Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Amnesia: The Dark Descent  (Luettu 2941 kertaa)
Amnesia: The Dark Descent « : 16.10.2010 22:03 »
Japshumwaa Jäsen Viestejä: 104 Basaaripisteet: 0 Profiili Pitkästä aikaa palasin entiselle Pelaajalaudalle, nykyiselle Nastalaudalle, todetakseni että eihän täällä ollut ensimmäistäkään viestiä syksyn parhaasta pelistä Amnesiasta. Muistaakseni toi kaapeissa piileskely oli kuitenkin ihan tuttua puuhaa muutamille lautalaisille.

Amnesia: The Dark Descent on siis hyvin lovecraft-henkinen kauhupeli, jossa pelaajalle ei anneta minkäänlaisia aseita mörköjen kukistamiseen vaan pelaajan täytyy juosta karkuun ja piiloutua. Samalla liiallinen pimeän tuijottelu tai säikyttely alkaa käymään pelaajan mielenterveyden päälle ja pian saatetaan tuijottaa huoneen kulmaa vaakatasosta.

Vanha linna on kaikessa kliseisyydessään melkeinpä se ainoa ja oikea miljöö tällaiselle kauhumeiningille. Äänitoteutus aivan ensiluokkaista näinkin pienen budjetin pelille ja tunnelman osalta kaikki kaikessa. Pelimekaniikassakin hienoja ratkaisuja kuten ovien avaaminen "manuaalisesti" eikä vain nappia painamalla. Pelillä on sopivasti kestoa, ei turhaa edes takas juoksemista juurikaan ole ja pelin pulmatkin ovat loogisia eivätkä onneksi riko pelin rytmiä ja hienoa tunnelmaa.

Huone pimeäksi ja kuulokkeet päähän. Hienoja fiiliksiä tästä saa, jos osaa ja haluaa olla vastaanottavainen.

Demo Steamistä ilmaiseksi ja koko peli ~15€.
tallennettu
Vs: Amnesia: The Dark Descent « Vastaus #1 : 20.10.2010 22:20 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili Pääsinpä itsekin pelivuoren takaa tätä testailemaan. Erittäin näpsäkkä, selkeästi Penumbrasta otettu oppia. Tunnelma toki vastaava kuin tekijöiden edeltäjissä, mutta tällä kertaa kömpelö taistelu on tiputettu aivan nolliin. Ratkaisu toimii.

Ainoa asia, mikä nyt vähän risoo, on pelin säikäyttelyiden tietynlaiden arvattava sijoittelu. Heti selkeän ratkotun pulman jälkeen osaa jo varautua, että seuraavan nurkan takana on aivan satavarmasti jotain. Pienellä vaihtelulla tuosta oltaisiin selvitty, nyt peloitteluihin ehtii terästäytymään. Ei sillä, tämä oli muistaakseni Frictionalin edellistenkin pelien päävika.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines