kumpi on parempi. Muistaakseni näillä kahdella oli jotakin riitaa jossakin vaiheessa ja molemmat alkoivat tekemään samaa tuotetta eri nimellä. Itsellä on tuo CronusMaxin vanha versio, jottai sai toimimaan Xboxin ohjaimet pleikassa. Ihan OK vehje, mutta siihen aikaan ei vielä ollut niin kehittynyt. Eli piti yhdistää xboxin ohjaimen rinnalle vielä PS4-ohjain.

https://cronusmax.com/

Edit: Ilmeisesti Titan Twossa on paremmat latenssit, joten se varmasti vie voiton.


« Viimeksi muokattu: 30.06.2020 14:30 kirjoittanut Rocky_Balboa »
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3617 : 30.06.2020 14:47 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Call of Duty Warzonea on tullut pelailtua jonkun verran. Hirveästi en ole BR-genreä pelannut, mutta kyllä tämä ilmaisena pelinä toimii. Fortnite oli sellaista paskaa, mutta tässä on sentään vähän enemmän järkeä. Ainoa vaan, että olisi vielä aikaa ja kunnon peliporukka niin pystyisi pelaamaan paremmin.

Itsekin olen joitain matseja pelannut ja onpa outoa pelata CoDia, jossa ei kuole yhdestä kudista varvassivuosumaan. Ja tämä toki vain hyvä asia. Itse CoD4:n jälkeen jo kyllästyin siihen "superliima/targethaku+kuti johonkin suhaistu sivuosuma=vainaa"-pelimekaniikkaan.

Siinä mielessä tämä oli positiivinen yllätys, ihan maistuvaa räiskintää. Tosin, itse olen pelannut lähinnä sitä pelimuotoa, missä pitää kerätä rahaa, eli respat mukana. Mutta tosiaan se, että ei pääse usein pelaamaan porukalla, estää nykyisin tällaisista peleistä täysin nauttimisen. Kunpa elämässä ei olisi velvollisuuksia. Eikä paskaa EA:n NHL-peliä, joka jostain syystä silti koukuttaa
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3618 : 30.06.2020 14:59 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Siinä mielessä tämä oli positiivinen yllätys, ihan maistuvaa räiskintää. Tosin, itse olen pelannut lähinnä sitä pelimuotoa, missä pitää kerätä rahaa, eli respat mukana. Mutta tosiaan se, että ei pääse usein pelaamaan porukalla, estää nykyisin tällaisista peleistä täysin nauttimisen. Kunpa elämässä ei olisi velvollisuuksia. Eikä paskaa EA:n NHL-peliä, joka jostain syystä silti koukuttaa

Juu, tuossa kun katselin työkaverin tekemää WZ-koostetta lanipeleistä, niin olihan se hauskan näköistä. Eri juttu kun itse yksin kököttää ja kuolee vähän väliä. Random-tiimikaverit quittaa heti alkuunsa.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3619 : 30.06.2020 15:02 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Jep. Randomeiden kanssa yhteispelin löytäminen vaikeaa. Toki niitäkin mukaan silloin tällöin mahtuu, joiden kanssa peli onnistuu siis. Mutta kun ei onnistu ja vastassa tiimejä, jotka liikkuvat yhdessä, niin ei siinä yksin juuri tehdä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3620 : 30.06.2020 19:33 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili COD:ssa tosiaan tiimikaverit on se juttu miksi sitä pelataan. Solona olen pelannut kaksi matsia. Warzonen Battle Royale joka seasonissa vaihtuvine mausteineen on se juttu, blunderisssa jännitystä vie juuri tuo respawn. BR:ssä sydän hakkaa tuhatta ja sataa kun on enää yksi tiimi jäljellä ja kuolleet kaverit huutelee ohjeita korvaan. Tuo on peli joka Mario Kartin tavoin rikkoo kaverisuhteet ja vittuilu on suoraa mikäli suunnitelmasi ei toimi. Silti nyt vajaata 500h jälkeen alkaa jo hieman vaihtelu maistua.

Loistava seurapeli silti, täyden 10 ansaitsee. Ei oikeastaan mitään puutteita ellei Battlefield fanina nyt maailman tuhoutumisen puutetta sellaiseksi laske. Seuraavalta geniltä toivonkin, että pelimaailman fysiikkaan kiinnitetään huomiota. Sama vaivasi Last Of Us 2:stakin. Täysin kuollut ja staattinen maailma(varsinki talojen sisällä kaikki pultattu seinään kiinni) , tästä tuli mieleen kun 20v sitten luin uutisia
Red Faction 1:stä ja kuinka sitä hehkutettiin pelinä jossa voi tuhota kaiken.
Edelleenkin pelimaailmat ovat kovin staattisia.


Luin mielenkiintoisen jutun TLoU2:n ludonarratiivisesta dissonanssista(hyi vittu mikä sana). Eli pelin gameplay ja tarina ovat ristiriidassa keskenään. (kuten monessa muussakin seikkailupelissä) Tätä juuri yritin sanoa aiemmassa viestissäni, eli peli pakottaa pelaajan tekemään asioista joita pelaaja ei muuten tekisi. Valinnanvapaus puuttuu täysin. Silti kaikista puutteista ja putkijuoksuna suoritetusta interaktiivisesta elokuvasta huolimatta pidin kyllä pelistä.

https://www.inverse.com/gaming/ludonarrative-dissonance-meaning-video-games-origins-definition/amp

Tuosta Resident Evilin tankkiohjausksesta. Muistaakseni itse olisin ollut sitä puolustavassa poterossa silloin ensimmäisten konsolimaailmansotien aikoihin ja huudellut ettei porukka vaan osaa pelata tai ajaa tankkia. Silti juuri siinä pelissä se tankkiohjaus jotenkin tuntuu kuuluvan peliin. :D


« Viimeksi muokattu: 30.06.2020 19:45 kirjoittanut Gba »
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3621 : 30.06.2020 22:43 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ensimmäinen konsolimaailmansota :D Niitä aikoja..
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3622 : 30.06.2020 23:03 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Helposti on vihollisiin osunut Tloussa  ;)
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3623 : 02.07.2020 03:52 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Pelasin viimein Shovel Knightin muutkin kampanjat. Voi pojat, tämä peli nousi kyllä itselläni parhaimmistoon hetkessä. Niin täydellä rakkaudella tehty, ettei mitään rajaa. Aivan älytöntä, että nämä lisärit ovat kaiken lisäksi ilmaisia. Täydellinen paketti.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3624 : 02.07.2020 13:02 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Last of Us part 2. Alkujaan piti odotella PS5:n julkaisuun, jotta voin sillä pelailla Last of Usin, God of Warin, Spidermanin + muita PS4-yksinoikeuksia ja muitakin pelejä, jotka tässä reilun parin viime vuoden aikana ovat jääneet pelkkänä Switchin omistavana pelaamatta. Kaveri, jonka kanssa meillä on aika lailla samanlainen peli-, leffa- ja sarjamaku alkoi Last of Usia hehkuttamaan ja harmitteli, ettei voi mun kanssa pelistä keskustella. Piti sitten pyytää veljeltä PS4-konsoli lainaan ja eikun peliostoksille. Sopivasti kesälomakin menossa, joten aikaa on.

Veljellä on pleikkarista ihan perusversio, joten vähän huoletti, miten Last of Us sillä pyörii. Hyvinhän se rullaa. Ei ollut ruudunpäivityksen kanssa ongelmia, muutama notkahdus, mutta ei mitään häiritsevää. Peli näyttää ihan uskomattoman hyvältä, vaikka maailma tosiaan on melko staattinen. Staattisuus on ongelma oikeastaan vain taistelukohtauksissa, kun räjähdykset ja ohilaukaukset eivät saa maailmaa reagoimaan täysin uskottavasti. Onneksi ruohikko ja muut kasvusto reagoi nätisti hahmoihin. Pelissä on aika paljon tunnelmallista etenemistä ja tutkimista, joten ei maailmaan staattisuus kuitenkaan minua häirinnyt. Suurin osa huoneista ja alueista sai ainakin minut ajoittain pohtimaan, mitä täällä on tapahtunut. Huolellisesti ja kauniisti rakennettu, vaikkakin sitten hieman staattinen maailma oli ainakin minulle toimiva ratkaisu.

Jos johonkin tuli kiinnitettyä huomiota, on animaatiot. Sellainen "pelimäisyys" pistää välillä silmään, kun hahmo tekee nopeita ja kevyeltä näyttäviä liikkeitä. Parempi tämä kuin Rockstarin yltiöraskaat animaatiot. Pystyn kuitenkin nauttimaan molemmista tyyleistä. Olen kiitollinen siitä, että pystyn uppoutumaan peleihin ja nauttimaan tunnelmasta ja tarinasta, vaikka kokemus ei olekaan täydellinen. En minä vaikka kontrolleista keksi mitään nillitettävää. Taistelukohtaukset olivat enimmäkseen miellyttäviä ja vaihtelua oli tarpeeksi. Helvetin siistinä yksityiskohtana oli ihmishahmojen "yksilöllisyys". Sotilaat huutelevat kauhuissaan kadonneiden ja menehtyneiden kavereidensa nimiä. Pieni kikka, jolla rivisotilaiden listiminen tuntui ainakin minusta hieman ikävämmältä. Immersio inhimillisistä ja ajattelivista vihollisista kuitenkin rikkoontuu ajoittain, kun olet riistänyt viideltä sotilaalta hengen samaan heinikkoon. Enimmäkseen pelasin kuitenkin ihan tahallani melko vaihtelevasti käyttäen pelin mahdollistamia kikkoja, vaikkei peli tähän pakota. Peli on näin pelattuna parempi kokemus.

Vaikeustasoksi valitsin toiseksi vaikeimman. En käyttänyt mitään apuja, joilla näkee seinien läpi ja tutkin alueet aika perusteellisesti. Pelikello pysähtyi lopulta reiluun 30 tuntiin. Olihan tuo aikamoinen matka ja kokemus. Ensimmäisen osan kantava voima minulle oli maailma, hahmot, taustatarina ja nykyiset tapahtumat. Jatko-osa jatkoi tästä ja paransi monella osa-alueella. Teknologian edistyminen luonnellisesti auttaa, sillä visuaalisesti peli on upea. Pelin maailma sai jo kehut. Välikohtauksissa pelin upea animaatiotyö pääsee oikeuksiin. Teknisen suorituksen lisäksi kiitos menee kyllä myös näyttelijöille. Hahmot ovat uskottavia ja ainakin minä välitin niistä. En kaikista, mutta niistä, joihin sai tutustua kunnolla. Peli sai minut käymään läpi tunteita, joita peleissä harvemmin tulee vastaan.

Ensimmäinen peli on ainakin omissa muistikuvissa aika eheä kokonaisuus, joka pysyi hyvin kasassa alusta loppuun. Jatko-osaa kohtaan oli isot odotukset ja enimmäkseen se ne täyttikin. Paketti pysyy loppua lukuunottammat hyvin kasassa ja pidän pelintekijöiden rohkeista valinnoista. Loppuosan toteutuksesta en tosiaan ihan pitänyt, mutta en minä peliä sen vuoksi lyttää. Peli teki paljon asioita oikein ja täytti kyllä isot odotukseni erittäin hyvin. Onko jatko-osa sitten parempi kuin ykkönen? En tiedä, ja sinäänsä ihan sama minulle. Pidän kokonaisuudesta, jonka ne muodostavat. Jään myös innolla odottamaan, millaisen TV-sarjan saavat kasaan HBO:n kanssa.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3625 : 06.07.2020 01:42 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
Tilasin adapterin ja pistän tänne fiiliksiä, kunhan pääsen säätämään.

Olen Titan Two -adapterilla nyt pari päivää säätänyt.

The Last of Us 2 + Xbox One -ohjain ja KontrolFreek Galaxy -tattipidennykset + nolla deadzone oikeassa tatissa = ihan eri peli. On järjetöntä, minkä eron deadzonen puute tähtäyksessä tekee.

Samalla huomasin, että perus Xbox One -ohjain (tai tarkemmin Phantom Magenta -malli, jossa on normiohjainta paremmat komponentit) sopii tarpeisiini parhaiten. Olen täälläkin hehkuttanut, miten jäykemmät tatit ovat paremmat, mutta nykyään olen täysin toista mieltä. Xbox One -ohjaimen tatit ovat juuri sopivan löysät. Yksi syy tuohon TLOU2:n laahaavaan ohjaukseen jäätävien deadzonejen lisäksi oli juurikin PS4-ohjaimen jäykemmät tatit. Toivottavasti Microsoft ei muuta seuraavassa genissä tatteja ollenkaan.

Monster Hunter: Worldista - jonka ohjaus on jo sinällään absurdin hyvä - sain myös skriptillä pienen deadzonen pois. Pelin pelaaminen on nyt puhdasta nirvanaa. Clutch claw osuu paremmin kohdilleen, samoin kuin slingerin panokset, eikä tarvitse käyttää auto aimia tai lock-onia asetuksista.

Konsoli-Vanquish on myös pelastettu. Deadzonet helvettiin ja peli tuntuu paljon paremmalta.

Reilu kymmenen vuotta vanha, legendaarinen Sega Saturn USB-padikin (ei se RetroBitin vastaava, jossa ei ilmeisesti ole yhtä hyvä tuntuma kuin alkuperäisessä) toimii kuin unelma. Enpä olisi uskonut, että tämän kapulan saan toimimaan tämän genin konsoleissa. Nyt onnistuu Radiant Silvergunin ja Battle Gareggan peluu Xboxilla kuin pelaisi alkuperäisellä konsolilla. Vihdoin pääsen myös pelaamaan japanilaisesta PS Storesta ostettua M2:n tekemää Ketsui-porttausta ja Ikarugaa kunnon ohjaimella. Input lagista ei ole tietoakaan.

Bluetooth-moduulia en ole vielä hankkinut, mutta Microsoftin virallinen langaton Xbox One -adapteri toimii ilman ongelmia, kun sen yhdistää Titan Twon USB-porttiin. Tämä vaatii tosin microSD-muistikortin, johon ladataan tarvittava softa. Jos haluaa pelata ristiin vaikka Xbox One -ohjaimella PS4:sta, täytyy toisessa USB-portissa olla kiinni konsolin oma ohjain todennusta varten, mikä on perseestä, jos ei halua kaapeliviidakkoa olohuoneeseen.

Adapterin voi liittää USB-kaapelilla suoraan PC:n tai Maciin, jolloin voit koodailla skriptejä ja kokeilla niiden toimivuutta vaikka lennossa samalla kun pelaat peliä. Kätevää. Bluetooth-moduulilla tämänkin voi tehdä tosin langattomasti.

Kaiken kaikkiaan adapteri on juuri sitä mitä toivoinkin. ConsoleTunerin porukka myös päivittelee tuotettaan aktiivisesti (toisin kuin CronusMaxin tekijät) ja saitin foorumit ovat aktiiviset. Titan Two toiminee myös ilman firmware-päivitystä Series X:llä, koska Microsoft on luvannut, että vanhatkin ohjaimet toimivat uudella konsolilla. PS5:stä on vaikea vielä sanoa mitään.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3626 : 06.07.2020 01:48 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Sain viimein itsekin läpäistyä TloU2:sen. Lieviä spoilereita tekstissä:

Muutamaa epäkohtaa lukuunottamatta pelin tarina iski todella kovaa. En oikeastaan odottanut tällaista tunnesidettä hahmoihin, sillä vaikka eka osa oli hyvä ei se mikään meikäläisen top-10 peli ollut. Jatko-osa petraa jokaisella osa-alueella ja varsinkin tarinankerronnassa kokeiltiin aivan uusia keinoja ja käsiteltiin teemoja, mitä ei ole peleissä ennen nähty. Oikeastaan välillä tuli flasbackeja jostain MGS2:sesta, sillä niin harvoin saavat pelit pelaajan kyseenalaistamaan tekojaan tai pelihahmojen motiiveja. Tässä pelissä sukellettiin välillä todella synkkiin vesiin tarinan ja hahmojen osalta. Jopa niin, että teki mieli laskea ohjain maahan ja pistää pleikkari tauolle.

Peleissä voidaan parhaimmillaan tehdä asioita, joita on vaikea toteuttaa muissa medioissa. Itse aina nuorempana meuhkasin, että pelit tulevat vielä joku päivä olemaan hienompi tarinankerronnan muoto, kuin leffat tai kirjat. Kaikille on varmasti selvää, että veikkaus meni metsään, sillä suurin osa peleistä yrittää olla joko kuin leffat eivätkö pääse edes lasten piirrettyjen tasolle käsikirjoituksen tai ohjauksen osalta. Silloin tällöin sääntöön tulee poikkeuksia, kuten Kojiman pelit (kässäristä voi olla mitä mieltä tahansa, mutta niissä on paljon kokeilevaa tarinankerrontaa) tai indie puolelta joku INSIDE:n tyylinen peli, jossa tarina aukenee täysin gameplayn lomassa ilman välidemoja. TloU2 on valtavan budjetin peli, jossa kokeiltiin uusia asioita ja tällaisia tulee vuosikymmenessä vastaan vain muutama.

Se miten totutuilla ja arkisilla pelimekaniikoilla kerrottiin hienovaraisesti hahmojen luonteesta oli nerokasta. Asioita näytettiin eri näkökulmista, mikä on perus kauraa kaikissa medioissa, mutta pelaaminen toi tässä tapauksessa siihen jotain, mitä leffoissa ei voi tehdä. Muiden hahmojen teot ja niiden seuraukset sai kokea monesta vinkkelistä, välillä kostonhimoisesti ensimmäisestä persoonasta ja välillä kauhun sekaisin tuntein uhrin näkökulmasta. En muista aiemmin nähneeni peleissä mitään vastaavaa. Peli pakottaa pelaajan tekemään irvokkaita ja hirveitä juttuja, jotka kuitenkin pelin maailman sisällä käyvät järkeen. Tarinan kantava teema on aivan selvästi väkivallan ja koston kierre ja miten se on melkein mahdoton katkaista. Tarinan "twisti" tulee yllättäen päin pläsiä ilman mitään pehmittelyä aivan kuten vastaavat tapahtumat tulisivat oikeassakin elämässä. Asioita jää liikaa sanomatta ja tekemättä ja kaikki tuntuu hyvin epäreilulta. Eipä pelin post-apokalyptisessä maailmassa mikään olekaan reilua. Pelaaja suorittaa tehtäväänsä määrätietoisesti ja tehokkaasti ilman mitään tunnon tuskia. Tai ainakin niin sitä luulisi.

Tarina oli niin voimakas, että pelattavuudesta ei jaksa paljoa jauhaa. Minusta se oli oikein sujuvaa ja tyydyttävää. Ei mitään japsipelien täydellisyyteen hiottua tasoa, mutta ei se haitannut yhtään. Peliä kuitenkin pelaa hyvin pitkälti nähdäkseen, mitä tarinassa tapahtuu. Oikeastaan huomasin jossain vaiheessa, että tämä on yksi hauskimpia stealth-pelejä pitkään aikaan. Jokainen taisteluskenaario oli hyvin suunniteltu eikä kahta samanlaista tullut vastaan. Välillä teki mieli sniikkailla ja hoidella viholliset ilman kiinnijäämistä ja joskus teki mieli räiskiä kaikki hengiltä. Molemmat olivat omalla tavallaan hauskoja tapoja kiitos mahtavan presentaation ja tyydyttävien aseiden. Pari kertaa tuli myös sniikattua ja juostua vihollisten ohi täysin. Sekin tuntui saavutukselta. Ohjaus oli mielestäni loistava ja hahmojen animaatio parasta mitä on peleissä nähty. Varsinkin hahmojen kasvonilmeet kesken lähtitaistelun olivat aivan ennennäkemättömän hienoa katseltavaa.

Lopulta pitää sanoa pari sanaa pelin presentaatiosta. Tässä genissä ei moni peli ole graffoillaan saanut sukkia pyörimään jaloissa, mutta nyt se genin kruununjalokivi vihdoin saatiin. Peli näytti OLED:illa aivan käsittämättömältä. Siis oikeasti siltä, että assettien ei tarvitse PS5:lla enää tästä parantua jos kaikki vain pyörisi paremmin ja tarkemmin. Peligraffa ei ole vain teknologiaa ja TloU2 on näennäisestä realismistaan huolimatta mahtavan tyylitelty peli. Jokainen valonlähde, vuorokaudenaika, kivenmurikka, vesitippa ja tuulessa hiljaa heiluva kankaanpala on jonkun artistin käsin asettelema. Pelissä on satoja taloja, joiden sisustat ovat uniikkeja. Kenenkään ei tarvitse ihmetellä, miksi ND:llä porukka on crunchannut vuosia. Ei tällaista yksityiskohtaisuutta ja vaihtelua voi saavuttaa, kuin orjatyöllä. Ja kun lopulta paljastui miten iso ja pitkä peli tämä oli... ei saatana. Sama yksityiskohtaisuus ja hallinta ulottuu joka paikkaan. Hahmomallit ovat käsittämättömän uskottavia, mutta kuitenkin tyyliteltyjä. Uncanny valley loisti poissaolollaan. Se, että vihollisilla oli kaikilla uniikit naamat ja nimet teki niiden lahtaamisesta hyvin epämukavaa. Paitsi tietenkin muutaman... Musiikki ja äänimaailma olivat hyvin hienovaraisia ja toimivia. Ääninäyttely varmasti alan parhaimmistoa.

Vältyin aika hyvin kaikilta spoilereilta ja en lukenut paljoa miksi porukka on peliä vihannut. Peliä pelatessa tajusin sen melko nopeaa. Pelissä on paljon erinäköisiä ja oloisia hahmoja, jotka tekevät joidenkin ihmisten olon epämukavaksi. Se on harmi, sillä jos pelin olisi vain pelannut kylmiltään ilman spoilereita, olisi itkua ja parkua ollut varmasti huomattavasti vähemmän. Kaikki päähahmot kuitenkin alustetaan todella hyvin ja niistä alkaa melkein väistämättä pitää. Nyt peli on joutunut kiistakapulaksi internet-soturien poliittiseen vääntöön. Ei ihmekään, että pelinkehittäjät ovat olleet hermoraunioina juonen vuotamisen jälkeen.

Suosittelen.

Luin mielenkiintoisen jutun TLoU2:n ludonarratiivisesta dissonanssista(hyi vittu mikä sana). Eli pelin gameplay ja tarina ovat ristiriidassa keskenään. (kuten monessa muussakin seikkailupelissä) Tätä juuri yritin sanoa aiemmassa viestissäni, eli peli pakottaa pelaajan tekemään asioista joita pelaaja ei muuten tekisi. Valinnanvapaus puuttuu täysin. Silti kaikista puutteista ja putkijuoksuna suoritetusta interaktiivisesta elokuvasta huolimatta pidin kyllä pelistä.

Mietin tätä samaa muutamassa kohdassa. Tulin sitten lopulta siihen tulokseen, että peli antaa parissa kohdaa näennäisen valinnan, joka kuitenkaan ei ole valinta koska sillä viestitään, että se mitä pelihahmo aikoo nyt tehdä ei ole se mitä kukaan normaali ihminen turvallisessa maailmassa tekisi. Pelihahmon tilanteessa ei kuitenkaan ole enää mitään valinnanvaraa. Tämä sama tilannehan tulee ekan pelissä lopussa vastaan ja on iso vaikutin siihen miten tämän pelin tarina lähtee käyntiin. Itseasiassa nyt kun muistelen, niin muistaakseni tästä kyllä valitettiin ekan pelin kohdalla arvosteluissa.


« Viimeksi muokattu: 06.07.2020 01:58 kirjoittanut zoukka »
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3627 : 06.07.2020 02:27 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW

Spoileri (osoita katsoaksesi)
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3628 : 06.07.2020 13:05 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Tilasin adapterin ja pistän tänne fiiliksiä, kunhan pääsen säätämään.

Olen Titan Two -adapterilla nyt pari päivää säätänyt.

Kiitos kokemuksista. Tätähän pitää alkaa harkita, huhhuh.

Liian jäykät tatit tosiaan haittaa tähtäämistä. :D

Last of Us kommentit täällä saa kyllä harkitsemaan, että ehkä se pitää kuitenkin pelata. Olin jo päättänyt, ettei jaksa.


Tuosta ludonarratiivisesta dissonanssista taas olen joissain podcasteissa kuullut päinvastaisia kommentteja. Eli ovat sanoneet, että hahmo todellakin vastaa gameplayssä tehtyjä toimia. Toisin kuin vaikka Unchartedissa, jossa hahmo on muuten kevyt läpänheittäjä ja "hyvis", mutta sitten muuttuu massamurhaajaksi gameplayssä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3629 : 06.07.2020 14:38 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Tlou2 ottaa meikän mielestä varmaan parhaiten tarinassa huomioon, mitä gameplayssa tapahtuu ja on aiemmin tapahtunut. Ei kannata liikaa kuunnella internetsin vihakampanjaa tätä peliä kohtaan. Kriittinen pitää olla, mutta nyt selvästi tarinan teemojen kritisointi on levinnyt jokaiselle osa-alueelle pelistä. Kaikki on paskaa.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Sivuja: 1 ... 116 117 118 119 120 [121] 122 123 124 125 126 ... 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines