Re: Pelisyksy 2012
« Vastaus #16 : 15.08.2012 02:00 »
Sharkie
Valikoiva pelaaja.
Moderaattori
Basaaripisteet: 5
Tässä kuussa tuleva Darksiders 2. Ykkösosa on yksi genin aliarvostetuimpia helmiä ja kakkonen tullee olemaan kaikin puolin parempi.
Ensimmäinen Darksiders on kiinnostanut alusta asti, mutta sopivaa hetkeä pelin hankintaan taikka pelaamiseen ei kaiken muun hässäkän keskellä ole vielä tullut. Vaan tulen sen kyllä vielä testaamaan. Jatko-osalle en ollut hirveästi ajatuksia luonnollisesti uhrannut, kun ekakin on pelaamatta, mutta nyt kun otit puheeksi niin sorruin lueskelemaan netistä ennakkofiiliksiä. Ja odotuslistallehan se heilahti. Todella mielenkiintoisen oloinen paketti.
Tämän lisäksi venauksessa ovat Jet Set Radio HD sekä Abe's Oddysee HD. Molempien nostalgia-arvo on valtava, mutta jälkimmäinen on lähtökohtaisesti kovempaa kakkaa paristakin syystä. Ensinnäkin Aben seikkailut ovat edelleen yksiä lempipeleistäni koskaan. Toisekseen on hienoa, että kyseessä ei tule olemaan pelkkä porttaus, vaan pelin pitäisi olla tribuutin kaltainen alusta asti tehty kokonaisuus, joka vain mukailee esikuvaansa. Kuinka paljon originellia matskua peliin päätyy ja säilyykö vanhojen klassikoiden henki muuten? Siinäpä sitten se kysymys. Odotus tosin jatkunee ainakin ensi kesän tienoille, eli syksyn julkaisusta ei varsinaisesti tässä puhuta.
Muuten ei ole juuri nyt mitään spesifiä kiikarissa. Eniten kiintoisia käänteitä haluaisin nähdä 3DS:n puolella, sillä XL-konsolin osto on tosiasia heti kun syksyn palkat alkavat vähän säännöllisemmin juosta. PS3:lle en taas itse asiassa toivoisi mitään pakkohankintoja hetkeen, sillä jonossa roikkuvista peleistä riittää heittämällä pelattavaa koko loppuvuodelle. Enintään joku uniikki indiekokemus sinne saattaisi sopia.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Pelisyksy 2012
« Vastaus #21 : 16.08.2012 13:07 »
Fraeon
/fɹeɪɔnʰ/
Moderaattori
Basaaripisteet: 3
Wiin ennakkohype oli varmasti isoimpia koko konsolien historiassa. Toki sen posketon menestys on muutakin kuin sitä alkuhypeä, mutta kyllä se julkaisua edeltävä hype sai lumipallon pyörimään tavattoman hyvin, vähän kuten PS2 omana aikanaan.
Se hype taisi olla isoa siihen pisteeseen asti, kunnes ydinpelaajaporukka hiffasi, että kyseessä onkin vain hieman tehokkaampi Gamecube kakella. Eli jotakuinkin sinä aikana, kun laite tunnettiin vielä Revolutionina. Se, että siitä tuli joka kodin Wii Sports -masiina, oli enemmän tai vähemmän takavasemmalta tullut yllätys.
Wii U ei itse asiassa kiinnosta näin lähtökohdiltaan tippaakaan kuin siinä mielessä, että Wiin puuttuessa hyllystä sen voisi hyvinkin hankkia edulliseen hintaan ja pelata vaikkapa NSMB Wiit, Sin & Punishmentit sun muut niitä Wii U:n pelejä odotellessa.
Mut hei, tässä on muutama miljoona peliä vielä pelaamatta tämänkin vuoden kovista, että hiljaisempi syksy ei oikeastaan haittaa itseäni oikeastaan ollenkaan. Dark Soulsikin pitäisi vielä tässä joskus aloitella, kunhan se PC-versio saapuu.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Re: Pelisyksy 2012
« Vastaus #27 : 01.11.2012 07:47 »
kep
Jäsen
Basaaripisteet: 0
Itse tsekkaan tulevia julkkareita
täältä. En sitten tiedä, että onko joku paremikin, mutta tuo on ainakin pitänyt ihan hyvin paikkansa.
Giant Bomb pitää myös omaa listaa, mikä on järjestetty viikottain: http://www.giantbomb.com/new-games/
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba
Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu