Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 121 122 123 124 125 [126] 127 128 129 130 131 ... 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1189052 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3750 : 21.12.2020 00:15 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Ajelukin alkoi itselleni maistumaan, kun pääsin aavikkomaisemiin ja löysin ympäristöön tarkoitetun menopelin. Hemmetin hauska ajella noilla aavikkoautoilla ja ovat myös törkeän hienosti suunniteltu ulkoasultaan.

Liikkuminen ylipäätään on tolkuttoman hauskaa, kun huomasin, että tuplahypyn jälkeisen ilmaväistön canceloiminen hidastuksella antaa jonkinlaisen nopeusboostin (en tiedä vaikuttaako evade-statsi tähän, clothing modeilla saa ainakin tuota evadea nostettua). Tämä tapahtuu käytännössä näppäinkombolla: hyppy, hyppy, väistö, väistö, tähtäys. Tarvittavat cyberwaret tarvii toki myös olla käytössä.

Tätä nopeusboostia pystyy maahan laskeutuessa käyttämään bunny hoppingin tavoin parin lisähypyn verran. Nopeuttaa ”jalan” liikkumista huomattavasti ja voit lisäksi tehdä talojen katolta katolle sellaisia hyppyjä, jotka eivät muuten onnistuisi.

Käytännön hyödyn huomasin, kun piti pölliä yhden pilvenpiirtäjän kattohuoneistosta kitara. Hain kitaran, mikä käynnisti hälytyksen. Kun olin menossa hissille, tuli puhelimeen viesti, että ala-aulassa odottaa vartijoita. Meninkin siis talon katolle ja hyppäsin saatanallisen superloikan viereisen pilvenpiirtäjän katolle ja tehtävä oli sillä selvä. En usko, että edes pelinkehittäjät tiesivät tuosta mahdollisuudesta. :lol: Oli meinaa aika tuskaista päästä alas hengissä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3751 : 21.12.2020 19:19 »
Riffe Jäsen Jäsen Viestejä: 422 Basaaripisteet: 2 Profiili Yritän saada rahat takaisin Steamin kautta Cyberpunkkia koskien, koska pelitallennus voi korruptoitua, mikäli tallennustilan koko on liian suuri. Ja mitä pelifirma sanoo? "äLä KeRäÄ lIiKaA tAvArAa!"

Mutta Steam ei anna rahoja takaisin, koska peliaika on jo yli 2h. Nyt on kyse bugista, jota ei saa selville tuossa ajassa. Saatana kun sylettää.
Pelikokoelmani
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3752 : 21.12.2020 20:20 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili CD:lle vaan suoraan viestiä, niillä on ihan dedikoitu maili nyt kans noita palautusasioita varten tapauksiin, joissa jälleenmyyjä ei suostu/osaa auttaa.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3753 : 21.12.2020 20:28 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Ihmettelen suuresti jos eivät korjaa tuota asap. Katselin tuosta ongelmasta vähän videoita. Ilmeisesti siihen kahdeksaan megaan pitää sitä rompetta olla ihan tuhottomasti? Ainakin noi muutamat, mitkä katselin, olivat duplikoineet tavaraa tuhansia kappaleita itselleen erilaisin tavoin. En tiedä, miten paljon pitää pelata normaalisti, että tuota voi tapahtua. Otin silti varmuuden vuoksi varmuuskopiot saveista talteen.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3754 : 21.12.2020 21:59 »
Riffe Jäsen Jäsen Viestejä: 422 Basaaripisteet: 2 Profiili Itse kerään ainakin ihan kaiken roinan talteen. Enkä suostu ottamaan sitä perkkiä, joka laittaa junkit lihoiksi, sillä 3 eurodollarin rihkaman joukossa on myös 750 eurodollarin arvoista kamaa. Menee hyvät fyrkat hukkaan. Panoksia, komponentteja, roskaa jne. on itsellä siis melkoiset määrät jo.
Pelikokoelmani
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3755 : 21.12.2020 23:47 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Itellä oli yli 100Mt tallennustiedosto, ennen kuin luin tuon uutisen. :lol: Tosin taitaa koskea vaan PC-versiota tuo bugi, mutta myin kaikki ruokatarvikkeet varmuuden vuoksi, eipä niillä mitään tee muutenkaan.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3756 : 22.12.2020 11:17 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Immortals: Fenyx Rising vaikuttaa yllättäneen monet. Onko Ubi tehnyt parhaan open world -pelinsä vuosiin? En ole oikea henkilö kommentoimaan sitä, mutta hyvältä peli kyllä alun perusteella vaikuttaa. Kreikan mytologia ja tyylitelty ulkoasu iskevät todella kovaa meikäläiseen. Maailma tuntuu rikkaalta ja joka puolelta löytyy pieniä aarteita, kerättävää ja tehtäviä. Tämä on tietenkin hyvin tyypillistä Ubisoftin pelille. Tyhjää tilaa ei ole samalla tavalla kuin Breath of the Wildissa, mikä on sekä hyvä että huono asia. Mutta eihän tämä Zeldan korvike toisaalta olekaan, vaikka paljon lainattua pelissä tuleekin vastaan.

Fenyx Rising on heittämällä nätein Switchin avoimen maailman peli toistaiseksi. Siis voi vitsi mikä herkkujen herkku 5,5" ruudulla! Ruudunpäivitys jättää toivomisen varaan tosin. Peli on Youtube-videoiden perusteella parantunut patcheilla selkeästi, joten siinäkin saattaa vielä tapahtua käännettä parempaan.

(kuvat handheld-moodissa otettuna)




www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3757 : 25.12.2020 23:48 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Pikmin 3:sta on tullut pelattua viime aikoina co-oppina. Ei kyllä pelinä minua mitenkään ole vakuuttanut, ellei peli yhtäkkiä 20 päivän jälkeen parane merkittävästi. Tyypillisen jatko-osan tavoin kaikkea on pitänyt tuoda mukaan hiukan enemmän, mikä lähinnä aiheuttaa turhaa kikkailua ja harmaita hiuksia. Eniten vihaksi pistää eri hahmot, joita joutuu vaihtelemaan silloin tällöin pulmissa, mutta jotka ovat niin päivän selviä, ettei niitä tarvitse miettiä. Lähinnä ajanhukkaa, kun joutuu vaihdella Pikminejä eri kapteenien välillä. Pelistä puuttunut täysin Pikmin 1:n tyylinen "paine" suoriutua hengissä. Ilmeisesti tehtävä-modessa joutuu jotain yrittämäänkin, koska tarinassa ei ainakin Pikminejä voi heitellä vaikka kaivoon ihan miten sattuu.

Lisäksi porttaus on teknisesti hyvin laiska. Hyvä jos 720p ja 30fps. Kauniit luonnon yksityiskohdat eivät pääse oikein oikeuksiinsa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3758 : 25.12.2020 23:55 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Pikmin 3:n challenge mode on parasta mitä koko pelisarjalla on annettavana. Eli kannattaa ainakin kokeilla se.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3759 : 27.12.2020 16:03 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Ori and the Blind Forest on kyllä täyttä parhautta. Jostakin syystä nämä pienemmät studiot hallitsevat tällä hetkellä ehkäpä parhaiten koko metroidvania-genren, mikä välittyy varsinkin tästä pelistä. Moon Studiosin ensimmäiseksi peliksi Ori on äärimmäisen vaikuttava ja sympaattinen teos, jossa on sopivasti haastetta ja josta välittyy pelintekijöiden intohimo työtään kohtaan. Keksin tästä ainoastaan yhden negatiivisen puolen ja se on lähes olemattomat pomotaistelut. Jos tämä puoli olisi kunnossa, Ori olisi aika lailla täyden kympin tekele. Toivottavasti jatko-osa korjaa tämän ongelman.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3760 : 27.12.2020 18:08 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili Ei muuta ku Hollow Knight perään tulille ja pomoparhaudesta nauttimaan.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3761 : 28.12.2020 08:43 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Jatketaanpa pienen Immortals-hehkutuksen parissa:

Peli on jopa parempi, kuin miltä se alun perusteella vaikutti. Kytkin suuren osan HUDista pois (etenkin kaikkitietävän kompassin), ja nyt asioiden löytäminen tuntuu paljon orgaanisemmalta. Halutessaan oikean suunnan näkee silti Farsight-moodiin siirryttäessä, joten HUDia ei tätä varten tarvitse käydä kytkemässä valikoissa hetkeksi päälle ja pois näitä hetkiä varten.

Pelissä liikkuminen tuntuu miellyttävän rivakalta. Fenyx osaa juosta, kiipeillä ja lentää siivillään kestävyytensä rajoissa, ja sitähän voi BotWin tyyliin kasvattaa haalimalla Zeuksen salamoita "haastekammioista", jotka tuovat –yllätys yllätys – kovasti mieleen Zeldan pyhäköt. Niissä saa kyllikseen pyöritellä palloja oikeisiiin kohtiin ja ampua jouskarilla triggeröidäkseen tikittäviä aikaikkunoita. Tämän lisäksi maailmasta voi löytää erilaisia mounteja, jotka saa nopeasti alleen yhtä nappia painamalla. Pelin maailmassa on siis todellinen ilo luovia eteenpäin kohti seuraavaa kiinnostavaa maamerkkiä.

Breath of the Wildia kuvailtiin huvipuistoksi, jossa seuraavat atraktiot odottivat näkijäänsä uuden kulman takana. Ubisoft on tutkinut tätä gameplay loopia tarkkaan ja tiivistänyt sitä omaa peliänsä varten; jokaisen sadan metrin päässä on jotakin. Aarrearkku, soitin, haastehuone, taistelu, outo maanmuoto... Hengähdyshetket puuttuvat kokonaan. Miltä tuntui samoilla Zeldassa metsässä ja nähdä samalla kaunis auringonlasku? Tai miten levähdys talvisissa maisemissa tulen äärellä sitoi osaksi pelimaailmaa. Näitä pieniä, mutta minulle tärkeitä hetkiä peli ei tarjoa, ja se on yksi iso syy miksi peli eroaa "esikuvastaan" melko laillakin. Uskon, että loppujen lopuksi tässä on enemmän Assassins Creediä kuin Zeldaa, tyyliin suhteella 25/75. AC ei kuitenkaan sarjana ole minulle vielä kovinkaan tuttu, joten tämä kannattaa ottaa varauksella.

Mutta jos tykkäsi yhtään uudemmasta Zeldasta, näkisin pelaajan viihtyvän vähintäänkin hyvin Immortalsin maailmassa, jonka fiilis on kepeä, huumori hersyvää ja tutkimusmatkailu anteliasta. HUDin riisuminen kesyttää maailman "tehtävälistamaisuutta" ja tekee vaeltelussa kivempaa. Annankin tälle pelille ISON suosituksen!





« Viimeksi muokattu: 28.12.2020 08:49 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3762 : 02.01.2021 20:23 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Resident Evil 3. Aloitin tämän tänään ja olen jo kohta melkein pelannut pelin läpi. Mitä tästä nyt sanoisi? No ainakin sen, että älkää tästä täyttä hintaa maksako, sillä peli on tuntunut koko ajan joltakin kakkosen DLC:ltä. Ja kun miettii sen lyhyyttä, olemattomia puzzleja sekä jatkuvaa, skriptatusta kohtauksesta toiseen etenemistä, niin aikamoinen pettymyshän tämä on. Ihan rehellisesti sanoen tällä olisi pitänyt olla ainakin puolet enemmän pituutta. Voisin melkeinpä lyödä vetoa, että pelin mukaan on pistetty (kuulemani mukaan melko köykäinen) Resistance ihan vain siksi, että sitä voitaisiin myydä täydellä hintalapulla.

Ei RE3 tavallaan huono ole, sisältöä on vain todella niukasti ja presentaatio hyvin vaisu, jos vertaa kakkosen remakeen, joka on ehkä lajityyppinsä paras edustaja tällä hetkellä. Se kuitenkin, mikä tekee tästä melkein jopa häpeällisen tuotoksen on sen julkaisuvuosi – siis sama vuosi, jolloin ilmestyi The Last of Us Part II. Tällainen peli ei hirveästi kilpaile TLoU:n jatko-osaa vastaan, jos siinä on kohtalaista pelattavaa joitakin hassuja tunteja. TLoU2 on valovuosia edellä niin combatin, etenemistapojen, kenttäsuunnittelun kuin puzzlejenkin osalta. Eihän RE3:lla ole lopulta kauheasti saumaa olla millään muotoa muistettava, kun samana vuonna julkaistiin kaikin puolin parempi zombiepeli. Tämä on sääli, koska myös RE3:ssa on joitakin asioita, joista välittyy selvästi pelintekijöiden intohimo sarjaa kohtaan. Tarpeeksi tuntuvilla muutoksilla ja lisäyksillä tästä olisi saanut vähintään alkuperäistä paremman pelin. Tällaisenaan kokemus ei todellakaan saavuta mitään TLoU2:n vuoristorataa, vaikka jostakin syystä Capcom on hakenut jotakin sellaista jatkuvilla yllärpipylläriosioilla ja lineaarisella kenttäsuunnittelulla.

Jos RE2:n remake jätti nälän, ostakaa tämä korkeintaan alennuksesta ja käsitelkää sitä jonakin kakkosen DLC:nä. Ei kannata odotella liikoja.

EDIT: Läpäisyaika: 04:46:41. Lyhyt peli, jonka pelaa yhden hassun lauantain aikana.


« Viimeksi muokattu: 03.01.2021 14:10 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3763 : 02.01.2021 23:23 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Pari viikkoa sitten tuli pelattua brutal legend joka tuli viimeksi pelattua vissiin julkaisu vuonna yli 10 vuotta sitten.
Peli on edelleen aivan helvetin loistava vaikka mun muistoissa peli ei kärsinyt näin pahoista teknisistä ongelmista.
One x:lla pelattuna peli nykii välillä melkein yhtä pahasti kuin cyberpunk vanhoilla perus konsoleilla ja sopivassa kohdassa kun autolla ajellessa kääntää kameraa niin fps tippuu diashow tasolle sekunniksi tai kahdeksi.

Siinä ne ainoat miinukset minulla sitten olikin.
Edes ne rts matsit ei haitanneet silloin eikä haitanneet nytkään sillä niitä on vain kuusi koko pelin aikana ja jos tarinan aikana tekee muutaman sivutehtävän ja kerää collectibleja joista saa uusia kykyjä, kestävyyttä sekä muita bonuksia niin sen parissa menee ihan helposti yli 10 tuntia.
Muutenhan pelin taistelu on aika simppeliä hack 'n' slash mäiskettä kohtuu simppeleillä komboilla joka ei kuitenkaan käy ainakaan easy tasolla tylsäksi, koska vihut ei kestä tuhottomasti osumaa.

Mukavan isossa ja avoimessa maailmassa saa ajella komealla hotrodilla paikasta toiseen ja siihen saa myös pultattua lisää nitroa, isompaa moottoria ja parempaa aseistusta.
Ajellessa radiosta tietenkin pauhaa judas priest, megadeth, accept ja monta muuta.
Muutenkin koko peli on niin ehtaa metallia kuin olla voi.
Omasta mielestä edelleen yksi parhaita seitsemännen konsolisukupolven pelejä.

Tämähän löytyy EA play palvelusta joka kuuluu gamepass ultimateen joten jos on ultimate tilaaja ja metalli musiikki sekä Tim Schaferin huumori iskee niin ei muuta kuin kokeilemaan.

tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3764 : 06.01.2021 23:45 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Ostin Switchille fyysisena myös tuon Ori Will of the Wispin. Skippasin suoraan jatko-osaan, koska kuulemma parantaa lähes jokaisella mahdollisella osa-alueella ja tuskin jaksan muutenkaan molempia pelejä pelata läpi.

Mutta pakko myöntää. Kyseessä on kyllä ihan naurettavan hyvin tehty ja kaunis peli. Ja yleensä ns. kauniit viulu- ja pianodiipadaapa-musiikit ovat täysin geneeristä tuubaa minun mielestäni, mutta tässä pelissä nekin on kyllä ihan kuningastasoa. Peli on selvästi taiteellinen elämys. Ja minähän vihaan taidepelejä, mutta jostain syystä tässä on ihan hemmetin hyvä pelattavuus ja kenttäsuunnittelua sen taiteellisuuden mukana. En olisi ikinä uskonut, mutta sanoisin että pelissä on paremmat ja tyydyttävämmät taistelumekanismit kuin jopa Hollow Knightissa. Toki lainaa suoraan ideoita kyseisestä pelistä.

Peli on aavistuksen liian ylimodernisoitu, eli checkpointteja on sekunnin välein, kuoleminen ei merkkaa mitään, josta syystä upgradetkaan ei tunnu ollenkaan niin palkitsevilta kuin pitäisi, eikä mistään Hollow Knightin kaltaisesta "selviänköhän tästä" -tunnetta pääse koskaan syntymään. Pelissä on myös loppupeleissä aika vähän varsinaisesti mitään tutkittavaa, eikä siinä tule sellaista Metroidin kaltaista eksymisen tunnetta.

Mutta kokonaisuudessaan kyllä superhyvä peli.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3765 : 07.01.2021 01:19 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Täysin samaa mieltä. Itsellä on tuo samainen teos pelityksessä nyt ja menen tällä hetkellä jossakin puolivälissä. Ensimmäinen Ori oli mielestäni loistava, tämä sen sijaan suorastaan fantastinen. Heittämällä vähintään viime vuoden kärkikolmikossa ja todennäköisesti myös yksi kauneimmista kaksiulotteisista peleistä, mitä on koskaan tehty. Switch-versio pyörii loppujen lopuksi melko hyvin siihen nähden, että peli taisi olla julkaisussaan vähän rikkinäinen Xboxilla ja PC:llä. Ainoa marmatuksen aihe on se, että taustat ja hahmot näyttävät välillä hieman rakeisilta ainakin television ruudusta katsottuna. Tätä ongelmaa ei kai ole Xboxilla ja PC:llä, joskin niillä ei voi tietenkään pelata kannettavassa muodossa Oria.

Mutta aivan tolkuttoman hieno peli, joka saa Nintendon kalpenemaan. Eivät ole mielestäni julkaisseet kunnollista Metroidia enää Echoesin jälkeen. Jos kerran ollaan ihan kädettömiä sarjan suhteen, niin solmisivat jonkin sopimuksen Moon Studiosin kanssa. :lol: He ainakin tietävät selvästi, miten käsitellä tämän genren pelejä. Maailman rakenne ei ehkä ole kaikista sokkelomaisin, mutta kuitenkin ihan riittävä tällaiseen peliin, minkä lisäksi ohjaustuntuma on täyttä kermaa. Etenkin nämä nopeushaasteet pistävät taidot koetukselle ja vaativat sopivasti sorminäppäryyttä.

Ai niin, ja kunniamaininta vielä Niwenin persoonallisille NPC-hahmoille. Tämä lukeutuu niihin jatko-osan parannuksiin combatin lisäksi, joka sekin on nyt enemmän kuin kunnossa.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3766 : 07.01.2021 07:46 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Sain eilen Darksiders 1:n läpipeluun pakettiin, ja ehdin jo miettiä että seuraavaksi otan Immortalsin rinnalle Bioshock 3:n. Mutta nämä viestit saivat minut niin hypettyneeksi, että taidan napsauttaa tänään ah-niin-tyydyttävän kliksahduksen saattelemana Blind Forestin kassun Liten uumeniin. Pelit eivät kuitenkaan erityisen pitkiä taida olla (about kymmenen tunnin kokemuksia), joten pelaan ehdottomasti molemmat, mutta en peräperää.

HYPED!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3767 : 10.01.2021 23:56 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Tuli Pelattua Tuo Ori Will of the Wisps läpi. Melkein kaikki salaritkin kaivelin siinä samalla. Mittari näyttää 98% ja peliaika noin 18 tuntia.

Eipä tuosta voi sanoa muuta kuin, että paras pelaamani peli pitkiin aikoihin, enkä keksi juuri mitään moitittavaa. Audiovisuaalisesti jotain mieletöntä ja itse pelaaminen on vähän myöhemmässä vaiheessa silkkaa hurmostelua. Pelin pääpaino on tasoloikassa, johon on yhdistelty toimintaa ja seikkailua. Puolet pelistä sai pelata haluamassaan järjestyksessä läpi, mikä oli oikein hyvä juttu suoraviivaisen alun jälkeen.

Ulkoasussa on jotain sitä samaa tyyliä, mitä vanhoissa Donkey Kong Country -peleissä, eli siis täyttä parhautta. Jos joskus saadaan uusi Donkey Kong, niin toivottavasti se on visuaaliselta anniltaan jotain Orin tyylistä, eikä mitään Tropical Freezen kaltaista, josta puuttui minusta vanhojen pelien tunnelma täysin. Tällaisena vakavasta unettomuudesta kärsivänä ja yön pimeinä tunteina pelatessa, pelin visuaalinen ilme ja soundtrack iski jotenkin tautisen lujaa. Kuin ois transsiin vaipunut. Ja kyseessä sentään oli vain pelkkä Switch-versio.

Huonointa oli lähinnä ylikäytetty "nappaa vihujen ammus ja kimmota se johonkin seinään, jolloin se hajoaa" - puzzle, jota käytettiin ihan liikaa. Ja hiukan harmittaa kunnollisten taistelujen puute, sillä itse taistelusysteemi oli niin hyvin tehty, että olisi mahdollistanut ihan mitä tahansa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3768 : 10.01.2021 23:58 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Cyberpunk tuli hinkattua läpi niin perusteellisesti kuin se oli mahdollista. Yksi sivujuonihaara bugitti totaalisesti, mutta sitä ja autojenkeräilyä lukuunottamatta kaikki tuli tehtyä. Pelikello näyttää reilua 140 tuntia.

Moni juttu on hämmästyttävän päin persettä pelinkehitykseen kulutettu aika huomioon ottaen, mutta siitä huolimatta peli oli minulle paras open world -kokemus tähän asti. Enkä muista milloin olisin jaksanut pelata yksinpelattavaa FPS-peliä kymmentä tuntia pidempään — 140 tunnista puhumattakaan. Yksi syy tähän lienee pelattavuus, joka osoitti mihin sfääreihin tattiohjauksella voi oikeasti päästä, kun vain totuttautuu aina vain haastavampiin asetuksiin. Pelasin peliä lopulta täydellä sensitivityllä (horisontaalinen 100 / vertikaalinen 64), joka saa oikeastaan kaikki muut padiräiskinnät tuntumaan ankean köykäiseltä. Jopa Apex Legends tuntuu kuin tervassa pyörisi maksimaalisella sensitivityllä.

Tähän kun vielä lisätään Cyberpunkin höyhenenkevyeltä tuntuva pelimoottori minimaalisella input lagilla ja supernopean liikkumisen mahdollistavat hypyt/väistöt/liikkumisnopeus + hidastusefektit, niin peli on parhaimmalta tuntuva FPS-peli mitä olen pelannut.

Harmi, ettei tässä ole New Game+:aa, sillä olisin heti aloittanut pelin alusta täysillä statseilla. Nyt se on aika ankeaa, kun joudut aloittamaan hitaalla liikkumisnopeudella ilman kunnon perkkejä. Noh, odotellaan sitä kunnon Series X -päivitystä.

Ps. Peli näyttää ajoittain ripulilta jopa Series X:llä. Zoukka oli oikeassa, myönnetään...

Ketsui on monen mielestä maailman paras shoot ’em up -peli. RetroArchilla on tullut kyseistä peliä hinkattua, ja alan pikkuhiljaa ymmärtämään, miksi moni on tätä mieltä. ”Voitko oikeasti tuntea eläneesi, ennen kuin olet pelannut Ketsuita?” tuli minulle ajatuksena mieleen pelin äärellä. Sen verran kovat euforiapiikit Ketsui aiheuttaa.

Pelaaja, ohjaussauva ja kaksi nappia vastaan loputon ammushelvetti, jollaista et ole ennen nähnyt. Nuo ammuskuviot ovat suoraan kuin Jumalan vasta-ajellusta anuksesta ammuttu — on äärettömän tyydyttävää väistellä joka puolelta sinkoutuvia,  pastellinvärisiä ammusjonoja, jotka muuttavat alati muotoaan. Poetry in motion. Niin joo, ja ne musat ja äänitehosteet, huhheijaa! Kun lukitat tähtäyksen vihollisiin ja keräät ”5 chip multiplierit”, korvat saavat jatkuvia orgasmeja.

Ja tässä tippuu kovin pommi: pelaan peliä Xbox-padin tatilla! Kyllä, ja se on muuten helvetin hyvä valinta. Voittaa jopa Saturn-padin dpadin mennen tullen. Seimitsu-arcadetikku, joka arcade-kabineteistakin löytyy, olisi varmasti paras vaihtoehto, mutta ei vaan jaksa enää kikailla noiden tikkujen kanssa, ellei mättöpelejä pelaa. Vasemmassa Xbox-tatissa on se lyhyempi KontrolFreek Galaxy -tattipidennys, joka tuo juuri sopivasti vipuvartta shmuppeihin. Ikarugassanin pystyn tekemään juttuja, jotka aiheuttivat ristiohjaimella aina harmaita hiuksia, kuten nopeat viistoon tehtävät zik-zak-liikeet. Tatilla ohjaus on koko ajan ikään kuin yhtä ja samaa liikettä, kuten Seimitsun kaltaisella arcadetikulla.

Homman kruunaa RetroArchin input lagi, jota ei käytännössä ole. Vielä kun saan CRT-scanlinet kuntoon, niin tässä voi hyvinkin olla uusi TOP10-peli. Täydellistä ajanvietettä parinkymmenen minuutin pätkissä. Skill ceilingkin on sitä luokkaa, että tätä voi hakata lopun ikäänsä, eikä kädet silti yletä kattoon.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3769 : 11.01.2021 07:49 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Olen itse pelannut Ori: Blind Forestia vähän vajaa viisi tuntia, ja sen perusteella peli tarjoaa juuri sitä, mitä oikeastaan odotin Hollow Knightilta. Ensinnäkin, henkeäsalpaavan hienoja ympäristöjä, joissa värejä on käytetty näyttävästi ja luomaan jokaiselle alueelle selkeästi oma identiteetti. Tässä syntyy minulle vahva tunne progressiosta, että olen suuressa seikkailussa. Peli ei myöskään ole niin melankolinen, vaikka upeissa pienomusiikeissa onkin usein reilusti surullista sävyä.

Pidän myös tutkimusmatkailusta. Maailma ei ole niin rönsyilevä kuin HK:ssa, mikä johtaa väistämättä kompaktimpaan (ja lyhyempään) kokemukseen. Minä pidän, ja tutkiminenkin palkitsee. Oli esimerkiksi hienoa alkaa löytämään maailmasta lisää "elinvoimapalloja" uusilla kyvyillä sen jälkeen, kun oli alkutunnit sinnitellyt vain kolmella HP:lla. Kuolin. Paljon.

Kun sielu jättää ruumiin, syntyminen uuteen mahdollisuuteen on yhtä salamannopeaa kuin Celestessä. "Voiko noiden piikkien yli hypätä? Näillä kyvyillä?" Voit rohkeasti kokeilla sitä, koska mitään ylimääräistä ei kuoleman jälkeen joudu katselemaan. Celestellä oli sama massiivinen vahvuus. Mielestäni Moon Studios on myös löytänyt äärimmäisen hyvän tasapainon samoilun ja taistelujen välille. Rauhaa ja kaaosta on sopivassa suhteessa. Olen kuitenkin enemmän fiilispohjainen pelaaja eikä minua haittaa vaeltaa näin kauniissa ympäristöissä, vaikka joka hetki ei olisikaan suurta kuolemanvaaraa.

Ymmärrän, että joidenkin mielestä Ori(t) on kuin Babbys Hollow Knight. Peli antaa tallentaa käytännössä missä vain, eikä se ole hardcorea. Onneksi molemmat pelit ovat kuitenkin olemassa, pelimaailma on parempi paikka siten. Tämä vain osuu makuuni tällä hetkellä paremmin. Ja kakkonen on siis vielä parempi... huh huh. Kaikki aikanaan, nyt nautin sataprosenttisesti tästä niin kauan kuin riittää.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3770 : 11.01.2021 10:00 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Aktivoin tuon All Accessin Game Passin Xboxille. Onpahan pelattavaa. Ei hitto miten hyvä palvelu.

Forza Horizonia tuli testailtua ja sitten seuraavaksi varmaan Gears5.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3771 : 11.01.2021 12:45 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
Olen itse pelannut Ori: Blind Forestia vähän vajaa viisi tuntia, ja sen perusteella peli tarjoaa juuri sitä, mitä oikeastaan odotin Hollow Knightilta. Ensinnäkin, henkeäsalpaavan hienoja ympäristöjä, joissa värejä on käytetty näyttävästi ja luomaan jokaiselle alueelle selkeästi oma identiteetti. Tässä syntyy minulle vahva tunne progressiosta, että olen suuressa seikkailussa. Peli ei myöskään ole niin melankolinen, vaikka upeissa pienomusiikeissa onkin usein reilusti surullista sävyä.

Pidän myös tutkimusmatkailusta. Maailma ei ole niin rönsyilevä kuin HK:ssa, mikä johtaa väistämättä kompaktimpaan (ja lyhyempään) kokemukseen. Minä pidän, ja tutkiminenkin palkitsee. Oli esimerkiksi hienoa alkaa löytämään maailmasta lisää "elinvoimapalloja" uusilla kyvyillä sen jälkeen, kun oli alkutunnit sinnitellyt vain kolmella HP:lla. Kuolin. Paljon.

Kun sielu jättää ruumiin, syntyminen uuteen mahdollisuuteen on yhtä salamannopeaa kuin Celestessä. "Voiko noiden piikkien yli hypätä? Näillä kyvyillä?" Voit rohkeasti kokeilla sitä, koska mitään ylimääräistä ei kuoleman jälkeen joudu katselemaan. Celestellä oli sama massiivinen vahvuus. Mielestäni Moon Studios on myös löytänyt äärimmäisen hyvän tasapainon samoilun ja taistelujen välille. Rauhaa ja kaaosta on sopivassa suhteessa. Olen kuitenkin enemmän fiilispohjainen pelaaja eikä minua haittaa vaeltaa näin kauniissa ympäristöissä, vaikka joka hetki ei olisikaan suurta kuolemanvaaraa.

Ymmärrän, että joidenkin mielestä Ori(t) on kuin Babbys Hollow Knight. Peli antaa tallentaa käytännössä missä vain, eikä se ole hardcorea. Onneksi molemmat pelit ovat kuitenkin olemassa, pelimaailma on parempi paikka siten. Tämä vain osuu makuuni tällä hetkellä paremmin. Ja kakkonen on siis vielä parempi... huh huh. Kaikki aikanaan, nyt nautin sataprosenttisesti tästä niin kauan kuin riittää.
Ori on kyllä kovimpia MS yksinoikeuksia. Tai, ömmm... ei-sonylle tulevia yksinoikeuksia. Itse turhaudun usein Metroidvanioissa juurikin jatkuvaan edestakaisin menoon, mutta Orin ohjastaminen on vain pelkkää riemua ja kun päästää niin pitkälle että mennään edestakaisin, Ori soljuu niin luontevasti ja hetkessä paikasta toiseen,... todellakin parhaimpia 2D -tasoloikkasarjoja mitä on tehty ikinä. Toinen osa tekee liikkumisesta vielä upeampaa ja monipuolistaa taistelua. Myönnän että (ainakin PC:llä) tekninen toteutus oli ensimäisessä parempaa, mutta pienet ja harvinaiset ongelmat eivät peliä pilanneet. Eikä peli kuitenkaan kaatunut kertaakaan.

HC-peli nurina on taas ihan paskaa. En tajua mikä ihmeen HC vaatimus on saada Soulsien paskuus peleihin. Kuolemasta rankaiseminen vitutuksella on niin teennäinen vaikeus peleihin, että en ole ikinä tajunnut sitä. Kuoleman pelkoa se toki tuo, mutta sillä ei ole vaikeustason kanssa mitään tekemistä. Kun pomo on vaikea, sitä joutuu jauhamaan pitkään ja se palkinto juuri HC-pelaajalle pitäisi olla hieno joka tapauksessa. Varsinkin Orissa jossa liikkuminen on kuin balettia hienoimmillaan ja sen handlaamisesta saama tyytyväisyyden tunne on hunajaista. Aluksi miettii miten helvetissä tästäkin voi muka selvitä, mutta sitten useiden, ellei kymmenien yritysten jälkeen päihität tilanteen,... se on hieno tunne, vaikka sitä saa yrittää joka kerta heti uudestaan, ilman että joutuu samoamaan takaisin.
Save pointtien sijoittaminen jonnekin helvettiin on tämän hetken paskin trendi pelaamisessa.


« Viimeksi muokattu: 11.01.2021 12:55 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3772 : 11.01.2021 14:00 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili Tuossa menee nyt vähän puurot ja vellit sekaisin, sillä vaikeustasoa ja kuolemasta rankaisemista voi toteuttaa aika monella lailla. Esim. Hollow Knightissa ehdottomasti siisteimpiä hetkiä olen kokenut silloin, kun on uskaltautunut pitkälle uudelle alueelle, kartta pimeänä ja seuraavasta savepointista ei tarkkaa tietoa, mutta lähellä pitäisi jo olla. Ihan huikea seikkailun tuntu, kun jokaisen nurkan takana voi olla kuolema ja pitkä matka takaisin rahojaan hakemaan. Mennäkö eteenpäin? Vai palaisiko samaa reittiä takaisin tutummille kentille? Kun eihän sekään ihan täysin turvallista ole. No jos nyt vielä vähän kurkk...ei saatana, mikä tuo on!?

Absoluuttisen parasta.

Siitä taas olen samaa mieltä, että jos vaikeaan pomoon on seiviltä pitkä matka, alkaa homma nopeasti maistumaan puulta. Tällöin joutuu vain polttamaan turhaa aikaa päästäkseen treenaamaan sitä todellista haastavaa kohtaa. Tämä on kuitenkin ihan eri tilanne ja mekaniikka, jonka voi "Souls-tyyppisessä" pelissäkin toteuttaa helposti "oikein", jos haluaa. Yleisen seikkailun puolella Hollow Knight, esimerkiksi, ei kuitenkaan olisi läheskään niin upea ja kuumottava kokemus ilman tuota ankaraa risk-reward-järjestelmää. Tutkiminen voi aina mennä reisilleen, ja hinta voi olla erittäin kova, mutta onnistuessaan siitä myös palkitaan lähes poikkeuksetta kunnolla.

Ja varmaan joku myös tykkää puolen tunnin rämpimisestä pomon luo seitsemän kertaa putkeen. Sekin heille ehdottomasti sallittakoon! Ei ole onneksi minulta pois.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3773 : 11.01.2021 14:47 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Ei kyllä tule montaa tilannetta mieleen oikein missään Souls-pelissä, jossa joutuisi kovin kauaa bossille juosta. Lähes aina oikkari tai tallennuspaikka ihan vieressä. Ja Sharkien kanssa ihan samaa mieltä, että jonkinlainen kuolemanpelko pitää olla varsinkin seikkaillessa. Hollow Knightissa aika ihanteellinen tasapaino sen kanssa.

Automaattisesti generoituvat energiat erityisesti uusissa FPS-peleissä, checkpointit 10s välein jne. lähinnä tukevat pelintekijöiden laiskaa suunnittelua. Ei tarvitse miettiä tilanteita fiksusti ja tai tasapainottaa kentän/alueen tilanteita, kun aina voi olettaa että pelaajalla energiat katossa, joita se voi yrittää hinkata uusiksi miten haluaa. Joissakin tietynlaisissa peleissä se vielä menee, mutta liian usein sillä paikkaillaan lähinnä paskaa peli- ja kenttäsuunnittelua.

Viime aikoina on tullut pelattua vanhoja pelejä uusin tavoin Esim. Super Metroid ilman energiatankkeja, tai Zelda ilman mitäään lisäsydämiä tekevät peleistä täysin erilaisen. Mielestäni jopa reippaasti paremman. Ensimmäistä kertaa Zeldassa joutuu hyödyntämään täysin linkin eri kykyjä ja tavaroita. Tyhjät pullot ja energiajuomat, sekä monet muut tavarat eivät olekaan enää turhia. Se kun ei voi vaan juosta Metroidissa huoneesta toiseen surutta, tai kuolema korjaa nopeasti ja joutuu aloittamaan jonkinlaisen matkan päästä, luo alueista huomattavasti ikimuistoisempia ja hyvä pelisuunnittelu pääsee loistamaan. Olen täysin eri mieltä siis Heinzin kanssa tästä(kin) asiasta. Souls-pelit toivat takaisin vanhan pelitrendin, joka on parhautta.

Ori tosin on enemmänkin helppo elämyspeli, niin siinä kuolemisen pelon puute ei niin haittaa. Mutta samalla se myös piilottaa pelin virheitä aikalailla. Pelihän on siis ihan täynnä täysin ennaltaodottamattomia äkkikuolemia ja tilanteita, joita ensimmäisellä yrityksellä on lähes mahdoton välttää. "Ai, alhaalla oli piikkejä, mutta enpä nähnyt" tai "oho, kylläpä katosta pamahti alas ansa silmänräpäyksessä, johon ei pystynyt reagoida". Ja kuten aiemmin mainitsin,  lisäksi se tekee suurimman osan hahmon päivityksistä ja löydettävistä charmeista turhiksi. Miksi jaksaisin hyödyntää jotain skilliä, jolla vihuilta tippuu enemmän energiaa, tai konvertoin spiritiä energiaksi, kun joka tapauksessa voin koittaa tilannetta uudestaan suoraan samasta pisteestä energiat lähes täynnä? Jopa bosseissa saattaa olla 2-3 checkpointtia. Kun taas Hollow Knightissa joutui koittamaan ja käyttämään vähän kaikkea.

No, onpahan ainakin Heinzin kaltaisille pelaajille, joilla on kerran kuussa aikaa se 15min, mikäli muksut eivät ole hakanneet telkkaria paskaksi, mahdollisuus pelata peli läpi, ilman että joutuu mennä muutaman minuutin taaksepäin. Mutta kaikkien pelien ei tosiaan tarvitse olla sellaisia. AAA-pelit erityisesti on jo täysin ylivirtaviivaistettu sellaisiksi. Tuli pelattua veljen kanssa Halo Reachia vaikeimmalla tasolla co-oppina. Monet tilanteet olisivat mukavan haastavia ja mielenkiintoisia, ellei peli tallentaisi ihan jatkuvasti jostain syystä. Miksi koittaisin yrittää edetä huolella ja suojien välissä, kun voin juosta keskelle vihuja, ampua kuoliaaksi miten haluan ja peli tallentaa heti perään. Halo 2 ja 3:ssa vielä joutui sentään kuollessaan aloittamaan aina sentään sen kyseisen encounterin alusta. Ei siis kentän alusta, mutta peli sentään antoi pientä painetta yrittämiselle. Mutta Reachissa peli tallentaa encounterien välissäkin heti, jos vihollinen ei ole ihan naamalla. Ammuksia ei tarvitse säästellä tai poimia vihuilta, koska herätessään saa ne heti täyteen. Tappoi täysin motivaation pelata peli loppuun.


« Viimeksi muokattu: 11.01.2021 15:24 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3774 : 11.01.2021 15:43 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili En tarvitse vitutusta tai kuoleman pelkoa siihen että pelissä olisi haastetta. Se että joudut jonnekkin saatanan kauas siksi kun varjoista tulee joku joka pistää sut siltaan, vain vituttaa. Tai huomaat että vihu tulee, valmistaudut ja sitten se heittääkin sua kuin rättiä jotenkin niin mitä et osannut aavistaakkaan ja save pointti pirun kaukana. Ihan sama kuin kulman takaa kirves päähän tai ansa katosta, eri tavalla vain esitetty.
Mulle riittää se että kun tulee pataan, se tarkoittaa sitä että olit paska. Peli nauraa paskaset naurut "vitun pelle et osaa". Se riittää. "Ja uudestaan. Prkl tapan sut." Tai vaihtoehtoisesti: "5-15min sinne missä kuolit ja prkl... en mä jaksa. Pidä tornis.".

Ymmärrän kuumotuksen siitä että mennään tuntemattomassa ja tulee jännitystä kuinka mistä tahansa voi tulla jotain joka voi teilata. Mutta se on erilaista pelaamista mitä itse haen. Sanoisinko jopa että se on sitä ns. "tunnepelaamista". Haluan kiinni siihen peliin ja pelata, edetä ja käyttää sitä mekaniikkaa joka peliin on rakennettu, enkä hiiviskellä niska jäykkänä samoja kulmia uudestaan peläten kuinka kohta taas vituttaa. Joissain peleissä se toki voi olla se juttukin, kuten monissa kauhupeleissä on. En pelaa niitäkään.

Kuolemisen pelolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko pelihaastava vai ei. Tietty peli pitää läpäistä, eli jos saat porukkaa kumoon kamikaze tyyliin silloin pelissä ei ole oikein mitään järkeä. Jos kuolet haasteeseen, sitten yritetään (heti) uudelleen.


Tietty tekosyynä voi käyttää kakaroita ja ainutlaatuista tilannetta pelata. Ei sitä hetkeä halua jauhata samaa paskaa ja haluaa oikeasti pelata. Se kun joillain on helppoa ja joillain ei.
Tosin jos aletaan puhumaan paskaa, voihan jokainen ottaa säännöksi alottaa chapteri alusta joka kuoleman jälkeen. Tai vielä kovempi, koko peli alusta! Ollaan NESin TMNT parhaudessa. Jokainen peli muuttuukin yhtäkkiä taiteeksi :)
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3775 : 17.01.2021 07:38 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Switch on pyörittänyt viime päivinä taas Metro 2033:n Redux-versiota. Täydellinen peli kipakoiden pakkassäiden fiilistelyyn!

Aloitin toisen läpipeluun Ranger-Hardcore-vaikeuasteella, joka riisuu pelistä HUDin, tekee lippaiden vaihtamisesta hitaampaa, rajoittaa ammusten jakelua ja ottaa pois elinvoimaa sekä pelaajalta että vihollisilta.

Mitä syntyy? Ehkä immersiivisin videopeli ikinä. Tai ainakin yksi niistä.

Ensimmäisellä pelikierroksella pelasin keskitasolla, ja silloin yksi harvoja ärsytyksen aiheita oli se, että viholliset kestivät liikaa osumia, jopa ylävartaloon ammuttuna. Ranger-Hardcore korjaa täysin asian. On myös äärimmäisen tyydyttävää napsia alueelta kaikki valonlähteet sammuksiin ja yksi toisensa jälkeen harventaa viholliskunta minimiin. Ampuminen on harvinaista herkkua, mutta todella tyydyttävää, kun luodit alkavat viuhua pimeissä ja likaisissa tunneleissa.

Valaistukseltaan hämärä peli on kuin tehty OLEDille. Jopa NS-versio näyttää aivan mainiolta, suurimman eron ollessa 30fps verrattuna kuuteenkymppiin. En osaa selittää miksi, mutta nämä pelit ovat kuitenkin melkeinpä sulavimman tuntuisia (hyvä frame pacing+alhainen input lag?) kolmenkympin pelejä, joita olen pelannut. 2033 ja Last Light ovat likaisia, rujoja ja aika harmaita. Kylmiä – mutta tällä kertaa se onkin kehu, ei moite; 2033:n lumisissa ulkokentissä purevan pakkasen ja kylmäävän tuulenvirin voi melkein tuntea kasvoillaan.

Olen fani. Pelit on sovitettu kirjoista hienosti interaktiivisiksi kokemuksiksi. Toivottavasti tuleva leffakin naulaa maailnan oikein. Metro: Exodus pitää pelata heti, kun siihen aukeaa tilaisuus.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3776 : 17.01.2021 17:00 »
Tingle Paavo Jäsen Viestejä: 37 Basaaripisteet: 0 Profiili Paper Mario: the Origami King tuli korkattua. En osaa sanoa pidänkö tästä vai en. Maailma on söpö ja sitä on kiva tutkia, eivätkä mekaniikat ole yhtä rikkinäiset kuin Sticker Starissa. Mutta muistelisin Sticker Starin olleen ainakin rivakka ja tiivis seikkailu. Origamikunkku sen sijaan haluaa koko ajan haaskata pelaajan aikaa johonkin. Mario kävelee hitaasti ympäristön kokoon nähden, lataustaukoja on kaikkialla ja taistelut keskeytetään ilmoituksilla että nyt on muuten Marion vuoro pelata (aijaa). Taistelut eivät oikeastaan edes rpg-taisteluja, vaan enemmänkin pulmia, joissa pelaajan pitää asettaa viholliset muodostelmaan lyödäkseen ne yhdessä vuorossa. Taistelun alussa viholliset vielä näyttävät miten tämä tehdään. Taisteluiden lisäksi myös muut mikrohaasteet toistavat itseään nopeasti: koko ajan pitää olla heittelemässä konfetteja (useita kertoja), jättigoombaa pitää hakata selkään viidesti ja Toadit pitää nuijia edustuskuntoon. Tarina on ihan symppis, mutta puuduttavassa dialogissa kerrataan mitä juuri äsken tapahtui. Eikä tekstinopeutta voi säätää.

Ainakin Paper Marion fanit saavat olla tyytyväisiä, sillä pelissä on taas jonkin muistettavaa persoonallisuutta, kaheleita hahmoja ja outoja sattumuksia. Rehellisesti minua ei kiinnosta, minne mennään ja mitä tapahtuu.
moi :)
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3777 : 21.01.2021 01:15 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Tulipa itsekin aloitettua Ori and the Will of the Wisps. Joo-o, onpa kyllä mielettömän näköinen peli 4K/HDR/120Hz-kombolla. Ihan kuin pelaisi jotain animaatioleffaa. Onnistuin jopa herkistymään ensimmäisen viiden minuutin aikana, mikä on äärimmäisen harvinaista pelien kanssa. :lol:

Tämän genin pelit tulevat kyllä olemaan sellaista silmänkarkkia, että maltan tuskin odottaa, mitä kaikkea sieltä on tulossa.


« Viimeksi muokattu: 21.01.2021 01:55 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3778 : 21.01.2021 10:03 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Tulipa itsekin aloitettua Ori and the Will of the Wisps. Joo-o, onpa kyllä mielettömän näköinen peli 4K/HDR/120Hz-kombolla. Ihan kuin pelaisi jotain animaatioleffaa. Onnistuin jopa herkistymään ensimmäisen viiden minuutin aikana, mikä on äärimmäisen harvinaista pelien kanssa. :lol:

Tämän genin pelit tulevat kyllä olemaan sellaista silmänkarkkia, että maltan tuskin odottaa, mitä kaikkea sieltä on tulossa.

Näyttää kyllä upealta, mitä hyvälaatuista 4K HDR -videota katsoin. Pelaan ekan kierroksen Switchillä portablena, mutta täytyy varmaan kokea peli myöhemmin vielä uudestaan Series X:llä.

Juuri sain Ori: Blind Forestin taputeltua 100%:n lukemalla. Todella loistava peli, omaan makuuni lähes täydellinen. Ymmärtääkseni ensimmäinen osa on enemmän eksploraatio- ja tasoloikkapainotteinen, Will of the Wispin sisältäessä runsaammin taistelua sekä myös monipuolisemman taistelusysteemin. Ainakin Moon Studiosin mukaan yhtäläisyydet Hollow Knightin kanssa ovat täyttä sattumaa, sillä Will of the Wispin pelimekaniikat listattiin kehitysdokumenttiin ennen kuin HK:n ensimmäinen traileri julkaistiin. Blind Forestissakin Orin oli jossain vaiheessa tarkoitus käyttää toisenlaista asetta, mutta tämä idea jätettiin vielä kypsymään, kun aikarajat painoivat päälle.

Yllätyksekseni juonen läpäisyn jälkeen huomasin, että minulla oli jäänyt kartalla eräs alue kokonaan tutkimatta, ja sen mukana kaksi kykyä saamatta, joista toisen voi lukea pelin hyödyllisimpiin (dash). Mahdollisella toisella pelikerralla voikin hyödyntää tätä tietoa. En uskonut, että noin iso alue olisi pääjuonen kannalta täysin vapaaehtoinen, mutta kyllä se vain oli.

NS-portti on aivan briljantti. 1080p/60fps docked, mutta peli todella loistaa kannettavassa (720p/60fps) muodossa, niin kuin Metroidvaniat yleensä tekevät. Pelasinkin koko pelin alusta loppuun Litellä. On kyllä hienoa, että Microsoft on yleensä sallinut näiden pelien käännökset Switchille.

Nyt vähän gäppiä väliin ja sitten Will of the Wisps tulille.  :)



« Viimeksi muokattu: 21.01.2021 10:11 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3779 : 21.01.2021 16:56 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Moon Studiosin kaverit ovat puhaltaneet upeasti henkeä peliin. Joka kerta kun pelin aukaisi se imaisi mukaan ja immersio oli mahtava. Peliin katosi. Aloitin tuossa joulun jälkeen Assasin's Creed Odysseian ja tässä on juuri päinvastainen fiilis. Geneeristä, latteaa, ilmeetöntä, "sielutonta" puurtamista. Pelissä ei sinänsä ollu mitää vikaa, mutta se oli täysin "ilmeetön". Jaksoin pelata peliä varmaan 5-7h ja huomasin kuinka aloinkin kiinnostumaan sarjoista enemmän ja illat tulikin katsottua sarjoja ja leffoja jne. ja pelaaminen jäi. Peli ei enää koneeseen eksy. Orin pariin halusi joka päivä uudestaan ja uudestaan. Ehdottomasti sukupolven parhaita pelejä/sarjoja.

Innostuin kun kuulin että Moon Studiosin seuraava on ilmeisesti "3D action RPG" josta ilmeisesti sanotaan että "This new project would be fully 3D and be inspired by the likes of Diablo 3, Zelda: Breath of the Wild, and the Dark Souls series". Moon Studiossin tuoma fiilis ja omaperäisyys Dark Soulsin ja Zeldan kaltaisessa pelissä kuulosta upealta. Mutta hiukan olen silti harmissani, koska tämä tarkoittaa että Moon Studiossilta ei uutta 2D tasoloikkaa tai metroidvaniaa tule. Mikä on sääli.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 121 122 123 124 125 [126] 127 128 129 130 131 ... 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines