Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 125 126 127 128 129 [130] 131 132 133 134 135 ... 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1191176 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3870 : 09.05.2021 20:57 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuli itsekin haettua heti perjantaina seitsemän jälkeen aamulla prismasta village ja pelattua kerralla läpi.
Loppu ruudussa luki 9.5 tuntia, mutta oikeasti meni yli 11 tuntia.
Ihan helvetin hyvä alusta loppuun, mitä nyt lopussa meni tarina taas "pikkasen" överiksi, mutta eipä ressoja ole voinut oikeastaan koskaan ottaa vakavasti tarinan osalta.
Visuaalisesti hemmetin hieno, pahikset paljon parempia mitä seiskassa ja tapahtumissa sekä paikoissa mukavasti vaihtelua.
Demon jälkeen kitisin inventaariosta, mutta silloin en huomannut ettei crafting kamat ja key itemit vie sieltä tilaa ollenkaan joten mulla ei ollut koskaan inventaario täynnä.
Toivottavasti tämän jälkeen luovutaan lopullisesti niistä item boxeista ja pidetään tämä systeemi.

Just torstaina tuli pelattua re3 remake joten tämän pelaaminen oli yhtä juhlaa kun ei tarvinnut ravata item lootalla jatkuvasti eikä aina puukottaa tapettuja vihollisia ihan vaan varmuudeksi jos ne ei olekaan kuolleita.
Vihut tuntui myös kuolevan helpommin mitä re3:n zombit jotka otti välillä 4-5 pääosumaa, kaatuivat, nousivat taas kuin huidoit puukolla ja otti vielä yhden osuman lisää.
Pulmat oli helppoja eli toivat lähinnä vaihtelua eikä niissä tarvinnut koskaan jumittaa.

Toimintaa oli just sopivasti. Reippaasti enemmän mitä seiskassa, mutta millekään re5-6 tasolle ei mennä paitsi yhdessä kohdassa.
Itse pelasin casual tasolla joten aina tapoin kaikki kun kerran ammuksia riitti ja usein huomasin taistelun jälkeen, että siinä olisi voinut vaan juosta ohi jos olisi halunnut ja sama pätee myös moneen kovempaan vastaan tulevaan vihuun, mutta noilta saa aarteita joista saa parhaimmillaan 30 000.
Koska re8 tuntuu jakavan mielipiteitä aika hyvin niin sanotaan vielä, että mun mielestä re7 oli aikoinaan äärettömän keskinkertainen ja suorastaan tylsä ja mun mielestä se laiva osio oli se parempi osa peliä.
Tähtäys oli huono, hiiviskely kohtaukset perseestä ja inventaario liian pieni.
Vasta sitten kun pelasin tuota vr moodissa niin jopa tykästyin siihen kun tähtäys oli headtrackingilla niin alkoi jo osumaankin ja hiiviskely kohdissa pystyi kurkkimaan kulman taa tai katsomaan vaikka pöydän alta.
Jostain syystä tämän kanssa mulla ei ollut tähtäämisessä ongelmaa vaan se sujui jopa paremmin mitä re3:n remakessa eli jotenkin tuota on parannettu.
Tylsä tämä ei ollut missään vaiheessa ja kylän tutkiminen alueiden välissä toi kivaa vaihtelua kun uusilla tavaroilla sai taas jonkun uuden oven auki tai viimeinkin katsottua mitä niistä kaivoista löytyy.

Seuraavana päivänä tuli vedettyä vielä new game+ vetäisy hardcore tasolla ja huomenna varmaan vois pelata vielä kerran rynkyn ja loputtomien ammusten kanssa.
Mercenaries moodia jaksoin yhden matsin verran joka oli aika odotettavaa sillä tuo ei ole koskaan pahemmin iskenyt. Kutosessa sitä tuli tahkottua bonus asujen takia.
Toisaalta tässäkin saisi valosapelin, mutta se vaatii vähintään SS rankin joka kentässä joten annan olla.
Se kyllä harmittaa ettei sitä re:verse moninpeliä saatukaan nyt julkaisussa vaan se on lykätty kesälle.
Olisi ollut kiva vloppuna ottaa alkoholia ja räiskiä muutama tunti ja olisi se muutenkin ollut hyvä saada nyt pihalle sillä tuskin siitä kukaan kiinnostuu enää parin kuukauden päästä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3871 : 09.05.2021 23:02 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW
Toimintaa oli just sopivasti. Reippaasti enemmän mitä seiskassa, mutta millekään re5-6 tasolle ei mennä paitsi yhdessä kohdassa.

Tämä on suurin pelkoni Villagen suhteen. Videoissa se on näyttänyt erittäin pätevältä peliltä, mutta kun ei näistä koskaan voi olla täysin varma. Resident Evil 3 Remakekin näytti hyvältä trailereissa, mikä selittynee sillä, että ne keskittyivät enimmäkseen pelin alkuun. Muu peli on selvästi tasapaksua roskaa ja kyhätty kasaan lyhyessä ajassa. Lisäksi siinä on aivan liikaa räiskintää, mihin liittyen se sairaalan ammuskeluosio aulassa on yksi kamalimmista kohdista koko sarjassa. Räiskinnässä ei sinänsä ole mitään vikaa, jos kyseessä on lähtökohtaisesti räiskintä- tai toimintapeli. Toisinaan edellä mainittujen genrejen peleihin annetaan myös vaihtoehto hiiviskelylle, mikä on aina plussaa, jos se on tehty oikein. Jatkuva ammuskelu kauhupelissä sen sijaan ei toimi mielestäni, kun usein siinä joutuu sitten räiskimään jollakin clunkylla hahmolla. Tai ainakaan Remake-peleissä se ei toimi, koska viholliset ovat HP spongeja ja hahmot suunniteltu animaatioita myöten sellaisiksi, jotka sopivat paremmin selviytymiskauhupeliin.

Seiska on erittäin kovaa settiä laivanhylylle asti. Sekin menettelee vielä, mutta jää mielestäni toiseksi Bakerien perheen murjulle. Muistaakseni laivanhylyn jälkeen tulee jokin lyhyt kaivososio, jossa saa räiskiä niitä punkeroita aivan liikaa. Tässä sarjassa on kyllä muodostunut vakiovitsiksi se, että loppu on heikointa antia ja kaikki päättyy johonkin räjähdykseen. :lol:
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3872 : 09.05.2021 23:12 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili No sanotaan niin, että village on toiminnan suhteen aika samalla tasolla re4:n kanssa mun mielestä.
Toki sillä erolla, että tässä ei viholliset ammu takaisin eikä heittele dynamiittia.
Yksi kokonainen alue myös muistuttaa lähinnä escape room tyylistä pulmailua eikä siellä ammuta laukaustakaan, mutta tunnelmaa on sitäkin enemmän.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3873 : 10.05.2021 00:57 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Ilmeisesti ihan pelin loppupuolella tässä itse menossa. Pari yötä tullut pelattua ja itseä ei haittaa yhtään, että meno muuttuu välillä enemmän Resident Evil 4 -tyyliseksi toiminnaksi, sillä välissä oli aikamoista paskat housuun -meininkiä. Hyvää vaihtelua vaan ja ampuminen on oikein viihdyttävää, kun viskasi pelin umpipaskat default-asetukset mäkeen. Peli etenee hirveää tahtia ja ei kyllä missään vaiheessa ehdi päästä kyllästymään. Rytmitys on timanttista. Lisäksi ollut yllättävän paljon kaikenlaista sivututkittavaa ja piiloalueita.

Peli on monessa suhteessa reippaasti parempi kuin seiska ja tämän jaksaa varmasti paremmin pelata useammin läpi. Peli ei ihan nouse seiskan parhaiden juttujen tasolle, eikä myöskään ole läheskään yhtä karmiva, mutta kokonaisuutena selkeä loikka. Capcom on oikeaan suuntaan menossa tämän pelisarjan kanssa. Klassisesti jonkun verran lässähtää loppua kohden, kuten jokainen Resident Evil, mutta eipä mulla ole oikeastaan juuri mitään suurempaa valitettavaa.

Visuaalisesti ihan älytön ainakin PC:llä. Varmaan puolet peliajasta mennyt valokuvaamiseen.


mun mielestä se laiva osio oli se parempi osa peliä.


Jep - samaa mieltä tästä. Alkupää oli yliscripattua kamaa, vaikkakin karmivaa. Laivapuoli huomattavasti enemmän perinteistä ressaa ja edes takas kikkailua tavaroiden kanssa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3874 : 10.05.2021 08:06 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili
Peli on monessa suhteessa reippaasti parempi kuin seiska ja tämän jaksaa varmasti paremmin pelata useammin läpi.

Varsinkin kun tässä on new game+ ja siinä siirtyy mukana kaikki muu paitsi key itemit ja vaikeustasonkin saa valita vapaasti.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3875 : 13.05.2021 15:08 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili DMC5 SE

PS5 korkattu ensimmäisellä läpipeluulla.  Itse laitteesta, niin toimi lähes moitteettomasti. Ainoat miinukset tuli että konsoli kaatui yhdessä vaiheessa lähes joka peluu kerralla. Itse peli tosin pysyi pystyssä ja pääsin joka kerta palaamaan peliin. Eli error tapahtui taustalla ja iski vain pelin "alas" siksi aikaa kun ilmoitti virheen. Nämäkin virheet tosin katosivat viimeisimmän system updaten myötä.
Konsolin Valikko -nirvana on edelleen hiukan hämmentävää. En oikein ymmärrä miksi valikot on jaettu PS -nappin alle ja yläreunaan. Lisäksi kun kaikki on yritetty naittaa suoraan käyttöliittymään, välillä nopeasti selailella päätyy ihan eri paikkaan kuin oli tarkoitus :lol: Mutta joo, eli olisi ikinä uskonut että konsoliin saataisin näin helvetisti valikoita. Kyllä siihen nyt alkaa tottumaan eikä sammutus -toimintoa tarvitse enää etsiä. On muuten hiukan huvittavaa että viimeiset 15 vuotta PC:n on saanut sammutettua helpommin ja nopeammin (Alt+F4 --> Enter) kuin konsolin (PS5: PS-nappi --> aivan oikealle --> kuinka sammutetaan --> sammuta). Voi tietty olla että en nyt muista PS3:n aikoja tai en ole löytänyt PS5:stä helppoa tapaa sammuttaa sitä. Mutta yleisesti konsoli on toiminut hyvin.

Ja itse peliin. Lähtökohdilta DMC:t ei ole ikinä iskeneet yhtä kovaa kuin... no, mikä tahansa muu hack'n slash. En oikein tiedä miksi, mutta en ikinä innostu niistä. Eikä tämäkään mitään parhauden kyyneliä herättänyt. Vaikka ei sillä, teknisesti peli on täydellinen. Frame rate notkahduksia ei tullut mielestäni yhtään, meno oli komeaa ja ohjaus tarkkaa. No, tasohyppely osuuksissa meni kyllä pari kertaa hermo. Mutta ymmärrän kyllä mistä kaikki kehut tulee. Kaikki vain toimii. Lisäksi hahmot ovat todellakin erilaisia. Ja hahmoissa itsessäänkin on enemmän valinnan varaa kehittää kuin joissain JRPG peleissä. No okei, V oli vähän simppelimpi hahmo.
Lopulta, minulle tämä hahmojen monipuolisuus oli melkein enemmän miinus. Olisin mieluusti pelannut koko pelin joko Dantella tai Nerolla. V:lläkin jos sitä olisi hiukan monipuolistettu. Mutta nyt, pelissä oli vähintään kaksi todella laajalla liike ja tyylivalikoimalla olevaa hahmoa ja päälle yksi vähän yksinkertaisempi. En ole vieläkään perillä mitä kaikkea hienoa Neron eri käsillä olisi saanut aikaiseksi. En vain jaksanut keskittyä niihin. Jos peliä pelaa joka päivä useamman tunnin, hahmojen eri tyylit ja ominaisuudet pysyisi muistissa, mutta jos tulee päivien tai viikonkin tauko (kuten itsellä tuli parikin kertaa), hahmojen liikkeitä ja ominaisuuksia ei muista millään. Tuhosin jopa Neron pari kättä ihan vahingossa kun piti testata mitä se tekikään, mutta painoin vahingossa käden tuhoamisnappia :lol: Eli joo, peli olisi ollut paljon parempi jos sen olisi voinut läpäistä yhdellä hahmolla. Myönnän että valinta kyllä palveli tarinaa hyvin, mutta peli vähän kärsi siitä.

Mutta, kaikesta huolimatta peli tuli läpäistyä, ja pelaaminen oli sinänsä mukavaa, kunhan opetteli hahmon liikevalikoiman uudestaan joka kerta kun se vaihtui tarinan myötä. Hyvin tehty ja toimiva, mutta olisin toivonut erilaista lähestymistapaa eri hahmojen käyttöön. Ja Bayonetta hakkaa edelleen koko perhe katraan ainakin 100-70.
3,5/5
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3876 : 13.05.2021 17:11 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Samaa mieltä tuosta DMC hahmojen määrästä. Koko pelisarjan ajalta ainoa hahmo josta olen erityisesti pitänyt on Dante. Vergil ja V tuntuvat kummatkin epämääräiseltä nappien hakkaamiselta. Nerossa en tykkää siitä ajoitusmekaniikasta että joka iskun jälkeen pystyy lataamaan miekkaan lisävoimaa. Muut bonushahmot sitten ylisimppeleitä.

Varmasti saisi enemmän irti jos harjoittelee ja asiaan enemmän perehtyneet ovat luultavasti eri mieltä. Mutta eipä ole itseä juuri motivoinut harjoittelemaan kun kampanjassa pitää osata pelata kolmella eri ukolla. Ihan hyvin riittäisi yksi ukko jolle läjä erilaisia aseita kun niissäkin on jo merkittävästi vaihtelua.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3877 : 14.05.2021 17:04 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili RE Village läpi. Olipahan geneerinen peli, joka ei oikein tiedä, mitä se yrittää olla. Kaikki mahdollinen on apinoitu muista peleistä, etunenässä Resident Evil 4:stä ja The Evil Withineistä.

Suurin ongelma minulle oli aivan kammottava ohjaus sekä liikkumisen tönkköys. Neliskanttinen deadzone, hidas sensitivity, paska response curve - eli sitä samaa skeidaa kuin melkein kaikissa padiräiskinnöissä. Hahmon hitbox on myös massiivinen, minkä takia hahmo törmäilee milloin mihinkin kulmiin ja tavaroihin. Kaiken kruunasi se, että menin myymäämään ensimmäiset löytämäni kalat ennen kuin peli kertoi, että niistä voikin tehdä aterian, joka parantaa liikkumisnopeutta. Mitä jos se hahmo liikkuisikin nopeasti alusta alkaen ilman jotain tyhjänpäiväistä keräilymekaniikkaa? Asiaa ei myöskään auta naurettavan pieni FOV, joka saa liikkumisen tuntumaan entistäkin hitaammalta.

Vihollisdesign oli sekin jöötiä ja pomotaistelut paikoitellen surkuhupaisia. Miksi ainoastaan ihmissusien päät räjähtävät, mutta ei muiden perusvihujen? Mitä ne geneeriset Dark Soulsista pöllityt miekkoja heiluttelevat örkit edes olivat olevinaan? Miksi jokainen pomotaistelu seurasi sitä samaa "pyöri ahtaassa huoneessa ja ammu pomoa, kunnes se kuolee" -kaavaa? Iron Man -sydänreaktoriörkit olivat nekin surkeita RE4:n Garrador-klooneja.

Ethan Wintersin kymmenen tuntia putkeen jatkunut ähinä vitutti myös suunnattomasti, ja ääninäyttelijä noin muutenkin oli ei-hyvällä-tavalla surkea. Samoin steroidi-Chrisin "puhun tälleen tosi kovismaisella tavalla, koska oon sotilas ja kovis" -ääninäyttely oli ärsyttävää. Kaukana oltiin RE4:n Leonin one liner -letkautuksista. Pelissä oli myös liikaa sktriptattuja kohtauksia ja turhaa lässytystä etenkin loppua kohden. Viimeinen pomo oli juuri niin antiklimaattinen kuin arvata saattaa:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Mitäs muuta? RE4:n aarteiden etsintä oli aikoinaan pirun hauskaa hommaa! RE Village kopioi tämänkin osa-alueen epäonnistuneesti. Aarteiden etsiminen ei ole aarteiden etsimistä, jos tiedät, missä aarteet ovat. Näet prikulleen, missä kaikki isommat aarteet ovat kartalla, etkä voi missata pienintäkään jalokiveä, koska tutkimattomat huoneet helottavat punaisena kartalla. Myös yhdisteltävät aarteet on pitänyt vääntää rautalangasta, ettei kukaan vaan missaa niitä. Vrt. RE4, jossa aarteiden yhdisteltävyydestä lähinnä vihjaillaan hienovaraisesti.

Mercenaries-moodia jaksoin kerran kokeilla. Aivan liian monimutkaista sähellystä: en halua pelata kolmea eri roundia tai alkaa miettimään, millä aseilla tai päivityksillä pelaan. Simplicity is the ultimate sophistication.

Hyviä puolia: graafisesti aivan tajunnanräjäyttävää kamaa. Pelin pimeys OLED:in mustilla ja raytracing-valaistuksella luo aidon next gen -viban.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3878 : 14.05.2021 19:38 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili
RE Village
Ethan Wintersin kymmenen tuntia putkeen jatkunut ähinä vitutti myös suunnattomasti

Niin vitutti minuakin kun ekan kerran demoa testasin. Toisella kerralla päätin sitten kokeilla jos se vaikka hiljenisi kun laittaa optionseista puheen äänenvoimakkuuden pienemmälle ja hiljenihän se.
Puheet oli vitosella ja muut täysilla niin oli kiva pelata.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3879 : 25.05.2021 18:04 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Korkkasin tuossa äsken Shin Megami Tensei III:n, ja samalla koko SMT-sarjan ensimmäistä kertaa. Ja koska olen tissiposki, latasin eShopista tähän remasteriin tehdyn "merciful"-vaikeusasteen.

Heti silmille ja korville tulvi pelin tiheä ilmapiiri; tunnelma on alakuloisen pahaenteinen, ulkoasu kliininen, ja sanoisinko jopa hieman samalla tapaa kuin mitä se on esimerkiksi MGS2:ssa. Yllättävän hyvin kantaa pelkkä HD-remasterointi tätä peliä, vaikka monet tekstuurit toki antavat ilmi, ettei PS2-aikakauden peliä ole juuri resoluution noston lisäksi muuten kaunisteltu.

Pelin idea, demonien värvääminen omaan tiimiin vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta. Menen ihan sokeana tähän enkä lue mitään siitä, miten eri päätökset vaikuttavat loppupeliin. Ai että, varmasti saman laatutason settiä kuin Tokyo Mirage Sessions reilu vuosi sitten, ja parempaakin jos diggaa enemmän synkemmästä fiiliksestä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3880 : 25.05.2021 21:48 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili SnowRunner (pc, gamepass)


Ekaa osaa MudRunneria tuli hakattua PS4:lla. Nyt lumisempiin maisemiin siirtynyt jatko-osa SnowRunner on ilmestynyt Xbox Game Pass PC:lle. Peli on varmaan football managerin ohella autistisinta marginaaliosastoa mitä tulee hakattua, mutta iskee kyllä todella kovaa. Jotain hienoa siinä on, kun 4,4 litran V8 maastoautolla taiteilee erämaassa lukot päällä nelivedolla ja vinssillä, lopulta saaden koko paskan katolleen. Peli on parhaimmillaan juuri hitaassa ajossa ja kikkailussa, kun tulee spidermanina vuorelta alas pelkkää vinssiä käyttäen flengaamalla puusta toiseen. Mikäli vauhtia on yhtään enemmän pelin ajomalli ei toimi enää ollenkaan, vauhdin tuntu katoaa ja nopeimmatkaan menopelit eivät kulje juuri 20km/h kovempaa fiiliksen osalta, vaikka mittarissa suurempi lukema olisikin.

Visuaalisesti ei päästä Forzan tasolle, mutta sen korvaa fysiikanmallinnus jota parempaa ei ajopeleissä maaston lumen ja mudan osalta ole nähty. Löytyy myös jopa 4 pelaajan co-op mode.
Spoileri (osoita katsoaksesi)

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3881 : 26.05.2021 08:52 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Mass Effect Legendary Edition.

Tuli sitten ostettua fiiliksen pohjalta :lol: Sinänsä ihan onnistunut ostos, kun peli on vajaan 10 tunnin edestä kiinnostanut ja tuntuu vieläkin kiinnostavan. Tosin vähän turhan vähän illassa aikaa tälläiselle pelille, kun tekstiä ja keskustelua on niin saatanasti, että illan aikana ei kovin kummoisia edistysaskeleita tule. Tällä tahdilla saatan pelata ensimmäistä osaa vielä joulunakin, kun joka ilta ei kuitenkaan tule pelattua. Menen muutenkin aika verkkaiseen tahtiin. No parin viikon päästä tulee FF7R PS5:lle niin saattaa vaihtua peli jo silloin ;D

Mutta ME LE on toimiva remake. Perus PS4:n ja Xbox One S:n kanssa on kai ollut jotain ongelmia, mutta PS5:llä toimii tasaisesti, ilman bugeja tai muitakaan teknisiä ongelmia. Paikoitellen ihan hienojakin parannuksia, vaikka kyllähän sen pääasiallisesti näkee että kyseessä on vanha peli. Ihmettelen että eivät viitsineet rakentaa jotain algotimia joka olisi muuttanut hahmojen silmät. Muistan että ne olivat jo alkuperäisessä pelissä hiukkasen erikoisen oloiset ja samanlaiset ovat edelleen. Rikkovat immersion kuin huono näyttelijä elokuvassa. Mutta kyllä se nyt vielä menee.

En tosin vieläkään ole päässyt pelin sisään kunnolla. Jotenkin en saa kehitys systeemistä oikein kiinni, kun muutosta ei havaitse kunnolla konkreettisesti, kun parantelet hahmoja tai vaihdat aseta tms. Lisäksi uusien varusteiden läpikäynti tuntuu todella työläältä. Tämä voi tosin olla että siinäkin että en vain osaa. Toisena aseiden tuntuma on jotenkin outo. Perusaseen tuntuma on aika nolla ja kun taas sniperissa on tuntumaa, tunnun ampuvan usein ohi syystä jota en tiedä. En nyt laittanut näitä teknisiksi ongelmiksi, koska tuntuu että peli ja minä ei nyt vain (vielä) sovita yhteen. Tämä onkin vielä vähän se tunne mikä pelistä tulee, se toimii jollain tasolla hyvin erilailla kuin oma intuitio ja ajatusmaailma toimii. Tämä voi tosin olla siitäkin että pitkiin sessioihin ei ole ollut aikaa. Mutta pelin juoni ja maailma on tuntuu kuitenkin mielenkiintoisilta, joten ne pitää ainakin toistaiseksi mielenkiintoa yllä. Mutta jos kahdessa viikossa ei pääse paremmin peliin sisään, se todennäköisesti saa tehdä 10.6. tilaa FF7R:n PS5 versiolle.

Mutta teknisesti peli on hyvinkin toimiva. Jos yhtään kiinnostaa ennakkoon, suosittelen.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3882 : 07.06.2021 00:15 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Ensimmäinen Mass Effect oli mielestäni vähän kulahtanut tapaus jo silloin, kun sen ensi kertaa pelasin joskus kymmenen vuotta sitten. Toki peliä on varmaan hiottu nyt teknisesti, mutta tämä ei toisaalta poista vähän kökköä rytmitystä ja pelialueisiin tympääntymistä. Ihan hyvä peli, mutta kakkonen oli itselleni se, joka vasta herätti innostuksen kunnolla sarjaa kohtaan. Ykkönen tulee pelattua uudestaan jo juonen takia, mutta erityisesti odotan kakkosen peluuta. Jos ykkönen tuntuu kamalalta, ei kannata jättää sarjaa siihen. Melkein jopa suosittelisin aloittamaan kakkosesta ja katsomaan jonkin tiivistelmän ykkösen tapahtumista.

Viime aikoina on tullut myös mietittyä taas Sekiroa. On se vain kermainen peli, josta ei saa tarpeekseen. Pelatkaa ja kokekaa tämä upea mestaripala. Itse harkitsen uutta läpipeluukertaa jo nyt ja ihan vain siksi, koska missasin vapaaehtoisia pomoja.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3883 : 16.06.2021 00:58 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Guilty Gear Strive

Harvemmin tulee ostettua tappelupelejä mutta nyt tein poikkeuksen koska näytti videoiden perusteella olevan visuaalisesti tyylikästä menoa. Edellinen Arc Systemin peli oli itselle Blazblue Continuum Shift joka jäi vähälle peluulle pitkälti peliseuran puutteen takia. Samoin kävi aikoinaan ekalle Blazbluelle, GGXXAC:lle ja monelle muulle mättöpelille. Eipä niihin myöskään juuri tullut perehdyttyä. Parin viime vuoden aikana olen kuitenkin olen palannut genren pariin kun yksi kaveri jaksaa antaa minulle turpaan niissä kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Ja olen jopa harjoitellut netissä alan porttihuumeen, Fantasy Striken, parissa.

Eli se Strive. No, enpä muista koska viimeksi olisi ollut yhtä hauskaa perinteisen tappelupelin kanssa. Takomo ja mättö on ihan tajutonta. Kaikki animaatiot, efektit sun muut on väännetty kaakkoon ja sen yli. Ainoastaan Metal Gear Rising pääsi aikanaan lähelle vastaavaa adrenaliinihurmosta. Tässä on myös selvästi mietitty että saa jo vaatimattomalla osaamisella siistejä juttuja aikaan. Motivoi myöskin lähestymään peliä analyyttisesti ja harjoittelemaan tekniikoita kun jo pelkkä amatööritason sekoilu tuntuu hyvältä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3884 : 17.06.2021 10:09 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Tuli ladattua Stranger of Paradise Final Fantasy Origin demo. Ja vähän ristiriitaiset fiilikset. Ensinnäkin pelimekaanisia toimintoja on aivan saatanasti. Tuntui että menin jo sekasin enkä muistanut lopulta puoliakaan mitä hahmolla oikeasti voi tehdä. Joka napista tapahtuu jotain ja päälle vielä monella on eri toiminto kun R2 on pohjassa. Välillä tuntui että pelasi simulaatiota kun muisteli mitä mistäkin tapahtui. Ja päälle vielä Jobia pystyi vaihtamaan lennosta. Vaatii pientä perehtymistä ja viikon tauon jälkeen on varmasti unohtunut puolet. Ja ainakaan vielä ei ollut mitään pelimekaniikkaa ryhmän muihin jäseniin. Melkein toivon että ei tulekkaan, vaikka nyt jäävätkin vähän statikseiksi.

Ja tuli ne Souls vaikutteetkin taas selväksi. Kuolin ja jouduin edelliseen "palluraan" (muistutti muuten FF8:n save palloja). Lopetin pelin siihen. Kello oli jo niin paljon, enkä jaksanut samota enää takasin. Jos olisin tullut lähemmäs olisin todennäköisesti pelannut "vielä tämän kohdan".
En vain vittu tajua tätä. Peli voi olla vaikea ja haastava ilman että heitetään useiden minuuttien päähän teloituspaikasta. Ja tätä voi yrittää perustella sillä että "pääset helposti takaisin samaan paikkaan". Tämähän tekee koko asiasta vielä turhemman. Sillä ei ole mitään muuta ideaa kuin vitutus ja pidennetään peliä keinotekoisesti. Saatana kun pistää vituttamaan niin helvetisti. Ja kun tästä alkaa tulemaan jo trendi! Peli ei voi olla oikeasti vaikea jos ei joudu saatanan kauas siitä missä potkasi tyhjää. Voi nyt vittu mitä paskaa!

Itse mättö oli ihan mukavan tuntuista. Heiluttelussa oli tuntumaa ja perusmättö tuntui olevan koko ajan käsissä, kun muisteli mitä napeista tapahtui. Sitten kun porukkaa alkoi tulemaan lisää, homma meni vähän sekavaksi, varsinkin kun kuva oli aivan liian tumma ja toiminnot ei tullu selkärangasta. Kahden kaverin mukana roikkuminen oli vähän mitä oli. Kyllä ne useimmiten hoiti hommansa, mutta välillä oli ihan tykin ruokaa. Todennäköisesti paranee loppu peliin, enkä yllättyisi jos näillekkin tulisi jotain pelimekaanisia ominaisuuksia.

Kokonaisuudessaan ihan ok. Paljon luonnollisesti voi pistää demon piikkiin, mutta toivon että tuovat uusia asioita suht rauhalliseen tahtiin, koska nyt tuntuu että sormet meni vähän solmuun. Tosin voihan olla että alkaa oma ikä tulemaan jo vastaan, ei pysty enää kaikkeen :lol: "Souls vaikutteet" oli ihan perseestä. Tai se yksi. Ihmettelen kuinka tämä yksi ominaisuus yksilöitynyt Soulsiin ja se jotenkin tekee pelistä paremman. Heikossa on pelin viehätys jos tämä on se selkäranka.

Ja siis enhän pelannut edes demo kokonaan :) Mutta kuvittelisin että se käsittää tämän yhden alueen, josta kuvittelin näkeväni jo jonkin verran. Toivottavasti ainakaan uusia pelimekaanisia ominaisuuksia ei enää tungeta kehiin. Vaikka no joo, ryhmän muita jäseniä voisi ehkä osallistaa hiukan paremmin ja voi olla että demon edetessä näin käykin, vaikka vielä sitä ei tapahtunut.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3885 : 07.07.2021 13:35 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Monster Hunter Stories: Wings of Ruin (Switch, demo)

Missasin ekan Monsu Storiesin täysin, koska en ole missään vaiheessa omistanut 3DS:ää. Tämä jatko-osa herätti ensin maltillista kiinnostusta, ja nyt lähempänä julkaisua odotukset ovat vain nousseet – eikä mainio demo ole tähän syistä vähäisimpiä.

Wings of Ruinsista haiskahtaa Pokemon enemmän kuin vähän; pelaaja löytää satunnaisesti maailmaan ilmestyvistä luolista hirviöiden munia, joista kuoriutuu Monster Hunter -pelisarjan pelaajille tuttuja otuksia. Välillä saa sekundaa ja välillä laatua, kun maailmaan sikiää kultainen, harvinaisempi luola.

Tämä on RPG, joka omaa "kivi-paperi-sakset"-taistelumekaniikan. Hyökkäyksistä on valittavissa voimaan, nopeuteen ja tekniikkaan perustuva rynnistys. Onneksi systeemi ei ole aivan niin satunnainen kuin aluksi kuulostaa, sillä eri hirvöiden tyyli eroaa toisistaan ja on jokseenkin pääteltävissä. Jos siis kaataa tietyn hirviötyypin, osaa jo toisen kohtaamisen tullessa tietää mitä liikkeitä kannattaa käyttää.

Ohjattavuus tuntuu omituisen kankealta. Pelissä on aivan hirmuiset deadzonet sekä hahmon liikkeissä että kameran liikuttelussa. Ensimmäistä kertaa ikinä käytin tässä pelissä 8Bitdo Pro 2:n deadzone-säätöä tateille, joka tekikin ohjauksesta välittömästi reagoivamman ja nautinnollisemman.

Ulkoasu on omiin silmiini nätti ja maltillisen anime, mutta suorituskyky jättää vielä toivomisen varaan, sillä laajemmissa ympäristöissä peli nykii ja pykii silminnähden. Toivottavasti kokoversio toimii paremmin. Peliä pääsenkin jatkamaan jo perjantaina suoraan demon tallennuksesta.



Subnautica (Switch)

Game Passista löytyi Subnautica, ja kokeilinkin sitä tunnin ajan. Kuultuani NS-version saamat kehut laitoin pelin ja sen jatko-osan sisältävän tuplapackin tilaukseen.

Tässä on tehty aivan erinomaisen hyvää työtä. Peli ei pyörinyt tietääkseni aina kovin hyvin PS4:llä ja Onella, joka sai monet ihmettelemään, kun pelit julkistettiin Switchille. Kehittäjä kuitenkin kertoi, että se teki pelit alustalle käytännössä uudestaan vahvoilla Switch-optimoinneilla, ja se todellakin näkyy. Ainakin Subnautica (eli ensimmäinen osa) pyörii vakaasti ja näyttää mainiolta sekä handheldinä että docked-moodissa. Ero on hämmästyttävän pieni, vaikka Series X - ja NS-versiot käynnistäisi peräjälkeen. Nintendolla pelaava ottaa takkiin tietenkin resoluutiossa eniten, mutta pelin melko simppelistä tyylistä johtuen ero ei ole niin suuri kuin mitä raa'at luvut kertovat – tälläkään kertaa.

Subnautican vedenalainen maailma vetää puoleensa huimalla tunnelmallaan. Sukellusretkillään löytää yleensä aina hyödyllisiä materiaaleja ja vihjeentynkää siitä, mitä seuraavaksi pitäisi tehdä. Pelkkä päämäärätön sukeltelukin tuntuu kiehtovalta. Ensituntuman perusteella tämä on aivan erinomainen seikkailu/selviytymispeli ja erityisen suositeltava, jos meri/sukellusteema kiehtoo tavallista enemmän.






« Viimeksi muokattu: 07.07.2021 17:00 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3886 : 17.07.2021 07:28 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mietteitä Skyward Sword HD:stä intron ja ensimmäisen luolaston jälkeen (noin 5 tuntia pelaamista).

Graafisesti peli on aivan helvetin hieno ja tuntuu supersulavalta (ensimmäinen 60fps:n 3D-Zelda!). Maailma on kotoisa, värikäs ja siinä yksinkertaisesti haluaa viettää aikaa. Peli räjähtää 1080p:n ansiosta samalla tavalla uuteen kukoistukseen kuin mitä Super Mario Galaxy viime syksynä 3D All-Starsin ansiosta. Uskomatonta, miten Nintendon art stylet kestävät tällä tavalla aikaa.

Fin jatkuva neuvominen ei ole enää ongelma. Fi tulee todella harvoin enää esiin "pakotetusti", valtaosan jorinoista voi jättää omaan arvoonsa eikä niitä edes implikoida mitenkään erityisen häiritsevästi. Miekka vain hienovaraisesti vilkkuu, viestittäen että Fillä olisi sanottavaa.

Entäs kontrollit? Miekanheiluttelu on ujutettu oikeaan tattiin niin hyvin kuin mahdollista, ottaen huomioon että tämä oli alunperin sataprosenttinen liiketunnistuspeli, on se kelpo suoritus. Varsinkin lento-Beetlen ja linnun käyttäminen tatilla kallistelun sijaan on paljon tyydyttävämpää ja helpompaa. Kompromissina perinteisillä kontrolleilla joutuu kameraa kääntääkseen painamaan ensin L-nappia pohjaan, joka sotii vuosien saatossa hankittua lihasmuistia vastaan oikein kunnolla. Liiketunnistusohjauksella kameraa voi veivata kuten BotWissa, koska oikeaa tikkua ei tarvitse jättää miekalle. Onneksi perinteisillä kontrolleilla voi silti käyttää gyroa esineillä tähtäilyssä, se on monille tärkeää!

Noh, vapaa kamera sentään on pelissä, ja se on hieno uudistus. Se avartaa tätä hienoa maailmaa entisestään.

Tantalus on tehnyt ainakin alun perusteella hienoa duunia tämän remasterin kanssa.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3887 : 17.07.2021 17:21 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili The quiet man, tuo square enixin mestariteos jossa päähenkilönä on kuuro Dane ja sen takia koko peli on ekan läpipeluun ajan varsin hiljainen kokemus.
Dialogia ei kuule eikä myöskään tekstejä ole ruudulla kuin yhdessä kohdassa ihan alussa ja myös taistelun äänet on vaimeaa kuminaa.
Onneksi pelillä on pituutta vain n.3 tuntia, mutta äänimaailman puute saa sen kyllä tuntumaan pidemmältä.

Muutenkin tämä on enemmän leffa kuin peli sillä live action videota on todella paljon kuten myös ihan pelimoottorilla tehtyjä välivideoita.
Varsinainen pelaaminen koostuu pelkästä tappelusta eikä niitä matsejakaan kovin montaa ole.
Visuaalisesti peli on aika kaksjakoinen sillä hahmot näyttää tietyssä valaistuksessa ihan hyvältä, mutta useimmiten aika rumilta, mutta ympäristöt sitten taas on enimmäkseen varsin komeita.

Läpäisyn jälkeen tämän voi sitten pelata uudestaan ihan kaiken audion kanssa.
Olisi kyllä kiva tietää millä myyntipuheella pelin idea on johtoportaalle saatu myytyä.
"Hei mulla ois uus loistava idea pelille. Tehdään elokuvamainen peli jossa puolet pelistä on oikeasti elokuvaa, laitetaan pari tappelua sekaan ja sitten se paras asia. Päähahmo on kuuro joten pelaajakaan ei kuule mitään. Eiks oo siistiä mitä häh!!1!"

Toki pelintekijöillä on oikeus oman visionsa toteuttamiseen, mutta olisi luullut sen julkaisun aikaisen paskamyrskyn jälkeen, että peliin olisi laitettu mahdollisuus pelata se heti alusta asti kaiken audion kanssa sillä noin tämä oli ihan viihdyttävä.
Toisaalta kai sekin jotain kertoo, että mä kuitenkin pelasin tän kahdesti läpi yhdeltä istumalta. Myönnän kyllä alkoholilla olleen osuutta asiaan ja jos tätä olisi alkanut vaikka heti aamulla selvinpäin pelaamaan ja kuunnellut...no ei mitään niin aika tylsää olisi varmaan ollut.

Ehdottomasti kuitenkin hintansa arvoinen sillä tää maksoi hong kong psn storessa 2.5e
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3888 : 18.07.2021 12:19 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Switcher 3

Visuaalisesti tämä on mitä on, mutta muuten ihan ehta witcher tietenkin. Pikaisesti koitin myös telkkarin kautta ja paremmalta tuo koneen omalla näytöllä näytti.
Mulla on antialisointi päällä, sharpening täysillä, foliage high ja kaikki muu off asennossa, koska inhoan sitä voimakasta bloom efektia ja depth of field vaikuttaa jo ruudunpäivitykseenkin ja jopa nyt se vaeltelee enimmäkseen jossain 30fps alapuolella.
Pelaaminen on kuitenkin ollut ihan sujuvaa varsinkin nyt kun ostin split pad pron niin saa kunnon otteen ja on kunnon tatit. Takanappeihin tuli laitettua tattien klikkaukset eli lähinnä viholliseen lukittuminen ja hevosen kutsuminen.
Ei tätä silti hyvällä tahdollakaan voi suositella jos taloudesta löytyy joku muukin laite jolla pelata ja peli on vielä kokematta.

Ihan pieni harmituksen aihe oli se, että ilmeisesti se tarroja ja muuta sälää sisältävä versio oli vaan joku day one julkaisu sillä ainakin oma dischopista tilattu versio oli vaan ihan perus switch kotelossa jossa ei ollut mitään extraa.
Ei tuo silti pahemmin haittaa kun hyllyssä on jo ps4 versio ja sille on myös ne gwent kortit sisältävät fyysiset paketit lisäreistä.
Sitä en tiedä tuleeko tätä switchilla pelattua koskaan loppuun sillä olen pelannut tätä vaan välillä sängyssä makoillen pari tuntia kerrallaan ja tuolla tahdilla tämä olisi läpi joskus jouluna.
Oli vaan joku pakko päästä testaamaan tätä switchin ruudulta pelattuna sillä onhan siinä tavallaan oma viehätyksensä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3889 : 19.07.2021 10:31 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Juu, Switcher 3:n extrasälät sisältävä versio hävisi jossain vaiheessa myynnistä, mutta niin taisi käydä PS4/Xbox-versioillekin? Jos nyt ostaisi, ei enää saisi ekstroja? En ole ihan varma.

Minulle Switcher 3 on paras versio pelistä. Olen pelannut sitä PS4:llä, Switchillä ja Series X:llä (Game Pass). Silti hämmästyttävintä on pelata sitä Liten kokoisella laitteella, niinkin hyvin säilytettynä kokemuksena, varsinkin sen ison patchin jälkeen. Saa nähdä, keikauttaako "next gen" -päivitys vielä vaakakuppia. W3 on sen verran hieno peli, että täytyyhän se varmaan hankkia niinkin  (tai sitten One-versio, senhän voi päivittää maksutta, kun aika tulee).


Mutta tosiaan, tällä hetkellä olen aivan tohkeissani Skyward Sword HD:stä. 20 pelitunnin jälkeen alan olla melko vakuuttunut siitä, että Nintendo ei ole koskaan aiemmin julkaissut tämän tason remasteria. QoL on tehnyt SS:stä jokaisella kuviteltavissa olevalla tavalla paremman, ja visuaalisuus pudottaa leukoja. Saavuin juuri Lake Florialle enkä meinaa oikein löytää sanoja tälle. Uusi rakkaus on syntynyt.

Nappikontrolleihin meni kieltämättä hetki päästä täysin sisään, mutta ai hemmetti, kun homma klikkasi, kaikesta tuli niin nautinnollista. Lentämisestä, uimisesta, vastustajan heikkoihin kohtiin iskemisestä. Pistin vielä 8bitdo Pro 2:n takanäppäimiin L:n (helpottaa vapaan kameran kääntelyä) ja vasemman tatin klikkauksen (iisimpää käyttää kilpeä ja kuperkeikkaa), joka sutjakoittaa nappikontrolleja vielä entisestään.

Sekin on mielenkiintoista, että kuten Links Awakeningin kanssa jo huomasin, tuntuu klassisen Zeldan konsepti BotWin Open Air -tyylin jälkeen niin paljon raikkaammalta ja paremmalta kuin, no sanotaanko nyt, kymmenen vuotta takaperin, jolloin Zelda tuntui väsähtäneen ainakin jonkin verran. Nyt tämä on niin jumalaista herkkua, että oksat pois.

Kun pelaan tätä peliä, niin tulee fiilis, että olen saanut jonkun taikavoimaa sisältävän asiaan pelikoneeseen ja hyllyyn. Olen saanut oikean, pienen, hengittävän ja charmia pursuavan maailman, johon pääsen sujahtamaan aina halutessani. Tämä on sokeaa fanitusta, mutta sitä en häpeä lainkaan. Omistan sen ja nautin siitä.  :)


« Viimeksi muokattu: 19.07.2021 10:42 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3890 : 19.07.2021 19:05 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili Ratchet & Clank 2016 (PS4)

Sony tarjosi tätä ilmaiseksi keväämmällä. Tuolloin jäi vielä pelaamatta, koska 30 fps Ratchet & Clankissa on pyhäinhäväistys. Sitten ehdin jo hieman innostua, kun näin uutisen 60 fps päivityksestä, mutta se olikin tarjolla vain PS5:lle. PS5 kuitenkin saapui talouteen paljon "suunniteltua" aikaisemmin (eipä tuo suunnitelmissa ollut, vaan ajatuksella ehkä joskus), kun yht'äkkiä sitä saikin ilman jonotuksia parin tunnin ajan Powerin verkkokaupasta 600 eurolla lisäohjaimen kera.

Ratchet & Clank oli suosikkipelisarjojani PS2 aikoihin. Neljän ensimmäisen pelin jälkeisiä osia en kuitenkaan koskaan pelannut. PS3:sta en koskaan omistanut enkä enää vuosia myöhemmin jaksanut pelejä metsästää, kun konsoli lopulta tyttöystävältä löytyi.

Pitkän tauon jälkeen pelisarjaan paluu kiinnosti siis ekstrapaljon, vaikka hieman poikkupuolittaista kommenttia tästä uusintaversiosta olinkin kuullut. Palataan noihin poikkipuuksiin myöhemmin.

Pelillisesti tämä remake tuntui melkoisen timanttiselta. Aseita on tarpeeksi ja niillä on mukava ammuskella. Nimenomaan tämä puoli vanheni hyvin nopeasti heti ensimmäisten jatko-osien myötä. Alkuperäisessä aseet eivät kehittyneet lainkaan, joten niiden hyödyllisyystaso vaihteli valtavasti loppua kohden. Ilmeisesti sivuttaisliikkumistakaan ammuskellessa ei ollut, joka rajoittaa pelaamisen sulavuutta huomattavasti. Itse en tätä muista. Raritariumilla erikseen päivittely normaalin ammuskelun päälle lisättiin ilmeisesti PS3-aikakaudella. Itse pidin tästäkin puolesta. Mukaan mahtui oikeastaan vain pari turhaketta. Muuten arsenaali oli oikein hyvä. En osannut harmitella, vaikka se ei yksi yhteen alkuperäisen kanssa ollutkaan.

Kenttien vähempi määrä alkuperäiseen nähden ei pelatessa haitannut lainkaan. En olisi osannut sanoa mitä planeettoja matkan varrelta oli pudotettu tai suurimmalta osilta jäljellä olevien kentistäkään miten niitä on rakenteellisesti muutettu. Jokaisen jälkikäteen videoilta näkemäni planeetan olen kyllä muistanut, mutta en ole osannut niitä erityisesti kaivata. Pelissä on tällaisenaankin tarpeeksi laadukasta sisältöä.

Aseiden ja kenttien toimivuus on loppuviimein tärkein osa Ratchet & Clankeja. Nämä toimivat, joten kokonaisuus oli itselleni ehdottoman positiivinen. Vielä kun Qvarkin typerät kommentoinnit olisi saanut poistettua ja toisella kerralla Clank-osuudet skipattua, niin kokonaisuus olisi toiminut vielä paremmin. Jossain arvion kaltaisessa kuulin, että Rift Apartissa Clank-puzzlet voisi vihdoinkin ohittaa. Jos tämä on totta, niin on kyllä pelisarjan parhaita uudistuksia. Clankilla peluu on aina ollut ihan ok ja jopa mukavaa ensimmäisellä kerralla, mutta jatkopelikerroilla haluisi keskittyä laajemman asearsenaalin mahdollistamaan tuhovoimaan.

Sitten niitä miinuksia... Pelissä on käytännössä kaksi asiaa, jotka häiritsevät oikeasti: juoni on paskaa ja musiikki roskaa. Elokuvaa en ole nähnyt, mutta aika huonoa höttöä se kuulemma on. Ehkä juuri ja juuri pienille lapsille sopivaa sellaista. Tämä näkyy pelissä valitettavasti todella pahasti.

Eiväthän Ratchetit koskaan ole erityisesti juonien erityislaatuisuudestaan muistettuja, mutta ne ovat ajaneet asiansa enemmän kuin hyvin ja kuljettaneet peliä eteenpäin mukavan huumorin kera. Uusintaversion juonessa ei ole kuitenkaan punaista lankaa eikä sielua. Toisaalta mitä muuta voikaan odottaa, kun pelin juoni pohjaa elokuvaan, jonka juoni pohjaa alkuperäiseen peliin? Tässä tapauksessa käytännössä kaikki muutokset juoneen ovat mielestäni huonoja. Raskauttavampaa kuitenkin on, että osa juonesta jää täysin vaille minkäänlaisia taustoja, kun elokuvasta pätkitään klippejä mukaan sieltä täältä. Tästä syystä etenkin uusioversioon lisätty Dr. Nefarious vielä päälleliimatumman tuntuinen kuin mitä se ilmeisesti elokuvassa on.

Mikä pahinta pelin omissa välipätkissä hahmot pönöttävät paikoillaan täysin elottomana lasittunein katsein. Näin jälkikäteen olen katsellut mielenkiinnosta videopätkiä alkuperäisestä pelistä, koska vahvoja suoria muistikuvia ei ole. Onhan alkuperäisten pelaamisesta ~15 vuotta jo aikaa. Huhheijaa mikä ero pelien välillä onkaan. Alkuperäiseen peliin verrattuna 2016 on kuin ala-arvoista amatöörin räpeltelyä. Joko kehittyneempien hahmomallien animointi on eksponentiaalisen eksponentiaaliseti haastavampaa tai sitten uusioversion kanssa ei ole jaksettu edes yrittää. Surullista, koska välipätkien ulkopuolella Ratchetin ja vihollisten animaatio on niin eläväistä.

Musiikit eivät ole juonen tapaan surkeat, mutta alkuperäisiin nähden loukkaavan mitäänsanomattomat. Pelasin pelin läpi kaksi kertaa ja aloitin kolmannen viimeisiä trophyja varten. Koko tältä ajalta en muista ainuttakaan melodiaa tai kappaletta. Ainoa konkreettinen huomio minkä jossain välin tein, että onpas muuten hengetöntä taustamusiikkia. En suoriltaan muistanut ainuttakaan alkuperäistä kappaletta mutta sen kuitenkin, että tyylillisesti PS2-pelien musiikit olivat paljon omatakeisemmat. Sitten kuuntelin alkuperäisen pelin kappaleita Youtubesta ja kas kummaa, osa muistui mieleen välittömästi. Metropoliksen kahdessa ensimmäisessä sekunnissa on enemmän tunnistettavuutta kuin koko remaken soundtrackissa yhteensä.

Kaiken kaikkiaan tästä on hyvä jatkaa Rift Apartin pariin sitten joskus. Ilmeisen laadukas paketti sekin, eikä sitä ole olleet turhake-elokuvat heikentämässä.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3891 : 20.07.2021 22:17 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili TLOU2

Täähän oli hyvä. Tarinan käänteet kummittelee päässä vielä näin läpäisyä seuraavanakin päivänä. En tule mieleen toista peliä joka oli päätynyt näinkin synkkään ja alakuloiseen lopputulokseen. Yleensä pelin lopussa - vaikka kaikki muu olisi mennyt päin seiniä - edes joku mörkö saadaan hengiltä (tms.) ja sitä kautta saavutetaan jonkinasteinen katarsis. Tässä tuntui että kirjaimellisesti kukaan hahmoista ei saanut mitä halusi tai päässyt edes lähelle sitä.

Pelimekaniikoissa oli hyviä uudistuksia. Köysikikkailut oli kaikessa yksinkertaisuudessaankin virkistäviä. Myös koirat oli erinomainen lisä hiippailuosuuksiin. Pelissä on kanssa monia visuaalisesti hienoja tai muuten mieleenpainuvia osuuksia: pimeä sairaala ja sitä seurannut megahirviö, pilvenpiirtäjästä alas kiipeily oranssissa auringonlaskussa, tunneli punaisessa flare valossa, kohtaamiset seraphitejen kanssa iltahämärässä soihtujen kera. Monia yhdistää korostettu volumetric valaistus joka näyttää vaan hemmetin hyvältä.

Peli oli kyllä hardilla turhan helppo. Pitänee pelata myös vaikeammalla tasolla. Ykkösen kohdalla ainakin peli parani mitä vaikeammalla pelasi.

Onnistunut jatko-osa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3892 : 21.07.2021 03:22 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW
TLOU2

Täähän oli hyvä. Tarinan käänteet kummittelee päässä vielä näin läpäisyä seuraavanakin päivänä. En tule mieleen toista peliä joka oli päätynyt näinkin synkkään ja alakuloiseen lopputulokseen. Yleensä pelin lopussa - vaikka kaikki muu olisi mennyt päin seiniä - edes joku mörkö saadaan hengiltä (tms.) ja sitä kautta saavutetaan jonkinasteinen katarsis. Tässä tuntui että kirjaimellisesti kukaan hahmoista ei saanut mitä halusi tai päässyt edes lähelle sitä.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Ja joo, kyllähän tämä pelisarja on lunastanut itselläni sen ykkössijan. Myönnettäköön, että alkaa olla fanipojan vikaa. Mutta enpä olisi uskonut silloin vuonna 2013 ensimmäisen TLoU:n hankkiessani, että näin kävisi. Pelin teema ja ideat vaikuttivat jo ennen julkaisua hyvin mielenkiintoisilta, mutta suhtauduin siihen silti samalla tapaa kuin Unchartedeihin: peli tulee hankittua ja se varmaan tarjoaa riittävästi hupia. No, sitä hupia on parhaimmillaan riittänyt niin, että peli on läpäisty kaksi kertaa putkeen antaumuksella ja harkittu vielä kolmattakin kertaa perään. :lol:
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3893 : 27.07.2021 12:12 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Skyward Sword HD läpi, ja tämä nostaa pelin omassa asteikossani helposti ysin, ysipuolikkaan Zeldaksi. Aivan törkeän hieno remaster kaikin puolin.

Itse peli lienee sarjassaan kaikkein puzzle-painotteisin koskaan. Koko overworldissa eteneminenkin on periaatteessa kasattu ongelmanratkaisun ja apuvälineiden käyttämisen varaan. Se, mikä Wii-versiossa tuntui pitkitetyltä, nousi Switchillä todella nautinnolliseksi. SS heittää uusia ideoita kehiin koko ajan ihan loppuun asti, vähän kuin Super Mario Galaxy.

Harva varmaan Zeldaa juonen takia pelaa, mutta jos pelaa, tässä pelissä sekin on sarjansa mittapuulla tip top. Silmätkin hikoilevat lopun tullen ja upean audiovisuaalisuuden noustessa huippuunsa moneen otteeseen. Soundtrack soi maagisen hienosti, ja uusi 5.1-miksaus on myös laatutyötä.

Perinteisen Zeldan ystävät tulevat lähivuosina palaamaan Hyruleen vielä monet kerrat, sillä tulevaisuudennäkymät ovat lupaavat: Nintendolla on heittää WW HD, TP HD sekä Ocarinan ja Majoran remasterit sopiviksi näkemiinsä väleihin, enkä ihmettelisi jos Grezzo työstäisi tällä hetkellä Links Awakeningin remaken pelimoottorilla Oracle of Ages / Seasons -pelejä vuodelle 2023.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3894 : 28.07.2021 11:42 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili
Koko overworldissa eteneminenkin on periaatteessa kasattu ongelmanratkaisun ja apuvälineiden käyttämisen varaan.


Ja juurikin tästä peli on sarjan huonoin. Kaikenlainen tutkiminen heitetty kokonaan mäkeen, eikä mistään seikkailupelistä enää voi puhuakaan. Kasa putkessa olevia pulmia, joita Wii-versiolla joutui vielä kikkailemaan Wiimoten mätillä. Vieläkin traumoja siitä. Lisäksi overworld-pulmat ovat niin päivänselviä suurimmaksi osaksi, ettei niissä ole mitään ratkaistavaa. Fi tuli kertomaan vielä ratkaisut puoliin, halusi tai ei. Peli on myös ihan täynnä paddingia TP:n tyyliin, jota remaster ei ilmeisesti ole korjannut.


tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3895 : 28.07.2021 12:00 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mielestäni on hienoa, että SS ja BotW ovat niin erilaisia. Vaati vain Open Air Zeldan, että aloin arvostamaan enemmän edellistä, todella lineaarista osaa. Tämä on vähän kuin perinteinen Zelda-sykli, paitsi että nyt uusin osa ei saakaan vihaa päälleen, vaan sitä rakastetaan yhä 4,5 vuoden jälkeen intohimoisesti – tai ainakin enemmistö rakastaa.

Mainitut "täytejaksot" ovat totutun tiukasti suunniteltua Nintendo-gameplaytä, ja istuvat kokonaisuuteen paremmin kuin Wiillä, johtuen pelin paljon paremmasta rytmityksestä nopeampien tekstilaatikoiden ja vähempien keskeytysten ansiosta. Minuakin ne alkoivat pännimään hieman Wiillä pelatessani, mutta nyt sen sijaan nautin jokaisesta sekunnista.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3896 : 28.07.2021 12:43 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Kävin hakemassa huvikseni mustan DualSensen Xboxille, kun tuo kerran toimii Titan Two -adapterilla.

Mietteitä:

- Erinomainen ristiohjain
- Parhaat face buttonit, mitä olen näpytellyt: ne ovat supernopeat ja -responsiiviset, toisin kuin Series X:n napit, joita saa painaa helvetin syvälle, ennen kuin toiminto rekisteröityy - Symphony of the Nightin shield dashing onnistuu kunnolla, mikä on minulle ultimaattinen face button -testi
- Kevyt ja mukava kädessä
- Jälleen kerran Sony vie Microsoftia kuin pässiä narussa deadzonejen suhteen: Apexissa voin laittaa deadzone-asetuksen vaikka 2% ilman sen suurempaa driftiä, Xbox-ohjaimella driftiä alkaa ilmaantua selvästi jo yli 5% jälkeen
- Titan Two -adapterilla saa nostettua USB:in polling ratea 1000Hz:iin, joten ohjaimen input lag saattaa olla jopa 1ms luokkaa Xboxilla, mutta tästä en mene takuuseen
- Vaikka Xbox-pelit eivät luonnollisesti tue PS5-ohjaimen liipasimia, niin jostain syystä Apex Legendsissa jokainen ase tuntuu erilaiselta PS5-liipasimilla
- Outer Worlsin liipasintärinät eivät toimi ollenkaan PS5-padilla, Xbox-padilla ne tuntuvat oikein hyvältä
- Padin peruspärinät ovat huomattavasti Xbox-padia erottelevammat, esim. Monster Hunter: Worldissa greatswordilla lyödessä oikeasti erottaa pärinämoottorin eri vahvuudet tosiin kuin Xbox-padilla
- L1-nappi pitää aivan järkyttävää räminää ja muistuttaa jotain mekaanisen näppäimistön nappia (R1 on hiljaisempi), muutenkin olkapäänapit ovat huonommat kuin PS4-padissa
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3897 : 28.07.2021 12:48 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili
- Parhaat face buttonit, mitä olen näpytellyt: ne ovat supernopeat ja -responsiiviset, toisin kuin Series X:n napit, joita saa painaa helvetin syvälle, ennen kuin toiminto rekisteröityy

Ottaa muuten pannuun tuossa uudessa Xboxin ohjaimessa tuo. Välillä painallus jää kokonaan rekisteröitymättä ja jos nappia painaa reunasta se ei välttämättä ota ollenkaan vaikka sitä survoisi kuinka. Itellä on kaksi ohjainta ja molemmissa sama ongelma. Ihan käsittämätöntä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3898 : 28.07.2021 12:52 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
- Parhaat face buttonit, mitä olen näpytellyt: ne ovat supernopeat ja -responsiiviset, toisin kuin Series X:n napit, joita saa painaa helvetin syvälle, ennen kuin toiminto rekisteröityy

Ottaa muuten pannuun tuossa uudessa Xboxin ohjaimessa tuo. Välillä painallus jää kokonaan rekisteröitymättä ja jos nappia painaa reunasta se ei välttämättä ota ollenkaan vaikka sitä survoisi kuinka. Itellä on kaksi ohjainta ja molemmissa sama ongelma. Ihan käsittämätöntä.

Juu, samaa paskaa se on kaikissa Xbox-padeissa. Elite-ohjaimella ei onneksi tarvitse hirveästi face buttoneihin koskea, mutta silläkin on ko. ongelma olkapäänapeilla.  :lol: Olisi mielenkiintoista tietää, mihin ne tuotekehitysrahat ovat oikein menneet.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3899 : 01.08.2021 19:41 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Kesän viimeisiä päiviä tuhlannut Skyward Swordin parissa Switchillä. Onhan tämä nyt ihan suunnatonta rapaa. Oikeastaan vielä surkeampia kuin muistelin Wii-ajoilta. Oli aika kullannut muistot, niin painajaisia kuin ne olivatkin. :lol:  Pelatessa tuntuu siltä, että Nintendon piti tehdä joku peli hyödyntämään kaikin keinoin Motion + -palikkaa Wiille. Tekivät ensin kasan pulmia pötköön ja iskivät lopuksi Zeldan nimen päälle ja vähän diipa daapaa tarinaa, jotta pelille saataisiin myyntejä.

Ensimmäiset 10 tuntia olivat varmaan kaameinta roskaa, mitä olen peleissä vuosiin kokenut. Kymmenessä tunnissa ehtii pelata jo jonkun oikeasti hyvän pelin läpi tai parikin pienempää, mutta mitäs tässä. Ensin skannaillaan metsässä vähän jotain elukoita, jotta päästään eteenpäin. Sitten vuoristossa skannaillaan avaimen paloja, jotta pääsee eteenpäin ja sen jälkeen tulee aavikko, joka piti pelata läpi pienissä paloissa läpi, koska peli alkoi horjuttamaan jo mielenterveyttä paskuudellaan. Jokainen 10 metrin eteneminen alueella on täynnä jotain roskaa. Upottavaa lentohiekkaa, pitää heitellä jatkuvasti pommeja reikiin hitaasti liikkuvalla kauko-ohjattavalla elukalla, samalla kun jotain random vihuja puskee päälle ja lopuksi yllätys, yllätys, skannailla lisää ja löytää vähän random vipuja, jotta saadaan hiukan vielä aikaa tuhlattua enemmän. Pulmat itsessään ovat äärimmäisen yksinkertaisia, mutta aikaavieviä ja joka välistä paistaa läpi, että tehty pelkästään aikoinaan motion gimmick-sonnan vuoksi.

Sitten kun on kahlannut kaiken tuon läpi, pääsee varsinaiseen temppeliin, jotka ovat tuttua Zelda laatua, mutta niistä ei enää jaksa nauttia, koska kaikki muu pelissä on pelkkää elämänhukkaa.  Peli olisi parempi jos luolastot olisi julkaistu erikseen pelattavina osioina ja kaikki muu poistettu. Muutenkin moni alueista näyttää ihan keskeneräiseltä, suorastaan häiritsevän rumalta. Sisätilat näyttävät ihan jees, mutta visuaalinen tyyli ulkoalueilla on jotenkin aivan kaameaa. Haaleat värisävyt, suttuinen vesivärifiltteri ja alueiden yleinen mielikuvitukseton teema saa Nintendo 64:n pelit näyttämään paljon paremmalta. Vähän aikaa sitten pelasin 3DS-emulaattorilla 1080p resolla Ocarina of Timen ja se on tähän verrattuna kuin Next gen -peli.





« Viimeksi muokattu: 01.08.2021 19:46 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Sivuja: 1 ... 125 126 127 128 129 [130] 131 132 133 134 135 ... 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines