Re: PlayStation 4
« Vastaus #757 : 10.12.2014 15:13 »
Sharkie
Valikoiva pelaaja.
Moderaattori
Viestejä: 3 175
Basaaripisteet: 5
GTA V on ensimmäinen peli minkä kohdalla olen nähnyt mitään loogista funktiota ohjaimen valoa koskien. Jokaisella hahmolla loistaa oma teemavärinsä valon kautta, ja kun poliisit on perässä niin valo vilkkuu sinistä ja punaista.
Onko muita pelejä mitkä hyödyntää tuota valoa? Muistanko väärin vain liittyykö tuo valo Sonyn tuleviin Morpheus-laseihin?
Ainakin se pleikkarin kamera seuraa noita valoja, eli kamera-/liikkeentunnistuspelien pelaaminen ei vissiin tarvitse enää erillisiä moteja, olen käsittänyt.
Plus, onhan niillä lisäksi noita tyylittelyjä monessakin pelissä, kuten despire sanoi. Vilkkumista Alienissa kun tutkalla näkyy jengiä, punaista väriä kun on Destinyssä henkihieverissä, tietysti useamman pelaajan erottaminen eri väreillä, ynnä muuta.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Re: PlayStation 4
« Vastaus #771 : 28.12.2014 14:23 »
JayeizH
Kiistely on turhaa mutta hauskaa
Jäsen
Viestejä: 4 711
Basaaripisteet: 2
Voi olla, että Sonyn insinöörit oli syömässä joulunkinkkua ja kesti sen takia ihan hemmetin kauan. Tai sitten Sonyn DDoS jatkui pidempään kuin MS:n. Tai sitten tarkistivat, ettei mitään tietojen urkintaa ole tapahtunut ja tuo pitkitti. Tai sitten MS on vaan ihan vitusti nopeampi näissä asioissa ja niiden softa on parempaa.
Tuskin jolukinkkua syömässä kuitenkaan olivat. Näin kriittisen sovelluksen päivystys ja valvonta pitää olla sen verran varmalla pohjalla että kaikki ei kinkkua ole syömässä. Jos omassa duunissa asiakkaan toiminnan kannalta kriittinen verkkopalvelu menisi kolmeksi päiväksi, tai edes päiväksi nurin vuoden kiireisimpään aikaan, siitä ei hyvä heiluisi. Tulisi meinaan niin kova haloo että prosessit ja managerointi mentäisiin suurennuslasilla läpi. Se voi olla että tarkastivat ensin että kaikki ok, ennen kuin pistivät järjestelmän auki uudestaan. Tosin tämäkin olisi kehityksen paikka, jos tämä oli syynä. Kriittisestä viasta toipuminen ei saa kestää näin kauaa. Ihme on jos Sonylla ei käydä kovaa kehitysprojektia läpi.
Ja siis vikahan ei välttämättä ollut sen enempää järjestelmässä kuin M$:lläkään. M$:llä vaan osattiin toimia paremmin. Sonylla nostettiin kädet pystyyn että *mitä vittua" kun M$:llä potkaistiin ensi hälytyksestä vian määritykset käyntiin ja ihmiset osasivat toimia asiaan kuuluvalla tavalla. Verkko- ja järjestelmäongelmia on ollut aina ja tulee aina olemaan. Totta kai järjestelmät pitää olla kunnossa että ihan joka hyökkäykseen ei järjestelmät kaadu, mutta lähes yhtä tärkeää on niihin reagointi. Jos ongelma tilanteissa toimitaan mutu -tuntumalta eikä kukaan ota tilannetta haltuun, haparointi voi kestää viikkoja. Kuten Sonylla vuosi vai pari sitten kävi. Sinänsä huvittavaa että Sony ei ilmeisesti ole vieläkään saanut hommaa toimimaan ihan ongelmitta. Tässä näkee M$:n kokemuksen verkkoalalta.
Tosin monta kirosanaa olisi jäänyt kuulematta jos konsolit eivät olisi näin sidoksissa verkkoon kuin ovat. Ja juuri tästä valittelin jo silloin kun M$ esitteli nettipakon. Eikös palvelut menneet nurin 25.12.? Jos nettipakko olisi ollut, todennäköisesti jossain vaiheessa kukaan ei olisi pelannut mitään X1:llä. Ei mitään. Nettipakko ei saa tulla ikinä konsoleihin. Palveluiden tietoturvaa ei voi käytännössä saada sille tasolle että joku ei saisi niitä nurin. Puhumattakaan jos sattuu vielä olemaan ruuhkahuippu samaan aikaan.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu