Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Super Smash Bros. Brawl -julkaisu: 27.06.2008
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15
Tulostusversio
Aihe: Super Smash Bros.  (Luettu 115019 kertaa)
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #300 : 27.02.2008 03:24 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili Joopa joo, on tässä tullut pelailtua Brawlia aika ahkeraan viime päivät. Perjantai-iltana sain toimimaan, ja pelikello näyttää abaut 35 tuntia, jos nyt oikein olen ymmärtänyt. Tässä siis kaikki VS:t, SSE:t sun muut. Itse peli on päällä jo reilusti yli 50 tuntia, joten aika nonstoppina ollaan vedetty.;D

Kaikki tärkeä on jo unlockattu. Hahmot hankittiin VS:sää pelaamalla kolmessa päivässä, sillä alkuun käytössä oli rampautettu DVD5-versio, jossa ei SSE eikä classic toimineet. 450 pelillä avautui viimeinen, joten aika paljon yhden stockin pelejä pelailtiin, jotta tuo saatiin nopeasti täyteen. Vasta eilisiltana(yönä) sain poltettua DVD9-version, jolla kaikki sitten lopulta toimii. SSE tuli pelattua läpi päivässä, noin kahdeksaan tuntiin. Aitoa versiota en ole vielä ehtinyt/pystynyt ostamaan, vaan eipä se modpiirilläni edes toimisikaan.:rollaus:

Kallista hupia on ollut, mutta kyllä tämä on ollut kaiken sen rahan ja vaivan arvoista. Etenkin, kun Euroopan julkaisupäivästä ei ole vieläkään minkään sorttista tietoa.

Hieman jännittää nähdä mihin suuntaan turnausskene lähtee suuntautumaan tämän kanssa, sillä nekin hommat kiinnostavat. Toistaiseksihan vastaanotto on ollut äärimmäisen ristiriitainen. En kyllä yhtään ihmettele, sillä noita suuresti ärsyttäviä ja huonompaan suuntaan muutettuja asioita löytyy paljonkin. Eivät onneksi kumminkaan itseeni vaikuta yhtä suuresti mitä nyt vaikkapa TK:hon. Vaikka peli ei saisikaan tuulta alleen turnauspuolella, niin kyllä tätä enemmän kuin mielellään kaveriporukassa pelaa. Ja ainahan on se Melee...

Ei muuten kiinnostaisi joskus ottaa hieman peliä tiong, tuosta kun tuo wi-fi kerta löytyy.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #301 : 09.03.2008 22:55 »
Zuor Jäsen Viestejä: 180 Basaaripisteet: 2 Profiili Gametrailersin arvostelu: http://www.gametrailers.com/player/31663.html
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #302 : 10.03.2008 14:26 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili Huhhuh, kyllä tämä Brawl vaan vaikuttaa niin mahtavalta peliltä. Tosin tuossa arvostelussa - sen lopussa tarkemmin sanottuna - pelästyin kun sanottiin:

"Super Smash Brothers Brawl is average...." Tässä kohtaa oli leuka maassa asti.

"....if you play it in singleplayer mode. In multiplayermode it's nearly perfect." Mutta huh, pelastihan tämä. : D
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #303 : 10.03.2008 17:30 »
Tiger Jäsen Viestejä: 81 Basaaripisteet: 0 Profiili
Olenko ainoa joka on aidosti iloinen tästä uutisesta?

Et...  :P Naurattaa Nintendon touhut.

Et... Toivottavasti ei tule koskaan tänne.

Onko sulla toi peli jo? Jos on olis kiva kuulla perusteluita.
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #304 : 10.03.2008 17:37 »
lloyf Jäsen Viestejä: 99 Basaaripisteet: 0 Profiili
Olenko ainoa joka on aidosti iloinen tästä uutisesta?

Et...  :P Naurattaa Nintendon touhut.

Et... Toivottavasti ei tule koskaan tänne.

Onko sulla toi peli jo? Jos on olis kiva kuulla perusteluita.

Siellähän ne lukee, kun selaa sivun taakse päin..
"That deaf, dumb and blind kid plays by sense of smell"
tallennettu
Super Smash Bros. « Vastaus #305 : 03.06.2008 09:43 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Eilen piti huvikseen kokeilla Brawlia taas... Ei siitä pääse yli eikä ympäri, peli on yksinkertaisesti niin huono, että ihan naurattaa. Edes kaverit, jotka eivät Meleestä olleet aikaisemmin kuulleetkaan, halusivat pelata mieluummin Meleetä kuin Brawlia pienen testauksen jälkeen. Peli ei sovi edes bilepeliksi, koska se on vaan yksinkertaisesti kankea ja tylsä. Eipä tule mieleen huonompaa jatko-osaa Nintendolta. Jos mukana ei olisi Nintendon hahmoja, voisin ihan hyvin luulla joksikin Ubin tekemäksi sähellykseksi.
tallennettu
Super Smash Bros. « Vastaus #306 : 03.06.2008 09:45 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili No ei voi kyllä muuta sanoa kuin, että: enpä olisi ihan heti arvannut.

"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Super Smash Bros. « Vastaus #307 : 03.06.2008 10:32 »
tuhis Vieras Onko tuo Brawli sitten samanlainen pelattava kuin Kartti, ettei sitä oikein viitsi kun kavereitten kanssa? Jos otetaan huomioon ettei Meleetä ole ja pitää päästä onlinenä ottamaan Katkeraa tm
tallennettu
Super Smash Bros. « Vastaus #308 : 03.06.2008 10:44 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili
Onko tuo Brawli sitten samanlainen pelattava kuin Kartti, ettei sitä oikein viitsi kun kavereitten kanssa? Jos otetaan huomioon ettei Meleetä ole ja pitää päästä onlinenä ottamaan Katkeraa tm

Mario Kart on reilusti parempi yksin, tai kavereiden kanssa. Siinä jopa toimii online-mode, Brawlissa ei.
tallennettu
Super Smash Bros. « Vastaus #309 : 03.06.2008 11:24 »
tuhis Vieras Ettei euromantereen onlinepalvelun myötä parantuisi toimivuus tms?
tallennettu
Super Smash Bros. « Vastaus #310 : 03.06.2008 13:57 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili
Ettei euromantereen onlinepalvelun myötä parantuisi toimivuus tms?

No ehkä With Anyone pelien kanssa, mutta aika laiha lohtu tuo on, kun se on jo valmiiksi niin käsittämättömän huonosti toteutettu. 2 minuutin pelit aivan random henkilöitä vastaavan eivät ole kovin mielenkiintoisia. Kavereiden kanssa pelatut pelitkin tuntuvat olevan täyttä lottoa lagin suhteen.

Mutta jos niitä pelikelpoisia kavereita löytyy lähettyviltä yksikin, niin Melee Brawlin sijasta on täysin päivän selvä valinta, jos haluaa pidempiaikaista viihdettä. Melee kestää paljon enemmän kulutusta. Itse pelaisin tällä hetkellä melkeinpä mieluummin vaikka Barbie's Magical Adventurea tms kuin Brawlia. Niin tylsä se on.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Super Smash Bros. « Vastaus #311 : 03.06.2008 14:28 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Edes kaverit, jotka eivät Meleestä olleet aikaisemmin kuulleetkaan, halusivat pelata mieluummin Meleetä kuin Brawlia pienen testauksen jälkeen. Peli ei sovi edes bilepeliksi, koska se on vaan yksinkertaisesti kankea ja tylsä.

En usko. En usko että pelaamattomat kaverisi valisisivat mieluummin Meleen. On Brawl niin naurettavan hyvännäköinen ja -kuuloinen.


Ja biletys on toki jo testattu viime miitissä, ja ihan täydellistähän se oli. (Huom. bileissä tavarat ovat sitten päällä). Ja kun yksinpelimooditkin vielä ovat kaikkien aikojen messivimmät, niin onhan tämä nyt suorastaan ylilyövä jatko-osa.
tallennettu
Super Smash Bros. « Vastaus #312 : 03.06.2008 15:13 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili
Ja biletys on toki jo testattu viime miitissä, ja ihan täydellistähän se oli. (Huom. bileissä tavarat ovat sitten päällä). Ja kun yksinpelimooditkin vielä ovat kaikkien aikojen messivimmät, niin onhan tämä nyt suorastaan ylilyövä jatko-osa.

Bilepeliksihän tuo on juuri suunniteltukin, harmi vaan ettei se mihinkään muuhun pelaamiseen sovellu. Melee taas sopii sekä bilepelaamiseen että aktiivisempaan (siis useammin kuin max kerran pari kuussa illanistujaisissa tms, jossa joku keksii, että nyt olisi kiva pelata pari peliä Smashia) ja "totisempaan" pelaamiseen. Brawl ei palkitse samaan tapaan vähänkään pidemmällä aikavälillä, sillä taidolla ja sitä myöten oppimalla pelaamaan paremmin, ei ole yhtä suurta merkitystä -> peli käy nopeasti tylsäksi.

Ei ole onnistuttu kovin hyvin, jos valtaosa sarjan aktiivisimmista faneista pitää Brawlia Meleetä tai jopa alkuperäistä Smashia huonompana. Casualejahan tämä varmasti miellyttää, mutta harmi vaan, että ne casualit pelaavat kutakin peliä hetken ja siirtyvät kohta seuraavaan. Meleessä onnistuttiin täydellisesti toimivaksi todetussa kaavassa: "helppo oppia, vaikea hallita".

Yksinpelistä voi olla montaa mieltä, mutta pitkälti kaikki Adventure modia lukuunottamatta on ottanut takaapakkia Meleestä. SSE onkin pelin ainoa asia, joka on mielestäni oikeasti hyvä. Toisaalta vaikka kuinka moni on haukkunut sen lyttyyn netissä, ja sanonut että siihen käytetty vaiva olisi pitänyt käyttää muihin osa-alueisiin. Jos näin olisi käynyt ja pelin fysiikat olisivat pysyneet samoina, niin olen enemmän kuin onnellinen, että kävi kuten kävi.

Classic on hirveä: lataustauot ovat pitkiä, vaihtelua ei ole nimeksikään, sillä joka pelikerta menee saman teemalistan mukaan, se on pidempi kuin ennen eikä tappelujen välistä löydy enää kuin Break the targets, sekin kahdesti. Break the targetsissa taas ei enää ole uniikkeja kenttiä jokaiselle, vaan yhteensä viisi todella tylsää kenttä ärsyttävillä musiikeilla. Jos haluaa avata kaiken pelissä, on noista jokainen pelattava läpi kaikilla hahmoilla läpi eli 35x5 = 175 kertaa (ja sama toistuu muidenkin itseään toistavien modien kanssa). Ei näin.

All-Stars on vieläkin tylsempi, sillä ainut vaihtelu tulee mahdollisista kenttien vaihtumisista pelikertojen välillä. Vastustajat tulevat joka kerta tismalleen samassa järjestyksessä. Eventeistäkin aivan liian moni on tylsiä hahmo/hahmot vastaan hahmo/hahmot tappeluja, joissa useasti hahmoilla ei ole mitään yhteistä edes teemallisesti, saatikka sitten pelillisesti.

Summa summarum, ylihypetetty jatko-osa, joka onnistuttiin kusemaan komeasti.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Super Smash Bros. « Vastaus #313 : 03.06.2008 15:50 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW Höpsistä.


Olkoon vain yksi suosituimmista turnauspeleistä, mutta ei se Meleen aktiivipelaajakunta ole määrällisesti mitään verrattuna kasuaaleihin. Enkä tässä siis puolusta Nintendon pyrkimystä myydä mahdollisimman paljon pelejä, vaan puolustan kasuaalien hauskanpitoa.

Meleekin nyt oli ihan partypeliksi tarkoitettu, ja oikeasti vahingossa sinne pohjalle oli jäänyt pelattavuus josta hardcoret löysivät miljoona ulottuvuutta. Ja kun peli muuttuu, menee kaikki automaattisesti pieleen ihan vaan siitä syystä että se ei ole enää sama. Harmin paikka, mutta nyt peli vain on (vielä) hauskempi. Audiovisuaalien parantumisesta ja loistavista uusista hahmoista puhumattakaan.


Brawlin yksinpelistäkin löysit sanottavaa. Mutta eiköhän se nyt Meleen aika kivasti voita silti, vaikka Break the Targets onkin vähemmän viihdyttävä. Nettipelikin on pelkkää plussaa verrattuna Meleehen, vaikka toimisi miten huonosti.
tallennettu
Super Smash Bros. « Vastaus #314 : 03.06.2008 17:42 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ja kun peli muuttuu, menee kaikki automaattisesti pieleen ihan vaan siitä syystä että se ei ole enää sama.
Tätä minäkin luulen. Melee veteraanien mielestä peli olisi pitänyt julkaista uudestaan Wiillä.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Super Smash Bros. « Vastaus #315 : 03.06.2008 18:13 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili Niin, aktiivipelaamisellahan en todellakaan tarkoittanut mitään turnauspelaamista, vaan tuota edellisen viestini casual esimerkkiä aktiivisempaa pelaamista. Itse osallistuin ensimmäiseen turnaukseeni tämä vuoden alussa, miltei viisi vuotta sen jälkeen, kun ensimmäisen kerran Smashia pelasin. Noista vuosista kolme neljä meni ilman että olisin ollut millään muotota tietoinen tai ainakaan käyttänyt juurikaan mitään opetusvideosta löytyvää ihmeellisempää. Pelasin vain nelinpeliä kavereiden kanssa itemit päällä (jota muuten tehdään vieläkin). Periaatteessa varsin casualisti siis, mutten millään partymielellä kumminkaan. Koko ajan tuossakin oppi paremmaksi.

Sillähän ei toisekseen ole mitään väliä, vaikka syvällisempi pelattavuus olisi jäänyt sinne vahingossa. Se nyt vaan sattui tekemään pelistä entistä paremman. Toisekseen moni asia laitettu/jäänyt peliin tarkoituksella. Sakurai ei vaan osannut odottaa mihin se johtaisi. Löytyihän Brawlin E 4 All -demosta moni Meleen turnauspelaamisessa käytetty asia, jotka poistettiin lopullisesta versiosta. Sakurai päätti siis yksinkertaistaa (=tymentää) peliä tarkoituksella. Ei tässä casualeja miellytetty, vaan kustiin tiettyä osaa faneista silmään.

Mutta ei se ole advanced techejen sun muiden puute joka pelin ongelma on, vaan kustu perus pelimekaniikka. Hahmoja on lähes mahdoton tappaa. Yleinen minimi on siinä 100-150% paikkeilla, jossa on toivoa saada toinen ulos. Jos toista ei saa lennätettyä pihalle, niin ne leijailevat takaisin kentälle. Toisen hypyn joutuu ehkä käyttämään, mutta pelastautumiseen suunniteltua ylös B liikettä joutuu käyttämään suhteessa erittäin harvoin. Niilläkin pystyy usein pelastautumaan aivan mistä tahansa. Pelastautmisen estäminenkin on erittäin vaikeata, sillä ilmaväistöt ovat loputtomia ja hahmot tarttuvat reunoihin kesken liikkeidenkin kuin magneetit. Lisäksi mitättömän hitstunnin takia kahdenkin iskun liittäminen yhteen on yleensä mahdotonta. Pelimekaniikka toki voi ja pitää uudistaa, mutta ei tällä tapaa yksinkertaistamalla kaikkea.

Kaiken tämän takia peliin on vaikea saada yhtään minkäänlaista fiilistä. Yritetään saada yksittäisiä iskuja tarpeeksi kauan läpi, jotta lopulta olisi tarpeeksi vahinkoa uloslennättämisen mahdollistamiseksi. Brawlissa ei myöskään tule tilanteita, joissa sydän lyö tuhatta ja sataa, kun molemmat pelaajat ovat 100% vahingolla viimeisellä elämällä ja yksi hyvin osunut isku ratkaisee pelin. Ihan jo sen yleisen hitauden takia.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #316 : 05.06.2008 16:40 »
tuhis Vieras Pystykö Brawlissa valihtemaan että haluaa matsata pelkästään kavereitten kanssa? Eli suljettu muilta maailman mulkeroilta.
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #317 : 05.06.2008 17:01 »
eebrozgi Jäsen Viestejä: 22 Basaaripisteet: 0 Profiili
Pystykö Brawlissa valihtemaan että haluaa matsata pelkästään kavereitten kanssa? Eli suljettu muilta maailman mulkeroilta.
Kyllä pystyy, jos nettipeliä tarkotat.

Ja kun peli muuttuu, menee kaikki automaattisesti pieleen ihan vaan siitä syystä että se ei ole enää sama. Harmin paikka, mutta nyt peli vain on (vielä) hauskempi. Audiovisuaalien parantumisesta ja loistavista uusista hahmoista puhumattakaan.
En minäkään mitään Melee kakkosta olisi tarvinnut, mutta en myöskään mitään hidasta ja superautomatisoitua saissea. Kyllästyin tähän muutamassa viikossa, Meleetä jaksaa pelata jo kolmatta vuotta (ja Smash64:sta ties kuinka monetta). Sanonpa vielä tähän väliin, että kertaakaan en missään turnauksissa ole ollut.

Ja tuohon alleviivattuun lauseeseen, oletkos itse pelannut Brawlia?
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #318 : 05.06.2008 18:07 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Ja tuohon alleviivattuun lauseeseen, oletkos itse pelannut Brawlia?

Kyl, yhden illan. Mutta siihen päälle tietenkin miljoona videota. Ja sitä hauskempaahan on mitä enemmän ruudulla tapahtuu.
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #319 : 05.06.2008 18:31 »
eebrozgi Jäsen Viestejä: 22 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ja sitä hauskempaahan on mitä enemmän ruudulla tapahtuu.
O... Ok.
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #320 : 05.06.2008 18:35 »
finngamer Miittiparoni Jäsen Viestejä: 1 262 Basaaripisteet: 20 Profiili WWW
Ja sitä hauskempaahan on mitä enemmän ruudulla tapahtuu.
O... Ok.

Todellakin. Minulle, vaikka HC-pelaaja olenkin, on aivan sama miten monta freimiä jonkun liikkeen teko kestää, kunhan vain vasarat viuhuvat ja Poke-pallot lentävät. Ja mitä enemmän kenttiä, hahmoja ja ääniraitoja löytyy, niin sitä lähemmäs täydellisyyttä mennään.


Ja älkää turhaan tarttuko tuohon turnaus-asiaan. Sillä ei ole mitään väliä oletko niissä pelannut tai ei, kun kerta oikeasti seuraatte party-pelin mekaniikkoja suurennuslasilla.
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #321 : 05.06.2008 21:28 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili No ovathan ne danmakut kerpele sitä mahtavampia, mitä enemmän krääsää ruudulla!

Niin, itse aion ostaa Brawlin vaikka nk. turneepelaajat etc. sitä niin flamettavatkin, sillä voin väittää että sen kanssa tulee olemaan hauskaa jokatapauksessa. Hahmovalikoima, unlockattavat asiat yms. houkuttavat myös, pidän sellaisista aika paljon.
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #322 : 06.06.2008 08:27 »
tuhis Vieras Mjoo, kyllä minäkin tämän aion ostaa. Toisaalta tuo Kartin kohtalo pistää hieman mietityttämään, sillä ei sitä tosiaan viitsi pelata kuin kavereitten kanssa. On sitä kuitenkin tullut pelattua melkein joka päivä jokusen rallia kun joku ehdottaa että otetaanko katkeraa.

Toivottavasti Brawlissa on enemmän mielenkiintoa.
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #323 : 08.06.2008 21:47 »
eebrozgi Jäsen Viestejä: 22 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ja älkää turhaan tarttuko tuohon turnaus-asiaan. Sillä ei ole mitään väliä oletko niissä pelannut tai ei, kun kerta oikeasti seuraatte party-pelin mekaniikkoja suurennuslasilla.
Edelliset Smashit olivat tappelupelejäkin, joten oletin tämänkin olevan.

Pelaakos täällä kukaan muuten Smash kuusnepaa netissä?
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #324 : 09.06.2008 15:54 »
Teppo Holmqvist Jäsen Viestejä: 277 Basaaripisteet: 0 Profiili
Ei tässä casualeja miellytetty, vaan kustiin tiettyä osaa faneista silmään.

Tarkoitat varmaan niitä itseään eliittinä itseään pitäviä tyyppejä joiden tekniikka perustuu pelissä olevien bugien exploittaamiseen, ja yhden hahmon, joissakin tapauksissa jopa yhden liikkeen spammaamiseen? Itse peliä pelanneena ja omien kokemukseni mukaan suurin osa  turneefaneista itkee Brawlista sen takia, että se sattuu olemaan erilainen, ja heidän suosikkihahmoaan nerfattiin. Nopeudesta voidaankin kiistellä enemmän, mutta mielestäni hitaampi tempo antaa enemmän aikaa reagoida ja taktikoida. Mutta anyways, tätä vikisemistä on käynyt jokaisen suositun tappelupelisarjan kohdalla kun uudempi peli tulee. Se mikä tekee Smash Brossin suhteen tilanteen pahemmaksi, että pelillä on aika merkittävästi isompi fanikunta kuin esmes Tekkenillä, joten näitä äänekkäitä valittajiakin löytyy enemmän.
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #325 : 09.06.2008 19:45 »
Dr. Scientist Jäsen Viestejä: 700 Basaaripisteet: 3 Profiili
Se mikä tekee Smash Brossin suhteen tilanteen pahemmaksi, että pelillä on aika merkittävästi isompi fanikunta kuin esmes Tekkenillä, joten näitä äänekkäitä valittajiakin löytyy enemmän.

Ei vaan Tekken paranee aina(paitsi nelonen), joten valittajiakin on vähemmän. Brawl taas on oikeasti huonompi kuin Melee.

tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #326 : 09.06.2008 21:43 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
Se mikä tekee Smash Brossin suhteen tilanteen pahemmaksi, että pelillä on aika merkittävästi isompi fanikunta kuin esmes Tekkenillä, joten näitä äänekkäitä valittajiakin löytyy enemmän.

Ei vaan Tekken paranee aina(paitsi nelonen), joten valittajiakin on vähemmän. Brawl taas on oikeasti huonompi kuin Melee.



Paitsi, että kutonen näyttää paskemmalta kuin vitonen. Muuten on kyllä menty jatkuvasti eteenpäin.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #327 : 09.06.2008 22:26 »
Lanttu Jäsen Viestejä: 977 Basaaripisteet: 1 Profiili
Ei tässä casualeja miellytetty, vaan kustiin tiettyä osaa faneista silmään.

Tarkoitat varmaan niitä itseään eliittinä itseään pitäviä tyyppejä joiden tekniikka perustuu pelissä olevien bugien exploittaamiseen, ja yhden hahmon, joissakin tapauksissa jopa yhden liikkeen spammaamiseen? Itse peliä pelanneena ja omien kokemukseni mukaan suurin osa  turneefaneista itkee Brawlista sen takia, että se sattuu olemaan erilainen, ja heidän suosikkihahmoaan nerfattiin. Nopeudesta voidaankin kiistellä enemmän, mutta mielestäni hitaampi tempo antaa enemmän aikaa reagoida ja taktikoida. Mutta anyways, tätä vikisemistä on käynyt jokaisen suositun tappelupelisarjan kohdalla kun uudempi peli tulee. Se mikä tekee Smash Brossin suhteen tilanteen pahemmaksi, että pelillä on aika merkittävästi isompi fanikunta kuin esmes Tekkenillä, joten näitä äänekkäitä valittajiakin löytyy enemmän.

Lähinnä tarkoitin pelaajia, jotka haluavat peliltä vähän enemmän syvällisyyttä kuin vaikkapa Mario Partylta. Ei Brawlin ongelma ole se, että se olisi erilainen, vaan se, että pitkälti kaikki pelimekaniikan muutokset ovat olleet asioiden yksinkertaistamista ja poistamista. Ei yksinkertaisuus niin paljoa satunnaisesti pelaavia haittaa, mutta aktiivisemmin pelaaville peli käy miltei pakostakin tylsäksi. Tästä enemmän edellisessä viestissäni.

Syytkin yksinkertaistamiseen ovat järjettömät. Sakurai tuntuu kuvittelevat, että pelaajat 5-vuotiaita pikkulapsia, jotka juoksevat itkien äidin syliin, jos peliä ei opi viidessä minuutissä ja siinä voi hävitä jollekulle. Hänen mukaansa vain voittajalle jää hyvä fiilis. Taisi vaan unohtaa, että jotkut saattavat pitää hieman kilpailumielisemmästä pelaamisesta, etenkin, jos peli on tämän tyyppinen. Ja tällä tapaa pelaavat saattavat jopa nauttia pelistä, vaikka häviäisivätkin paremmilleen. Ne taas jotka eivät tämän tyyppisestä pelaamisesta innostu, pelaavat peliä omalla tavallaan ja yleensä porukassa, jossa muutkaan eivät ole erityisen hyviä. Peliä erittäin paljon ja satunnaisesti pelaavat tuskin kovin usein yhdessä pelaavat, joten kenellekään ei tule paha mieli. Brawlin online modiakaan ei voi käyttää tekosyynä, sillä tuntemattomia ihmisiä vastaan pelatessa asetukset ovat niin riisutut ja turhat, että taitavammat pelaajat siitä tuskin innostuvat.

Selvennetään nyt vielä, että olen pelannut Meleetä viisi vuotta, ja vieläkin maistuu, mutta Brawliin kyllästyin kuukaudessa. Minulla on myös kavereita, jotka eivät ole häikäisevän hyviä pelaajia, eivätkä käytä juuri mitään opetusvideossa nähtävää teknisempää, mutta pitävät silti Meleetä parempana. Lisäksi pitää korjata viestisi alun väitettä, jossa taitavampien pelaajien (joista muuten todella harvat ovat idiootteja elitistejä, jotka haukkuvat Brawlin lyttyyn perusteitta. Monet heistä jopa pitää Brawlista satunnaisesti täysin partymielessä pelattuna) tekniikka perustuu bugeihin. Varsinaisia käytettyjä bugejahan ei ole kuin muutama hassu hahmokohtainen, joista niistäkään en ole varma, toimivatko kaikki PAL-versiossa. Sen sijaan turnaustasolla pelatessa pakollisiksi/lähes pakollisiksi katsotut tekniikat on kaikki lisätty tarkoituksella peliin, tai ainakin niiden olemassa olo on ollut kehittäjien tiedossa. Tämä siis käy selväksi jo ihan maalaisjärjellä olemassa olevien todisteiden valossa.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #328 : 10.06.2008 12:03 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili
Tarkoitat varmaan niitä itseään eliittinä itseään pitäviä tyyppejä joiden tekniikka perustuu pelissä olevien bugien exploittaamiseen, ja yhden hahmon, joissakin tapauksissa jopa yhden liikkeen spammaamiseen?

Elä nyt saatana taas aloita tuota paskaa. Tyypillinen postaus sellaiselta, joka ei tiedä mistä puhuu. Wavedash on ainoa asia koko Meleessä, jota voidaan edes hiukan kutsua "bugiksi ja senkin pelintekijät huomasivat jo testaamisvaiheessa, mutta päättivät jättää peliin. Sen, tai minkään muunkaan tekniikaan puuttuminen EI vaikuta paskaakaan siihen, miksi Brawl on niin huono. Ei todellakaan, kuinka helvetin vaikeaa se on tajuta? Brawlissa on huomattavasti enemmän erilaisia bugeja kuin Meleessä koskaan, mutta kun sillä ei edelleenkään ole mitään merkitystä mihinkään.

Itse peliä pelanneena ja omien kokemukseni mukaan suurin osa  turneefaneista itkee Brawlista sen takia, että se sattuu olemaan erilainen, ja heidän suosikkihahmoaan nerfattiin.

Ja taas kokonaan väärin. Puhut asioita, josta et tiedä yhtään mitään. Kaikki turnausfanithan ovat vain tyytyväisiä, että Foxia ja muita parempia hahmoja huononnettiin. Eikä kukaan valita siitäkään, että Brawl on erilainen. Erilainen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että pelin pitäisi olla paska.

Mutta ihan tarkoituksellahan Brawlista tehtiin sellainen kuin tehtiin. Sakurai ei tykkää, että kukaan häviää ja halusi pelistä mahdollisimman yksinkertaisen.
tallennettu
Re: Super Smash Bros. « Vastaus #329 : 16.06.2008 00:52 »
Tiger Jäsen Viestejä: 81 Basaaripisteet: 0 Profiili Eikö brawlissa pysty tulemaan PROksi? ;)
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines