Lopulta on niin ärsyyntynyt, että edes uudet piste-ennätykset eivät mieltä ilahduta, vaikka sitä onkin tahkottu kolme tuntia putkeen. Ja silti on pakko vielä jatkaa toiset kolme tuntia.
Vaikka sanoin SSX-ketjussa, että olen pelaajana muuttunut ja haluan pelata useampia pelejä, jonka vuoksi en enää highscoreja samalla tavalla metsästä, niin tässä myös yksi syy siihen, ettei tulosten tavoittelu enää samalla tavalla kiinnosta. :D Tosin ärsyyntymisestä ei johdu se, ettei uusi ennätys ilahduta mieltä, vaan siitä, että samalla hetkellä, kun ennätys syntyy, tulee päähän jo ajatus "pystyn parempaan". Mikään ei koskaan riitä, jolloin tuloksen tavoittelusta tulee loputon suo.
Kolmas syy Tony Hawkien kohdalla on se, että löysin parin vuoden pelkän tulosten hakemisen jälkeen uuden tavan kokea THPS. Pelin yhteisö verkossa on ollut ja on vähän vieläkin aivan uskomattoman monipuolinen ja kehittänyt eri tapoja pelata peliä. Yksi näistä improvisointi ja miljoonat uudet tekniikat, joilla comboilua voi höystää.
Kun lopetin highscoren jahtaamisen ja aloin testailla improa, tajusin, etten osannutkaan Tony Hawkia lainkaan, vaikka olin noin satakertaistanut omat vanhat piste-ennätykset offline-ajoilta. Sen jälkeen ei highscoren tavoittelu ole oikeastaan napannut ja Hawkia on tullut pelattua vain improvisoiden. Siinä on loputonta oppimisen iloa, eikä pelkästään hikoilua ennätyksen perään, joka heti synnyttyään tuntuu taas turhalta, kun pitää saada parempi tulos.
THPS HD taas ei pysty tarjoamaan impron saralla oikein mitään, kun kaikki perustekniikatkin revertistä lähtien puuttuvat, saati sitten lukuisat glitchit ja muut mekaniikat, joita yhteisö keksi ja oppi hyödyntämään vuosien varrella. Tämä se pohjimmainen syy, miksi itseäni ei THPS HD kiinnosta lainkaan. Puhumattakaan sitten siitä, että peli taitaa tosiaan olla monin puolin muutenkin sekundaa.
Ymmärrän niin hyvin mitä meinaat.