Vin
Jäsen
Basaaripisteet: 1
Kohta alkaa taas se summa summarum-vuodenaika ja iltalehdet käyvät lävitse kaikki kuluneen vuoden tapahtumat ja puheenaiheet-Katso lista! Joten eiköhän mennä muodin mukana ja käydään läpi pelivuosi 2010 sekä siirretään katseet ensi vuoden puolelle.
Mitä jäi käteen vuodesta 2010?
Itse olin vuosi sitten tähän aikaan työttömänä, ja olin sitä vielä tämän vuoden helmikuulle asti, joten rahatilanne oli vähän mitä oli. Ensimmäinen tämän vuoden puolella ostettu peli taisi olla PS3:n massiivimoninpeliräiskintä MAG, joka on mielestäni vuoden paras nettiäriskintä team/objectiveen painottuvalla toteutuksellaan. Battlefield ylsi myös lähelle, mutta henk.koht pidin enemmän MAGista. Codeja tulee ja menee.
Toinen mieleenpainuva julkaisu oli keväällä myyntiin tullut Red Dead Redemption. En itse odotellut peliä yhtään, ja ostin sen sokkona täyteen 70€ hintaan ja täytyy sanoa että eivätpä menneet rahat hukkaan. Pitkä, loistavalla tarinalla varustettu yksinpeli jossa tekemistä riitti lähes koko kesäksi, mitä nyt töiltään ehti pelaamaan. Moninpeli GTA IV:n tapaan ei iskenyt. Mielestäni vuoden paras peli Gran Turismon rinnalla. Tosin Assassin's Creed: Brotherhood, sekä Heavy Rain on vielä ostamatta.
Gran Turismo 5:n julkaisu oli itselleni se tämän vuoden suurin juttu. Saatiin VIHDOINKIN se peli ulos ettei tarvitse enää odotella. Toinen, jopa merkittävämpi uutinen oli tietysti Duke Nukem Foreverin julkaisu.
Kaiken kaikkiaan ihan hirveästi ei tänä vuonna tullut tämän vuoden pelejä osteltua. MAG, RDR, Blur, CoD:Black Ops sekä Gran Turismo 5. Pintaraapaisu, hyvä jos sitäkään.
Ensi vuodelle taas oma odotttelun aihe ja uudenvuoden lupaus ostamisesta on Nintendo 3DS ja DS:n pelit yleensäkin. Jo pidempään on ollut tarkoitus ostaa DS, mutta kun tui 3DS julkistettiin niin jäin sittenkin odottelemaan sitä. Pelijulkaisuista muille konsoleille odottelulistalla on ainakin uusi Ghost Recon, ja toivomuslistalla uusi Rainbow Six. Myös Ratcet & Clack kiinnostaa. Tuleehan niitä pelejä sitten aikaa myöten mitä alkaa odottelemaan tavallista suuremmalla mielenkiinnolla.
Tulkaahan joku ja pelastakaa topic kertomalla vähän laajemmin aiheesta.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Sharkie
Valikoiva pelaaja.
Moderaattori
Basaaripisteet: 5
Niin, sama täällä kuin Doinkilla siinä mielessä, että kun ei omia NYKYgenin konsoleita ole, jää saalis pakostakin laihaksi. Tyttöystävän luona miehekkäästi olen kuitenkin pleikkaria jauhanut, ja vuoden yksi kohokohdista oli ehdottomasti Heavy Rain. Siinäpä viihdettä. Samaten A Crack In Timea ja Arkham Asylumia on tullut pelattua, ja oman PS2:n puolella MGS-maratoni lähti käyntiin vain jäädäkseen melkein saman tien jäihin kun elämä tuppasi tielle.
Pelien syrjässä heittämällä eniten miestä pitää kiinni kuitenkin DS, tuo ehkä hinta-hupi-suhteeltaan tämän maailman paras laite. Kun elämä vie miestä eikä kotikonsolin padi ehdi kourassa lämmetä, kuumenee DS lukematomilla bussi- ja junamatkoilla sitäkin enemmän. Tämän vuoden uusista peleistä Last Window(aka Hotel Dusk 2) sekä Pokemon Heart Gold ovat varmaan ne kovimmat - ja varsinkin Pokemonin reilu 90 pelituntia taitanee olla omia ennätyksiä - mutta myös Castlevania, Advance Wars, herrat Wright, Edgeworth ja Apollo useissa eri peleissä, Laytonin proffasmies ja Scribblenauts noin muutamia mainitakseni ovat kantaneet kortensa kekoon arkea paetessa.
Eipä siinä, ihan siis jees vuosi kai? Mario on puolivälissä kohti keski-iän kriisiä, eikä pelattava lopu tästä maailmasta kesken. Hyväkin että julkaisevat niin paljon huonoja pelejä, ettei tarvitse olla surullinen kuin muutaman helmen missaamisesta. Tai siis viivästymisestä, sillä tottakai mä ne kaikki joskus koen.
Oikeesti, koen koen.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vin
Jäsen
Basaaripisteet: 1
Vuoteen 2010 mahtuu paljon hyviä pelejä, suurin osa vain niistä tuppaa olemaan itselleni sellaisia joita olen missannut edellisvuosina.
Tuli itsekin osteltua aika paljon viime vuosien pelejä, Ratchet&Clank: A Crack in Time, Assassins Creed 2, Killzone 2, Batman: Arkham Asylum, Dragon Age:Origins ja Mirror's Edge muutamia mainitakseni. Myös pitkään ostoslistalla ollut GTA:San Andreas löysi tiensä PC:lle tuossa keväällä.
Mass Effect pitäisi jostain löytää halvalla, kun tuo ME2 makaa hyllyssä muoveissa pelaamista odottamassa...
Unchartedit kiinnostaisivat myös, mutta ne tuntuvat olevan minulle sellainen ikuisuusprojekti. Vielä ei ole saanut aikaiseksi tilata niitä.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Cocki
Destoroyah
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Tänä vuonna olen ostanut huomattavasti enemmän pelejä kuin vaikkapa 2009 vuonna. Viisi peliä jopa ostin heti julkaisussa ja uuden konsolinkin hommasin, PS3:n. Tässä laskiskelin että reilusti yli kymmenen X360 peliä ostanut, seitsemän Xbox peliä, kahdeksan PS2 peliä, PC:lle melkein kymmenen, DS:lle pari, Gamecubelle neljä ja PS3:lle lähemmäs kaksikymmentä. Tuohon sitten vielä 20 XBLA/PSN peliä päälle, rahaa on siis palanut mukavasti. Laitanpa tässä vähän mietteitä 2010 vuonna julkaistuista peleistä jotka olen tahkonnut läpi:
Dante's Inferno
Suora GoW-kopio mutta eipä haittaa kun pelattavuus tapissa ja veri lentää. Ihan kiva peli, etenkin kun jo kesällä sai alle 20 eurolla.
Bayonetta
Yksi vuoden kovimmista toimintapeleistä. Älyttömän tiukkaa hakkausta sekä huumoria rutkasti. Lisäksi kiva perse Bayonetalla. Siitä plussaa.
God of War III
Loistava lopetus trilogialle. Älyttömän nätti ja brutaali. Tykkäsin.
Heavy Rain
Ihan kiva peli/elokuva. Tarinallisesti ei mitään erikoista mutta pelimekaniikka melko uniikki. Hinta myös sopiva kun Move Editionin sai reilulla 20 eurolla ja siinä on aika paljon lisäherkkuja.
Red Dead Redemption
Yksi Rokkistaran parhaista peleistä. Siellä Vice Cityn ja San Andreasin kanssa top 3:ssa. Tämän sukupolven paras hiekkalootapeli, ainakin vielä.
Mass Effect 2
Totaalisen huikea peli. Oma suosikki tältä vuodelta, ja sukupolvesta myös. BioWare osaa hommansa loistavasti.
Fallout: New Vegas
Samaa tasoa kuin ensimmäiset kaksi peliä. Eli RPG-huippua parhaimmillaan.
Fable III
Pettymys omasta mielestä loistavan kakosen jälkeen. Kuitenkin ihan kelpo kevyt-rpg/toimintapeli näteissä maisemissa hyvällä huumorilla.
Assassin's Creed: Brotherhood
Sarjan paras peli tähän mennessä. Helvetin hyvästä kakosesta paransi yllättävän paljon. Kivana plussana ihan jännä nettipeli.
CoD: Black Ops
Positiivinen yllätys, luulin paljon huonommaksi. Kokonaisuutena paljon parempi kuin vaikkapa MW2 mutta ei kuitenkaan sarjan paras osa, mitenkään. Nettipelin parissa tulee varmana vietettyä huomattavasti aikaa tulevina kuukausina.
Bioshock 2
Tarinaltaan huonompi kuin eka mutta pelattavuus huomattavasti parempi. Hyvä peli kuitenkin, nettipelikin ihan jees.
Näiden lisäksi tuli etenkin PS3:n puolella pelattua läpi sen vanhempia yksinoikeuksia. MGS4, KZ2, UC 1&2 jne. Hyvä laite kaikkiaan, leffoja tuo kuitenkin viime kuukausina on enemmän pyörittänyt kuin pelejä. Wii myös ollut lainassa pari kuukautta ja sillä olen Mario Galaxyä ja muita Wiin parhaita pelannut. Ladattavien pelien puolella Monkey Island 2 SE ja Super Meat Boy parhaiten jäänyt mieleen. Helvetin hyvä pelivuosi ollut itselle.
Allekirjoitus näkyy kaikkien lähettämiesi viestien alla. Voit käyttää BBQ kastiketta.
tallennettu
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Basaaripisteet: 2
Vuosi 2010 oli minulle käänteen tekevä vuosi, kun vihdoin sain hommattua HDTV:n ja PS3:n. Tosin Bayonetan jälkeen tuli jonkinlainen pettymys kun huomasin että pelit maksaa poikkeuksetta aivan helvetisti ja 99% tarjonnasta sisältää räiskintäpainoitteista tai räiskintään nojaavaa toimintaa. Ja näistäkin vielä 80% omaa enemmän tai vähemmän samanlaisen fiiliksen/tunnelman. Eli ovat toistensa kopioita. Toinen ryhmä on GoW kopiot. Nämä ovatkin varmasti viihdyttäviä mutta ei tätäkään aina jaksa. Ja näissäkin tunnelma on enemmän tai vähemmän samanlainen.
Vuoden suurin yllättäjä minulle, jota en ole vielä edes hankkinut oli pikaisen testin jälkeen Enslaved. Eroaa massasta todella selvästi. Joka totta kai merkannut sitä että peli on myynyt huonosti. Eli loppuvuosi on ollut pieni vuoristorata. Lokakuussa tunnelma oli mahtava että nyt saa hienoa pelattavaa, kunnes tajusin että pelit ovat kaikki samaa paskaa ja lopulta kaikki kulminoitui sunnuntain VGA -gaalaan joka lupaa täysin samaa paskaa mitä on tullut jo vuosia.
Eli vuosi 2011 ei näytä hyvältä. FPS-räiskintää, seikkailu-räiskintää, hyppely-räiskintää, scifi-räiskintää ja sitten ihan vaan räiskintää. Ja samalla tätä pakkaa sekoitetaan todennäköisemmin tusinalla GoW klooneja. Vaikka myönnän, GoW klooneja en nyt ihan suorilta käsin voi sanoa huonoiksi. Näissä on hiukan omanlaistakin toimintaa. Mutta tämä vaatii että kehittäjät lähtevät hiukan omaan suuntaan. Joka on aika harvinaista nykyään.
Ja luulen että jos tämä nyt ei tapa peli-intoani täysin, X360 tulee hommattua ensi vuoden aikana. En tiedä tuleeko sieltä kuinka paljon uusia, muuta kuin heilumista, mutta onhan sielä ainakin niitä vanhoja, jotka toimii.
Tämän joulun suurin dilemma tulee olemaan minkä pelin ostan itselleni joululahjaksi. Vaikka tarjonta ei ole kummoista, on kaksi selvää vaihtoehtoa: Donkey Kong tai Enslaved. En viitsisi hommata molempia senkin vuoksi, kun molemmat maksaa selvää rahaa, mutta myös siksi että pilasin pidemmälti PS2 "urani" sillä että ostin kasan pelejä hyllyyn ja lopulta en osannut keskittyä mihinkään peliin kun seuraava oli jo hyllyssä. Lopulta useat jäi käytännössä pelaamatta. Ja nyt PS2 alkaa olemaa käyttökelvoton kun ei lue levyjä enää kunnolla joten...pelit todennäköisimmin jääkin pelaamatta.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2010 11:57 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu