Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 126 127 128 129 130 [131] 132 133 134 135 136 ... 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1188599 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3900 : 01.08.2021 23:13 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Skyward Sword on juuri niitä pelejä, jotka eivät todennäköisesti maistu sellaisille pelaajille, joita ärsyttää kaikenlainen niin sanottu "turha bullshit". Tuota samaa pelisuunnittelua on esimerkiksi Okamissa, jossa Issun kimittää muistaakseni ehkä jopa Fitä enemmän. Silti se peli onnistuu olemaan ainakin itselleni hyvin taianomainen kokemus, vaikka tiedostankin sen puutteet. Samaa voisi kai sanoa SS:stä.

Ainoat Zeldat, joista en ole erityisemmin nauttinut ovat Four Swords ja DS:n kaksikko. Spirit Tracksia kehutaan usein, mutta itselläni se kaatuu hieman siihen maailman epäkäytännöllisyyteen ja kaiken maailman mikrofoniin puhalteluun.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3901 : 05.08.2021 19:02 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Skyward-helvetti jatkuu.

Viimeksi tuli läpäistyä joku vesitemppeli ja täytyy sanoa, että kaikki sitä edeltävä oli ehkä huonointa pelisuunnittelua, mitä on tullut vuosiin nähtyä. Täysin aivotonta random-puuhastelua vailla mitään logiikkaa.

Ensin piti tappaa joku typerä imprisoned hirviö, joka nousi maan sisästä. Olen kuullut huhuja, että kyseinen monsteri pitää tappaa uudestaan vielä useamman kerran. Ei jäänyt oikein mitään selkeyttä, että mistä oli kyse, mutta tuo nyt vielä menetteli. Sen jälkeen piti etsiä jonkun random tuulimyllyn osa, joka oli  kadonnut. Tuulimyllyn osa piti etsiä skannailemalla samoja alueita kuten aiemmin, mutta jotta osan sai nostettua, piti mennä juttelemaan jonkun tyypin kanssa, joka rakensi robotteja. Mutta robotista puuttui osia, joten niitä piti käydä etsimässä ensin, jotta sen sai toimintakuntoon. Sitten sai nostettua robotin avulla tuulimyllyn osan ylös. Tuulimyllyä pyörittämällä maasta nousi joku random-peili, joka valaisi uuden saaren, jonne piti lentää oppimaan uusi harppulaulu. Ensinnäkään ei aavistukstakaan, että miksi jostain epämääräisestä kohdasta nousee joku valopeili, eikä enää tässä vaiheessa jaksa miettiäkään, mutta kun uusi laulu on opittu, piti lentää TAAS kerran sinne samaan hemmetin metsään etsimään skannerilla jotain täysin sattumanvaraista "pyhää" kohtaa. Piip piip piiip - juostiin muna ojossa pitkin pusikkoja samalla kun FI kommentoi että 95% todennäköisyydellä ollaan menossa oikeaan paikkaan. Ei jumalauta.

Lopulta keskeltä metsikköä löytyi oikea paikka. Joku täysin normaalilta näyttävä kohta, jonka yli tullut juostua lukemattomia kertoja. Skanneri piippailee siihen malliin, että otin harpun hanurista esiin ja töräytin soinnut taivaalle. Maahan ilmestyy joku hitlerin merkki ja Link siirtyy johonkin "spirit"-maailmaan, joka on itseasiassa vain värivariaatio samaisesta metsästä. Noh, nyt sieltä piti kerätä joku 15kpl jotain spirit-pökäleitä syystä tai toisesta. Sen jälkeen metsästä pitää vielä etsiä maasta joku kuu-symboli ja piirtää se edessä olevaan oveen, jotta viimein pääsee uudelle alueelle.

Noh, mitäpä uudella alueella on. Ei yhtään mitään, paitsi hahmo, joka kertoo, että pitää etsiä pyhää vettä ennen kuin pääsee eteenpäin. Ja mistä sitä kusenkatkuista lientä löytyykään? Ei muuta kuin skanneri käteen ja kuuntelemaan piip piip ääniä siitä samasta kirotusta metsästä, josta juuri pääsi eroon. :lol: Mutta ei siinä vielä kaikki. Jälkiä tovin seurattua huomaa, että peli ohjaa pelaajan takaisin pelin ekaan temppeliin ja paljastuu että pyhää vettä on ihan perinmäisessä bossihuoneessa, joka on läpäisty pelin alussa. Mutta ei siinäkään vielä kaikki! Sinne huoneeseen ei tietenkään pääse ihan suoraan juoksemaan, vaikka sen onkin läpäissyt aiemmin. Ei suinkaan. Yhtäkkiä maan alta nousee hahmo, joka sanoo että on lukinnut oven ja tiputtanut avaimen jonnekin maahan. Piti ihan oikeasti kaivella eri huoneiden maassa olevia reikiä, kunnes avain löytyi. En tiedä, että itkettikö vai naurattiko enemmän tässä vaiheessa. Nämä touhut saa MMO-pelien geneeriset tehtävätkin kalpenemaan.  Jos tulivuorella ja aavikolla joutuu tekemään uusiksi samalla tavalla gimmick-paskaa kuin mitä metsässä, niin pelin läpäisyn jälkeen isken kasetin kirveellä keskeltä poikki, tulostan pelintekijöiden kuvat netistä ja paskannan niiden päälle suorassa lähetyksessä.

Wiimoten poistaminen ei pelasta peliä, eikä peli ole vain huono Zeldaksi. Taitaa olla huonoin ostamani peli vuosiin. Jos peli olisi julkaistu mille tahansa muulle alustalle ilman Zelda-nimeä, niin kukaan ei olisi varmaan kuullutkaan koko pelistä. Nyt aina löytyy Nintendo-faneja, jotka ostavat kuuluisalla nimellä ratsastavan pelisarjan osan. Itsekin siihen syypää. Pakko pakko pelata läpi, koska ainoa Zelda, joka pelaamatta.

Skyward tarinoideni osa 3.0 - tulossa pian.


« Viimeksi muokattu: 05.08.2021 19:08 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3902 : 05.08.2021 21:36 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili Eikö kannattaisi pelata jotain toista peliä mikä on enemmän itselle mieleen.  :rollaus:
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3903 : 05.08.2021 22:16 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Ennustan, että nämä tulevat nostamaan verenpaineita:
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3904 : 06.08.2021 10:26 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Mario Golf: Super Rush sai aamuyöllä aika mehevän päivityksen: Ranked-moodi, jossa eteneminen antaa joka kuukausi palkinnon, uusi hahmo (Toadette) ja yksi uusi 18 reiän ratakokonaisuus (New Donk City).

Hankin tämän pelin pääasiassa lokaalia moninpeliä varten, enkä ole pettynyt. Tässä on yhtä rautaisat pelimekaniikat kuin Mario Tennis Acesissa, ja syvyyttä riittää. Ja peli on tietenkin aivan huippuhauska, tavalla millä Nintendo-moninpeli voi parhaimmillaan olla. Peli oli vain sisältököyhä julkaisussa, mutta onneksi päivityksiä on luvassa lisää. Ranked antaa myös syyn pelata peliä lokaalin moninpelin ulkopuolellakin.

Nintendo-urheilut ovat kyllä Switch-aikakaudella olleet kultaa. Camelot on kovassa lyönnissä!


« Viimeksi muokattu: 06.08.2021 10:33 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3905 : 06.08.2021 12:43 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Meitsi on pelannut sellaisia mestariteoksia kuin disaster report 4 ja deadly premonition.

Disaster reportin demoa tuli kokeiltua ja tykkäsin siitä todella paljon ja yhden arvostelun katsottuani päätin ostaa kun peli oli tarjouksessa 30e psn storessa.
Pelihän alkaa hahmon saapuessa bussilla kaupunkiin kun maanjäristys iskee ja seuraavaksi ollaankin ryömimässä bussista pihalle ja varotaan päälle kaatuvia liikennemerkkejä ja taloja.
Kaikki on tietenkin skriptattu, mutta ekalla kerralla on mahdotonta tietää tärinän alkaessa, että meneekö se vaan ohi vai tuleeko vieressä oleva rakennus niskaan.
Vaikka kaikki on aluksi kohtuu maanläheistä ja sun pitää löytää esim kolme kadoksissa olevaa oppilasta niin aika pian homma muuttuu aika erilaiseksi.
Esimerkiks yhdellä alueella joudutaan etsimään pyromaania ja seuraavaksi oletkin värväämässä porukkaa johonkin hämärään kulttiin.
Peli ei missään vaiheessa ota itseään vakavasti ja tämä on selvää alusta asti kun voit vaikka myydä laastari paketin helvetin kovaan hintaan väittämällä niiden olevan jotenkin ihmeellisiä ja yhden tehtävän lopussa voit valita palkkioksi vaikka pelin nimen muuttamisen.

Peli näyttää joltain ps3 peliltä ja sellaisena sen kehitys alkoikin ja ohjaus sekä mekaniikat on hieman tönkköjä paikoitellen, mutta mua nuo asiat ei haitanneet yhtään ja tämä onkin omalla "tämän vuoden aikana pelatut parhaat pelit" listalla top kolmosessa ja tämä tuli pelattua heti uudestaan läpi.
Switch versiota en suosittele sillä se tuntuu rullaavaan enintään 20fps ja yksi alue joka nykii aika pahasti jopa ps4 prolla, on switchilla melkein kirjaimellinen diashow.

Koska tuota on lähinnä haukuttu ja mun mielestä se oli helvetin hyvä niin aloin miettimään jos sama pätisi myös deadly premonitionin kohdalla ja niinhän siinä kävi.
Mun on todella vaikeaa käsittää miksi peli on saanut niin paljon haukkuja ja joku ign antoi aikoinaan 2/10 jonka pitäisi tarkoittaa jo täysin rikkinäistä peliä.
Tarina ja hahmot on helvetin hyviä ja oikeasti ainoat viat jota keksin on grafiikat jotka on kieltämättä aika paskat. Open world osiot näyttää joltain aikaiselta ps2 peliltä, mutta sisätilat on jo ihan ok.
Myös animaatiot on todella kankeita ja autojen ajettavuus on mitä on eli switchilla pirun herkkiä ja ps3:lla melkein kaikki autot sitten taas aliohjaa aivan helvetisti.
Lisäksi tämä oli jo julkaisussa silloin 2010 vuonna 20$ halpis julkaisu ja sen mukaan tätä myös pitäisi tarkastella.

Itsehän ostin tämän ensin switchille ja se perustuu directors cut versioon jossa on jo vapaa kamera kun taas orkkis xbox 360 versiossa tuota ei ollut vaan se kääntyy hahmon mukana kuten vaikka re4:ssa ja muutenkin hahmon ohjaus ilmeisesti oli myös re4 tyylinen.
Directors cut:ssa ohjaus sitten taas toimii kuten missä tahansa third person pelissä nykyään, mutta tähdätessä ei voi vieläkään liikkua.
Switchilla open world osiot tuntuu rullaavan jossain 20fps tuntumassa ja autolla ajaessa se tippuu vieläkin alemmas jos ruudulla on rakennuksia, mutta sisätiloissa se sitten onkin likemmäs 60fps.
Ps3 versio ei tunnu koskaan yltävän edes tasaiseen 30fps lukemaan ja välillä se ihan oikeasti pysähtelee n.puolen sekunnin ajaksi ihan jatkuvasti.
Itse jo ajattelin, että eihän tuo voi olla oikeasti tuollainen ja mun vanha plese on vaan hajoamassa, mutta kyllä se pelin vika on.
Lisäksi tuo tuntuu vaihtelevan sen mukaan mikä chapter on menossa sillä välillä saa pelata vaikka 30 minsaa ilman pysähtelyä ja jossain toisessa chapterissa se tekee tuota 20s välein.
Lisäksi pleikkarin audio miksaus on ihan perseellään sillä dialogin voimakkuus vaihtelee jatkuvasti ja välillä siinä on joku outo kaiku efekti. Switchin ainoa ongelma oli liian kovat musiikit joten kun ne tiputti puoleen niin kaikki oli ok.
Teknisesti paras versio on se xbox 360 versio joka jo sillä oli enimmäkseen tasainen 30fps ja nyt sitä voi pelata myös xbox onella taaksepäin yhteensopivuuden kautta joten se on täysin lukittu 30fps.
Peli ei siis ole ollut ennen paskaa pleikkari porttausta jatkuvasti nykivä ja pätkivä vaikka nykyään kaikki siinä luulossa onkin.

Tämä tuli pelattua 100% läpi ja sen jälkeen kaivoin pleikkarin esille ja ostin tämän myös sille, koska switchille ei saa bonus asuja ja mun oli ihan pakko saada cat girl asu Emilylle ja pian sekin on 100% läpi.
Myös deadly premonition 2 tuli heitettyä alkuviikosta tilaukseen coolshopista kun se maksoi 30e.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3906 : 06.08.2021 20:22 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili Deadly Premonition on vissiin se Lowkey Twin Peaks: The Game? Käsittääkseni kyllä erittäin rakastettu oman yleisönsä parissa, mutta taitaa olla sen verran erikoinen ja monilta osin vinoutuneilla visuaaleilla varustettu kokonaisuus, että tavan kriitikko ei pääse sisään.

Omissa aiheissa. Samalla kun Scarf rännäsi puolivahingossa Apexia suoraan suoneen ja laittoi taas elämänsä tauolle, itse ajauduin katsomaan tämän SmallAnt-videon Hollow Knightista ja kohtasin välittömästi aivan älyttömän ikävän Hallownestin maisemiin. Viimeisen päälle kova peluri kun kohtaa yhden kovimmista peleistä, niin ai ettien että. Käy taas välittömästi ilmi tuo HK:n pelisuunnittelun upeus: normikansaa johdatellaan lempeästi about oikeisiin suuntiin lainkaan kädestä pitämättä tai ilman tarvetta näkymättömille seinille, mutta jos pokkaa ja pelisilmää on, käytännössä minne vaan pääsee ja ihan endgame-kontenttiakin voi testailla skillivalikon huutaessa tyhjyyttään ja miekan ollessa edelleen mallia "mummolta peritty". "That was a late game boss? Should I try to beat him anyways, though? I think that would be funny." Frigging chef's kiss, miten hienoa.

Noh, yksi asia johti toiseen ja nyt on taas useampi tunti seulottu Hollow Knightin nurkkia pitkän tauon jälkeen, ja kylläpä maistuu edelleen. Alla jotain fiilistelyä, varuiksi jemmattuna, vaikka pelin rakenteen takia on tietty ihan mahdotonta sanoa, että mikä yksityiskohta olisi kellekin "spoileri". Jos on about perusstoorin läpäissyt ja/tai ei väkisin halua pelata peliä 116% läpi ilman ainuttakaan ulkopuolelta tulevaa tiedonmurusta, pitäisi olla turvallista luettavaa.

Spoileri (osoita katsoaksesi)
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3907 : 07.08.2021 18:14 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Napsaisin äsken 3D All-Starsin Super Mario Galaxyssä tähden numero 120 ja samalla unlockasin yhden parhaimmista post game -anneista maailmanhistoriassa. (Pahoittelut, sekoitin SMG:n ja SMG2:n post gamet. Mielipiteeni tässä asiassa koskee kakkos-Galaxyä, eikä ykköstä).

SMG ei ole ikääntynyt päivääkään sitten Wii-aikojen. Vaikka arvostankin SMG2:n hivenen korkeammalle kokonaisuutena, on SMG 1 silti helvetin kova peli, jonka ajattomuus tulee lähelle Marion parhaita 2D-pelejä. Kenttäsuunittelu on villiä, tiukasti suunniteltua ja soljuu eteenpäin virheettömästi. Peli tuntuu Switchin Pro-ohjaimella palalta taivasta.

Nintendo on selvästi suunnitellut pelin pieniin annoksiin, sen kertoo kenttädesign, jossa ei tarvitse haahuilla. Hiekkalaatikko-Mariolla on omat etunsa, mutta näin tiukkaan suunnitteluun ne kokomaisuutena harvoin pääsevät. Tai ehkä pitäisi sanoa, että niiden design on erilaista, muttei välttämättä huonompaa. Makuasia. Ja tämä tulee pelaajalta, joka rankkaa Mario Odysseyn molempien SMG-pelien edelle.

Nintendohan tavallaan antoi Odysseyssä myös lyhyisiin pelihetkiin paljon löydettävää, kun se tunki maailman täyteen kuita, mutta samalla näistä tarunhohtoisista ja addiktiota herättävistä objekteista katosi hieman taikaa. Niistä tuli hieman liian yleisiä ja helposti saatavia.

SMG:n ideologiaa sovellettiin myös TK:n suosikkipeli Skyward Swordissa, jossa sen ympäristöihin siijoiteltiin pieniä puzzleja jokaisen kulman taakse, ja vielä loppupuolellakin nakattiin twistejä kehiin tutuista jutuista. Yleensä puolen tunninkin sessiossa saa jotain palkitsevaa aikaiseksi, mikä monesti voittaa täyteen ahdetussa open worldsissa haahuilun. Yleinen mielipide onkin, että Skyward ja SMG ovat pitäneet nykypäivänä hyvin pintansa ja jopa nostaneet arvoaan – Wiistä voi olla montaa mieltä, mutta sen upeimmat pelit ovat totutun briljanttia Nintendoa.

Enkä kyllä voi olla mainitsematta Galaxyn soundtrackia. Mario-peli ei ole koskaan ennen kuulostanut näin eeppiseltä. Nostalgiset teematkin ampuvat napakympit, sillä SMB 3:n erästä tunnetuinta biisiä varioimalla ei voi mennä metsään.


« Viimeksi muokattu: 07.08.2021 18:36 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3908 : 14.08.2021 12:54 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW En odottanut tätä pelin saaman ristiriitaisen palautteen perusteella, mutta viiden ensimmäisen kentän jälkeen DOOM Eternal tuntuu jopa paremmalta kuin DOOM 2016!

Ensinnäkin, diggaan kovasti siitä, että taisteluissa on ammuspulan vuoksi hienoinen puzzle-elementti. Samalla tavalla kuin BotW pakotti rikkoutuvine aseineen käyttämään kaikkea hyväksi mitä Linkin ympäriltä löytyi, laittaa Eternal pelaajan käyttämään säännöllisesti koko arsenaaliaan. Näin peli ei mene pelkällä yhdellä aseella räiskyttelyksi. Kaikki eivät tästä ilmiselvästi pidä, mutta minulle suunnitteluratkaisu osuu ja uppoaa.

Pelin kontrollit ovat myös maagisen hyvät, etenkin sen jälkeen kun unlockasin hahmolle lisää ketteryyttä ilmassa (otin tämän omaa tyhmyyttäni vasta kolmantena päivityksenä Doomguyn pukuun). Taistelusta tulee vieläkin nätimpää väkivaltabalettia kuin aiemmassa osassa, ja se on paljon sanottu se. PB on myös toimittanut Switch-pelaajille aivan erinomaisen gyro-toiminnallisuuden, jonka ansiosta voin säätää analogitatit äärimmäisen reagoiviksi gyron toimiessa tähtäyksen hienosäätäjänä. Päivitin heti ensitöikseni Heavy Cannoniin Precision Boltin ja snaippasin pikaisesti 75 pääosumaa, jotta sain akvitoitua tähän tehokkaimman toiminnallisuuden, eli räjähdyksen, joka tapahtuu aina pääosuman ampumisen jälkeen – ja tämä kaikki tietenkin ilman minkäänlaista aim assistia. Mahtavaa!

Gyro on "suoraan paketista otettuna" paras, minkä PB on koskaan duunannut. Apexiin voi saada paremmin itseä miellyttävän gyron, mutta se vaatii enemmän säätämistä ja kokeilua. Ymmärrettävää, koska pelit ovat luonteeltaan hyvin erilaisia.

DOOM 2016 ei ollut ympäristöiltään kovin vaihteleva, Eternal taas korjaa tämän kokonaan. Vastaan on tullut niin lihasta valettuja luolia, synkkiä palvontahuoneita, lumisia maisemia ja vehreitä vuoristoja. Tämä on teknisesti yksi vaikuttavampia NS-pelejä koskaan ja tulee olemaan yksi ensimmäisistä, jotka käynnistän OLED Switchillä. Tämä on vielä vaikuttavampaa siksi, että peli on käytännössä lukittu kolmeenkymmeneen ruutuun sekunnissa (tämän vahvistaa myös DF). Käännös myöhästyi roimasti, mutta onneksi lopputulos on loistava porttaus.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3909 : 19.08.2021 02:41 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Tulipa tehtyä elämäni ensimmäinen rahanpalautus Steamissä.  :lol:

Pelinä siis oli Zool Redimensioned, joka siis oli Amigalla kova juttu aikanaan. Remake on muuten ihan pelattava, semmoista 6 tai 7/10 -osastoa, mutta pelattavaa oli sen tunnin edestä senkin jälkeen, kun kolusi kaiken joka kentästä ja pelasi vaikeammalla asetuksella ilman tuplahyppyjä ynnä muita helpotuksia.  Kuolemia tuli vasta vikassa maailmassa, jossa peli mulkuttaa piikeillä suoraan, mutta vika pomo taisi myös mennä ykkösellä. :lol:


« Viimeksi muokattu: 19.08.2021 14:25 kirjoittanut Fraeon »
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3910 : 20.08.2021 07:57 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Jättiyllätyksenä remasteroitu Quake pudotettiin eilen illalla kaikille alustoille. Ostin pelin 10 euron hintaan luonnollisesti myös Switchille, vaikka se Gamepassistakin löytyy.

Ja voi pojat, mikä porttaus tämä onkaan! Vaikka en ole koskaan mikään PC-kaveri ollutkaan, niin kyllä minäkin aikoinani tätä tuhnu-PC:llä pelasin 640x480-moodissa, ja kokemus on siksi hieman nostalginen. Konsoliporttauksia en kuitenkaan koskaan juuri pelannut.

Ensinnäkin, NS- ja PS-versioista löytyy gyro-tähtäys, ja se on toteutettu tuttuun Nightdive-tyyliin laadukkaasti (sama lafka oli vastuussa myös mainioista Turok- ja DOOM 64 -käännöksistä). Graafisia yksityiskohtia voi säätää päälle ja pois ja FOV taipuu aina asetukseen 125. Tämä mahdollistaa sen, että Switch-versiota voi pelata yksinpelillä aika lailla FOV tapissa ja kaikki herkut kaakossa 60 fps:n ruudunpäivityksellä, mutta neljän pelaajan moninpelillä graafista loistoa voi tiputtaa, jolloin päästään silmämääräisesti aikalailla kuuteenkymppiin myös. Jokainen split screen -räiskijä voi myös säätää herkkyydet ja kontrollit mieluisikseen ilman, että kaikki joutuvat pelaamaan samoilla säädöillä. Aivan hemmetin jees.

Ja tämä tuo Switchille sitä kunnon 3D:nä toteutettua jaetun ruudun räiskintämäiskettä, mitä olen kaivannut jo vuosia. En voi kuin hurmostella ajatuksella, että Quake II ja III ovat myös tekeillä nykylaitteille yhtä laadukkaasti (PC Gamepassiin ne jo tuotiinkin).

Ja ovatpa laittaneet samaan pakettiin myös Quake 64:n, eli hinta/laatu-suhde on tässä paketissa todellakin kohdallaan. Kerrassaan hekumallinen porttaus!



« Viimeksi muokattu: 20.08.2021 11:35 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3911 : 27.08.2021 12:16 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Monsu Hunter Stories 2:n pääjuoni pamahti eilen läpi, ja siihen meni rauhallisella tahdilla pelattuna n. 40 tuntia. Oikein mukava JRPG, jossa kukkii juuri sellainen kevyt huumorin kukka, joka tekee pelin tunnelmasta ja maailmasta hyvin kevyitä ja helposti sulavia. Sen ääreen oli helppoa sukeltaa iltaisin tunniksi ja kokea miellyttävää seikkailua värikkäässä, Ghibli-tyylisessä maailmassa. Mitään uutta ei yritetä, mutta perusasiat tehdään hyvin. Ja se riittää tässä genressä pitkälle.

Suorituskyky Switchillä on vähän mitä sattuu, sillä Capcom antaa pelin rullata lukitsemattomalla ruudunpäivityksellä. Ahtaissa tiloissa (kuten hahmon kotona) MHS 2 rullaa kuudellakympillä, kun taas sen avoimimmilla alueilla liikutaan ajoittain silminnähden kympin, viidentoista freimin tuntumassa. Ei takkuisuus roolipeliä pilaa, mutta hyvin optimoidun Risen jälkeen odotin vähän parempaa suoritusta tällä osa-alueella.


Quakeakin on tullut pelattua nyt enemmän, tarkalleen ottaen varsinaisen kampanjan viimeiseen "maailmaan", ja onhan se aivan helvetin hyvä käännös. Monet tosin tuntuvat haukkuvan konsolikontrolleja täysin kelvottomiksi, mutta ainakaan Switchillä en ole niistä löytänyt juurikaan valittamista. Laitoin herkkyydet sekä tikuista että gyrosta maksimiin ja homma skulaa komeasti. Sapiskaa tosin siitä, että handheld-moodissa gyro-tähtäystä tulisi voida säätää vieläkin herkemmäksi, sillä nykyinen maksimi tuntuu selvästi parhaimmalta ohjaimen kanssa.

Katsotaan josko sitä pääsisi tulevana viikonloppuna iskemään yhteen nelinpelillä jaetulla ruudulla. Odotukset ovat korkealla ja fiilis lapsenomaisen innostunut; parhaimmillaan tämä voi olla jotakin todella huikeaa!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3912 : 30.08.2021 09:50 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Nyt läpäistyäni Doom Eternalin Nintendo Switchillä voin sanoa sen olevan heittämällä vaikuttavin NS-portti, mitä toistaiseksi on tehty. En vain ymmärrä, miten peli voi pysyä vakaasti omassa fps targetissaan lopputaistelussa, missä pelaajan niskaan rysäytetään taivas, tuhat demonia ja kerrostalon kokoinen päävihu. Tämä on optimoinnin mestarinäyte. Pelin aikana ruudunpäivitys notkahteli vain muutamaan otteeseen, samoissa paikoissa, missä peli nytkähtelee myös tehokkaammilla laitteilla. Tämä on kuitenkin aika pieni kauneusvirhe ottaen huomioon miten hyvin peli rullaa 98% ajasta.

Rakastan tätä versiota pelistä. On todella sääli, jos jatkossa DOOM tuodaan vain Xboxille. Ymmärrän sen, mutta näiden porttien jälkeen jäisin todella kaipaamaan ID Softwaren Nintendo-versioita. Näissä vain on sellaista taikaa, mitä haluaa kokea ja minkä pariin palata säännöllisesti.

Jään odottamaan 6.66-päivitystä ja sopivaa hetkeä, kun nappaan DLC:t alennuksesta. Ja toki palaan kenttiin handheld-moodissa etsimään salaisuuksia ja kätkettyjä haasteita, jotka ensimmäisellä kerralla missasin sekä uskaltautumaan joissain vaiheessa Master-leveleille. Ja jos todella haluaa laittaa homman överiksi, voi kytkeä huijauskoodit päälle ja pitää kunnolla hauskaa. Ihanaista old school -pelisuunnittelua!



« Viimeksi muokattu: 30.08.2021 10:48 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3913 : 31.08.2021 14:46 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Ei helvettiläinen sentään! :o Pelailin ensimmäisen Resident Evilin remakea Xboxilla Auto HDR päällä.

Aiemmin jo sanoinkin, että tuo HDR-implementaatio on mielestäni pelissä onnistunut, mutta tällä kertaa säädin pelivalikoista brightnessin 50:stä 35:een prosenttiin  (alemmas ei pääse), ja LG CX -töllön valikoista "Fine Tune Dark Areas" -asetuksen -10:iin. Pistin myös pelin laajakuvamoden käyttöön. Odotin, että tuo laajakuvamode on jotain FOX:illa pyörivien Simpsons-uusintojen kaltaista kuvanraiskausta, jossa 4:3 -> 16:9 -käännös näyttää kamalalta, mutta tämähän on aivan mainiosti toteutettu! Kamera ikään kuin "leijailee" hahmon mukana, mikä luo kuvaan dynaamisuutta - ja jotain unenomaista David Lynch -fiilistä, sillä leijailevasta kamerasta tuli ensimmäisenä mieleen yksi Mulholland Drive -elokuvan parhaimmista kohtauksista.

Niin ja tosiaan, se Auto HDR + OLED:in mustat mustat. Peli näyttää yksinkertaisesti aivan järisyttävän hyvältä! Lamput, kynttilät ja salamanvälähdykset hohkavat tuhannen nitsin voimalla (no ei OLED:issani ihan noin moneen nitsiin taideta päästä...) samalla kun ympärillä tanssahtelevat varjot ovat mustat kuin kuuton keskiyön taivas. Auto HDR boostaa myös staattisissa taustoissa olevia valon heijastumia upeasti. Lisan mökiltä Spencereiden kartanoon kävely metsätietä pitkin on yksi järisyttävimmistä pelikokemuksista, joita olen audiovisuaalisesti kokenut.

Peli tippui omasta TOP10:stä jonnekin 20 vuoden matkalla, mutta taidan noukkia sen takaisin kelkkaan tämän läpipeluukerran jälkeen. Aivan mieletön peli.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3914 : 31.08.2021 19:31 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Tuli elokuun alussa hetken mielijohteesta hommattua PS5, kun satuin olemaan oikeaan aikaan liikkeellä. Olin laittanut (kakkos)sähköpostini ps5suomessa.comiin ja eräänä päivänä kilahti viesti, että nyt saisi Prismasta levyasemallista konsolia. Tuo saitti siis skannaa verkkokauppojen varastosaldoja. Tilaus sisään ja seuraavana päivänä oli konsoli pakettiautomaatissa. Pisteet Prismalle erittäin nopeasta toiminnasta! Piti ostaa konsolista digimalli, mutta mennään nyt tuolla.

Laitetaan lyhyet ensimietteet konsolista. Helvetin iso, ei yhtä hiljainen kuin Series X:ni, mutta siis käytännössä lähes äänetön. Konsolin UI näyttää modernilta ja toimii sulavasti. Vähän pitää jotain asetuksia jne hakea, mutta kyllä tuon kanssa elää. Tottumiskysymys varmaan. Store on saumaton osa UI:ta, eikä lagaa yhtään. Ohjain on todella laadukas ja jämäkän oloinen. Näppäinten painaminen ei juurikaan tuota ääntä. Xboxilla kaikki kliksuu ja naksuu, etenkin D-pad. Akunkesto kuitenkin ihan hirveä. Kyllähän tuolla yhden pidemmän pelisession pelaa, mutta aina pitää muistaa ladata, ja akun kunto tulee varmasti jossain vaiheessa ongelmaksi.

Tässä on nyt muutama vuosi menty ilman pleikkaria, joten backlogiakin oli. Aloittelin kuitenkin ensin konsolin mukana tulevalla Astro's Playroomilla. Hauska aikamatka pleikkarin historiaan ja samalla esitellään konsolin toimintoja, lähinnä ohjainta. Ja sen se tekee hienosti. Hyvin kyllä lähti mielikuvitus laukkaamaan, mitä kaikkea tuolla voikaan saada aikaan. 3,5/5. Tuli platinoitua.

Ratchet & Clank (PS4) jäi joskus kesken. Pilvestä löytyi vielä tallennus, mutta päätin aloittaa alusta. Edelleen tosi nätti ja pyörii nykyään myös 60 fps. Maailma tosin on hyvin staattinen. Juuri mikään ei reagoi mihinkään, mutta väliäkös tuolla. Pelinä ihan ok, 3/5. Tämäkin tuli platinoitua.

Horizon Zero Dawnin Frozen Wilds -lisäri oli jäänyt pelaamatta. Emopelin arvosana oli omissa muistikuvissa 4,5/5. Tämä lisäri ei nyt oikein iskenyt. Pelasin vain pari viikkoa ennen kuin tuo 60fps -patchi tuli, joten ruudunpäivitys varmaan osaltaan vaikutti kokemukseen. En myöskään jotenkin nauttinut pelaamisesta samalla tavalla, kuin muistin nauttineeni pääpelistä. Tarinallisesti ei jäänyt sellainen olo, että olisin jänyt jostain paitsi, vaikka olisin jättänyt pelaamatta. Vaikea sanoa, antaisinko 3,5 vai 4/5. Odotukset jatko-osaa kohtaan ehkä jopa hieman laimenivat tämän kokemuksen myötä.

God of War. Takana about 20 tuntia, mutta huhheijaa! Aiemmat olivat ihan ok, ei ihan mun juttu, mutta pelasihan ne kerran läpi. Tämä uusi tyyli on iskenyt ihan kympillä. Hahmo- ja maailmasuunnittelu todella onnistunutta. Taistelumekaniikat toimivat ja peli rytmittyy todella nätisti. Todella vaikea laskea ohjainta, sillä koko ajan tekee mieli seikkailla ja tutkia lisää, tai ihan edetä stoorissa. Näyttää helvetin hyvältä edelleen, ja pyörii 60 fps. Miinusta surkeasti suunnitellusta haarniska- ja varustesäätämisestä. Liikaa aikaa menee valikoissa säätämiseen ja kikkailuun. Peruspeli menee varmaan kevyellä säädöllä, mutta vaikeampia vapaaehtoisia bosseja varten pitänee jo ihan miettiä varusteita. 4,5/5.


« Viimeksi muokattu: 31.08.2021 19:43 kirjoittanut Kabanossi »
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3915 : 02.09.2021 08:07 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tomb Raider (2013) Definite Edtionia takana reilut viisi tuntia.

Ensimmäinen ajatus oli se, että hemmetti, onpa peli upea audiovisuaalisesti. Pelissä saa seikkailla pimeissä loukoissa, joita valaisee soihdunlepatus, samalla kun tuulenpuuskat täyttävät monikanavaäänillä koko huoneen. Aseiden äänet paukkuvat komeasti, rankkasade piiskaa kallioita ja salaman välähdys maalaa maailmasta sekunniksi kirkkaan.

Haulikko kyllä tärisyttää koko huonetta, mutta eikös shown varastakin jouskari. Luoja sentään, olen aina rakastanut näitä aseita peleissä. Miljoona kiitosta sille, kuka suunnitteli Apexiin supertyydyttävän Bowcekin, ja kumarrus sille, joka loihti nämä makeat jouskari-mekaniikat tähän peliin. On aina yhtä tyydyttävää piileskellä varjoissa hiljaisena tappajana ja napsia vihut kumoon nuolten suhahduksilla yksi toisensa jälkeen. Välillä tosin pelaaja pakotetaan keskelle kovaa tulitaistoa, tavalla, josta ei voi selvitä hiippailulla, ja sekin on komeaa nähtävää ja kuultavaa. Lara tykittää konsulla jengiä hiljaiseksi ja vihut huutavat kauhuissaan piiloistaan "Hemmetti! Hän tuhoaa meidät!". Ei siinä voi kuin hymistellä.

Ja Larasta puheenollen; miten hemmetissä hahmo onnistuu olemaan miljoona kertaa kiinnostavampi pelin ensituntien aikana kuin eräs Nathan Drake NELJÄN KOKONAISEN PELIN jälkeen. No, Laralla on toki historia takanaan, ja sen voi kytkeä tähän reboot-hahmoon, se lienee yksi selitys. Mutta ehkä sekin vaikuttaa, että Drake tuntuu kylmäveriseltä murhaajalta, joka lahtaamisen lomassa latelee one-linereitaan, kun taas Lara on ainakin tässä ensimmäisessä pelissä joutunut tahtomattaan kovaan paikkaan ja tekee vain kaiken sen, minkä selviytyminen edellyttää. Low key masokisti-simppinä diggaan näitä kovapintaisia naishahmoja, joille ei kettuilla tai muuten tulee kuonoon!

Tuntuu myös siltä, että pelin alueisiin on laitettu juuri oikea määrä vapaaehtoista tutkittavaa. Nämä niin sanotut "kätketyt hautakammiot" on kätketty niin hyvin, että ne on laitettu viisi metriä pääjuonen kulkureitin ulkopuolelle, samalla kun ruutuun ponnahtaa "HIDDEN TOMB NEARBY!". Eli niiden löytäminen ei palkitse, mutta läpikäyminen kyllä. Kivaa vaihtelua pääjuonen pelaamiselle. Uskon, että saatan palata taaksepäin etsimään pelistä kaikki itemit, varsinkin kun saan perkin, joka saa ne näkymään kartalla.

Siitä on niin paljon aikaa, kun olen viimeksi pelannut tällaista suuren budjetin elokuvamaista rymistelyä, ja kenties siksikin nautin tästä pelistä tällä hetkellä suuresti.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3916 : 03.09.2021 08:14 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Unchartedithan ottaa tyylinsä Hollywoodin toimintaelokuvista. Niissähän lahdataan huumorin keinoin ihmisiä aika sokkona. Ja mitä lähemmäs 80-lukua mennään, sitä räikeämpää se on. Uncharted menee jonnekkin välimaastoon. Tomb Raider tuntui paljon vakavammalta teokselta. Tosin pelasin sitä vain muutaman tunnin ennen kuin jäi kesken. En muista mikä siinä oli, mutta ei sitä jaksanut. Unchartedit olen menny kaikki läpi.

Palasin eilen Mass Effectin pariin PS5:llä kesätauon jälkeen. Ja tuntuihan tervaiselta. Vähän joka suunnalta. Eteneminen on hidasta, juttelua helvetisti, varustekikkailu loputonta ilman että siitä saa mitään kiksejä. Saa nähdä kuinka tähän palaa. Pitäisi saada jostain fiilistä vähän mukaan, niin ehkä tuota jaksaisi pelata. Nyt poltteli PSN:ään tullut Hades tai FF7Remake Intergrade ja PC:llä Gear5, Octopath (edelleen kesken :lol: ) ja Bravely Default 2:kin tuli jakoon,... Varsinkin tuo varusteiden kanssa kikkailu tuntuu jotenkin rasittavan... merkityksettömältä. Tiedän että siitä on hyötyä ja se parantaa hahmoa mutta en näe tai "tunne" sitä. Joten fiilis uudesta varusteesta jää vähintäänkin puolitiehen. Ja hahmojen silmät alkaa olemaan jo vähän häiritsevät... Niin haluaisin pitää pelistä ja juoni kiinnostaa, mutta saa nähdä kuinka pitkälle se enää kantaa.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3917 : 04.09.2021 07:15 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Unchartedin korkealentoisuus pistää kyllä aina huvittamaan, kun tietää, että saman studion toinen jättimenestyssarja on täysi vastakohta sille melkein joka suhteessa ja pistää pelaajan kiemurtelemaan penkissään tiukkaakin tiukempien moraalisten kysymysten edessä. :lol: Ovat kirjaimellisesti kuin yö ja päivä; toisessa paistaa lähes koko ajan aurinko ja tykki laulaa iloisesti, toisessa taas pulahdetaan koko ajan sakeampiin vesiin sekä koetaan suorastaan epämiellyttäviä hetkiä vastustajan koristessa tai anellessa armoa. No, samaan synkkyyteen ovat kyllä myös elokuvat ja televisiosarjat menneet. Realismi on erittäin jees ja on hienoa, että tällaisia vaikeita aiheita uskalletaan käsitellä videopeleissäkin eikä vain esimerkiksi kirjoissa. Mutta joskus on myös kiva istua aloilleen ja pelata ihan vain jotakin lennokasta mättöä.

« Viimeksi muokattu: 05.09.2021 07:58 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3918 : 04.09.2021 11:58 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tropico 5 (PS4) tuli hakattua läpi. Kirjaimellisesti hakattua. Peliä pelataan japsiropemaisesti X-nappia hakaten. Peli nimittäin kertoo jatkuvalla syötöllä mitä pitää rakentaa, jotta pääsee seuraavaan tavoitteeseen. Ainoa strateginen elementti tulee siitä, ettei noudata aivan kaikkia pelin antamia päämääriä ja osaa asetella sotilaalliset rakennukset rantaan vastaanottamaan jatkuvalla syötöllä hyökkäävät vihut. Ei sillä etteikö peli olisi ollut ihan viihdyttävä. Kevyttä hupia, kun pelasi tehtävän silloin tällöin, mutta mikä siinä on että nykypeleissä pitää kädestä pitäen kertoa kaikki mitä tehdä?

Tropico 6 (PC, Xbox Game Pass)

Onneksi kehittäjät lukee aktiivisesti lautaa. Kutonen on nimittäin kuin peilikuva vitosen vaikeusasteesta. Haastetta riittää ja monia tehtäviä on tullut yritettyä 10-20 kertaa ennen kuin läpimeno on onnistunut. Palkitsevaa ja addiktoivaa kun ei heti onnistu. Tarinaan taas ei ole panostettu niin paljon, mikä on harmi, sillä Tropicojen suola on ollut myös diktaattoreiden ja alamaisten läpänheitto. Paradoxin hyvin raskaiden strategioiden jälkeen Tropico tuntuu 6 raikkaalta, ei tarvitse mikromanageerata yhtä paljon ja voi keskittyä vain suuriin linjoihin, mutta samaan tapaan yksi pullonkaula saaren kehityksessä tappaa koko oman strategian. Kassavirran, infran ja tuotantoketjujen viilaajille Tropico on hyvin viihdyttävä peli.

Game Pass Ultimaten kokeiluhinta 1$, joten jutkut ja muut penninvenyttäjät kannattaa ensin ottaa Game Pass ja sitten Game Pass Ultimate, kuukausiksi edullista hupia muutamalla dollarilla.
You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3919 : 04.09.2021 21:05 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Quake

Pitihän sitä "remasteria" testata hetki kunnes tuli palattua Quakespasmin pariin moottorin osalta. Ei hirveästi mitään tyhjentävää osaa sanoa kun on tullut peli pelattua valehtelematta sen kymmeniä kertoja läpi niin että lähes joka vihun paikka on syöpynyt muistiin. Plussaa toki uudesta lisäristä, missä on semmosta avoimen maailman tuntua. Tosi jees, vaikkei pääkampanjalle pärjääkään.


Naraka Bladepoint

Pelissä on paljon vikaa: sen valikoissa on tuhottomasti rampattavaa, peli rahastaa oikein kunnolla vaikka maksaa sen 20e ja palvelimien toimivuus on välillä kyseenalaista. Mutta silloin kun se toimii... Ah, en ole mistään battle royalesta innostunut tähän asti, mutta lähitaisteluun painottuva oikeasti taktikointia vaativa mättöjärjestelmä kolahti ja kovaa. Aivan varma en ole, pystynkö varauksetta suosittelemaan, mutta viikossa hurahtanut se vajaa 40h.

The Great Ace Attorney

Ässäjuristia 1900-luvun taitteen Lontoossa! Tässä on paljon mikä toimii: uusi hahmo kaarti on kovaa kakkaa ja taustalla on sitä samaa tuttua Phoenix Wrightia kuin aiemmin. Ongelmana on vain se, että pulmat on vähän liiankin valmiiksi purettuja pitkän aikaa ja dialogia on vähän jo liiaksikin. Ensimmäisen pelin tutoriaaliksi tarkoitettu osuus oli yhtä pitkä kuin ensimmäisen trilogian vikat keissit käänteineen ja homma lähtee vain kovempaa lapasesta sen osalta. Silti tätä nauttii ihan tarinan vuoksi, kunhan vetää vain keissin kerrallaan. Muuten tulee pikavauhtia ähky.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3920 : 05.09.2021 06:33 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Väännettiin Quakea eilen jaetun ruudun nelinpelillä hyvä tovi. On se vaan herkkujen herkku! Tuli melkein tippa linssiin. Melkeinpä ainoa miinus tulee siitä, että Switch ei pysty pitämään ruudunpäivitystä vakaana jokaisessa tilanteessa, ja esimerkiksi kun neljä tyyppiä eksyy rakentinheittimineen samaan huoneeseen, voivat pudotukset olla merkittäviäkin. Mutta toisaalta, jos on elänyt Perfect Darkin split screenin kanssa aikoinaan, ei tämä ole yhtään mitään sen rinnalla. Aivan saakelin hauskaa touhua, suuri kenttävalikoina pitää rakettihipat pitkään tuoreen tuntuisina.

Quake on myös noussut eShopissa heittämällä myyntilistan ykköseksi! Jumankauta, nyt niitä split screen -räiskintöjä lisää koneelle ja sassia! Switch käy viidettä vuotta ja genren kohdalla on vieläkin ammottava aukko. Ehkä ne TimeSplitters HD:t aikoinaan tulevat ja tiedä vaikka Nipa saisi Microsoftin kanssa jotakin sovittua, että PD:kin pääsisi takaisin kotiin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3921 : 05.09.2021 09:55 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili
The Great Ace Attorney

Ässäjuristia 1900-luvun taitteen Lontoossa! Tässä on paljon mikä toimii: uusi hahmo kaarti on kovaa kakkaa ja taustalla on sitä samaa tuttua Phoenix Wrightia kuin aiemmin. Ongelmana on vain se, että pulmat on vähän liiankin valmiiksi purettuja pitkän aikaa ja dialogia on vähän jo liiaksikin. Ensimmäisen pelin tutoriaaliksi tarkoitettu osuus oli yhtä pitkä kuin ensimmäisen trilogian vikat keissit käänteineen ja homma lähtee vain kovempaa lapasesta sen osalta. Silti tätä nauttii ihan tarinan vuoksi, kunhan vetää vain keissin kerrallaan. Muuten tulee pikavauhtia ähky.

Aijai, tämän pariin pitää kyllä ehtiä jossain välissä. Kiitos muistutuksesta!

Itsellä lähti tuo Hollow Knight -homma taas vähän lapasesta, kun erehdyin palaamaan pelin pariin. Lopulta sellaiset 70 tuntia sisällä pelissä, läpäisyprosentti 107. Pari trophya vaatisi vissiin tarinan pelaamista uusiksi eri ratkaisuin, mutta sen lisäksi taitaa jäljellä olla enää niitä Godhomen pomohurjasteluja, mitä olen vähän neppaillut, mutta en ole jaksanut alkaa täysiä suorittamaan. Ja noista vaikeimmat ovat nähtävästi sitä luokkaa, että tuskin tarvitsee koskaan haaveilla läpäisystä. Pähkinänkuoressa kaiken tämän jälkeen: helposti Top 10 Of All Time -tavaraa, saattaa mahtua Top 5:eenkin. Nyt olisi varmaan aika hyvä aika Silksongille alkaa tipahdella saataville (ei ole ihan heti tapahtumassa).

Sen sijaan päädyin laittamaan roguelike-vaihteen päälle. Ensin tyyppasin viimein Enter The Gungeonia, ja fiilikset on vähän ristiriitaiset. Pohjimmiltaan tykkään tosi paljon, mutta prosessi pelissä edistymiseen ei oikein taida olla mua varten. Alkuun oli useamman tunnin hyvä tekemisen meininki, mutta sitten peli jäi ainakin itsellä vähän polkemaan paikoilleen. Hissimies lupasi alkaa hommiin, mutta siellä se vaan seisoo aulassa vaikka kuinka paljon pelaa. Pikku hiljaa avautuvat uudet aseet ovat ihan siistejä, kun sattuvat kohdalle, mutta eivät silti tunnu tekevän suurta muutosta pelisuoritukseen. Homma siis tuntuu junnaavan vähän paikallaan: tasaisia 3-4 kerroksen mittaisia rykäisyjä, jotka harvoin avaa mitään uutta hahmoa tai muuta, ja juuri koskaan nuo eivät nyt alun jälkeen tunnu tekevän mitään merkittävää tai mielenkiintoista. Voi olla, etten vaan osaa, tai sitten peli on juuri nytkähtämässä eteenpäin ja märisen vaan vartin liian aikaisin. Pitänee koettaa vielä jossain vaiheessa, mutta saa olla vähän aikaa tauolla - ja uhkaa jäädä kesken.

Sen sijaan Hades, jonka ostin PS4:lle heti julkaisun jälkeen mutta starttasin vasta lähipäivinä, maistuu heti ihan erilailla. Jo pelkästään tarina- ja dialogipuoli tekee grindaamisesta mielenkiintoista, minkä lisäksi kunkin yrityksen vaikutukset pelikokemukseen ovat paljon Gungeonia konkreettisempia - muutenkin kuin vain omien taitojen karttumisessa. Tämä taas pitää ainakin omalla kohdalla pelaamisen merkittävästi mielekkäämpänä. Odotin hyvää, eikä toistaiseksi peli ole pettänyt. Ja ihan alussa vasta ollaan. Tähän keskitytään nyt toistaiseksi.

(Tässä ohessa koetan palailla God of Warin pariin, mikä jäi varmaan melkein pari vuotta sitten kesken. Lainapeli kaverilta, niin olisi vähän velvollisuudentuntoa pelata jossain vaiheessa läpikin, mutta ei ole oikein koukuttanut. Näyttää upealta, tuntuu keskiverrolta.)
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3922 : 05.09.2021 14:01 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili
Tomb Raider (2013) Definite Edtionia takana reilut viisi tuntia.

Unchartedeja en ole pelannut mutta Tomb Raider reboot jätti itselleni aikanaan jotenkin todella ristiriitaisen fiiliksen. Laran ohjattavuus, yleinen pelattavuus ja pelialueet olivat varsin miellyttäviä. Juonesta ja tarinankuljetuksesta en kuitenkaan lämmennyt lainkaan, koska ne olivat täysin ristiriidassa itse pelattavuuden kanssa. Lara ottaa osumaa minkä ehtii ja uikuttaa miten elämä on kauheaa. Sen jälkeen siirrytään ohjastamaan itse Laraa, jolloin ollaankin jo taas täysissä energioissa juoksemassa, hyppimässä ja lahtaamassa loputtamalta tuntuvia vihollislaumoja ilman mitään omantunnon tuskia. Pelit ovat pelejä, mutta onhan tuo silti vähän huvittavaa miten ensin ollaan kauhuissaan siitä miten tappoi ihmisen ensimmäistä kertaa, ja seuraavaksi ollaankin jo ase-experttejä, joka on ammattilainen jokaisen uuden eteen tulevan aseen kanssa. Valtavat geneeriset vahvasti aseistetut vihollislaumatkin jäivät jotenkin täysin selittämättä siihen nähden, että pelialue on mystinen saari, josta kukaan ei tunnu tietävän mitään ja josta ei ole mitään kontaktia ulkomaailmaan.

Tomb Raiderin selkeä jaksotus myös harmitti. Peli tarjoili huikeita maisemia, mutta oli samaan aikaan kovin ennalta-arvattava. Oikein häiritsi miten uuteen paikkaan päästessä näki missä tulee taas seuraava vihollisaaltopaikka tai läheltä piti, kaikki hajoaa alta -esterata. Jos vaikka Pelaaja-lehden arvosteluasteikkoa käyttäisi, niin kaikki edellä mainittu laski oman arvosanani johonkin 6 tietämille: pelaamisen arvoinen.

Rise of the Tomb Raider sen sijaan oli huomattavan paljon parempi. Toki pelien pelaamisen välillä oli neljä vuotta aikaa eikä siksi edeltäjä ollut enää tuoreessa muistissa (ja Risestäkin on nyt jo kolme vuotta). Mikään osa-alue ei kuitenkaan jako-osassa häirinnyt, joka oli erittäin positiivinen muutos, koska pohjalla oleva perustus oli jo hyvin vahva. Sen verran hyvin piti hyppysissään, että kolusin suurimman osan sisällöstä ja keräiltävistä tavaroista. Ei mestariteos mutta ehdottoman positiivinen kokemus. Heittämällä arvosanan tai pari parempi kokonaisuus kuin ensimmäinen. Ehkä pitäisi joskus tsekata trilogian viimeinen osa mistä kotoisin, kun sekin pelikirjastosta löytyy.

Deus Ex: Human Revolution

Ostin tämän joskus vuosikausia sitten ennen kuin Director's Cutiakaan oli julkaistu. Peli jäi kuitenkin tuolloin kokonaan korkkaamatta. Jokunen aika sitten kaveri kehui peliä taivaisiin erään saunaillan aikana. Taustaraina oli kuulemma niin mielenkiintoinen, että itselleen poikkeuksellisesti oikein etsimällä etsi kaiken mahdollisen pelin sisäisen luettavan tavaran. Hetken mielijohteesta päätin sitten kesälomalla korjata pienen murto-osan nykypelaajien perisynnistä ja vähentää yhden nimikkeen loputtomasta alennuksista täydennetystä koskemattomasta pelikirjastosta.

Olihan se hyvä. En osaa sanoa onko alkuperäisen klassikon tasoinen. Sen pelasin aikanaan huomattavan karuna PS2-versiona aikana, jolloin en niin paljoa keskittynyt juoneen ja pelialueetkin olivat huomattavan paljon pienempiin paloihin pilkotut. Kyllä tämä silti aivan omilla jaloillaan seisoo.

Parasta pelissä on ehkäpä juurikin tuo tarina ja maailma, joka on ikäisekseen pelikseen yllättävänkin elävä. Ihmiset toki seisovat suurimmaksi osaksi paikoillaan ja mahdolliset keskustelut on erittäin selkeästi sriptattu tapahtumaan, kun pelaajan on tarpeeksi lähellä. Tämä onkin hyvä sillä suurin osa noista keskusteluista tuo hyvin lihaa luiden ympärille taustatarinan suhteen. Suurimmalta osalta NPC:itä voi käydä kuuntelemassa enemmän tai vähemmän pelimaailmaa värittäviä juttuja pari kertaa. Samojen puheiden toistoa eri hahmojen välillä tulee yllättävän harvoin. Toistonkin tapauksessa kuulosti välillä siltä, että kyseessä oli eri ääninäyttelijät, joka on piristävää vaihtelua. Tämä kaikki on mielestäni paljon parempaa ja rehellisempää suunnittelua kuin vaikkapa Cyperpunk-videoissa nähdyt (itse en ole pelannut) NPC:t, joiden toiminnassa ei tarkemmalla tarkastelulla ole päätä eikä häntää. Päinvastoin rikkovat immersiota pahemmin kuin jos seisoisivat vain paikoillaan.

Pelimekaanisesti peli on ihan ok. Ei huikea mutta ei mitenkään erityisen häiritseväkään. Tämän tyyppisissä peleissä minulle nousee usein ongelmaksi pakottava halu pelata peli läpi täysin hiippailemalla ketään tappamatta. Tällä kertaa päätin vain pelata kunkin tilanteen ihan sen hetkisen fiiliksen mukaan, joka osoittautuikin oikeaksi ratkaisuksi. Osittain tähän ratkaisuun päädyin myös pomotaistelujen takia. Pelin suurin murhekryyni eli päätöntä ammuskelua sisältävät pomot olivat hyvin tiedossa etukäteen. Jokseenkin turhauttavaa roskaa ne olivat kunnollisella asearsenaalillakin valmistautuessa. Voi vain kuvitella kuinka epämotivoivia tapauksia nuo ovat aikanaan olleet yllätyksenä tulleina hiippailuun keskittyneellä pelityylillä. Director's Cutissa noita on ilmeisesti järkevöitetty mahdollistamalla vaihtoehtoisetkin läpäisytavat.

Tekoäly on vähintäänkin epätasainen. Suurimmaksi osaksi kuitenkin jotenkin sympaattisella ja huvittavalla tavalla. Välillä varoittelevat pitkään kielletyllä alueella olosta, välillä taas avaavat tulen välittömästi. Jos vaikka juokset avaat oven ja juokset kielletyltä backstage-alueelta sallitulle puolelle, niin tuntuu olevan aivan fifty-sixty alkaako ovea vartionut vartija välittömästi ammuskelemaan vai kovaan ääneen ihmettelemään mitä juuri tapahtui ja kertomaan pelaajan edessä kuinka syyllinen kyllä löytyy varmasti. Vihollisia voi pudotella suojasta käsin yksitellen vaikka loputtomasti kunhan osuma tappaa yhdestä. Ympärillä olevat kaverit alkavat vain kävelemään ympäriinsä varautuneina. Mutta auta armias jos ensimmäinen luoti ei tapakaan. Se on välitön hälytys ja kaikki tietävät pelaajan sijainnin.

Ehkä huvittavin esimerkki tekoälystä oli valvontahuone, jossa oli kolme vartijaa. Avasin oven ja heitin kranaatin sisään tappaen vartijoista kaksi. Välittömän hälytyksen sijaan jäljelle jäänyt vartija käveli ovesta olkapäät kyyryssä ihmettelemään tilannetta vastakkaiseen suuntaan, josta kranaatti oli lentänyt. Vartijoiden aiheuttaman hälytykset toivat myös nostalgiset MGS-vibat. Täyteen hälytykseen riittää usein sekunnin murto-osan näköyhteys pelaajaan. Vaikka vartijan eliminoisikin välittömästi tämän jälkeen, ovat kaikki muut alueen vartijat täysin tietoisia pelaajasta. Tätä mystistä suurhälytys kykyä ei kuitenkaan käytetä kun kaveri ammutaan vierestä, vaan silloin on käveltävä seinässä olevan hälytyspaneelin luo. Vastaavasti kun jokin tila on tulitaistelun jälkeen kokonaan lahdattu vihollisista, käytävän päässä seuraavassa huoneessa olevat viholliset eivät tiedä mahdollisesta juuri tapahtuneesta verilöylystä mitään.

Oikeastaan suurin yllätys pelissä oli se, että kaikki sisältö tuntuu olevan täysin koluttavissa yhdellä pelikerralla. Lähestymistapoja on kyllä aina pari kolme kappaletta (poislukien pomot), mutta valinnat eivät tuota kovinkaan konkreettisesti eroja. Valintojen vaikuttavuus tuntuu osittain näennäiseltä. Hiukan Telltale Gamesin Walking Deadin tapaan. Sinänsä kyllä pidän tästä, sillä toiseen läpäisykertaan ei jäänyt nyt mitään pakottavaa tarvetta. Useamman kerran kyllä tallentelin ja latailin peliä, jotta näkisin mahdollisia välittömiä sävyeroja esim. jonkun sivutehtävän ratkaisutavoissa.

Aluksi ajattelin keskittyä lähinnä raa'an tulivoiman kehittämiseen ja jättää suurimmat hakkeroinnit mahdolliseen tulevaan pelikertaan. Sitten tajusin suurimman osan hahmonkehitysvaihtoehdoista olevan suhteellisen merkityksettömiä. Pidemmän päälle augmentaatioiden kehitykseen käytettäviä Praxis-pisteitä sateli myös yllättävän avokätisesti. Hakkeroinin maksimoimalla käytännössä kaikki hakkeroinnit muuttuivat triviaaleiksi. Samalla hakkerointi on tehokkain tapa päästä käsiksi tarinaan ja maailmaan taustoja luoviin sähköpostikeskusteluihin ja maailmaan piilotettuihin tavarakätköihin. Tämä on valtava ero alkuperäiseen Deus Exiin, jossa ainakin lyhyeksi jääneellä uusintapeluuyrityksellä tuntui paljon vahvemmin tulevan vastaan raastavia valintoja, kun kaikkeen ei yksinkertaisesti voi päästä käsiksi.

Kaiken kaikkiaan kelpo tuote. Human Revolutionhan täytti pari viikkoa sitten 10 vuotta, jolloin moni tuntui muistelevan peliä lämmöllä, ja kuinka se toteuttaa rajoitetummassa maailmassa paljon paremmin sen mitä Cyperpunkilta odotettiin. Mene ja tiedä. Itselleni jäi kytemään ajatus alkuperäisen Deus Exin pelaamisesta PC:llä sellaisena kuin se olisi pitänyt kokea. Ja olisihan tuolla kirjastossa Mankind Dividedkin jatkoksi...
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3923 : 13.09.2021 04:55 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Vedin ikuisuusprojekti Yakuza 0:n pari päivää sitten läpi. Olihan se helkkarin kova, vaikka meinasikin tulla harmaita hiuksia umpisurkean combatin vuoksi. Onneksi pelillä on niin paljon muutakin tarjottavaa ja tulen varmasti pelaamaan muutkin osat sitten, kun iskee taas isompi Yakuza-kuume.

Aloitin heti perään Persona vitosen. Tässä on kyllä peli, joka näyttää jo pelkästään valikoissa taivaalliselta. Uskomattoman tyylikäs.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3924 : 13.09.2021 07:18 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Vedin ikuisuusprojekti Yakuza 0:n pari päivää sitten läpi. Olihan se helkkarin kova, vaikka meinasikin tulla harmaita hiuksia umpisurkean combatin vuoksi. Onneksi pelillä on niin paljon muutakin tarjottavaa ja tulen varmasti pelaamaan muutkin osat sitten, kun iskee taas isompi Yakuza-kuume.

Aloitin heti perään Persona vitosen. Tässä on kyllä peli, joka näyttää jo pelkästään valikoissa taivaalliselta. Uskomattoman tyylikäs.

Yakuzat on kyllä hyviä, mutta perkele kun niitä on niin paljon. Yhteen saa uppoamaan sen 50+ tuntia ja sen jälkeen ei teekään mieli aloittaa seuraavaa ihan heti.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3925 : 13.09.2021 07:58 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Sanopa muuta. Nämä ovat ainakin itselleni selvästi sellaisia pelejä, että pelaan korkeintaan yhden per vuosi. Toista en jaksaisi heti perään, mutta tiedän henkilöitä, jotka ovat sitäkin tehneet. Hemmetin hyvä ja kreisi pelisarja, joka kuitenkin vaatii tietynlaisen mielentilan. Jos nuo taistelut olisivat parempia, niin en keksisi paljoakaan moitittavaa.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3926 : 16.09.2021 06:39 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Persona 5 potkii ja lujaa. Uusi hahmokaarti pääsee jo nyt lähes Persona 4:n vastaavan tasolle, eikä sekään vaivaa, että Ryuji on eräänlainen Yosuken ja Kanjin fuusio. Tämän hetken suosikkini on ehdottomasti Morgana, joka kissamaisen olemuksensa vuoksi ymmärretään jatkuvasti väärin. :lol: Pelissä on kyllä omanlaisensa taika muiden sarjan pelien tapaan ja vähän on myös herännyt mielenkiinto Shin Megami Tensein seuraavaa tulokasta kohtaan. SMTIV:n pelasin aikoinaan ja tykkäsin kovasti, mutta vitonen ja kolmonen pitäisi ehdottomasti laittaa myös pelitykseen.

On se Atlus vain epeli näiden peliensä suhteen. SMT/Persona on heittämällä varmaan paras pinnalla olevista JRPG-sarjoista ja en voi muuta kuin kiittää heitä siitä, että julkaisevat kumpaakin. P5 pitäisi saada Switchille ja PC:llekin ehdottomasti, puhumattakaan P4:n (ja miksei muidenkin Personien) konsolijulkaisusta.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3927 : 16.09.2021 07:13 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Persona 5 potkii ja lujaa. Uusi hahmokaarti pääsee jo nyt lähes Persona 4:n vastaavan tasolle, eikä sekään vaivaa, että Ryuji on eräänlainen Yosuken ja Kanjin fuusio. Tämän hetken suosikkini on ehdottomasti Morgana, joka kissamaisen olemuksensa vuoksi ymmärretään jatkuvasti väärin. :lol: Pelissä on kyllä omanlaisensa taika muiden sarjan pelien tapaan ja vähän on myös herännyt mielenkiinto Shin Megami Tensein seuraavaa tulokasta kohtaan. SMTIV:n pelasin aikoinaan ja tykkäsin kovasti, mutta vitonen ja kolmonen pitäisi ehdottomasti laittaa myös pelitykseen.

On se Atlus vain epeli näiden peliensä suhteen. SMT/Persona on heittämällä varmaan paras pinnalla olevista JRPG-sarjoista ja en voi muuta kuin kiittää heitä siitä, että julkaisevat kumpaakin. P5 pitäisi saada Switchille ja PC:llekin ehdottomasti, puhumattakaan P4:n (ja miksei muidenkin Personien) konsolijulkaisusta.

Atlus istuu kultakaivoksen päällä. Luulivat käsittääkseni, että P4:n PC-versio ei kiinnostaisi juuri ketään, nyt se on myynyt yli miljoonan.

Switchiä ja Personaa parempaa komboa on vaikea kuvitella. En ole pelannut yhtään sarjan peliä, mutta uskoisin tykkääväni niistä paljon. Ainakin Tokyo Mirage Sessions maistui minulle helvetin hyvin. SMT III on ollut "työn alla", siihen on kieltämättä ollut vaikeampaa päästä sisään kuin ensin mainittuun. Peli ei juurikaan ohjaile minne pitäisi mennä ja siinä on helppoa jättää puhumatta jollekin hahmolle ja jäädä jumiin. Tunnelma on kuitenkin aivan huiman alakuloinen ja synkeä. En pistä itseäni väkisin läpäisemään peliä ennen sarjan viiidettä osaa, ehkä se parikymmentä vuotta tuoreemmalla suunnittelulla nappaa minut mukaansa ja saa palaamaan myös SMT III:n pariin. Tai sitten joku päivä saan inspiksen palata siihen ja olenkin yht´äkkiä aivan pelin pauloissa. Tyypillistä minulle pitkienkin taukojen jälkeen.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3928 : 16.09.2021 08:03 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW
En ole pelannut yhtään sarjan peliä, mutta uskoisin tykkääväni niistä paljon. Ainakin Tokyo Mirage Sessions maistui minulle helvetin hyvin.

Voin jo tämän perusteella todeta, että Persona 3, 4 ja 5 olisivat teikäläisen pelejä helposti. Varsinkin nelonen on melkeinpä synonyymi sanalle "comfy", vaikka toki siinäkin tapahtuu jännittäviä asioita ja tarina rakentuu synkän mysteerin ympärille. P4 Goldenin julkaisu pelkästään Steamissa ihmetyttää kyllä kovasti, toivottavasti Nintendo ottaa tästä kopin ja peli saadaan Switchillekin. Toimisi meinaan aivan perhanan hyvin sillä laitteella, kun sitä peliä pystyy poraamaan myös pienissä paloissa.

Jopa P4:n tapahtumapaikka (Inaba) on täyttä rautaa ja ehdoton suosikkini koko sarjasta. Olen myös katsonut Persona 4: The Animationin ja tykkäsin siitäkin, vaikkei se olekaan kuin hyvin karsittu "kokemus" varsinaisesta teoksesta.


« Viimeksi muokattu: 16.09.2021 08:16 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3929 : 23.09.2021 02:35 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Tämä on ihan tajutonta. Kaikki ylimääräinen aikani menee Persona 5:n parissa ja pelisessiot sen kuin venyvät välillä jopa viiden tunnin mittaisiksi. Minulla on aina ollut japanilaisten roolipelien kanssa se ongelma, että niiden läpäisemiseen voi mennä pahimmillaan jopa useampi kuukausi. Sen sijaan tässä sarjassa käy joka pelin kohdalla niin, että vastaan tulee jokin asia tai tehtävä, joka saa minut etenemään Personan omassa kalenterissa. Esimerkki: olen juuri läpäissyt luolaston kolmen tunnin koluamisen jälkeen ja lopettelemassa pelailuja, kunnes joku päähenkilön kavereista lähettää viestin ja pyytää hengailemaan. Tämän tehtyäni menen illaksi kotiin eli kahvilaan (päähenkilö asuu siis rakennuksen yläkerrassa), missä paikan pitäjä kysyy apua askereisiin. Kun olen auttanut häntä, alkaa uusi päivä ja jotkin muut jutut vievät taas kokonaan huomioni. Sitten sitä jo tajuaakin, että on kulunut yli viikko ja uppouduttua taas antaumuksella P5:n maailmaan. Täyttä huumetta koko peli.

Kaikkien japsiropejen ystävien tulisi vähintään kokeilla tätä. Teos on niin täydellä rakkaudella tehty, ettei mitään järkeä. Ja kun ajattelee vuotta 2017 pelien suhteen, niin tuntuu aivan sairaalta, että silloin julkaistiin tällaisen viiden tähden tekeleen lisäksi Breath of the Wild, Resident Evil 7, NieR: Automata, Yakuza 0, Super Mario Odyssey ja muita hyviä pelejä. Varmaan paras pelivuosi ikinä, mikäli 2013 ei olisi niin lähellä omaa sydäntä.


« Viimeksi muokattu: 23.09.2021 05:13 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Sivuja: 1 ... 126 127 128 129 130 [131] 132 133 134 135 136 ... 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines