Ei Frankin tarvitse perustella leffojenkatseluaan. Maailma ei toimi niin, että kaikki käyvät katsomassa vain sellaisia elokuvia joista varmasti pitävät ettei vaan tulisi status quo -tilannetta sotkevaa ikävää kritiikkiä.
No ei tietenkään. Miehen asenne tuntui vain olen niin alusta lähtien vastaan elokuvaa, että tilanne tuntui samalta kuin minä olisin lähtenyt katsomaan espanjalaista taide-elokuvaa.
Uudet Futurama -"elokuvat" ovat vihdoin tuloillaan, ja ensimmäinen, ilmeisesti kolmesta jaksosta koostuva pläjäys on jo pitkäkyntisten saatavilla netissä. Simpsonien turruttamana odotin tätä hartaasti, ja pettymyskin oli kaamea kun huomasin miten surkeasti uusin tekele on toteutettu.
Leffa ei sinänsä ole maailman huonoin tuotos, mutta sitä ei tarvitse katsoa luupilla huomatakseen miten jokaisessa asiassa oli oiottu mutkia. Ensimmäisenä silmiin pistää karkea ja yksityikohdaton ulkoasu - siis verrattuna totuttuun. Juoni, jos sitä nyt juoneksi voi sanoa, oli kyllä selvästi Futurama-kamaa, mutta silti selvästi b-luokkaa. Vitsitkin olivat "melkein siinä", mutta eivät päässeet samaa sfääriin kuin tv-sarjan heitot. Oikeastaan fan servicellä oli suhteettoman suuri osuus, ja puolitoista tuntia kului kun telkkarista vyörytettiin sarjasta tuttuja elementtejä pikavauhdilla. Kokonaisuutena siis koko pläjäys oli kuin downgradetettu Futurama. Ja eihän se tee kuin vihaiseksi.
Futurama on ehkä muuten ainoita sarjoja, joiden hahmoista olen aidosti alkanut pitämään. He tuntuvat karikatyyrisuudestaan huolimatta aidoilta ja mielenkiintoisilta, ja voin jopa sanoa kiintyneeni näihin kaksiulotteisiin mielikuvituksen tuotteisiin.
Näitä odotan yhtä innokkaasti kuin odotin Simpsons-elokuvaa. Todella harmillista jos ne on ryssitty...