Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Aihe: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät  (Luettu 12971 kertaa)
Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #30 : 14.01.2012 15:55 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili Taas tätä tattivääntöä. Joillekkin sitten vieläkin vaikea käsittää että pleikkarin ohjaimessa on analogitikut toissijaisessa paikassa, eli samassa asemassa kuin ohjaustapa vielä 90 -luvulla oli. Ihmisen käden anatomia määrittelee mihin peukalo oletusarvoisesti ohjaimella sijoittuu ja ensimmäisistä "kahvaohjaimista" alkaen on ohjaimen tärkeimmät toiminnot löytyneet sieltä mihin peukalot luonnollisessa asennossa sijoittuvat.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #31 : 14.01.2012 16:00 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Cyrus olisi ollut varmaan onnellinen tälläisestä ohjaimesta PS1:lla ennen kuin analogitatit tulivat. Tässä on symmetrisesti napit ym. sekä "optimaalinen" sijoittelu.
Play-Asia
tallennettu
Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #32 : 14.01.2012 22:52 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Taas tätä tattivääntöä. Joillekkin sitten vieläkin vaikea käsittää että pleikkarin ohjaimessa on analogitikut toissijaisessa paikassa, eli samassa asemassa kuin ohjaustapa vielä 90 -luvulla oli. Ihmisen käden anatomia määrittelee mihin peukalo oletusarvoisesti ohjaimella sijoittuu ja ensimmäisistä "kahvaohjaimista" alkaen on ohjaimen tärkeimmät toiminnot löytyneet sieltä mihin peukalot luonnollisessa asennossa sijoittuvat.

Se on vaikeaa käsittää siksi, että itse pidän tatin paikkaa parempana siinä, missä se nyt on Dualshockissa. Sanoo ihmisen anatomia mitä ikinä sanookaan. Ylemmäksi, eli ristiohjaimen paikalle sijoitettuna tatti nousee todella ylös ja peukalon joutuu vääntämään huonoon asentoon etenkin vasemmalle käännettäessä. Ristiohjainhan on flatti ja sitä käsitellään muutenkin eri tavalla kuin tattia, sitä on erilainen kontrolloida sillä paikalla, missä se on, sama nappuloiden kanssa. Ihmisen anatomia ei näin määrittele mielestäni tässä asiassa mitään. Mielestäni on kyse siitä, että selvästi on eri tapoja käsitellä ohjaimia, ottaa niistä ote, liikutella sormia. Erilaiset tai -kokoiset kädet ja erilaiset otteet vaikuttavat siihen, minkä muotoinen ohjain ja miten sijoitellut toiminnot ovat parhaat kellekin. Oikeastaan kaikki ohjaimet ovat niin kauan kompromisseja, kunnes jokaiselle tehtäisiin oma kustomoitu ohjain.
tallennettu
Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #33 : 14.01.2012 23:22 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ihmisen anatomia ei näin määrittele mielestäni tässä asiassa mitään.
Ookkei.

Kai sentään sen myönnät että Sony on miettinyt analogitattien sijainnin vasta jälkikäteen, eikä näin ohjainta ole suunniteltu kokonaisuutta ajatellen?
www.playfire.com/migge
tallennettu
Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #34 : 14.01.2012 23:43 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Jälkikäteenhän tatit on lisätty, tietenkin. Muistaakseni aika samalla tavalla muotoiltuun tatittomaan versioon kehitelty päälle tatit. Olisiko alkuperäinen ollut vähän heiveröisempi ja tattien myötä muotoilua pyöristettiin ja vähän paksunnettiin. Mielestäni loogiselle paikalle ja kokonaisuuteen istuen, mutta en tiedä onko Sonyllä ajateltu tätä kuitenkin toissijaisena paikkana alunperin. Vaikea sanoa, onko kokonaisuutta ajateltu vai onko vain lisätty pakon edessä toissijaiseksi kontrollimahdollisuudeksi. Onneksi kuitenkin ovat pitäytyneet alkuperäisessä järjestyksessä näihin päiviin asti.
tallennettu
Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #35 : 15.01.2012 02:15 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
Ylemmäksi, eli ristiohjaimen paikalle sijoitettuna tatti nousee todella ylös ja peukalon joutuu vääntämään huonoon asentoon etenkin vasemmalle käännettäessä. Ristiohjainhan on flatti ja sitä käsitellään muutenkin eri tavalla kuin tattia, sitä on erilainen kontrolloida sillä paikalla, missä se on, sama nappuloiden kanssa. Ihmisen anatomia ei näin määrittele mielestäni tässä asiassa mitään. Mielestäni on kyse siitä, että selvästi on eri tapoja käsitellä ohjaimia, ottaa niistä ote, liikutella sormia. Erilaiset tai -kokoiset kädet ja erilaiset otteet vaikuttavat siihen, minkä muotoinen ohjain ja miten sijoitellut toiminnot ovat parhaat kellekin. Oikeastaan kaikki ohjaimet ovat niin kauan kompromisseja, kunnes jokaiselle tehtäisiin oma kustomoitu ohjain.
No, totta kai käsiä on erilaisia ja kokoisia, mutta... vähän kyllä ihmettelen jos peukalo menee luonnollisesti oikeasti niin alas mitä analogitatti Dualshockissa on ja että ristiohjaimen kohdalla peukalo on "väännetty huonoon asentoon". Tämähän tarkoittaa sitä että peukalo osoittaisi rentona suoraan sivulle ja että peukalo ei kääntyisi kunnolla etusormeen. En nyt kauheasti ole ihmisten peukaloita tarkastellut, mutta uskaltaisi veikata että peukalo menee luontaisesti muiden sormien suuntaisesti, eli suoraan ylös päin kohti etusormea, eli Dualshockin ristiohjaimen päälle.

Vaikka ei sillä, minusta Dualshockin huonoin puoli ei ole se tatti (vaikka se on yksi) verrattuna X360:n ja GC:n ohjaimeen, vaan muotoilu. Nämä sopivat minulle oikeasti käteen kuin hanskat. Varsinkin X360:n ohjaimen kohdalla, kaikki napit ja ohjaimet on juuri sielä missä pitää ja kaikkiin pääsee käsiksi ilman että ote irtoaa ohjaimesta. Okei, start ja select on eri juttu, mutta ne ei olekaan toimintanappeja. Dualshock on jotenkin huteran tuntuinen ja ohjain "elää" koko ajan kädessä. Tämä voi tietysti olla osin tatinkin syytä, koska itselläni peukalo tosiaan osoittaa suoraan ylös, kohti etusormea, padin tapauksessa kohti L ja R nappeja.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #36 : 15.01.2012 09:16 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Vaikka ei sillä, minusta Dualshockin huonoin puoli ei ole se tatti (vaikka se on yksi) verrattuna X360:n ja GC:n ohjaimeen, vaan muotoilu. Nämä sopivat minulle oikeasti käteen kuin hanskat. Varsinkin X360:n ohjaimen kohdalla, kaikki napit ja ohjaimet on juuri sielä missä pitää ja kaikkiin pääsee käsiksi ilman että ote irtoaa ohjaimesta. Okei, start ja select on eri juttu, mutta ne ei olekaan toimintanappeja. Dualshock on jotenkin huteran tuntuinen ja ohjain "elää" koko ajan kädessä. Tämä voi tietysti olla osin tatinkin syytä, koska itselläni peukalo tosiaan osoittaa suoraan ylös, kohti etusormea, padin tapauksessa kohti L ja R nappeja.
Täällä sama juttu. Se ei vain sovi käteen. Tuon tatin sijoittelunkin voisi vielä kestää, jos se ei olisi löysä paska, kuten MasterTK:kin sanoi.

Mutta tuosta aikaisemmin postaamastani kuvasta näkee heti, että missä paikalla PS1:n napit ja ohjain olisi pitänyt olla, mikäli Sony tosissaan uskoo tattien olevan luonnollisella paikalla.
Play-Asia
tallennettu
Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #37 : 15.01.2012 12:36 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Noh, tämä on selvästi jakava aihe. En itse näe, että peukalon luonnollinen asento olisi ainoastaan tuo ja että se määrittäisi parhaan mahdollisen paikan tatille. Sormia käytetään eri askareissa ja toiminnoissa eri tavoin ja kerta toisensa jälkeen XO:n tatin paikka tuntuu minusta pelatessa paskemmalle kuin Dualshockin. Tässäkin voi toki tulla mainitsemani ote vastaan. Jos pitää todella ylhäältä kiinni, kääntyy peukalo DS:ssä suoraan sivulle ja tässä vaiheessa hallinta monella varmasti vaikeutuukin.

Muotoilu on mielestäni XO:n ohjaimessa parempi hidastempoisiin peleihin, joissa ei tarvitse hirveän paljoa erilaisia näppäinyhdistelmiä ja nopeassa temmossa. Muuten en osaa sitä käyttää yhtä hyvin kuin Dualshockia. Se on kuitenkin mielestäni toiseksi paras ohjain, mitä on tehty.
 Cuben ohjain ei minulle sopinut lainkaan. Karmea laitos nappuloiden sijoittelusta muotoiluun. Smash Brosiin se tosin sopi hyvin tatin suunnittelun ansiosta.
tallennettu
Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #38 : 15.01.2012 13:15 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Ei tämä aihe jaa juuri mitään muuta kuin pelaajat jotka ovat pelanneet lähes pelkästään plesellä ja pelaajat jotka pelaavat kaikilla konsoleilla. Jos on pelannut dualshockilla 90% elämästään,  niin varmasti tuntuu toimivalta, mutta en usko kovinkaan monen pitävän sitä mitenkään parhaana, jos pelaa eri konsoleilla edes suurin piirtein saman verran, tai ylipäätänsä ekan kerran mitään. Niin kauan kuin vain voin muistaa, niin ainakin postauksien perusteella cyrushan ollut plesemiehiä, joten hänen mielipiteensä asiasta ei yllätä. Huom: jossa ei tietenkään mitään väärää ole. Minustahan n64:n ohjain on käteen sopivin, kun olen pelannut sillä niin paljon, mutta en silti ole niin hullu että sanoisin sen olevan ohjaimista parhaiten käteensopiva yleisesti.

Jos Sony viimeinkin tajuaa ja uskaltaa vaihtaa tatin paremmaksi ja parempaan paikkaan + muotoilla nykyaikaan, niin ei varmasti paatuneinkaan ps-mies halua vaihtaa takaisin vanhaan pienen alkutotuttelun jälkeen. Dualshock on vaan vanhanaikainen palikka. Tosin Itse vielä kestän sen palikkamuotoilun, mutta tatin paikka ja erityisesti sen laatu saa kyllä parantua. Ärsyttää pelata wipeouttia sillä tunnottomalla tikulla, kun 3ds:n slidepadikin tuntuu paremmalta.

Ristiohjain ja perusnapit ovat parempia tuntumaltaan kuin boxin kapulassa ja jotkut harvat pelit kuten tony hawk parempia ds:llä, mutta sehän ei estä ohjaimen uudelleen muotoilua.


« Viimeksi muokattu: 15.01.2012 13:26 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #39 : 15.01.2012 13:25 »
Laama Eikö Laamasi tottele sinua? Jäsen Viestejä: 48 Basaaripisteet: 0 Profiili Tästähän saisi jo oman keskusteluaiheen.  :lol:
tallennettu
Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #40 : 15.01.2012 14:16 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Pelaan toki nykyisin kevyesti eniten pleikkarilla, mutta olen saanut kyllä tuntumaa monesta muustakin ohjaimesta niin paljon, että voin sanoa varmuudella Dualshock kolmosen olevan minulle paras ohjain toistaiseksi julkaistuista virallisista ohjaimista,  vaikka pelaisin kuinka helvetisti muilla ohjaimilla lisää. Olen pelannut monella ohjaimella kymmeniä ja satoja tunteja, tässä ajassa kyllä oppii jo näkemään, sopiiko ohjain kuinka hyvin omaan käteen vai ei.

Enkä sanokaan, että Dualshock olisi yleisesti paras. Alunperin pointtinihan oli juuri, että ei ole olemassa yleisesti parasta ohjainta, toisin kuin monet väittävät. On vain tottumuksia ja mielipiteitä, erilaisia otteita ja tapoja käsitellä ohjaimia, erikokoisia käsiä, nakkisormia ja pitkäsormia. Lisäksi vielä eri genret vaativat erilaisia juttuja ohjaimelta. Jos haluttaisiin tehdä täydellinen ohjain jokaiselle, pitäisi ne teettää mittatilaustyönä tai vähintään tehdä niistä rankasti kustomoitavia.

Ja aivan varmasti kiroilen, jos Sony vaihtaa tatin paikan ylemmäs. Kyseessä on silloin itselleni selvä downgrade aiempiin. Muutenhan Dualshockia pystyy vielä varmasti paljon parantelemaan muotoilultaan ja suunnittelultaan myös minun käteeni paremmaksi. Kuten sanoin, ylläyin siitäkin, kuinka kömpelöt Dualshock kakkosen L2 ja R2 olivat Dualshock kolmosella pelailun jälkeen. Aina voi parantaa ja varmasti vielä paljonkin. Mielenkiintoista nähdä, millainen seuraava ohjain tulee olemaan, jos nyt näin sidotaan tätä keskustelua itse aiheeseen.  :lol:
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #41 : 15.01.2012 19:52 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
Ei tämä aihe jaa juuri mitään muuta kuin pelaajat jotka ovat pelanneet lähes pelkästään plesellä ja pelaajat jotka pelaavat kaikilla konsoleilla. Jos on pelannut dualshockilla 90% elämästään,  niin varmasti tuntuu toimivalta, mutta en usko kovinkaan monen pitävän sitä mitenkään parhaana, jos pelaa eri konsoleilla edes suurin piirtein saman verran, tai ylipäätänsä ekan kerran mitään.
Jep, itse olen aina pelannut enemmän sonyn konsoleilla kuin boxilla joten pleikan ohjain istuu kouraan ongelmitta, siihen on vain tottunut. Ei ongelmia tattien tai L2/R2 nappien kanssa. Armeija-aikana meillä oli tuvassa boxi ja kun sillä pelaili aikansa niin sen jälkeen sonyn ohjain tuntui oudolta taas hetken aikaa.

Totuttelukysymyksiähän nämä, niinkuin monet muutkin vastaavat asiat.


Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #42 : 15.01.2012 21:06 »
Doinkki Öy Jäsen Viestejä: 587 Basaaripisteet: 0 Profiili XO:n ohjain on hyvä etenkin sen muotoilunsa puolesta, mutta ristiohjain:  :/ Pleikan vastaava on omaan makuuni tuttu ja turvallinen yleismies-Jantunen. Liipaisintrendin mukaisesti päivitetyt R2 ja L2 -näppäimet voisivat olla paremmat, mutta plussaa parhaasta D-padista. Muotoilu puolestaan ei ole ollut koskaan Dual Shockeissa meikälle ongelma. Cuben ohjain taas on näistä kolmest ehkä se parhain, mikä on käteen sattunut. Ainut mikä siinä kusee on se mikroskooppinen D-pad. Eri kokoiset- ja muotoiset näppäimet aiheuttivat myös alkuun pientä problematiikkaa, mutta niihen tottui parissa päivässä.

Paskimman ohjaimen tittelin ansaitsee puolestaan mikäs muukaan kuin alkuperäinen Xboxin JYTKY. Ilmeisesti Microsoftin hemmot ovat kovassa kännissä todenneet kyseisen luomuksen funktionaaliseksi.  :lol:
Voice of The World.
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #43 : 15.01.2012 21:09 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Pahin first world problemini: Ostin Raymanin uusimman Wiille ja nyt on minulla ja neljällä kaverilla peukalot paskana kun sitä kapulaa (ei liikkentunnistusta pelissä) joutuu käyttämään oikeaan pelaamiseen.
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #44 : 15.01.2012 21:12 »
Laama Eikö Laamasi tottele sinua? Jäsen Viestejä: 48 Basaaripisteet: 0 Profiili
Pahin first world problemini: Ostin Raymanin uusimman Wiille ja nyt on minulla ja neljällä kaverilla peukalot paskana kun sitä kapulaa (ei liikkentunnistusta pelissä) joutuu käyttämään oikeaan pelaamiseen.
Sama homma oli Donkey Kong Country Returns:in kanssa..
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #45 : 16.01.2012 08:48 »
Minna Jäsen Viestejä: 567 Basaaripisteet: 0 Profiili Sillä kapulalla oli kyllä muutenkin hankalaa aluksi, kun piti käyttää sitä oikeaan pelaamiseen.
030906 | 190308
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #46 : 16.01.2012 23:25 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Täysin paskaltahan tuo Wii U:n ohjain vaikuttaa "yllätys yllätys". Olen monen muun kanssa samaa mieltä, että ohjaimen pitää olla jämäkkä, eikä mikään "höyhenenkevyt" paska. Muotoilultaanhan tuo ohjain on ihan täysi vitsi. Ihanko oikeasti 2010-luvulla julkaistaan konsoli, jonka ohjaimessa ei varsinaisia kädensijoja ole? Jollain SNES:llä/SMD:llä tuollaisen puutteen ohjaimessa ymmärsi, mutta ei sitä pysty tänä päivänä enää ymmärtämään. Tabletit tablettina, peliohjaimet peliohjaimena. Myönnän, että itellä välillä menee hermot pelien kanssa niin, että siinä saattaa ohjaimetkin vähän lennellä, joten tästäkään näkökulmasta näytöllinen ohjain ei kuulosta lupaavalta.

Minunkin mielestäni paras ohjain on Xbox 360:n ohjain. Muotoilultaan se istuu täydellisesti omiin kätösiini janapit on sijoitettu niin hyvin kuin vaan voi. Ainoana miinuksena ristiohjain, mutta eihän ristiohjainta enää tänä päivänä uusissa peleissä tarvi.

Dual Shock toimi vielä PS2:n aikoihin, ja olihan se silloin ihan hyvä ohjain, kun ei paremmasta ollut tietoa. Pakko yhtyä muiden tatti-valituksiin. Minua tämä kismittää erityisesti urheilupeleissä, koska minkäänlaista tuntoa ei tatteihin ole. Ihan hirveätä pelata joillakin kavereilla PS3:lla änäreitä sun muita.

P.S. Repesin Ephramin "GC:n ohjain on paras" -viestille. Ei se ole paras ohjain.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #47 : 17.01.2012 01:36 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili


Sanoisin jotain ovelaa, mutta ei tule mitään mieleen. Ihastelkaa silti kuvaa.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #48 : 17.01.2012 06:49 »
Noppa yarr Jäsen Viestejä: 270 Basaaripisteet: 0 Profiili
P.S. Repesin Ephramin "GC:n ohjain on paras" -viestille. Ei se ole paras ohjain.
Luulin että olen ainoa, joka on tätä mieltä. Monet tykkäävät hehkuttaa sitä mutta varsinkin GC:n ohjaimen kahvat on aina olleet mielestäni aika huonot. Tuntuu ihan ihmeelliseltä pitää sitä. Se oikeanpuolinen tatti on myös aika karsea.
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #49 : 17.01.2012 10:06 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili GC:n ohjain sopii hyvin vähän pienikätisemmille. Oikea tatti ei ole kovin laadukas, siinä on yksi hartianäppäin vähemmän kuin muissa, tatteja ei voi painaa ja ristiohjain on paska. Tämän takia esimerkiksi monien 3rd partypelien kääntäminen GC:lle oli haastavaa.

Ohjaimen eduksi on sanottava, että omiin käsiin se uppoaa oikein mainiosti. En kuitenkaan lähtisi kutsumaan parhaaksi ohjaimeksi noin monen puutteen takia.
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #50 : 17.01.2012 10:39 »
fiksative Jäsen Viestejä: 36 Basaaripisteet: 0 Profiili GC-ohjain oli F-Zeroon, Smashiin ynnä muihin  Cuben omiin peleihin täydellinen, 3rd-pelejä ei Cubella tullut koskaan pelattua minkä takia ohjaimen heikompi soveltuvuus niihin ei koskaan päässyt vaikuttamaan mielipiteeseen ohjaimesta. Pakko sanoa että on omakin suosikkini ohjaimista.

WiiU:n ohjaimen suurin ansio on se, että se ei ole wiimote.



« Viimeksi muokattu: 17.01.2012 10:52 kirjoittanut fiksative »
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #51 : 23.01.2012 22:29 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Dual Shockista vielä.. Tänäkin päivänä suosin mieluummin PS1:llä pelattaessa alkuperäistä ohjainta, koska se vaan tuntuu mukavammalta. En liian kevyistä ohjaimista pidä, mutta toi on jotenkin poikkeus. Kun tatit on lisätty vasta jälkeenpäin, niin tuntuu jotenkin paremmalta kädessä tatiton versio. Lisäksi ei tarvitse pelätä sitä, että tatit menee paskaksi, jos peli käy suututtamaan ja paiskaan ohjaimeen lattiaan tai seinään. Olenko ainoa?
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #52 : 24.01.2012 08:16 »
Noppa yarr Jäsen Viestejä: 270 Basaaripisteet: 0 Profiili Suosin itsekin alkuperäistä ohjainta PS1:llä, lähinnä sen takia kun missään PS1 pelissä analogiohjaus ei tunnu hyvältä. Hahmot tuntuvat reagoivan nopeammin D-padilla. Ja saa siitä vähän jämptimmän otteen.

On aika hauskan näköisiä nämä Pleikkarin ohjaimen prototyypit http://kotaku.com/5839192/the-original-playstation-controllers-looked-stupid-thank-god-for-evolution/gallery/1 Mitenköhän olisi noihin Sony laittanut ne tatit?
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #53 : 24.01.2012 14:40 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Parhaaksi toteamani ohjain on edelleen GameCuben oma. Ihan kuluneethan nuo omani jo ovat, mutta pelittävät silti kuin uudet. Toinen ohjain mistä tykkään on 360:n oma, vaikka ärsyttääkin että elämme jo vuotta 2012 eikä langatonta boxin ohjainta voi lataa konsolissa mitenkään vaan on pakko käyttää pattereita. Sitä paitsi se takamötikkä johon ne patterit laitetaan näyttää myös tosi rumalta vaikkei se ehkä pelatessa haittaisikaan. Wiin Classic Controller Pro on muuten myös tosi hyvä joissakin VC-peleissä, mutta vain kestävyydeltään samaa luokkaa kuin PS2:n kamalat DualShockit. Siis olen omistanut kakkospleikkarin dualshittejä varmaan jo neljä ja tämä uusin jonka ostin vuosi sitten on jo nyt osittain hajalla. Jos jotain kaipaisin ohjaimilta, niin eniten sitä etteivät ne olisi niin onttoja ja lahoja.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: Peliohjaimet - Hyvät ja huonot, oikeat ja väärät « Vastaus #54 : 24.01.2012 15:22 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Xbox 360:n ohjaimessa ei ole pakko käyttää pattereita, koska voi käyttää myös akkuja, joihin saa latureita.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines