EDIT: tuli mieleen hieman ajatuksia SMG:n automaattikamerasta. Se tuntuu toimivan arvosteluiden perusteella enemmän kuin erinomaisesti, en vähempää Nintendolta odottaisikaan, mutta Super Mario Sunshinessa keltaisella C-tatilla pelaajan kontrolloitavissa ollut kamera oli kuitenkin mielestäni erinomainen juttu. Siitä tuli minun käsissäni osa pelattavuutta ja pelitunnetta. Tosin, on hyvin kyseenalaista pitäisikö asian niin olla. Kameran ei ehkä pidä olla pelaajan työkalu yhdessä kontrollien kanssa, vaan asia joka mahdollistaa pelaamisen parhaissa mahdollisissa olosuhteissa. Siihen ei välttämättä pidä kiinnittää liikaa huomiota. Tässä suhtessa automaattikamera saattaa toimia erittäinkin hyvin.
Zelda TP:n Wii-versiossahan on autokamera, Cubella taas se on vapaasti ohjattavissa. Onko kukaan pelannut molempaa versiota, kummassa se mahtaa toimia pelille edullisemmin?
Minä ainakin rakastin Wind Wakerissä automaattikameraa. Twilight Princessin Wii-versio oli mielestäni todella hyvä, enkä oikeastaan automaattikameraa kaivannut, kun pelasin sen ennen WW:tä. Toisaalta automaattikamera on mahtava keksintö, mutta en koe sen olevan välttämättömyys. Pitääkin jossain vaiheessa tutustua Sunshineen.
Pitää vielä miettiä, ostaako tämän julkaisun yhteydessä, vai toivooko syntymäpäiväksi, joka on noin kuukauden päästä. Toisaalta odotus käy sietämättömäksi, mutta ei tuota rahaakaan niin hirveästi ole.