VF5:ssa on vain liikaa ärsyttäviä tekijöitä, jotta siitä voisi nauttia. Niistä en jaksa alkaa jälleen kirjoittamaan, kun ne on jo varmaan kolmessa eri ketjussa tullut selitettyä.
No pistäpä top 5 tähän kertauksen vuoksi?
Voit jälleen kerran heittää “et vain osaa”-kortin pöytään ja pakko myöntää se on myöntää.
Hyvä että päädyimme konsensukseen.
En osaa syödä paskaa ja pitää siitä.
Nyt puhuttiinkin Virtua Fighter 5:n pelaamisesta, ei paskan syömisestä.
Melkein minkä tahansa muun mätön suhteen olisin optimistinen, mutta VF 5 omaa niin monta elementtiä jotka ovat viiveen raiskattavissa (fuzzy guard, heittopaot, puskuroinnit), että se on oikeasti pelottavaa.
Jep. MISSÄÄN MUUSSA MÄTÖSSÄ EI OLE NOITA OMINAISUUKSIA! EI SITTEN MISSÄÄN!
No heittopakojen suhteen olen erityisen kyyninen, koska kolme heittopakoa väistön jälkeen tuntuu terva-lagin vallitessa hieman suolaiselta touhulta. Ellei jumahduksen aikana ehdi bufferoimaan väistöön kuutta pakoa...
Lupaan kyllä että jos nettipeli on puoliksikaan OK-tasoa, teippaan leipälävet umpeen yhdeltä jos toiseltakin nettinoobielta, etunenässä ajattelin leipoa sinun [virtuaalihahmojasi].
Kustannat mulle pelin niin voin tulla pelaamaan. Maksoin kyllä 5€ Superman Returns pelistä, joten kaipa tästäkin sen verran voisi maksaa.
En edes omista koko peliä vielä, joten saat odottaa asiaa hyvän aikaa. VOisit toki käyttää ajan hyväksesi keräämällä pulloja ja ottamalla pään pois pebasta -> ostamalla pelin.
Jokaikinen koskaan näkemäni VFDC:n DOA-fanittaja tunnustaa, että VF-sarja pistää DOA-pelit pinoon ja poikittain. Ja he sentään ovat todella asiallista porukkaa, niin keskustelijoina kuin pelaajina.
Viitsit sitten kuitenkin lähteä Japaniin asti tupakansavuisiin pelihalleihin pelaamaan "tätä paskaa"?
Jep! JUURI sen takia kävin Japanissa. *Taputapu*
No hyvä alku tuokin. Nyt kannattaa panostaa vaikkapa siihen Horin tikkuun niin pääset pelaamaan mätkintöjen ykkösnyrkkä Omassa Olohuoneessasi! :D
Tuliko kovis-olo, kun et osaa pelata useimpien kriitikoiden parhaaksi ylistämää tappelupeliä?
Jospa et viitsisi trollata keskustelua ihan siksi, ettet pelistä jostain tarkemmin määrittelemättömästä syystä tykkää.
Onhan niitä syitä määritelty jo ihan tarpeeksi. Kunhan totesin vielä demoa testattuani olevani täysin oikeassa.
Protestimaskuliinisuutesi ei ole vakuuttavaa: käyt Japanissa pelaamasssa peliä ihan tarkoituksella (ks. yllä) ja pakoilet silti suoraa haastetta. Voithan tulla Rautanyrkkiin ottamaan minulta pataan Virtuassa (ja Tekkenissä), jos et netissä uskalla.
Pitää kai vielä sitten joskus, jos satun jostakin koko version saamaan, “trollata” hieman lisää.
Paljastuit VF-faniksi jo aiemmin, maskisi on paljastettu!
---
Heh aika asiapitoista. Pitäytykäämme siis tikku-ukkojen sumopainissa.
Kuin vanhaan hyvään aikaan!
Pikku flame-war piristää aina ketjua kuin ketjua!
Ai siis sitä nappien naputtelua ei tarvikaan ajoittaa mitenkään? Voit naputella kaikki painallukset sekunnissa ja sen jälkeen katsoa kun 10 hit combo lähtee etenemään ruudulla?
On siinä tietenkin joku raja, mutta kyllä niitä inputteja voi bufferoida vähintään aina sen yhden iskun verran. Enemmänkin jos ne lyö oikeaan aikaan etukäteen.
En ole itseasiassa edes perehtynyt tuohon asiaan kovin tarkkaan, mutta itse kyllä pelaan melkoista bufferia. Esmes kun vastus lyö meikää ja tiedän, että se menee torjuntaan niin siinä voi jo alkaa bufferoimaan seuraavaa tekoa. Tiedä sitten onko tuo "bufferia" mitä Shinta tarkoitti. Tuskin.
Puskurointi meinaa juuri sitä – syötetään liikkeen vaatimat komennot toipumisajan TAI edellisen liikkeen aikana. Tekkenissä muutaman ten-stringin olen opetellut, kakkosesta lähtien puskurointi on pääosin emähelppoa, jotain 3-4 liikettä voi rämppäillä sisään helpostikin ja katsoa, kun joko...
A: NooB saa uuden persreiän
B: sinut jugglataan ensimmäisessä raossa ja piestään seinäkombolla violetiksi mössöksi.
Liekö sitten makuasia, miten stringejä (liikkeitä jotka niveltyvät yhteen) voi pitää puskuroituina. Ovathan ne toki, tavallaan. Käsitteitä voinee käyttää miten haluaa, kunhan sanoma menee jotenkin perille...
Lähinnä tarkoitin tuolla bufferilla sitä, että juggleissa on mahdollista syöttää asioita liian aikaisin, jolloin haluttu liike ei yksinkertaisesti tule ulos (bufferia ei siis ole). Tämä häiritsee minua suunnattomasti vaikka ei se vakavasti puhuen varsinaisesti ole pelin vika (tai vika ylipäätään).
Vihasitko sinäkin muuten sairaita just-frame komboja Evossa? Onko niitä miten vitosessa?
(ihan sama tosin, en niitä kumminkaan ala opettelemaan, ainakaan shakiralla)
VF:ssä systeemi tykkää enemmän "kaikki inputit mahd. pian. plz"-filosofiasta ja on lähes mahdotonta syöttää liikkeitä liian nopeasti juggleissa.
Totta. Toisaalta munin yhä aina shakiran Byakkon ilmakomboissa puskuroituna/modifioituna. Ilman tikkua homma ei vaan luonnistu. Dinosauruksena pelaan yhä DS 2:lla ohjainadapterin voimalla, no bullshit.
Onneksi shakiralla on nyt noob-DLC, se teki siitä heti parhaan hahmon. :D
Tosin VF5:ssa on menty vähän Tekkenin suuntaan ja tietyissä tilanteissa, tietyillä hahmoilla max damage -vaihtoehto vaatii liikkeiden viivyttämistä ---
Kyllä, tosin Evossa mm. Lionin b,df+P & D_f+P+G -kombot olivat jo joskus tällaisia, noin esimerkiksi.
--- (tekemällä vaikkapa UNIVERSAALI crouch dash väliin).
Mitä ei *köh köh* ole tekkenissä, doassa, mortal kombatissa, jne jne...
Kun heitetään kehiin jotain taaksepäin-CD-ETEG -kaltaista niin päästään aika lähelle VF-pelien ydintä. Huono puolustuspeli on kuolemaksi, aivoton rushaaminen ei yleensä toimi. Silti nokkela horottaja VOI pärjätä pelissä, mikä on ideanakin. Monella tavoin voi voittaa, mutta kuten Chibita opettaa "play the way you have most fun".
Tiesin kyllä, että Tekkenissäkin pystyy joitakin asioita bufferoimaan. Tottumisestahan tässä on kyse. Tekken on minusta/minulle monin verroin vaikeampi peli, se on siis pro-pelaajien valinta kun se vaatii enempi skilliä. Mutta en mä siitä silti tykkää.
EWEG-kikkailu on mahtavan näköistä, mutta muutoin diggaan itse VF:n lähestymistavasta oikeastaan enemmän pro-meininkinä (enemmän skenaarioita ja reilumpi okizeme), mutta ovathan nämä osaltaan myös makuasioita (sanoinko todella tuon?).
Itse nautin molemmista pirusti – vaikkeivat Capcomin Vampire-peleille koskaan tule pärjäämäänkään...
Hienoa termistöä havaittavissa Shintan postauksessa
Tarvitseeko jotain selittää? Voisihan sitä välillä puhua jotain asiaakin ainaisen "kaikki on paskaa"-jauhannan ohessa.
Älä nyt pilaa lupaavaa flame-waria!
PS: Vieläkö sulla on se hassu parta?