Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • The Witcher -julkaisu: 26.10.2007
  • Witcher 3 (Switch): 15.10.2019
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6]
Tulostusversio
Aihe: The Witcher  (Luettu 54309 kertaa)
Vs: The Witcher « Vastaus #150 : 22.01.2020 07:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Saber Interactive Says The Witcher 3 Update For Switch Will Be "Worth The Wait"

Kuulostaa siltä, että niitä himoittuja grafiikka-asetuksia on kuin onkin tulossa NS-versioon pian lisää. Ehkä jopa pientä lisäoptimointia kaupantekijäisiksi? Aina saa haaveilla!

Uskon, että peli näyttäisi aika paljon paremmalta – ainakin portablena – ilman nykyistä reunojenpehmennystä. Bonuksena pelin suorituskykykin paranisi! Toki eriäviäkin mielipiteitä löytyy, ja juuri siksi olisikin hienoa saada itse valita.

Reilut parikymmentä tuntia tätä on nyt tullut Switchillä pelattua, ja totta kai pääasiassa Litellä. Taidan olla kohta levelillä 18, joten etenen hiljalleen kohti DLC-paketteihin suositeltuja tasoja. Sittenhän vasta juhlat alkavat, kun pääsen kehuttuihin lisäreihin iskemään kunnolla kiinni (ja minulle uuteen sisältöön). Mutta ei matka sinne todellakaan mitään pakkopullaa ole, kiva vaan kokea jälleen, miten immersiivinen ja tarinankerronnaltaan rikas maailma on.

Olisi kyllä parasta ikinä, jos vastoin kaikkia odotuksia jysäyttävät Cyberpunk 2077:n Switch-version esiin jossain vaiheessa tänä vuonna. Se on aika hullu haave, mutta niin piti toisaalta olla tämänkin pelin. Mahdoton. Ja pyöriihän 2077 originaalilla Xbox Onella, joka ei niin kaukana ole NS:n suorituskyvystä.

Toisin sanoen: en odota sitä, mutta päiväunelmoin.

https://www.eurogamer.net/articles/2019-10-13-cyberpunk-2077-will-probably-not-be-released-on-nintendo-switch

Lainaus
"Who would have thought a game like The Witcher 3 would be possible on Switch, so who knows?" Mamais said. "I guess we'll see, if we decide to put it on the Switch, if we can do it. Probably not."

Spoileri (osoita katsoaksesi)



« Viimeksi muokattu: 22.01.2020 07:34 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Witcher « Vastaus #151 : 23.01.2020 11:56 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
Ja pyöriihän 2077 originaalilla Xbox Onella, joka ei niin kaukana ole NS:n suorituskyvystä.

Toisin sanoen: en odota sitä, mutta päiväunelmoin.

https://www.eurogamer.net/articles/2019-10-13-cyberpunk-2077-will-probably-not-be-released-on-nintendo-switch

Lainaus
"Who would have thought a game like The Witcher 3 would be possible on Switch, so who knows?" Mamais said. "I guess we'll see, if we decide to put it on the Switch, if we can do it. Probably not."

No... Xbox One vääntää 1,3TFLOPS ja NS about 0,512TFLOPS. Lisäksi Witcher 3 tuli reilu vuosi konsolien julkaisun jälkeen, eli periaatteessa pinta raapaisu konsoleista ja kehitys aloitettiin ennen kuin ne olivat julkaistu, kun Cyberpunk 2077 taas on sukupolven viimeisiä eli kaiken irti ottava ja viimesen päälle hiottu JA konsoleissa on enemmän tehoja. Tällä tarkoitan sitä, että tehojen ns. kultainen keskitie meni PS4:n ja X1:n välillä kun Witcher 3 tuli, nyt se menee X1:n ja X1X:n välillä.

Vaikka ei sillä, sanoin kyllä Witcher 3:stakin että "Hell no!" ja tulihan se NS:lle...jonkinlaisena versiona. Joten eihän koskaan saisi sanoa "ei ikinä", mutta... ei saatana ikinä ;D Ainakaan samana pelinä mikä tulee PS4:lle ja X1:lle.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: The Witcher « Vastaus #152 : 23.01.2020 14:00 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
ja tulihan se NS:lle...jonkinlaisena versiona.

Tämä on tarpeetonta. NS-versio on ihan yhtä paljon Witcher 3 kuin vaikkapa PS4-versio, jonka pelasin heti julkaisussa. Kaikki kokemukseen vaikuttava on saatu mukaan, ja peli tuntuu etenkin handheldinä upealta pelata.

Mutta se on kyllä totta, että 2077 on hullu haave. Viimeisimmän lykkäyksenkin huhutaan johtuvan siitä, että peli pyörisi tällä hetkellä kelvottomasti base-konsoleilla (ja etenkin Onella).


Eikös se muuten ole jotenkin niin, etteivät Nvidian ja AMD:n tflopit ole ihan suoraan vertailtavissa toisiinsa (Nvidian eduksi)? Itse en siis todellakaan ole mikään aiheen asiantuntija, mutta sellaista olen kuullut foorumeilla monesti väitettävän.


« Viimeksi muokattu: 23.01.2020 14:05 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Witcher « Vastaus #153 : 25.01.2020 10:08 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili FLOPSit on laskennan tulos, eli kuinka monta liukulukulaskua rauta tekee sekunnissa. En oikein ymmärrä mitä siis tarkoittaa puheet "tehokkaammista flopseista". En siis tarkoita vain sinun väitettä vaan yleensäkkin. Vähän sama kuin sanoisi että kaksi autoa menee suoralla 200km/h, mutta toinen on nopeampi koska se käyttää nopeutta tehokkaammin  :???: . Toki voi olla että jokin muu osa-alue on paremmin toteutettu, josta tulee ero, esim. GDDR5 vs GDDR6 muistit, mutta silloinkaan kyse ei ole "paremmista flopseista" vaan yksinkertaisesti paremmasta raudasta.

FLOPSit ei siis ole mikään universaali ja aukoton tehon määrittävä määre, mutta se on lähinnä sellaista. Ja jos ero on 0,5TFLOPS vs. 1,3TFLOPS, ero vain on aika iso. Kun liikutaan näin matalissa luvuissa. Ja kuten sanoin 1,3TFLOPS on se millä mielellä peliä kehitetään ns. juuri ja juuri toimivana.

Vaikka ei sillä, M$:n viimeisin ilmoitus että ensimmäiset Xbox Series X pelit toimivat myös Xbox Onella on aika kova lupaus. XSX todennäköisesti vääntää sen 12TFLOPS ja perus X1 1,3TFLOPS. Ero on mieletön. Toki tässä tapauksessa on todennäköisesti helppoja kohtia mistä karsia, esim. 4k/8k --> max 1080p, 60fps --> max 30fps, tekstuurien yksityiskohdat alas jne. Mutta ero on silti aika kova. En tiedä sitten kun laitteella pyörii juurikin Cyberpunk 2077, niin kai kaikista peleistä NS:n "Witcher 3 -version" saa.

Ja kyllä kyllä, Witcher 3 pyörii NS:llä niin että sitä pystyy pelaamaan. Mutta kukaan ei ole peliä suositellut kuin korkeintaan kannettavana. Kaikkien arvosteluissa on tyyliin: "Onhan tämä Witcher 3, joka on huima saavutus. Mutta eihän tätä voi suositella kuin korkeintaan heille jotka haluavat ehdottomasti pelata kannettavana." Ja siis vaikka se olisikin teknisesti tyydyttävä, en jaksa uskoa GotY palkintoihin jos peli olisi Only for NS.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: The Witcher « Vastaus #154 : 18.02.2020 07:40 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Joillakin alueilla on tiettävästi jo ulkona Switch-version uusi patchi. 3.6:n jälkeen pelissä voi käyttää Steam/Gog-version tallennuksia ristiin. Mukana on myös ne grafiikka-asetukset, jotka nousivat heti julkaisun jälkeen modaajien toimesta esiin:

* Bloom
* Sharpen
* Depth of Field
* Depth of Field for Cut-scenes
* Chromatic Aberration
* Water Quality
* Foliage Visibility Range
* Anti-Aliasing

Tämä lienee mahdollista, koska NS-versio pohjaa nimenomaan PC-versioon. Hieno juttu, että kuuntelivat palautetta!


DF raportoi viime viikolla ilmestyneessä videossaan, että Foliagen asettaminen Ultralle (Switch-versio käyttää oletuksena High-asetusta) rokottaa ruudunpäivitystä n. 3 freimin verran. Modaajat voivat tietenkin kompensoida tätä nostamalla prosessorin ja näytönohjaimen kellotaajuksia, mutta entäs me tavalliset kuolevaiset? Luulisin, että chromatic aberrationin ja anti-aliasingin pois kytkemällä pääsisi jo aika hyviin tuloksiin.

Modauspiireissä suosittua on myös ollut vetäistä pientä sharpen-filtteriä anti-aliasoidun kuvan päälle, mutta Xenoblade 2:n jälkeen vierastan tätä vaihtoehtoa. Siinähän käytössä oli handheldinä pelattaessa kerrassaan karmea terävöitys, jota ei voinut edes kytkeä pois päältä.


« Viimeksi muokattu: 18.02.2020 08:13 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Witcher « Vastaus #155 : 18.02.2020 11:09 »
Partajeesus Jäsen Viestejä: 1 177 Basaaripisteet: 0 Profiili

Modauspiireissä suosittua on myös ollut vetäistä pientä sharpen-filtteriä anti-aliasoidun kuvan päälle, mutta Xenoblade 2:n jälkeen vierastan tätä vaihtoehtoa. Siinähän käytössä oli handheldinä pelattaessa kerrassaan karmea terävöitys, jota ei voinut edes kytkeä pois päältä.

Ei se xenobladen hirveä kuvanlaatu johtunut pelkästään tuosta. Portablena sen resoluutio vaihteli 432p-552p ja alimmillaan jopa 368p.
Kerran tuota testasin portablena eikä sitä pystynyt pelaamaan edes varttia.
tallennettu
Vs: The Witcher « Vastaus #156 : 18.02.2020 13:27 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Uusi patchi nyt ulkona myös Euroopassa! Switcher lähti juuri lataamaan sitä.  8) Fiiliksiä luvassa myöhemmin tänään.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Witcher « Vastaus #157 : 18.02.2020 21:57 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW "Worth the wait."

Heck yeah! Pari tuntia asetuksia testailtuani päätin jättää reunojenpehmennyksen päälle ja terävöityksen kohtaan high. Peli tulee näin pelattuna docked-moodissa jopa hämäävän lähelle PS4-versiota! Onpahan tästäkin taas kuoriutunut mitä messevin porttaus.

Foliage-asetuksesta Saber on kuitenkin poistanut Ultran. Eivät varmaan halunneet, että pelin voisi pistää ruudunpäivityksen osalta selvästi takkuisemmaksi.

EDIT:

Eilen illalla pelasin Witcheriä taas handheldinä, ja käytin asetuksia AA: off, Sharpening: low. Näytti omaan silmään parhaimmalta. Testaan tänään, mitä silmä sanoo kun käytän niitä television kautta. Voi olla, että moodit hyötyvät eri asetuksista. Ja eri ihmiset haluavat tietenkin eri asioita pelien ulkoasuilta.

En voi painottaa liikaa, miten napakka päivitys tämä 3.6 on. Portablena pelaaminen Litellä näyttää fantastiselta, pelin ollessa sharppi kuin veitsi. Docked-pelaaminen parani suhteessa ehkä vieläkin enemmän, ison ruudun paljastaessa kaiken. En tietenkään sano, että peli oli minulle aiemmin pelikelvoton, mutta loikka eteenpäin kuvanlaadussa näiden asetusten jälkeen on vain paljon suurempi kuin mitä kuvittelin.

En voi olla miettimättä, että esimerkiksi Panic Buttonin kaksi Wolfensteinia ja DOOM hyötyisivät Switchillä samanlaisista asetuksista. Niissä AA ei kuitenkaan ole ihan yhä aggro kuin Witcher 3:n NS-versiossa, mutta blurria lähtisi varmasti silti pois. Useimmat pelaajat suosisivat ehkä (varsinkin portablena) mieluummin terävyyttä kuin pehmeyttä kuvassa, sahalaitojenkin kustannuksella.

Aivan huimaa työtä Saberilta, ja suuri kiitos tietenkin myös CDPR:lle, joka on valtuuttanut (ja maksanut) tämän patchin. Saber Interactive on nousemassa kovaa vauhtia Switch-konversioiden kuninkaaksi. Toivottavasti Saberin sulautuminen THQ:n kanssa ei vaikuta tuleviin porttauksiin, vaan talo saa jatkaa ihmeiden tekemistään.






« Viimeksi muokattu: 22.02.2020 08:14 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Witcher « Vastaus #158 : 13.03.2020 08:36 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Tässä pelissä huomaa questien osalta saman efektin kuin Skyrimissä, eli niitä on pelissä niin valtavasti, että toisella pelikerralla olen törmännyt jatkuvasti uusiin. Ja sellaisiin, jotka jätin viimeksi tekemättä. Peli on oikeastaan suunniteltu niin, ettei kaikkea kannata edes yrittää tehdä yhdellä kerralla, koska hahmo kasvaa leveleissä pian monista sivutehtävistä "ulos". Toki ne voi silti suorittaa, mutta palkkio kokemuspisteissä on silloin mitätön.

En esimerkiksi etsinyt/tehnyt PS4:llä pelatessani Noituri-luokan tavaraa juuri ollenkaan. Melkoisesti voi aikaa laittaa siihenkin, että etsii ja päivittää parhaiksi kaikki erikoissuojat ja miekat. Itse olen käyttänyt kevyttä Feline-settiä ja päivittänyt sen kakkostasolle.

Ei tarvitse kauaa enää pelata, niin hahmoni on about kolmenkympin tienoilla. Ja sehän tarkoittaa Heart of Stonen aloittamista! Ai jai jai.

Grafiikka-asetuksista sen verran, että AA: OFF, SHARPENING: LOW on nyt vakiintunut käyttööni. Aivan mielipuolista, miten paljon paremmalta pelaaminen etenkin television kautta näyttää, kun peli on sharppi. Valtava määrä yksityiskohtia katosi pelin aggressiiviseen reunojenpehmennykseen.

www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: The Witcher « Vastaus #159 : 13.03.2020 09:16 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW Onkos tuon kuvan tarkoitus näyttää kuinka hieno vai ruma peli on? :)
Play-Asia
tallennettu
Vs: Re: The Witcher « Vastaus #160 : 13.03.2020 09:35 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Onkos tuon kuvan tarkoitus näyttää kuinka hieno vai ruma peli on? :)

Sen on tarkoitus näyttää, miten UPEA se on!  :P
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: The Witcher « Vastaus #161 : 13.03.2020 10:19 »
Rocky_Balboa Jäsen Viestejä: 3 953 Basaaripisteet: 1 Profiili WWW
Onkos tuon kuvan tarkoitus näyttää kuinka hieno vai ruma peli on? :)

Sen on tarkoitus näyttää, miten UPEA se on!  :P

Kai se on todettava, että kauneus on katsojan silmissä. :)

Witcheriin voisivat päivittää musat. Toss a coin to your witcher soisi joka kylässä.
Play-Asia
tallennettu
Vs: The Witcher « Vastaus #162 : 03.04.2020 07:31 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Miten Switcher 3 syntyi? Saberin Roman Lebedev paljastaa "mahdottoman porttauksen" salat 20 minuutin pituisella kehittäjävideolla: https://developer.nvidia.com/gtc/2020/video/s22697

En tajua suurinta osaa videon teknologiajargonista, mutta esityksestä jäi kuva, että porttaus mahdollistui pienistä optimoinneista sieltä täältä, eikä niinkään assettien suorasta näivettämisestä, jota Saber yritti välttää porttausta tehdessään niin paljon kuin mahdollista. Se muun muassa säilytti hahmojen kasvoissa, parroissa ja hiuksissa muita versioita vastaavan laatutason, koska niiden heikentäminen olisi vaikuttanut pelikokemukseen liian paljon. Samoin mm. äänikoodekki vaihdettiin Switch-versiossa vähemmän CPU:ta kuormittavaan vaihtoehtoon, joka kuitenkin säilytti laadun lähes samana kuin PS4/XBox-versioissa. Pieniä teknisiä temppuja, jotka eivät ole suoraan näkyvissä, käytettiin paljon.

Mitähän Saber duunaa nyt? Kavereille mahtoi olla melkoinen hetki saada peli pyörimään alustalla tällä tavalla.

Katsoin muuten vasta eilen Witcher-sarjan ensimmäisen jakson. Päälle pelasin W3:a pari tuntia. Kriitikot ilmeisesti lytänneet sarjaa, mutta fanit pääosin rakastavat. Cavill näyttäisi ainakin omanneen Geraltin maneerit, ja on tehnyt hahmosta hieman kirja-Geraltin ja pelihahmon sekoituksen. Musiikki oli myös mainiota, ja yllättävän lähellä pelin tunnelmaa.

Upeaa taistelukoreografiaa myös; eka jakso sisälsi paremman mätön kuin mitä GoT esitti koskaan. Muistatteko Jaimen miekkakamppailun hietakäärmeitä vastaan? Näyttää peruskoulun näytelmältä Witcheriin verrattuna.


« Viimeksi muokattu: 03.04.2020 07:40 kirjoittanut Ephram »
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: The Witcher « Vastaus #163 : 03.04.2020 11:53 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili TV-sarja oli loistava, kun tajuaa, että se on moderni Xena, eikä mikään GoT.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines