Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 120 121 122 123 124 [125] 126 127 128 129 130 ... 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1205690 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3720 : 02.12.2020 15:47 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt kun viime kuussa sai Hollow Knighting ladattua ilmaiseksi pleikkarille päätin aloittaa toisen läpipeluukertani. Olin alunperin epäileväinen että iso osa pelin viehätystä katoaisi uusintakierroksella, mutta oikeastaan päinvastoin nyt vasta pystyy kunnolla arvostamaan kokonaisuudessa pelin estetiikkaa, suunnitttelua ja pelattavutta. Olen tänne jo itse aikoinani hehkuttanut peliä, ja tuo zoukan arvostelunkin voisi olla yhtälailla omasta suustani.

En täysin ymmärrä kritiikkiä siitä, että peli olisi ympäristöiltään liian samanlaista. Jokaisella alueella on oma ”väri”, tarina ja tunnelma, joskin ne avautuvat ehkä vasta kunnolla koluamalla jokaisen nurkan ötököiden ja salaisuuksien myötä. Peli antaa myös suht alussa melko vapaat kädet etenemiselle, joten maailma voi tuntua turhan monisyiseltä ja labyrintttimaiselta. Varsinkin Deepnest voi olla monelle liikaa kymmenien mahdollisten reittien, vittumaisten vihujen  ja kartan epäselvyyden takia, mikä on kuitenkin tarkoituksellista alueen fiiliksen kannalta.

Koin itsekin ekalla peluukerralla ajoittain ”päämäärättömyyttä” ja välillä pelin jatkaminen tuntui hyvin työläältä. Tämä johtuu kuitenkin mielestäni pelin antamasta vapaudesta ja siitä, että pelin lore jää hyvinkin pitkälti pelaajan mielikuvituksen varaan, eikä välttämättä ennen ekaa läpipeluuta ole niin merkityksellinen pirstaileisuutensa vuoksi. Hollow Knight kuitenkin palkitsee jatkamista ja etenemistä, jokaisessa nurkassa on aina jotain löydettävää ja koettavaa. Kaikki markkerit tosiaan kannattaa ostaa, että kartasta saa selkeämmän.

Itse en tällä toisella peluukerralla edes ostanut sitä kompassia, joka näyttää oman sijainnin kartalla, vaan suunnistan pelkän alueiden muistamisen ja markkereiden avulla. Ei se kenttäsuunnittelu niin harmaata massaa voi olla, jos muistaa 2 vuoden jälkeen aikalailla miten mikäkin alue muodostuu ja pitää sisällään.

tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3721 : 02.12.2020 16:12 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili Voin itse ainakin hyvin uskoa, että kaikille ei maistu. Taide jakaa varmasti mielipiteitä, pelaajaa ei pidetä kädestä, tunnelma on todella melankolinen ja kuten zoukka sanoi, turpiin tulee helposti jos ei ole varovainen/jumala.

Omissa kirjoissa kaikki nämä kääntyvät kuitenkin positiivisiksi. Peli näyttää upealta, pelaajalla on ihana vapaus avata maailmaa juuri siinä järjestyksessä kuin haluaa, tunnelma on kiehtova ja jännittävä, ja kuten zoukka sanoi, haastetta saa todella reilusti jos vaan lähtee hakemaan - mutta rauhallisella tutkimisella hommaa voi purkaa myös olematta jumala. Yksi kovimpia koskaan, ja Silksong saisi tulla jo.


En täysin ymmärrä kritiikkiä siitä, että peli olisi ympäristöiltään liian samanlaista. Jokaisella alueella on oma ”väri”, tarina ja tunnelma, joskin ne avautuvat ehkä vasta kunnolla koluamalla jokaisen nurkan ötököiden ja salaisuuksien myötä. Peli antaa myös suht alussa melko vapaat kädet etenemiselle, joten maailma voi tuntua turhan monisyiseltä ja labyrintttimaiselta. Varsinkin Deepnest voi olla monelle liikaa kymmenien mahdollisten reittien, vittumaisten vihujen  ja kartan epäselvyyden takia, mikä on kuitenkin tarkoituksellista alueen fiiliksen kannalta.

Myös vahvasti tämä.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3722 : 03.12.2020 10:40 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Onhan se nyt hiton kova peli. Pitäisi melkein pelata uudestaan läpi. Eniten häiritsee lähinnä vihujen paska design-tyyli ja ekan puoliskon huonommin suunnitellut alueet, mutta nekin paranee huomattavasti kun saa uusia skillejä, joilla liikkuminen mukavampaa. Itse ohjaaminen ja taistelu on ihan priimaa. Tuo Aiviksen mainitsema Deepnest oli omia suosikkejani. Tuli juurikin samanlainen tunne kuin Dark Soulin Blighttownin kanssa aikoinaan. "Pääseeköhän täältä persereiästä koskaan enää ihmisten ilmoille". Myöhemmin kun koko pelin maailma hahmottuu ja siitä alkaa saada jonkinlaisen käsityksen, niin peli klikkaa todella kovaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3723 : 03.12.2020 17:42 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili OLED saapui taloon.

- Halo: Combat Evolved 4K/120Hz/HDR-tuella on kova juttu, mutta 120Hz ei kuitenkaan aiheuttanut mitään "en enää ikinä palaa takaisin 60fps:ään" -fiilistä
- Sekiro VRR:llä ilman jäätävää input lagia HDR-tuella näyttää miljoona kertaa paremmalta kuin plasmalla
- samoin Monster Hunter: World
- Ninja Gaiden: Black ja Ninja Gaiden 2 näyttävät upealta ja niissäkin on selvästi vähemmän input lagia, HDR-tuen ansiosta etenkin Ninja Gaiden 2:n Venetsia-taso on ihan eri kokemus
- eniten kuitenkin sykähdytti yli 20 vuotta vanha peli, Street Fighter III: 3rd Strike, RetroArchin kautta

Siis ei jumalauta! Ei mitään järkeä, miten hyvältä 3rd Strike näyttää ja tuntuu, kun saa asetukset kuntoon. Heitin V-Syncit helvettiin ja Run-Ahead-asetuksen myötä input lagia ei ole ollenkaan. CRT-shaderin ansiosta peli näyttää jumalaiselta 4K-resoluutiolla. Ei tässä vaan ole mitään järkeä. Mutta onhan tämä vain liian hyvää ollakseen totta, sillä ei noita CRT-Royale Shadereita uskalla OLED:lla käyttää, koska kuvassa on käytännössä koko ajan staattisia pikseleitä, jotka yhdessä bloomin kanssa jättävät aivan varmasti jälkensä paneeliin. Harmi, sillä tämän kokemuksen jälkeen on mahdotonta pelata vanhoja pelejä ilman kunnon shadereita. Tätä lähemmäs ei alkuperäistä kokemusta ilman CRT-monitorilla pelaamista pääse. Eikä tarvitse kikkailla vanhan raudan, jäätävien CRT-monitorien, kulahtaneiden ohjainten, adapterien ja konvertterien kanssa.

Kuvat otettu plasmalla 1080p:nä, mutta peli näyttää vielä tarkemmalta nelinkertaisella pikselimäärällä.

Spoileri (osoita katsoaksesi)
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3724 : 04.12.2020 19:50 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili
Mutta onhan tämä vain liian hyvää ollakseen totta, sillä ei noita CRT-Royale Shadereita uskalla OLED:lla käyttää, koska kuvassa on käytännössä koko ajan staattisia pikseleitä, jotka yhdessä bloomin kanssa jättävät aivan varmasti jälkensä paneeliin. Harmi, sillä tämän kokemuksen jälkeen on mahdotonta pelata vanhoja pelejä ilman kunnon shadereita. Tätä lähemmäs ei alkuperäistä kokemusta ilman CRT-monitorilla pelaamista pääse. Eikä tarvitse kikkailla vanhan raudan, jäätävien CRT-monitorien, kulahtaneiden ohjainten, adapterien ja konvertterien kanssa.

Ihan turhaan tuota palamista pelkäät, ellet joka päivä montaa tuntia putkeen pelaa. Muutaman tunnin sessiot silloin tällöin ei näy vielä missään.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3725 : 05.12.2020 16:27 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuo näytönpalaminen kyllä jakaa ihmisiä todella isosti. Siis se kuinka riskiin suhtaudutaan. Itse kun työskentelee joka päivä nimenomaan riskin ja riskinhallinnan parissa, tuntuu tuo 1000e paneelin suojeleminen hullunkuriselta riskiin nähden. Varsinkin jos on ne vakuutukset vielä siihen päällä. Sanotaan et jos näyttö kestäis 3 vuotta ja pamahtais paskaksi, niin siitä ei tule edes euroa per päivä näytölle hintaa, vaikka ei saisi edes takuusta uutta. Mutta jokainen toki vetää omalla riskinottohalukkuudella.  :)

Itsellä 50h tuli täyteen Hearts Of Iron IV:tä. Vaikka oppimiskäyrä tuntui alkuun todella suurelta ja monta kertaa turhautuneena luin pelin wikipediaa läpi miten eri mekaniikat toimii, niin nyt 50h jälkeen peli alkaa olla jo hallussa. Ei oikein ole enää asioita joita ei ymmärtäisi riittävän hyvin, että pystyy tekemään strategisia valintoja niiden pohjalta. Peli vaikuttaa jopa suhteellisen simppeliltä, vaikka tietenkin Red Alertit ja muut ABC -tason strategiat nyt on ihan asia erikseen. Erittäin hienoja pelejä nekin, mutta niissä voi enemmän pohtia vain taktiikkaa vihun suhteen vs HOI, jossa kokoajan saa balansoida mikro- & makromanageeramisen kanssa.

Ainoa mikä huvittaa on atomipommien teho, tiputin Japanin hallitsemaan provinssiin 6 atomipommia. Itsellä 32 divisioonaa hyökkääjänä ja Nipponilla 1 divisioona. Pystyi vielä puolustamaan onnistuneesti. Myös toiselta foorumilta nappaamani kommentti kuvaa hyvin ruotsalaisten mentaliteettia tehdä pelejä "Paradox isn't going to make nukes that cause civilian casualties because they don't want to show that aspect of war."

Youtubesta kun on katsellut strategiavideoita peliin liittyen, niin osa tubettajista ei uskalla sanoa edes fasismi sanaa ääneen, ettei Youtuben algoritmi bannaa heitä palvelusta. Läppää tai ei, niin kuvaa hyvin maailmaa missä eletään. Käyttävät sanaa "brown ideology"  :lol:

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3726 : 05.12.2020 16:33 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili https://www.reddit.com/r/RetroArch/comments/am6ji8/retroarch_crt_shaders_are_getting_extremely/

Lainaus
Left Tony Hawk 3 on dolphin be paused for 30min with CRT royale shader. Now left with a persistent pattern of stuck pixels, i don't know how this is possible I assume the micro flicker caused by the 480i interlaced video wrecked havok on my screens subpixels or something.

Jos joku on saanut LCD-ruudun tohon kuntoon RetroArchin shadereilla, niin en kyllä lähde kokeilemaan OLED:lla onneani "se on vaan 1800 euron kapistus" -mentaliteetilla.

Normipelien kohdalla en jaksa enää stressata kiinnipalamista, mutta tuon RetroArchin kanssa aion kyllä olla varuillani, eli pitää pelitunnit kurissa.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3727 : 05.12.2020 16:35 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
https://www.reddit.com/r/RetroArch/comments/am6ji8/retroarch_crt_shaders_are_getting_extremely/

Lainaus
Left Tony Hawk 3 on dolphin be paused for 30min with CRT royale shader. Now left with a persistent pattern of stuck pixels, i don't know how this is possible I assume the micro flicker caused by the 480i interlaced video wrecked havok on my screens subpixels or something.

Jos joku on saanut LCD-ruudun tohon kuntoon RetroArchin shadereilla, niin en kyllä lähde kokeilemaan OLED:lla onneani "hällä väliä" -mentaliteetilla.

Normipelien kohdalla en jaksa enää stressata kiinnipalamista, mutta tuon RetroArchin kanssa aion kyllä olla varuillani, eli pitää pelitunnit kurissa.

No okei toi on aika paha  :lol:
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3728 : 06.12.2020 16:25 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW On kyllä ollut paras päätös ikinä Ubisoftilta muuttaa Assassin's Creed -sarja tällaiseksi täysiveriseksi avoimen maailman seikkailuksi. Pelasin vuoden alussa Originsin ja tykästyin siihen kovasti, nyt sama voittokulku jatkuu Odysseyn parissa. Kumpaakin toki edesauttaa se, että molempien pelien tapahtumapaikka ja teema ovat melko kovaa settiä. Odysseyn ensimmäisellä saarella meni lähes yhteen pötköön viitisen tuntia ja nyt avautui sitten ilmeisesti koko muu maailma komeudessaan. Laivamiehistön laulun raikuessa ja aaltojen pauhutessa ei voi muuta kuin fiilistellä Kreikan maisemia sekä tunnelmaa. Näillä näkymin myös Valhalla tulee eksymään tähän talouteen jossakin vaiheessa.

Maksoin molemmista peleistä yhteensä varmaan 30 euroa, mikä on aika naurettava summa, kun miettii kontentin määrää.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3729 : 08.12.2020 13:38 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Kun kirjoitin fiiliksiä Hollow Knightista, luulin olevani pelissä jo pitkällä. Noh 25 tuntia pelikellossa ja avasin juuri kaksi uutta pelialuetta (toinen todella jäätävä Gigermäinen kauhumesta), kaksi uutta isoa sidequestia (joista ainakin toinen on varmaan yksi peliin täydellisesti integroiduista lisäreistä) ja pari taisteluareenaa, joissa voi hakata päätä seinään pelin vaikeimmissa haasteissa. Peli alkaa nousta vuoden pelistä, yhdeksi parhaiksi 2D peleiksi ikinä. Siis jos tämän pelin olisi saanut lapsena lapasiinsa, siihen olisi mennyt varmaan 100 tuntia ekalla pelikerralla ja peliä muisteltaisiin kiistämättömänä klassikkona.

Harva peli myöskään palkitsee näin mukavasti vanhojen mestojen uudelleenkampaamista. Juurikin yhdestä vanhasta alueesta, jossa ei ollut mitään tekemistä löytyi uusi pitkä quest-line aivan sattumalta. Pelin hahmot myös kommentoivat kaikkia pelin tapahtumia ja niille on varmasti kirjoitettu kymmeniä rivejä dialogia riippuen missä kohtaa olet pelissä. Ja pelissä on paljon hahmoja... erään kuolleen NPC:n ruumis löytyi viemärialueen pohjalta. Ei siitä ollut mitään pelillistä hyötyä, mutta kertoo jotain pelinkehittäjien autismin tasosta yksityiskohtien suhteen.

Pudotan vielä yhden biisin pelin loistavalta soundtrackilta eräästä vaihtoehtoisesta bossista. Ihan samaa laatua kuin parhaat JRPG nostatusbiisit tai Platinumin hypeveisut!

Spoileri (osoita katsoaksesi)
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3730 : 08.12.2020 18:52 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Pitäisi se ilmeisesti tuo Hollow Knight pelata sitten ennemmin kuin myöhemmin. Rehellisesti Ephramin kommentit olivat ensimmäiset negatiiviset kommentit mitä pelistä on koskaan tullut vastaan. Onhan niitä varmasti, mutta omiin silmiin osuneet ovat aina olleet ylistäviä.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3731 : 08.12.2020 19:52 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili Ihan hirveät niksat palata pelin pariin pitkästä aikaa, kun noita zoukan fiiliksiä lukee. Itselläkin vaikka mitä löytämättä, vaikka endgame jo hyvässä vauhdissa.

Ehdottomasti yksi parhaita 2D/indiepelejä koskaan.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3732 : 10.12.2020 18:28 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Cyberpunk yllätti alun perusteella positiivisesti. Peli näyttää todella hyvältä Series X:llä jo nyt, enkä ainakaan VRR:llä huomaa, että ruudunpäivitys tippuisi alle 60fps performance modessa. HDR sopii myös tähän peliin kuin nenä päähän.

Odotin, että ampuminen olisi aivan perseestä, mutta tämähän pesee lattiaa suurimmalla osalla padiräiskintöjä, koska Project Red on käytännössä kopioinut ohjainasetukset Respawn Entertainmentin peleistä. Kaikki aim accelerationit ym. paskuudet saa pois päältä ja response curven voi valita mieleisekseen. En tiedä mitä raw-asetus tekee (kuvittelisi, että se olisi yhtä kuin lineaarinen), mutta dynamic-asetus tuntuu samalta kuin Apex Legendsin lineaarinen tähtäys. Deadzonea ei ainakaan Xboxilla saa niin alas kuin haluaisin (nolla-asetus ei ole oikeasti nollassa), mutta se annettakoon anteeksi.

Mutta jostain järjettömästä syystä zoomatessa sensitivityä ei saa kunnolla laskettua, jos pelaa korkealla sensitivityllä. Oma sensitivity on 50 (100 on maksimi), ja zoom sensitivityn saa asetuksista kertoimella vain puoleen tuosta varsinaisesta sensitivitystä. Toisaalta tuo tekee ampumisesta kivan haasteellista, mutta voi olla että pitää tehdä Titan Two -adapterilla jokin skripti, jolla tuon zoomaussensitivityn saa alemmas, kunnes pelinkehittäjät tajuavat patchata ongelman kuntoon.

Äänimaailma on myös kunnossa, ja mikä tärkeintä, aseet jytisevät munakkaasti. Hitmarkerit ovat myös hyvä lisä, joka antaa jotain outoa tyydytystä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3733 : 10.12.2020 18:49 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Hetkinen..? Cyberpunkissa on 60fps tila Series X:llä? Ehkä jumala onkin olemassa!

Itsellä menee hankintaan jossain vaiheessa joka tapauksessa. Odottelen nyt kuitenkin hetkisen koska on hemmetisti pelattavaa muutenkin ja tuo varmasti paranee patchien myötä huomattavasti.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3734 : 10.12.2020 21:56 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
Cyberpunk yllätti alun perusteella positiivisesti. Peli näyttää todella hyvältä Series X:llä jo nyt, enkä ainakaan VRR:llä huomaa, että ruudunpäivitys tippuisi alle 60fps performance modessa. HDR sopii myös tähän peliin kuin nenä päähän.

Odotin, että ampuminen olisi aivan perseestä, mutta tämähän pesee lattiaa suurimmalla osalla padiräiskintöjä, koska Project Red on käytännössä kopioinut ohjainasetukset Respawn Entertainmentin peleistä. Kaikki aim accelerationit ym. paskuudet saa pois päältä ja response curven voi valita mieleisekseen. En tiedä mitä raw-asetus tekee (kuvittelisi, että se olisi yhtä kuin lineaarinen), mutta dynamic-asetus tuntuu samalta kuin Apex Legendsin lineaarinen tähtäys. Deadzonea ei ainakaan Xboxilla saa niin alas kuin haluaisin (nolla-asetus ei ole oikeasti nollassa), mutta se annettakoon anteeksi.

Mutta jostain järjettömästä syystä zoomatessa sensitivityä ei saa kunnolla laskettua, jos pelaa korkealla sensitivityllä. Oma sensitivity on 50 (100 on maksimi), ja zoom sensitivityn saa asetuksista kertoimella vain puoleen tuosta varsinaisesta sensitivitystä. Toisaalta tuo tekee ampumisesta kivan haasteellista, mutta voi olla että pitää tehdä Titan Two -adapterilla jokin skripti, jolla tuon zoomaussensitivityn saa alemmas, kunnes pelinkehittäjät tajuavat patchata ongelman kuntoon.

Äänimaailma on myös kunnossa, ja mikä tärkeintä, aseet jytisevät munakkaasti. Hitmarkerit ovat myös hyvä lisä, joka antaa jotain outoa tyydytystä.

Pelotti päivällä ladata tämä, kun arvosteluissa ulistiin ettei edes RTX 3090 pyörittäisi sulavasti ultra asetuksilla. Ja paskat. Kaikki asetukset heti alusta kaakkoon RTX 3080 + Oled B9 ja ei mitään heikkoutta. Ainakin alun perusteella toimii loistavasti. PC:llä sai deadzonetkin niin alas, että jopa uudehdo PS4 ohjain alkoi driftaamaan. Tuon zoomauksen kanssa tein kompromissin ja laitoin 2 kertoimella hidastumaan zoomit + tiputin normaalia herkkyytä sietokyvyn rajoille, jotta osuu zoomatessa liikkuviin kohteisiin. Tämä ongelma taisi alun takaa-ajo kohtauksessa konkretisoitua, mutta normaalissa taistelussa en huomannut, että zoomatessa olisi liian herkkä.

Pitää autisteilta selvittää vielä kumpi noista on oikeasti lineaarinen tuo raw vai dynamic, mutta ainakin raw vaikutti siltä ettei rallia tarvinnut ajaa.

Hienolta kuulosti ja näytti. Äänimaailma munakas, kuten Scarf jo mainitsikin. Tämä oikeasti on helkkarin tärkeä tämän tyylisissä peleissä, luo sen immersion uskottavasta maailmasta. Jotain twitter videoita katselin PS4 versiosta ja kävi naurattamaan, odottelisin suosiolla kunnes alla on joko uusin konsoli tai pelikelpoinen pc.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3735 : 10.12.2020 23:32 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Konsoliversiot on last gen versioita vaikka niitä pelais uusilla konsoleilla. Ne näyttää aivan ripulilta.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3736 : 11.12.2020 00:27 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
Konsoliversiot on last gen versioita vaikka niitä pelais uusilla konsoleilla. Ne näyttää aivan ripulilta.

The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3737 : 11.12.2020 00:39 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Ei mun tarvii spekuloida ku pari kaveria teki tymästi ja osti XBX versiot.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3738 : 11.12.2020 09:21 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Oikein hyvin pelittänyt itselläkin 3080:lla. En säätänyt alkuun mitään, vaan peli heittää asetukset automaagisesti tappiin. 4k resollakin ja kaikki asetukset maksimissa framerate on pyörii hyvin lähellä sitä 60fps koko ajan. Mutta jos tiputtaa reson 1440p:hen, jonka eroa 4k:hon en erota edes isolla telkkarilla, niin framerate on lähellä sataa koko ajan. Vastaavasti voi säätää pois jotain motion blurreja ja muuta paskaa, jolla saa nostettua frameratea sen verran kuin haluaa. Latasin ennen pelaamista suoraan uudet ajurit, mitä suositeltiinkin. Aika moni vissiin ei ollut ladannut, mikä on voinut aiheuttaa ongelmia. Kiitosta tulee myös monipuolisista ohjausasetuksista. Advanced-valikon kun täppää päälle, niin kaikkea voi säätää mieleisekseen.

Tyylillisesti peli iskee kyllä niin lujaa, ihan kuten Deus-Ex. Toistaiseksi ei mitään valittamista ja äänimaailma on kyllä umpimehe. Hyvä kun ei astiat tipu kaapista.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3739 : 11.12.2020 10:35 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ei mun tarvii spekuloida ku pari kaveria teki tymästi ja osti XBX versiot.
Mikä konsoli on XBX? Komppaan kyllä Scarfia että peli näyttää oikein hyvältä Series X:llä. Ainoastaan pelin sisäiset bugit hieman laskee immersiota. Käy kattomassa youtubesta base PS4 ja Xbox One pelien kuvaa niin näet mikä on ripulia.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3740 : 11.12.2020 11:48 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Tässä vertailua konsoliversioista. PS4/XboxOnella pelaaminen on ilmeisesti aika luokaton kokemus. Paska framerate ja käytännössä 720p resolla. Ilmeisesti framerate tippuu jopa 15fps joissakin tilanteissa. PS4 Prollakin heiluu suurimmaksi osaksi 20-30 välillä.



« Viimeksi muokattu: 11.12.2020 11:55 kirjoittanut Rocky_Balboa »
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3741 : 12.12.2020 21:48 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Sinällään hauskaa, että Cyberpunkin Xbox One ja PS4 -versioista huokuu ihan näiden mahdottomien Switch-käännösten vibat. CD Project on ilmeisesti jossain vaiheessa kehitystä kääntänyt homman suuntaa ja alkanut tähtäämään pelillään uuteen sukupolveen, tai sitten rakentanut sen ensisijaisesti PC mielessä.

Ovat varmaan tehneet Switchillä testailuja, että pyörisikö se. Varmaan aika kaurapuuroa ollut. No, ehkä uudella mallilla sitten.  :)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3742 : 12.12.2020 22:45 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Itsekin katselin digital foundryn videota ps4 / ps4 pro vertailusta ja siitä perus pleikan kuvan sumeudesta tuli kyllä ihan switchin doom mieleen jo  ;D
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3743 : 13.12.2020 12:39 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili Cyberpunk. Tuli vielä testattua Series X:llä quality modea ja ei kyllä vaan pysty, vaikka aika tasaisen 30 fps tarjoaa. Silmä on vaan tottunut 60 fps:ään, joten performancella mennään. Ihan kiva kuitenkin että Xboxilla tämä on valittavissa.

Itse peliin pääsee pikkuhiljaa pääsemään enemmän sisään. Mukavan syvälliseltä vaikuttaa vaikka lajityypille ominaista epärelevanttia sälää on paljon. Melko paljon tullut vietettyä aikaa valikoissa tutkien kehityspolkuja, taustoja ja detaljeja - mikä on ihan mukavaa vaihtelua viimeaikoina pelattuun verrattuna. GTA vaikutteet ja ihan dynaamisen oloinen fps-action pitänevät imun "loppuun" asti. Toivottavasti tulisi pian pahimpia bugeja korjaavia päivityksiä lisää. Kontrolleja en ole aivan vielä saanut kohdalleen. Harmi ettei näissä uusissa konsoleissa ole järjestelmätason asetuksia fps-peleille, niin riittäisi että laittaisi response curvet, dead zonet kerralla kuntoon.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3744 : 13.12.2020 13:45 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
Toivottavasti tulisi pian pahimpia bugeja korjaavia päivityksiä lisää. Kontrolleja en ole aivan vielä saanut kohdalleen. Harmi ettei näissä uusissa konsoleissa ole järjestelmätason asetuksia fps-peleille, niin riittäisi että laittaisi response curvet, dead zonet kerralla kuntoon.

Eilen tuli 16Gb patchi, tiedä sitten mitä teki. Ja sanopa muuta. On raivostuttavaa, että jokaisessa konsolipelissä olet käytännössä pelinkehittäjien armoilla sen suhteen, miten päin persettä ohjausasetukset milloinkin ovat. Cyberpunkia on kehitelty melkein 10 vuotta, eikä sinä aikana kenelläkään käynyt mielessäkään, että pitäisiköhän meidän laittaa ADS-tähtäykseen kunnon slideri, jolla sensitivityä voi säätää jotenkin järkevästi. Eikä tehdä sitä riippuvaiseksi lonkaltatähtäyksestä.

Jouduin tekemään Titan Two -adapterille skriptin, jolla laskin ADS-tähtäyksen sensitivityä 70 vitun prosenttia vielä sen jälkeen, kun pelin omista asetuksista laskin tuon ADS-tähtäysherkkyyden niin alas kuin mahdollista. Ilman tällaista skriptiä peliä on täysin mahdotonta pelata korkealla sensitivityllä ilman, että se paskoo ADS-tähtäyksen täydellisesti. Skannaaminenkin on yhtä helvettiä, kun siinä on sama herkkyys kuin ADS-tähtäämisessä.

Eniten kuitenkin vituttaa, että Photo Modessa hahmolla on aina kalsarit jalassa, vaikka olisit oikeasti munasillasi. Pistin kaasunaamarin päähän, otin rynkyn käteen ja aloin räiskimään mulkku heiluen, mutta Photo Modessa tätä parhautta on mahdotonta ikuistaa kaikkine yksityiskohtineen.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3745 : 13.12.2020 15:47 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili
Eniten kuitenkin vituttaa, että Photo Modessa hahmolla on aina kalsarit jalassa, vaikka olisit oikeasti munasillasi. Pistin kaasunaamarin päähän, otin rynkyn käteen ja aloin räiskimään mulkku heiluen, mutta Photo Modessa tätä parhautta on mahdotonta ikuistaa kaikkine yksityiskohtineen.

 :lol:

Todellisten ongelmien äärellä. Mutta tuo ADS-juttu on täysin käsittämätön. Miten ihmeessä tuollainen on voinut jäädä huomaamatta? Tai että en voi disabloida sitä valtavaa keltaista markeria, joka kertoo koko ajan etäisyyden, mihin pitää mennä. Tajuan kyllä, että suurin osa ihmisistä on niin apinantasolla, että sellainen on pakko olla, eikä voi katsoa minimapista tai kartasta, mutta ettei anneta mahdollisuutta edes ottaa pois päältä. Sitä ei pysty tajuta. Ei näitä ison budun pelejä enää edes yritetä suunnitella niin, että pelaajan pitäisi itse osata tai hoksata löytää jotain.

Vasta 10h pelannut itse, niin vaikea sanoa vielä mitään sen tarkempaa. Melkein mitään bugeja ei ole tullut vastaan, peli ei ole crashaillut kertaakaan, vaikka monet sellaisesta valittaneet ja peli pyörii muutenkin PC:llä todella hyvin. Ray-Tracingin hyötyjä edelleen pohdiskelen. Välillä tuntuu, että peli näyttää paremmalta ilman sitä.

Tehtäviä olen vasta muutaman nakutellut ja ne ovat hyvin maistuneet. Aloitin pelin very hardilla, joka vaatii vähän abilityjen käyttöä ja vaikeustaso tuntuu juuri sopivalta. Ei voi ihan ilmaiseksi juoksennella ja tappaa kaikkia matkalla. Normaalilla ei kuulemma tarvitse yrittää edes oppia hyödyntämään pelin systeemejä.

Itse tutkiminen ja seikkailu on sitä sitä täysin samaa, mitä GTA-peleissä, tai Witcher 3:ssa, mikä oli odotettavissa. Käytännössä mitään tutkittavaa ei siis ole ja on parempi pysyä vain tiukasti kiinni tehtävissä. Iso kaupunki, joka näyttää mielettömän hienolta, mutta kaikki on illuusiota. Witcher 3:ssa Novigradissakin oli vain kourallinen tyyppejä, joiden kanssa pystyy tehdä yhtään mitään. Kauppiaat eivät myy mitään, melkein mihinkään taloon ei pääse, ihmisillä ei ole mitään sanottavaa jne. Deus-Exen tyylinen tiiviimpi meininki on loputtomasti paremmin tehty.  Tosin Cyberpunkin visuaalinen tykitys on antaa hyvin paljon anteeksi. Välillä kaupungin kujilla kävelee ihan muuten vain maisemia katsellen. Parempaa ei ole peleissä nähty.



tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3746 : 13.12.2020 19:29 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Tekoäly on aivan umpipaska, juonta jaksoin seurata ehkä ensimmäiset puoli tuntia, GTA-tyylinen riehuminen on turhaa, koska poliisit vaan ilmestyvät tyhjästä (pahimmillaan selän takaa, kun olet jossain kujalla, josta kukaan ei pääse selustaan), normi NPC:t lähinnä bugailevat, molottavat samoja one linereita ja seisoskelevat H. Moilasena paikallaan tai istuvat pelokkaana kyykkypaska-asennossa, dialogi on vähän välillä cringeworthy-kamaa jne.

Mutta jokin tässä pelissä vetoaa silti. Kun saa sopivat perkit auki (voit ladata ja ampua juostessa/väistellessä/liukuessa) ja mappaa väistö/liukuliikkeen oikeaan olkapäänappiin (mitä ei harmillisesti voi tehdä pelin valikoiden kautta), niin räiskiminen on helvetin tyydyttävää. Ampuminen ja aseäänet ovat yksinkertaisesti todella tyydyttäviä. Vielä kun saa enemmän tehoa hahmoon ja aseisiin, niin voi paukuttaa päitä ja raajoja hajalle suuremmalla todennäköisyydellä.

Tulee ihan RoboCop-fiilis (tuo leffa on varmasti ollut esikuvana pelille monella tapaa), kun ajelee jollain teollisuusalueella ja skannailee autosta, löytyisikö alueelta likaista pohjasakkaa, jota käydä lahtaamassa. Kun homma on tehty, niin loottaa ruumiit tyhjiksi. Pidän myös siitä, miten aseissa on eri skinejä ja niissä on eri ominaisuuksia.

Mikäli peli kunnolla tempaisee mukaansa, niin en näe mitään syytä, miksei tätä voisi pelata lukemattomilla eri tavoilla läpi. Ja Project Red varmasti patchaa pelin kuntoon ajan kanssa.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3747 : 14.12.2020 18:12 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili Vielä on peliä niin vähän alla etten osaa sanoa alkaako pinnallinen maailma haitata, vai riittääkö juoni ja tyyli pitämän illuusion yllä syvällisemmästä maailmasta. Tietenkin jos sitä hakemalla hakee jokaisen hahmon kohdalla syvällisiä keskustelupuita, niin nopeasti karisee illuusio syvällisemmästä hiekkalaatikosta. Menee varmaan sukupolvi vielä ennen kuin sellaisia saadaan.

Silti onhan tää immersio nytkin jo aika vitun päräyttävä.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3748 : 20.12.2020 00:26 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Cyberpunk on GOTY. Helposti. Vaikka peli on bugista ja keskeneräistä jöötiä monilta osin, niin pelattavuus on parhaimmillaan jotain aivan tajunnanräjäyttävää kamaa.

En olisi ikinä uskonut tätä sanovani, mutta CD Project Red meni sitten tekemään kovimmat FPS-mekaniikat ikinä peliinsä. Kun saat hahmoa kehiteltyä tarpeeksi, peliä voi pelata kuin turboahdettua Vanquishia ensimmäisestä persoonasta. Tuplahyppy, väistömahdollisuus sekä maassa että ilmassa sekä slidaus — slidauksen ja väistön yhteydessä voit Vanquish-tyyliin tähtäysnapilla hidastaa aikaa. Voit myös ampua omat tai vihollisen kranaatit Vanquishin tavoin ilmasta hidastettuna. Parhautta!

Tämä tosin vaatii jäätävää kikkailua, jos normipadilla pelaa. Itse pelaan 90 (vertikaalinen) / 60 (horisontaalinen) sensitivityllä dynamic response curvella, millä saa tarpeeksi nopeutta tähtäykseen. Lisäksi skripteillä laitoin automaattisen juoksun (kun vasen tatti on ääriasennossa ylhäällä) päälle, poistin loputkin deadzonet, alensin ADS-tähtäysnopeutta, mappasin hypyn oikeaan ja väistön vasempaan olkapäänappiin (skannaus menee päälle kun vasen olkapäänappi on 300ms pohjassa), kranaattien heiton oikeaan tatinpainallukseen ja X:n tuplapainallus käynnistää Sandevistan-moodin (normaalisti LB + RB). Elite-ohjaimella ei tarvitsisi kikkailla, mutta sen tatit ovat surkeat.

Voit leikitellä vihollisten ympärillä kuin jokin väkivallan jumala, joka jättää jälkeensä vain päättömiä ruumiita ja irtoraajoja. Toki tätä voi muullakin tavoin pelata, mutta itse otin ensimmäisellä pelikerralla käyttöön ”tapa kaikki” -lähestymistavan.

Mutta muutaman esimerkki eri lähestymistavoista mainitakseni:
 
1) Piti tunkeutua raskaasti aseistautuneiden vihollisten baseen hakkeroimaan jokin tietokone. Vastustajien levelit oli sitä luokkaa, että päätin kokeilla jotain muuta kuin väkivaltaa tällä kertaa. Uin vedessä basen takapuolelle, hyppäsin piikkiaidan yli tuplahypyllä ja pistin Sandevistan-moodin päälle. Sandevistan-moodissa ympäröivä maailma hidastuu vähäksi aikaa, mutta pelaaja liikkuu normaalilla nopeudella. Juoksin kuin päätön kana konehuoneeseen, hakkeroin koneen ja juoksin samaa reittiä ulos basesta. Kukaan ei ehtinyt huomata minua ajan hidastumisen ansiosta, vaikka vihuja oli joka puolella.

2) Eräässä yökerhossa oleva kohde piti eliminoida, joten pääsin puhelahjoillani portsareiden ohi kerhoon sisälle. Tanssilattialta skannasin kohteen toisesta kerroksesta ikkunasta mulkoilemasta, joten merkkasin skannerilla kohteen, jotta tämä näkyy ruudulla punaisin ääriviivoin. Poistuin yökerhosta ja hyppäsin lafkan katolle. Otin railgunia muistuttavan kiikarikiväärin kouraan ja losautin kohteen katon ja seinien läpi muutamalla pääosumalla. (Kyseinen ase on aivan ylivoimainen ja sillä voisi periaatteessa tappaa kenet tahansa levelistä huolimatta, koska tekoäly on niin umpipaska.)

Niin ja ne aseiden äänet! Kävin tappamassa parkkihallista flipanneen Cyberpsychon, jolta löysin suoraan DOOM:sta kopioidun Legendary-tason haulikon. Tuolla aseella kun mäjäytät, niin kaiku kaikuu aamunkoittoon asti Night Cityn kaduilla. Ja vaikka Night City onkin suht kuollut kaupunki verrattuna Rockstar Gamesin tuotoksiin, niin olen saanut suurta tyydytystä ihan vain hyppimällä ja kiipeilemällä talojen katoille, vaikkei sieltä yleensä mitään löydäkään.

Kerran huvikseni lähdin kiipeämään paloporta pitkin, kunnes portaita ei enää voinutkaan kiiveyä ylemmäs. Portaikko olisi jatkunut seuraavassa kerroksessa, mutta rappuset puuttuivat ”välistä”. Ei syytä huoleen! Hyppäsin tuplahypyllä seuraavaan kerrokseen ja jatkoin matkaa katolle, jossa oli penthouse, jonne olisi päässyt myös aulan hissistä. :lol: Olen myös löytänyt muutamat Legendary-tason kamat ihan vaan seikkailemalla paikoissa, jotka on suht hyvin piilotettu. Enemmän noista saa tyydytystä kuin joidenkin tyhjänpäiväisten keräilykamojem löytämisestä GTA-tyyliin.

Mutta joo, hiomatom timanttihan tämä peli on, jos jaksaa sieltä paskan seasta tarpeeksi kaivella. Mikäli CD Project Red tätä vielä kunnolla hioo, niin kyseessä saattaa olla jotain todella, todella spesiaalia.



« Viimeksi muokattu: 20.12.2020 00:59 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3749 : 20.12.2020 23:51 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Toistaiseksi ei minulla ole ollut paljoa valittamista Cyberpunkista. Tuntuu kuin suurin osa napisijoista pelaisi täysin eri peliä, mikä taitaa ollakin totta Ps4-version kanssa. GTA-pelien vouhokaaminen ja kaupungissa ajelu ei kiinnosta pätkääkään. En olisi edes tiennyt huonoista poliiseista, ellen olisi lukenut valitusta netistä, koska en ole kertaakaan saanut niitä perääni.

Kuten Scarf tuossa mainitsi, ampuminen on jotenkin mielettömän tyydyttävää ja miekoilla voi halkoa päät irti yms. Lisäksi kaikki animaatiot, siirtymät, liikkuminen, kiipeily ja muu on täysin omassa sarjassa verrattuna muihin first person -kulmista pelattaviin seikkailu/rpg-peleihin. Parempaa kuin monissa fps- ja toimintapeleissä. Asia, jolta odotin kaikkein vähiten, onkin varmaan pelin parasta antia, koska first person rpg-pelien taistelusysteemit on kyllä nähty ennenkin.  :lol:

Cyberpunkin suurin ongelma taitaakin olla sama kuin uusimassa Zeldassa. Pelattavuus, sen eri mahdollisuudet ja rakennettu maailma antaa loputtomasti potentiaalia vähän kaikkeen, mutta pelin sisältö ei kuitenkaan pysty tarjoamaan tai hyödyntymään sitä kaikkea. Mukana voisi erilaisia liikkumistapoja, paljon random npc-dialogia, loputtomasti tutkittavia taloja, tarinaa joka muokkaantuu täysin pelaajan valintojen mukaan, loottia, pieniä salaisuuksia, vihut varustettuna MGS:n tekoälyllä, oman talon sistustamista. jne.  Mutta En tiedä, onko sellaista edes realistista odottaa. Ehkä lukemattomien patchien ja lisäosien, sekä modausten myötä. Silti jää fiilis, että kaupungin suunnitteluun on käytetty liikaa aikaa suhteessa muuhun, mikä on sääli. Mielettömän siisti ympäristö menee hukkaan.

Palaisia siis löytyy johonkin uskomattomaan, mutta ne eivät ole ihan paikoillaan. Ainakaan vielä. Peli yrittää olla tarinallinen-rpg, seikkailua, toimintaa, GTA ja kaikkea siltä väliltä. Ei mikään helppo paketti punoa kasaan. Se että vihujen tekoälyä, ajelua, tai ampumista edes vertaillaan minkään fps-sarjan tuotoksiin, GTA-peleihin, tai mgs-pelien solttuihin, kertoo jo mielestäni jotain onnistumisesta. Katuvat varmaan katkerasti että ovat lähteneet edes yrittämään pelin tekemistä vanhoille alustoille. Nyt saavat sieltä paskaa niskaansa ja joutuvat käyttämään resursseja pelien korjailuun.




« Viimeksi muokattu: 21.12.2020 00:12 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Sivuja: 1 ... 120 121 122 123 124 [125] 126 127 128 129 130 ... 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines