Cyberpunk yllätti alun perusteella positiivisesti. Peli näyttää todella hyvältä Series X:llä jo nyt, enkä ainakaan VRR:llä huomaa, että ruudunpäivitys tippuisi alle 60fps performance modessa. HDR sopii myös tähän peliin kuin nenä päähän.
Odotin, että ampuminen olisi aivan perseestä, mutta tämähän pesee lattiaa suurimmalla osalla padiräiskintöjä, koska Project Red on käytännössä kopioinut ohjainasetukset Respawn Entertainmentin peleistä. Kaikki aim accelerationit ym. paskuudet saa pois päältä ja response curven voi valita mieleisekseen. En tiedä mitä raw-asetus tekee (kuvittelisi, että se olisi yhtä kuin lineaarinen), mutta dynamic-asetus tuntuu samalta kuin Apex Legendsin lineaarinen tähtäys. Deadzonea ei ainakaan Xboxilla saa niin alas kuin haluaisin (nolla-asetus ei ole oikeasti nollassa), mutta se annettakoon anteeksi.
Mutta jostain järjettömästä syystä zoomatessa sensitivityä ei saa kunnolla laskettua, jos pelaa korkealla sensitivityllä. Oma sensitivity on 50 (100 on maksimi), ja zoom sensitivityn saa asetuksista kertoimella vain puoleen tuosta varsinaisesta sensitivitystä. Toisaalta tuo tekee ampumisesta kivan haasteellista, mutta voi olla että pitää tehdä Titan Two -adapterilla jokin skripti, jolla tuon zoomaussensitivityn saa alemmas, kunnes pelinkehittäjät tajuavat patchata ongelman kuntoon.
Äänimaailma on myös kunnossa, ja mikä tärkeintä, aseet jytisevät munakkaasti. Hitmarkerit ovat myös hyvä lisä, joka antaa jotain outoa tyydytystä.
Pelotti päivällä ladata tämä, kun arvosteluissa ulistiin ettei edes RTX 3090 pyörittäisi sulavasti ultra asetuksilla. Ja paskat. Kaikki asetukset heti alusta kaakkoon RTX 3080 + Oled B9 ja ei mitään heikkoutta. Ainakin alun perusteella toimii loistavasti. PC:llä sai deadzonetkin niin alas, että jopa uudehdo PS4 ohjain alkoi driftaamaan. Tuon zoomauksen kanssa tein kompromissin ja laitoin 2 kertoimella hidastumaan zoomit + tiputin normaalia herkkyytä sietokyvyn rajoille, jotta osuu zoomatessa liikkuviin kohteisiin. Tämä ongelma taisi alun takaa-ajo kohtauksessa konkretisoitua, mutta normaalissa taistelussa en huomannut, että zoomatessa olisi liian herkkä.
Pitää autisteilta selvittää vielä kumpi noista on oikeasti lineaarinen tuo raw vai dynamic, mutta ainakin raw vaikutti siltä ettei rallia tarvinnut ajaa.
Hienolta kuulosti ja näytti. Äänimaailma munakas, kuten Scarf jo mainitsikin. Tämä oikeasti on helkkarin tärkeä tämän tyylisissä peleissä, luo sen immersion uskottavasta maailmasta. Jotain twitter videoita katselin PS4 versiosta ja kävi naurattamaan, odottelisin suosiolla kunnes alla on joko uusin konsoli tai pelikelpoinen pc.