Muistelen nähneeni tästä jotain varhaista versiota jossain Smash-turnauksessa varmaan 10 vuotta sitten. Vähän tais venähtää tosiaan.
Ensimmäinen peliin liittyvä postaus tässä ketjussa löytyy 9 vuoden takaa. Onhan tuon kanssa tainnut pari hetkeä vierähtää...
Tälle olisi varmaan keksinyt paremmankin paikan, mutta häikäilemätön mainostus ei tunne rajoja
Elikkäs olemme eebrozgin kanssa kahteen pekkaan työstäneet pikku shmup projektia, joka tunnetaan vaatimattomasti nimellä
Final Boss. Saimme vasta pelin demon valmiiksi ja ajattelin, että sitä voisi tännekin hieman tyrkyttää.
Lataa demo täältäDemosta löytyy huimat kaksi tasoa, kaksi eri vaikeustasoa, co-op sekä kaikenlaista lisätauhkaa, jonka eteen pitää tosin nähdä hieman vaivaa. Jos mainospuheet eivät oikein vakuuta, niin
täältä voi katsella trailerin pelin ensimmäisestä tasosta. Huomatkaa tosin, että vaikka trailerin musiikit onkin lainattu muista shmupeista, itse peliin eebrozgi on säveltänyt omat biisit.
Ei tässä kummempaa. Toivotamme mukavia pelihetkiä ja jos siltä tuntuu, niin rakentavaa palautettakin voi toki jakaa.
Hienosti on kyllä kehittynyt sitten tuon yhdeksän vuoden takaisen trailerin.
Vaikka itse olenkin ollut koko ajan tietoinen pelistä, ei sitä ole tullut aiemmin testattua. En noin niin kuin lähtökohtaisesti koskaan ollut shmupien suurin ystävä, vaikka jotkut vanhat alkuperäisen Playstationin demolevyjen ja Mikrobitin vuosittaisilta Huvi & Hyöty -levyiltä löytyneet shareware lentelypelit kivoja olivatkin.
Virallinen julkaisu olikin hyvä hetki katkaista tämä erhe. Jos ei sitten miksikään muuten, niin kaveria tukeakseen. Ja huhheijaa miten käytetty aika näkyykään. Grafiikat ovat tyylikkäät (tosin itse huomasin preferoivani värisokeusmoodia, vaikken värisokea olekaan), äänimaailma upea ja pelattavuus tiukkaa.
Kokemattomuus genressä näkyy kyllä tuloksissa. Reilun tunnin aikana mitä on pelaamaan ehtinyt, en vielä kaikilta tyhmiltä virheiltä kolmanteen kenttään päässyt ilman continuen käyttöä. Kolmannessa kentässä ehdin ilmeisesti puoleen väliin (kolmas power up), kunnes kuolema taas koitti, enkä viitsinyt enää toista continueta saman kentän aikana käyttää. Mistään pistemetsästyksistä tässä vaiheessa on turha puhua.
Genren kokemattomuus näkyy myös eittämättä siinä, että kaikki (ja ilmeisen useat) referenssit muihin genren peleihin menevät auttamatta ohi. Mutta ei se mitään, kun kivaa on. Pitää pistää lisää tunteja sisään myöhemmin.