Re: Musiikki
« Vastaus #120 : 16.02.2008 11:54 »
Fyysinen Preesens
Pakko toistaa
Jäsen
Basaaripisteet: 1
Pearl JamGrungea, kyllä. Olen kuullut tosin vain yhdeltä levyltä tuotantoa, mutta kun kyseessä on heidän debyyttialbuminsa Ten, niin ei voi muuta sanoa kuin: MAHTAVAA. Teniltä en löydä yhtään huonoa, keskinkertaista tai edes hyvää biisiä, kaikki ovat mielestäni mahtavia. Vaikka kaikki mahtavia ovatkin, mahtavimpia ovat mielestäni...öh...no en osaa valita. Suosittelen ainakin tuota Ten-levyä, muuta kun en ole kuullut. : P
Kappaleita: Lue ylläoleva teksti.
Kyllä!
Itse tuli jo jokin aika sitten tutustuttua Pearl Jamiin juuri Ten-levyllä. Se vain tuli mieleen, kun katselin MTV:ltä ohjelmaa Chris Cornellista ja siinä näytettiin pätkä Pearl Jamin Jeremy-videosta. Alitajuntaani iski tieto, että muistan jotenkin tämän biisin 90-luvulta. Ten-levy on mielettömän kova pakkaus. Myös Vs.-levy on hyvä, mutta ei minun mielestäni ihan niin hyvä kuin Ten. Ten on lähes täydellinen. Vitalogy-levy on vielä myös kova, mutta itse en ole siihen vielä tutustunut.
Lempibiiseihin lukisin Jeremy, Alive, Once ja Vs.-levyltä Go sekä Animal.
Sitten tutustuin Alice in Chainsin Dirt-levyyn. AIC oli oikeastaan tuttu ainoastaan GTA: San Andreaksesta, jossa soi Them Bones. AIC:n musaahan löytyy tosiaan myös Doomista midi (?)-versioina. Toistaiseksi olen tutustunut vain tähän Dirt-levyyn ja tämäkin on mieletön levy. Layne Staleyn ääni, rankempi grungemeininki, kaikki. Mieletön levy, suosittelen.
Lempibiisi tältä levyltä vaihtelee vähän mielen mukaan. Tällä hetkellä pidän parhaimpana Junkheadia, jonka kitarasoolo on yksi parhaimman kuuloinen mitä olen koskaan kuullut.
Soundgardeniinkin voisi enemmän tutustua. Itseäni hieman harmittaa, kun grungesta puhutaan, niin aina tulee vain Nirvana ja Kurt Cobain esille. Nevermind-levy on mielestäni yliarvostettu. Tykkään ainoastaan niistä hittibiiseistä (Smells Like Teen Spirit, Come As You Are, Lithium, In Bloom..) ja niistäkin varsinkin kaksi ensimmäistä ovat niin puhkikuluneita. Muut biisit levyllä on todella keskinkertaisia. Eli kyllä Nirvana jää mielestäni tässä Seattlen neljän tunnetuimman grungebändin listalla neloseksi.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.
-----
Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
« Vastaus #132 : 28.02.2008 13:32 »
Fyysinen Preesens
Pakko toistaa
Jäsen
Basaaripisteet: 1
ikävä kyllä, AIC on tylsin - näistä grungebändeistä..
Noh, sinun avataristakin näkee jo, että olet homppeli.
KISSin keikalle tuli hankittua kenttälippu. Melko nopeasti tuntuivat liput menevän.. KISSin ohella kovassa kuuntelussa on viime aikoina ollut Sepultura, nimenomaan vanha tuotanto. Kaikki levyt Chaos A.D.:hen asti ovat helvetin kovia. Roots-levyllä on vielä pari ihan hyvää biisiä, mutta Sepulturan levyksi se oli melko huono ja siitä alkoikin Sepulturan alamäki. Max Cavalera lähti bändistä ja perusti Soulflyn, joka oikeastaan on tehnyt aika Roots-levyn tyylistä musiikkia. Itse kyllä pidän esimerkiksi Primitive-levystä, mutta ei tosin yllä vanhojen Sepultura-levyjen tasolle, ei lähellekään.
Nyt Max ja velipoika Igor (joka lähti Sepulturasta pari vuotta sitten) ovat perustaneet uuden bändin, The Cavalera Conspiracyn. Ensi kuussa olisi tulossa levy ja olen kyllä innoissani. Pari biisiä maistiaiseksi on tullut jo kuultua ja ai helvetti, kun kuulostaa hyvältä. Kuulostaa aivan Arise-meiningiltä (Arise on yksi Sepulturan parhaimmista levyistä).
Vielä on mainittava semmoinen bändi kuin Nailbomb. Nailbomb oli 90-luvulla vähän aikaan elänyt bändi, joka oli Max Cavaleran sivuprojekti. Industrial metal saattaa kuulostaa monen mielestä paskalta, mutta Nailbombin Point Blank-levy on helvetin kova. Vaikutteita on paljon hardcore punkista ja onhan Cavalera sanonut, että fanittaa suomalaista Terveet Kädet-bändiä.
My name is Dexter. Unlike many of you believe, I’m not a serial killer. I’m not very much afraid of blood either.
-----
Fyysinen Preesens moderaattoriX.
tallennettu
« Vastaus #135 : 03.03.2008 11:31 »
sleepy
o----o
Jäsen
Basaaripisteet: 6
Setä Reznor jatkaa yhä In Rainbowsin aloittamalla linjalla, näemmä.
Eilen yöllä siis Nine Inch Nails julkaisi uuden neliosaisen albumin Ghosts I-IV, joka koostuu, hieman Still-levyn tunnelmissa, instrumentaalikappaleista.
Ihan ilmaiseksi levyä ei kuitenkaan Sateenkaarien tapaan saa, ainoastaan levyn ensimmäiset 9 kappaletta. Koko levyn saa pelkkänä latauksena vitosella, cd-muodossa digipackinä kympillä. Sitten löytyy kaksi keräilijaversiota "truu-faneille", 75 dollarilla saa kirjaa, bluraytä ja hienoa koteloa. Kolmella hiton sadalla saa mukana vinyyliä, lisäkirjaa ja jotain artwörkkiä.
Streamina ehdin hetken kuunnella ja tykkäsin. Itseasiassa sen verran, että tuo 75 dollarin setti lähti tilaukseen. Jee.
under the rocks and stones
,there is water underground
tallennettu
« Vastaus #143 : 07.03.2008 22:50 »
sleepy
o----o
Jäsen
Basaaripisteet: 6
2. Tai sitten "ambientia" (siksikö sitä kutsuttiin?), musiikkia joka keskittyy enemmän tunnelman luomiseen. Rauhallista pitäisi olla, sellaista tekee juuri nyt mieli...
Aphex Twiniltä löytyy kaksi ambient-levyä, Selected Ambient Works 85-92 ja Selected Ambient Works II, jotka kattavat aika hyvin ns. perus-ambientin, ihan rauhoittavasta hurinasta ihan biitin ja sellaisia sisältävään ambienttiin.
Boards of Canada on myös ihan näpsäkkä, varsinkin bändin Music Has the Right to Children-levy.
Eniten suosittelen kovasti ihan ensimmäistä, varsinaista ambient-levyä, Brian Enon Ambient 1: Music for Airports, joka on aivan täydellinen levy. Nimensä mukaan Eno suunnittelu levyä soitettavaksi lentokentillä auttaen poistamaan lentopelkoa ja stressiä ja sitä soitetaankin ainakin New Yorkin LaGuardia-lentokentällä. Jokainen levyn neljästä kappaleesta sisältää oman pienen melodiansa, jota soitetaan joko pianolla tai muokatuilla ihmisäänillä, jotka toistuvat hiljaa ja kiireettömästi. Vaikka melodia etenee kokoajan, tulee levyä kuunnellessa hyvin pysähtynyt olo, joka tuntuu mahtavan rauhalliselta.
Koko levyn pitäisi löytyä kuunneltavana ilmaiseksi deezer.comista.
under the rocks and stones
,there is water underground
tallennettu