Nyt on Firefly tullut lähes päätökseen. 13 jaksoa katsottu, eli enään yksi jäljellä. Onneksi on elokuva vielä. Ja näiden jaksojen jälkeen olen edelleen sitä mieltä että sarjan kohtalo on erittäin sääli ja suuri vääryys. Myönnän että osa jaksoista on tarinaltaa vähän mitä on (12. ja 13. nyt ehkä eniten), mutta sarjan hahmot ovat mielenkiintoisia. Ja myönnän senkin että hahmojen mielenkiinto johtuu paljon siitäkin että kaikilla tuntuu olevan yllätyksiä historiassa. Mutta hahmoja jaksaa silti kuunnella, mikä on aika paljon nykyään (tosin Fireflyt ei ole enää "nykykään").
Hiukan ehkä on paikoitellen näissä jälkipään jaksoissa turhaa romanssia ja konfliktia. Tuntuu että esim. jakson 13 juoni oli tehty täysin yhden tai kahden kohtauksen vuoksi. Vaikka ei sinänsä, vaikka jakso oli mitä oli, hahmojen kemia ja alkujaksojen pohjustus teki draamastakin yllättävän mielenkiintoista. Joten en tämänkään vuoksi sarjaa olisi tuominnut pidemmällekään mentäessä suoraan. Tiedä sitten mihin sarja olisi suunnannut.
Mutta hieno sarja kuitenkin joka tapauksessa. Suren vielä pitkään sarjan kohtaloa joka kerta kun näen TV:ssä tällä hetkellä pyöriviä, ties monennella kaudella olevia teinisarjoja.
Sarjassa on myös yksi mielenkiintoinen seikka. Se perustuu avaruuteen. Eli eri planeettoja ja kuita nähdään yllin kyllin. Eli ihan kotikulmilla ei olle. Mutta, sarjassa ei ole yhtäkään muukalaisrotua. Ei ainuttakaan. Se tuo yllättävän kiehtovan kuvakulman sarjaan. Tämänkin puolesta, tälläisiä sarjoja ei ole kovin montaa.
Sarja on kyllä parhautta, mutta itse tykkään eniten itse leffasta. Lopussa on niin parhautta, että parhauden kyyneliä saattaa tirahdella.