Re: Shoot 'Em Up!
« Vastaus #60 : 11.04.2008 12:19 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
Mitä sä nyt taas vingut.
Ja tuon Raemin tunnen. Se on smashin pelaaja myös. >_>
Raem kulkee täällä siis nimellä "Soukyugurentaiotokuyo". Eli tuskin on sama pelaaja kyseessä. Katso aikaisemmat postaukset tässä ketjussa.
Saako bosseista muuten enemmän pisteitä, jos ne tappaa nopeasti? Eli onko hyötyä kikkailla aina vastakkaisella värillä esim. ekassa bossissa, jotta saa sen nopeasti tapettua, vai impata kuteja samalla värillä ja tappaa hitaammin?
Tai saako normaaleista vihuista enemmän pisteitä, jos tappaa vastakkaisella värillä?
Pitää tässä vähän treenailla aina kenttä kerrallaan kuntoon. Aamusta saakka porannut tätä.
Pääsääntö on se, että kaikki muut bossit tapetaan nopeasti paitsi viimeinen (Tageri). Se lypsetään viimeiseen sekunttiin asti, mikä vaatii helvetisti harjoittelua ja munaa, jotta sen uskaltaa tehdä runin lopussa.
Ensimmäiseen bossiin ei kannata hirveästi kiinnittää alussa huomiota, koska hyvässä runissa bossiin tullaan ilman ohjuksia (olettaen, että boxilla pystyy saamaan täydet chainit bonusvihollisista).
Eli ammu nyt näin aluksi aina vastakkaisella värillä. Myöhemmin bossi pitää opetella uusiksi. Ilman ohjuksia ekan bossin voi päästä läpi niin että aikaa jää 75s (helvetin vaikeaa, vain muutama on tähän pystynyt). Ohjuksilla paljon helpompaa.
Eri väreillä ampumisesta ei saa bonuksia. Periaatteessa kannattaa aina ampua samalla värillä ja kerätä suicide bulletit talteen pisteitä ja ohjuksia varten. Käytännössä tämä on huomattavasti vaikeampaa, ja kannattaakin ampua ihan oman tottumuksen mukaan. Joissakin kohdissa pitää kuitenkin käyttää vastakkaista väriä, jotta viholliset saa tarpeeksi nopeasti tapettua, ja bonusviholliset ilmestyvät esiin.
Pitää katsoa josko sitä itsekin nyt sitten vähän tätä jauhaisi. Pelottaa vain se ajatus, että tähän jää taas koukkuun.
« Viimeksi muokattu: 11.04.2008 12:29 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up!
« Vastaus #62 : 11.04.2008 12:31 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
Mitä sä nyt taas vingut.
Ja tuon Raemin tunnen. Se on smashin pelaaja myös. >_>
Raem kulkee täällä siis nimellä "Soukyugurentaiotokuyo". Eli tuskin on sama pelaaja kyseessä. Katso aikaisemmat postaukset tässä ketjussa.
Niinpä näkyy. Sattui vaan olemaan samaniminen, joka myös pelaa Ikarugaa.
EDIT: Eikun perkele, taitaa se ollakin sama heppu. 26,941,630 on hänelläkin ennätys.
Raem = Soukyugurentaiotokuyo = eboshidoribupposouuzura?
eboshidoribupposouuzura = Ikarugan kolmen bossin nimet peräjälkeen, eli sama kaveri näköjään kyseessä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up!
« Vastaus #69 : 11.04.2008 22:03 »
sleepy
o----o
Jäsen
Viestejä: 828
Basaaripisteet: 6
Kai Bangai-O:t tänne ketjuun kuuluu, vaikkei ihan perus-shmup olekaan. Onko kukaan tuota DS-peliä, Bangai-O Spiritsiä päässyt pelaamaan? Kai edes Fraeon on sen jostain netistä napannut tai jotain? En oikeasti osaa pelata tuota peliä yhtään.
Parin isomman kentän sijasta Bangai-O:ssa on iso kasa (kortilta löytyy 160 ja kenttäeditorin takia uutta pelattavaa löytyy paljon, kiitos hassun ja kätevän äänilataussysteemin) ja kenttiin saa itse valita neljä asetta, jota vaihtelevat pesismailasta hakeutuviin ohjuksiin ja olkanapeillä ammuttaviin isoihin ohjuskasoihin ja ajanpysähdykseen. Kentätkin ovat välillä hyvin puzzlemaisia, mutta kyllä tässä silti hyvin paljon shmup-henkeä on. Ainiin, onhan tämä toki Treasuren tekemäkin.
Hieman harmittaa, että tuli tämä japani-importtina hommattua, koska menut ja HUDin teksit ovat melkein täysin japaniksi, joka hankaloittaa pelaamista aikalailla. . . Ja tämä on peli, jossa ohjekirja olisi iso apu, koska erilaisia aseita ja vihollisia ja tehtävämuotoja ja vaikka mitä on hirmuisesti ja kaiken ymmärtäminen yritys-erehdys-meiningillä vie näköjään kauan aikaa. Hyvä, ja todella erilainen peli tämän kaiken alla kuitenkin on.
Mutta juu, jos tämä jollakulla sattuu olemaan, niin kenttiä ja replaytä olisi joskus siistiä vaihdella!
under the rocks and stones
,there is water underground
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up!
« Vastaus #71 : 12.04.2008 12:08 »
sleepy
o----o
Jäsen
Viestejä: 828
Basaaripisteet: 6
Onkos tuossa DS-versiossa kaikki vanhatkin kentät mukana, vai ovat kaikki uusia? 160 on kyllä kova määrä, alkuperäisen 44 kentässäkin oli tekemistä.
En ole Bangai-O:ta pelannut, mutta en ainakaan muista lukeneeni missään, että vanhat kentät olisivat mukana.
Viralliselle sivulle ovat jo näköjään pistäneet kasan kenttiä uploadattavaksi.
Spirits on ilmeisesti pelillisesti aika erilainen alkuperäiseen verrattuna. Spiritsissä siis A on dash, Y ja B valitsemat aseet, kun taas alkuperäisessä oli hieman Robotron-tapainen ampuminen, eli mecha ampui sinne suuntaan minne painoi. . . tai jotain?
under the rocks and stones
,there is water underground
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up!
« Vastaus #75 : 15.04.2008 16:26 »
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up!
« Vastaus #76 : 15.04.2008 20:27 »
Azu
Aivot sanoi ei mutta sielu oli hiljaa, so I did it
Jäsen
Viestejä: 993
Basaaripisteet: 1
Super Stardust HD:hen on tänään tullut pitkään lupailtu yksinpelipäivitys. Lisää mm. Survival, Time Attack sekä Endless -pelimuodot, uutta vanhaa retroilumusiikkia, uusia vihollisia ja joitain muita uudistuksia.
Onko siihen lisätty vanhasta Super Stardustista tutut planeetat Imatra ja Hollola?
Eipä ollut kumpaakaan. Ei nyt tähän hätään tule mieleen mikä uuden planeetan nimi oli, joku T:llä alkava kuitenkin.
Nyt/Kohta meneillään: Borderlands (PS3), Bayonetta (PS3), LocoRoco Midnight Carneval
Menneen talven lumia: Uncharted 2: Among Thieves
Me wants: Ratchet & Clank: A Crack In Time, Muramasa: The Demon Blade
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up!
« Vastaus #78 : 17.04.2008 15:03 »
Scarf
Smokin' Sexy Style!!!
Jäsen
Viestejä: 2 582
Basaaripisteet: 4
Nuo Arcade-versioon tehdyt muutokset ovat tosin kiinnostavia; onko Scarf tosiaankin niin, että nämä rikkovat kokonaan chainit, vai muuttavatko ne peliä vain niin, että ne tietyt kohdat pitää vain opetella erilailla?
Peruspeli kyllä tuntuisi pysyvän samana, mutta niistä kaikkein vaativimmista taktiikoista (joita aikaisemmin luettelin) on vaikea mennä sanomaan, ennen kuin joku pääsee pelissä tarpeeksi syvälle. Epäilen vahvasti, että X360-version teoreettinen piste-ennätys on lähelläkään arcade-version vastaavaa.
Liekö X360-käännöksestä nousseen hypetyksen ansiota vai mitä, mutta pari päivää sitten Hard-moden maailmanennätyspisteet laitettiin uusiksi: 35,232,780. Hienoa, että pelissä pihisee edelleen henkeä myös pelihalleissa. Ehkä joku kaunis päivä WIZin ikivanha Normal-piste-ennätyskin (+36m) laitetaan uusiksi.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu