Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • SUPER STREET FIGHTER IV: 05.05.2010
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
Tulostusversio
Aihe: Street Fighter IV  (Luettu 33517 kertaa)
Re: Street Fighter IV « Vastaus #30 : 05.05.2009 16:56 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Mitä jos puhutaan parannuksista?
Fraeon tuossa vähän jotain selittikin, mutta itse en laskisi Ultraa ja FA:ta parannuksiksi. Ne ovat vain uusia juttuja, jotka eivät huononna eikä paranna. Peli vain käyttää uutta mekaniikkaa eikä se yritä korjata 3rd Striken virheitä, vaan SF4 on ihan oma pelinsä. Mainitsinkin sen ainoan parannuksen mitä Capcom on mennyt hakemaan eli aloittajaystävällisyyden. Se on ollut varmaan SF4:n päätavoite ja näyttää siltä, että hyvin on onnistunut. Itse en ole oikein koskaan välittänyt SF:stä enkä varsinkaan SSF2T:sta. Kuitenkin tämä veti mukaansa paljon paremmin kuin mikään muu SF aikaisemmin. Joten siinä se parannus kai oli. Muut ovat sitten aivan muuta juttua.

Koo, kuinka monta minuuttia olet muuten pelannut peliä?


« Viimeksi muokattu: 05.05.2009 17:06 kirjoittanut Rocky_Balboa »
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #31 : 05.05.2009 19:21 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Puoli tuntia ehkä? Itseäni tympi heti pelin tempo, omaan makuun saisi olla huomattavasti nopeampi. Aloittelijaystävällisyydestä en sitten tiedä, eipä mielestäni aiemmissakaan osissa mitään kovin jyrkkää oppimiskäyrää ollut. Kai tämä sitten joillekkin maistuu, mutta itselleni oli kyllä pettymys, pelaaminen ei tuntunut hauskalta, eikä mielestäni peli tuonut tarpeeksi uutta, ottaen huomioon että sarjan edellisestä osasta on kymmenisen vuotta. Mikäs siinä, jos tykkää.
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #32 : 05.05.2009 20:03 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Siinä puolessa tunnissahan ne kaikki hienoudet ehtiikin tajuamaan. Mikäs siinä, jos on niin nopea.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #33 : 05.05.2009 20:58 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Sen pelin temmon ja perus-mekaniikan kyllä huomaa jo ensimmäisen matsin aikana. Ja ei jaksa pelata jos se ei toimi.
Kyllä mä pidin esimerkiksi siitä paljon vertaillusta 3s:stä heti ekaa kertaa pelatessani.
tallennettu
Vs: Re: Street Fighter IV « Vastaus #34 : 05.05.2009 21:35 »
Scarf Smokin' Sexy Style!!! Jäsen Viestejä: 2 582 Basaaripisteet: 4 Profiili
Paras juttuhan SF4:ssä on 3rd Strikeen verrattuna se, että ilmaan huitomisesta ei saa Super-palkkia. Paskinta hommaa ikinä.

Joo, on paljon parempi, että pelaaja saa Focus-palkkia siitä, että saa turpaansa. Ja jos olisit joskus pelannut 3S:ää, niin tietäisit ettei huitominen muuta pelimekaniikkaa suuntaan eikä toiseen. Muuta kuin Yunin osalta, joka nyt onkin mulkkumainen hahmo.

Lainaus
Siinä puolessa tunnissahan ne kaikki hienoudet ehtiikin tajuamaan. Mikäs siinä, jos on niin nopea.

Sillä ei ole mitään väliä, onko SF4:sta pelannut tunnin vai sata, pystyäkseen sanomaan mielyttääkö peli yleisesti vai ei. 3S ja SF4 ovat yksinkertaisesti niin erilaisia.

Parry poistaa zonettamisen (eli sen tulipallospämmin, josta jotkut pitää ja jotkut eivät) ja nopeuttaa pelitempoa huomattavasti. Kun on tottunut 3S:n nopeuteen, niin ei ole mitenkään yllättävää, ettei SF4 maistu. Monet tosin marisevat sitä, miten parryjen kanssa joutuu arvailemaan liikaa, mutta yleensä he ovat juuri niitä SF2-jääriä, jotka eivät koskaan ole peliä kunnolla oppineet.

Mitä tulee 3S:n "friikkihahmoihin" (loppuunkulutettu termi, jonka Rocky ilmeisesti löysi joltain foorumilta niiden lukuisten SF2-jäärien kirjoittamana), niin mikä hahmoista nyt sitten tekee niin outoja? Nyt kuitenkin puhutaan tappelupelistä, jossa ihmiset ampuu käsistään tulipalloja. Tai paremminkin, mitä väliä sillä on, miltä jokin hahmo näyttää? Pelaan mielelläni vaikka jollain jättipkyrvällä, jos sitä on kiva käyttää. Q, Hugo, Oro, Ibuki, Makoto > SF2:n originaalihahmot.
The ultimate skill is to take up a position where you are formless. Those who are able to adapt and change in accord with the enemy and achieve victory are called divine.
tallennettu
Vs: Re: Street Fighter IV « Vastaus #35 : 05.05.2009 21:51 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Sillä ei ole mitään väliä, onko SF4:sta pelannut tunnin vai sata, pystyäkseen sanomaan mielyttääkö peli yleisesti vai ei. 3S ja SF4 ovat yksinkertaisesti niin erilaisia.

Mikä lieneekin ehkä pointti. Toisaalta puolen tunnin pelaamisella vedetyt heitot SF4:n huomattavasta alkeellisuudesta SF3:een nähden ovat taas vähemmän uskottavia. Ihan samalla tavalla puhutaan jääristä, jotka eivät uutta järjestelmää ole oppineet. Puskista huutelu on ilmaista jne.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #36 : 05.05.2009 22:37 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Okei, ei ehkä alkeellinen, mutta tylsä ja hidastempoinen. Juurikin tuo zonettaminen vielä entisestään puurouttaa niitä matseja.

Ja se hahmokaarti, no SF4:sessa niin omaperäisiä hahmoja kuin vapaapainija El Fuerte, jonka spesiaali-liikkeitä ovat mm. ''Habanero dash''... Kamoon hei :lol:
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #37 : 05.05.2009 22:51 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Parry poistaa zonettamisen (eli sen tulipallospämmin, josta jotkut pitää ja jotkut eivät) ja nopeuttaa pelitempoa huomattavasti.
Kylläpä nuo lopettaa monesti sen spämmäämisen kun kerään FADC:lla Revenge Gaugen täyteen. Mulla olikin pointtina ehkä enemmän se, että FA ei välttämättä korvaa parryä, mutta ei parrykään korvaa FA:ia.

Lainaus
Mitä tulee 3S:n "friikkihahmoihin" (loppuunkulutettu termi, jonka Rocky ilmeisesti löysi joltain foorumilta niiden lukuisten SF2-jäärien kirjoittamana), niin mikä hahmoista nyt sitten tekee niin outoja? Nyt kuitenkin puhutaan tappelupelistä, jossa ihmiset ampuu käsistään tulipalloja. Tai paremminkin, mitä väliä sillä on, miltä jokin hahmo näyttää? Pelaan mielelläni vaikka jollain jättipkyrvällä, jos sitä on kiva käyttää. Q, Hugo, Oro, Ibuki, Makoto > SF2:n originaalihahmot.
En mä missään SF2-forumeilla ole pyörinyt, kun en edes koko pelistä pidä. Itseasiassa en pidä hirveästi SF4:nkään hahmoista. Minulle ehkä ainoat hahmot joilla jaksan pelata ovat Bison ja Balrog. Voi kyllä hyvinkin olla, että 3S:n hahmoja on mukavempi käyttää, mutta legendaarisuus kerroin iskee sen verran tässä ettei vain huvita katsella niitä. Minulle se hahmo pitää yleensä olla mielyttävä niin käytettävyydeltään kuin tyyliltään.

SF2:n hahmot miellyttävät jo senkin takia, että aikoinaan tuli katsottua jotain SF-animesarjaa ja leffaa (+tietenkin Guile ja Van Damme), jotka vahvistivat vain näiden hahmojen asemaa. Täten jokin robottihomo ei paljoa lämmitä. Eipä kyllä lämmitä paljoa nuo SF4:n uudetkaan hahmot. Abel, C. Viper ja Gouken ovat vielä ihan ok hahmoja, mutta juuri tuo El Fuerte ja Rufus voi mennä vaikka sinne 4th Strikeen kusemaan.

Mutta niin. Kuten tuossa jo mainittiin, että eri pelit kyseessä ja eri mekaniikat, joten ei voi mitään jos toinen miellyttää ja toinen ei. Kuitenkin tuo parannukset/alkeellisuus-paskanjauhanta on ihan turhaa. Jos johonkin pitää verrata niin sitten siihen SSF2Turboon. Vertailkaa sitten sitä 4th Strikeä tuohon 3rd Strikeen.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #38 : 06.05.2009 10:18 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Puoli tuntia  :lol:

Siihen tarvitaan tuhansia tunteja.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #39 : 06.05.2009 11:07 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Sillä ei ole mitään väliä, onko SF4:sta pelannut tunnin vai sata, pystyäkseen sanomaan mielyttääkö peli yleisesti vai ei. 3S ja SF4 ovat yksinkertaisesti niin erilaisia.
Ei muuten päde tämäkään aina. Esim. omalla kohdalla SF4 ei miellyttänyt yhtään kun sitä arcade-versiota muutaman kerran pelailin. Sitten kuitenkin päätin ostaa itse pelin ja antaa mahdollisuuden. Vielä silloinkin aluksi tuntui, että ei olisi kannattanut ostaa, mutta kun pääsi peliin sisälle alkai se pelaaminen myös maistua.

Sama juttu kävi Virtua Fighter 5:n kanssa, vaikka näyttää se edelleenkin helvetin tönköltä paskalta. Silti kun peliin pääsee sisälle, sitä jaksaa pelata virheistä huolimatta.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #40 : 06.05.2009 14:48 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili Puolessa tunnissa ei ehkä kovin täydellistä kuvaa pelistä saa. Kai sitä nyt pari päivää ainakin kannattais pelailla ennen kuin viimeistä mielipidettään tekee.


Minä ainakin olen tyytyväinen SF4:ään. Grafiikasta pidän paitsi alussa hahmojen testosteronin määrä ei kaikkien hahmojen kohdalla miellyttänyt mutta siihenkin on tottunut ja sehän tekee pelin yleisilmeestä vaan persoonallisemman. Musiikit nyt ei mitään TOP10 ainesta ole, mutta ei ne ainakaan vielä hirveemmin ole häirinneetkään. Hahmoista ei oikeastaan muuta valittamista kuin että pallopoikia/-tyttöjä on ehkä pari liikaa. Täytyy opetella imemään niitä palloja niin tuokin kääntyy vielä plussaksi. Ja tietty moninpeli verkon yli on parhautta.

Vielä kun tulisi se boxi takaisin Saksan matkaltaan niin pääsis taas pelaamaan.
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #41 : 06.05.2009 14:57 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Tänään uusintayritys, jos se jo aukeaisi paremmin. Mutta, sitä mieltä olen varmasti from here to infinity ettei SF4 ole kymmenenvuoden venailun arvoinen tuotos.
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #42 : 06.05.2009 21:54 »
Koo Jäsen Viestejä: 995 Basaaripisteet: 5 Profiili Yllättävä käänne! Se ei tuntunut enään niin paskalta. Silti olen sitä mieltä ettei peli ole sarjansa arvoinen jatko-osa. Mutta menetteli jo. Läskillä pelasin, yllättävän mukava hahmo pelata. Se oli jopa top tier?
Tempo ja parryamisen puute kismittää tosin vieläkin, miksi muuten osa spessuista/supereista/ultrista on tässä niin hemmetin monimutkaisia?
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #43 : 06.05.2009 22:52 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Musiikit nyt ei mitään TOP10 ainesta ole, mutta ei ne ainakaan vielä hirveemmin ole häirinneetkään.

Eniten tosin häiritsee se, että niitä hyviä veisuja on, mutta ne on kaikki siellä arcade moden tarinaeventeissä. Aika ihmeellistä menoa. Muuten mennään geneerisellä jumputuksella.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #44 : 09.05.2009 13:34 »
Shinta Playing to win Jäsen Viestejä: 67 Basaaripisteet: 0 Profiili Huolimatta seuraavasta pläjäyksestä, SF4 on mielestäni hyvä peli. Jos ei ihmeitä tapahdu niin vuoden paras todennäköisesti (BlazBlue voi yllättää mutta AH2:n konversio mokattiin niin pahasti ettei sympatiaa heru)

Nyt kun peli on ollut ulkona sen verran kauan, että nettipelissäkin tulee toisinaan turpaan ihan 100-0 niin pelistä alkaa löytyä tiettyjä jurppimista aiheuttavia juttuja. Suurin osa ongelmista aiheutuu tietyistä matchupeista. Ykköshahmokseni valikoitui vähän yllättäen Abel heti ekasta päivästä alkaen. Hemmon liikelista vaikutti kiintoisalta ja command throw löytyy mikä on aina hyvä juttu. Näillä eväillä pärjättiinkin alkuun varsin kohtuullisesti mutta sitten... vastaan alkoi tulla muutakin kuin shoto-scrubuja ja ongelmat nostivat päätään. Varsinkin kaksi hahmoa aiheuttaa Abelille suuria ongelmia. Nimittäin Blanka ja "ei niin yllättävästi" Zangief. Blanka on turhan turvassa sen rollinsa kanssa ja Zangiefista nyt ei tarvitse edes paljoa puhua (matchup jossa kummankin pitää päästä iholle... kukahan sen voittaa...). Muitakin hankalia vastuksia on, diktaattori nyt päällimmäisenä mutta sitä voi sentään useimmiten rankaista. Blanka ja Gief olivat ne syyt, joiden takia aloin pelaamaan luottopakkina myös Ryulla.

Mutta se niistä meikäläisen omista ongelmista. Pelissä on toki lisääkin kakkendaalia. Vaikka arvostukseni David "vanha jääräpää ja jumissa omassa taikamaailmassa" Sirliniä kohtaan onkin viime aikoina laskenut niin kyllä hän toisinaan asiaakin puhuu: pelissä on liian isot kentät. Kun puhutaan pelistä, jossa SF2 tyylinen (projeektiili tai muu) zonettaminen on isossa osassa niin karkuun juokseminen venyttää peliä liikaa. Ei siinä mitään, kyllä karata saa ja saa pelata keep awayta mutta kun se "perse edellä kulmaan -> puolen vaihto -> munaravia toiseen päähän" -kilpajuoksu kestää niin *tanan pitkään. Tämä johtaa suorastaan koomisen näköisiin otteluihin, joissa kävellään ja/tai pompitaan peräkkäin kentän päästä päähän eikä kumpikaan saa varsinaisesti aikaan mitään. Eipä siinä, kyllä niitä kumipallo-Goukeja pari matsia jahtaa ja liiskaa nurkkaan Abelilla mutta pidemmän päälle alkaa kyrsiä.

Sitten ne hahmojen väliset ongelmat... Lyhyesti se tarkoittaa lähinnä Giefiä. En nyt tarkoita että kaikki muut maailmassa ovat väärässä ja väitä Giefiä pelin parhaaksi hahmoksi kun ei se sitä ole. Ärsyttävin se kyllä on. Paperille kirjoitettuna lause "sitä vastaan pitää pelata ihan eri tavalla" kuullostaa ihan hyvältä ja tavoiteltavalta ominaisuudelta. Mutta kun käytännössä se "eri tapa" tarkoittaa sitä, että pysytään noin kahden kilometrin päässä ja poketetaan nilkoille kun tulee tilaisuus ja heitellään projektiileja vaihtelevilla nopeuksilla toivoen, että vastus kusee lariat-väistön ajoituksen. Kyllä! Projektiileja! Jos hahmollasi ei ole sellaista niin tough shit, toivo sitten, että hahmosi on edes C.Viper (seismic hammer, super jump). Olen joskus sanonut, että Honda vs. Honda on pelin toiseksi tylsin matchup (toinen saa jotain läpi ja loppuerä tradetaan headbutteja)... tylsin on Zangief vastaan kuka tahansa. Pelillisesti Giefia vastaan pelaamisen pitäisi olla jopa ihan mielenkiintoista, tiukkaa tarkkailua, tarkkaa zonetusta ja salamannopeaa aukkopaikkojen tehokasta hyödyntämistä. Käytännössä se ei kuitenkaan sitä yleensä ole. Eikä se kyllä ole siellä toisessakaan päässä paljon helpompaa. Voisi oikeastaan sanoa, että se on uphill battle kummallekin. Työläs matsi on tiedossa molemmille aina kun Gief on kentällä. Tämähän on myös pohjimmiltaan oma ongelmani ja miten tämän koen. Joku Gief-pelaaja (tai sitä vastaan pelaavakin) saattaa jopa tykätä kun voiton eteen alkaa hiki valua jo oikeastikin. Ei siinä mitään mutta matsi kestää tuolla tavalla niin pitkään, että montaakaan semmoista ei jaksa ja sitten alkaa virheitä tulla ja kaikki sujuu entistä huonommin...

TIME OUT!

...mitä enemmän pohdin asiaa tässä kirjoittamisen ohessa, sitä enemmän alan kallistua siihen suuntaan, ettei tuo välttämättä olekaan niin huono asia. Tavattoman työlästä vaan ja se ei oikein minuun iske. Jos nyt ajatuksilla leikitään niin se moneen kertaan mainittu 3S:n parry tekisi tuosta matsista minun mielestäni paremman. Sen turvin Giefiä kohti voisi sentään hypätä ja luoda sillä painetta ja damagea. Ehkä se riittää Giefistä. Lopputulos on kuitenkin se, että jos vastaan tulee Gief niin olen toivottavasti valinnut Ryun Abelin sijaan. Blanka oli se toinen ärsyke. Se kun voi rollia toisesta päästä kenttää (ts. sieltä kahden kilometrin päästä) ja osa hahmoista ei voi edes blokin jälkeen rankaista sitä ainakaan millään fiksulla. Joo sen voi pysäyttää mutta se on yllättävän helppo mokata. Vertical roll -cross upeista en ala tässä valittamaan koska olen aika varma, että niiden syömisestä olen ihan itse vastuussa ja sitä voi rankaista vaikka millä.

SF4 on varsin hyvä peli mutta uskoisin että ärsytykseni johtuu monien muiden tavoin siitä 3S-kokemuksesta. Ultra-systeemi on niin ikään vähän hupsu. Saat tehokkaimman liikkeesi pääasiassa olemalla paska. Lopputulema: ihan hyvä peli ongelmistaan (joista osa on kieltämättä omia mielipiteitäni/asennetta/"mitä peliltä haluan" -erimielisyyttä) huolimatta. Ei se kuitenkaan 3S:n tai VF5:n kastissa ole omalla listallani. Mutta kyllä sen taakse aika moni kevyempi yrittäjä jää.
Ajanhukkaa ajatuksella - Shintan blogi
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #45 : 09.05.2009 15:51 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Samaa mieltä kyllä Giefistä. Giefin heitot jo itsessään tekevät Giefin painostamisesta vaikeaa, mutta se "Oh Shit"-nappi eli PPP/KKK tekee siitä lähes mahdotonta. Balrogilla kun ei ole edes mitään tulipalloa auttamassa. Balrogilla pitää vain olla todella kärsivällinen ja yrittää saada ensimmäisenä vahinkoa sisään. Sitten vain odotellaan jump-iniä tai vihreää läimäytystä. Niitä sitten rankaistaan headbutteilla ja pokeilla. Sitten kun tekee yhden virheen ja Gief pääsee laittamaan arpapelin vauhtiin wakeuppiin. Cross-uppia, lariattia tai SPD. Siitä pitää sitten aina yrittää arvata joku kolmesta. Voi sanoa, ettei todennäköisyys ole ainakaan minun puolella.

Blanka on kyllä hieman ärsyttävä, mutta Balrogilla voi rankaista aika hyvin lähes kaikesta mitä Blanka tekee. Ainoa paha juttu silläkin on wake-up cross-upit ynnä muut pomppimiset. Abelilla ehtii muuten vetää Ultran horisontaalipalloon ja ehkä jopa CoD:n EXänä. Ainahan sen pallon voi jabilla counteroida. Monesti toimii myös EX-palloon.

Itseäni vituttaa eniten tällä hetkellä Sagat. Enemmän lifeä, tekee paljon vahinkoa, mahtava anti-air, tehokkaat ja nopeat tulipallot. Varsinkin Balrogia vastaan todella hyvä hahmo. Sagatin Ultra on myös todella helppo vetää ja voittaa monet muut Ultrat. Näiden lisäksi Sagatilta löytyy todella paljon Armor Break -liikkeitä. Tiger Knee rikkoo armorin ja toimii myös anti-airina. Sen lisäksi ainakin lk-versio on safe-on-block, joten siitä ei paljoa rankaista. Uppercut rikkoo käytännössä armorin ja on pirun tehokas liike. Loistava anti-air myös. Standing HK osuu kahdesti joten sekin rikkoo käytännössä Balrogin EX-dashit ja rushit. On myös tehokas ja loistava anti-air. Sitten ne tulipallot, jotka tekevät hyvin chip damagea ellei niiden yli hypi. Tietty kun hypit väärässä paikkaa niin tulee jokin noista aikaisemmista liikkeistä nassuun. Hauskinta Tiger Shoteissa on se, että jos osuu ilmassa niin voit ampua matalan perään ja osut toisen kerran putkeen. En ymmärrä miksei Sagatia ole nerffattu, kun se on niin selvästi pelin paras hahmo. Yrittäisivät pudottaa sieltä S-tieristä edes yhden tason alemmas.

Itselläkin on suurimmat valituksen aiheet noista match-upeista. Tietty Capcom kusi nettipeliä laittamalla vain 1vs1-lobbyt ja päivityksessä tulleet replayt ovat myös anaalisti toteutettu. Itse pelimekaanissa kyrsii ainoastaan cross-upit, mutta kaipa ne on niin oleellinen osa monia 2D-mättöpelejä, että tämä taitaa olla vain omasta EVOtuksesta kiinni.

Harmi vain, että olet Shinta hommannut alunperin sen väärän koneen niin ei päästä ottamaan matsia :(
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: Street Fighter IV « Vastaus #46 : 09.05.2009 23:30 »
Shinta Playing to win Jäsen Viestejä: 67 Basaaripisteet: 0 Profiili
Abelilla ehtii muuten vetää Ultran horisontaalipalloon ja ehkä jopa CoD:n EXänä. Ainahan sen pallon voi jabilla counteroida. Monesti toimii myös EX-palloon.

Juu Abelin ultra on taattua tavaraa blokatun plankaballon jälkeen. CoD ei avoimella yletä, nurkassa voisi kokeilla. Varsinkin kun "air hit CoDin" perään saa tietyissä tilanteissa ultran. Tuo toimii vähän omituisesti ja efekti tuntuu riippuvan siitä, millä korkeudella CoD osuu ilmassa olevaan vastukseen, nimittäin toisinaan se resettaa ja toisinaan taas ei vaikka tekisi samaa comboa... (antiair c.HP, qcf+P, ultra on nimittäin mahdollinen jugglecombo) Blankan jabittaminen pallosta on ihan hyvä idea. Valitettavasti oma jääräpäisyyteni aiheuttaa sen, että yleensä yritän pysäyttää sen MP:llä, joka vaatii vähän ennakointia kun se on sen verran hitaampi. Mutta kyllä sen joo pysäyttää melkein millä tahansa normaalilla, onnistuisipa vaan joka kerta.

Pistetään nyt yksi bonusinfo, jos joku ei tiedä. Kyseessä Kenin ultra. Se on toimii vähän hupsusti ja srk:n perään sitä ei normaalisti saa kokonaan sisään (alkuosa jää pois) paitsi kahdella tavalla:

1) srk osuu counterhittiniä jonka jälkeen EX focus cancel -> ultra combottuu hienosti.

2) TAUNT CANCEL!... ...? Eli siis: Focus attack (crumble) ->  dash cancel -> taunt -> HP.srk -> EX focus dash -> ultra
Tässä siis tehdään focus crumbleen tauntti (ei aiheuta mitään) ja nakutetaan sen aikana df,df+HP jolloin HP.srk canceloi tauntin ja jostain mystisestä syystä launchaa vastuksen heti ekalla hitillä (normaalisti se on se kolmas, counter hittiä ei tule). Sitten vaan Ryu-tyyppisesti canceloidaan srk EX focuks dashilla ja vedetään ultra vastustajan alastuloon ja kas kummaa: tuloksena on kokonaan osuva ultra.

Eivätpä ole tauntit tässäkään pelissä turhia.
Ajanhukkaa ajatuksella - Shintan blogi
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #47 : 09.05.2009 23:41 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
2) TAUNT CANCEL!... ...?
Eipä ole vielä kertaakaan tullut vastaan tuota kikkaa. Tosin ei ole noita hyviä Ken-pelaajia juuri näkynyt. Taitaa olla tasan yksi tyyppi, joka on vetänyt ultraa tuolla FADC:n avulla Kenillä. Onkohan muilla tyypeillä hyötyä Taunt Cancelista? Danillä on tietty omat setit super tauntin kanssa. Parastahan Danillä on lopettaa matsi hadoukenilla ja canceloida Super Taunttiin. Saa vastustaja sitten rauhassa katsella Super Taunttia ;).

E: Taas pistää vituttamaan nämä karkuun juoksevat Sagatit. Pompitaan taaksepäin ampumaan tulipalloja ja odotellaan jumpiniä. Toisaalta ymmärrän, että se on hyvä taktiikka Balrogia vastaan, mutta ei se Sagat ihan avuton ole hyökkäävänäkään. Zangiefia vastaan ei ole mahdollisuuksia mennä lähelle hakkaamaan, joten taktiikan ymmärtää paremmin. Mutta että muuten vain juoksee karkuun on käsittämätöntä. Vieläpä noin hyvällä ja monipuolisella hahmolla.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #48 : 10.05.2009 02:49 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili Vähän eksyksissä olen siitä, mistä tässä ketjussa nyt oikein puhutaan, mutta ehkä saan joskus korkeampaa ymmärrystä.

Nyt kun sai paskempia pelejä pois tieltä, pystyi taas keskittymään tähän. Jotain 400-500 peliä nyt yhteensä pelattuna, kaikista poroimpia komboja en osaa mutta perus super ja ultra-linkkaukset onnistuvat jo hienohkosti. Kenillä pelailin pitkään, aluksi siksi että otin sen harjoitteluhahmoksi (jump hk + sweep myönnän, mutta hadoukenia en spämminyt!) ja sittemmin siksi, että ihastuin siihen, kuinka helposti superin saa heikommille vastustajille läpi (perus hp / hk + shoryuken / hadouken + super). Kun jaksoin vihdoin unlockata Goukenin, aloin sillä väkertämään. Tuolla on törkeän hauska pelata.

Paras ostokseni pitkään aikaan, varmasti löytyy kiinnostusta vielä tuhannen matsin päästäkin.
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #49 : 10.05.2009 15:19 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili Tässä on aika hyödyllisen oloinen nettisivu jos on ongelmia jotain tiettyä hahmoa vastaan. Eli valitaan kaksi hahmoa ja sivu listaa sitten videoita otteluista joissa huippupelaajat pelaa ko. hahmoilla. Saa hyviä vihjeitä miten piestä ne itselleen pahimmat vastustajat.


Viime viikolla tuli Complete Alternate Costume Pack jakeluun, eli siis kaikki costume packit yhdessä vähän alennetulla hinnalla. Livessä hintana 1000MSP, mikä taitaa olla halvimmillaan n. 9€ riippuen mistä ostaa pisteensä. PSN:ssä maksaa 12.50usd, mitä lie euroina. Selkeesti Power Packia parempi DLC. ;) Vaihtoehtosia pukuja voi ihastella täältä. Danin kakkospuku on kyllä parhautta.
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #50 : 10.05.2009 16:21 »
kas Jäsen Viestejä: 464 Basaaripisteet: 2 Profiili
Tässä on aika hyödyllisen oloinen nettisivu jos on ongelmia jotain tiettyä hahmoa vastaan. Eli valitaan kaksi hahmoa ja sivu listaa sitten videoita otteluista joissa huippupelaajat pelaa ko. hahmoilla. Saa hyviä vihjeitä miten piestä ne itselleen pahimmat vastustajat.
Yksikään huippupelaaja ei ilmeisesti ole koskaan sattunut Goukenilla pelaamaan. Ikävän paljon muitakin puuttuu.
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #51 : 10.05.2009 16:52 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Tuo sivu perustuu Arcade-versioon josta puuttuu konsoliversion hahmoja. Siksi niistä ei ole videoita kerätty.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #52 : 10.05.2009 16:55 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili Sakuraa ja Akumaa lukuunottamatta kaikki muut console-only -hahmot puuttuu. Kaikki normaalit hahmot on paitsi kaikkia match-uppeja ei löydy. Ne varmaankin päivittää sitä sivua, joten josko ne puuttuvat match-upit ja hahmot sinne joskus ilmestyis.


EDIT: Onhan siellä enempikin noita console-only hahmoja, niille vaan ei ole tehty omaa sivua. Joidenkin hahmojen sivuilla on esim. Dan, Cammy, Seth jne match-uppeja.


« Viimeksi muokattu: 10.05.2009 17:17 kirjoittanut teidon »
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #53 : 10.05.2009 17:28 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Sakuraa ja Akumaa lukuunottamatta kaikki muut console-only -hahmot puuttuu. Kaikki normaalit hahmot on paitsi kaikkia match-uppeja ei löydy. Ne varmaankin päivittää sitä sivua, joten josko ne puuttuvat match-upit ja hahmot sinne joskus ilmestyis.

Akuma on kyllä ihan arcade-hahmo, eli se selittää miksi juuri sille löytyy paljon videoita.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #54 : 11.05.2009 22:53 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Mukava yrittää päästä pelaamaan kun pelihaku näyttää tätä:
Play-Asia
tallennettu
Re: Street Fighter IV « Vastaus #55 : 21.05.2009 11:44 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Olen nyt parina päivänä käynyt pelaamassa SF4:n Arcade-versiota. Onpa kyllä vaikea päästä peliin mukaan, kun ei ole koskaan arcade stickillä mättöpelejä pelannut. Sekin harmittaa vielä, että tuossa lähiarcadessa maksaa 100jeniä/peli eli melkein euron per peli. Menee paljon rahaa harjotteluun.
Play-Asia
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #56 : 24.05.2009 11:46 »
Shinta Playing to win Jäsen Viestejä: 67 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt on tullut taas viikon sisään pelattua kohtuullisesti SF4:sta. Taukoa olikin melkein kuukauden päivät kun jostain syystä iski PC-retroilu päälle. Yllättävän mukavalta se taas tuntui lähinnä kahdesta syystä. Ensiksikin se, että kun taukoa kerran oli niin aloittelin rennosti player matcheissa ja pelailin milloin milläkin hahmolla saadakseni tuntumaa ja toiseksi: Zangief on tullut vastaan tasan kerran tässä viikon aikana ja se oli ihan heittopussi.

Aika paljon olen pelaillut Genilla ja Rufuksella ja niillä tuntuukin pärjäävän ihan jees (omaan tasoon nähden). Abelilla ei onnistu pienen tauon jälkeen mikään kun sen ultra-jugglessa on hieman tarkka se ajoitus, eikä j.MK crossuppejakaan pidä potkia liian aikaisin... sillä pitäis pelaa koko ajan, että vois pärjätä. Hankala hahmo. Parasta oli se, että itse aivopieruilin Ryulla toista Abelia vastaan ja heitin tulipallon kun sillä oli ultra... se oli niitä "miks *tussa mä tolleen tein" -hetkiä.

Mutjoo, pelaaminen on ihan kivaa mutta nettipelin toimivuus ei. Pari päivää sitten pelikokemus alkoi taas varsin vahvasti: eka online-matsi alkamassa ja "you have been signed out plah shit fuck..." Pleikkaversiota pelanneet tietänevät, että peli ei välttämättä tokene tuosta vaan se luulee olevansa ulkona verkosta vaikka pleikkari itse sanoo muuta. Hetken aikaa mietin taas, että käynnistänkö pelin uudelleen vai otanko kaljaa ja surffaan pornoa. Ja se "Unable to play" -laatikko... mä haluun sen pelihahmoksi, selkee god tier kun sille ei kukaan voi mitään.

Sunnuntaista tajunnanvirtaa, koittakaa kestää.
Ajanhukkaa ajatuksella - Shintan blogi
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #57 : 24.05.2009 14:43 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili Minä pääsin vihdoin ja viimein G2:en. Viime päivinä pelaillu pelin parhaalle hahmolla, ehdottomalla oman lajinsa mestarilla: Danilla. No, ei se ihan Sagattien ja Zangiefien tasoinen hahmo ole mutta hauska sillä on silti pelata. G2:en pääseminen vähän kesti kun keräsin n. 200GB:tä kertaakaan championshippiä voittamatta. Eikä se G2 kovin mainittavan hyvin ole sujunut, parhaimillaan kolmanteen otteluun pääsin, muuten lähinnä hävinny ekassa otellussa.

Välillä vaan meinaa hermot mennä tuon kapulan kanssa. Aina tulee joku väärä liike kuin mitä yrittää. Uppercut + Super on oikein mahtava combo Danilla kun haluaa hukata super-palkit tekemättä vahinkoa ja tulipallon heittäminen kun vastustajaa tekee jump-iniä on melko tehokas tapa ottaa selkäänsä. *Melkein tahtois tikun*


Nettipelissä minä ainakin otan aina sen Create Matchin. Ei tartte nysväillä niiden "Unable to join" ja "Already full" viestien kanssa ja peliseuraa yleensä löytyy kohtuu nopeasti. En tosin ymmärrä miksei se Quick Match voisi toimia samaan tapaan kuin Create Match, eli sut vaan heitettäs jotain vastustajaa vastaan ja siinä se. Toisaalta, miksi niiden edes pitää olla erilliset? Kaipa siihen joku hyvä syy on.
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #58 : 24.05.2009 14:55 »
Shinta Playing to win Jäsen Viestejä: 67 Basaaripisteet: 0 Profiili Joo se oman lobbyn luominen on ihan hyvä vaihtoehto. Varsinkin kun sitten viimein löytää sopivan yhteyden ja pääsee lobbyyn niin vastus kattoo "iik, tolla on title ja ikoni se on liian hyvä" -> kick ja jos ne ottaa pois niin sitten "toi on liian paska tai sit se kusettaa ja on liian hyvä" -> kick. Vieläkin hauskempia on nää jotka vaan raapii kassejaan ja mitään ei tapahdu... miks ihmiset luo pelejä jos ne ei oo pelaamassa? Onhan se varmaan omalla tavallaan hauskaa ku voittaa kaikki yhdellä kickillä...

Quick matcheissa on se huono puoli, että voi päästä näitten "30 sekuntia, yksi erä" -sankareiden peliin ja se ei oikeen nappaa. Näkeehän ne asetukset siinä lobbyssa mutta aina ei tule mieleen katsoa (puhun teoreettisesti, itse en tästä syystä ole quick matchia pelannut koskaan). Sen takia haen aina custom matchia.
Ajanhukkaa ajatuksella - Shintan blogi
tallennettu
Vs: Street Fighter IV « Vastaus #59 : 24.05.2009 15:11 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili
Quick matcheissa on se huono puoli, että voi päästä näitten "30 sekuntia, yksi erä" -sankareiden peliin ja se ei oikeen nappaa.
Tuokin on ihme että Rankedeissa ja Championshipissä (ei-custom) edes pystyy muuttamaan noita asetuksia. Eikö ne vakio asetukset voisi/pitäisi olla kiveen lyötyjä ja jos joku haluaa eri asetukset niin sitten Customia kehiin?

Eli eikö se voisi olla että kun valitsee vaikka Championshipin valikosta, siinä tulee kaksi vaihtoehtoa: Normal ja Custom. Jos ottaa Normalin päätyy samanlaiseen ruutuun kuin mitä Create Match on ja se peli vaan heittää sulle vastustajan ja hostaaja valitaan arvalla ja niin päin pois. Custom varmaan vaatinee vähän monipuolisemman systeemin että löytää sellasen pelin kuin haluaa tai "jos ei kerran parempaa löydy niin otan tuon."
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines