Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Aihe: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa!  (Luettu 22327 kertaa)
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « : 09.09.2015 15:29 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Kuinka moni on oikeasti pähkinöinä Mario Makerista? Hype tuntuu olevan mieletön, mutta veikkaisin että Nintendo ei tästä uutta menestystä tekijää saa. Toki julkaisuviikolla voi myynnit olla hyvissä luvuissa, mutta jotenkin epäilen että kovin paljoa yli miljoonaa päästäisi kokonaismyynneissä. Voin hyvinkin olla väärässä, mutta olen silti utelias onko pelaajien odotus tosiaan yhtä kova mitä Nintendon luoma hype kertoo.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #1 : 09.09.2015 16:12 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Todennäköisesti vuoden kovimpia pelejä, mutta en usko ennen kuin itse pääsen pelaamaan ja tarkistamaan että Nintendo ole tuttuun tapaan tahalleen pilannut peliä tavalla tai toisella. Ja menee hukkaan pelkällä Wii U:lla. Pelin pitäisi tulla myös 3DS:lle ja kenttien olla jaettavissa ja pelattavissa keskenään missä vaan.
tallennettu
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #2 : 12.09.2015 09:20 »
tetsuo ...I think. Jäsen Viestejä: 369 Basaaripisteet: 2 Profiili Kokeilkaas meikäläisen ensimmäistä kenttäviritelmää jonka kehtasi julkaista: 2C3D-0000-001D-6AA7. Ihan mukava ja näppärä tässä on näitä kenttiä vääntää, suht nopeeseen sain tämänkin kentän tehtyä.
tallennettu
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #3 : 12.09.2015 14:51 »
Soukyugurentaio-
tokuyo
~ forever with me ~ Jäsen Viestejä: 83 Basaaripisteet: 2 Profiili
Kokeilin pikaiseen vaimon tilillä tetsuon kenttää. Vähän ärsytti kun tähden laskeutumispaikkaa ei meinannut kunnolla nähdä. Loppu oli kuitenkin perusmenevää, sopivan tiukkaa paahtoa.

Onhan tämä vallan lystikäs tekele. Paljon toki uupuu kenttäelementtejä aikaisemmista peleistä, mutta nykyiselläänkin tarjonta on oikein riittävä. Ainahan voi toivoa lisää tauhkaa patchin/dlc:n muodossa. Pistetään nyt tännekin jakoon oma eka viritelmä: 2F19-0000-0017-AB07

Mukavana lisäyllärinä Nintendo päätti sitten heti ekassa päivityksessä poistaa uusien osasten yhdeksän päivän unlock tahdin, nyt pelaajaa kituutetaan vain parisen tuntia ennen kuin kaikki lelut saa käyttöön.
buginen lastenpeli
tallennettu
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #4 : 12.09.2015 21:47 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Nintendo pitää selkeästi noista numerosarjoista :lol:

Miltäs peli vaikuttaa? Hypen arvoinen?
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #5 : 13.09.2015 08:55 »
tetsuo ...I think. Jäsen Viestejä: 369 Basaaripisteet: 2 Profiili Henkilökohtaisesti itellä hype tätä peliä kohtaan oli aika nollissa. Ei jotenkin näihin käyttäjien luomuksiin perustuvat pelit ole oikein napanneet koskaan. Päätin vaan julkkaripäivänä pokkana kopaista oman kappaleeni koska minulla on huono tapa ostaa lähes kaikki Nintendon isot 1st partyt Wii U:lle. Arvelin että ihan jees random tasohyppelyä tulee olemaan ja tuskin jaksan vaivautua ite vääntämään kenttiä. No, 3 kenttää tullut jo latailtua servereille ja uusia palasia ootellaan, kyllä nämä tuon päivityksen jälkeenkin tulee omaan makuun liian hitaasti nuo uudet palaset. Kerran päivään minä silti olen saanut saanut uutta settiä vaikka senhän piti olla nopeampi prosessi. Ehkä pitäisi enempi pelata tai jotain.

Levyllä tulevan sisällön kahlaa parissa tunnissa läpi eikä siinä mitään hirveän säväyttäviä kenttiä ole. Serveripuolella suurin osa suosituimmista kentistä on näitä missä ei paineta mitään, vaikea välillä etsiä semmoisia haastavia mutta reiluja kenttiä mistä itse tykkään. Tällä pelillä ei onneksi ole Little Big Planetin ongelmaa, gameplay itessään on aika lähelle mitä se alkuperäisissäkin oli, hieman vapaammin Marioa pystyy ilmalennon aikana liikuttamaan mitä se oli SMB1:ssä ja SMB3:n häntä vaatii enempi rämpyttämistä ilmassa pysymiseen. Positiiviset fiilikset tästä kyllä pääosin.
tallennettu
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #6 : 13.09.2015 09:00 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Vahvistakaahan, ettei Super Mario Makerissa ole minkäänlaista moninpeliä? Että pystyisi vetämään itse tehtyjä kenttiä kaverin kanssa niin, että vaikka kaksi hahmoa on yhtäaikaa kentällä, ei vuoronperään.

Uneksin jossain vaiheessa, että tässä olisi voinut rakentaa itse vaikka viisi maailmaa, joihin kaikkiin viisi kenttää ja sitten pelata koko komeuden läpi ystävän kanssa. Tai sitten vain latailla parhaita kenttiä netistä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #7 : 13.09.2015 09:05 »
tetsuo ...I think. Jäsen Viestejä: 369 Basaaripisteet: 2 Profiili Ei oo moninpeliä samaan aikaan, ohjain kiertoon.
tallennettu
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #8 : 13.09.2015 09:49 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili Eipä tietenkään  :/
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #9 : 13.09.2015 16:38 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Eilen sorruin ostamaan tämän Anttilasta, kun Verkkokaupan Limited Edition ei tullut vielä ja olisi sitä joutunut pari viikkoa venaamaan.

Hirveästi en ole vielä kerennyt kenttiä tekemään, koska onhan toi ihan typerä systeemi, että alussa sulla ei ole paljon paskaakaan työkaluja. Yöllä sitten vähän kikkailin, eli siirsin Wii U:n sisäistä kelloa aina yhdellä vuorokaudella eteenpäin, spämmäilin makerissa kaikkia mahdollisia työkaluja käyttäen, ja sitten aina avautui lisää. Ja sitten toistin uudelleen. Ihan kaikkea en jaksanut vielä tällä tavallakaan aukaista, koska toi oli niin tylsää.

Muutama negatiivinen juttu vielä. Nintendo todellakin tuntuu rakastavan noita helvetin pitkiä numerokoodeja. Miksei pysty hakemaan kenttää hakusanan tai tekijän perusteella? Esimerkiksi mun tekisi mieli kokeilla sellaista kenttää kuin Vertical Bowling, joka näkyi muutamassa YouTube-videossa. Tiedän tekijän nimen ja kentän nimen, mutta en pysty näillä tiedoilla etsimään kenttää. Kenttä ei näy missään Top-listoilla, niin miten voisin kokeilla tätä kenttää, kun en tiedä tota saatanan pitkää numerosarjaa?  :???:

Toinen kehno juttu on se, että tässä ei ole Mario Paintista tuttua musiikinteko-ohjelmaa. Alkaa vähän kypsyttää jo jonkun SMB1-tunnarin kuuleminen yhden päivän jälkeen. Jos ei nyt musiikkieditoria saa aikaiseksi, niin olisi nyt voinut jonkun kunnollisen ja pitkän listan musiikeista tehdä, joista valitsee aina sopivan musan kenttään. Lisäksi olisin ehkä toivonut sitä, että noita taustoja ja objekteja voisi edes vähän kustomoida.

Sitten hyviin puoliin. Ensinnäkin.. Onhan tämä nyt ihan hemmetin hyvä ja hauska peli. Ehdottomasti muutamista miinuksista huolimatta todella koukuttava peli. Eipä toi kentän tekeminen mitään helppoa ole. Paljon tullut kyllä jo hienoja ideoita vastaan muilta. Esimerkiksi tollanen kenttä kuin Super Shmup Bros, joka nimensä mukaisesti on shmuppailua. Tai sitten sellaiset kentät, joissa ei saa sieniin osua, koska muuten et pääse eteenpäin. Muutenkin on jännä nähdä, minkälaisia pikku-puzzleja jengi saa tässä pelissä aikaiseksi, vaikka tietyllä tavallahan toi on aika rajattua, että mitä pystyt tässä pelissä tekemään.

Kyllä tää on ehottomasti kaiken hypen arvoinen. Kaikkihan nyt on joskus pienenä ideoinut päässään tai paperilla omia Mario-kenttiä. Nyt se on mahdollista, joten kyllähän tää pitää olla pelihyllyssä, jos Wii U:n sattuu omistamaan.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #10 : 13.09.2015 19:31 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Ensimmäinen kenttäni on nyt uploadattu. Shadowman: DAD9-0000-002F-A7AF

Testatkaapahan tätä.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #11 : 13.09.2015 20:42 »
tetsuo ...I think. Jäsen Viestejä: 369 Basaaripisteet: 2 Profiili Minä kyllä oon kuullut eri musiikkeja saman tyylisissä kentissä, kai tässä joku musiikkiin vaikuttava editorikin jossain vaiheessa aukeaa.
tallennettu
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #12 : 15.09.2015 22:55 »
tetsuo ...I think. Jäsen Viestejä: 369 Basaaripisteet: 2 Profiili No nyt on löytynyt pari hyvää kentänsuunnittelijaa kun on tullut vähän etsiskeltyä ja tuskailtua joko näihin halpoihin kuolemiin perustuviin kenttiin tai sitten ihan överihelppoihin kenttiin. Pitää kyllä itsekin parantaa tulevissa kentissä enempi. Tekijät ovat Ricky ( AA3A-0000-002B-79AD ) ja Vincent ( 7DF7-0000-0023-9370 ). Varsinkin Rickyn kaikki kentät osuu kyllä itelle semmoiseen sopivaan sweetspottiin. Vincentillä ei ehkä niin vaikeita ole ne kentät mutta melko kekseliästä settiä löytyy. Molempien kentät on suurimmaks osin parempaa settiä mitä Nintendo itse on puskenut viime vuosina Marion 2D-loikinnoissa. Jatketaan löytöjen etsimistä, hyviä suunnittelijavinkkejä otan kyllä vastaan ja testailen!
tallennettu
Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #13 : 16.09.2015 14:22 »
Discokuningas Jäsen Viestejä: 60 Basaaripisteet: 0 Profiili Mario Maker on kyllä aivan loistava muutamia jo mainittuja miinuksia lukuunottamatta, mutta itse peli on rautaa. Olen yrittänyt tehdä normaaleja kenttiä enkä tunkea kenttiä täyteen kaikkea mahdollista tai tehdä kentistä liian epämariomaisia kuten suurin osa suosituista kentistä on. Jotkut toki niistä hyviä ja niillä paikkansa, mutta liika on liikaa. Itse suosin perinteisempiä kenttiä. Tässä muutama kenttä:

0CCF-000-0030-8CBF
7D74-0000-003D-17C1
C001-0000-0038-2BB2

Vinkkinä, että laita yksi koodi ja valitse kentästä käyttäjä niin näet muut kentät suoraan.

Tässä myös paremman puoliskon tekemä kenttä, joka minusta aivan huippu:
7F16-0000-003B-CE41

Pelailen seuraavaksi muitten tähän ketjuun laittamia kenttiä ja mielelläni seurailenkin tuolla tulevia kyhäelmiä. Laittakaa ihmeessä lisää!
tallennettu
Re: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #14 : 16.09.2015 16:07 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili Pitkästä aikaa aitoa oikeaa moderointia. Splittasin Mario Maker -keskustelun omaan ketjuunsa, niin ei huku koodit tuonne yleisketjuun. :)
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #15 : 16.09.2015 16:39 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Kenttäeditoripeleissä on aina ollut ongelmana, että itse pelaaminen on paskaa. (little big pökäleet yms.) Kerrankin se on timanttia.
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #16 : 16.09.2015 20:55 »
Bugista OK desu ka? Jäsen Viestejä: 70 Basaaripisteet: 0 Profiili Kaikki osaset on auki ja pelin omat kentät pelattu. Eli nyt päästään itse asiaan. ;D

Pistetäänpä omaakin kenttää ilmoille: 6943-0000-0042-6C40

tetsuon ja Soukyugu... Soukyn kenttiä endin jo tässä kokeilla, pitääpä kohta testata muidenkin. :)

tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #17 : 17.09.2015 00:30 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Minun kentät:

DAD9-0000-002F-A7AF - Shadowman
8AE6-0000-0032-26AC - Super Mario Kotkassa:Karhuvuori
ADB8-0000-0036-42F8 - Escape from Sörkkä
EEB1-0000-003D-BC76 - Yoshien sukupuutto
868B-0000-0043-53B1 - Super Mario Kotkassa: Mussalo

Ekassa kentässä on haettu Shadowman-pelin tunnelmaa. Sitten olen päättänyt tehdä oman "pelin" eli neliosaisen Super Mario Kotkassa. Ekaksi kentäksi tein hyytävän Karhuvuoren ja tänään sain valmiiksi toisen kentän (Mussalo). Escape from Sörkkä on vankilapakokenttä ja Yoshien sukupuutto on sitten jotain ihan muuta. Vähän kyllä kaipaisi checkpointeja, sillä en osaa tehdä lyhyitä kenttiä, vaan aina teen tollasia pitkiä kenttiä. Niissä ois kyl hyvä olla checkpointit.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #18 : 17.09.2015 20:17 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili

Diippiä.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #19 : 19.09.2015 18:31 »
Piira Jäsen Viestejä: 19 Basaaripisteet: 0 Profiili



Tuo alempi Super meatboy -tyylinen kenttä on kyllä siisti :D
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #20 : 19.09.2015 22:55 »
Bugista OK desu ka? Jäsen Viestejä: 70 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tuo alempi Super meatboy -tyylinen kenttä on kyllä siisti :D

Tuon kentän olenkin pelannut jopa loppuun saakka. Aikaa siinä kyllä sitten menikin turhauttavan paljon. :P

Sainpa tässä äsken valmiiksi toisen kenttäni: 4E67-0000-0052-0F37

Kentässä saattaa olla vaikutteita tietystä kuutioon sijoittuvasta leffasta. ;)
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #21 : 20.09.2015 22:15 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Torstaina kävin ostamassa pelin, mutta en ole vielä käyttänyt konsolissa. Mites se editorin kamojen avaaminen? Pitääkö peliä käydä testaamassa, että alkaa tavarat aukeamaan laskeeko peli aikaa julkaisupäivästä? Ts. onko kaikki jo käytettävissä?

Ite en ole niin luovaa tyyppiä, joten tuskin jaksa väkertää ratojen parissa. Näin ainakin Little Big Planetissa. Ehkä tuolla gamepadilla on kivempi rakennella. Innolla kuitenkin odottelen muiden tekemiä kenttiä. :)
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #22 : 20.09.2015 23:49 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Minun kentät:

DAD9-0000-002F-A7AF - Shadowman
8AE6-0000-0032-26AC - Super Mario Kotkassa:Karhuvuori
ADB8-0000-0036-42F8 - Escape from Sörkkä
EEB1-0000-003D-BC76 - Yoshien sukupuutto
868B-0000-0043-53B1 - Super Mario Kotkassa: Mussalo

Ekassa kentässä on haettu Shadowman-pelin tunnelmaa. Sitten olen päättänyt tehdä oman "pelin" eli neliosaisen Super Mario Kotkassa. Ekaksi kentäksi tein hyytävän Karhuvuoren ja tänään sain valmiiksi toisen kentän (Mussalo). Escape from Sörkkä on vankilapakokenttä ja Yoshien sukupuutto on sitten jotain ihan muuta. Vähän kyllä kaipaisi checkpointeja, sillä en osaa tehdä lyhyitä kenttiä, vaan aina teen tollasia pitkiä kenttiä. Niissä ois kyl hyvä olla checkpointit.
Uusia kenttiä taas tullut tehtyä. On tää vaan hemmetin koukuttavaa hommaa.


Mario & DK Junior - Superbuddies
5E27-0000-0049-9E11



Shadow Moses - Part I
639C-0000-0058-CC04



Shadow Moses - Part II
B872-0000-0058-DF86

My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #23 : 23.09.2015 20:30 »
bËst Jäsen Viestejä: 247 Basaaripisteet: 0 Profiili Ei voi kuin sanoa, että täydellinen pelikonsepti, mutta ikävä kyllä AIVAN liian myöhään tuli tämä peli WiiU:n elinkaarta ajatellen.

Mutta pieni nipo myös tuolle unlockaus-systeemille... meinasi jäädä peli pelaamatta oston jälkeen kun hommat piti aukaista joko kelloa ruuvailemalla tai kiltisti odottamalla... todella typerä systeemi -.-
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #24 : 24.09.2015 16:09 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili Tää 100 Mario Challenge Expert-tasolla on kyllä raivostuttavinta paskaa ikinä. Kun tulisi edes niitä haastavia, mutta hyviä kenttiä vastaan, mutta ei niin ei. Ihmiset ovat kyllä vitun huonoja tekemään kenttiä. Pelkkiä trollikenttiä, joissa on aina jotain näistä:
- jotain paskaa sataa niskaan, todella usein samantien niskaan, joten heti pitäisi osata reagoida väistöliikkeeseen
- ihan hemmetisti tungettu vaan kaikkia vihuja tielle ihan vaan sen takia, koska se on "hauskaa". Ei se ole hauskaa, se on paskaa kenttäsuunnittelua
- ovia tai nuolen näyttämiä suuntia, mitkä ei johda mihinkään muuhun kuin kuolemaan (tähän päälle vielä se nauru-ääniefekti)
- ihan liikaa ääniefektejä


Parhaimmillaan oon päässyt expert-tasolla kolme kenttää läpi. Huhhuh.. Ehkä ihan suosiolla jätän jatkossa tuon expertin väliin. Jotenkin todella epätasapainossa nämä vaikeustasot, kun  normaalilla tasolla saattaa tulla jotain todella helppoja vastaan. Pari kertaa jopa tullut sellainen automaattikenttä normalilla. Sitten kun vaihtaa expert-tasoon, niin vaikeustasoksi muuttuu ihan mahdoton. Voihan noita kenttiä tässä skippailla miten haluaa, mutta kun 98% expert-tason kentistä on vaan puhdasta vittuilua vailla kunnollista ja rehellistä haastetta.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #25 : 26.09.2015 15:34 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Nyt on tullut pelattua tätä enemmän ja tullut tehtyä kenttiäkin muutamia. Editori itsessään on lähes täydellinen ja sen avulla saa helposti tehtyä kaikkea kivaa. Pelin potentiaalia ei kuitenkaan hyödynnetä tarpeeksi hyvin ja taas kustaan ihan online-perusasioissa tuttuun nyky-Nintendon tyyliin. Esimerkiksi en voi mitenkään hakea kavereiden tekemiä kenttiä pelin kautta, vaan kaikki pitää taas kaivella yksitellen jonkun pitkän koodirivin avulla. Eipä ois paljon kiinnostanutkaan. Ylipäätänsä hyvien kenttien lisääminen suosikkeihin on huonosti toteutettu ja omien maailmojen tekeminen puuttuu käytännössä kokonaan. Wiillä oli fanien tekemä homebrew-kutoinen editori, joka oli kauttaaltaan monipuolisempi ominaisuuksiltaan ja sillä pystyi tekemään ihan karttahubeja myöten kaikki uusiksi. Tämä ei ole edes murto-osa siitä, jonka random fanit väsäsi vuosikausia sitten.

Toinen ongelma on lähinnä se, että suurin osa pelaajien tekemistä kentistä on paskaa ja peli vaatisi järkevämmät filteröinti systeemit, jotta helmet löytyisi roskakasoista. Ns. parhaissa kentissä on aivan totaalista roskaa. Myöskin eri elementtien unlockaus on ihan vitsi. Kaikki saisi olla heti kerralla auki, jotta ei tarttisi tuhlata aikaa niiden aukaisemiin, ennen kuin pääsee tekemään kenttiä kunnolla.

Vikoineenkin peli on silti paras virallisesti julkaistu tasoloikka/editori koskaan. Jospa Nintendo vaan päivittelisi nuo muutamat asiat kuntoon, mutta taitaa olla turha toivo.
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #26 : 26.09.2015 17:29 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Nyt on tullut pelattua tätä enemmän ja tullut tehtyä kenttiäkin muutamia. Editori itsessään on lähes täydellinen ja sen avulla saa helposti tehtyä kaikkea kivaa. Pelin potentiaalia ei kuitenkaan hyödynnetä tarpeeksi hyvin ja taas kustaan ihan online-perusasioissa tuttuun nyky-Nintendon tyyliin. Esimerkiksi en voi mitenkään hakea kavereiden tekemiä kenttiä pelin kautta, vaan kaikki pitää taas kaivella yksitellen jonkun pitkän koodirivin avulla. Eipä ois paljon kiinnostanutkaan. Ylipäätänsä hyvien kenttien lisääminen suosikkeihin on huonosti toteutettu ja omien maailmojen tekeminen puuttuu käytännössä kokonaan. Wiillä oli fanien tekemä homebrew-kutoinen editori, joka oli kauttaaltaan monipuolisempi ominaisuuksiltaan ja sillä pystyi tekemään ihan karttahubeja myöten kaikki uusiksi. Tämä ei ole edes murto-osa siitä, jonka random fanit väsäsi vuosikausia sitten.

Toinen ongelma on lähinnä se, että suurin osa pelaajien tekemistä kentistä on paskaa ja peli vaatisi järkevämmät filteröinti systeemit, jotta helmet löytyisi roskakasoista. Ns. parhaissa kentissä on aivan totaalista roskaa. Myöskin eri elementtien unlockaus on ihan vitsi. Kaikki saisi olla heti kerralla auki, jotta ei tarttisi tuhlata aikaa niiden aukaisemiin, ennen kuin pääsee tekemään kenttiä kunnolla.

Vikoineenkin peli on silti paras virallisesti julkaistu tasoloikka/editori koskaan. Jospa Nintendo vaan päivittelisi nuo muutamat asiat kuntoon, mutta taitaa olla turha toivo.
Siähän pystyt pistämään kaverin following-listalle (se sydän yläkulmassa) ja Makers-kohdasta sitten näet ne tekijät, joita seuraat. Ongelmana vain on se, että ei tule mitään ilmoitusta, jos kaveri on julkaissut uuden kentän. Onhan tää ihan sikamahtava peli, mutta tosiaan nämä nintendomaiset vammaisuudet kyllä vähän ärsyttää. Ne kun saataisi korjattua, niin tää ois kyl paras peli ikinä. Kentän tekeminen on todella koukuttavaa puuhaa, joten olenkin keskittynyt vain tekemään omia kenttiä ja pelaamaan tuttujen kenttiä. 100 Mario Challenge saa jäädä toistaiseksi kyllä väliin..
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #27 : 30.09.2015 22:08 »
Fyysinen Preesens Pakko toistaa Jäsen Viestejä: 1 838 Basaaripisteet: 1 Profiili
Kuinka moni on oikeasti pähkinöinä Mario Makerista? Hype tuntuu olevan mieletön, mutta veikkaisin että Nintendo ei tästä uutta menestystä tekijää saa. Toki julkaisuviikolla voi myynnit olla hyvissä luvuissa, mutta jotenkin epäilen että kovin paljoa yli miljoonaa päästäisi kokonaismyynneissä. Voin hyvinkin olla väärässä, mutta olen silti utelias onko pelaajien odotus tosiaan yhtä kova mitä Nintendon luoma hype kertoo.
http://www.nintendolife.com/news/2015/09/super_mario_maker_passes_one_million_sales

Kolmisen viikkoa ollut myynnissä. Nyt jo myynyt yli miljoonan, kenttiä tehty yli kaksi miljoonaa ja kenttiä on yritetty yli 75 miljoonaa kertaa.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.

-----

Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #28 : 30.09.2015 22:12 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Oho. Aiemmin veikkailin että kokonais myynnit menisi Splatoonin tasolle tai hiukan yli, mutta taitaa mennä aika reippaasti rikki. Splatoonin myynnit on kai jossain vajaassa parissa miljoonassa.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: Super Mario Maker - Luomisen juhlaa! « Vastaus #29 : 27.10.2015 18:41 »
Riffe Jäsen Jäsen Viestejä: 422 Basaaripisteet: 2 Profiili Päivitystä luvassa.

Itsellä peli on vielä hankkimatta, mutta komeimman spessuversion saisi jollain 50€ paikkeilla. Pitänee lohkaista ensi kuussa.
Pelikokoelmani
tallennettu
Sivuja: [1] 2
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines