Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 ... 128 129 130 131 132 [133] 134 135 136 137 138 ... 141
Tulostusversio
Aihe: Mitä peliä pelasit viimeksi?  (Luettu 1188514 kertaa)
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3960 : 19.11.2021 19:27 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili SMT V korkattu täällä myös. Ei oikeastaan muuta valitettavaa kuin, että peli on teknisesti järkyttävän ruma ja framerate ei ole varmaan lähelläkään edes 30 ruutua suurimman osan ajasta. Jopa valikot tuntuu aivan lagisilta, mikä oikein korostuu supersulavan Disgaea V:n jälkeen, jota tykittelen Switchillä eri pelien välissä. Pelin tyylikäs teema ei pääse ollenkaan oikeuksiin, kun peli tahmailee ja poppuppeja metrin päässä.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3961 : 20.11.2021 10:48 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Ei oikeastaan muuta valitettavaa kuin, että peli on teknisesti järkyttävän ruma ja framerate ei ole varmaan lähelläkään edes 30 ruutua suurimman osan ajasta.

Switchin UE4-kirous jatkuu. Alustan parhaat UE4-julkaisut lienevät Dragon Quest XI ja Yoshi's Crafted World. Goodfeel sai jälkimmäisen pyörimään jopa lukitulla 60fps:llä, mutta todella isolla kustannuksella; peli tippuu dockedina 570p:n tuntumaan, mitä ei tosin niin helposti huomaa, koska pelin art style antaa aika paljon anteeksi matalalla resoluutiolla.

Silmiini SMT V näyttää parhaimmalta 24" Samsungin VA-monitorilla. UI lienee 1080p, skaalausta tulee vähemmän ja kuvakoko suitsii matalan tarkkuuden tuomaa vaikutusta. Pop in on läsnä, mutta itse en yleensä häiriinny siitä. Pystyn uppoutumaan hyvään roolipeliin niin syvälle, että tekniset ongelmat on helppo laittaa takapenkille.


Peli on kyllä viiden ensimmäisen tunnin jälkeen aivan loistava. Lähinnä grindaillut ja pyydystellyt demoneita, omaksunut pelin systeemejä. Harmillisesti fuusioita ei kuitenkaan pysty tekemään vapaasti, ne on rajoitettu tiettyyn leveliin (menee päähahmon tason mukaan?). Voi toki aueta myöhemmin vielä.

Pelin koodista löytyi muuten viitteitä siitä, että se saattaa olla tulossa myös PS4:lle ja PC:lle. Nintendolla on ehkä siihen samanlainen ajastettu yksinoikeus kuin Monster Hunter Riseen. Jos ei siis ole kiire ja haluaa herkullisemmat ja sulavammat visuaalisuudet, niin ehkä odottaminen palkitaan.  :)


« Viimeksi muokattu: 20.11.2021 11:24 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3962 : 21.11.2021 10:02 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili SMT V on varmaan teknisesti huonoimpia ostamiani pelejä Switchille. Mikä on todella sääli, sillä pelin hirviöiden keräily, yhdistely ja taistelut ovat parhauden parhautta, enkä ole meinannut pystyä laskea peliä käsistäni, mutta pelin ruudunpäivitys vain laskee entisestään myöhemmillä alueilla, joka alkaa jo tappamaan kiinnostuksen peliin. Keskimääräinen 20fps ei varmaan ole kaukana totuudesta ja kyseessä ei siis todellakaan ole mikään visuaalisesti hieno peli. Jopa valikoissa demoneiden tekstuurit latautuvat välillä sekunnin viiveellä ja tekstuurit, sekä liikkuessa monet elementit ilmestyvät aivan naaman eteen. Edes sidequestin 2d-markerit eivät näy kaukaa, vaan pitää kartasta katsoa ja juosta viiden metrin päähän, jotta ne löytää. Ja miksi UI:n pitää olla Switchin peleissä aina kuin sokeille tehty? Ollaanko niin laiskoja, ettei jakseta tehdä sitä skaalautumaan oikein kannettavan ja tv-pelaamisen välillä?

Miten ihmeessä näin on päässyt käymään? Kyseessä on kuitenkin kohtuullisen tunnetun sarjan uusin, joka varta vasten tehty Switchille ainakin alkuun? Peliä ei todellakaan olisi saanut julkaista tällaisessa kunnossa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3963 : 21.11.2021 10:36 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW
Miten ihmeessä näin on päässyt käymään? Kyseessä on kuitenkin kohtuullisen tunnetun sarjan uusin, joka varta vasten tehty Switchille ainakin alkuun? Peliä ei todellakaan olisi saanut julkaista tällaisessa kunnossa.

Muistan lukeneeni jostakin, että myös sarjan kolmannen osan Switch-portissa olisi joitakin ongelmia. Taitaa olla kyseessä vanha kunnon From Software -syndrooma eli pelit ovat täyttä rautaa, mutta pyörivät sitten miten sattuu.

RDR2 lähestyy loppuaan. Erään nimeltämainitsemattoman antagonistin väsähtänyttä juonikaarta lukuun ottamatta peli on ollut niin tarinallisesti kuin hahmojensakin osalta täyttä rautaa. Pientä väsymistä olen havaitsevinani jo itsessäni, mutta jollakin perverssillä tavalla se myös tekee järkeä tämänhetkisen juonen suhteen. Pelin pelanneet tietävät, mistä puhun. Pitää varmaan varata kohta nenäliinapaketti käden ulottuville.

P.S. Arthur my boah. Niin hieno mies.


« Viimeksi muokattu: 21.11.2021 10:43 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3964 : 21.11.2021 13:40 »
Gba Jäsen Viestejä: 2 918 Basaaripisteet: 0 Profiili Battlefield 2042

Traileri sai odotukset korkealle, josko nyt saataisiin legendaarisen BF1:n tai BF4:n kaltainen peli. Pari tuntia verkkopeliä kaverin kanssa alla ja vaikka ihan hauskaa perseilyä ilmatyynyaluksella olikin, niin pelissä on valtava määrä virheitä. Mikään päälle liimattu diversiteetti hölynpöly niiden rinnalla ei tunnu missään. Steamissa on jo yli 25k negatiivista arvostelua.

EA on keskittänyt valtavat resurssinsa isoon pelimaailmaan ja 128 pelaajan moninpelin toimivuuteen unohtaen itse Battlefieldin sielun. Tuntuu, että tarkoitus on ollut myydä mahdollisimman paljon mielikuvilla. Traileri oli kuin Wishin mainoskuvat ja lopputuote se kiinalainen lapsityövoiman lopputulos. Sääilmiöitä lukuunottamatta kaikki pelissä on tehty aiemmin paremmin. Ampuminen ei ole hauskaa, tappaminen ei ole palkitsevaa, äänimaailma on todella geneerinen ja pelimaailma staattinen, vaikka juuri paikkojen tuhoaminen on ollut se mikä BF:n on erottanut markkinoilla. Yksin tätä ei jaksaisi pelata tuntiakaan.

Steamissa oli rankattu most helpfull alla oleva listaus pelin virheistä:

https://www.pelaajalauta.fi/files/68/Screenshot_20211121-132413_Steam.jpg

You don’t gamble to win. You gamble so you can gamble the next day.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3965 : 23.11.2021 11:07 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Minä todella rakastan Red Dead Redemption 2:sta. Tämä ei myöskään varsinaisesti yllätä minua siksi, koska tiesin pelissä olevan valtavasti juuri niitä elementtejä, joista pidän. Moni tämän pelin ystävistä tykkää myös The Last of Us -sarjasta, mikä käy erittäin hyvin järkeen; näissä on niin paljon samaa, vaikka ovatkin lopulta melko erilaisia kokemuksia ja loistavat hieman eri osa-alueissa. Se tärkein asia, joka kuitenkin yhdistää molempia, ovat aivan törkeän hienot ja realistisesti toteutetut hahmot. Hitto, näistä saa parhaimmillaan samoja viboja kuin hyvistä kirjoista. Tällaiset spektaakkelit nostavat videopelien kerronnan tason rimaa huolella ja haastavat jopa elokuvat. Jonkun mielestä tämä varmaan kuulostaa todella hölmöltä ja liioitellulta, mutta minulle RDR2:ssa on niin pieniä kuin suuriakin hetkiä, jolloin tuntee oikeasti elävänsä Rockstarin fiktiivisessä maailmassa.

Seuraava tekstinpätkä sisältää juonipaljastuksia:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Iso kiitos ja kumarrus Rockstarille tästä hurjasta matkasta. Vielä olisi pelattavana epilogin toinen osa, mutta se tärkein etappi matkasta on jo takanapäin. Tämä tarina on todella kaunis ja toivon, että yhä useampi antaisi mahdollisuuden sille siitäkin huolimatta, ettei sen tempo ole mistään nopeimmasta päästä. Tuon ratkaisun ymmärtää sitten, kun peli alkaa lähestyä loppuaan.


« Viimeksi muokattu: 23.11.2021 11:19 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3966 : 23.11.2021 12:13 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW SMT V on L-O-I-S-T-A-V-A! Kohta 12 tuntia kellossa ja olen vieläkin ensimmäisellä alueella! Joka nurkan takana melkein jotain uutta, demoneita, sivutehtäviä tai löydettävää, joka auttaa seikkailussa kasvamaan vahvemmaksi. Maailma on rakennettu miellyttävän tutkimuspainotteiseksi ja on vähän Xenoblade-pelien tapaan korkeuseroiltaan välillä todella monipuolinen. Kivaa ihmetellä välillä "miten ihmeessä tuonne ylös pääsee?" ja sen jälkeen etsiä tietä jonnekin kielekkeelle. Tähän on saatu löytämisen iloa, vaikkei mistään avoimen maailman pelistä varsinaisesti puhutakaan.

Huono frame pacing on ilmeisesti pelin suurin tekninen kompastuskivi. Sen korjaaminen auttaisi pelituntumassa selvästi, kuten Minecraft Dungeonsin NS-version kanssa aiemmin nähtiin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3967 : 23.11.2021 16:41 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Itsekin pelasin muutaman tunnin uutta SMT:tä. Ihan jees peli kuten aiemmatkin osat. Pelisarjan vahvuus on aina ollut sen omalaatuinen ja tyylikäs presentaatio, eikä tälläkään kertaa olla menty metsään. Musat ovat hyvin omaperäistä kitarasekoilua ja visuaalinen tyyli upea. Tykkään pelimaailman hieman avoimemmasta leiskasta kolmoseen verrattuna. Pelialuetta on kiva tutkia.

Miinuksia kuitenkin löytyy. Kuten jo yllä mainittu peli on teknisesti todella ruma ja kankea. Kaikessa tuntuu olevan tahmainen lagi ja ruudunpäivitys takkuaa koko ajan. Sarjan veteraanille on myös todella väsyttävää nähdä aina se samat demonit samassa hemmetin järjestyksessä. Voitte kuvitella mitä olisi pelata kaikkia Pokemon pelejä aina sillä samalla 151 pokemonin listalla. Untuvikoille tämä ei tietenkään ole samanlainen ongelma.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3968 : 26.11.2021 23:56 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Aloitin Silent Hill 3:sen mairea hymy kasvoillani. Kjeh kjeh, onpa hauska pelata nykyään näitä pelejä, jotka aiheuttivat valtaisaa housuunpaskomista aikoinaan! Eipä paljoa enää nykyään pelota tuommoiset 2000-luvun alun… MITÄ VITTUA?!

Kuulen aivan selvää töminää jostain yläkerrasta, kun menen yhteen ihan alussa olevaan safe roomiin. Aivan jäätävän kylmät väreet kulkevat pitkin kehoa. Minun piti useamman kerran putkeen triggeröidä tuo ääni uskoakseni, että se tulee tosiaan tästä pelistä, eikä yläkerran naapurista.

Aivan maagista äänisuunnittelua, joka luo tunnelmaa enemmän kuin mitkään raytracingit tai virkistystaajudet voisivat ikinä luoda. Suljin pelin ja pyyhin sen mairean hymyn kasvoiltani. Huhhuh.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3969 : 27.11.2021 02:01 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Itse kuulun niihin, joiden mielestä Silent Hill 3 on sarjansa paras osa. Se ja kakkonen toki kalpenevat kuumottavuudessaan ykköselle, mutta onhan kolmonen silti aika karu tapaus. On muuten myös ehdottomasti konsolinsa komeimpia pelejä; muistaakseni hahmomallinnukset ja -animaatiot olivat aikansa parhainta antia silloin joskus, kun muutkin kuin Capcom jaksoivat tehdä hyytäviä kauhupelejä.

« Viimeksi muokattu: 27.11.2021 14:50 kirjoittanut Kraidi »
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3970 : 26.12.2021 16:10 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili On kyllä suunnatonta rapaa nämä pelien adaptive difficultyt. Nyt pelaamassa pitkästä aikaa Resident Evil 2:n remakea ja ihan vihaksi pistää, miten pystytään pilaamaan peli tällaisella. Ihan sama paljonko keräät panoksia ja säästelet luoteja, niin lopulta joutuu pariin vihuun upottamaan kaikki, koska zombiet muuttuvat lähes kuolemattomaksi. Äärimmäisen typerä keino mukamas saada pelaaja elämään jännityksessä, mutta käytännössä pilaa lähes koko pelin tunnelman, koska on niin ilmiselvää ja laiskaa pelisuunnittelua. Aivan sama, vaikka tuhlaisit panokset seinään, sillä muutamalla vikalla panoksella kaikki zombiet kuolevat lähes kerrasta ja peli alkaa antamaan ammuksia enemmän.

En ole ihan varma, mutta Resident Evil 4:ssa tuo taidettiin tehdä paljon fiksummin, sillä vihut vaan alkavat tehdä enemmän damagea ja liikkua vähän nopeammin, jos pelaaja osaa pelata.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3971 : 27.12.2021 21:30 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Ostin itselleni joululahjaksi paljon kehutun Hollow Knightin. Olen pelannut sitä nyt muutaman tunnin. En ole toistaiseksi päässyt pelin imuun. On ollut vähän pakkopullaa. Ihmettelen tätä hieman, koska pidän kuitenkin metroidvanioista ja pelin pitäisi paperilla olla muutenkin mieleeni. Sinänsä peli on hieno ja sen toteuttamiseen on selvästi käytetty vaivaa. Viimeksi pelaamani vastaavanlaiset pelit ovat Metroid Dread, Iconoclasts, Shinsekai Into the Depths ja SteamWorld Dig 2. Kukin niistä imaisi mukaansa varsin nopeasti. Mutta jokin tökkii Hollow Knightin kohdalla. Olen onnistunut tunnistamaan ainakin pari asiaa, jotka silittävät vastakarvaan.

Ensinnäkin pelihahmo liikkuu mielestäni liian hitaasti. Huoneesta toiseen taapertaminen on raskaan tuntuista. Moni vihollinen on aika ärsyttävä ja lähinnä tiellä. Vihollisten lyöminen tuottaa rekyylin, joka potkaisee pelihahmoa taakse päin. Se korostaa liikkumisen raskautta, kun jokainen isku täytyy ajoittaa ja iskun jälkeen täytyy siirtää pelihahmoa eteenpäin, ettei tipahda kapealta alustalta rekyylin mukana. Päihitin juuri Hornetin ja sain syöksykyvyn. Se on auttanut vähän tekemällä liikkumisesta nopeampaa.

Toisekseen pelin musiikki on kieltämättä kaunista, mutta musiikki, pelin värimaailma ja pelin muukin tunnelma on kuitenkin hyvin melankolinen. Se ei oikein herätä intoa tai mielenkiintoa tutkia pelin maailmaa. Tunnelma muistuttaa mielestäni aika paljon Don't Starve -pelisarjan pääpeliä, joka ei myöskään houkuta minua pelaamaan. Don't Starven pelimekaniikassa ei kuitenkaan ollut vikaa, koska Don't Starve Shipwrecked on paljon innostavampi, koska sen tunnelma on erilainen. Sinänsä kyllä pidän tummemmasta tunnelmasta peleissä.

En tiedä, pitäisikö minun yrittää jatkaa Hollow Knightin pelaamista. Muuttuuko meno paremmaksi, kun pelissä pääsee pidemmälle? Tottuuko pelihahmon raskaaseen liikehdintään vai saako pelihahmo myöhemmin lisää kykyjä, joiden myötä se alkaisi liikkumaan sulavammin ja jouhevammin? Entä muuttuuko pelin tunnelma tai saako se muita sävyjä?
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3972 : 28.12.2021 13:27 »
Aivis Nettikiusaaja Jäsen Viestejä: 978 Basaaripisteet: 0 Profiili Tuon iskujen recoilin saa katoamaan Steady Body charmilla, jonka voi ostaa jo suht alussa peliä charmikauppiaalta. Hahmo alkaa mielestäni tuntumaan sulavalta viimeistään seinähyppykyvyn saatua, suht alussa peliä sekin.

Tunnelmaltaan peli pysyy melko samanlaisena, mutta menee ehkä vielä synkempään ja kryptisempään suuntaan loppuakohden. Kuitenkin pelin loresta kiinnostuneet saavat laittaa palaset paikalleen aika itsenäisesti, sillä kerronta on pitkälti visuaalista ja dialogi viittailevaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3973 : 28.12.2021 15:17 »
Joel-san Administraattori * Viestejä: 938 Basaaripisteet: 3 Profiili Kiitos vinkistä! Yritänpä saada ton Steady Body charmin.

Jatkoin eilen peliä ja pääsin sieniluolastoon. Meno alkoi maistua paremmin, koska se alue on tunnelmaltaan satumaisempi. Sain myös seinähyppykyvyn. No nyt pelihahmoa alkaa olla kiva liikutella. Pelin potentiaali alkaa näkymään. Jatkan vielä eteenpäin puskemista.
tallennettu
Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3974 : 28.12.2021 16:43 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili Tosiaan, sekä ajoittain saatavat lisäkyvyt että nuo charmit muokkaavat ohjattavuutta ja pelattavuutta sekä yleisesti monipuolisemmaksi että tietysti valintojen perusteella pelaajan toivomaan suuntaan. Pienestä ritaristamme kasvaa ajan kanssa paketti, jonka ohjaaminen on erittäin sulavaa niin taistelussa kuin sen ulkopuolellakin, ja homma rullaa tiukoissakin paikoissa kuin ajatus. Ja vauhdilla pääsee tarvittaessa. Eli en olisi huolissani tästä.

Pelin tyyli muuten onkin sitten aika vahvasti makuasia. Juuri tuo Fungal Wastes on hyvä esimerkki alueesta, jolla fiilis on hieman kepeämpi/eloisampi, ja useimmat alueet onneksi erottuvat jo ihan visuaalisesti todella hyvin toisistaan. Samoin hahmokaartissa nähdään vienoa huumorihelpotusta ajoittain ja sekä hahmodesignin että ääninäyttelyn "söpöys" vähentää pelikokemuksen raskautta. Mutta, onhan tämä silti kokonaisuutena erittäin melankolinen peli, jossa aiempien tapahtumien ja kaatuneiden kuningaskuntien paino tuntuu kaikkialla, minne pelaaja meneekin. Ja tietyillä alueilla kulkeminen on tarkoituksellisesti todella synkkää ja raskasta. Eli jos tämä tyyli ei vie mukanaan, iso osa pelin tarjoomaa uhkaa jäädä valjuksi. Omaan makuunhan tämä on ollut yksi kauneimpia ja kiehtovimpia videopelimatkoja niin visuaalisesti kuin tunnelmaltaan ja teemoiltaan, mutta kaikki ei tykkää kaikesta.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3975 : 28.12.2021 18:45 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Itsellä jäi kans HK kesken parin ekan tunnin jälkeen. Onneksi palasin myöhemmin pelin pariin sillä siitä tuli minulle yksi vuoden parhaita pelejä. Reilusti Dreadia parempi Metroidvania vaikkei Dreadikaan huono ollut!
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3976 : 10.01.2022 09:28 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Pakko kyllä sanoa, että tämä Saints Row IV on Switchillä aika viihdyttävä paketti. Ihan överiksi vedetty GTA-klooni, jossa kuitenkin omia ideoita riittävästi, että pelaaminen pysyy viihdyttävänä. Hahmolla pystyy loikkimaan, juoksemaan ja temppuilemaan siinä määrin, että autoilla ajaminen tuntuu tylsemmältä kuin jaloin matkaaminen. Kaupunki on myös aika kompakti eikä mitenkään överin iso. Tehtävät voivat kyllä alkaa toistamaan itseään nopeasti, onneksi räiskiminen on hauskaa ja gyro toimii hyvin. Efektit ovat paikoitellen niin näyttäviä, että ihme että tämä pyörii Switchillä näinkin hyvin. Välillä tosin raskaiden räjähdysten aikana peli voi nytkähdellä tuntuvastikin.

Huumori on halpaa, mutta puree minuun. Mieshahmon ääninäyttelijäksi pystyi valitsemaan Nolan Northin, ja kyllä huomaa että äijällä on ollut hauskaa äänityskopissa tätä tehdessä. Ja mikäs siinä, kun Murican Presidentti kurittaa singolla alieneita, jotka laittoivat pressan simulaation vangiksi. Kyllä siinä tekee mieli jo vähän perseilläkin.

Täydellistä hulluttelua fyysistä GTA-kokoelmaa vielä odotellessa. Onko tämä se laadukkain peli? No ei, mutta viihdearvoa löytyy varmasti 10-15 tunniksi helposti.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3977 : 10.01.2022 19:07 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili Lainasin kirjastosta Switch-version Hollow Knightista. Nyt taputan itseäni selkään siitä etten antautunut silloin himoilleni ja ostanut ylihintaista spessueditiota.

Metroidvania on yksi suosikkigenreistäni, ja odotukset oli kovat kun laitoin pelin koneeseen. Tyyli on hieno ja periaatteessa kaikki onkin tosi hyvin, mutta...ei.

Asia ei ehkä vaivaa kaikkia versioita, mutta ainakin Switch-versiossa on joy-coneilla pelatessa häiritsevä input lagi joka aiheuttaa tuskastumista ja jatkuvia kämmejä tarkkuutta ja nopeutta vaativissa kohdissa.

Sama ongelma oli Crash trilogian remakessa, jonka lopetin ja palautin heti Ripper Roon jälkeen kirjastoon. Testasin vielä perään alkuperäistä PS1-peliä OSSC:n läpi ja ohjaus oli aivan eri maailmasta.

Ainoa hyvä pelikokemus lähiajoilta on Zelda: Link's Awakening Switchille, joka olikin sitten erinomainen ja ahmaisin sen suurella innolla. Frameraten nykiminen ehkä kummastutti mutta ei häirinnyt toimintaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3978 : 11.01.2022 07:26 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili
Ostin itselleni joululahjaksi paljon kehutun Hollow Knightin. Olen pelannut sitä nyt muutaman tunnin. En ole toistaiseksi päässyt pelin imuun. On ollut vähän pakkopullaa. Ihmettelen tätä hieman, koska pidän kuitenkin metroidvanioista ja pelin pitäisi paperilla olla muutenkin mieleeni. Sinänsä peli on hieno ja sen toteuttamiseen on selvästi käytetty vaivaa. Viimeksi pelaamani vastaavanlaiset pelit ovat Metroid Dread, Iconoclasts, Shinsekai Into the Depths ja SteamWorld Dig 2. Kukin niistä imaisi mukaansa varsin nopeasti. Mutta jokin tökkii Hollow Knightin kohdalla. Olen onnistunut tunnistamaan ainakin pari asiaa, jotka silittävät vastakarvaan.

Ensinnäkin pelihahmo liikkuu mielestäni liian hitaasti. Huoneesta toiseen taapertaminen on raskaan tuntuista. Moni vihollinen on aika ärsyttävä ja lähinnä tiellä. Vihollisten lyöminen tuottaa rekyylin, joka potkaisee pelihahmoa taakse päin. Se korostaa liikkumisen raskautta, kun jokainen isku täytyy ajoittaa ja iskun jälkeen täytyy siirtää pelihahmoa eteenpäin, ettei tipahda kapealta alustalta rekyylin mukana. Päihitin juuri Hornetin ja sain syöksykyvyn. Se on auttanut vähän tekemällä liikkumisesta nopeampaa.

Toisekseen pelin musiikki on kieltämättä kaunista, mutta musiikki, pelin värimaailma ja pelin muukin tunnelma on kuitenkin hyvin melankolinen. Se ei oikein herätä intoa tai mielenkiintoa tutkia pelin maailmaa. Tunnelma muistuttaa mielestäni aika paljon Don't Starve -pelisarjan pääpeliä, joka ei myöskään houkuta minua pelaamaan. Don't Starven pelimekaniikassa ei kuitenkaan ollut vikaa, koska Don't Starve Shipwrecked on paljon innostavampi, koska sen tunnelma on erilainen. Sinänsä kyllä pidän tummemmasta tunnelmasta peleissä.

En tiedä, pitäisikö minun yrittää jatkaa Hollow Knightin pelaamista. Muuttuuko meno paremmaksi, kun pelissä pääsee pidemmälle? Tottuuko pelihahmon raskaaseen liikehdintään vai saako pelihahmo myöhemmin lisää kykyjä, joiden myötä se alkaisi liikkumaan sulavammin ja jouhevammin? Entä muuttuuko pelin tunnelma tai saako se muita sävyjä?
Hahmon leppoisa vauhti ei ehkä muuten olisi huono juttu, mutta kun ukko hyppää viiveellä. Se ei vain tunnu hyvältä ja olet ehkä tuntenut sen selkäkarvoissasi. Itse osasin kiinnittää tähän huomiota nyt kun olen tuskaillut ensin Crash remaken kanssa ja sen jälkeen mennyt nettiin lukemaan keskusteluja. Monen mielestä Crashissakaan ei ole mitään vikana mutta samalla sanotaan miten "huonolla tavalla vaikeita" ne pelit ovat nykystandardeilla. Mutta alkuperäinen Crash onkin yhä erinomaisen pelattava peli (kunhan telkku tukee)...  toisin kuin remake.

tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3979 : 15.01.2022 07:16 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Aloitin eilen Hollow Knightin uudelleen. Kokonaan alusta, koska alkuperäisessä n. 15 tunnin seivissä olen ties missä enkä tiedä yhtään minne pitäisi seuraavaksi mennä. Parempi aloittaa puhtaalta pöydältä.

Olen tietoinen siitä, että tein ensimmäisellä pelikerralla monia virheitä. Yksi niistä mielestäni oli, etten käyttänyt ollenkaan kustomoituja karttamarkereita. Nyt ostin ne heti kaupasta ensimmäisen tilaisuuden tullen. Tämä maailma on niin iso ja polveileva, että siitä on todellista hyötyä merkitä reittejä, jotka olivat alunperin kiinni.

Toisekseen, en oikein tykännyt niitä, miltä peli aikoinaan tuntui Pro-ohjaimella, jonka ristiohjain on kehnohko ja ergonomisesti väärässä paikassa. Otin 8Bitdo:n Pro 2:n käyttöön ja johan alkoi lyyti kirjoittaa: hahmo menee erinomaisella dpadilla millintarkasti minne sen käskenkin. Tämänkaltaiset pelit on kuin tehty Pro 2:lle. Takanapeillekin varmaan tulee käyttöä, kunhan liikearsenaali tästä kasvaa.

OLED-näytöille/telkuille HK on aika referenssikamaa. Vielä kylkeen mClassic, niin peli näyttääkin paljon paremmalta kuin muistin.


« Viimeksi muokattu: 15.01.2022 07:59 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3980 : 15.01.2022 15:35 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Muistan sen kuin eilisen, kun Metroid Primen arvostelut pärähtivät ulos. Täysiä kymppejä toinen toisensa perään. Mitä helvettiä, miten tämä ole mahdollista?!, tuumasi varmasti moni. Pian hype oli itselläkin sitä luokkaa, että peli piti saada hyppysiin nyt eikä viidestoista päivä. Tilasin siis Hongkongista modatun GameCuben, joka pyöritti jenkki- ja japsipelejä, joten pääsisin pelaamaan Metroid Primeä kauan ennen eurojulkaisua. UPS toimitti konsolin heti aamutuimaan, joten koko koulupäivän sain odotella paskat housussa, tuleeko Panasonicin kuvaputkitöllöni edes pyörittämään noita import-pelejä, jotka vaativat televisiolta 60Hz-tuen toimiakseen. Koulupäivän lusittuani heitin Metroid Primen koneeseen, ja pian tuo legendaarinen intromusiikki, jonka jokainen meistä varmasti tietää, alkoikin soimaan. Kaikki oli sen arvoista, ajattelin.

Tuosta – ja pelin edellisestä läpäisystä – on nyt 19 vuotta aikaa. Olen pelaillut Metroid Primeä RetroArchilla ehkä puoleen väliin ja ainakin tähän asti peli on ollut käytännössä virheetön. Mitä helvettiä, miten tämä on mahdollista?!, on edelleen kysymys, joka juolahtaa mieleen, kun puhutaan Metroid Primestä. Jos mietitään pelejä, joiden ei yksinkertaisesti pitäisi edes olla olemassa, niin Metroid Prime on Resident Evil 4:n ohella tuon listan kärkipäässä. Kummankin pelin erinomaisuus on vain jotain sellaista, mitä on vaikea käsittää.

Peli on visuaalista silmänkarkkia alusta loppuun, ympäristöissä on sellaista kolmiulotteisuutta, jota ei näe edes nykypeleissä, peli pyörii lukitut 60 kuvaa sekunnissa, musiikit sopivat peliin täydellisesti, pelattavuus toimii paremmin kuin 99%:ssa viimeisen kolmen genin aikana ilmestyneissä ensimmäisen persoonan konsolipeleissä, Samuksen ja Morph Ballin fysiikat ovat täydellisyyttä ja mikä järjettömintä, kenttäsuunnittelu ja puzzlet ovat Super Metroidin tasoista parhautta.

Metroid Prime tai paremminkin Metroid Prihme, sillä sitä tuo peli oli ja on edelleen. Ihme.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3981 : 15.01.2022 15:57 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Muistan sen kuin eilisen, kun Metroid Primen arvostelut pärähtivät ulos. Täysiä kymppejä toinen toisensa perään. Mitä helvettiä, miten tämä ole mahdollista?!, tuumasi varmasti moni. Pian hype oli itselläkin sitä luokkaa, että peli piti saada hyppysiin nyt eikä viidestoista päivä. Tilasin siis Hongkongista modatun GameCuben, joka pyöritti jenkki- ja japsipelejä, joten pääsisin pelaamaan Metroid Primeä kauan ennen eurojulkaisua. UPS toimitti konsolin heti aamutuimaan, joten koko koulupäivän sain odotella paskat housussa, tuleeko Panasonicin kuvaputkitöllöni edes pyörittämään noita import-pelejä, jotka vaativat televisiolta 60Hz-tuen toimiakseen. Koulupäivän lusittuani heitin Metroid Primen koneeseen, ja pian tuo legendaarinen intromusiikki, jonka jokainen meistä varmasti tietää, alkoikin soimaan. Kaikki oli sen arvoista, ajattelin.

Tuosta – ja pelin edellisestä läpäisystä – on nyt 19 vuotta aikaa. Olen pelaillut Metroid Primeä RetroArchilla ehkä puoleen väliin ja ainakin tähän asti peli on ollut käytännössä virheetön. Mitä helvettiä, miten tämä on mahdollista?!, on edelleen kysymys, joka juolahtaa mieleen, kun puhutaan Metroid Primestä. Jos mietitään pelejä, joiden ei yksinkertaisesti pitäisi edes olla olemassa, niin Metroid Prime on Resident Evil 4:n ohella tuon listan kärkipäässä. Kummankin pelin erinomaisuus on vain jotain sellaista, mitä on vaikea käsittää.

Peli on visuaalista silmänkarkkia alusta loppuun, ympäristöissä on sellaista kolmiulotteisuutta, jota ei näe edes nykypeleissä, peli pyörii lukitut 60 kuvaa sekunnissa, musiikit sopivat peliin täydellisesti, pelattavuus toimii paremmin kuin 99%:ssa viimeisen kolmen genin aikana ilmestyneissä ensimmäisen persoonan konsolipeleissä, Samuksen ja Morph Ballin fysiikat ovat täydellisyyttä ja mikä järjettömintä, kenttäsuunnittelu ja puzzlet ovat Super Metroidin tasoista parhautta.

Metroid Prime tai paremminkin Metroid Prihme, sillä sitä tuo peli oli ja on edelleen. Ihme.

Tämä! Hirmuinen hype ja teki eetvarttia saada konsolille "superpeli aikuisille", kun Cube-pelaajia haukuttiin tuolloin keskenkasvuisiksi. Retro teki Nintendon kovalla tukemisella jotakin ikimuistoista ja aikaa kestävää.

Insider-tietojen mukaan Retro on käyttänyt pari, kolme vuotta Metroid Primen Remasterin/Remaken tekemiseen. Pelimekaniikat säilyvät samanlaisina, mutta grafiikat on pistetty täysin uusiksi. Vaikka kyseessä on uudelleenjulkaisu, se on ns. huhutuista peleistä minulle tämän vuoden odotetuin peli. Ja pitäähän nyt paras julkaisu Primesta olla Nipalla, eikä millään Xboxilla!11!! Prkl.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3982 : 16.01.2022 00:17 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili Hauskinta on, että Metroid Primeä väheksyttiin ennen julkaisua ja yleinen mielipide oli, että peli tulee olemaan huono. Miksi se on FPS, miksi sitä tekee joku tuntematon jenkkistudio jne. Peliä suoranaisesti vihattiin ennen julkaisua.

Siinä saivat ennakkoluulot kyytiä, kun peli pamahti hyllyille.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3983 : 16.01.2022 17:44 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
Hauskinta on, että Metroid Primeä väheksyttiin ennen julkaisua ja yleinen mielipide oli, että peli tulee olemaan huono. Miksi se on FPS, miksi sitä tekee joku tuntematon jenkkistudio jne. Peliä suoranaisesti vihattiin ennen julkaisua.

Siinä saivat ennakkoluulot kyytiä, kun peli pamahti hyllyille.

Muistan tämän myös. Kovasti oli keskustalua miksi ihmeessä FP. 2D ja 3rd person oli useammalla toiveissa.
Meikään tämä ei iskenut kovinkaan kummoisesti. FP pelien osalta olin pitkälti "Master Race" lokerossa tuohon aikaan ja ainoa ikinä konsoleilla iskenyt FP oli Goldeneye. Jostain syystä tämä ei kuitenkaan viehättänyt. Taisin kyllästyä ympäristöjen skannailuun ja tekstin lukemiseen mitä oli aika pirusti. Hatun nosto Retrolle maailman rakentamisesta ja tekstin määrästä, mutta olin tuohon aikaan aika vahvasti CGI:n kelkassa, joten sellaisen tekstimäärän lukeminen juonen vuoksi tuntui rasittavalta.
Annoin pelille kyllä mahdollisuuden vielä Wiillä ohjauksen takia ja silloin se iski vähän paremmin, mutta en sillointaan pelannut ensimmäistäkään läpi asti. Hyllystä tosin löytyy edelleen Wiin Metroid Prime Trilogy paketti. Oikeastaan harmittaa kun aukasin sen kun en pelannut edes ensimmäistä osaa läpi :lol:
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3984 : 16.01.2022 20:10 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili Itselle Wii-ohjaus pilasi Primet täysin. Hirveää kuraa tähtäillä kaukosäätimellä. Ainoa peli, jossa Mote-tähtäys toimi täydellisesti oli Resident Evil 4. Varmasti siksi, kun ruutua ei tarvinnut kääntää Wiimotella, vaan ammuttaessa ollaan paikallaan ja ruutu kääntyy tatilla.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3985 : 16.01.2022 23:01 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Joo, se Wii-ohjaus oli totaalista rapaa, kuten Wii-ohjaus peleissä yleensäkin. Metroid Prime Trilogy oli käytännössä lähes pelikelvoton, eikä widescreen-tuki sitä pelastanut. Ja klassisesti eivät tietenkään voineet antaa vaihtoehtoja pelaajille käyttää normaalia ohjausta, mistä Donkey Kong Country Returns on varmaan vielä surullisempi tapaus. Onneksi tuo pelihistorian synkin aikakausi on ohi, vaikka Iwatan kuoleman se vaatikin.

Toinen huvittava juttu tuohon aikoihin oli vertailu Halo 1:n ja Metroid Primen välillä. Vieläkään en tajua, mistä pelaajien mielisairauksien syövereistä se nousi.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3986 : 17.01.2022 12:50 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili Bah. Wii ohjaus teki noista helvetisti parempia ja sujuvampia pelata, toki samalla myös huomattavasti helpompia.
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3987 : 19.01.2022 17:27 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili Pakotetut Wii-ohjauksen takia itselläni jäi Trilogia ostamatta. Alkuperäisen Metroid Primen ohjattavuus GameCube-ohjaimella on yksi täydellisimmistä ohjauksista ikinä. Se ei toimisi järkevästi luultavasti mihinkään muuhun peliin, mutta samalla en ole törmännyt yhteenkään ohjattavuuteen, jonka mieluummin juuri Primeen ottaisin. Jotenkin Primessä ohjattavuus, pelisuunnittelu ja pelimaailma kohtaavat niin fundamentaalisella tasolla, etten haluaisi muuttaa niistä mitään. Riisuttu yhden tatin liikkuminen tekee maailmassa liikkumisesta jollain tapaa levollisempaa. Kun ohjattavuuteen tarvitsee käyttää minimaalinen vaiva, jää tunnelman sisäänimemiselle enemmän aikaa.

Olen muutaman kerran kaverille kehunut kuinka hieno kokemus Metroid Prime on. Hän ei ole koskaan Primeihin koskenut, vaikka muuten onkin metroidvanioiden suuri ystävä. Pitäisi ihmetellä mikä olisi paras tapa emuloida tuota tietokoneella ja antaa GC-ohjain ja adapteri lainaan, jotta pääsisi pelaamaan pelin niin kuin se on tarkoitettu pelattavaksi. On monta peliä, joihin ns. perinteisempi ohjain toimii paremmin kuin GameCuben, mutta silloin kun GC-ohjain toimii niin se todellakin myös toimii. Smash Bros on pelikelvoton millään muulla ohjaimella ja niin on myös kokeilematta Metroid Prime.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3988 : 20.01.2022 21:03 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Paper Mario NSO:ssa läpi. Hienosti on kestänyt aikaa tämä peli, joka saattaa olla edelleen kokonaisuutena sarjansa paras osa. Cuben Thousand Year Door ehkä pelimekaanisesti vähän parempi, mutta Paper Mario on muistikuvien perusteella paremmin rytmitetty peli. Siinä ei ole kovin paljoa mitään ylimääräistä eikä pidäkään. Pidän tästä yksinkertaisuudesta, ettei ole tarvinnut yrittää keksiä vielä väkipakolla uutta. Se johtaa joskus erinomaiseen lopputulokseen.

Toivottavasti Nipa saa SquareEnixin kanssa kuviot kuntoon ja myös Super Mario RPG:n Onlineen, sitä en ole vielä pelannut ollenkaan.

Tästä onkin hyvä jatkaa N64-tykitystä viikonloppuna Banjo Kazooiella.

EDIT: Ja Majoras Maskilla helmikuussa!  8) Ai saakeli, tämän pelin uudelleenpelaamista olen odottanut kuin kuuta.... tai no.  :P


« Viimeksi muokattu: 21.01.2022 06:52 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? « Vastaus #3989 : 26.01.2022 00:31 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili Käykääs pelaamassa Cyber Shadow Game Passista vielä kun kerkeette. Bongasin  sen tuolta poistuvien pelien listalta ja kyllä kannatti tarttua. Aivan timanttista toimintaa erinomaisella musiikilla ja tyylikkäillä visuilla höystettynä. Koko paketin sinetöi yleinen tunnelma josta huokuu NES-aikakausi myös cyberpunk teeman ja tarinan puolesta. Tärkein eli pelattavuus on täydellinen yhdistelmä uutta ja vanhaa.

Vähän ihmetyttää miten vähälle huomiolle peli on jäänyt. Ehdoton suositus.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 128 129 130 131 132 [133] 134 135 136 137 138 ... 141
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines