Täytyy nostaa hattua pitkälle edenneestä projektista, vaikka se Game Maker -projekti onkin. Ihan siksi, että tiedän kuinka vaikeaa ylipäätään tuollaisen projektin valmiiksi saaminen on. Omalla kohdalla on kone pullollaan erilaisia prototyyppejä, mutta tasan pari valmista projektia, joista kumpikin monien vuosien takaa Max Payne ajoilta. Aina kun on aloitellut jotain, on tullut joku "parempi" alusta vastaan, johon on ihan pakko vaihtaa. Joskus pohdin Game Makeriakin, joskus oli XNA:lla saatu jotain, mutta nyt on taas tullut leikittyä Unityn ja Love 2D:n kanssa.
Ehkä ensi vuoden lupaukseksi voisi ottaa ihan valmiin pelin tekemisen ja saada se vaikkapa kesäassyille esille. One can always hope.
Jos jotain kritiikkiä tuohon voisin nyt heittää, niin väriteemalla ei ole ongelmaa, mutta spritet ja tausta vaatisivat vähän kontrastieroa toisiinsa. Ihan liian usein spritet tuntuvat sulautuvan siihen taustaan, mikä aiheuttaa tarpeettomia kuolemia.
EDIT: Onhan se Spelunkykin Game Makerillä alunperin tehty, eli ei se nyt niin kamala alusta ole. Ainoa huono puoli on, että se on vain Windowsille eikä se pelaa esimerkiksi winen kanssa (Linux/OS X -käyttäjien harmiksi). Eli jos jotain porttausta aikoo tehdä, niin Game Makerin kohdalla pitää aloittaa projekti uusiksi.
Ja Mushi 2 julkaistiin jo? Pitääpä laittaa tilaukseen.
Koska se Tan: The Drinking Game tulee?