Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • The Order: 1886 -julkaisu!: 20.02.2015
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Aihe: The Order: 1886  (Luettu 21131 kertaa)
Re: The Order: 1886 « Vastaus #30 : 05.03.2015 11:07 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Sain pelin lainaksi. 5 Chapteria pelattu ja aikalailla sitä paskaa mitä odotinkin. Grafiikka on hienoa, mutta siihenpä se jääkin. Tosin kuinka moni muu peli olisi lähes yhtä hieno, jos laittaisivat samat paskapalkit. 40% vähemmän renderoitavaa auttaa varmasti paljon. Palkit kuitenkin häiritsevät yllättävän paljon, ei mielestäni sovi ainakaan itse pelitilanteeseen. Välikuvissa olisi voinut sopiakin.

Itse paskuushan kitetytyy pelilliseen puoleen. Peli on täynnä turhaa filleriä (tavaroiden pyörittelyä), turhia QTE-kohtauksia ja räiskiminen ei ole erityisen hauskaa. Ei tätä oikein kunnolliseksi peliksi voi sanoa. Angry Joelta hyvä pointti, että peli olisi varmasti toiminut Launch-pelinä loistavasti.

Onneksi on lyhyt, niin jaksaa läpi pelata. Lisäksi trophyt on tehty helpoiksi, joten ne tulee varmaan kerättyä. Ilmeisesti ovat huomanneet Ready at Dawnillakin, että kukaan ei jaksa tätä pelata, niin ovat laittaneet helpot trophyt.

Zero Punctuationin arvostelu on myös aika kohdillaan. Pari spoileria tosin, tosin juoni on niin ennalta-arvattava että ei niitä vakavalla naamalla voi spoilereiksia sanoa.
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/10051-The-Order-1886-Review


« Viimeksi muokattu: 05.03.2015 11:21 kirjoittanut Rocky_Balboa »
Play-Asia
tallennettu
Re: The Order: 1886 « Vastaus #31 : 05.03.2015 11:22 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili
Tosin kuinka moni muu peli olisi lähes yhtä hieno, jos laittaisivat samat paskapalkit. 40% vähemmän renderoitavaa auttaa varmasti paljon.

Niinhän se homma toimiikin, että laitetaan palkit jotka peittää 30% ruudusta, niin kaikki pelit näyttää automaattisesti tältä. Devaajat ovat sanoneet, että tuo 1920x800p @ 4x MSAA vie itse asiassa enemmän tehoa, kuin täysi 1080p @ 2x MSAA näin esimerkiksi, eli ei se tehoista ole kiinni.

Sitä paitsi nuo palkit toimivat erittäin hyvin, kun peli on alusta asti suunniteltu niiden kanssa ja kaikki näkyy mitä pitääkin. Toisin kuin esim. TEW:in kohdalla, jossa ne läiskäistiin päälle lopussa. Ei niitä edes huomaa ja pelikuva sulautuj välivideoihin saumattomasti.

Pelistä nyt voi muuten olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta hupaisaa kun porukka valittaa että grafiikat on saatu aikaan huijaamalla palkkien kanssa.
tallennettu
Re: The Order: 1886 « Vastaus #32 : 05.03.2015 11:36 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Niinhän se homma toimiikin, että laitetaan palkit jotka peittää 30% ruudusta, niin kaikki pelit näyttää automaattisesti tältä. Devaajat ovat sanoneet, että tuo 1920x800p @ 4x MSAA vie itse asiassa enemmän tehoa, kuin täysi 1080p @ 2x MSAA näin esimerkiksi, eli ei se tehoista ole kiinni.

Sitä paitsi nuo palkit toimivat erittäin hyvin, kun peli on alusta asti suunniteltu niiden kanssa ja kaikki näkyy mitä pitääkin. Toisin kuin esim. TEW:in kohdalla, jossa ne läiskäistiin päälle lopussa. Ei niitä edes huomaa ja pelikuva sulautuj välivideoihin saumattomasti.

Pelistä nyt voi muuten olla ihan mitä mieltä tahansa, mutta hupaisaa kun porukka valittaa että grafiikat on saatu aikaan huijaamalla palkkien kanssa.

Monissa kohtauksissa tuli mieleen, että kuva-ala on erittäin rajattu ja olisi parempi jos koko ruutu olisi käytössä. Sen sijaan elokuvissa, joissa on sama kuvasuhde käytössä, ei ole koskaan tullut samaa fiilistä. Tämä on varmaankin osaltaan siksi, että ne elokuvat on oikeasti kuvattu ja rajattu kyseinen kuva-ala mielessä.

En usko, että monet pelit pääsisi samaan graafiseen tasoon palkkien kanssa, koska niissä yleensä panostetaan myös muuhunkin kuin grafiikkaan. Kuitenkin olisi loogista, että pienemmällä resoluutiolla ja enemmän tehoja käyttöön. Varsinkin grafiikan osalta. Joten nuo palkit ovat auttaneet grafiikan tasoa ja tuskin niitä on vain elokuvamaisuuden vuoksi siihen lätkäisty. Sanovatpa mitä tahansa. Tässä pelissä on kuitenkin tekoälyyn menevä laskentateho lähes minimissä, joten senkin perusteella ovat saaneet panostaa enemmän grafiikkaan. Aika pitkälti on menty siis grafiikan perässä tämän kanssa. Muut osa-alueet on täysin toissijaisia.

Tiivistettynä siis: Grafiikat eivät ole ainoastaan resoluution ansiota, vaan myös kaiken pelilogiikan ja tekoälyn puuttumisen ansiota.
Play-Asia
tallennettu
Re: The Order: 1886 « Vastaus #33 : 05.03.2015 11:42 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili
Tämä on varmaankin osaltaan siksi, että ne elokuvat on oikeasti kuvattu ja rajattu kyseinen kuva-ala mielessä.

Tuotahan tässäkin tehtiin, tai ainakin yritettiin.
tallennettu
Re: The Order: 1886 « Vastaus #34 : 09.03.2015 10:21 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Eilen meni läpi. Yhteensä kesti noin 6-7 tuntia, joka oli ihan passeli pituus tälle pelille. Jos itse pelaaminen olisi ollut hauskempaa, niin sitten olisi ollut aihetta pidemmällekin pelille. Eipä tuosta jääny oikein mieleen muuta kuin grafiikka ja miljöö. Pelin tarina oli aika peruskauraa ja olisi toiminut huomattavasti paremmin, jos pelilliset asiat olisivat olleet kunnossa. Jospa he saisivat kakkososaan jotain järkevää aikaseksi, eikä pelkästään grafiikkaa.

+grafiikka
+miljöö
-tekoäly
-QTE ängetty joka paikkaan
-kädestä pitäminen koko pelin ajan
-tylsää räiskimistä
-paskakenttäsuunnittelu (vihuaaltoja)
-paskat boss-fightit

Loppujen lopuksi tämä olisi voinut olla vanhan ajan On-Rails-Shooter. Valopyssy mukaan ja ukko raiteille. Olisi voinut olla hauskempi niin.
Play-Asia
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines