Vs: Retrotopic
« Vastaus #32 : 02.04.2009 14:55 »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
« Vastaus #34 : 30.05.2009 09:19 »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
« Vastaus #45 : 18.03.2010 10:52 »
kep
Jäsen
Basaaripisteet: 0
Ostin tässä vähän aikaa sitten Huuto.netistä hyväkuntoisen Sega Mega Drive-setin ja pian sen jälkeen paketillisen ilmeisesti Jenkkilästä rahdattuja käytettyjä Genesis-pelejä. Vain pari on heittänyt ilmoitusta siitä, että pitäisi olla NTSC-kone, kun taas osa ei suostu boottaamaan ollenkaan. Pystyisikö vaikka Finngamer heittämään vinkkiä, että minkälaista puhdistusainetta kannattaisi käyttää näihin kasettipelien kontaktipintoihin?
Ne boottaamatta jääneet voivat myöskin liittyä vain tuohon väärää alueeseen, tosin kyllä aluekoodittomia olisi läjässäsi varmaan kuuluisi olla.
Miltä kontaktit näyttävät?
Kaikki kasetit kävin aiemmin jo pelkän pumpulitikun kanssa läpi ja esimerkiksi Out of This Worldin kontaktit näyttävät todella hyviltä(kiiltävät, eikä minkäänlaista likaa tai hapettumista näkyvissä), mutta peli antaa pelkän mustan ruudun, kun sillä koneen laittaa tulille. Hämmentävintä on se, että paketissa oli kaksi NHL94:sta, joista kumpikaan ei meinannut aluksi lähteä käyntiin. Pienen on-off-on-off-käynnistelyn jälkeen toinen lähti kuitenkin futaamaan, kun taas toinen ei inahdakaan. Voiko olla niinkin, että osa näistä vanhoista kaseteista on vain paskonut allensa ja kuollut?
« Viimeksi muokattu: 18.03.2010 10:58 kirjoittanut kep »
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba
Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
« Vastaus #47 : 18.03.2010 11:51 »
kep
Jäsen
Kaikki kasetit kävin aiemmin jo pelkän pumpulitikun kanssa läpi ja esimerkiksi Out of This Worldin kontaktit näyttävät todella hyviltä(kiiltävät, eikä minkäänlaista likaa tai hapettumista näkyvissä), mutta peli antaa pelkän mustan ruudun, kun sillä koneen laittaa tulille. Hämmentävintä on se, että paketissa oli kaksi NHL94:sta, joista kumpikaan ei meinannut aluksi lähteä käyntiin. Pienen on-off-on-off-käynnistelyn jälkeen toinen lähti kuitenkin futaamaan, kun taas toinen ei inahdakaan. Voiko olla niinkin, että osa näistä vanhoista kaseteista on vain paskonut allensa ja kuollut?
Kyllä kaikki on mahdollista. Mutta vika voi olla myös koneessa, senkin kontakteja olisi hyvä päästä hinkkaamaan. Itse käytän ihan rohkeasti superhienoa hiekkapaperia jolla käydä kontaktit läpi, ja lopuksi poistan rasvan ja lian elektroniikanpuhdistajalla, sellainen spraypullo Biltemasta.
Puhaltelinpa hetkisen paineilmalla itse koneen kontakteja, ja edellä mainittu Out of This World sekä toinen aiemmin boottaamaton peli lähti komeasti pyörimään. Vielä jäi muutama toimimaton, mutta ne ovat sellaisia pelejä, mitkä eivät suuremmin kiinnostakaan. Pitänee hakea ehkä jotain superhienoa hiekkapaperia ja tuota elektroniikanpuhdistajaa, koska muutaman toimimattoman pelin kontaktin olivat aivan törkeän näköisiä.
-Gba
Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
« Vastaus #49 : 18.03.2010 15:31 »
kep
Jäsen
Puhaltelinpa hetkisen paineilmalla itse koneen kontakteja, ja edellä mainittu Out of This World sekä toinen aiemmin boottaamaton peli lähti komeasti pyörimään. Vielä jäi muutama toimimaton, mutta ne ovat sellaisia pelejä, mitkä eivät suuremmin kiinnostakaan. Pitänee hakea ehkä jotain superhienoa hiekkapaperia ja tuota elektroniikanpuhdistajaa, koska muutaman toimimattoman pelin kontaktin olivat aivan törkeän näköisiä.
Ei kannata puhallella, sehän ne kontaktit onkin rikkonut. Lapsena se toki toimi NESissä ja muissakin laitteissa koska hengityksen kosteus paransi kontakteja, mutta sitten tuo kosteus muuttuu ruosteeksi.
Kai sentään paineilmalla pystyy, koska eikö se oli ns. kuivaa ilmaa?
-Gba
-IceCold
tallennettu