Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Kalenteriin linkitetyt tapahtumat
  • WiiU!: 30.11.2012
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ... 36
Tulostusversio
Aihe: Wii U | Nintendon uusin voimannäyte  (Luettu 976760 kertaa)
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #150 : 05.11.2012 00:33 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Totta nuo kaikki, tosin itse ajattelen siltä kantilta, että sama ostaa aina heti vaikka ei tulisin yhtään peliä julkaisuun, kun kuitenkin niitä pelejä tulee kaikille konsoleille ajan kanssa. Koskaan ei ole tarvinnut minkään laitteen ostamista julkaisussa katua ja tuskinpa  wii u:n kanssakaan tulee pettymystä. Paremminkin veikkaan että on tulossa helkkarin hauska loppuvuosi kavereiden kanssa marion ja sen nintendo landin parissa.

Muutaman vaivaisen satasen konsolin ostaminen ei  ole iso sijoitus ja lähes aina järkevämpää kuin monien uutuuspelien, joista ihmiset tuntuvat mielellään maksavan sen 59e julkaisussa.

tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #151 : 05.11.2012 00:35 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili NSMBU:stakin on vaikea intoilla etukäteen. Toki, varmasti se on laadukas peli, jonka pelaan kertaalleen läpi. Ja varmasti vielä siistimpää moninpelinä.

Mutta kyseessä on toinen NSMB-peli pelkästään tänä syksynä ja yhteensä sarjan neljäs osa. Jatko-osissa ei ole mitään vikaa, mutta jos tiedän tarkalleen millainen peli on kyseessä, minun on hankala saada isoa ennakkohypeä käyntiin, vaikka lopulta tietäisinkin pitäväni pelistä.

ZombiU saattaa yllättääkin, mutta toistaiseksi ainakin ennakkohype on ollut ihan pohjamudissa. Pelaajat muistavat varmaan Red Steelin vielä liian tarkasti ja odottavat arvioita, joten siihen suhtaudutaan jo valmiiksi suurella varauksella.

Joku voisi sanoa, että hyvä, eipä tule pettymyksiä. Tällainen ihminen ei tajua videopelimarkkinoita.

Vaikka Xbox 360:llä ja PS3:lla ei ollutkaan mitään ihan järjettömän laadukkaita julkaisupelejä, oli konsoleilla ainakin etukäteen kiinnostavia nimikkeitä. Perfect Dark Zero, Kameo, MotorStorm tai Resistance on helppo nykypäivänä rutata paskoina peleinä, mutta näitä pelejä oikeasti odotettiin ja hehkutettiin ennen julkaisua.

Wii U on edelleen ennakkotilauksessa, mutta suurilta osin vain siksi, että olen heikko. En pysty vastustamaan uutta kotikonsolia, en varsinkaan, kun se on Nintendon. Mutta jos Wii U:n laitepula iskee todella rajuksi, ja laitteista saa isot hillot, saatan oman jopa myydäkin ja ostaa sitten heti tammikuussa uuden tilalle käärien isot voitot.
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #152 : 05.11.2012 01:30 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Joku voisi sanoa, että hyvä, eipä tule pettymyksiä. Tällainen ihminen ei tajua videopelimarkkinoita.

En kyllä ole välttämättä samaa mieltä, että kauhea ennakkohype olisi mikään itseisarvo. Jos olisi, Lair olisi myynyt miljoonia eikä Minecraft tai Demon's Souls olisi myynyt kappalettakaan.

Toisaalta väittäisin, että Wii U:n ylimaallisen hypen puute on ainoastaan Nintendon huoli.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #153 : 05.11.2012 02:06 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili Yksittäiset pelit ovat tietenkin täysin toinen juttu, kuin kokonainen konsoli kymmenien pelien kera.

Kyllä minä ymmärrän, ettei Minecraftista oltu innoissaan etukäteen. Miksi olisi oltu? Pienet projektit ottavat yleensä tuulta alleen hitaasti, leviävät pelaajien suusta suuhun ja markkinoivat itse itseään, mikäli ainesta löytyy. Tällaisille tuotteille on mahdoton luoda kunnollista ennakkohypeä.

Mitä taas vaikka Lairiin tulee, peli oli ihan täysi susi. Se lytättiin niin täysin jo ennen julkaisua, ettei ihme, että floppasi. Ne kaikki Sonyn lähettämät arvostelijan oppaat ja muu paska, joka levisi laajasti nettiin ennen pelin julkaisua johdattivat pelin täydelliseen katastrofiin.

Jos nyt konsolimarkkinoita mietitään, suurimmat onnistujat ovat useimmiten tulleet onnistuneen ennakkohypen saattelemana. Ei se tietenkään ole mikään välttämätön rakennusaine menestykseen, konsolien elinkaarethan ovat vuosien mittaisia ja sinä aikana ehtii tapahtua paljon, mutta kyllä hyvä alku on ollut konsolisotien historiassa todella tärkeä asia.
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #154 : 05.11.2012 02:41 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Jos nyt konsolimarkkinoita mietitään, suurimmat onnistujat ovat useimmiten tulleet onnistuneen ennakkohypen saattelemana. Ei se tietenkään ole mikään välttämätön rakennusaine menestykseen, konsolien elinkaarethan ovat vuosien mittaisia ja sinä aikana ehtii tapahtua paljon, mutta kyllä hyvä alku on ollut konsolisotien historiassa todella tärkeä asia.

Nintendon omasta historiasta löytyy (ihan lähiaikoinakin tapahtuneita) poikkeuksia tähän. Wii starttasi aivan uskomattoman hyvin, mutta nyt kun tilannetta katsoo, niin aika kehnosti menee. Toisaalta taas DS naurettiin ennakoiden perusteella pihalle ja PSP:n piti olla käsikonsolien kuningas. Myynnit olivatkin DS:llä alkuun suht verkkaisia, mutta Liten, aivojumppapelien ja laitteen potentiaalista innostuneen laajan kehittäjätuen seurauksena PSP jäi puremaan pahasti pölyä. Ennakkohype on toki tekijä, mutta tässä on kyllä aika paljon muitakin muuttujia mukana.

En oikeasti vetäisi mitään johtopäätöksiä mistään mihinkään suuntaan. Ja, kuten sanoin, moiset huolet ovat lähinnä Nintendon huolia eivätkä kosketa pelaajaa oikein millään tasolla.

Itselläni Wii U on harkinnassa lähinnä siksi, koska en omistanut alkuperäistä Wiitä. Ei tarvitsisi mennä muualle Wiitä pelailemaan -- ja kyllä sillekin julkaistiin ihan kiitettävä määrä kiinnostavia pelejä.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #155 : 05.11.2012 10:33 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
Nintendon omasta historiasta löytyy (ihan lähiaikoinakin tapahtuneita) poikkeuksia tähän. Wii starttasi aivan uskomattoman hyvin, mutta nyt kun tilannetta katsoo, niin aika kehnosti menee.
No en nyt ihan näinkään sanoisi. Tämä on kuitenkin jo kuudes vuosi Wiille ja konsolien myynti on muutaman miljoonan alle 100 miljoonaa. Jos tätä ei voi sanoa onnistumiseksi, en oikein tiedä mitä voisi. Varsinkin kun Nintendo teki voittoa joka koneesta.

Minusta ennakkohype on oleellisen tärkeää. Tällä saadaan laite "normaali" uutisiin, mainoksiin, ohjelmiin ja ihmisten puheeseen. WiiU:n hype on ollut surkeaa. Muistan kun Wii:stä tiesi aikoinaan kaikki. WiiU:sta ei tiedä kukaan mitään. Tällä ei saada jonoja kauppojen oville.

Tosin tässä voi olla sekin että Nintendolla ei ole laitteita tarpeeksi ja firma tietää sen. Turha laittaa rahaa mielettömästi markkinointiin jos ei voi kuitenkaan myydä niin paljon kuin olisi kysyntää.


Omassa tapauksessa kyse on kyllä enemmän julkaisupelivalikoimasta. En oikein ymmärrä miten tämä on yksi parhaimmista julkaisuvalikoimista. PS2:n tasolle ei ehkä mennä, mutta aika onnetonta. NSMBU? Samaa mitä on ollutkin. FIFA 13? Ei kiinnosta. Mass Effect 3: Special Edition? Vanha peli. Nano Assault Neo? Flash-peli. NintendoLand? Yeah right... Trine 2: Director's Cut? Vanha peli. Toki Tori 2? Eh... ZombiU? Ainoa missä olisi jotain potentiaalia, mutta DigiExpo esittely ei vakuuttanut. Voisin veikata että ei erotu edukseen.

Eli en sanoisi mitenkään erikoiseksi. NSMBU voi tietysti olla joillekkin hienokin juttu, mutta kun itse ole pelaillut juuri Wiillä NSMB:sia, tämä ei enää iske. Samoin ZombiU voisi olla hyvä, mutta en ole vielä nähnyt mitään mikä tätä tukisi.

Rayman Legends olisi voinut nostaa listaa ihan mukavasti, mutta kun sitäkin siirrettiin ensi vuodelle. Tämä jäi testaamatta DigiExpoilla ja se jopa hiukan harmitti...


Bayonetta 2:n julkaisupäivä tulee olemaan itselle todennäköisesti päivä jolloin WiiU tulee hankittua. Kunhan ei nyt oteta liikaa sitä kosketusnäyttöpelleilyä mukaan ja Nintendo ei lähde sensuroimaan peliä.


« Viimeksi muokattu: 05.11.2012 11:04 kirjoittanut JayeizH »
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #156 : 05.11.2012 11:10 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili
Nintendon omasta historiasta löytyy (ihan lähiaikoinakin tapahtuneita) poikkeuksia tähän. Wii starttasi aivan uskomattoman hyvin, mutta nyt kun tilannetta katsoo, niin aika kehnosti menee.
No en nyt ihan näinkään sanoisi. Tämä on kuitenkin jo kuudes vuosi Wiille ja konsolien myynti on muutaman miljoonan alle 100. Jos tätä ei voi sanoa onnistumiseksi, en oikein tiedä mitä voisi. Varsinkin kun Nintendo teki voittoa joka koneesta.

Se on selvää että Wiin myyntejä ei voi sanoa millään mittapuulla huonoksi, vaikka viimeisen vuoden ajan laitteen myynnit ovat käytännössä olleet olemattomat. Se mitä tapahtui Gamecube ---> Wiin myynneille, oli kuitenkin aivan jäätävä saavutus, joka sai kilpailijat paniikissa kopioimaan heilutusohjauksia omiinkin laitteisiinsa. Se ei ollut mikään julkaisuajan tähdenlento, joka kuopattiin sen jälkeen vaan rikkoi useita myyntiennätyksiä vuodesta toiseen. Gamecubesta voisi sanoa, että se starttasi hyvin, mutta sitten sen myynti lopahti - Ei Wiistä.

Niin naurettavan paljon kuin Wii möikin, niin itse olen edelleen sillä kannalla, että Wiissä olisi ollut potentiaalia myydä vielä vaikka kuinka paljon enemmänkin. Jopa Nintendo itse lakkasi tekemättä pelejä laitteelle, hylkäsi eshopinsa ja kaikin keinoin lähes unohti koko laitteen olemassaolon. Jos oikeasti onnistuu luomaan uuden brandin, joka myy lähes 100 miljoonaa kappaletta, niin sitä ei tosiaan kannata tapattaa tuolla tavalla.

Fraeon kuitenkin puhui paljon asiaa tuossa. Olen samaa mieltä, että alkuvaikutelmat ja hypet eivät loppupeleissä vaikuta paljoakaan. Se paskan määrä mitä DS sai niskaansa alkuaikoina on jo suorastaan legendaarista kamaa, kun nyt jälkeenpäin katsoo laitteen menestystä ja miten PSP:n piti teurastaa DS kaikessa. Vitan ja 3DS:n kanssa historia alkaa toistamaan itseään.

Wiinkin "hype" oli myös kaukana sellaisesta hehkutushypetyksestä. Paremminkin se oli anti-hypeä, jossa naurettiin Wii ja Nintendo kuolemaan heti julkaisuun. Nimi oli paskaa, ohjain oli paskaa, grafiikat oli paskaa, myynnit tulisivat olemaan paskaa, julkaisupelit olivat paskaa jne. Nintendoa pidettiin hulluna ja netti täyttyi  "you will say wow" -pilkkakuvista. Sitä en kyllä kiellä etteikö laite olisi ollut kaikkien kielellä, mutta se ei ollut kovink positiivista puhetta. Nintendon kahta menestyneintä laitetta yhdistää se, että ne molemmat lytättiin maanrakoon ennen julkaisua ja julkaisun aikoihin. Katsotaan tapahtuuko sama vielä kolmannenkin kerran. Olen kuitenkin huolissani siitä, että Nintendo luulee Wii U:n automaattisesti myyvän Wiin tavalla. Joku raja pitäisi vetää tuohon salailuunkin. Sonykin kusi PS3:n kanssa oikein urakalla, kun luuli ps3:n menestyvän itsestään kakkosen jälkeen.


Lisäksi nettifoorumeiden inisijät ovat loppujen lopuksi aivan marginaalinen osa konsolien myyntejä. Suurta yleisöä on mahdoton ennakoida ja juuri jostain yksinkertaisesta "tosipelaajien" -haukkumasta minipelikokoelmasta voi tulla megaluokanhitti ja iskeä konsolin myynnit taivaisiin.


« Viimeksi muokattu: 05.11.2012 11:21 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #157 : 05.11.2012 11:25 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili
Nintendon omasta historiasta löytyy (ihan lähiaikoinakin tapahtuneita) poikkeuksia tähän. Wii starttasi aivan uskomattoman hyvin, mutta nyt kun tilannetta katsoo, niin aika kehnosti menee.
Wiillä menee loistavasti. Jokainen myyty konsoli on kartuttanut Nintendon kassaa. Lisäksi Nintendon omat pelit ovat myyneet suorastaan sekopäisen hyvin Wiillä. Toki laitteen myynnit hiipuvat tällä hetkellä ja onhan PS3 ja Xbox 360 ottaneet Wiitä kiinni jo jonkun aikaa, mutta ei tässä kuitenkaan ole missään mielessä epäselvää kuka kisaa johtaa. Xbox 360 on edelleen 30 miljoonaa jäljessä Wiin myynneistä.  

Lainaus
Toisaalta taas DS naurettiin ennakoiden perusteella pihalle ja PSP:n piti olla käsikonsolien kuningas. Myynnit olivatkin DS:llä alkuun suht verkkaisia, mutta Liten, aivojumppapelien ja laitteen potentiaalista innostuneen laajan kehittäjätuen seurauksena PSP jäi puremaan pahasti pölyä. Ennakkohype on toki tekijä, mutta tässä on kyllä aika paljon muitakin muuttujia mukana.
Olet oikeassa kyllä tässä. En kuitenkaan ehkä ihan sanoisi, että DS:n menestykseen ei kukaan uskonut. Väittäisin jopa, että se oli ennakkosuosikki PSP:tä vastaan, vaikka toki PSP oli äärimmäisen vahva kilpailija. DS pieksi PSP:tä ihan alusta alkaen, vaikka ottikin ison myyntiräjähdyksen Liten ja aivojumppien myötä.

Mutta tämä on kyllä ihan validi pointti siitä, että pelikonsoli saattaa saavuttaa suuren kohderyhmänsä vasta pienellä viiveellä. En kuitenkaan sanoisi, että alkuhypeä puuttui. PSP:n ja DS:n välinen kilpajuoksu oli itseasiassa aika helvetin tehokkaasti tapetilla jo kuukausia ennen koko laitteiden julkaisuja.

Lainaus
En oikeasti vetäisi mitään johtopäätöksiä mistään mihinkään suuntaan. Ja, kuten sanoin, moiset huolet ovat lähinnä Nintendon huolia eivätkä kosketa pelaajaa oikein millään tasolla.
Pelikonsolin julkaisun mahdollinen epäonnistuminen koskettaa mielestäni pelaajia aika paljonkin. Jos Wii U ei onnistuisikaan houkuttelemaan ostajia pariinsa, tällä olisi vahvat vaikutukset Sonyn ja Microsoftin tuleviin suunnitelmiin.

Vähän itsekkäämpikin näkökantakin minulta löytyy. Minä yksinkertaisesti tykkään siitä, kun konsoleista ja sen tulevista peleistä saa intoilla etukäteen. Se vetää tietyllä tavalla jopa niiden pelien pelaamiselle vertoja.

Tosin tässä voi olla sekin että Nintendolla ei ole laitteita tarpeeksi ja firma tietää sen. Turha laittaa rahaa mielettömästi markkinointiin jos ei voi kuitenkaan myydä niin paljon kuin olisi kysyntää.
Tästä on pakko olla eri mieltä. Olisi ihan äärimmäisen hölmöä jättää markkinoimatta laitetta siksi, ettei niitä riitä kaikille heti julkaisussa. Sanoisin, että Nintendon kanta olisi tässä tapauksessa jopa päinvastainen.

Wii U halutaan tottakai myydä mahdollisimman monelle jo ennakkoon. Laitteiden loppuminen kesken on osaltaan hyvä markkinointikikka. Jostain syystä ihmisten himo moninkertaistuu sellaisia tavaroita kohtaan, joita ei voi saada. Toki laitepula voi kääntyä omaksi tappioksikin, jos kuluttajat päättävätkin hankkia kuusen alle kilpailevan konsolin, mutta tässäkin tapauksessa se kova ennakkohype auttaisi. Kuluttajan tekee kummasti mieli odotella seuraavaa laite-erää, mikäli siitä uutuuskonsolista on päässyt kunnolla innostumaan. Ilman ennakkohypeä taas pukinkonttiin hankkii sitten PS3:n tai Xbox 360:n, kun Wii U:ta ei ole eikä se edes niin paljoa kiinnosta. Mikäli tavara uhkaa loppua kesken, ihmisten on parempi olla niin innoissaan siitä, että jaksavat odottaa muutaman kuukauden.

Wiinkin "hype" oli myös kaukana sellaisesta hehkutushypetyksestä. Paremminkin se oli anti-hypeä, jossa naurettiin Wii ja Nintendo kuolemaan heti julkaisuun. Nimi oli paskaa, ohjain oli paskaa, grafiikat oli paskaa, myynnit tulisivat olemaan paskaa, julkaisupelit olivat paskaa jne. Nintendoa pidettiin hulluna ja netti täyttyi  "you will say wow" -pilkkakuvista. Sitä en kyllä kiellä etteikö laite olisi ollut kaikkien kielellä, mutta se ei ollut kovink positiivista puhetta. Nintendon kahta menestyneintä laitetta yhdistää se, että ne molemmat lytättiin maanrakoon ennen julkaisua ja julkaisun aikoihin. Katsotaan tapahtuuko sama vielä kolmannenkin kerran. Olen kuitenkin huolissani siitä, että Nintendo luulee Wii U:n automaattisesti myyvän Wiin tavalla. Joku raja pitäisi vetää tuohon salailuunkin. Sonykin kusi PS3:n kanssa oikein urakalla, kun luuli ps3:n menestyvän itsestään kakkosen jälkeen.
Siis Wiin hypehän oli yksi konsolihistorian suurimpia. Ne naureskelijat olivat vain ne kovimmat foorumien fanboyt, joilla nyt ei ole paljoakaan merkitystä. Itseasiassa Wii on varmaan ainoa konsoli, josta jopa äitini tiesi etukäteen. Ihmiset selittivät ihan suu vaahdossa sitä, miten tennistä voi pelata kapulalla huitoen, ihan kuin oikeastikin.

Wii myös varasti shown E3-messuilla. Sen hehkutuksen myötä kaikki halusivat päästä kokemaan millaista se kapulan heilutus on. PS3 julkistettiin samana vuonna, mutta jopa se jäi pienemmälle huomiolle, vaikka sen piti ennakkoon olla kaikkien aikojen suurin konsolijulkistus. Nintendo löi Sonyn ihan täysin ennakkohypessä, vaikka Sonyn piti olla tämän alan mestari.

Ja tosipelaajatkin Nintendo oli käärinyt pikkusormensa ympärille mahtavilla Revolution-puheilla. Ensin nettifoorumeilla puhuttiin vuoden verran putkeen siitä, mikä se Revolution mahdollisesti voisi olla. Sitten puhuttiin siitä, miten Wiistä tulee ensisijainen fps-alusta ja miten siistiä on lyödä kaveria valomiekalla Star Wars -pelissä. En oikeasti kykene näkemään, miten Wiin hype olisi ollut jotenkin paskaa. Sehän oli parhaiten rakennettu markkinointi sitten PS2:n.

Veikkaan nyt, että muistelet sitä aikaa, kun Wii oli jo julkaistu ja hc-pelaajat olivat suurilta osin pettyneitä siihen. Mutta julkaisua edeltävä hype oli ihan järjetöntä.


« Viimeksi muokattu: 05.11.2012 11:41 kirjoittanut Solid Snake »
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #158 : 05.11.2012 11:33 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Tuli muuten mieleen tuosta MasterTK:n viestistä, että miksi edelleen jotkut väittävät 3DS:ää "flopiksi" tai että sille ei olisi muka pelejä? Osa 3DS:lle ilmestyneistä peleistä on kyllä remakeja, mutta lasketaanhan ne silti mukaan pelivalikoimaan. Varsinkin Ocarina of Time 3D on tosi hyvä ja näin remaket juuri pitäisikin tehdä, harva säilyttää sitä alkuperäisen version tunnelmaa noin hyvin. Konsolille omia kiinnostavia pelejä löytyy minusta jo aika paljon ja lisää on tulossa. Lisäksi 40:n DS-pelin kokoelmastani yksikään ei ole ollut omasta mielestäni niin hyvä pelikokemus kuin Kid Icarus: Uprising, että jos 3DS:lle tulee jatkossakin samanlaista loistosettiä niin se kyllä vie DS:ää mennen tullen.

Tietenkin kun miettii 3DS:n myyntejä ja varsinkin alussa, saatetaan se mieltää jollain tapaa flopiksi. Mutta no, ainakaan minusta ei voida sanoa etteikö sille olisi pelejä.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #159 : 05.11.2012 12:10 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili K:
Tuli muuten mieleen tuosta MasterTK:n viestistä, että miksi edelleen jotkut väittävät 3DS:ää "flopiksi" tai että sille ei olisi muka pelejä?

V:
Tietenkin kun miettii 3DS:n myyntejä ja varsinkin alussa, saatetaan se mieltää jollain tapaa flopiksi.

 :)
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #160 : 05.11.2012 13:11 »
Kraidi Jäsen Viestejä: 1 203 Basaaripisteet: 7 Profiili WWW Toisaalta myynnithän ovat vain osa 3DS:ää. Eikös laite ole nyt "melkein" samassa tilanteessa kuin DS samoihin aikoihin? Siinä missä 3DS on nyt myynyt 22,19 miljoonaa kappaletta, DS myi saman ikäisenä jotain neljä miljoonaa enemmän.
Kuvasigut pois. t: reijo
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #161 : 05.11.2012 13:26 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili
Toisaalta myynnithän ovat vain osa 3DS:ää. Eikös laite ole nyt "melkein" samassa tilanteessa kuin DS samoihin aikoihin? Siinä missä 3DS on nyt myynyt 22,19 miljoonaa kappaletta, DS myi saman ikäisenä jotain neljä miljoonaa enemmän.

3DS on alusta saakka myynyt aikalailla saman verran kuin alkuperäinen DS. Se on aika hyvin kun ottaa huomioon, että julkaisun aikoihin tapahtui se luonnonkatastrofi Japanissa joka aiheutti paljon ongelmia, sekä yleisen kilpailutilanteen kiristyminen ja maailmantalouden heikompi tilanne kuin DS:n julkaisussa. Tosin juuri tällaisen ajanjakson päästä alkuperäisen DS:n myynnithän räjähtivät yhtäkkiä avaruuteen ja pysyivät korkealla vuodesta toiseen, joten 3DS tulee hyvin todennäköisesti jäämään jälkeen ellei ihmeitä tapahdu.

Japanissahan 3DS on käytännössä aivan eri pelilaite kuin täällä ja pelattavaa reilusti enemmän. Katotaan nouseeko 3DS:n myynnit muuallakin korkeisiin lukemiin Paper Marion, Luigi's Mansion ja Monster Hunterin myötä. Japaniin satelee koko ajan pelejä, mutta täällä vaan odotellaan vuosi sitten julkaistujen pelien käännöksiä. Dragon Quest VII 3ds tulossa sinne jo ensi vuoden alkuun, kun tänne ei olla saatu vielä edes sitä Dragon quest monster 3DS:ää.
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #162 : 05.11.2012 13:42 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
Tästä on pakko olla eri mieltä. Olisi ihan äärimmäisen hölmöä jättää markkinoimatta laitetta siksi, ettei niitä riitä kaikille heti julkaisussa. Sanoisin, että Nintendon kanta olisi tässä tapauksessa jopa päinvastainen.

Wii U halutaan tottakai myydä mahdollisimman monelle jo ennakkoon. Laitteiden loppuminen kesken on osaltaan hyvä markkinointikikka. Jostain syystä ihmisten himo moninkertaistuu sellaisia tavaroita kohtaan, joita ei voi saada. Toki laitepula voi kääntyä omaksi tappioksikin, jos kuluttajat päättävätkin hankkia kuusen alle kilpailevan konsolin, mutta tässäkin tapauksessa se kova ennakkohype auttaisi. Kuluttajan tekee kummasti mieli odotella seuraavaa laite-erää, mikäli siitä uutuuskonsolista on päässyt kunnolla innostumaan. Ilman ennakkohypeä taas pukinkonttiin hankkii sitten PS3:n tai Xbox 360:n, kun Wii U:ta ei ole eikä se edes niin paljoa kiinnosta. Mikäli tavara uhkaa loppua kesken, ihmisten on parempi olla niin innoissaan siitä, että jaksavat odottaa muutaman kuukauden.
Tämä on se kolikon kääntöpuoli. Ja hype saattaa vielä kasvaa kun laitteet on loppu. Mutta jos on tiedossa että konsolia ei riitä kuin niille jotka sen oikeasti haluavat, ilman suurempaa hypeä, voi olla kannattavampaa jättää hypetys ja markkinointi siihen kunnes konsolia on enemmän tarjolla. Tällöin hype kuitenkin parhaiten tehoaa muihin kuin "todellisiin" harrastajiin, kun on laite heti ulottuvilla ostettavaksi.

Mutta siis kuten sanoin, sen voi tietysti nähdä toisinkin päin. En vain yllättyisi jos Nintendo näkisi sen näin päin. Varsinkin kun sielä istutaan aika pihinä sen käteisarkun päällä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #163 : 06.11.2012 11:06 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW http://www.notenoughshaders.com/2012/11/03/shinen-mega-interview-harnessing-the-wii-u-power/

Pähkinänkuoressa: WiiU:lla tullaan tulevaisuudessa tekemään graafisesti huikeita asioita.


24 yötä julkaisuun. Suunnittelen tekeväni jonkinlaisen 20 päivän lähtölaskennan julkaisuun, teemalla "20 rakkainta Nintendo-muistoa", jotta saadaan vähän hypeä lisää tähänkin aiheeseen  :)

Mario U:llekin ehdottomasti oma aihe ennen julkaisua, voi pojat.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #164 : 06.11.2012 11:34 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili
Tuo talven ja kevään tuleva pelitulva voi myös tappaa Wii U:n hypeä. Halo 4, Assassins Creed 3, Blops 2 jnejne.
Miten näiden multiplattareiden tulo himmentää Wii U:n hypeä, konsolin jolle kyseiset pelit julkaistaan myös?

Koska Nipalla pitäisi olla syitä miksi ostaa Wii U, eikä uusinta AAA hittiä jo kotona istuvalle laitteelle?
Toki yksinoikeudet ovat kriittinen peruste uutta konsolia hankittaessa. En silti oikein ymmärrä miten multiplattarit tappavat Wii U:n hypeä. Siitähän tästä oli kyse.

Minusta ennakkohype on oleellisen tärkeää. Tällä saadaan laite "normaali" uutisiin, mainoksiin, ohjelmiin ja ihmisten puheeseen. WiiU:n hype on ollut surkeaa. Muistan kun Wii:stä tiesi aikoinaan kaikki. WiiU:sta ei tiedä kukaan mitään. Tällä ei saada jonoja kauppojen oville.
Jos suuresta yleisöstä puhutaan, ei kenelläkään ollut hajuakaan mikä Wii on kun se julkaistiin. Muistan kun vielä vuosi julkaisun jälkeen sai esitellä massalle Wiitä uutena pelikonsolina. Oikeastaan vasta nyt alkaa Wii olemaan ihmisten mielissä samoissa määrin kuin PlayStation. Tässä suhteessa Wii -brandin käyttö uudessa konsolissa on ihan fiksu veto Nintendolta, vaikka itse nimi kuulostaisikin typerältä. Nyt Wii on siis brandi ja näin ihmisten mielissä Wii U ainakin jollain tavalla yhdistetään videopelaamiseen. Pelipoikien hypetyksellä ei myöskään päästä "normaaleihin" uutisiin. Niihin päästään Kinectin tai Wiin tapaisilla pelaamista mullistavilla/muuttavilla tuotteilla.

Wii U:n menekki tulee olemaan julkaisussa samaa tasoa kuin Wiin. Tästä pitää huolen Nintendon vakaa fanipohja. Ensimmäiset kaksi vuotta näyttää tuleeko konsolista menestys.


« Viimeksi muokattu: 06.11.2012 11:44 kirjoittanut migge »
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #165 : 06.11.2012 11:43 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili
Tuo talven ja kevään tuleva pelitulva voi myös tappaa Wii U:n hypeä. Halo 4, Assassins Creed 3, Blops 2 jnejne.
Miten näiden multiplattareiden tulo himmentää Wii U:n hypeä, konsolin jolle kyseiset pelit julkaistaan myös?

Koska Nipalla pitäisi olla syitä miksi ostaa Wii U, eikä uusinta AAA hittiä jo kotona istuvalle laitteelle?
Toki yksinoikeudet ovat kriittinen peruste uutta konsolia hankittaessa. En silti oikein ymmärrä miten multiplattarit tappavat Wii U:n hypeä. Siitähän tästä oli kyse.

No kyllä se omaa hypeä ainakin tappaa. Kotona on jo PS3 ja X360, miksi minua kiinnostaisi mitenkään WiiU pelit jotka tulevat myös näille? Ja juu, se tabletti ei riitä.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #166 : 06.11.2012 11:45 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili
No kyllä se omaa hypeä ainakin tappaa. Kotona on jo PS3 ja X360, miksi minua kiinnostaisi mitenkään WiiU pelit jotka tulevat myös näille? Ja juu, se tabletti ei riitä.
Eli olisi parempi jos Wii U:lle EI julkaistaisi AC3:a, Batmania ja BlOps2:a?
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #167 : 06.11.2012 12:03 »
Kabanossi Moderaattori * Viestejä: 2 520 Basaaripisteet: 6 Profiili WWW
Eli olisi parempi jos Wii U:lle EI julkaistaisi AC3:a, Batmania ja BlOps2:a?

Ei kai kukaan niin ole sanonut. Sitä vaan, että jos maailmalla on 150 miljoonaa laitetta (enkä edes laskenut PC:tä) jolla voi pelata ison osan Wii U:n merkittävistä julkaisupeleistä niin pakkohan sen on vaikuttaa siihen miten muut kuin Nipa-fanit jaksavat kiinnostua Wii U:sta ja hypettää sitä.
IGDB.com | Internet Game Database
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #168 : 06.11.2012 12:45 »
JayeizH Kiistely on turhaa mutta hauskaa Jäsen Viestejä: 4 711 Basaaripisteet: 2 Profiili Multiplat pelit tulevat sille konsolille joka on jo kotona. Kyllä se uuden laitteen hypeä tappaa jos sille mainostetaan samoja pelejä jotka saat jo laitteelle mikä on TV:n vieressä. Ja jos nämä multiplat pelit kiinnostavat, WiiU:n prioriteetti ostolistassa painuu taka-alalle koska nykyisellekin konsolille on pelattavaa.

WiiU:n tapauksessa olisi oikeasti pitänyt tuoda heti julkaisuun jokin peli joka olisi räjäyttänyt pankin. Kuten Zelda, Metroid tai Retron peli. Tai vaihtoehtoisesti 1080p/60fps peli. En usko että ZombiU, NSMBWiiU tai Pikmin riittävät houkuttelemaan ostajia PS3:n tai X360:n vierestä pois, varsinkin kun pelien tekninen anti (WiiU, PS3, X360) on aikalailla samalla tasolla. Itse voin ainakin hyvin samaistua tähän. En vain löydä syytä miksi ostaisin WiiU:n vielä kun TV:n vieressä on kuitenkin PS3 ja X360. Vaikka ei sillä, yksikään näistä multiplat peleistäkään ei kiinnosta. Mutta en tiedä mitä se auttaisi vaikka kiinnostaisi. Päinvastoin, voisin pelata niitä ilman WiiU:takin.
Jos ymmärrät lauseen tai sanan, se on yksi paskan hailee onko se yhdyssana vai ei.
TV hifistely, ei siksi että siitä olisi hyötyä, vaan siksi kun se on hauskaa.
Elämä on aivan liian lyhyt siihen, että ei myöntäisi että jotkut asiat vaan vituttaa.
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #169 : 06.11.2012 12:56 »
Tan Jäsen Viestejä: 703 Basaaripisteet: 1 Profiili Nyt kun tuli pelattua Assassin's Creed 3:sen PS3-versiosta sama pätkä, joka oli demottavana digiexpoilla WiiU:lla, voi kyllä sanoa että WiiU-version grafiikat olivat selkeästi huonommat. Tekstuurit, valaistus ja antialisointi oli kaikki heikompaa. Sahalaitaisuus oli kyllä todella pahaa. Pistää miettimään kuinka lopullista koodia kyseinen demo oli. Jos samaa demottiin E3:ssa/TGS:ssa, niin rosoisuuden voisi kyllä ymmärtää.
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #170 : 06.11.2012 13:00 »
zoukka guli Jäsen Viestejä: 5 054 Basaaripisteet: 14 Profiili
No kyllä se omaa hypeä ainakin tappaa. Kotona on jo PS3 ja X360, miksi minua kiinnostaisi mitenkään WiiU pelit jotka tulevat myös näille? Ja juu, se tabletti ei riitä.
Eli olisi parempi jos Wii U:lle EI julkaistaisi AC3:a, Batmania ja BlOps2:a?

Pointti oli, että eivät ne paljoa tee laitteen houkuttelevuudelle. 360 sai aikanaan heti julkaisussa CoD2'sen, joka pieksi edellisen sukupolven vastaavat räiskinnät 100-0. Wii U Blops tuskin on hitusenkaan parempi peli teknisesti, kuin "vanhat" versiot. Siltikin on helvetin hyvä, että laitteella on näitä "peruspelejä", sillä niiden päälle pitkäikäinen menestys rakennetaan. Jos Blobs ja AC olisivat vaikkapa 1080p ja varustettu paremmalla suorituskyvyllä muutenkin, niin kuva olisi ihan erilainen.
"polvillaan nintendon edessä"
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #171 : 07.11.2012 13:23 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Nintendo network ID tulee korvaamaan kaverikoodit WiiU:lla! Hieno vahvistus, vaikka olisihan se Wiillä pitänyt jo olla näin. Enivei hyvä että keskiaikaiset kaverikoodit sysätään vihdoin historiaan kotikonsoleilta.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #172 : 07.11.2012 13:27 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili Nytkö tämä oikeasti vasta vahvistettiin  :lol:

Nintendo on varmaan tähän päivään asti ollut laittamassa noita, mutta joku NoA:n jätkä on viimein saanut japanilaiset vakuutettua, ettei kaverikoodeilla kannata enää jatkaa.
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #173 : 07.11.2012 13:31 »
MasterTK ilonpilaaja Jäsen Viestejä: 2 780 Basaaripisteet: 6 Profiili Näyttäis olevan aika paljon hyviä ominaisuuksia tuossa Wii U:ssa. En vaan tajua miksi näistä kerrotaan vasta nyt.

Marion speedrunnaus ja screenshottien jakaminen omista ajoista tuonne bulletin boardille kiinnostaa. Tietää jo nyt millaista settiä sinne alkaa valumaan, kun lisäilee oikeita tyyppejä kaverilistalle ja ihmiset pääsevät purkamaan piirrustusideoita. >_>

EDIT:



« Viimeksi muokattu: 07.11.2012 13:39 kirjoittanut MasterTK »
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #174 : 07.11.2012 13:54 »
Solid Snake Jäsen Viestejä: 704 Basaaripisteet: 3 Profiili Hitto mikä repeäminen, kun avasin ketjun. Jotkut jutut vainoavat kyllä koko loppuelämän ajan :D
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #175 : 07.11.2012 13:59 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Oi että tuli muistoja mieleen! 200x pelimiitit oli jotain erityistä.


Ihme ettei ketään pidätetty.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #176 : 07.11.2012 15:53 »
despo Jäsen Viestejä: 5 303 Basaaripisteet: 9 Profiili
Ihme ettei ketään pidätetty.

Varsinkaan sua  ;D
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #177 : 07.11.2012 17:31 »
migge Jäsen Viestejä: 3 173 Basaaripisteet: 0 Profiili Kaverikoodithan ei ole koskaan ollut se suurin ongelma Nintendon nettipalveluissa. 3DS:n konsolikohtaisen kaverikoodin näpyttely nyt ei edes ole sen vaivalloisempaa kuin nimimerkin näpyttely. Suurempi ongelma on ollut itse nettituen puute.

Edit: Mielenkiintoinen video Mariosta: http://youtu.be/r4J7j5g1TAc

Toi apurimoodi, missä toinen läiskii palikoita ruudulle vaikuttaakin yllättävän hauskalta pelimuodolta. Etenkin lopun kenttä, jossa ei ollut normaalia maata lainkaan vaikutti hauskalta.


Edit2: Video WaraWara Plazasta (wtf..) ja Wii U Chatistä: http://www.youtube.com/watch?v=PZIpfOEb_80&


« Viimeksi muokattu: 07.11.2012 18:10 kirjoittanut migge »
www.playfire.com/migge
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #178 : 07.11.2012 19:20 »
Fraeon /fɹeɪɔnʰ/ Moderaattori * Viestejä: 1 652 Basaaripisteet: 3 Profiili
Edit: Mielenkiintoinen video Mariosta: http://youtu.be/r4J7j5g1TAc

Toi apurimoodi, missä toinen läiskii palikoita ruudulle vaikuttaakin yllättävän hauskalta pelimuodolta. Etenkin lopun kenttä, jossa ei ollut normaalia maata lainkaan vaikutti hauskalta.

Todellisuudessa apurimoodi on kyllä aivan uskomaton jäynänlähde. Tuli pariin kertaan kokeiltua niin eiköhän jantterit pistäneet kuilua ylittäessä palikkaa juuri sopivasti siten, että kaveri tipahtaa kuiluun. Eikä ollut ees ainoa luova tapa, miten tabletilla jäynättiin.
A légpárnás hajóm tele van angolnákkal
tallennettu
Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte « Vastaus #179 : 07.11.2012 19:24 »
saska Jäsen Viestejä: 650 Basaaripisteet: 2 Profiili
Edit: Mielenkiintoinen video Mariosta: http://youtu.be/r4J7j5g1TAc

Toi apurimoodi, missä toinen läiskii palikoita ruudulle vaikuttaakin yllättävän hauskalta pelimuodolta. Etenkin lopun kenttä, jossa ei ollut normaalia maata lainkaan vaikutti hauskalta.

Todellisuudessa apurimoodi on kyllä aivan uskomaton jäynänlähde. Tuli pariin kertaan kokeiltua niin eiköhän jantterit pistäneet kuilua ylittäessä palikkaa juuri sopivasti siten, että kaveri tipahtaa kuiluun. Eikä ollut ees ainoa luova tapa, miten tabletilla jäynättiin.

Puhuttiinkin jo digiexpoilla, että tuo ei ole mikään yhteistyömoodi, vaan enemmänkin 1 vastaan 4 matsi: jos kaikki pelaajat kuolevat, tökkijä voittaa - pelaajat voittavat pääsemällä maaliin.
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 ... 36
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines