Niinhän se homma toimiikin, että laitetaan palkit jotka peittää 30% ruudusta, niin kaikki pelit näyttää automaattisesti tältä. Devaajat ovat sanoneet, että tuo 1920x800p @ 4x MSAA vie itse asiassa enemmän tehoa, kuin täysi 1080p @ 2x MSAA näin esimerkiksi, eli ei se tehoista ole kiinni.
Sitä paitsi nuo palkit toimivat erittäin hyvin, kun peli on alusta asti suunniteltu niiden kanssa ja kaikki näkyy mitä pitääkin. Toisin kuin esim. TEW:in kohdalla, jossa ne läiskäistiin päälle lopussa. Ei niitä edes huomaa ja pelikuva sulautuj välivideoihin saumattomasti.
Pelistä nyt voi muuten olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta hupaisaa kun porukka valittaa että grafiikat on saatu aikaan huijaamalla palkkien kanssa.
Monissa kohtauksissa tuli mieleen, että kuva-ala on erittäin rajattu ja olisi parempi jos koko ruutu olisi käytössä. Sen sijaan elokuvissa, joissa on sama kuvasuhde käytössä, ei ole koskaan tullut samaa fiilistä. Tämä on varmaankin osaltaan siksi, että ne elokuvat on oikeasti kuvattu ja rajattu kyseinen kuva-ala mielessä.
En usko, että monet pelit pääsisi samaan graafiseen tasoon palkkien kanssa, koska niissä yleensä panostetaan myös muuhunkin kuin grafiikkaan. Kuitenkin olisi loogista, että pienemmällä resoluutiolla ja enemmän tehoja käyttöön. Varsinkin grafiikan osalta. Joten nuo palkit ovat auttaneet grafiikan tasoa ja tuskin niitä on vain elokuvamaisuuden vuoksi siihen lätkäisty. Sanovatpa mitä tahansa. Tässä pelissä on kuitenkin tekoälyyn menevä laskentateho lähes minimissä, joten senkin perusteella ovat saaneet panostaa enemmän grafiikkaan. Aika pitkälti on menty siis grafiikan perässä tämän kanssa. Muut osa-alueet on täysin toissijaisia.
Tiivistettynä siis: Grafiikat eivät ole ainoastaan resoluution ansiota, vaan myös kaiken pelilogiikan ja tekoälyn puuttumisen ansiota.