Vs: Re: Biisilöydökset!
« Vastaus #303 : 14.02.2014 18:56 »
Lanttu
Jäsen
Basaaripisteet: 1
Olin pistämässä tilausta sisään tuonne Nuclear Blastin kauppaan, kunnes kertoi postikulujen olevan 14€ luokkaa tuolle pelkälle CD:lle. Joo ei kiitos.
Nightwishin sivuilla oli linkki
tänne, mistä ainakin saa tuota digipack-versiota. Postaritkin inhimilliset 3€ ja saanee nopeammin kun kauppa sijaitsee Suomessa. Bonarina Holopaisen nimmari, vaikka tietysti Rosan nimmari olisi ollut vielä kovempi sana. Onneksi sellainenkin jo löytyy.
Eiköhän tuota saa esimerkiksi Äxästäkin kutakuinkin samaan hintaan (mutta ilman postikuluja, jos liikkeestä hakee) lähempänä julkaisua, vaikka ei vielä listoilla näykään. Toki Holopaisen nimmari jää sitä kautta saamatta. Itse en ole koskaan antanut mitään arvoa nimikirjoituksille, vaan pikemminkin olen kahden vaiheilla, pidänkö niillä "sutattua" kantta miinuksena. Etenkin jollain tapaa rajoitetummissa painoksissa. Joiltain suosikkibändien henkilöiltä olisi ollut mahdollisuus nimmareita saadakin, mutta muutaman sanan vaihtaminen on aina ollut paljon siistimpi juttu.
Tästä Holopaisen levystä, en voi kieltää, etteikö hieman tekisi mieli tilata tuota julisteversiota suoraan Nuclear Blastille. Esteiksi tulevat hinta ja kovat postikulut. Lisäksi tuon koosta ja laadusta (taiteltu, putken sisällä vai jotain muuta?) ei ole mitään mainintaa. Tämä ensimaistiainen on ollut aika mannaa, ja parantunut joka kuuntelukerralla. En kuitenkaan viitsi enää tuosta kolmesta kerrasta kasvattaa, ettei tule kyllästymisefektiä ja kappaletta jaksaa kuunnella vielä levyltäkin, jos sen satun ostamaan.
\"Vittu mää en tiedä mikä hedelmä on!\"
tallennettu
Re: Biisilöydökset!
« Vastaus #320 : 10.04.2019 11:46 »
Sharkie
Valikoiva pelaaja.
Moderaattori
Basaaripisteet: 5
Haha, vanhoja me ollaan kaikki, ja niin on meidän ketjutkin. Ihan hyvä poljento kyllä tuossa biisissä! Mutta joo, lyriikat on myös harvinaisen kliseiset.
Itselläkin ollut tässä biisiseikkailuja, mitä oli tarkoitus jakaa Musiikki-ketjuun, mutta koska olen näemmä sen jo viime avautumisellani tappanut, niin jatketaan nyt sitten tässä. :b Kaikki alkoi, kun YouTube-seikkailuillani törmäsin tähän helmeen:
Onhan se nyt hauska. Matka olisi varmaan jatkunut eteenpäin tavalliseen tapaan, mutta koukkasin kuitenkin kommenttien kautta, ja siellä joku oli onneksi maininnut ko. kappaleen esittäjän.
The Midnight.
Pari viikkoa myöhemmin yhtye on nousemassa kovasti suosikkibändien joukkoon. (Toim.huom. Musiikki-ketjussa The Midnightista oli jo ohimennen keskusteltu aikanaan, mutta ohihan se on heilahtanut.)
Kyseinen kappale kokonaisuudessaan on nimeltään Jason albumilta Endless Summer. Joku voisi varmaan luokitella tämänkin synthwaveen päin, mutta itse laittaisin kategorialeimaksi häpeilemätön kasarijuusto. Synaa ja saksofonia on enemmän ku Vice Cityn koko soundtrackilla, ja sehän allekirjoittaneelle kelpaa. Samalla siinä pohjalla on kuitenkin se vähän tummempi soundi, jota päästään kuulemaan entistä enemmän poppoon seuraavalla kokopitkällä.
Nocturnal on hieman rehellisemmin sitä synthwave-soundimaailmaa, johon olen itse tottunut, ja samalla mahdollisesti yksi siisteimpiä albumikokonaisuuksia lähivuosilta. Tyyli on yhtenäinen ja levy tiivis ilman yhtäkään täytebiisiä, mutta samalla siihen mahtuu monenlaisia tunnelmia. Case in point, allekirjoittaneen lempiveto levyltä:
Suosittelen ihan istumaan alas rauhalliseen paikkaan ja nautiskelemaan biisin läpi, sillä se ottaa aikansa ja tarjoilee mukavasti kerroksia nyansseineen. Viimeistään ns. kertosäkeen kohdalla pitäisi housujen sulaa ja räjähtää samanaikaisesti.
Kuten synthwave aina, nämäkin levyt ovat parhaimmillaan iltahämärässä ja auton ratissa. Vahva suositus.
"Why don't you glue yourself to the television set, completely ignore me, and play Nintendo until you're too tired to make love?"
tallennettu