Jedi Knight 2: Jedi OutcastTämä on ainoa peli, jota olen aktiivisesti pidemmän aikaa pelannut netissä. Kuuluin pariinkin suomalaiseen klaaniin ja verkkoyhteisö oli ihan mukava. Välillä oli kyllä kilpailevien klaanien välillä sellaista draamaa, ettei salkkareissakaan ole kuunaan nähty.
Tehtiin myös kaiken maailman taisteluvideoita ja omia pukuja sun muita. Oho! Mähän olin melkein nörtti joskus.
Tuo moninpelisysteemihän oli kerrassaan hauska. Kokoonnuttiin servulle ja johonkin kenttään ja sitten vain haastettiin kavereita matseihin tai juteltiin niistä näistä. Klaanimatsit olivat erästä suomalaista urheilun pääsarjaa lainaten "draamaa ja rytinää".
Taistelumekaniikkakin oli pelissä niin onnistunut, että oman kehittymisen ja muiden paremmuuden, samantasoisuuden tai huonommuuden huomasi helposti. Jossain vaiheessa kiinnostus sitten lopahti, enkä oikein ole mihinkään muuhun verkkopeliin koskaan syventynyt. Jedi Academy meni sitten jo aivan metsään, enkä sitä koskaan jaksanut kunnolla pelata.
Ei vitsit, kun en enää muista kerralla, mihin olen aikaani pistänyt. Jedi Outcast oli mieletön peli, jota pelasin lähinnä yksinäni, kun ei laajakaistaa silloin vielä ollut. Jedi Academy tuli juuri sopivasti samaan aikaan kun sain uuden yhteyden, joten sitä pelasin lähinnä ja kuuluin erääseen klaaniin. Tein myös omia skinejä ja yritin kovasti väkertää omia kenttiä. Voi niitä aikoja.
Tuli mieleen eräs peli, jota on tullut pelattua enemmän kuin mitään muuta. Ja tällä kertaa ihan oikeasti enemmän:
Call of Duty ja sen lisäosa United Offensive.
Yhä mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaimpia FPS-pelejä ja sellaisena se varmaan pysyy vielä monta vuotta. Olen pelannut peliä sen julkaisusta asti, mikä tekee nyt noin 4 vuotta. Pelaan lähinnä netissä ja olen kehittynyt aika hyväksikin rifle only -servuilla. Mahtava peli yhä tänä päivänäkin.