En ihan ymmärrä? Monta mielipidettä yhteenlaskettuna on aina luotettavampi kuin yksi mielipide, koska silloin näkee yleistä suuntaa. Ei tosin silloin, jos mielipiteet olisi kerätty henkilöiltä jotka eivät ole alaan perehtyneet.
Todellakin. Mutta pointti on nimen omaan siinä, että suurin osa netin "kootut arvostelut"-sivuista perustuvat sellaisten ihmisten mielipiteisiin, joiden mielipiteillä ei ole minulle mitään väliä saati arvoa. Jotkin perehtyneet asiantuntijasivustot, esimerkiksi videopelisellaiset, saattavat tuottaa todella pätevää ulosantia, mutta kuten kaikki tietävät, suurin osa peliarvostelijoistakin on ihmisiä ja vielä sellaisia ihmisiä, joita vie hype, raha ja yleinen mielipide yhtä paljon kuin Pertsaa, 14 vee, Rymättylän amatsusta. Ja Pertsa on kova poika arvostelemaan netissä.
En minä vielä hetkahda, jos näen yhden ylistävän arvostelun jostakin pelistä. Mutta kymmenen sellaisen jälkeen minä jo hipelöin nettikaupan "buy"-nappulaa innoissani.
Niin, tässä lienee se meidänkin suurin eroavaisuutemme. Omalla kohdallani arvostelut eivät koskaan johda nappuloiden innostuneeseen hipelöintiin.
Edit: Migge - stating the obvious since 198X