Vs: Retrotopic
« Vastaus #103 : 28.01.2013 13:09 »
Sharkie
Valikoiva pelaaja.
Moderaattori
Basaaripisteet: 5
SNES-keräily on jatkunut vaivihkaa syksyn aikana, joten päätin hieman fiilistellä uusimpia hankintoja. Pelikokoelma tällä hetkellä:
Viime näkemän jälkeen taloon ovat siis saapuneet SMW, Earth Worm Jim ja Zelda. Super Mario World tipahtaa kotelon kunnon puolesta siihen "ei niin hyvä kun haluaisin" -kastiin, mutta sisälmykset ovat sitten timanttiset ja itse peli oli ryöstöhalpa. Jos joskus tulee minttibargain vastaan, niin ostan toki, mutta käyttää toistaiseksi. Earth Worm Jim käveli myös eBayssa halvalla vastaan, ja yllättävien nostalgiahöyryjen seassa huusin pois. Olin melkein unohtanut, kuinka paljon tuota tuli skidinä pelattua, ja vaikkei itse peli olekaan huikea, ovat jo pelkästään sen kökköhuumoripitoisuus ja erittäin rehevä animointityö näkemisen arvoisia. Lisäksi setti kuin pakasta vedetty.
Tähän mennessä kallein ostos on ehdottomasti Zelda: A Link To The Past. Alusta asti päätin, että tämä pitää hommata, ja jo keräilyarvonsa vuoksi olin valmis satsaamaan siihen muita pelejä enemmän. Lopulta mentiin kuitenkin hieman kompromissaillen. Kaikki muu on about minttiä, mutta kotelo vain okei. Keskivertoa parempi kokonaisuus kuitenkin, ja karttaa myöten kaikki hörsyt löytyy. Zelda on myös pelillisesti Donkkareiden ohella kovin tapaus, sillä en pelannut sitä ikinä nuorempana. Tämän aion herkutella ajan kanssa, kun pääsee kimppuun tuoreeltaan.
Ai niin, lisäksi ostin Super Probotectorin(Contra 3 roboteilla), mutta en muistanut heittää peliä kuvaan, koska se on loose. Tuota oli niin vähän liikenteessä, että täräytin suosiolla kasetin pelattavaksi, kun co-opin kimppuun oli päästävä.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Seuraavaksi pakollisia itemeitä ovat Super Metroid, Turtles In Time, Super Castlevania IV ja Mega Man X. Näiden CIB PAL-versioiden kanssa uidaan kuitenkin jo sen verran syvissä vesissä, että olen harkinnut vakavasti kompliittien jenkkiversioiden ja adapterin ostoa. Vaan kattoos ny, hetken tauko on pidettävä kuitenkin. Siihen asti näillä herkuilla pärjätään kyllä hyvin. Pelaajan sieluani on freesannut todella paljon päästä hypistelemään ja pelaamaan vanhoja klassikoita niin kuin niitä on tarkoitettu pelata!
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
« Vastaus #106 : 28.01.2013 13:45 »
Sharkie
Valikoiva pelaaja.
Moderaattori
Basaaripisteet: 5
Huhuh, mitä ostoja. Totaalista parhautta, ei siinä mitään.
Snes-keräily kiinnostaa, mutta monien pelien hinnat ovat jopa minun mittapuulla naurettavia.
Kyllähän ebaysta saa mitä tahansa, mutta Megaman X -peleistä saisi pulittaa jo varmaan tonnin yhteensä jos meinaa CIB-settinä saada hyllyyn. Toisaalta ei lesompaa keräilykohdetta olekaan.
Kyllähän noilla hintaa tosiaan on, varsinkin PAL-versioina. Jenkeillä pääsee tapauksesta riippuen parhaimmillaan puoleen hintaan, ja oikeastaan aina halvemmalla. Varsinkin ekaa X:ää olen vaaninut todella paljon, sillä kuten sanoit, olisi erittäin nättiä saada moinen herkku minttinä hyllyyn, mutta päälle satasen hinnat eivät vaan ole mulle. NTSC-versio voi olla pakkorako, ja sekin tulee olemaan sijoitus. Ellei kirppismunkki yllätä.
Vittumaisinta oli ehkä, kun joku julli myi hyväkuntoista CIB Mega Man X:ää Huudossa ison SNES-paketin mukana. Pienemmän setin olisin ostanut pois ja myynyt loput uusiksi, mutta tuohon ei ollut rääpyä. Eikä SNESin hankintaa harkinnut kaverikaan suostunut ko. settiä ostamaan, vaikka yritin yllyttää.
Vielä se sopiva hinta löydetään, prkl.
Sharkie, miten olisi seuraavaksi Earthbound?
Vai löytyikö sinulta sekin jo?
Haha, onhan tuosta haaveiltu. Jos sen muutamalla kympillä jostain joskus saa, niin sijoita kyllä varmasti, mutta taitavat yli satasessa heilua noi loose-hinnatkin. CIBeistä ei puhuta.
Niin, ja yhdyn toki hehkutukseen: Yoshi's Island on loistava peli. Läpipeluukertoja on monia, ja nyt napsahti taas heti yksi lisää kun sain pelin viimein itselleni. Yksi hienoimpia ja ennen kaikkea persoonallisimpia tasoloikkia kautta aikain.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2013 13:53 kirjoittanut Sharkie »
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
« Vastaus #116 : 28.01.2013 23:04 »
tallennettu