Mulle tulee noin 3-4 minuutissa, eli vika on sinun yhteyksissä (voitpa sitten tehdä asialle mitään tai et). En kyllä väitä vastaan siinä, etteikö PS3:n tapa päivittää firmware olisi alkeellinen ja paska verrattuna XO:an. Mieluummin lataisin minäkin pienen päivityksen kahdessa sekunnissa kuin koko käyttiksen aina uudestaan. Se nyt onkin yksi ainoista asioista, joissa Sonyllä olisi vielä opittavaa Microsoftilta, mikä on sinänsä ihan ymmärrettävää, onhan MS kuitenkin ensisijaisesti käyttisten valmistaja siinä missä rautapuoli on enemmän Sonyn alaa.
Jostain syystä monella valuu firmispäivitykset ihan saatanan hitaasti. Storesta tavaraa valuu kasimegaisella niin nopsaan kuin kuuluukin. Vituttaa vaan kun Sonylla on tapana tunkea niitä pieniä ja mitättömiä päivityksiä, joita ladataan se tunti. Tänäänkin se tarjos jotain uutta päivitystä. annoin vaan olla ja menin kattomaan leffaani.
Hyvin se mulla toimii, vaikka kaipailee vielä paria ominaisuutta. Muutenkin diggailen enemmän PS3:n käyttöliittymästä kuin XO:n (vanhasta, en oo uutta testannu ku tuo boksi tosiaan hajos lopullisesti). NXE:kin vaikuttaisi toisaalta olevan melkoinen rip-off XMB:stä (+ Mii), mitä nyt kuvien perusteella voi sanoa.
XMB on nopea ja simppeli. Emmä osaa nostaa NXE:tä tai XMB:tä toisen edelle. Periaatteessa ihan sama mulle. In-game XMB on hidas, kaverilista latautuu aina useita sekunteja ja Trophy-vertailu heittää mulla aina jotain erroria. Koodi tais olla pitkä rivi samaa numeroa tai kirjainta. Ja NXE:hän on rip-off Microsoftin Media Centeristä (+ Mii), joku on varmaan tännekin postannut kuvia. Niin jakuten aikaisemmin sanoin, on MS:nkin ottanu takapakkia pelinaikaisen käyttiksen kanssa. Ainakin mulla Guide miettii ja pohtii välillä liian pitkään.
Ei kyllä laahaa perässä, on enintään pari kolme askelta enää jäljessä. Ainoa isompi ominaisuus, joka PS3:lta vielä puuttuu, on pelienvälinen voice chätti. Muuten en keksi mitään merkittävästi parempaa Livestä.
No ehkei laahaa enää, mutta aika suuret pari kolme askelta saa ottaa päästäkseen tasoihin. Universaali kaverilista, 8 hengen voice chat missä vain, koska vain ja konsolin yhteys Liveen mitä ikinä teetkin on hienoja juttuja. Livestä ei lennetä ulos kuin päivityksiä ladatessa.
Maksullisuus on ikuinen kädenvääntö. Ei reilu 30/vuosi ole mulle paha, tosin käytänkin Liveä niin paljon. Satunnaispelaajia varmaan vatuttaa. Jos PSN ois lähempänä Liven ominaisuuksia voisin maksaa siitäkin. PSN:ssä ei ole edes kaikkia ominaisuuksia, joita Livessä oli jo neljä vuotta sitten. Mutta kuten sanoin jossain aikaisemmin. Onneksi Sony päivittää palvelujaan ahkerasti ja Live lähenee askel askeleelta.