Mitäs mieltä lautalaiset ovat niistä mielipiteistä joidenka mukaan doping, tai ainakin osa aineista/konsteista/keinoista pitäisi laillistaa? Ei tarvitsisi enää arvuutella puhtaan ja douppaavan urheilijan väliltä. Itse en oikein osaa käsittää tuota näkemystä, se veisi mennessään loputkin järjenrippeet huippu-urheilusta.
Olen kyllä samaa mieltä, että tämä ajatusmaailma tappaisi tai ainakin vääristäisi koko huippu-urheilun. Vanhemmatkaan tuskin veisivät lapsiaan enää mihinkään urheiluharrastuksiin, kun tiedostetaan se ettei ilman aineita pärjää huipulla. Lahjoillakaan ei enää olisi mitään merkitystä, kun tiedetään että geenidopingilla voidaan kompensoida heikkoudet. Urheilijoistakin tulisi pelkkää harmaata massaa ilman todellesia lahjoja. Tottakai silloinkin kun kaikki keinot olisi sallituja, niin olympiakultaa voittaisi se eniten hommia sen eteen tehnyt urheilija, mutta seuraavaksi keskusteltaisiin jo siitä että sallitaanko kehonosien parantelut, kun alkuperäiset paikat eivät enää kestä. Jonkin aikaa sitten tuli dokumenttia juurikin tuosta geenidopingista, ja uskon että se on tällä hetkellä käytetyin dopingmuoto varsinkin näillä urheiluun eniten rahallisesti panostavilla mailla.
Vin, mun mielestä olis mielenkiintoista toisaalta nähdä mihin ihminen pystyy. Voisi erikseen olla joku ammattilaisliiga missä saisi pilata terveytensä piikittämällä. Olkoonkin sitten kuinka epäeettistä tahansa.
No toisaalta joo, mutta olisihan se aika epäeettistä. Mutten kyllä epäile etteikö tuollainenkin "superliiga" vaikkapa pyöräilyn, tai hiihdon osalta kelpaisi maksavalle yleisölle.
Tällainen "superliiga" löytyykin jo. NFL