Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
Tulostusversio
Aihe: Shoot 'Em Up!  (Luettu 92806 kertaa)
Re: Shoot 'Em Up! « Vastaus #90 : 29.06.2008 14:50 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili BANGAI-OOOOOOO!


Miten ihmeessä videopeli voikin olla noin järjettömän ärsyttävä. Jossain syvällä pelissä piilee aivan loistava peli, josta löytyy nokkelia aseita, ties kuinka monta vihollista, aivan nerokkaita kenttiä joita pystyy lataamaan lisää nerokkaasti ja kiitos loistavan kenttäeditorin, niitä saa tehdä helposti itse. Ja mechalla lentely on kivaa ja suuren ohjuskasan ampuminen vihollisiin on hauskaa, mutta siihen se jääkin. Olen monet replayt'kin katsonut, mutta ei. . .

Jotain tässä pelissä on jota en vain yksinkertaisesti ymmärrä. Käytän aina aseita jotenkin väärin ja joudun pelaamaan melkein jokaista kenttää uudelleen ja uudelleen kunnes onnistun juuri ja juuri jollain ihme tuurilla pääsemään kentän läpi. Ja eteen on tullut jo montakin sellaista kenttää joissa en vain tajua mitä pitäisi tehdä.
Toivon kovasti, että kyse pelin kielestä. Jos vain saisin pelin ja ohjekirjan englanniksi, niin ehkä jotenkin yhtäkkiä tajuaisin koko pelin pointin? Pelin jenkkiversio on jo ennakkotilauksessa, koska oikeasti haluan osata pelata tätä peliä.
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up! « Vastaus #91 : 29.06.2008 17:21 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
BANGAI-OOOOOOO!


Miten ihmeessä videopeli voikin olla noin järjettömän ärsyttävä. Jossain syvällä pelissä piilee aivan loistava peli, josta löytyy nokkelia aseita, ties kuinka monta vihollista, aivan nerokkaita kenttiä joita pystyy lataamaan lisää nerokkaasti ja kiitos loistavan kenttäeditorin, niitä saa tehdä helposti itse. Ja mechalla lentely on kivaa ja suuren ohjuskasan ampuminen vihollisiin on hauskaa, mutta siihen se jääkin. Olen monet replayt'kin katsonut, mutta ei. . .

Jotain tässä pelissä on jota en vain yksinkertaisesti ymmärrä. Käytän aina aseita jotenkin väärin ja joudun pelaamaan melkein jokaista kenttää uudelleen ja uudelleen kunnes onnistun juuri ja juuri jollain ihme tuurilla pääsemään kentän läpi. Ja eteen on tullut jo montakin sellaista kenttää joissa en vain tajua mitä pitäisi tehdä.
Toivon kovasti, että kyse pelin kielestä. Jos vain saisin pelin ja ohjekirjan englanniksi, niin ehkä jotenkin yhtäkkiä tajuaisin koko pelin pointin? Pelin jenkkiversio on jo ennakkotilauksessa, koska oikeasti haluan osata pelata tätä peliä.

Kannattaa opetella niiden aseiden japsinimet, niin että osaat valita haluamasi aseen, silloin kun tarve vaatii.

Ohjukset ovat parhaat ystäväsi. Kannattaa käyttää lähes koko ajan sitä takaisinampumissysteemiä, eli painat liipasimen pohjaan ja päästät irti juuri kun vihollisten ammukset ovat osumassa sinuun. Tämä moninkertaistaa ohjusten tehon - mitä lähemmäs vihollisammukset pääsevät, sitä suurempi teho. Toimii myös niihin jättivihujen ohjuksiin, ja on monissa tehtävissä välttämätön selviytymisen kannalta.

Perusaseista ehkä parhaaksi yhtistelmäksi ainakin itselleni on osoittautunut miekka + ne isot kimpoilevat pommit. Miekka on siitä hyvä, että se huitoo automaattisesti lähimpiä ammuksia/vihollisia, kunhan pidät lyöntinapin pohjassa. Osoittautuu lähes voittamattomaksi kapeissa käytävissä. Miekka tuhoaa myös ne tasojen kohteet kaikkein nopeiten, menet vain viereen nappi pohjassa ja ammut tarvittaessa ohjuksia.

Enpä oikein muuta osaa neuvoa. Monissa kentissä trial and error -pelaaminen on yksinkertaisesti välttämätöntä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up! « Vastaus #92 : 29.06.2008 18:45 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Erittäin hienoja kyllä, pitää sanoa. Voiko noita arcadekonekuorijuttuja ostaa jostakin?

Mitä tarkoitat "kuorijutuilla"? Eivät nämä ole mitään kuoria, vaan ihan oikeita arcadekoneita.

Realgames.orgista olen kaikki kolme ostanyt, kaveri siellä saa kyllä vielä lisää näitä Naomeja.
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up! « Vastaus #93 : 30.06.2008 01:10 »
eebrozgi Jäsen Viestejä: 22 Basaaripisteet: 0 Profiili Juu, evottelin noissa termeissä... Kiitos kumminkin.
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up! « Vastaus #94 : 03.07.2008 13:44 »
tetsuo ...I think. Jäsen Viestejä: 369 Basaaripisteet: 2 Profiili Ai että, tulihan se Contra 4! Viikkoa ennen juhannusta pistin tilaukseen ja tänään tuli. Ensimmäinen kuolema taisi tulla alle kymmeneen sekuntiin.  :) Näissä 9:ssä kentässä tämä loppukesä taitaa mennäkin, kunnes käännän Hardille.  :lol: Kontrollit toimii, 2 näytön kikkailu toimii, äänet ja asenne toimii. Ehkä kaikkien aikojen paras Contra?

On muuten ehkä legendaarisinta materiaalia manuaalissa. "Contra guys, the dudes without shirts" tai "Contra isn't some RPG, so you won't be able to save your progress every ten steps".
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up! « Vastaus #95 : 03.07.2008 14:36 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili
On muuten ehkä legendaarisinta materiaalia manuaalissa. "Contra guys, the dudes without shirts" tai "Contra isn't some RPG, so you won't be able to save your progress every ten steps".

Kuten myös itse pelissäkin; Hard-tason kuvaus on aika puhdasta vittuilua pelaajaa kohtaan. :D
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up! « Vastaus #96 : 29.08.2008 11:46 »
tetsuo ...I think. Jäsen Viestejä: 369 Basaaripisteet: 2 Profiili Contra 4 meni ja pärähti läpi normalilla. On se aina niin palkitsevaa paukuttaa Contra loppuun asti. Kolmas Contra missä lopputekstit olen nähnyt. Ei loppuunsa niin paha peli, kunhan saa säilytettyä aseet C+S tappiin asti viritettynä niin melko hyvin pääsee jos tietää mitä tekee. Bossit kestää sentään jonkun verran iskua mikä oli kakkos osan heikoin osa-alue, vaikka kunu peli sekin on. Näissä uusimmissa Contrissa ja Gradius V:ssä on se hyvä puoli että jos kuolee, niin peli ei ole vielä ohi. Gradius 2:een hajosin muutamassa tunnissa kun multiplet menetti heti yhdestä kuolemasta. Liian arcade perfect käännös minulle. :D Nyt Contra 4:ta hardilla valloittamaan. Tiuhaan tahtiin panokset lentelee ainakin.  :)
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up! « Vastaus #97 : 23.10.2008 21:44 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Ketsui: Death Label DS

Noniin, tulihan se sieltä. Peli, jota jaksaa jopa pelata.

Oli kyllä kovat epäilykset DS:llä pelattavaa shmuppia kohtaan, mutta Arikan varapressa-Mihara osoitti taas, ettei hän jätä asioita puoltiehen. Sama mies hyllytti PS2-version pelistä, koska yhden tason pientä hidastelua ei saatu raudan takia poistettua (Cave olisi julkaissut pelin varmasti, vaikka se olisi ollut yhtä diashowta alusta loppuun).

Pelihän on yksinkertaistettu boss rush -versio siitä oikeasta Ketsuista. Vaikeustasoja näyttäisi olevan aika liuita, jokaisessa oma määrä pomoja aina vaikeammilla bullet patterneilla. Settingseistä saa helpotusta laittamalla auto bomb -moden päälle, jolloin aina osuman saadessaan pelaaja käyttää pommin automaattisesti (eli käytännössä pelastuu kuolemalta). Seuraavasta osumasta menee alus, joita on kolme (näitäkin sai muistaakseni vaihdella).

Pistesysteemi on yksinkertainen: bossin hitboxiin osuessa tulee päälle kerroin, joka kasvaa mitä lähempää pomoa olet. Uusintoja voi lähetellä toisiin DS-masiinoihin wifin välityksellä.

Ainut asia mikä ehkä hieman huolettaa, on pelin pitkäikäisyys. Pääsin ensimmäisellä yrityksellä Normalin läpi (käytössä tosin auto bomb ja kaikki kolme alusta), eikä pisteitä nyt mitenkään tolkuttoman vaikeilla taktiikoilla pysty keräämään. Looppejakaan tuskin on mukana, kun on ne vaikeammat vaikeustasot.

Parhautta on kuitenkin Doomin kanssa hikoilu (tuolle tasolle ei kuitenkaan tarvitse päästä, DS-versio on hyvin pelkistetty).


Näillä näkymin viihdyttävin peli sitten Ninja Gaiden 2:n, suosittelen.

E: Niin ja pelin mukaan on tungettu superplay-DVD pelin arcade-versiosta, jonka X360-porttaus ilmestyy tammikuun lopussa.  ;)


« Viimeksi muokattu: 23.10.2008 21:50 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up! « Vastaus #98 : 23.10.2008 22:23 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Parhautta on kuitenkin Doomin kanssa hikoilu (tuolle tasolle ei kuitenkaan tarvitse päästä, DS-versio on hyvin pelkistetty).

Ei helvetti nuo patternit on häröjä. :) Vauhtia, kokoa ja suuntaa muuttavia ammuksia.


Itse en ole vielä ehtinyt tätä tilata, tulee samalla kyllä tilattua Thunder Force VI. MegaDriven nelonen kun on mielestäni ehkä paras horisontaalinen shmuppi.
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up! « Vastaus #99 : 25.10.2008 21:26 »
Soukyugurentaio-
tokuyo
~ forever with me ~ Jäsen Viestejä: 83 Basaaripisteet: 2 Profiili
Onko kukaan laudalla sattunut kokeilemaan Fraxya? Itse törmäsin kyseiseen tekeleeseen jo jokin aika sitten ja peliä on tullut tahkottua tappavan tasaiseen tahtiin intistä huolimatta aina kun mahdollista. Fraxy ei hurmannut allekirjoittanutta niinkään pelillisten ansioidensa, vaan sen sisältämän editorin avulla, jolla pelaaja voi rakentaa mieleisensä pomohirviön, mikäli vain aikaa ja kärsivällisyyttä riittää.

Vaikkei editointi olisikaan se oma juttu, pelkästään muiden pelaajien pomoja vastaan taistelu käy viihteestä. Fraxy Compendium Reduxista löytyy kymmenittäin kaikenlaisia pomohirvityksiä ja osittain jälki on todella hienoa. Muutama esimerkki lienee paikallaan:
http://uk.youtube.com/watch?v=HrBSxOETZKo
http://uk.youtube.com/watch?v=pEtEuZfiBUg&feature=related

Pidemmittä puheitta, kaikki shmuppien ystävät vain rohkeasti peliä koettamaan! Olisihan se mukava päästä ottamaan turpiin muiden lautalaisten tekeleiltä :)

*mainostusta* Köh, kannattaa toki koettaa meikäläisenkin bosseja *mainostusta*
http://wiki.genericboard.com/User:Eboshidori
http://uk.youtube.com/user/Eboshidori
buginen lastenpeli
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #100 : 12.11.2008 22:45 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Thunder Force VI ja DS Ketsui nyt plakkarissa.


Thunder Force oli ainakin kärkeen pieni pettymys. Nelonen on niin tujua tavaraa, että odotukset olivat toki korkealla. Ulkoisesti peli näyttää hieman köyhän miehen Gradius V:ltä, eli sinisiä lasereita  pyörii ympärillä. Mutta taustat vain ovat aika karuja ja viholliset aika mitäänsanomattomia. Musatkin ovat vain kalpea kopio IV:stä.

Ensimmäiset levelit ovat todella lyhyitä pyrähdyksiä, ja sitten alkaakin bossisuma. Peli on aika lyhyt, tämä siis pikaisen credit-feedauksen jälkeen todettuna. Vaikeustasoa toki löytyy kuten pitääkin, tosin muutama kuolema meni kyllä sen piikkiin että jostakin vihollishyökkäyksistä ei oikein saanut selvää missä niiden osumarajat kulkevat.

TF VI ei siis mikään erityinen helmi, mutta mukava kultturiteko silti. Saapa nähdä miten pian painos loppuu Play-Asiasta.


Ketsui taas teki paljon suuremman vaikutuksen. Teknisesti todella pätevä peli, tavaraa on ruudulla kivasti. Hyvät popit tuovat kunnolla fiilistä. Onhan ruutu aika pieni, mutta kumman hyvin tilanteista saa selvää.

Pelissä tosiaan on aika erikoinen formaatti, monta eri vaikeustasoa joissa kiakissa on eri valikoima samoista pomoista. Pari ekaa vaikeustasoa pääsee läpi ilman kuolemia ja pommien käyttöä ilman sen kummempia treenaamisia, mutta siitä se vaikeus lähtee jyrkkenemään. Kaksi vaikeinta tasoa vielä avaamatta.

Jos vain osaisi japania, olisi tässä varmaan aika mukavasti avattavaa, oikeastaan joka pelikerran jälkeen aukeaa jokin inforuutu tai pelivinkki jossain valikossa. Mutta hieno paketti tämä on muutenkin, pahviboksi ja DVD mukana.  :)

Tämä ainakin tulee loppumaan, ostakaa omanne ennen kuin hinnat nousee.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #101 : 30.11.2008 12:36 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Bangai-O Spirits!



Ei saakeli, että peli on koukuttanut pahasti. En ole muihin peleihin koskenutkaan viimeiseen pariin viikkoon, kun Bangai-O:ssa riittää pureskeltavaa vähän liikaakin. Noin 155 maata olen ehtinyt läpäistä, vielä olisi vaikeimmat setit jäljellä.

Peli on kyllä videopelaamista puhtaimmillaan; ei juonta, ei turhia lässytytyksiä, aivan helvetin kova vaikeustaso ja hiton koukuttava "vielä kerran"-meininki. Kun kentät ovat kerran hiessä läpäissyt, niin seuraava haaste on ajan ja pisteiden parantaminen, pelattavaa riittää luvattoman pitkäksi aikaa.

Harmi, että peli ei ole auennut suuremmille massoille, peli ansaitsisi ehdottomasti suuremman yleisön huomion. Tosin pieni yleisön tietoisuus on ominaista Treasuren peleille.

EDIT: 163 leveliä läpi, vielä 4 jäljellä. The Earth on mahdoton!


« Viimeksi muokattu: 01.12.2008 11:53 kirjoittanut echoes »
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #102 : 08.01.2009 15:53 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Joo-o Bangai-O:ta tuossa ruokkiksella testasin ja aika mahtavan kuvan tuo tutoriaali pelistä antoi. Sitten menikin sormi suuhun kun mitään "janaa" ei löytynyt vaan tehtäviä pitää valita jostain ihme kategorioista. Turpaankin tulee niin, että tukka lähtee melkein joka kentässä. Olisi ihan kiva jos kentät jotenkin etenisivät jotain selkeää polkua ja niin edelleen, mutta eikun kokeilemaan.

Mahtavat rakettilerssit tässä kyllä on, ihan niinkuin siinä N64-versiossakin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #103 : 08.01.2009 17:59 »
Omenarosvo Supersankari Jäsen Viestejä: 198 Basaaripisteet: 8 Profiili Tuli hankittua tuo Bangai-O Spirits syksyllä. Tutoriaalin aikana oli vielä että vittu jeah hienoa. Kun peli alkoi en tajunnut enää mistään mitään ja laitoin pelin hyllyyn.

Nopeaan luovuttamiseen vaikutti tosin se kun oli muita pelejä työn alla, eli kyllähän sitä täytyy jyystää joku päivä enemmän :)
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #104 : 09.01.2009 01:29 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Jooh ei todellakaan kannata luovuttaa tuon Bangai-O:n suhteen, peli on helvetin palkitseva, kunhan jaksaa vain syventyä. Itse pääsin alkuun pelin kanssa Bounce-Break-yhdistelmällä. Aina kun tulee hitonmoinen rakettisumppu niin pamauttaa sen superaseen ja seuraa vaikka omien luotien perässä. Tuolla yhdistelmällä pärjää kyllä varsin pitkälle.  8)
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #105 : 10.01.2009 14:31 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Jees kyllähän tuo lähti nopeasti aukenemaan kun jaksoi yrittää. Itse runkkaan tieni läpi noissa "mättökentissä" yleensä pesismailalla ja shieldillä ja sitten EX:änä jotain tilanteeseen sopivaa massatuhoa. Kerrassaan outo peli, sillä mitään shmup fiilistä tässä ei ole, kiitos enkkumittarin ja "mamoilun", mutta en kyllä mitään muutakaan genreä pelille keksi. Kenttien läpäisykin tuntuu monesti tapahtuvan puolivanhingossa ja oikeat aseet ovat noin 99% sitä ratkaisua.

Nuo puzzlekentät näyttävät kyllä mahtavasti mihin tämän pelin motti kykenee. Hatunnoston arvoinen tekele.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #106 : 17.02.2009 18:47 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Ainakin DoDonPachi Daioujou Black Labelin X360-porttaus on juosten kustu.

Eli se niistä Caven peleistä taas. Enitenhän tässä ärsyttää, että Ketsuin X360-käännös tulee varmasti olemaan samanlaista sontaa, koska sekin on saman puljun tekemä. Jää siis koko peli kokematta, ellei joku onnistu murtamaan arcade-versiota, mikä on aika epätodennäköistä.

Noh, pitää toivoa että Cave on ottanu itseään niskasta kiinni, ja Death Smilesin käännös olisi edes jostain kotoisin. Viimeksihän Cave käänsi itse Ibaran ja Mushihimesaman PS2:lle, jotka olivat molemmat melko ala-arvoisia.

Miksei hommaa vain voitu antaa Arikalle, kun he kerran osaavat hommansa?

E: Haha, linkkasin sitten zoukan Dead Rising -videon. Noh, paska käännös on paska käännös.


« Viimeksi muokattu: 17.02.2009 18:56 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #107 : 22.02.2009 16:13 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW En nyt jaksanut miittiketjuun löpistä näitä, joten postaan tänne.

Eli Mixba miitissä pelaili shmuppeja, ja jos kiinnostaa niin tässä Shmups.comin toistaiseksi tuorein (mutta kohta vuoden vanha) äänestys 25 parhaasta räiskinnästä. Eli kyllä sitä Border Downia tosiaan arvostetaan vaikka et siinä nyt ihan alkuun pärjännytkään. ;) Kieltämättä on turhauttavaa että kuollessa ei saa jatkaa samasta kohtaa, vaan itseasiassa siirtyy "alas" vaikeammalle "rajalle", mutta pelin siis voi vetää kolmella täysin erilaisella reitillä läpi. Kovimmat kaverit tietenkin aloittavat suoraan punaiselta borderilta ja vetävät kovimmat pisteet. Tällöin peli päättyy ensimmäiseen kuolemaan, eli tämä ei kuulu aloittelijoille.

Gradius V:n nousu ihan ykköseksi tässä uusimmassa listassa aiheutti vanhan koulun miehissä tuolla vähän närää, kun kaikki noobit tulevat äänestämään jotain uusinta ja melkein ainoaa länsimaissa julkaistua shmuppia, mutta fantastinen pelihän se siis on. Melkein kaikki tuolla ovat vertikaalisia räisikintöjä, se on yksi syy miksi ne harvat horisontaaliset kuten Gradius V ja Border Down myös saavat huomiota. Henk.koht. suosikki horeissa on kuitenkin Thunder Force IV.

(Laitoin nyt huvikseni boldilla ne versiot jotka minulta löytyy, pitää seuraavassa miitissä vaikka shmuppailla oikein urakalla. Ainakin kaikki konsolikäännökset noista ovat kyllä ostoslistalla, jos en niitä vielä omista :) )

[01]  Gradius V (PS2)
[02]  Ikaruga (ARC/DC/GC)
[03]  Dodonpachi Daioujou (ARC/PS2)
[04]  Battle Garegga (ARC/SAT)
[05]  Dodonpachi (ARC/SAT/PS1)
[06]  ESPGaluda (ARC)
[07]  Armed Police Batrider (ARC)
[08]  Radiant Silvergun (ARC/SAT)
[09]  Mushihimesama (ARC/PS2)
[10]  Guwange (ARC)
[11]  Progear no Arashi (ARC)
[12]  Border Down (ARC/DC)
[13]  Batsugun / Batsugun Special Version (ARC/SAT)
[14]  Gradius Gaiden (PS1/PSP)
[15]  R-Type (ARC/PS1/PCE/SMS/etc.)
[16]  ESPRade (ARC)
[17]  RayForce / Layer Section (ARC/SAT)
[18]  Giga Wing (ARC/DC)   [Kakkonen löytyy (ARC)]
[19]  Soukyugurentai (ARC/SAT/PS1)
[20]  Mars Matrix (ARC/DC)
[21]  Strikers 1945 II (ARC/SAT/PS1)
[22]  Shikigami no Shiro 2 / Castle Shikigami 2 (ARC/DC/PS2/GC)
[23]  Thunderforce IV / Lightening Force (GEN/SAT)
[24]  Ibara / Ibara Black Label (ARC/PS2)
[25]  Thunderforce III (GEN/SAT)

HONOURABLE MENTION:
Axelay (SNES)
Battle Bakraid (ARC)
Blazing Star (ARC)
Dangun Feveron (ARC)
Darius Gaiden (ARC/SAT/PS2)
Donpachi (ARC/SAT/PS1)
Dragon Blaze (ARC/PS2)
Einhänder (PS1)
G.Darius (ARC/PS1/PS2)
Gradius II(ARC/SAT/PS1/PCE-CD/NES)
Gunbird 2 (ARC/DC/PS2)
Ketsui (ARC)
Lords of Thunder / Winds of Thunder (PCE-CD/Mega-CD)
Musha Aleste / M.U.S.H.A. (GEN)
Mushihimesama Futari (ARC)
Raiden DX (ARC/PS1)
Raiden Fighters Jet (ARC)
R-Type Delta (PS1)
Soldier Blade (PCE)
Thunderforce V (SAT/PS1)
Twin Cobra / Kyukyoku Tiger (ARC/PS1/PCE)
Under Defeat (ARC/DC)
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #108 : 22.02.2009 17:10 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili R-Type Delta kannattaa hommailla. Joskus sitä näkee todella halvalla ja se on oma suosikkini kyseisestä sarjasta.

Ja jos SHMUP aiheinen miitti on joskus tulossa niin kaipa sitä pitää pelotella omalla läsnäolollanikin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #109 : 22.04.2009 04:58 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili


Mushihimesama Futari X360:lle Caven kääntämänä. ;D

Death Smiles huhtikuussa, Ketsui toukokuussa ja Futari loppuvuodesta. Ei ollenkaan paha. Ihan hysteeriseksi ei kuitenkaan viitsi heittäytyä, ettei tarvitse pettyä, jos nämäkin ovat surkeita käännöksiä.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #110 : 20.08.2009 23:23 »
Iva Jäsen Viestejä: 71 Basaaripisteet: 0 Profiili Saako näitä kolmea (vielä) mistään Suomesta? Mistä suosittelette tilaamaan, jos ei Suomesta saa? En ole vielä katsastanut ulkomaisin nettikauppoja, mutta ei Suomessa ole näkynyt. Onko näitä edes julkaistu Euroopassa?

Tuota Dodonpachia juuri tuossa ylempänä vähän haukuttiin ja sai hieman skeptiseksi oston suhteen... Muutenkin taitaa olla liian vaikea meikälle vielä. Raiden vaikuttaisi jotenkin melkoyksinkertaiselta ja helpolta aloittaa shmup-pelien pelaaminen Raiden II:n perusteella. Oma historia rajoittuu satunnaisiin pc-puolen peleihin alle 12v ikäisenä ja vähän myöhemmin Ikarugaa Cubella. Pelitin uusimman numeron shmup-aukeama sai pienen kipinän aikaan.. 
Olisiko teillä jotain suosituksia suoraansanottuna aloittelevalle shmuppaajalle? Alustoina on XO, DS, PC. Bangai-O Spirits DSlle?
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #111 : 21.08.2009 00:02 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Ei ole noista mitään julkaistu Euroopassa. 360:llehän on ihan älyttömästi hyviä shmuppeja, mutta yksikään ei ole aluekooditon.

Ja huomaa ettei mitkään puristien valitukset jostain porttauksista päde muihin kuin shmupeille elämänsä antaneille, peruspelaaja ei varmaan edes huomaa jotain pikku virheitä ja puuttuvia ominaisuuksia.


Varmaan halvimmalla pääsisit jos ostaisit vaan PS2:n ja sille sitten ne lukuisat Euroopassa julkaistut räiskinnät. PC:lläkin tietenkin on vaikka mitä, mutta itse en ole niin perehtynyt niihin.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #112 : 21.08.2009 00:25 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili Raiden Fighters Aces on sentään julkaistu Jenkeissä, mutta muuten on kyllä melko hiljaista täällä Euroopassa.


Dodonpachi: Daioujou Black Labeliin on tulossa bugipäivitys, jonka kanssa on häärinnyt mm. perfektionistina tunnettu Mihara (joka on Akiran pääjohtaja, käänsivät siis Daioujoun ja Espgaludan täydellisesti PS2:lle). Myös "complete fix" -nimeä kantava päivitys pitäisi olla tulossa, mutta se ei ole ilmainen. Tiedä sitten mitä eroa noilla on, jälkimmäinen saattaa olla korjattu versio, jota myydään suoraan levyllä.

Deathsmilesille on tullut myös Mega Death Label -nimeä kantava päivitys, joka pitää sisällään muunnellun version alkuperäisestä. Eli erillisenä arcade-versiona julkaistu peli pikkurahalla netin kautta ladattuna, ei paha. Deathsmileshan on ilmeisesti todella onnistunut käännös Cavelta, eli PS2:n Mushihimesaman ja Ibaran kaltaisesta sössimisestä ei ole kyse.

Mushihimesama Futari 1.5 (eli viimeisin arcade-julkaisu) puolestaan julkaistaan japanissa marraskuun 26. päivä. Odotan tätä melkein yhtä paljon kuin Ketsuita, jonka julkaisu näytäsi jälleen olevan epävarma. Toivottavasti peli näkisi vielä päivänvalon.

Eikä tämä vielä tähän lopu! Espgaluda II on myös tulossa Caven kääntämänä X360:lle. Eli enää puuttuisi Dodonpachi Dai-Fukkatsu näistä uusimmista Cave-nimikkeistä.


Vielä kun saisi jostain revittyä rahat japsikoneeseen, seimitsu-palikoilla modattuun tikkuun ja kaikkiin näihin peleihin.  :P


EDIT: Ainiin! Se kaikkein tärkein meinasi unohtua, japanilainen MIR (joka on tuttu nimi Ikaruga-piireissä, rikkoi mm. ensimmäisenä 35 miljoonan pisteen rajanpyykin) on rikkonut T^3-CYR-WIZ:in maagisena pidetyn Normal-maailmanennätyksen muutamalla kymmenellä tuhannella pojolla. Huhhuh! Eihän siinä mennyt kuin kuusi ja puoli vuotta. Ei voi kuin hämmästellä, miten täydellisesti WIZ muinoin peliä hallitsi keksien tärkeimmät taktiikat ja pelaten runin, jota kukaan ei pystynyt tavoittamaan, vaikka länsimaalaiset ovatkin aikojen saatossa rikkoneet kaikki Chapter-kohtaiset piste-ennätykset. Ikarugan peluu menee melkein yleisurheilusta. :lol:

Tuolta löytyy WIZ:in suoritus Ikaruga Appreciate DVD:ltä, jos jotain kiinnostaa.


« Viimeksi muokattu: 21.08.2009 00:42 kirjoittanut Scarf »
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #113 : 06.10.2009 21:01 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Tuli hommattua Nanostray 2 DS:lle heräteostoksena.

Aika hyvältä setiltä vaikuttaa toistaiseksi. Vahvat Treasure/Gradius-vibat läsnä kokoajan ja pelaajaa ei päästetä helpolla. Pelattavaakin näyttäisi olevan riittävästi: Adventure, Arcade-pisteidenkeräys, Challenge ym. Ihan hauskoja oli noi Challenge setitkin pikatestin perusteella. Piti mm. selvitä 30 sekkaa luotisuihkussa, toisessa tehtävässä piti hankkia tarpeeksi pojoja ennen kuin aika loppuu.

Grafiikat ovat värikästä 2,5D:tä. Ulosanti toimii, vaikkakin alkuun joissain kohdissa tausta saattaa sekoittua vihollisiin. Muzakit ovat perusaggressiivista jumputusta.

Onko kellään kokemuksia pelistä? Onko loppujenlopuksi paska vai hyvä?

EDIT: Tossa vielä videoarvostelu kiinnostuneille: http://www.gametrailers.com/video/review-nanostray-2/33240
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #114 : 06.10.2009 22:59 »
Soukyugurentaio-
tokuyo
~ forever with me ~ Jäsen Viestejä: 83 Basaaripisteet: 2 Profiili
Sekä tuo että ensimmäinen osa löytyy DS:lle. Kakkonen parantaa kiitettävän monella osa-alueella: kuvakulma(t) on huomattavasti käytännöllisempi kuin ykkösen semi-lintuperspektiivi (mikä teki luotien tarkasta väistelystä melkoisen rasittavaa) ja aluksen energiamittarista päästiin eroon. Audiovisuaaliselta puolelta ei löydy valittamista uskomattoman geneeristä tyyliä lukuun ottamatta. Challenget ovat ihan passelia vaihtelua ja toisin kuin ykkösessä, ne on jopa mahdollista läpäistä. Harmi vaan, että palkintona on varsin mitäänsanomattomia minipelejä, joita jaksaa sen minuutin per kappale.

Mutta mutta. Asetasapaino on edelleen ihmeen vinksahtanut. Joillakin pyssyköillä ei tee yksinkertaisesti mitään kun taas toiset omistavat tilanteessa kuin tilanteessa. Pistemetsästyskään ei oikein nappaa, sillä tasoja voi pelata vain yksitellen, ei putkeen.

Pahimman pettymyksen tarjoavat kyllä pomomatsit, sillä suurin osa on juostenkustu. Perkeleet kestävät kuritusta hävyttömän paljon siihen nähden, että jokaisella on vain pari hassua kuviota. Varsinkin loppupomo on todella säälittävä tapaus. Ja kovemmalla vaikeustasolla pomojen kestävyys vaan kasvaa.
Ärsyttää myös, että jokainen kenttä noudattaa muuten kohtuu vaihtelevasta tasosuunnittelusta huolimatta tismalleen samaa kaavaa. Eli ensin räiskitään pikkuvihuja ja navigoidaan tason koukeroissa, sitten kohdataan välipomo, jota seuraa lisää poppareita ja navigointia kunnes sitten tapellaankin tasopomoa vastaan.

Menetteleehän tämä.
buginen lastenpeli
tallennettu
Re: Shoot 'Em Up! « Vastaus #115 : 06.10.2009 23:21 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Jäikö joltakin huomaamatta tämmöinen uutinen, että Mushihimesama Futari 1.5 tulee boxille region freenä? Vai eikö siitä ole vain jaksettu tänne kirjoittaa?

http://kotaku.com/5368190/bullet-hell-shooter-creators-cave-going-region+free-for-next-xbox-360-game
Play-Asia
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #116 : 08.10.2009 22:42 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Jooh Souky kiteyttikin aika hyvin ton Nanostrayn, suht vaisut fiilikset pelin suhteen muutamien tuntien jauhamisen jälkeen. Mitä liikkuu Shmup-kehittäjän päässä, kun piste-enkkoja ei pääse tykittämään kuin yksittäin kentissä?

Jäikö joltakin huomaamatta tämmöinen uutinen, että Mushihimesama Futari 1.5 tulee boxille region freenä? Vai eikö siitä ole vain jaksettu tänne kirjoittaa?

http://kotaku.com/5368190/bullet-hell-shooter-creators-cave-going-region+free-for-next-xbox-360-game

Joo tulihan toi huomattua, toivottavasti Cave jatkaa samaa linjaa myöhemmissäkin käännöksissä.


Onko kukaan muuten tyyppaillut PS2:sen Raiden 3:sta?  :???: Mieli tekisi ostaa, mutta hinta tuppaa olemaan suht korkea. Ei jaksaisi paskasta maksella.
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #117 : 08.10.2009 23:41 »
Soukyugurentaio-
tokuyo
~ forever with me ~ Jäsen Viestejä: 83 Basaaripisteet: 2 Profiili
Itse nappasin tuon Raidenin VPD:sta taannoin alta kahdenkympin. Vallan mainio ostos, kyllä tästä enemmänkin olisi maksanut, mutta enpä turhia valita ;)

Tykkään kovasti, että vanha kunnon Raiden-fiilis on yhä tallella. Viholliset sinkoilevat silmille nopeammin kuin kissaa ehti sanoa ja ampuvat pääosin vain tähdättyjä laukauksia - väistöliikkeiden on hyvä tulla selkärangasta, sen verran kovalla vauhdilla tuota morkulaa sinkoutuu niskaan. Ulkoasu on hieman kulahtanut, mutta eipä myöskään liiemmin häiritse saati vaikeuta pelaamista. Taustabiisit ovat ihan meneviä ja aseissakin on kunnolla munaa (vaikka legendaarinen violetti hammastahnasäde puuttuukin). Ehdoton plussa tulee double-moodista jossa kahta alusta voi ohjata yhdellä ohjaimella, siinä ne silmät viimeistään menee ristiin.

Btw, tuli R-Type Final hankittua reilulla kympillä. Eihän tämä mikään Gradius V:n tasoinen mestariteos ole (sarjan aiempien osien tapaan aivan liian hidastempoinen omaan makuun), mutta silti varsin viimeistelty ja hiottu kokonaisuus. Pääpaino on selvästi fiilistelyssä ja sarjan ystäville on tarjolla mukavasti fanipalvelua.
buginen lastenpeli
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #118 : 28.11.2009 16:34 »
Soukyugurentaio-
tokuyo
~ forever with me ~ Jäsen Viestejä: 83 Basaaripisteet: 2 Profiili
Tälle olisi varmaan keksinyt paremmankin paikan, mutta häikäilemätön mainostus ei tunne rajoja :lol:

Elikkäs olemme eebrozgin kanssa kahteen pekkaan työstäneet pikku shmup projektia, joka tunnetaan vaatimattomasti nimellä Final Boss. Saimme vasta pelin demon valmiiksi ja ajattelin, että sitä voisi tännekin hieman tyrkyttää.



Lataa demo täältä

Demosta löytyy huimat kaksi tasoa, kaksi eri vaikeustasoa, co-op sekä kaikenlaista lisätauhkaa, jonka eteen pitää tosin nähdä hieman vaivaa. Jos mainospuheet eivät oikein vakuuta, niin täältä voi katsella trailerin pelin ensimmäisestä tasosta. Huomatkaa tosin, että vaikka trailerin musiikit onkin lainattu muista shmupeista, itse peliin eebrozgi on säveltänyt omat biisit.

Ei tässä kummempaa. Toivotamme mukavia pelihetkiä ja jos siltä tuntuu, niin rakentavaa palautettakin voi toki jakaa.
buginen lastenpeli
tallennettu
Vs: Shoot 'Em Up! « Vastaus #119 : 29.11.2009 00:34 »
sleepy o----o Jäsen Viestejä: 828 Basaaripisteet: 6 Profiili Näyttää erittäin näpsäkältä, tehkää osx-versio :(

Pakko sanoa, että värimaailman valinta on yllättävän onnistunut. Vaikkakin värinä on noinkin iljettävän vihreä, niin silti se jostain syystä näyttää pelissä siistiltä! Meneekö muutkin kentät tuolla meiningillä?
under the rocks and stones,
there is water underground
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines