Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Aihe: Uusi ja uljas SSX  (Luettu 14407 kertaa)
Vs: Uusi ja uljas SSX « Vastaus #30 : 28.05.2012 23:07 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Loistava peli fantastisilla online-ominaisuuksilla, kilpailtava ei lopu kesken koskaan. Katto ei todellakaan tule nopeasti vastaan. Rinteet ovat niin aukeita ja monipuolisia, että niillä tullaan rikkomaan ennätyksiä vielä pitkään. Aiemissa SSX-peleissä homma alkoi pikku hiljaa mennä siihen, että löytyi se täydellinen reitti, jota vielä multiplierien (joita ei siis tässä ole lainkaan) sijainnit korostivat, mutta väittäisin, että tämän pelin rinteillä ei ole olemassakaan täydellistä reittiä.
 Onhan tässä paljon niitä kuolemanloukkorinteitä, jotka eivät niin viihdytä, mutta pelissä on niin käsittämätön määrä noita droppeja, että sinne mahtuu niitä loistavia uudelleen ja uudelleen viihdyttäviäkin vaikka kuinka paljon. Ja toisaalta kuolemanloukkorinteetkin vaativat jälleen erilaista hullua taitoa, jotta niissä saa kovia tuloksia. Tuovat siis vaihtelua peliin.

Omasta puolesta en kyllä allekirjoita tuota, että ei itse tulisi tehtyä ja peli tekisi kaiken puolestasi. Kyllä tässä tulee huikeita tasoeroja pelaajien taitotasojen mukaan. Tietyssä mielessä on toki automatisoitu aiempiin verraten, mutta toisaalta pelin fysiikat, vauhti, rinteiden monipuolisuus ilman multipliereita ja ne viimeistenkin spinnien kaivaminen tuovat peliin erilaisen, aivan yhtä kovan haasteen ja pelaajalla on kehittymisen varaa huikeasti. Omasta mielestäni peli kunnioittaa vanhaa SSX-fiilistä, luoden kuitenkin räjähtävämmän uuden kokemuksen.

Itselläni lähinnä tulee pelistä nauttimiseen vastaan se, että olen pelaajana muuttunut. Haluan pelata useampia pelejä, jolloin yhdelle pelille omistautuminen ei onnistu. Lisäksi tietysti työt ja muu vie niin paljon enemmän aikaa, että tällaiset pelit eivät enää sovi elämään samalla tavalla. Kuitenkin kannattava ostos oli itselleni, vaikken tätä niin paljoa tule loppuje nlopuksi hakkaamaankaan.


« Viimeksi muokattu: 28.05.2012 23:13 kirjoittanut Cyrus »
tallennettu
Vs: Uusi ja uljas SSX « Vastaus #31 : 29.05.2012 10:46 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili Tässähän on aika paljon kiinni siitä, mitä snoukkailupeliltä odottaa. Itselleni se on äärimmäisen tärkeää, että ohjastamisessa täytyy olla tarkkana. Puuhun törmääminen tarkoittaa kaatumista ja temput on itse ländättävä oikein, eikä niin, että peli tekee sen puolestasi.

Onko Cyrus väärässä? Ei. Kyllä kaikki Cyruksen hehkuttamat asiat ovat pelissä. Kyse on enemmän siitä, mikä on itselle tärkeää.

Kyllä SSX on hyvä peli, mutta silti omalla kohdallani nautinto jäi turhan lyhyeksi juurikin noiden mainitsemieni asioiden takia. Jos niistä automatisoinneista voi päästä yli, pystyy varmasti nauttimaan äärimmäisen paljon.
tallennettu
Vs: Uusi ja uljas SSX « Vastaus #32 : 29.05.2012 11:40 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Noin 20e:lla näyttäisi Ebaysta saavan, joten ei kai siinä menetäkään mitään jos peli ei nappaakaan.

On se kyllä aivan käsittämätöntä miten ikivanhansa N64:n 1080-lumilautailussa on edelleen ylivoimaisesti paras (ja realistisin) pelituntuma. Yksinkertaisimpaankin hyppyyn kaatuu jos ei osaa notkistaa polviaan tai suoristaa lautaa oikein laskeutuessa. Hahmot eivät ole mitään ilmapalloja, vaan raskaita ja paino vaikuttaa selvästi pelituntumaan riippuen siitä laskeeko puuterilumessa vai tampatulla.

Eihän SSX yritä olla edes realistinen, mutta kyllä itselle kelpaisi tuollainen vähän realistisempi lautailu taas pitkästä aikaa. Toivottavasti WiiU:lle tulisi joskus jatko-osaa pelisarjalle, siillä Gamecuben 1080 Avalanchella ei käytännössä ole mitään tekemistä alkuperäisen 1080-pelin kanssa. Täyttä arcade tavaraa.
tallennettu
Vs: Uusi ja uljas SSX « Vastaus #33 : 29.05.2012 12:02 »
Vin Jäsen Viestejä: 1 340 Basaaripisteet: 1 Profiili
Eihän SSX yritä olla edes realistinen, mutta kyllä itselle kelpaisi tuollainen vähän realistisempi lautailu taas pitkästä aikaa.
Tuo lievä yliampuvuus jäi pelissä vähän häiritsemään. Joka hypyssä pelihahmo heittää 50 volttia etu ja takaperin, loikitaan alas 200-metrisiltä jyrkänteiltä ja pisteitä pitää tulla miljardi per lasku. Mulle olis riittänyt vähän maltillisempi meininki. Aika pitkälti samaa mieltä snaken kanssa tästä pelistä.
Pelaajalauta-->Formulalauta-->Pakkotoistolauta-->Uhkapelilauta-->Turvapaikkalauta-->Hautalauta--> Deadzonelauta-->???
tallennettu
Vs: Uusi ja uljas SSX « Vastaus #34 : 29.05.2012 15:00 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili MasterTK, kannattaa pelailla Ampedia ja Amped 2:ta. Helvetin hyviä snoukkailupelejä ja nimenomaan realistisia. Supreme Snowboarding on myös asiallinen snoukkapeli pc:llä. Harmi, että sen Xboxille ilmestynyt jatko-osa, Transworld, oli aivan liian helppo pelattavuudeltaan.

SSX ei toki yritä kilpailla näiden pelien kanssa, enkä sitä sarjalta toivokaan. Toki peli oli maltillisempi vanhoina päivinään, joka ainakin itseeni puri paremmin, mutta uusiman osan viat löytyvät silti muualta kuin yliampuvista tempuistaan.
tallennettu
Re: Uusi ja uljas SSX « Vastaus #35 : 31.05.2012 01:28 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili Huono tämä peli ei missään nimessä ole, mutta sen tyyli hoitaa tietyt asiat on niin kärkevä, ettei se varmasti sovi kaikille(Sneikki pukikin tämän jo sanoiksi sangen osuvasti). Minullekin sopisivat hieman maltillisemmilla tasoilla liikkuvat pisteet ja loikat, enkä edelleenkään ymmärrä miten automaattislaideihin on oikein päädytty, mutta kaiken tämän unohdan aina noin minuutissa heittäessäni päivän ensimmäisen laskun kehiin. Vauhtia, adrenaliinia ja eläytymistä ovat istunnot pullollaan, ja pari tuntia lentää kuin siivillä.

Peli on ikään kuin vahingossa luomassa uudenlaista genreä - raideräiskintä-henkistä lautailukokemusta. Tämä siis siltä osin, että lautailija ländää oikein päin itsekseen eikä reilejä voi kusta oikeastaan mitenkään. Usein siis löytää itsensä vetämästä minuuttitolkulla rinnettä alas keskittyen lähinnä temppujen tekemiseen, jottei pohjassa laulava boosti loppuisi kesken. Samalla Cyrus on kuitenkin oikeassa siinä, että rinteitä on valtava määrä ja niissä vaihtoehtoisten reittien määrä on lähemmäs loputon - eikä paras reitti kuhunkin tilanteeseen todellakaan ole itsestäänselvä. Pisteiden ja muiden ennätysten hiomiseen voisi siis käyttää vuosia, ja ghostit tuovat omalta osaltaan skabaamiseen todella paljon mielekkyyttä. Lisäksi osa Deadly Descenteistä on aidosti hauskaa pelattavaa. Pimeistä luolastoista ja lumisateista - eli  toisin sanoen haasteen hakemisesta näkökykyä rajoittamalla - en nauti lainkaan, mutta vaaran tunteen luonti monissa muissa rinteissä - kuten puu-, kivi- ja wingsuit-kentissä - on sangen onnistunutta ja pitää pelaajan kivasti varpaillaan. Kaiken muun hyvän lisäksi sarjaa pelanneet tuntevat old-school-ohjauksen taatusti selkäytimensä jatkeeksi, mikä palkitsee ihan valtavasti. Tosin muutamat uudet ominaisuudet on kyllä jouduttu sijoittelemaan ko. ohjausmalliin hieman heikosti.

Takana on nyt pidempi tauko SSX:stä, mutta en minä toisaalta tenttikiireissäni ole mitään muutakaan ehtinyt juuri pelata enkä missään nimessä ole vielä valmis laittamaan peliä naftaliiniin. Kunhan aikaa taas löytyy, palaan mieluusti pelin rinteille nauttimaan vauhdikkaasta ja tyylikkäästä laskukokemuksesta. Vähän tosin pelottaa, miten paljon jengillä ovat ennätykset lähteneet lapasesta ja onko Rivalsseista enää mitään iloa. Mutta sen näkee sitten. Yhteenvetona vielä monen muunkin mielipide: Ei täydellinen ja joitain asioita tehty kolmosta huonommin, mutta joitain taas paremmin. Ymmärrän hyvin, jos peli ei maistu pätkääkään, mutta ymmärrän myös, jos sitä rakastaa. Itse en kadu ostosta lainkaan, vaikkei tästä uutta lempparia varmasti tulekaan, sillä on se silti pirun viihdyttävää settiä.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Vs: Uusi ja uljas SSX « Vastaus #36 : 31.05.2012 11:09 »
Cyrus Jäsen Viestejä: 904 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Aluksi ne muutamat automatisoinnit häiritsivät suunnattomasti, mutta kun peliä pelasi enemmän, huomasi, että ne ovat vain osa pelin visiota tehdä todella nopeatempoinen kokemus, kuitenkaan unohtamatta syvyyttä. Haastetta löytyy silti samalla tavalla kuin ennen, omalla tavallaan jopa enemmän ja kun aletaan hakea rajoja (ainakin trick itissä, racea en ole oikeastaan pelannut), kaatumisia ja mokailuja tulee kyllä samaan tapaan kuin aiemminkin.

Tässä mielestäni yksi erinomainen video huippupelaajalta. Ainakin peliä pelanneet ymmärtävät varmasti tästä jotain, huikeaa taitoa ja hyvä esimerkki siitä, että nuo kuolemanloukkorinteetkin tuovat peliin oman mausteensa. Hullua tarkkuutta, ajoitusta ja luovuutta:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dUM80Y0n2RM
tallennettu
Re: Uusi ja uljas SSX « Vastaus #37 : 31.05.2012 11:27 »
Sharkie Valikoiva pelaaja. Moderaattori * Viestejä: 3 175 Basaaripisteet: 5 Profiili
Tässä mielestäni yksi erinomainen video huippupelaajalta. Ainakin peliä pelanneet ymmärtävät varmasti tästä jotain, huikeaa taitoa ja hyvä esimerkki siitä, että nuo kuolemanloukkorinteetkin tuovat peliin oman mausteensa. Hullua tarkkuutta, ajoitusta ja luovuutta:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dUM80Y0n2RM

Huhhei, on tuota tosiaan joutunut tovin hiomaan. Monet hypyt olisi jäänyt itsellä suosiolla kokeilematta.

Videosta on myös hyvä imeä taktiikkavinkkejä. Itse esim. runkkaan vieläkin aivan liian vähän noita kenttien laitoja. :b
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines