Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • SUPER STREET FIGHTER IV: 05.05.2010
Sivuja: [1] 2 3 4 5
Tulostusversio
Aihe: Street Fighter IV  (Luettu 33870 kertaa)
Street Fighter IV « : 26.04.2009 15:05 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili Mielestäni Street Fighter IV on sen tason peli että kai sillä nyt oma threadi pitää olla.


SF4 tuskin suurempia esittelyjä kaipaa, kai jokainen pelaaja ko. pelisarjan tuntee. Laitan kuitenkin SF4:n omasta mielestäni parhaat ominaisuudet. Ja minähän en ole mikään taistelupelien mestari, SF4 on toinen koskaan omistamani taistelupeli, edellinen on Killer Instinct SNES:lle.
- Helposti lähestyttävä myös aloittelijoille kiitos useiden vaikeusasteiden ja harjoitustilojen joissa voi rauhassa harjoitella liikkeitä, comboja, linkittämistä, cancelointia jne. Helpoimmalla vaikeusasteella voittaa suurimman osan otteluista yhtä liikettä spämmäämällä, vaikein onkin sitten jotain ihan muuta.
- Pelimekaniikka on riittävän yksinkertainen aloitteijoille, mutta tarjoaa riittävästi syvyyttä ettei peliin ihan heti kyllästy.
- Kohtuu paljon pelattavaa yksinpelipuolella, Arcaden läpipelaamiseen kaikilla hahmoilla ja kaikkien Chalengejen suorittamiseen menee tovi jos toinenkin. Eri asia ketä niiden suorittaminen kiinnostaa.
- Moninpeli verkon yli. Toimii hyvin ja vastustajia löytyy kohtuu vaivattomasti, myös oman tasoisia.


Nyt perjantaina tuli päivitys ja ilmainen DLC joka lisää peliin Championship Moden, vain verkossa pelattavan pelimuodon. Championship Modessa pelataan 3-5 ottelua riippuen missä sarjassa olet. Mestaruus kisoista jaetaan Championship Pointeja (CP) ja Grade Pointeja (GP). Jokainen pelaaja aloittaa G3-E tasolta, josta sitten pikku hiljaa noustaan ylöspäin.

Vaikka ero perus Ranked Matcheihin onkin jokseenkin pieni on siinä ainakin kolme eroa joista minä pidän:
- Kumpikaan osapuoli ei näe minkä hahmon toinen valitsee joten kumpikaan ei voi valita hahmoaan sen mukaan minkä toinen valitsee.
- Jostain syystä Championship Modessa tulee enemmän oman tasoisia vastustajia kuin Rankedeissa, vaikka valittuna on "Same Skill".
- Championship Modessa on tavallaan suuremmat panokset kuin Ranked Matcheissä. Rankedeissa on aika sama vaikka häviät yhden ottelun, pelaat toisen perään ja saat menettämäsi pisteet takaisin. Championshipin finaaliottelussa on vähän eri fiilis, siinä vaihtoehtoina on joko paljon GP:tä ja CP:t tai vähän GP:tä ja CP:t menee vastustajalle. Häviäminen siis tarkoittaa sitä että ne edelliset 2-4 ottelua (riippuen sarjasta) meni juuri hukkaan, ainakin osittain.


Päivityksen ja DLC:n muut uudistukset:
- "Disconnect %", eli jos disconnaat kesken ottelun jokainen tuleva vastustajasi näkee minkälainen sankari olet.
- Replayt, eli Championship Modessa parhaiten pärjäävät voivat uploadata replayn jota muut voivat sitten ihailla. Replayt löytyy Leaderboards -> (siirry vasemmalle) Championship Points.


Mitäs mieltä Lautalaiset on Championship Modesta ja muista uudistuksista? Ja ennen kaikkea: Vieläkö kiinnostaa?
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #1 : 26.04.2009 16:03 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Kiva peli, mutta latausajat (asensin) ja osa grafiikoista oli kakkaa. Tykkäsin pelleillä focus attackilla. Olisin silti halunnut jonkin parryn, jolla olisi voinut imeä tulipalloja vaikkapa super-mittariin. Kloonihahmojan määrä oli aika vitun naurettavaa kuten myös valikkomusa. Ja ilman tikkua aika tuskaa pelata. Ekan päivän jälkeen mulla valui kirjaimellisesti verta peukalosta.

Kai se Tekken kaikessa paskuudessaan olikin tätä parempi. Siistiä.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #2 : 26.04.2009 16:27 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Tuo päivitys oli kyllä hyvä, mutta on siinä täysin ihmeellisiäkin ratkaisuja.
-Miksi en voi tallettaa kaikkia matseja? Ymmärrän, että miksi en voi uploadata, mutta mikä järki on etten voi tallentaa niitä itselle?
-Miksi blindpickiä ei voitu laittaa jokaiseen online-modeen?
-Capcom päätti määrittää pingin rajat uusiksi. Eli oikeastaan kolmesta palkista tuli neljä ja neljästä viisi. Nyt on aika arpapeliä onko kolmen palkin matsi laginen vai ei.

Ja mitä jäi uupumaan
-Ei vieläkään lobbyjä. Laittaisivat edes player-matseihin niin ei tarvitsisi samaa jamppaa vastaan pelata koko ajan.
-Joku helvetin ping-filtteri ettei tarvitse koko ajan olla potkimassa yhden ja kahden palkin idiootteja pois servulta.
-Tiedot päivityksestä. Capcom kuulemma teki jotain hahmokohtaisia muutoksia, mutta missään ei ole listaa tästä päivityksestä.

Kokonaisuudessaan kuitenkin parempaan suuntaan. Championship-mode on paljon parempi kuin ranked. Helpompi löytää peliseuraa, joka ei ragequittaa. Muutenkin pelaajien taso on paljon korkeampi. Varsinkin G2-tasolla. Ärsyttävää vain, että tulee liikaa nyt Sagattia vastaan. Varsinkin, jos siellä on osaava Sagat-pelaaja niin ei tule mitään.

Kiva peli, mutta latausajat (asensin) ja osa grafiikoista oli kakkaa. Tykkäsin pelleillä focus attackilla. Olisin silti halunnut jonkin parryn, jolla olisi voinut imeä tulipalloja vaikkapa super-mittariin. Kloonihahmojan määrä oli aika vitun naurettavaa kuten myös valikkomusa. Ja ilman tikkua aika tuskaa pelata. Ekan päivän jälkeen mulla valui kirjaimellisesti verta peukalosta.

Latausajoissa ei ole ollut ainakaan boxilla mitään valittamista. Enkä ole edes asentanut kiintolevylle. Focus Attackiahan voit juuri käyttää tulipallojen imemiseen. Super-mittari sijaan saat tosin Revenge Gaugea. Kloonihahmoja tosiaan on muutama; Ken, Ryu ja Akuma ovat varmaan lähimpänä toisiaan. Gouken ja Sakura ovat mielestäni tarpeeksi erilaisia, ettei niitä voi heittää samaan kastiin. Valikkomusa on kyllä perseestä, siitä ei pääse mihinkään. Tietty aina voi omat soundtrackit laittaa soimaan, mutta eipä tuo haittaa kuin valikossa. Kaikkia mättöjä on paska pelata ilman kunnon ohjainta, joten en viitsi sen takia tätä alkaa haukkumaan.

SF4 menee heittämällä ohi Tekkenin ja sijoittuu DOA4:n ja VF5:n väliin.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #3 : 26.04.2009 17:29 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili Joku hyvä ohjain ois kyllä hyvä olla tätä pelatessa. Itse taiteilen X0:n ohjaimella (:rollaus:) ja välillä kyllä menee homma vähän puskiin kun yrittää tehdä yhtä liikettä mutta tuleekin toinen. Harmi vaan kun ne Hullujen Kizzojen kapulat on loppuunmyyty kaikkialta. Onkohan se kuinka varmaa että niitä tulee ens kuun alussa lisää? Kaikki kaupat ainakin tuntuu niin väittävän.

Rockyn kanssa aika samoilla linjoilla päivityksen puutteiden suhteen. Olisi hienoa pystyä tallentamaan omat replayt voidakseen jälkikäteen kattoa mitä kaikkea tyhmää tuli tehtyä ja oppia virheistään. Myös blindpick kaikkiin online moodeihin, ainakin vaihtoehdoksi, olisi hyvä. Josko se Capcom vaikka sattus kuuntelemaan pelaajien toiveita ja toteuttas nuo jossain vaiheessa.
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #4 : 26.04.2009 18:07 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Enpä ole kuin Tekkeniä urakalla pelannut niin siihen vertaan noita lataustaukoja. Ja voiko focuksella muka imeä turvallisesti palloja ihan oikeissa matseissa? Kaukaa?

Ja esimerkiksi DS2 oli melkein tikun veroinen vehje Tekken 5 aikoihn. DS3 on myös hyvä, mutta ristiohjain on jäykempi, joten sormet kärsii enemmän. Oikeasti moni suomen ehkä taitavin pelaaja pelasi tuota DR:ää ohjaimella ja luulin, että vetävät tikulla.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #5 : 26.04.2009 18:11 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Joku hyvä ohjain ois kyllä hyvä olla tätä pelatessa. Itse taiteilen X0:n ohjaimella (:rollaus:) ja välillä kyllä menee homma vähän puskiin kun yrittää tehdä yhtä liikettä mutta tuleekin toinen. Harmi vaan kun ne Hullujen Kizzojen kapulat on loppuunmyyty kaikkialta. Onkohan se kuinka varmaa että niitä tulee ens kuun alussa lisää? Kaikki kaupat ainakin tuntuu niin väittävän.

Itsellä on tommonen MadCatzin FightPad, jonka juuri ja juuri sain tilattua silloin kun ne tuli helmikuun lopulla. Sen jälkeen ei ole uutta lähetystä tullut FightPadeja, ainakaan Eurooppaan. Kuinka vitun vaikea niitä on valmistaa lisää? Itse en kyllä Arcade Stickiä taida hommata, kun en ole koskaan opetellut niillä pelaamaan. Tuon FightPadin ristiohjain on aika hyvä, joten sillä kyllä pärjää vielä. Varsinkin Balrogilla pelatessa, kun ei tarvitse mitään ympyröitä väännellä.

Boxin normiohjaimessa ei kyllä itseäni haittaa eniten se ristiohjain, jos SF4:ää miettii. Enemmän vituttaa, että kova lyönti ja potku menevät RT ja RB nappeihin. Tietty se ristiohjainkin on ihan paska, mutta nuo napit on vielä paskemmat. Muissa mätöissä tuolla ei ole niin väliä, kun eivät käytä kuutta nappia niinkuin SF.

Enpä ole kuin Tekkeniä urakalla pelannut niin siihen vertaan noita lataustaukoja. Ja voiko focuksella muka imeä turvallisesti palloja ihan oikeissa matseissa? Kaukaa?
Helposti. Tietty ihan lähellä siinä on riskinsä, jos FADCanceloi (Focus Attack Dash Cancel) eteenpäin. Taaksepäin pystyy monesti läheltäkin imemään niitä. EX-pallot ja esim. Akuman voimakkaampi tulipallo on vaikeampi imeä. Käytännössä niitä ei matsissa imeskellä, mutta muita palloja voi imeskellä niin paljon kuin vaan maistuu.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #6 : 26.04.2009 18:59 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Enpä ole kuin Tekkeniä urakalla pelannut niin siihen vertaan noita lataustaukoja. Ja voiko focuksella muka imeä turvallisesti palloja ihan oikeissa matseissa? Kaukaa?

Kunhan eivät ole EX-palloja, niin focuksella voi hyvin imeä niitä tulipalloja. Kauempana se pallojen imeminen juuri on turvallisempaa kuin lähellä.

Sen lisäksi...

- Lähes jokaisella hahmolla on liikkeitä, joilla pääsee tulipallojen (EX-versioidenkin) läpi. Zangiefin lariat, Cammyn spin knuckle, Balrogin turn punch nyt esimerkkinä.
- Rosella on vielä soul reflect, jonka jabiversiolla saa pallon imettyä superpalkkiin.

Tehokkaita ne tulipallot on joo, mutta 3S-tyylisellä parryllä ne olisivatkin sitten lähes hyödyttömiä (se onko se hyvä vai huono asia onkin sitten juttu erikseen).
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #7 : 26.04.2009 19:13 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Jees en näköjään pelannut tarpeeksi, että olisin tuota hiffannut. Helathan palautuu focuksen aikana otetun damagen jälkeen. Sillä venäläisellä painimiehellä mä aina rollailin ne tulipallot.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #8 : 30.04.2009 00:48 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW On kyllä kumma, että miten vähän suomalaiset pelaa tätä. Jopa DOA4:llä oli suurempi skene, ainakin jos vertaa ainoastaan X360:n SF4:n kanssa. Suomen "mättöpeliforumillakin" (Arctic Chargen pellet) ei ole juuri mitään keskustelua pelistä. Kai Suomi on sitten kirottu jollain Tekkenin ja Smashin mättäjillä, jotka eivät ymmärrä hyvän päälle. Pakko se on näin olla...

Pelaajalaudaltakin taitaa pelailla 5 tyyppiä? Minä, Fraeon, Teidon, Shinta ja Manjimaru? Tosin Manjimaru ei suostu hyväksymään mun friend requestia :D

Itse olen pelaillut jo aivan liikaa. Noin 1700 matsia on Livessä tullut pelattua ja Championship modessa on n. 5500 GP:a kerättynä. No pitää nyt pelailla kun vielä ehtii.


« Viimeksi muokattu: 30.04.2009 01:05 kirjoittanut Rocky_Balboa »
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #9 : 30.04.2009 08:57 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Minäminäminäminä. Nyt on tosin ollut Fallout 3 tässä pelityksessä, koittaisi nuo yksinpelit saada pois alta aluksi.
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #10 : 30.04.2009 18:16 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili
Pelaajalaudaltakin taitaa pelailla 5 tyyppiä? Minä, Fraeon, Teidon, Shinta ja Manjimaru?
Paitsi että tuo mun boxi päätti hajota joten vielä vähempi pelaajia tällä laudalla. ;)

Tuo boxin hajoaminen tuli tietty oikein mukavaan kohtaan. Justiinsa opettelemassa (minulle) uutta genreä, ja ihan kohtuu hyvinkin jopa menossa ja sitten boxi lahoaa. Hyvin taas osaa mitään 2-3 viikon päästä. Ja tietty sen boxin lahoamisen takia meitsi sai vielä yhden disconnect prossan. Suolaa haavoihin ja sillee. :rollaus:

Kerkesin n. 700GP:tä (G3-B) keräämään ennen kuin boxi lahos. Lauantaina imutin Power Packin ja boxi alko temppuilemaan sunnuntaina. BP:t kävi parhaimmillaan yli 900:n, mutta tällä hetkellä taitaa olla jotain reilu 700. Matseja vähän yli 100 pelattuna - sain sen achievementin kyseisenä synkkänä sunnuntaina.


Noh, boxin ollessa Saksan matkalla yrittäny pitää SF4 riippuvuutta kurissa matsivideoita kattomalla. Täältä löytyy Amerikassa järjestetty turnajainen HD:nä. Käsittääkseni se on Amerikan kansallinen turnajainen ja sitten kansainvälinen turnajainen perään. Eli Amerikan parhaat pelaajat ja sitten maailman parhaat. Tämä matsi (kansainvälinen, vaikka nimi toisin väittää) ainakin on aika tyylikästä menoa. Aina hienoa katseltavaa kun joku osaava vetelee Dhalsimilla.

Jos satutte törmäämään hyviin videoihin tai sivustoihin missä on enempi videoita niin linkkailkaa niitä tänne.
tallennettu
Vs: Re: Street Fighter IV « Vastaus #11 : 30.04.2009 18:39 »
Shinta Playing to win Jäsen Viestejä: 67 Basaaripisteet: 0 Profiili
Suomen "mättöpeliforumillakin" (Arctic Chargen pellet) ei ole juuri mitään keskustelua pelistä

Täytyy myöntää, että oikeassa olet. ACE on tavallaan voimissaan (saitin uudistaminen ollut työn alla jo aika kauan mutta voin kertoa, että se etenee kyllä) mutta suurin osa asiapitoisesta keskustelusta käydään pitkälti IRCissä ja boardi on kieltämättä degeneroitunut lähinnä miittien mainostamiseen. Sen vielä sanon, että ACEn porukoista aika moni on PS3-miehiä (pahimillaan vielä niitä Tekken-hörhöjä, jotka ei muihin peleihin koske, itsehän pelaan taas kaikkea muuta paitsi Namcon tekeleitä...). Manjimaru nyt on sen verran porvari, että pelaa SF4:sta molemmilla versioilla...

Pitääkin ehkä alkaa värkkäämään niitä hahmokohtaisia 3lit3-pr0-t4ctic5 -ketjuja nyt kun alkaa tietoa olla sen verran, että saa edes jotain suht hyödyllistä kerrottua.

Selvää vappua! - Klara vappen!
Ajanhukkaa ajatuksella - Shintan blogi
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #12 : 04.05.2009 23:20 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Ekaa kertaa pelasin tänään. Ei kyllä pysty ymmärtämään miksi joku tätä 3S:n sijaan pelaa. Pelattavuus takaisin kivikaudelle, kököt grafiikat ja animaatiot, LATAUSAIKOJA, nettipelikin tuntui vähän lagivan, taide on paskaa, hahmot muistuttavat lähinnä gorilloita, tylsähkö hahmokaarti, parryamisen puuttuminen, turha pelimekaniikan monimutkaistaminen (ultra, focus jne kikkailu) ja superiakaan ei pysty enää valitsemaan.

Hirveä läjä paskaa, miten tämmönen pökäle pääsee minkään laadunvalvonnan läpi? MvC 2:n demokin tuntui heti paremmalta. Jessus.
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #13 : 05.05.2009 00:54 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Ekaa kertaa pelasin tänään. Ei kyllä pysty ymmärtämään miksi joku tätä 3S:n sijaan pelaa. Pelattavuus takaisin kivikaudelle, kököt grafiikat ja animaatiot, LATAUSAIKOJA, nettipelikin tuntui vähän lagivan, taide on paskaa, hahmot muistuttavat lähinnä gorilloita, tylsähkö hahmokaarti, parryamisen puuttuminen, turha pelimekaniikan monimutkaistaminen (ultra, focus jne kikkailu) ja superiakaan ei pysty enää valitsemaan.

Hirveä läjä paskaa, miten tämmönen pökäle pääsee minkään laadunvalvonnan läpi? MvC 2:n demokin tuntui heti paremmalta. Jessus.
*Latausajoista saat syyttää itseäsi, jos olet PS3-version mennyt hankkimaan.
*Nettipeli ei lagita ainakaan minulla, kunhan vastustajalta löytyy 4-5 palkkia. (En tiedä kyllä PSN:stä)
*Animaatioissahan ei ole mitään vikaa, ellet tarkoita niitä paskoja anime-välipätkiä Arcade-modessa.
*Grafiikoista en jaksa valittaa, kun ne ei mättöpelissä niin paljoa merkkaa. Taustat kyllä sukkaa.
*Hahmokaartissa on melkein kaikki perinteiset hahmot mukana, eikä mitään 3rd Striken ihmepellejä. Hyvä vain.
*Ultra ei kyllä hirveästi monimutkaista peliä. Focus Attackia voi käyttää parryn sijaan. Mitähän tuo muu kikkailu sitten tarkoittaakaan?

SF4 ei ole edes tarkoitettu miksikään 3rd Striken seuraajaksi vaan enemmänkin SF2ST:n seuraajaksi. Jos saa kysyä, kuinkahan monta matsia olet peliä jo ehtinyt pelaamaan?
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Street Fighter IV « Vastaus #14 : 05.05.2009 05:22 »
Andy-O "Good morning" Jäsen Viestejä: 97 Basaaripisteet: 0 Profiili
*Latausajoista saat syyttää itseäsi, jos olet PS3-version mennyt hankkimaan.

Niin sen pelinhän voi myös instata kovalevylle. Vaikka tämä mahdollisuus olikin piilotettu jonnekkin valikkohelvetin syövereihin.

Lainaus
*Grafiikoista en jaksa valittaa, kun ne ei mättöpelissä niin paljoa merkkaa. Taustat kyllä sukkaa.

"Niinhän se pitää olla. Kunhan graffassa ei mitään ylitsepääsemättömän häiritsevää ole, se riittää. Joillakin on vain rima korkeammalla ja joillakin sitten vähän matalammalla.
Hyppyheikkien sumopaini on grafiikastaan huolimatta paras kamppailupeli."


Lainaus
*Hahmokaartissa on melkein kaikki perinteiset hahmot mukana, eikä mitään 3rd Striken ihmepellejä. Hyvä vain.

IMO ainakin Qssa ja Hugossa on helvetin paljon enemmän sielua kuin missään SF4n hahmossa.

Lainaus
*Ultra ei kyllä hirveästi monimutkaista peliä. Focus Attackia voi käyttää parryn sijaan. Mitähän tuo muu kikkailu sitten tarkoittaakaan?

Haha. Focus Attack ei nyt ihan ole verrattavissa parryyn noin yleisen käytettävyyden osalta.
"You must never hesitate!"
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #15 : 05.05.2009 09:47 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
"Niinhän se pitää olla. Kunhan graffassa ei mitään ylitsepääsemättömän häiritsevää ole, se riittää. Joillakin on vain rima korkeammalla ja joillakin sitten vähän matalammalla.
Hyppyheikkien sumopaini on grafiikastaan huolimatta paras kamppailupeli."
´
Niin? SF4:n grafiikassa ei ole mitään ylitsepääsemättömän häiritsevää.

Lainaus
IMO ainakin Qssa ja Hugossa on helvetin paljon enemmän sielua kuin missään SF4n hahmossa.
IMO mun perseestäkin tulee enemmän sielua ulos kuin mitä Q:ssa ja Hugossa on.

Lainaus
Haha. Focus Attack ei nyt ihan ole verrattavissa parryyn noin yleisen käytettävyyden osalta.
Joo, eihän se ihan sama juttu ole. Parryn sijaan laittoivat Focus Attackin ja EX-liikkeet.

Mutta aivan oikeassa olette. Pakko myöntää. Todella perseestä, että Capcom meni muuttamaan 3rd Striken kaavaa. Olisivat vain tehneet saman pelin uudelleen. Eihän kukaan mitään vaihtelua kaipaa.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #16 : 05.05.2009 11:21 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Siis käsittääkseni PS3 ja XO versioiden lataustauoissa ei ole paljoa eroa kun asentelee. Siltikin se kuuluttajan lätiseminen ennen matsia alkoi vituttaa jo noin kymmenennen matsin kohdalla. Tekken taisi ladata noin kaksi kertaa nopeammin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #17 : 05.05.2009 11:30 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Siis käsittääkseni PS3 ja XO versioiden lataustauoissa ei ole paljoa eroa kun asentelee. Siltikin se kuuluttajan lätiseminen ennen matsia alkoi vituttaa jo noin kymmenennen matsin kohdalla. Tekken taisi ladata noin kaksi kertaa nopeammin.
No sitten ei kyllä mahda mitään. Nyt on peli pilalla.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #18 : 05.05.2009 11:39 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Siis ne lataustauothan on jotain 4-5 sekunnin luokkaa (ainakin boksilla, asentamaton peli). Kyllä siellä Third Strikessäkin katsellaan sitä versus ruutua sen sekunnin pari ennen kuin pääsee varsinaiseen matsiin. Tässä kohtaa en oikein ymmärrä itkua. 
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #19 : 05.05.2009 12:45 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Siis ne lataustauothan on jotain 4-5 sekunnin luokkaa (ainakin boksilla, asentamaton peli). Kyllä siellä Third Strikessäkin katsellaan sitä versus ruutua sen sekunnin pari ennen kuin pääsee varsinaiseen matsiin. Tässä kohtaa en oikein ymmärrä itkua. 

Se on se kontrasti enemmänkin kuin oikea murhe. Ja sitä lataustaukoa enemmän vituttaa se kuuluttaja. Mutta ei se silti suuri murhe ole varsinkin kun on se custom soundtrack.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #20 : 05.05.2009 14:40 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili No jos peli on sen näköinen, että se voisi olla melkein viime sukupolven peli, ei mielestäni 4-5 sekunnin lataustauot ole perusteltavissa. Ja se animaatio on ihan vain paskaa. Nämähän ei ole kovin merkittäviä vikoja.

Sen sijaan se merkitsee, ettei peli ole askel eteenpäin mitenkään, eikö se SF2 voitaisi jo jättää unholaan pliis? Tottakai SF4sta täytyy verrata SF3seen, ja kun pelimekaniikka on huomattavasti alkeellisempi, ei mielestäni nelososa ole kovin onnistunut jatko-osa. Pelaaminen oli tylsää ensimmäisestä matsista lähtien.

Itsehän en peliä omista, onneksi. Rocky suostunut ikinä edes kokeilemaan 3sää?

Ainiin ja se valikkomusa oli aika kamala.

Edit: Tosiaan mielestäni koko ultrasysteemin olisi voinut korvata sillä superin valinnalla, tosin tämä on mieltymyskysymys. Focus attack, ei hyvä helvetti miten kökkö lisäys, ei tosiaan parryjä korvata tällaisella.


« Viimeksi muokattu: 05.05.2009 14:46 kirjoittanut Koo »
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #21 : 05.05.2009 15:11 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Ainoastaan nuo taustojen valaistukset ovat viime sukupolvelta. Animaatioissa en ole kyllä huomannut mitään ärsyttäviä piirteitä, toisin kuin eräässä toisessa mättöpelissä. Tietenkin 3S:ssä on tietyllä tavalla hienommat grafiikat, mutta mättöpeleissä ne ei ole, ainakaan minulle, pääosassa.

Mikähän SF4:ssä on sitten niin paljon alkeellisempaa? Parryn puuttuminen? Sama sitten sanoa Tekkeniä ja Virtua Fighteriäkin alkeelliseksi kun niistä puuttuu universaali parry/counter. Ei saa valita Superia? No voi voi. Onpas kauheaa. Tietty 3S:ssä oli ISM:t (tsjp.) mitkä teki siitä monimutkaisemman, mutta mielestäni se ei ole silti merkki paremmuudesta.

Olen pelannut 3rd Strikeä. En tosin hirveästi, mutta olen pelannut. Ei ole mitään pahaa sanottavaa pelistä, paitsi hahmokaarti. Ne uudet hahmot eivät olleet ollenkaan minun makuuni Dudleytä lukuunottamatta. Hyvä peli se on. En edes ole haukkumassa sitä. Muistatkos, että tässä oli nyt puhe SF4:stä.

SF4:ssä ei ole ehkä parrya, mutta 3rd Strikessä ei ole Focus Attackia tai EX-liikkeitä. Mitä sitten? Eri pelit, eri systeemit. Onko niin vaikea yrittää opetella jotain uutta? Olet varmaan pelannut tuhansia tunteja SF4:ää, että osaat kertoa syvälisesti miksi FA on niin paska ja alkeellinen? Siihen päälle vielä voisit selittää miksi Ultra on niin turha?

Edit: Niin ja se valikkomusa on vitun paska. Buuhuu :'(
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #22 : 05.05.2009 15:42 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Öääööö... Rocky taitaa nyt puhua Alpha 3:sta ISMien kanssa. Third Strikessä valittiin super art, siinä oli EX-liikkeet (Elenaa pelaava tietää varmaan paremmin kuin moni muu, kun B&B-kama vaatii jo EX-liikkeisiin turvautumista) ja oikeastaan suurin ero IV:n ja 3S:n pelimekaniikkojen välillä on ne parryt (tai niiden puute).

Mutta se kiinnostaisi tietää, miten IV on "huomattavan paljon alkeellisempi" kuin 3S noin pelimekaniikan kannalta? Isoin ero, minkä ne parryt siihen tuo on se, että todella arvattavaa pelaajaa vastaan voi välttyä lähes kokonaan chippidamalta. FA:lla voi niitä tulipalloja imaista jotakuinkin kuten aina ennenkin ja oikeastaan koko focus-mekaniikka tuo vähän Guilty Gear -tyylistä meininkiä peleihin oikein osaavien käsissä. Sillä saa peliin kivaa pientä hämäystä ja pidempiä comboja, jos huvittaa. Oikeastaan koko nillityksessä haiskahtaa pieni ristiriita, kun ensin naristaan alkeellisuudesta ja siihen päälle kuinka uudet mekaniikat onkin niin monimutkaisia. Kumpaa se nyt sitten on?

Suurin pelko omalla kohdalla oli parryjen puutteessa SF2-tyyliset nurkkatrapit, mutta eipä niihin ole törmännyt sen enempää kuin SF3:nkaan kanssa. Tai ainakin niistä tuntuu olevan huomattavan paljon helpompi päästä pois.


« Viimeksi muokattu: 05.05.2009 15:55 kirjoittanut Fraeon »
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #23 : 05.05.2009 15:50 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Aah, my bad. No molempia olen kuitenkin pelannut. Vaikka nimet ovatkin vähän sekaisin. ;)

Jos tosiaan ne parryjen puute on se alkeellisuuden syy, niin sittenhän voi samalla tavalla väittää 3rd Strikeä alkeelliseksi kun siinä ei ole Revenge Gaugea ja Focus Attackia.

Paras juttuhan SF4:ssä on 3rd Strikeen verrattuna se, että ilmaan huitomisesta ei saa Super-palkkia. Paskinta hommaa ikinä.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #24 : 05.05.2009 15:56 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Paras juttuhan SF4:ssä on 3rd Strikeen verrattuna se, että ilmaan huitomisesta ei saa Super-palkkia. Paskinta hommaa ikinä.

Ai ei vai?

Okei, ehkä Cammyn TK cannon striken huoraaminen on se poikkeus.

Ihan siis sillain, että on tässä pelissä selkeitä puutteitakin, mutta nyt tunnutaan liikkuvan siellä "se ei ole 3S"-tasolla keskustelua.


« Viimeksi muokattu: 05.05.2009 16:13 kirjoittanut Fraeon »
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #25 : 05.05.2009 15:59 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Ai ei vai?

Okei, ehkä Cammyn TK cannon striken huoraaminen on se poikkeus.
Tarkoitin ihan noilla peruslyönneillä. Gieffillähän onnistuu myös Lariatilla kerääminen. Noiden specialien käytössä on se vaara, että saattaa tulla helposti turpaan.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #26 : 05.05.2009 16:14 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Parryt toimii, revenge gauge ja focus attack ovat päälleliimatun oloisia.
Yleinen pelaamisen hitaus (voi tosin johtua omasta paskuudestakin, mutta ensikosketus oli hyvin kankean oloinen verrattuna esimerkiksi 3rd strikeen.) ja se tosiasia, että peli ei uudista sarjaa kuin näennäisesti, lähinnä kyrpii. Mitä parannuksia peli sisältää aiempiin osiin nähden?

tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #27 : 05.05.2009 16:33 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Parryt toimii, revenge gauge ja focus attack ovat päälleliimatun oloisia.
Yleinen pelaamisen hitaus (voi tosin johtua omasta paskuudestakin, mutta ensikosketus oli hyvin kankean oloinen verrattuna esimerkiksi 3rd strikeen.) ja se tosiasia, että peli ei uudista sarjaa kuin näennäisesti, lähinnä kyrpii. Mitä parannuksia peli sisältää aiempiin osiin nähden?
Eiköhän se ole selvä, että parin tunnin pelaamisella ei vielä mättöpelistä voi hirveästi sanoa. Ainoa mitä voi tehdä on verrata siihen aikaisempaan kokemukseen, jota jäyhetty satoja tunteja.

Oli muuten todella mahtava perustelu tuo "FA ja Ultra ovat päälleliimatun oloisia". :D

Enpä tiedä mitkä luokitellaan parannuksiksi. Sen voi ainakin sanoa, että peli on varmaankin hieman aloittelijaystävällisempi, mutta silti siitä löytyy sitä opeteltavaa.

Tosiaan, jos se suurin kritiikki on, että "Yhyy SF4 on paska kun se ei oo 3rd Strike", niin sitten voi mennä pelaamaan sitä 3rd Strikeä. Eihän se mihinkään katoa.

Edit: Ja jos ei puhuta parannuksista, vaan niistä asioista mikä tekee SF4:stä paskan.
Tähän mennessä syyt olivat:
*Lataustauot
*Hahmot
*Valikkomusa
*Nettipeli lagitti
*Ei parryjä
*Ei saa valita superia
*FA ja Ultra ovat perseestä
*Kuuluttajan ääni

Oliko vielä jotain muuta?
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #28 : 05.05.2009 16:41 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Mitä jos puhutaan parannuksista?
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #29 : 05.05.2009 16:45 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Mitä parannuksia peli sisältää aiempiin osiin nähden?

Ultrat ainakin teoriassa saa matseista vähemmän yksipuolista dominointia, jos kummallakin puolella on sälli joka oikeasti osaa jotain. Focus attack ja sillä liikkeiden cancelointi taas mahdollistaa kaikensorttista settiä, mutta tärkein funktio sillä on vastustajan hämääminen (teet blokkiin jotain, keskeytät ja heität ennen kuin vastustaja ehtii edes tilanteessa mukana nyt vaikka esimerkiksi). Voi olla, että focus attack olisi kannattanut jaotella useampaan eri funktioon (yhden hitin parryaminen, liikkeen keskeyttäminen ja latausliike erillisiksi vaikkapa), mutta se on kuitenkin aika tärkeä osa SF4:ää eikä mikään päälle liimattu juttu. 

Mutta joo, SF4 on lähinnä korvaamassa SSF2T:tä eikä 3S:ää. Enkä pelin temposta oikein voi sanoa juuta enkä jaata, se kun on lähinnä mielipidejuttu. Joku Guilty Gear oli loppupeleissä omaan makuun vähän jo liian nopeaa settiä.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4 5
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines