Odotin samaa ajolinjoihin nojaavaa perusajoa Wipeoutilta, mutta näin ei siis ollut.
Mikä estää sinua olla käyttämästä rolleja, aivan kuten et GX:ääkään pelannut tosissaan? Puressa ainakin barrel-roll paikat olivat selkeitä ja laskeutumisen oppi aika nopeasti.
Kilpailuhenkisyys. GX:ssä maailmanennätysajat olivat yksinkertaisesti tavoittamattomissa, joten piti tyytyä siihen mitä oli tarjolla eli perusajokkeihin ja- ratoihin.
Wipeoutissa ajokit ovat samantasoisia, eikä ajaminen tarvitse tappelupelien sorminäppäryyttä.
Ei mulla nyt tähän aiheeseen sen kummempaa inputtia, mutta tämä kyllä vähän kummastutti. Siis haittasiko se harjoittelua, jos aikanaan sait tiedon Ikarugan uudesta maailmanennätyksestä vuorokauden viiveellä? Noh, tällä hetkellä jotkut Wipeoutin kärkiajat vaihtuvat useammin, mutta mitä kovempia tuloksia alkaa ajan myötä tulla, sitä harvemmin ne vaihtuvat ja joku minuuttiaikataulu menettää merkityksensä. Ei sillä että sanoisin minuuttiaikataulun olevan merkittävää alunperinkään.
En nyt vertaisi puolen minuutin rata-ajan harjoittelua satojen tuntien paneutumiseen, jota shmupit vaativat.
Kun on tottunut kaikenmaailman Forziin, Gran Turismoihin ja PGR:iin, joissa aikoja verrataan harva se minuutti, on melko ankea totutella listoihin jotka eivät ole reaaliaikaisia. En kuitenkaan ole saman radan kimpussa enää muutaman päivän päästä, joten olisi kiva tietää sijoitus silloin kun kipinää vielä pelaamiseen on.
Ainoa kohta HD:ssä missä tulee välillä kohlittua alusta barrel rollin kanssa on Ubermallissa, jossa melkein heti hypyn antavan mäen jälkeen tulee mutka, mutta siitäkin selviää kunhan osaa käyttää ilmajarrua tarpeeksi. . .
Joo, en barrel rollia minään ylitsepääsemättömänä liikkeenä yleisesti pidäkään (vaikka liioitteluja latelinkin), vaan nimenomaan time attackissa se on aivan liian epämääräinen, kun hiotaan niitä sadasosia.
Ajelin jossain kentässä (muistaakseni se ensimmäinen) top 10 -ajan, jossa oli kuitenkin parannettavaa, joten jatkoin yrittämistä. 99 kierroksen session jälkeen ennätys pysyi samana, koska kentän ensimmäinen barrel rollin mahdollistama hyppy onnistui säälittävällä prosentilla. On mahdoton pitää ajolinja optimaalisena, jos barrel roll heittää aluksen vähänkin vinoon.
Loppuyhteenveto: barrel roll on turhanpäiväinen lisäys, jolla yritetään erottaa taitavat taidottomista, siinä oikeasti onnistumatta. Olisivat mielummin lisänneet F-Zeron "osu boostilaudan reunaan, jotta saat enemmän vauhtia"-systeemin tai jonkun powersliden.