Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 14
Tulostusversio
Aihe: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos?  (Luettu 104235 kertaa)
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #30 : 17.07.2007 18:55 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Apuva! Hain Wiin hetki sitten kaupasta ja olisi kysyttävää. Wii ei näytä tunnistavan pelilevyjäni sillä kun laitan pelin sisään ja menen Disc Channelille, mitään ei tapahdu. Start- nappulaa ei voi painaa ja ne levyt vain pyörii siinä ruudussa. Toinen asia joka kummastuttaa on se, että kaksi kertaa mennessäni sisään ja tullessani pois Mii Channelille, kuva menee pimeäksi ja mitään ei tapahdu. Tällöin myöskään Power-nappu ei tunnut toimivan mutta Eject toimii kyllä. Joudun sitten vetämään piuhan irti saadakseni jotain eloa.

Onko laite paskana vai kämminkö jotain? Olisi nimittäin toinen uusi konsoli putkeen, joka olisi ostaessa hajalla  ;D
Niin ja laitan kyllä levyt käsittääkseni oikein päin...
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #31 : 17.07.2007 19:00 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Oletko koittanut molemmin puolin pistää levyn? Itse alussa tein saman virheen ja laitoin väärinpäin, kone ei tunnistanut levyjä.  Koita toisinpäin!
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #32 : 17.07.2007 19:05 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili Laitan kyllä levyt oikeinpäin, mutta sitten on vielä tuo pimenemisjuttu ja se, että nappulat ei tunnu toimivan... Esim. äsken ei halunnut sylkeä levyä ulos...

Pitääkö tässä nyt lähteä takaisin Anttilaan saatana...


« Viimeksi muokattu: 17.07.2007 19:14 kirjoittanut despire »
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #33 : 18.07.2007 02:26 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili
Toinen asia joka kummastuttaa on se, että kaksi kertaa mennessäni sisään ja tullessani pois Mii Channelille, kuva menee pimeäksi ja mitään ei tapahdu. Tällöin myöskään Power-nappu ei tunnut toimivan mutta Eject toimii kyllä. Joudun sitten vetämään piuhan irti saadakseni jotain eloa.

Minulla tuollainen on ihan normaalia, jos Wii on ollut useita päiviä suljettuna ja yritän sitten mennä näihin "nettikanaviin" (esim. Mii-, weather-, Everybody Votes-Channel), niin ruutu on pitkän aikaa mustana ennenkuin kanava käynnistyy.
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #34 : 18.07.2007 11:15 »
6puu Jäsen Viestejä: 77 Basaaripisteet: 0 Profiili
Kaikki MGS4:ää multiplattariksi vieneet "uutiset" ovat olleet toistaiseksi HUHUJA.

Hitto, sekoitin jostain syystä MGS:n ja GTA:n :D

Always roll deep on the streets like the mafia
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #35 : 23.07.2007 18:38 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tästä huolimatta EAD on Mario Galaxylla päässyt X360-tasolle, mutta siellä ollaankin ihmeidentekijöitä.
Nappasin nämä lainaukset Forever Blue-topiikista tänne ettei siellä mene pahasti offtopiciksi. Mutta nyt asiaan eli tehokas rauta on paljon muutakin kuin paremmat tekstuurit ja HD-reso, jonka seuraavat linkit todistavat melko hyvin.

Wiin Mario
PS3:n Ratchet & Clank

Oikein käytettynä paremmat tehot mahdollistaa peliin mm. paljon enemmän tavaraa ruudulle, suuremman piirtoetäisyyden, paremmat fysiikat, hajoavat ympäristöt, paremman tekoälyn. Näiden ansiosta Wiin ja todellisten nextgen-pelien ero on pahimmillaan valtava. Minusta on typerää puhua ettei niillä tehoilla ole mitään merkitystä, koska se on paljon muutakin kuin grafiikka. Siksi mielestäni GTA IV:kin vaikuttaa rajoja rikkovammalta peliltä kuin yksikään Wiin teos.

Lainaus
Joten kyllä Wiissä potkua piisaa kelvollisesti kunhan sitä hyödynnetään kunnolla ja peli on koneen ehdoilla kehitetty.
En ole alun alkaen pitänyt yhtään tuosta uuden Marion Galaksi-teemasta, koska se ei ole mikään mahtava innovaatio vaan kompromissi, joka on jouduttu tekemään Wiin tehojen puutteesta johtuen.

Lainaus
Nintendo-fanit vaatii innovaatioita eikä hienoa grafiikkaa
Wiin ohjaus on tehnyt peleistä ehkä hauskempia ja ehdottomasti helpommin lähestyttävämpiä, mutta ei ne pelit sen kekseliäämpiä ole kuin Cuben aikanakaan.

Tarkoitus ei ole dissata Wiitä vaan saada muutakin näkökulmaa näihin Wii-hehkutuksiin.


« Viimeksi muokattu: 23.07.2007 19:46 kirjoittanut Xerobos »
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #36 : 24.07.2007 11:25 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili
Oikein käytettynä paremmat tehot mahdollistaa peliin mm. paljon enemmän tavaraa ruudulle, suuremman piirtoetäisyyden, paremmat fysiikat, hajoavat ympäristöt, paremman tekoälyn. Näiden ansiosta Wiin ja todellisten nextgen-pelien ero on pahimmillaan valtava. Minusta on typerää puhua ettei niillä tehoilla ole mitään merkitystä, koska se on paljon muutakin kuin grafiikka. Siksi mielestäni GTA IV:kin vaikuttaa rajoja rikkovammalta peliltä kuin yksikään Wiin teos.
Aika kova väite pelistä, joka ei ole vielä ilmestynyt. Saati sitten Wiin varsinaiset "teokset."
Etenkin jos käyttää vertailukohteena rajojen rikkomista, joka on kuitenkin Wiille tarkoitusperäistä juuri noiden huonompien tehojen kautta, jolloin pitää olla joku muu kilpailuvaltti hanskassa.

On GTA 4 suurella todennäköisyydellä hyvä peli ja tarjoaa paljon vapautta, mutta rajojen rikkominen jää kyllä nähtäväksi.
N
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #37 : 24.07.2007 12:55 »
Pyramidhead Vieras
On GTA 4 suurella todennäköisyydellä hyvä peli ja tarjoaa paljon vapautta, mutta rajojen rikkominen jää kyllä nähtäväksi.

Tästä tulikin mieleeni, että Gametrailersissa sanottiin tuota E3:n suljettujen ovien takana näytettyä pelattavaa pätkää pelistä pettymykseksi. Työtä olisi kuulemma vielä paljon jäljellä. Rajuja sanoja ottaen huomioon koska pelin julkaisun pitäisi olla. Ja muutenkin vähän yllättää, sillä GTA:t ovat tähän mennessä aina vaikuttaneet todella kovilta jo etukäteen. Todennäköisesti tuosta pelistä tulee kyllä hyvä, mutta tämä on muistutus siitä, ettei se ole mitenkään varmaa. Saati se, että peli on "rajoja rikkova".

Mutta hieman takaisin aiheeseen. Vähän pisti silmään tuosta Xerobosin dissailusta (sitähän sen oli jo pakko olla. Sen verran moneen asiaan tartuit) tuo Mario Galaxy kohta. Pelikö vaikuttaa kompromissilta ja teema valittu sen mukaan? Kai olet tietoinen, että uusin demo pelistä sisältää vähän isompiakin kenttiä? Tai ainakin tuo mehiläiskenttä on kooltaan paljon massiivisempi kuin vain pieniä kenttiä avaruudessa. Ja upealta näyttää sekin. Ja luulisin, että pelissä on vielä isompiakin kenttiä. Ja mitä väliä sillä on, vaikka joku kenttä koostuu monista pienistä planeetoista? Minusta nuo ovat tähän asti näyttäneet silti todella hyvältä ja kompromissi on viimeinen sana joka tulisi mieleen. Sen verran on efektiä ja tavaraa ruudulla sekä pitkä piirtoetäisyys huolimatta Wiin rajallisista tehoista. Kompromissi on siinäkin mielessä se viimeinen sana, että peli on ehkä äärimmäisin tasohyppely mitä olen nähnyt.

Tottakai Wii on selvästi tehottomampi kone kuin XO tai PS3 ja tottakai niillä tehoilla voi olla suurikin merkitys, mutta niin kauan kuin vähäisimmillä tehoilla tehdään pelejä kuten Super Mario Galaxy (enkä nyt todellakaan puhu ulkonäostä) niin tuon ei tarvitse haitata. Peli voi olla rajoja rikkova muullakin tavalla kuin äärimmilleen viedyllä fysiikalla ja laajoilla ympäristöillä. Oikeastaan väittäisin, että Wiillä tämän puutteen vähintäänkin korvaa ohjaus ja monet pelit ovat jo nyt vähintään yhtä rajoja rikkovia kuin tehokoneilla (joilla ei myöskään näitä todella rajoja rikkovia pelejä vielä juuri ole tehoista huolimatta), vaikka kaikki eivät sitä pysty näkemään, koska tuijottavat vain tehoihin. Nyt vain tarvitaan lisää tällaisia pelejä ja samanlaisia panostuksia kuin esimerkiksi tuo Galaxy. Liian moni tämän hetken peleistä vaikuttaa hutaisemalla tehdyltä niin pelillisesti kuin graafisestikin. Wii pystyy kyllä parempaan.


« Viimeksi muokattu: 24.07.2007 13:10 kirjoittanut Pyramidhead »
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #38 : 24.07.2007 16:52 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili Melfice, siksi käytin sanaa vaikuttaa, koska peli ei ole tullut vielä edes ulos. On tietenkin mahdollista, että siinä on haukattu paskaa ja peli on täysi susi.

Sen verran on efektiä ja tavaraa ruudulla sekä pitkä piirtoetäisyys huolimatta Wiin rajallisista tehoista. Kompromissi on siinäkin mielessä se viimeinen sana, että peli on ehkä äärimmäisin tasohyppely mitä olen nähnyt.
Häh, niillä planeetoilla on autiompaa kuin Pohjanmaalla. Totta helvetissä tämä galaksi-teema on kompromissi. Näin ollaan saatu taustalle avaruusmaisema, joten mistään piirtoetäisyydestä on turha puhua, koska ei siellä ole mitään piirettävää. Tämä planeetalta toiselle pomppinen on keino piilottaa latausajat.

Lainaus
Peli voi olla rajoja rikkova muullakin tavalla kuin äärimmilleen viedyllä fysiikalla ja laajoilla ympäristöillä.
Kuten tähtien sihtailu Wiimotella?!

Varmasti laadukasta tasoloikkaa on tulossa, mutta videoiden perusteella väitän (ei pelkästään vaikuta tällä kertaa), että Super Mario Galaxy tulee olemaan yhtä vallankumouksellinen kuin DS:än New Super Mario Bros.
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #39 : 24.07.2007 21:32 »
Pyramidhead Vieras
Totta helvetissä tämä galaksi-teema on kompromissi. Näin ollaan saatu taustalle avaruusmaisema, joten mistään piirtoetäisyydestä on turha puhua, koska ei siellä ole mitään piirettävää. Tämä planeetalta toiselle pomppinen on keino piilottaa latausajat.

Kuten sanoin, et ilmeisesti ole nähnyt videoita uusimmista demoista? Pelissä on muutakin kuin vain pelkkiä pikkuplaneettoja.

Sehän nähdään sitten kuinka mullistava peli on kyseessä. Tunnut kyllä vähättelevän kyseistä peliä aika rankasti.
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #40 : 24.07.2007 22:30 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili Wiin Mario
Linkataanpa uudestaan tämä, koska oletan, että tässä on käsityksesi massiivisesta planeetasta. Jep, vedän sanani takaisin, sehän on valtava! Ruohoa, metsää ja vuoria silmänkantamattomiin... oooh!!
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #41 : 24.07.2007 22:45 »
Pyramidhead Vieras
Wiin Mario
Linkataanpa uudestaan tämä, koska oletan, että tässä on käsityksesi massiivisesta planeetasta. Jep, vedän sanani takaisin, sehän on valtava! Ruohoa, metsää ja vuoria silmänkantamattomiin... oooh!!

Niin ja minähän olen puhunut jostain massiivisesta planeetasta. Voi herranjumala sentään. Ja siis mitä siinä pelissä sitten pitäisi olla? Tuon kokoinen ei siis kelpaa vielä vaan se on kompromissi?
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #42 : 24.07.2007 23:15 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tai ainakin tuo mehiläiskenttä on kooltaan paljon massiivisempi kuin vain pieniä kenttiä avaruudessa. Ja upealta näyttää sekin.
Ja kyllä, Wiin tehot ei riitä yhtenäiseen maailmaan ilman rajua grafiikan karsimista, joten on jouduttu tekemään tällainen kompromissi, että peli näyttäisi hienommalta.
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #43 : 25.07.2007 12:07 »
PetriP-TNT Jäsen Viestejä: 129 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tai ainakin tuo mehiläiskenttä on kooltaan paljon massiivisempi kuin vain pieniä kenttiä avaruudessa. Ja upealta näyttää sekin.
Ja kyllä, Wiin tehot ei riitä yhtenäiseen maailmaan ilman rajua grafiikan karsimista, joten on jouduttu tekemään tällainen kompromissi, että peli näyttäisi hienommalta.


« Viimeksi muokattu: 25.07.2007 12:21 kirjoittanut PetriP-TNT »
Kokoelma
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #44 : 25.07.2007 12:47 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Eiköhän kyse ole Super Mario -perinteiden kunnioittamisesta. Siitä, että pelissä on yksi "hubimaailma", josta aukeaa portteja varsinaisiin maailmoihin. Vaikka Wiissä olisi X360:n tehot, uskoisin että linja olisi sama.  Marion en voi kuvitella hyppivän missään valtavassa citymaailmassa lasersäteitä väistelemässä.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #45 : 25.07.2007 14:35 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili
Eiköhän kyse ole Super Mario -perinteiden kunnioittamisesta. Siitä, että pelissä on yksi "hubimaailma", josta aukeaa portteja varsinaisiin maailmoihin. Vaikka Wiissä olisi X360:n tehot, uskoisin että linja olisi sama.  Marion en voi kuvitella hyppivän missään valtavassa citymaailmassa lasersäteitä väistelemässä.
Mariothan ovat perinteisesti olleet asteroidien päällä pomppimista avaruudessa :)
Noh, ymmärrän kyllä mitä tarkoitat ja ehkä tämä kuuluisa pointti pääsi katoamaan Pyramidipään kanssa kinastellessa.

Tässä on nyt puhuttu vain Galaxysta, mutta väitän, että Wiin tehojen puute estää perinteisten Nintendo-sarjojen todellisen kehittymisen. Kun katsoo Galaxyjen ja Corruptioneiden pelivideoita, niin tuntuu, että nämä on nähty jo vuosia sitten Cubella. Otetaan vaikka ärimmäisenä esimerkkinä vasta ilmestynyt pelivideo MGS4:stä. Siitä videosta tuli heti sellainen olo, että peli todella kehittynyt eteenpäin ja näytti aivan uskomattomalta. Kuitenkin mukana oli perinteisiä MGS-elementtejä, joista sarjan tunnistaa. Ei perinteiden kunnioittaminen ja pelisarjan kehittyminen ole toisiaan poissulkevia asioita. Ei Mariota tarvitse mihinkään betoniviidakkoon sijoittaakaan. Kyllä sienimaailmaakin pystyy helposti kehittämään. Nyt Nintendon sarjat vain junnaavat paikoillaan.

Nintendo(-fanit) vetoaa aina siihen kuinka peli on innovatiivinen, koska siinä on liikkeentunnistus. Nintendon suurin innovaatio oli saada ns. casual-pelaajat mukaan, mutta siihen se sitten jäikin. Wiin ohjaus toimii juuri näissä simppeleissä party-peleissä, mutta se ei tosiaankaan tee oikeista peleistä mitenkään sen kekseliäämpiä.

(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #46 : 25.07.2007 14:56 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili Shiggen tuntien (jep, vanha kamu) Mariota tuskin lähdettiin suunnittelemaan siltä pohjalta että pelin on näytettävä mahdollisimman hienolta ja sitä myöten päädytty muka joihinkin kompromisseihin. Galaksit ja avaruus on tämän pelin teema aivan kuten Sunshinen teema oli lomaparatiisi. Enemmänkin teemat valitaan pelimekaniikan toimivuuden kannalta kuin konsolin tehorajotteiden.

Kun katsoo Galaxyjen ja Corruptioneiden pelivideoita, niin tuntuu, että nämä on nähty jo vuosia sitten Cubella.
Kyllä, mutta vain pintapuolisesti. Hieman pelejä pelannut tietää että pelit ovat muutakin kuin visuaalisuutta. Wiin ollessa teholuokassaan samassa Cuben kanssa on uudistukset painottuneet pelimekaanisiin asioihin, kuten kenttärakenne tai pelin kulku. Nämä ovat asioita joita ei voi kuvista nähdä.

On totta että tehojen puute rajoittaa jossain määrin mahdollisuuksia myös muuten kuin audiovisuaalisella kannalla. On kuitenkin huutava vääryys väittää että tämä estäisi pelien kehittymisen täysin. Pelit kehittyvät kuitenkin monella muullakin tavalla, enkä tarkoita nyt vain ohjausmetodia.

Yhtälailla voisi väittää PS3:n ja 360:n vanhanaikaisten ohjausmetodien jotenkin rajoittavan pelien kehitystä. MGS4 varmasti näyttää uskomattomalta, mutta uskon että siinä on paljon muitakin uudistuksia ja innovaatioita, jotka eivät ole välttämättä juuri huipputehojen mahdollistamia.

Wiin ohjaus toimii juuri näissä simppeleissä party-peleissä, mutta se ei tosiaankaan tee oikeista peleistä mitenkään sen kekseliäämpiä.
Taas väärin. Esimerkiksi fps:n pelaaminen Wiin kapulalla on ihan oikeasti hauskempaa, mitä tulee ohjaukseen. Kannattaa kokeilla (MP3 tai CoD3).
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #47 : 25.07.2007 15:06 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Puhumattakaan Excite Truckista; fantastinen ohjattavuustyyli teki siitä yhden parhaista arcade-autoiluista ikinä. Mitä peli olisi ollut analogipadilla pelattaessa? Paaaaaaaljon huonompi. Paljon.

Odotetaan vuosi vielä ja Wiillä on paljon tälläisiä esimerkkejä. Miten juuri kontrollit tekivät pelistä niin loistavan.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #48 : 25.07.2007 15:14 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili
Puhumattakaan Excite Truckista; fantastinen ohjattavuustyyli teki siitä yhden parhaista arcade-autoiluista ikinä. Mitä peli olisi ollut analogipadilla pelattaessa? Paaaaaaaljon huonompi. Paljon.

Totta. Ilman wiimotea se olisi ollut vain kohtalainen Burnout klooni muiden joukossa. Nyt se on huima todiste Wiin potentiaalista.

Kumma että ihmiset epäilevät Wiin mahdollisuuksia. Iniseekö kukaan enää DS:n tehoista nyt kun sillä on älyttömän paljon huippupelejä? Näillä näkymin Wii seuraa DS:n jalanjälkiä melko tarkasti, joten en olisi kovin huolissani.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #49 : 25.07.2007 17:03 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili Shigge nyt on vierähtänyt neroudesta hulluuden puolelle suunnitellessaan vaimolleen viihdykettä, fitnestä ja eiköhän sieltä kohta tule WiiSaunat sun muut hömpät perässä. Mikäs siinä, ne myy ja niillä on kohdeyleisönsä. Itsekin tykkään Brain Trainingeista ja WiiSportseista, mutta enemmän kuriositeettina kuin elämysviihteenä.

Hieman pelejä pelannut tietää että pelit ovat muutakin kuin visuaalisuutta.
Yli 20 vuotta pelejä pelanneena tiedän tämän erittäin hyvin. Super Mario Galaxy on näyttävä peli, mutta kyse ei ole pelkästään visuaalisuudesta. Ajan myötä vaatimustaso nousee ja asia missä Wii jää jo nyt pahasti X360:lle ja PS3:lle on dynaaminen pelimaailma, joka on minun mielestäni paljon tärkeämpi juttu kuin WiiMote ja tämänkin takia pidän MotorStormista enemmän kuin Excite Truckista.

DS ei ole minusta suoraan verrattavissa kotikonsoleihin vaatimustason ollessa hieman eriluokkaa. Vaikka olenkin tehohoro, niin en kiellä sitä ettei Wiin pelit voisi olla viihdyttäviä, koska ne ovat parhaimmillaan erinomaista viihdettä. Tosin vanhanaikaista sellaista.


« Viimeksi muokattu: 25.07.2007 19:00 kirjoittanut Xerobos »
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #50 : 25.07.2007 17:29 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili
DS ei ole minusta suoraan verrattavissa kotikonsoleihin vaatimustason ollessa hieman eriluokkaa. Vaikka olenkin tehohoro, niin en kiellä sitä ettei Wiin pelit voisi olla viihdyttäviä, koska ne ovat parhaimmillaan erinomaista viihdettä. Tosin vanhanaikaista sellaista.
Miten niin vaatimustaso on eri luokkaa? DS:n pelithän ovat parasta mitä tämä sukupolvi on toistaiseksi tarjonnut. Et kai taas puhu tehoista ja pelin laadusta samana asiana?

Tuo vanhanaikaisuuskin on vähän tulkinnan varainen juttu. Katsooko sitten tapaa pelata vai visuaalisuutta.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #51 : 25.07.2007 18:30 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili Ei kannettavalta ja kotikonsolilta voi mitenkään vaatia samoja asioita. DS:n pelit ovat pääosin kivaa pikku viihdettä lyhyissä sessoissa autossa, junassa tai paskalla istuessa, mutta niiltä on turha odottaa mitään mullistavaa, koska sen verran simppeleitä ne ovat ja niin niiden kuuluukin olla. Kyllä tehojen puute näkyy myös laadussa, sillä suurin osa DS:n 3D-peleistä on täyttä roskaa. Vai löytyykö joku jonka mielestä DS:n Burnout on sarjan paras versio?  DS:n pelithän ovat parasta mitä tämä kannettaviensukupolvi on toistaiseksi tarjonnut.

Jos visuaalisuudella ei ole mitään merkitystä ja heiluminen on tärkeintä, niin silloin on aivan sama mennä metsään larppaamaan verkkarit jalassa.
(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #52 : 25.07.2007 20:33 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili
Jos visuaalisuudella ei ole mitään merkitystä ja heiluminen on tärkeintä, niin silloin on aivan sama mennä metsään larppaamaan verkkarit jalassa.
Eikös silloin se visuaalisuus ole juuri suurinta, niin lähellä fotorealismia kun vaan voi olla?

Ei mulla taida olla enään mitään järkevää annettavaa tähän keskusteluun. Kehoittaisin muitakin miettimään asiaa.
N
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #53 : 25.07.2007 20:53 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili
DS:n pelit ovat pääosin kivaa pikku viihdettä lyhyissä sessoissa autossa, junassa tai paskalla istuessa, mutta niiltä on turha odottaa mitään mullistavaa, koska sen verran simppeleitä ne ovat ja niin niiden kuuluukin olla. Kyllä tehojen puute näkyy myös laadussa, sillä suurin osa DS:n 3D-peleistä on täyttä roskaa. Vai löytyykö joku jonka mielestä DS:n Burnout on sarjan paras versio?  DS:n pelithän ovat parasta mitä tämä kannettaviensukupolvi on toistaiseksi tarjonnut.
Kyllähän DS:ltä löytyy myös syvällisempiä ja monimutkaisempia pelejä. Burnouttia on turha ottaa esimerkiksi koska DS ei ole ollut sarjan ensisijainen alusta. Väitän edelleen että DS tarjoaa parhaimman pelitarjonnan jos otetaan vertailuun mukaan uuden sukupolven kotikonsolit ja käsikonsolit.

Jos visuaalisuudella ei ole mitään merkitystä ja heiluminen on tärkeintä, niin silloin on aivan sama mennä metsään larppaamaan verkkarit jalassa.
En sanonut että visuaalisuudella ei ole merkitystä. Se ei kuitenkaan ole se tärkein ominaisuus peleissä eikä tehojen puute estä pelejä kehittymästä.

Turha tässä on enään toistaa itseään, kun selvästi intressimme ovat eri planeetoilta. Itse liputan pelattavuuden ja hauskuuden puolesta ja sinä audiovisuaalisten elämysten. Tämä keskustelu ei kanna enää hedelmää.
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #54 : 25.07.2007 21:46 »
Xerobos Jäsen Viestejä: 336 Basaaripisteet: 0 Profiili
En sanonut että visuaalisuudella ei ole merkitystä. Se ei kuitenkaan ole se tärkein ominaisuus peleissä eikä tehojen puute estä pelejä kehittymästä.
Se vain on tuntunut olevan yleinen teema Nintendo-leirissä :)

Mutta itsensä toistoksi tämä on mennyt jo jonkin aikaa, joten eiköhän se riitä tältä erää. Luetaan sitten lopulliset tuomiot kunhan ollaan saatu pelit hyllyyn.

(Killzone 2:ssa) "Seiniä ja sillankaiteita pitkin pomppiessa tuli tosin enemmän mieleen Mirror's Edgen pelaaminen kuin karskin toimintapelin"
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #55 : 25.07.2007 23:20 »
Rignel Jäsen Viestejä: 175 Basaaripisteet: 0 Profiili Nyt nyt sällit hei! Kai teidän nyt jo pitäisi tietää, että Nintendo on AINA ollut kaikkia muita pelinkehittäjiä edellä innovaatioissa, teknologiassa JA pelisuunnittelussa!  >:(

Te Sony- ja Mikkipojat ootte vaan kateellisia. :(
Wii: 1770 1925 2790 4764
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #56 : 27.07.2007 23:31 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Wuhuu!  ;D Nyt on Wii talossa  :) Kirosin, että perkele kun en saa Wiitäni nettiin. Mutta mutta. Naapurin langatonta nettiä vähän lainasin ja nyt tuo söpö konsoli päivittää itseään  :)

E: Gamelifestä lähetettiin kamat <3 Maanantaina sitten kaverin kanssa Wii Sportsia! Tulis se palkka (elokuun 6.), että sais RE4:n ja Zeldan ostettua :)
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #57 : 15.10.2007 12:38 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW Wiille tuli ladattavaksi Metroid Prime 3 Preview -channel. Kirosin jo, etä prkl onko tää jo kymmenes kerta kun saan viestiä Wii Menu -päivityksestä  :P Ei onneksi ollu..
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #58 : 15.10.2007 12:54 »
Mr.Universum Jäsen Viestejä: 292 Basaaripisteet: 1 Profiili Loistava otsikko epi  ;)
tallennettu
Re: Wii - tehoton minipelikone ja porttaustunkio, muutama mestariteos? « Vastaus #59 : 15.10.2007 18:08 »
Tuulisti "Nurse Joyta vähän väsyttää" Jäsen Viestejä: 869 Basaaripisteet: 0 Profiili Ööh, kiva että vihdoin saatiin tällaista sisältöä Wiille, mutta... anteeksi nyt vain, mutta pieni, netistä streamattava tuhruinen kuva? Kannattaako tällaista edes näyttää? o_O

Nyt alan arvostamaan toden teolla sitä paljon parjattua tehoihin panostusta jota ainakin Xbox360 tarjoaa oikein hyvässä suhteessa hyvään pelitarjontaan. Wii voi olla montaa (hyvääkin) asiaa, mutta olisi se silti paljon parempi jos niitä pahamaineisia tehoja ja kovalevytilaa olisi ainakin tulevaisuuden varalta. (Ei silti ihan PS3-malliin...)
Pelaajalaudan Smurfette principle.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 14
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines