Laitoinpa ihan hyvikseni tilaukseen. Olen yleensä hyvin skeptinen näitä "Elämä paremmin, elä näin" tai "Näin saat elämäsi kuntoon" tai "Näin ihminen on onnellinen" kirjoja kohtaan. Kaikki nämä asiat kuitenkin lähtee itsestä, ei muista tai muiden jutuista. Mutta jos kirja on oikeasti niin hyvä, niin sillä pitäisi olla jotain vaikutusta. Helpompi ja vähemmän pinnaa kiristävä arki on aina tervetullutta. Usein nämä vain sulkevat toisensa pois. Haastava, kiirenen tai pinnaa kiristävä arki ei kannusta etsimään sitä 1,5h väliä jostain että pääset jonnekkin muualle pois kuin istahtamaan ruudun tai kirjan ääreen. Lisäksi olen sitä mieltä että kaiken alku ja juuri on nukkuminen ja mielen tyhjentäminen. Ja kun arjen haasteet on sillä tasolla, että joko nukut kunnolla tai pääset nollaamaan itsesi jotenkin sen lisäksi että käyt töissä ja katsot että kukaan ei kuole (kärjistäen, mutta perimmäinen tavoite kuitenkin), en näe että siinä kauheasti kirjat auttaisivat.
Harmillisesti en löytänyt tästä käännöstä. Mutta tuskin on tulossakaan, joten laitoin kuitenkin tilaukseen. En ole kovin montaa kirjaa lukenut kannesta kanteen englanniksi, joten niiden lukeminen on luonnollisesti vähän raskaampaa. Vaikka ei sillä, näinhän se helpottuu.
Kumman kirjan tilasit, tuon Gogginsin vai Itzlerin? Molemmat on hyviä, mutta Gogginsin kirja on se jonka jokaisen maanpäällä kävelevän ihmisen tulisi lukea. Itzlerin kirjassa on myös paljon samaa ja enemmän huumoria kuin Gogginsin kirjassa, mutta Gogginsin kirja on se joka tekee syvemmän vaikutuksen.
Molemmat saa myös Amazonista yhdellä klikkauksella kindleen (eli sun älypuhelimeen) ja voit lukea ne samantien. Molemmat kirjat luin melkein yhdeltä istumalta.
Toi on hyvä, että olet skeptinen sillä 99% noista motivaatio yms haistapaskakirjoista on sitä itseään. Läskit pysyy läskeinä ja kukaan saa mitään aikaiseksi elämässään luettuaan niitä kirjoja. Goggins taas on elävä todiste siitä, kuinka hän nousi laiskasta selkärangattomasta läskiperseestä maailman kovimmaksi mieheksi ja elää edelleen joka päivä kuten opettaa, toisin kuin nämä perinteiset motivaatiokirjailijat jotka istuvat rahojensa päällä ja muistelevat menneitä saavutuksiaan.
En viitsi spoilata yhtään. Parasta kun lukee itse ja huomaa sen ettei voi laskea kirjaa alas. Ja vaikka se elämä ei siitä mihinkään muuttuisi, niin molemmat noista kirjoista on huikeaa viihdettä