Parry poistaa zonettamisen (eli sen tulipallospämmin, josta jotkut pitää ja jotkut eivät) ja nopeuttaa pelitempoa huomattavasti.
Kylläpä nuo lopettaa monesti sen spämmäämisen kun kerään FADC:lla Revenge Gaugen täyteen. Mulla olikin pointtina ehkä enemmän se, että FA ei välttämättä korvaa parryä, mutta ei parrykään korvaa FA:ia.
Mitä tulee 3S:n "friikkihahmoihin" (loppuunkulutettu termi, jonka Rocky ilmeisesti löysi joltain foorumilta niiden lukuisten SF2-jäärien kirjoittamana), niin mikä hahmoista nyt sitten tekee niin outoja? Nyt kuitenkin puhutaan tappelupelistä, jossa ihmiset ampuu käsistään tulipalloja. Tai paremminkin, mitä väliä sillä on, miltä jokin hahmo näyttää? Pelaan mielelläni vaikka jollain jättipkyrvällä, jos sitä on kiva käyttää. Q, Hugo, Oro, Ibuki, Makoto > SF2:n originaalihahmot.
En mä missään SF2-forumeilla ole pyörinyt, kun en edes koko pelistä pidä. Itseasiassa en pidä hirveästi SF4:nkään hahmoista. Minulle ehkä ainoat hahmot joilla jaksan pelata ovat Bison ja Balrog. Voi kyllä hyvinkin olla, että 3S:n hahmoja on mukavempi käyttää, mutta legendaarisuus kerroin iskee sen verran tässä ettei vain huvita katsella niitä. Minulle se hahmo pitää yleensä olla mielyttävä niin käytettävyydeltään kuin tyyliltään.
SF2:n hahmot miellyttävät jo senkin takia, että aikoinaan tuli katsottua jotain SF-animesarjaa ja leffaa (+tietenkin Guile ja Van Damme), jotka vahvistivat vain näiden hahmojen asemaa. Täten jokin robottihomo ei paljoa lämmitä. Eipä kyllä lämmitä paljoa nuo SF4:n uudetkaan hahmot. Abel, C. Viper ja Gouken ovat vielä ihan ok hahmoja, mutta juuri tuo El Fuerte ja Rufus voi mennä vaikka sinne 4th Strikeen kusemaan.
Mutta niin. Kuten tuossa jo mainittiin, että eri pelit kyseessä ja eri mekaniikat, joten ei voi mitään jos toinen miellyttää ja toinen ei. Kuitenkin tuo parannukset/alkeellisuus-paskanjauhanta on ihan turhaa. Jos johonkin pitää verrata niin sitten siihen SSF2Turboon. Vertailkaa sitten sitä 4th Strikeä tuohon 3rd Strikeen.