Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • Elder Scrolls V: Skyrimin julkaisupäivä: 11.11.2011
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10
Tulostusversio
Aihe: The Elder Scrolls V: Skyrim  (Luettu 119591 kertaa)
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #180 : 11.01.2012 23:10 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW NOOOOOOOOO!!!!!



Alftandin temppeli. Raivoan tietäni kohti Blackreachia. Lydia tulee hieman taaempana ampuen terästetyllä Ebony-jouskarillaan lasinuolia ja tehden etenemisestäni vähän helpompaa. Katson suuressa päähuoneessa alaspäin ja päivittelen miten pitkä pudotus alas on.  Hetken päästä tallennan pelin.

Muutaman minuutin päästä huomaan jotakin outoa. Takaani ei enää kuulu askelia. Kaikki lähellä olevat viholliset ovat jo vaihtaneet hiippakuntaa. Mutta missä on Lydia?

Rynnistän etsimään ja ryntäilen levottomasti pitkin poikin valtavan kokoista päähuonetta. Missään ei näy merkkiäkään Lydiasta. Sitten päätän laskeutua koko huoneen pohjalle, jossa lojuu pari kuollutta vihulaista. Ja valitettavasti myös jotakin muuta.

Lydia.  

Hän on mennyttä. Mitkään kikat eivät enää auta: tallennustiedostosta en hyppää tunteja taaksepäin eivätkä zombie-taiat tuo Lydiaa takaisin. On päästettävä irti.

Ensimmäiset kymmenet tunnit kuljin Skyrimin maailmassa yksinäisenä sutena. Sen jälkeen otin Lydian mukaan seikkailuihini.


Luon viimeisen katseen maassa makaavaan uskolliseen apuriin. Otan Lydian ebony-jousipyssyn ja lasken sen hänen rinnalleen tekemään kunniaa.

"I am sworn to carry your burdens"


Enää sinun ei tarvitse. Lepää rauhassa.




Hassua, mutta tämä pelikuolema tuntuu oikeasti merkitykselliseltä.


EDIT: Bethesda: 1.4 päivitys korjaa PS3-version takkuilut

Päivitys ilmestynee vielä tammikuun aikana.

Ei voi tulla liian nopeasti. Parin, kolmen tunnin pelaamisen jälkeen kyllä huomaa, että peli alkaa hidastua. Tallennustiedostoni koko on nyt n. 12 mb ja pelikellossa 103 tuntia.


« Viimeksi muokattu: 12.01.2012 10:17 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #181 : 13.01.2012 03:47 »
Lord Pude Jäsen Viestejä: 3 Basaaripisteet: 0 Profiili pitäis olla sellaisii kauppoja kenellä on varaa ostaa krääsää pois. ärsyttää ku pitää ravata kaupasta toisee et saa turhat esineet myytyä pois
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #182 : 13.01.2012 09:16 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili
pitäis olla sellaisii kauppoja kenellä on varaa ostaa krääsää pois. ärsyttää ku pitää ravata kaupasta toisee et saa turhat esineet myytyä pois

No, sitähän varten se Merchant-perkit ovat. Jatkuva rahapula katosi kuin pieru saharaan, kun rupesin käyttämään niitä. Se että voi myydä mitä tavaraa kenelle tahansa, on ollut hyödyllinen.


Rupesi muuten viime pelikerralla tahmaamaan Xbox-versiokin, niin pahasti etten pystynyt enää kunnolla jatkamaan. Aina kun latasi tallennuksen uusiksi, niin peli toimi noin 5min, jonka jälkeen taas hidasteli taas todella paljon. Poistin turhia saveja (joita oli noin 120 kappaletta >_>) ja käynnistin koko Xboxin uusiksi, niin nyt toimii taas normaalisti.
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #183 : 15.01.2012 18:36 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Blackreach.

Olen aivan sanaton. 103 tunnin jälkeen pelistä löytyy tälläinen valtaisa alue, joka on tunnelmaltaan ja ulkoiselta olemukseltaan poikkeava koko muusta pelistä. Ja miten valtava se on, kuin oma maailmansa! Leukani todella loksahti auki, kun tajusin miten suuresta alueesta on kysymys.

Pieni suru oli tosin puserossa vielä Lydian takia, joten en todellakaan kiertänyt paikkaa kokonaan ympäri. Hain vain erään pääjuonen kannalta oleellisen esineen ja suunnistin sen jälkeen Winterholdiin ja maagikouluun. Värväämään uutta seuraa.

Halusin maagin rinnalleni ja eräs tietty oli herättänyt positiivisella tavalla huomioni. Puhun J'zargosta, joka on huikealla itseluottamuksella kilpailuhengellä varustettu maagi. Hän voi olla vallan hyvä kaveri rinnalleni, ajattelin. Olinkin jo aiemmin suorittanut erään pienen tehtävän J'zargolle, joten tämä lähti mukaani sen kummempia kyselemättä.

Throat of the Worldin, eli Skyrimin korkeimman vuoren, huipulle pitäisi suunnata seuraavaksi. Lähinnä pääjuoni mielessä.


Whiterunin koti tuntuu varmasti omituiselta ilman Lydian olemassaoloa. Tiedän, että jokaisessa kaupungissa on katakombit, mutta pelissä voisi olla myös jonkinlainen mahdollisuus järjestää hautajaisseremoniat kun itselle tärkeä hahmo häipyy ajasta ikuisuuteen. Se tekisi hahmosta luopuminen helpommaksi ja eräällä tavalla konkreettiseksi. Kyse on toki vain videopeleistä. Kun laitan Skyrimin päälle, uppoudun täysillä siihen maailmaan ja ajattelen sitä hahmoni silmin. Siellä en ole tavan tallaaja. Suljettuani pelin olen taas tosimaailmassa. En vie suruani Lydiasta tosimaailmaan, vaan se konkretisoituu vain ja ainoastaan Skyrimissä. Ja sillä tavalla se onkin varsin terveellistä.

Pelaamaan pariksi tunniksi ennenkuin Tomb Raider tulee telkusta -->
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #184 : 15.01.2012 19:34 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Hauska lukea näitä Epin fiilistelyviestejä, kuten aina. Lisää vaan näitä  :)

Itsellä on nyt ollut Skyrim jäissä jo joulukuun alusta asti. Silloinhan jäin odottelemaan sitä ekaa patchia ja sitten tuli tenttiviikko ja AC:R sekä MGS HD Collection kutsui. Päättelin, että Skyrimissä on kyllä pelattavaa vaikka loppukevääksi jos niikseen tulee ja hyvä jos saavat patchattua sitä hieman parempaan kuntoon ensin. Pelitunteja on kuitenkin mullakin takana jo yhteensä 50h kahdella eri hahmolla, joten kyllähän tässä vähän taukoa voi ottaakin.

Mutta nyt pelaan Peace Walkeria, jonka jälkeen kyllä varmaan palaan tämän pariin. Saa nähdä miten käy, kun on ollut niin pitkä tauko  :)
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #185 : 16.01.2012 19:11 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW "Tahdon"



Niin koitti päivä, jolloin karski Skyrimin sankari sai niin sanotusti pallon jalkaansa. Sadat samotut kilometrit eivät loppujen lopuksi paljastaneet rakkauden kohdetta kovinkaan kaukaa, sillä se löytyi Whiterunista. Kyseessä on siis companions-sotureiden näpsäkkä metsästäjätypy Aela.

Onhan se mukavaa, että haluttaessa vaimon ei tarvitse istuskella kotona toimettomana päivällistä kokaten, vaan pääsee mukaan ihan tositoimiin! Jouskaritaitojakin tämä voi opettaa minulle, kunhan tulee se aika jolloin hahmoni alkaa sellaisia aseita käyttelemään. Aluksi en varmaan osu edes heinäladon seinään, sen verran alhaalla sen taidon tasot ovat.

Hymyhän siinä väkisin nousi huulille kun television ylälaitaan ilmestyi "mene naimisiin" -trophy!

Mutta niin, Riftenissä käydyn vihkiseremonian jälkeen kerroin, että Aela menisi Whiterunin kotiini. Itse jäin Rifteniin hoitelemaan ns. miesten juttuja. Toisin sanoen liityin vihdoinkin varkaiden kiltaan, vaikka se monilta osin sotiikin hahmoni jaloja periaatteita vastaan. Mutta kuten kiltan pääjehu sanoi: "Me emme ole pimeä veljeskunta, joten älä tapa".  Riften tuntuu olevan muutenkin täynnä varsin kajahtanutta ja epämääräistä porukkaa, etten näe pientä varasteltua liian pahana.

Kuitenkin, jos tulee tehtävä varastaa jotain Riftenin ulkopuoliselta hahmolta, ja varsinkin sellaiselta, josta itse pitää ja jonka kanssa on suorittanut jonkin tehtävän, tulee siitä moraalisesti heti paljon hankalampaa.

Varkaiden killan tehtäviä suorittaessa tulee varmaan tarpeen eräs sormus, jonka hiljattain löysin. Tuo sormus parantaa hiiviskelykykyjä 30 prosentilla.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #186 : 17.01.2012 21:19 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Hahah, varkaiden killan ensimmäinen toimeksianto meni vähän reisille!  :lol:

Tehtävä eteni ihan hyvin siihen asti kunnes piti mennä ne kolme mehiläläispesää polttamaan. Jätin sen siis vihoviimeiseksi tehtäväksi.

Noh, aloin siinä sitten viskelemään tulipalloja pesiä kohti ja samassa kolmatta poltellessani kuulen matalan murahduksen taivaalta... Lohikäärme! Frost Dragon kiinnitti huomion mehiläispesien luo ja kaikki aluetta vartioineet palkkasoturit rynnistivät pian sinne. Tuloksena oli täydellinen kaaos: lohikäärme tuhosi KAIKKI mehiläispesät, palkkasoturit hakkasivat vuoroin minua ja lohikäärmettä ja J'Zargo ampui jostain taaempaa salamataikojaan.

Taltutin lohikäärmeen tulihenkäykselläni lopullisesti ja palkkasoturit oli sen jälkeen helppo napsia hengiltä, sen verran pahaa tuhoa lohhari oli tehnyt.


Kuitenkin, killan johtajalta tuli haukut tehtävän jälkeen enkä saanut siitä edes omaa osuuttani. Huvitti, kun tämä kauhisteli "munasit tämän homman ja poltit enemmän kuin kolme mehiläispesää!".

Vastausvaihtoehtojen joukosta valitettavasti puuttui "niin muttakun lohikäärme....".   ;D


Lohikäärmeiden olemassaolo on yksi asia, joka tekee Skyrimin maailmasta niin jännittävän. Koskaan ei tiedä, milloin suunnitelmat muuttuvat täydellisesti louskuleukojen takia. Satunnaiset kohtaamiset näiden kanssa luovat välillä todella huvittavia ja eeppisiin mittasuhteisiin yltäviä tilanteita.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #187 : 18.01.2012 03:07 »
Laama Eikö Laamasi tottele sinua? Jäsen Viestejä: 48 Basaaripisteet: 0 Profiili
Lohikäärmeiden olemassaolo on yksi asia, joka tekee Skyrimin maailmasta niin jännittävän. Koskaan ei tiedä, milloin suunnitelmat muuttuvat täydellisesti louskuleukojen takia. Satunnaiset kohtaamiset näiden kanssa luovat välillä todella huvittavia ja eeppisiin mittasuhteisiin yltäviä tilanteita.
Haha totta.. Tänään huvikseni aloin ampumaan jättejä nuolipyssyllä ja kas takanani on lohikäärme taistelemassa susia vastaan. Sain loistavan idean: johdatan jätit lohikäärmeen luo, lohikäärme tappaa jätit ja minun on helpompi tappaa lohikäärme lopuksi. Noh suunnitelma toimi vähän aikaa kunnes lohikäärme lähti lentämään ja löysi jäniksen, jonka kimppuun se päätti mennä.. Minä jäin 2 jätin kanssa leikkimään hippaa. Aikani taisteltuani lohikäärme tuli takaisin ja liukenin kauemmas. Eihän se lohikäärme siinä kauaa viihtynyt, vaan lähti takaisin yläilmoihin ja jätit huomasivat minut uudestaan. Päätin että jahdakkoot lohikäärme sillä aikaa jäniksiä, minä hoitelen nämä jätit. Keräilin siinä sitten jättien tavaroita ja ihmettelin missä mun lohikäärme on. Lohikäärme löytyi horisontista kuolleena kahden mammutin edestä.

Kerroin tilanteesta kaverilleni ja tämä väitti, että en saa lohiksen sielua koska en itse sitä tappanut.. Päätin silti mennä keräämään luut, ja kas sain kun sainkin sen sielun! Päätin sitte kostaa mammuteille lohikäärmeen tappamisen, ja sainkin niistä toisen hengiltä ja kerättyä tarvittavan sarven siltä.   Toinen mammuteista pääsi hyökkäämään takavasemmalta aika pahasti ja sydän alkoi tykyttämään. Päätin lähtä karkuun, koska en jaksanut tapella. Sitkeä sissä se silti oli kun kauan jaksoi tanner tömisten seurata minua, piti jo välillä huudella sille että pysyy kauempana..

Lydiankin otin mukaan ja ensimmäisen yhteisen tehtävämme aikana tämä katosi (varmaan joku bugi. Tein sen tehtävän missä selvitellään ryyppyillan tapahtumia ja lopuksi mennään sinne luolaan ja tavataan "Sam"). Ikävissäni kävin kodistakin häntä etsimässä, eikä sitä näkynyt  :( Ajattelin että raukalla on pitkä matka juosta sieltä luolasta Rifteniin  :lol: Lopuksi sitten monen tunnin yksinolon jälkeen tuli viesti että Lydia on kotona. Niinkuin Epi sano, on mukava mennä kotiin kun Lydia oli siellä.

Vielä tuosta kun pelhahmo kuolee, niin tuntuu että painovoimanlait lakkaavat toimimasta. Esim. Jätti löi minua nuijallaan niin kimposin maasta suoraan taivaaseen kauniisti pyörähdellen  :???:
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #188 : 19.01.2012 21:21 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW 1.4 päivitys on sisäisessä testauksessa ja on pian valmiina lähetettäväksi eteenpäin: http://www.bethblog.com/2012/01/19/news-on-the-creation-kit-and-game-updates/

Päivityksen sisältö:

Lainaus
NEW FEATURES

- Skyrim launcher support for Steam Workshop (PC)

BUG FIXES

-General optimizations for memory and performance
-Fixed occasional issue with armor and clothing not displaying properly when placed on mannequin's in player's house. (PS3)
-Improved compiler optimization settings (PC)
-Long term play optimizations for memory and performance (PS3)
-Memory optimizations related to scripting
-Fixed crashes related to pathing and AI
-Fixed crash in Haemar's Shame if player had already completed "A Daedra's Best Friend"
-Fixed rare crash with loading saved games
-Fixed issue with accented characters not displaying properly at the end of a line
-Master Criminal achievement/trophy unlocks properly in French, German, Spanish and Italian
-Fixed issue where dragon priest masks would not render correctly
-Fixed issue where quests would incorrectly progress after reloading a save
-Fixed issues with placing and removing books from bookshelves in the player's home
-Fixed issue where weapon racks and plaques would not work correctly in player's house if player immediately visits their house before purchasing any furnishing.
-Fixed issue where the player house in Windhelm would not clean up properly
-Fixed crash related to giant attacks and absorb spells
-Fixed issue with ash piles not cleaning up properly
-Fixed occasional issue where overwriting an existing save would fail
-Fixed memory crash with container menu
-Fixed infinite loop with bookshelves
-Fixed issue where traps in Shalidor's Maze would not work properly in French, German, Spanish and Italian versions
-Fixed issue where transforming back to human from werewolf would occasionally not fail
-Bows and daggers will display properly when placed on weapon racks

QUEST FIXES

-The Unusual Gem inside the Thalmor Embassy is now accessible after finishing "Diplomatic Immunity"
-In "Breaching Security", the quest token is no longer required to receive a fortune reading from Olava the Feeble
-Fixed issue where Galmar would not complete Joining the Stormcloaks properly if "Season Unending" was an active quest
-Fixed issue where starting "Season Unending" after finishing "Joining the Stormcloaks" would prevent "The Jagged Crown" from starting properly.
-Fixed issue progressing through "Message to Whiterun" while "Season Unending" was still open would block progression for both quests.
-In "Arniel's Endeavor", fixed issue where a quest journal would trigger multiple times
-In "Forbidden Legend", the amulet fragment can no longer disappear after player leaves a dungeon without taking it
-Fixed rare issue in "Forbidden Legend" where killing Mikrul Gauldurson while sneaking would make his corpose unaccessible
-In "The White Phial", the phial can no longer disappear if player leaves dungeon without taking it
-"The White Phial" will now start properly if player already has a briar heart in their inventory
-Player can no longer get stuck in Misty Grove after completing "A Night to Remember"
-Fixed issue where leaving Riften during "A Chance Arrangement" would prevent quest from progressing
-In "Darkness Returns", a door in Twilight Sepulcher will properly open if the player leaves the dungeon for an extended period of time before completing the quest
-In "Under New Management", if the player leaves the Oculory for an extended period of time after placing the focusing crystal and returns, the quest will proceed correctly
-"Onmund's Request" will now start properly if player has already found Enthir's staff before receiving this quest
-Fixed instance where Tonilia would stop buying stolen items and also would not give Guild Leader Armor
-"Repairing the Phial" will start properly if player already has unmelting snow or mammoth tusk in their inventory
-Finding Pantea's Flute before speaking with Pantea no longer prevents her quest from updating
-In "The Coming of the Dawn", fixed rare instance where a quest object would spawn incorrectly on the Katariah during Hail Sithis
-Fixed rare issue in "The Mind of Madness" where player is unable to equip the Wabbajack
-Fixed issue in "Pieces of the Past" where Mehrunes Dagon's Razor will not trigger properly if player leaves the cell for extended period of time before activating it
-"Blood's Honor" will start properly if you visited and completed Driftshade and an extended period of time passes before starting the quest.
-Fixed rare issue where "Dampened Spirits" would not start properly
-Fixed issue where player would be unable to become Thane of Riften if they purchased a home first
-Fixed issue where killing guards in Cidhna Mine woud block progression for "No One Escapes Cidhna Mine"
-Fixed numerous issues with "Blood on the Ice" not triggering properly
-In "Blood on the Ice", Calixto can now be killed if player owns a house in Windhelm
-In "The Cure for Madness", killing Cicero then resurrecting him no longer impedes quest progress
-Fixed rare issue in "To Kill an Empire" where an NPC would fail to die properly
-Clearing Knifepoint Ridge before starting "Boethiah's Champion" no longer prevents quest from starting.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #189 : 21.01.2012 12:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Eilen liityin Imperiumin puolelle sisällissodassa. Tämä siis puistatuksia aiheuttaneen Solituden ensivisiittini jälkeen. Kuitenkin Stormcloakit osoittautuivat sen jälkeen vieläkin huonommaksi vaihtoehdoksi, joten Imperiumi oli valintani. Yksi syy valintaani on myös Whiterun. Siellä on kotini tällä hetkellä ja se on pelin kaikista kaupungeista ehdoton suosikkini. Haluan puolustaa sitä paikkaa henkeen ja vereen enkä halua sen luisuvan stormcloakien hallintaan.

Käytiinkin jo solttujen kanssa Korvanjundin temppelissä hoitamassa yksi pieni kruununhakukeikka. Tuntui vähän hassulta seikkailla temppeli läpi imperiumin joukkojen kanssa. Hyvää vaihtelua toki perinteiseen yksin tai yhden seuralaisen kanssa seikkailuun, ei siinä mitään.

115 tuntia pelikellossa ja olen pelannut kokoajan omilla kunniasäännöilläni. Eli:

- Ei fast travelia
- Ei "odotustoiminnon" käyttämistä
- Hahmoni on jalo, mutta ei kaihda kovia ratkaisuja tiukan paikan tullen. Hän on Tamrielin Jack Bauer.


Jokainen pidempi matka kohteen A ja B välillä on hieno kokemus ja jokainen kertaa tuntuu löytyvän jokin uusi juttu tai satunnainen kohtaaminen, joka sitten johtaa asiaan C. Ja asia C johtaa asiaan D. Ja... No, ymmärrätte mitä ajan takaa. Quest-luetteloni on tupaten täynnä edelleen! On älyttömän siistiä kun voi yhden suoritettuaan valita niiden joukosta jonkun uuden. Minäkin suoritin hiljattain pari ensimmäistä varkaiden killan tehtävää ja niiden jälkeen siirryin sisällissota-juonilinjaan. Varsin erilaista settiä. Ja pääjuonikin on varmaan vasta puolessa välissä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #190 : 21.01.2012 17:29 »
Ilkimys Run Jäsen Viestejä: 545 Basaaripisteet: 0 Profiili Emphram sinun viestejäsi on aina yhtä mukava lukea!

Nostan kyllä hattua sinulle. 115h takana ja pidät kunniasäännöistäsi kiinni.   :)
tallennettu
Re: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #191 : 22.01.2012 13:55 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Skyrimistä lähti hohto n. 80 tunnin jälkeen. Aika sama kuin Oblivionissakin, tosin Oblivionissa lopahti peli-into täysin sen paskuuden huomaamisen jälkeen. Skyrimin vielä jaksaa pelailla, mutta enää ei kiinnosta tutkia luolien nurkkia tai edes katsella onko vihuilla mitään hyvää kamaa. Tulee vain juostua paikat läpi. Vaikea tehdä peli, jossa tasapaino säilyisi loppuun asti kaikilla osa-alueilla. Reilu parannus Oblivionista, mutta mielestäni Fallout New Vegas HC-modella oli parempi.
Play-Asia
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #192 : 22.01.2012 14:24 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Onhan tuo aika hyvin kuitenkin, jos peli on tarjonnut 80 tunnin edestä pelattavaa vikoineenkin. Aika harvaa yksinpeliä tulee pelattua edes puolet tuosta määrästä.

Juju varmaan lieneekin siinä, että Skyrimistä saisi helposti yli 200h kestävän pelin jo pienilläkin muutoksilla. Noh, lisää osaa odottelen kuitenkin innolla. Toivottavasti siitä tulee yhtä laaja kuin Oblivionin Shivering Islandista. Sehän oli paljon parempi kuin itse pääpeli.
tallennettu
Re: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #193 : 22.01.2012 15:48 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Kyllä se hyvä peli oli ja täyden hinnan arvoinen, mutta siinä kävi niin kuin aluksi ajattelinkin. Loppua kohti paskenee, kun alkuhohto (tässä tapauksessa aika pitkä hohto) alkoi katoamaan. Nyt pitäisi yrittää jaksaa päästä tarina läpi ja keräillä jotain Achievementtejä, joihin ei tarvitse nähdä liikaa vaivaa.
Play-Asia
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #194 : 22.01.2012 16:38 »
Laama Eikö Laamasi tottele sinua? Jäsen Viestejä: 48 Basaaripisteet: 0 Profiili Ihanaa.. Kaveri halusi kokeilla Skyrimiä ja aloitti alusta. Loput voitte päätellä itse..  >:(
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #195 : 23.01.2012 00:34 »
echoes WELCOME TO SPECIAL ROUND Jäsen Viestejä: 1 300 Basaaripisteet: 7 Profiili Teki mieli pitkästä aikaa pelailla jotain ja tämä tuli sitten ostettua koittaessani maksimoida hinnan ja pelituntien suhdetta. Lisäksi F3 ja Oblivion kelpasivat todella hyvin, joten valinta ei ollut paha.

Alku oli jotenkin hieman pettymys, vähän ennalta-arvattava ja kliseinen rymistely. Kelasin jo, että eihän tätäkään jaksa pelailla yhtään. No sitten kun pääsi kunnolla Skyrimiin pyörimään niin johan rupesi maistumaan. Pelimaailma on todella upea ja tunnelmallinen ja pelaajaa palkitaan jatkuvasti eri tavoin. Itselle riittää jo hieno maisema tai jokin vähän erikoisempi yksityiskohta maastossa niin voi olla jo tyytyväinen hetken samoiluista. Maasto on myös mukavan erilainen verrattuna Oblivioniin ja tundramaiset näkymät miellyttävät.

Joku 5 tuntia takana ja olen ehtinyt pyörimään parissa kaupungissa hieman ja koluamaan Bleak Falls Templen. Mukavat Indiana Jones-meiningit tuossa kyseisessä temppelissä. Puzzlejakin pääsi pyörittelemään.

Pelailen myös aika fiilistellen ja fast traveliä ei ole tarkoitus käyttää. Maastossa on sen verran paljon tutkitavaa, että peli palkitsee melkein aina kun ottaa kävelyt fast travelin sijasta.

Nasta peli ja pitää laitella lisää tunnelmia kunhan pääsee hieman pidemmälle.
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #196 : 24.01.2012 00:12 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tulisipa se 1.4 päivitys jo PS3:lle. 1-2 tuntia pystyn tuolla 13 mb:n nykytallennuksella pelaamaan, mutta sitten peli alkaa nykimään jo häiritsevissä määrin. Koneen resetointi auttaa taas että voi pelata saman määrän. Olen erittäin onnellinen, jos 1.4 todella korjaa tämän ongelman.

Törmäsin Youtubessa mielenkiintoiseen Skyrimin pelaajaan: tämä pelaa peliä pasifistina, eli tappamisen sijaan rauhoittaa tai pökerryttää eläimet/pahat immeiset/möröt.  Tälläinen pelityyli on vallan mielenkiintoinen katsella. Itsekin olen pyrkinyt pelaamaan aina jaloja periaatteita omaavalla hahmolla, mutta kyllähän se tuo minun hahmoni on tappanut jo melkoisesti eri juttuja urallaan. Itsepuolustustahan se on yleensä ollut, yhtään murhaa ei ole tlillä sentään.

Pistänpä ensimmäisen pasifisti-tyypin videon tähän.

Periaatteessa jotkut questit kai vaativat väkisellään tappamista (ja viimeistään Dark Brotherhood) vaikka kuinka yrittäisi keplotella, mutta kaikkiahan ei ole pakko suorittaa. Ja jos pelimaailmassa vain samoilee ja palloilee sekä seikkailee eri paikoissa ilman varsinaisia quest-päämääriä, onnistuu tuollainen pelityyli jo paremmin. Pakko nostaa hattua.




EDIT:

1.4 päivitys on laitettu steamissa beta-jakeluun ja sen perusteella ainakin PC-versiota on optimoitu todella huomattavasti. Monet raportoivat ruudunpäivityksen olevan nyt melkein puolet sulavampi kuin 1.3 versiolla pelatessa.

http://forums.bethsoft.com/topic/1337338-beta-14-available/

Lainaus
FPS increase is insane, I score 50 on average now in the wilderness, 60 in Whiterun and not below 52 when overviewing Whiterun

Lainaus
Just updated and ran through my batch of saves I keep for testing purposes (FPS mostly). So far, excellent. Beyond excellent really.

Lainaus
I abandoned my first character after 260+ hours because I could not complete any one of my dozen or more active questts; I was hindered in each and every one by 100% CTDs entering - or even approaching - necessary areas, or very weird behaviour in underworlds, or other serious problems.

Now, they ALL seem to be working again and I am so looking forward to continuing playing Skyrim!

Toivo elää... PS3-versio ei tietenkään ole PC-versio, mutta eiköhän monet näistä optimoinneista päde jokaisella alustalla.


« Viimeksi muokattu: 24.01.2012 14:31 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #197 : 24.01.2012 16:51 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Enpä usko, että framerate paranee konsoleilla. Bethesda on varmaan vain kopsannut erään modaajan modista ruudunpäivityksen parannuskikat ja laittaneet jakoon. PS3:lla tietty paranee framerate siinä mielessä, että peli ei ala enää lagittamaan tunnin pelaamisen jälkeen.
Play-Asia
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #198 : 26.01.2012 14:30 »
Tzibo Jäsen Viestejä: 492 Basaaripisteet: 0 Profiili 1.4-päivitys kiinnostaisi lähinnä siksi, että se korjaisi yhden bugin, jonka takia en pysty jatkamaan main questia tällä hetkellä ollenkaan. :p Onhan tuossa toki muutakin tehtävää, mutta se olisi kiva läpäistä jossain vaiheessa. :D
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #199 : 29.01.2012 16:46 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW "For the Stormcloacks Dovahkiin?"

"No. For the Empire."




Stormcloakien ja Imperiumin välinen nokkapokka on kulminoitumassa taisteluun Whiterunista. Ohjaamani kevyisiin lohikäärmesuojiin varastautunut jylhien korpimetsien kulkija on asettunut tukemaan Imperiumia. Stormcloakien pääjehu on aikaisemmin palauttanut Whiterunin hallitsijan lähettämän sotakirveen, joka on suora merkki siitä, että pian alkaa tapahtua.

Ja niin totisesti alkaakin: Stormcloakien katapultit sinkoavat ammuksiaan Whiteruniin. Juoksen kaupungin pääportille ja siitä eteenpäin kohti muuria. Pienen palopuheen on tarkoitus rohkaista Imperiumi lyömään vastustajat, mutta kaikki eivät ole yhtä toiveikkaita: soturi vierelläni pohtii vain moniko tästä taistelusta selviää hengissä.

Stormcloakit alkavat vyöryttää miehiään kohti pääporttia. Palavat nuolet halkovat ilmaa, singotut ammukset koettelevat muurin rakennelmia ja teräs halkoo ihmisiä kuin veitsi voita. Taistelu rahoittuu ohikiitäväksi hetkeksi. Kunnes taivaanrannassa häämöttää kymmenen vihulaisen katras, joka harppoo määrätietoisena kohti barrikadeja.

FUS RO DAH! Stormcloakit lentävät kaaressa ja saavat tuta, ettei Dovahkiin pelleile. Se jolla on tämä herra hihassaan, tulee voittamaan.

Mies mieheltä stormcloakien selkä katkeaa ja taistelu on ohi: Whiterun on suojassa!

"Tapoin enemmän kuin sinä. Pidin kirjaa" heittää sotilas minulle taistelun ratkettua imperiumille.




Whiterunin taistelu ei ollut satojen miehien ylieeppinen näytös, mutta silti varsin tunnelmallinen pelata läpi. Kaupunkiin oli minulle  jo tässä vaiheessa syntynyt side, jonka takia sitä halusi puolustaa viimeiseen asti.

Peli kaatui peräti kaksi kertaa Whiterunin taistossa. Toivoin, ettei kyseessä olisi mikään paha bugi. Sitten keksin lähettää J'Zargon takaisin maagikoululle seuraamasta minua. Se auttoi, sillä taistelu meni kolmannella kertaa ongelmitta ja kun lähdin sen jälkeen pois Whiterunista, tuntui peli pyörivän selvästi aiempaa sulavammin. Ilmeisesti ainakin 1.3-versiolla pelattaessa seuralainen mukana peli alkaa PS3:lla hidastella merkittävästi. Aika palata yksinäiseksi sudeksi, ainakin toistaiseksi.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #200 : 30.01.2012 23:53 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW "Se joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu".



Miekat ovat kauniita, tehokkaita ja muutenkin mahtavia. Mutta niissä tuppaa olemaan ainakin yksi ongelma: erityisen hienostuneita ne eivät ole.

Niinpä kun Skyrimin suuri sankari saavutti myös kahden käden miekkailussa taitotason sata, oli aika kokeilla jotakin uutta. Suuntasin Whiteruniin ja taoin siellä itselleni Daedric-jousipyssyn. Samalla uhrasin muutaman säästössä olleen perk-pisteen tässä taitopuussa ja avasin muun muassa zoomauksen tähtäämisen aikana käyttööni.

Aivan mahtavaa! Skyrim tuntuu aivan erilaiselta peliltä, kun sitä pelaa varjoissa hiippaillen ja jouskarilla sniikkaustappoja havitellen. Siis aivan eri peliltä. Olen pelissä tasolla 54 ja tunteja on takana nyt 130 ja jousipyssyt nostivat innostustani tämän pelin suhteen taas aivan uusiin lukemiin. Kulutin puoli tuntia haahuilemalla Whiterunia ympäröivällä tundralla ja sihtailemalla riistaelämiä tällä uudella lelullani.

Ihan puhtaan jouskarin varassa en vielä uskalla luolastoihin könyämään. Mukana kulkee aina tehokas yhden käden sapeli, jos vaikka sattuisi alakynteen jäämään.


Mutta ennen sitä alakynttä on luvassa paljon hienoja hetkiä: hiippaile, kohota juosipyssy, pidätä hengitystäsi..... ja snaps! Moninkertaisen hiiviskelyvahingon myötä vihulainen puree tatamia yhden ainoan osuman voimasta. Sangen tyydyttävää.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #201 : 03.02.2012 15:05 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Törmäsin hauskaan yllätykseen. Eräänlainen easter egg ilmeisesti, kun ei johtanut mihinkään questiin:

Spoileri (osoita katsoaksesi)


Olen tilastojen mukaan löytänyt Skyrimistä n. 230 lokaatiota. Ilmeisesti peli pitää tällä hetkellä sisällään n. 340 löydettävää paikkaa. Tarkoitan siis sellaista, joihin törmätessään ruudulle hypähtää valkoinen teksti ja kuulee ääniefektin.

En tiedä miten todenperäistä tämä on, mutta muutamalla foorumilla väitetään, että Skyrimin pelilevylle on laitettu yli 500 lokaatiota. Loput n. 160 odottaisivat siis DLC-avaimen aktivointia. Tämä olisi selvinnyt kuulemma pelilevyn tiedostojärjestelmää tutkimalla.

Kuten sanottua, en tiedä tämän totuudenperäisyydestä, mutta jotenkin sopisi ottaen huomioon mitä Todd Howard sanoi kysyttäessä DLC-suunnitelmista:

- Meillä on käsittääkseni tarpeeksi suuri maailma, joten keskitymme tekemään pelistä paremman, emme lisäämään maamassaa.



Niin, Todd. Se mahdollisuus ratsastaa lohiäärmeellä auringonlaskuun olisi kanssa kiva....

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #202 : 03.02.2012 19:35 »
LeFwee Jäsen Viestejä: 160 Basaaripisteet: 0 Profiili Täytyy vain toivoa, että uusi pätsi korjaa edes jotenkuten noita nykimisiä Pleikkarilla. Itsellä on nyt 105 tuntia kellossa, mutta enpä ole viikkoon pelannut, kun alkoi se jatkuva ja pitkissä sessioissa korostuva frameratedroppi ärsyttää. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.

Bugejakin on tullut sen verran, että yksi questline on jumissa, enkä mainquestissakaan ole bugeilta välttynyt. Buginen, mutta hieno peli.

PS. Eka viesti. :)
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #203 : 03.02.2012 20:08 »
Runner Jäsen Viestejä: 593 Basaaripisteet: 0 Profiili Mulla on nyt reilut 170 tuntia pelikellossa, eikä loppua näy. Käytössä on toinen hahmo, jolla on joku 90h pelattu. Hän on tämmöinen 45 levunen onehanded+shield+archery jätkä, joka osaa tarpeen tullessa muuntautua joko dual-wieldaavaksi varkaaksi tai salamurhaajaksi. Pääkamppeina ovat Dragon Heavy Armorit, shieldinä Spellbreaker ja aseena Mace of Molag Bal. Varkaaksi tai salamurhaajaksi asettuessa käteen tarttuvat tulinen Elven Dagger ja Mehrunes Razor.
Daedra kamppeet löytyisivät myös, mutta omasta mielestä noi lohikäärmeasusteet ovat vain niin paljon hienompia, ja sopiihan se juoneenkin, kun lohikäärmeen dna:t eivät kulje vain veressä, vaan myös hahmon ympärillä.

Hahmoni oli aluksi aivan täydellinen kansalainen, joka kyseli kadulla kuulumisia ja auttoi aina, kun sai paikan. Sitten yhtenä päivänä olin tapaamassa Cidhna Minesta tuttua Madanachia tehtävän tuomana jollain Forswornien kaivolla lähellä Markarthia. Olin vähän hämmentynyt, kun kukaan ei hyökännyt päälleni, kunnes huomasin vanhan tutun. Kaikki meni hyvin, hain quest itemini ja noudin hevoseni selkään, ja otin nokan kohti Markarthia. Sitten hevoseni alkaa kirkua. Ihmettelen, mikä sillä on, kunnes se huudahtaa uudestaan. Hetken päästä se kaatuu maahan, kylki täynnä nuolia. Kaksi forswornia, jotka olivat mukamas ystäviä, päättivät käyttää hevostani maalitauluna jouskariharjoituksillensa. Minuun he eivät kuitenkaan hyökänneet. Laittoivat vaan jouskarit selkään, ja alkoivat kyselemään kuulumisia toisiltaan. Sitten menin jokseenkin hulluksi. Viistin heiltä molemmilta kaulan auki, ja lähdin pois.
Suuntasin nokan kohti Thieves Guildia, ja aika piakkoin myös kohti Dark Brotherhoodia. Sen jälkeen hahmoni ei ole ollut entisensä, ja jokainen joka vähänkin yrittää vittuilla, löytää yleensä itsensä maassa makaamassa, verta vuotavana.

Itse pelaan tietokoneella, joten tommosia lagiongelmia ei täällä päässä löydy. Muutenkin tää peli tuntuu jotenkin luonnollisemmalta pelata peeseellä. Tai no tunnelman puolesta sillä ei sinänsä varmaan ole väliä, mutta kun välineet löytyy niin yleensä hommat pelaavat paremmin kun pysyy konsoleista erossa.

Toivottavasti edes joku viitsi lukea :)
-"No can do!"
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #204 : 03.02.2012 22:15 »
Minna Jäsen Viestejä: 567 Basaaripisteet: 0 Profiili Minä viitsin kyllä lukea :)

On tullut kyllä luettua täältä nämä viestit aika tarkkaan, aika paljon himottaisi kyllä tämä peli. Kaikki kirjoitukset kuvaavat kyllä peliä niin mielenkiintoisesti. Aina kaupassa hipelöin tätä minkä kerkiän, mutta eipä ole vielä tarttunut matkaan. Mutta pakkohan tämä on kokea. Ja pelattavaakin kun tuntuu riittävän vaikka kuinka.
030906 | 190308
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #205 : 05.02.2012 10:10 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Ratsastin eilen Riftenistä kohti Whiterunia ja ilta-aurinko maalasi pilvettömältä taivaalta tienoita oranssinkeltaiseksi. Syntyi "ai että tämä peli on niin mainio" fiilis, joka niin monta kertaa ennenkin on ollut läsnä. Hyvät hetket tallovat huonot alleen.

Sitten bongasin tien laidalla mammutin. Välitön reaktio: miksi en voi napata hevosen selässä jouskaria esiin ja ampua, kuin Zeldoissa konsanaan? Ominaisuus olisi mahtavaa saada jonkin päivityksen mukana.


Ensi tiistaina (7.2) PC-pelaajia hemmotellaan, sillä silloin odotettu Creation Kit vihdoin julkaistaan. Työkalun avulla tavalliset tallaajat saavat samat eväät lisäsisällön suunnitteluun kuin Bethesdan väki. Vahva yhteisö pitää huolen, että pelattavaa on käytännössä loputtomiin. Modit ovatkin PC-Skyrimin suurin vahvuus.

Tiistaiksi on luvattu myös jokin erityinen yllätys.

http://pc.ign.com/articles/121/1217946p1.html

Yllätyksen on veikkailtu olevan korkean resoluution tekstuuripaketti, varsinkin tämän steam-löydöksen jälkeen: http://i.imgur.com/9RKcH.png


Lainaus
For our Skyrim PC fans, the Creation Kit is on track for release on Tuesday. And, we also have a special surprise with it.


iMacini pyörittäisi Skyrimiä helposti - varsinkin 1.4:n tuoman optimoinnin jälkeen, joten houkuttaisi hankkia jossain vaiheessa PC-versio, jotta pääsisi kunnolla tutustumaan modeihin ja sisältöön, jota fanit Creation Kitillä pääsevät luomaan. Katson ensin mihin kuntoon uusi päivitys tuo PS3-version. Jos se ei parane, voi PC-version hankkiminen nousta piankin ajankohtaiseksi.



« Viimeksi muokattu: 05.02.2012 10:26 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #206 : 06.02.2012 15:43 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Sisällissota Skyrimissä on ohi: Imperiumi vyöryi Dovahkiinin johdolla Windhelmiin ja syrjäytti Ulfric Stormcloakin vallankahvasta.

Kokonaisuutena sisällissota-juonilinja oli vähän ennalta-arvattava ja tylsänpuoleinen. Se eteni koko ajan odotetusti eikä suuria käänteitä tapahtunut missään vaiheessa. Odotin jotain vähän säväyttämpää. Paras hetki oli Whiterunin puolustus, mutta se johtui puhtaasti omasta tunnesiteestä k.o paikkaan.

Mutta hyvä, että on tuo nyt saatu pelattua alta pois. Toisella pelikerralla voikin sitten asettua Stormcloakien puolelle ja katsoa, eroaako se mitenkään Imperiumin juonilinjasta. Kumman voitto otetaan lopulta viralliseen Elder Scrollsin kaanoniin?

Seuraavaksi ajattelin vihdoin, 140 tunnin jälkeen, viedä pääseikkailun loppuun asti. Olen luullakseni parin tunnin päässä siitä. Seuraava tehtävä on suostutella
Spoileri (osoita katsoaksesi)
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #207 : 06.02.2012 16:29 »
Laama Eikö Laamasi tottele sinua? Jäsen Viestejä: 48 Basaaripisteet: 0 Profiili Tässä uusi hahmoni sitten joskus ku teen uuden hahmon:

Iso-Arska Conanina
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #208 : 06.02.2012 23:35 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Pääjuoni on nyt läpi. Viimeinen tunti tarjosi huikeine musiikkeineen ja ylimaallisine tapahtumapaikkoineen todella eeppistä settiä. Ja vaivan palkaksi napsahti myös pari todella siistiä shoutia.

Pääjuonen viimeinen lokaatio oli mielestäni todella onnistunut ja siinä todella tuli fiilis, että nyt ollaan "jossakin ihan muualla". Se taivas oli aivan uskomattoman hienon näköinen ja, kuten alussa mainitsin, varta vasten tähän paikkaan räätälöity musiikki jylhä ja komea.

Skyrim tarjosi paremman pääjuonen kuin Oblivion. Lopussa panoksia nostettiin hienosti.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim « Vastaus #209 : 07.02.2012 07:20 »
Runner Jäsen Viestejä: 593 Basaaripisteet: 0 Profiili
Pääjuoni on nyt läpi. Viimeinen tunti tarjosi huikeine musiikkeineen ja ylimaallisine tapahtumapaikkoineen todella eeppistä settiä. Ja vaivan palkaksi napsahti myös pari todella siistiä shoutia.

Pääjuonen viimeinen lokaatio oli mielestäni todella onnistunut ja siinä todella tuli fiilis, että nyt ollaan "jossakin ihan muualla". Se taivas oli aivan uskomattoman hienon näköinen ja, kuten alussa mainitsin, varta vasten tähän paikkaan räätälöity musiikki jylhä ja komea.

Skyrim tarjosi paremman pääjuonen kuin Oblivion. Lopussa panoksia nostettiin hienosti.

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Pääjuoni oli kuitenkin ihan mielenkiintoinen loppuun asti, mutta kyllä monet muut esimerkiksi Thieves Guildin juoni toivat enemmän jännitystä loppua kohden.
-"No can do!"
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines